00696-2013-0029
Технически редакции | ||
18.10.2013 15:23 ч. : | 18/10/2013 15:16 | промяна преди публикуване |
затвори |
Технически редакции | ||
18.10.2013 15:23 ч. : | 18/10/2013 15:16 | промяна преди публикуване |
затвори |
BG-София: 09 - Счетоводни и одиторски услуги
Услуги
Министерство на земеделието и храните, бул. "Христо Ботев" № 55, За: Е. Сотирова, България 1040, София, Тел.: 02 98511346, E-mail: esotirova@mzh.governemnt.bg, Факс: 02 9813422
Интернет адрес/и:
Основен адрес на възлагащия орган: www.mzh.government.bg.
Адрес на профила на купувача: http://www.mzh.government.bg/mzh/bg/procurement.aspx.
Адреси и места за контакт, от които може да бъде получена допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.
Адреси и места за контакт, от които могат да бъдат получени спецификации и допълнителни документи: На горепосочения адрес за контакти.
Адреси и места за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.
Министерство или всякакъв друг държавен или федерален орган, включително техни регионални или местни подразделения
Друг: селско, рибно стопанство и хранителни продукти
НЕ
„Извършване на сертификационен одит на Разплащателна агенция на Република България”
Обявлението обхваща обществена поръчка
Целта на поръчката е избор на изпълнител, който да извърши сертификационен одит на РА по смисъла на чл. 6 на Регламент № 1290/2005 и чл. 5 на Регламент № 885/2006, както следва : - одит на годишните счетоводни сметки на акредитираната за страната РА по отношение на тяхната достоверност, пълнота и точност; - одит на съответствието на РА с критериите за акредитация, разписани в Приложение 1 на Регламент на Комисията № 885/2006, с оглед гарантиране на доброто функциониране на процедурите за вътрешен контрол. В обхвата на поръчката се включва: 1.1 осъществяване на финансов контрол по отношение на разходите на Европейски фонд за гарантиране на земеделието /наричан по-нататък ЕФГЗ/ и Европейски земеделски фонд за развитие на селските райони /наричан по-нататък ЕЗФРСР/; 1. 2. гарантиране, че е изградена прозрачна и ефективна система за управление и контрол и добро функциониране на процедурите за вътрешен контрол в РА; 1. 3. с цел осъществяване на финансовите взаимоотношения между акредитираната РА и бюджета на Европейската общност /наричана по-нататък Общността/, ЕК ежегодно следва да извършва уравняване на годишните счетоводни сметки на РА, като решението за уравняването се взима въз основа на преценката за пълнотата, точността и верността на балансите; 1.4 гарантиране, че от Общностното финансиране ще бъдат изключени разходите, които са възникнали при нарушаване на правилата на Общността; 1.5. ефективно разходване на бюджетните средства в съответствие с принципите за публичност и прозрачност, свободна и лоялна конкуренция и равнопоставеност и недопускане на дискриминация. Сертификационния одит се извършва поотделно за всеки един от земеделските фондове по чл. 2 на Регламент № 1290/2005 - ЕФГЗ и ЕЗФРСР, имайки предвид въведените системи за управление и контрол и актуалното към датата на изпълнение на одитния ангажимент и към датата на извършване на съответната операция и процес, предмет на всеки отделен одитен ангажимент, императивно приложимо национално и европейско законодателство и Указанията на ЕК относно сертификацията на РА и уравняването на сметките, отчитайки всички промени в тях.
79212000
Описание:
НЕ
НЕ
Целта на поръчката е избор на изпълнител, който да извърши сертификационен одит на РА по смисъла на чл. 6 на Регламент № 1290/2005 и чл. 5 на Регламент № 885/2006, както следва : - одит на годишните счетоводни сметки на акредитираната за страната РА по отношение на тяхната достоверност, пълнота и точност; - одит на съответствието на РА с критериите за акредитация, разписани в Приложение 1 на Регламент на Комисията № 885/2006, с оглед гарантиране на доброто функциониране на процедурите за вътрешен контрол. В обхвата на поръчката се включва: 1.1 осъществяване на финансов контрол по отношение на разходите на Европейски фонд за гарантиране на земеделието /наричан по-нататък ЕФГЗ/ и Европейски земеделски фонд за развитие на селските райони /наричан по-нататък ЕЗФРСР/; 1. 2. гарантиране, че е изградена прозрачна и ефективна система за управление и контрол и добро функциониране на процедурите за вътрешен контрол в РА; 1. 3. с цел осъществяване на финансовите взаимоотношения между акредитираната РА и бюджета на Европейската общност /наричана по-нататък Общността/, ЕК ежегодно следва да извършва уравняване на годишните счетоводни сметки на РА, като решението за уравняването се взима въз основа на преценката за пълнотата, точността и верността на балансите; 1.4 гарантиране, че от Общностното финансиране ще бъдат изключени разходите, които са възникнали при нарушаване на правилата на Общността; 1.5. ефективно разходване на бюджетните средства в съответствие с принципите за публичност и прозрачност, свободна и лоялна конкуренция и равнопоставеност и недопускане на дискриминация. Сертификационния одит се извършва поотделно за всеки един от земеделските фондове по чл. 2 на Регламент № 1290/2005 - ЕФГЗ и ЕЗФРСР, имайки предвид въведените системи за управление и контрол и актуалното към датата на изпълнение на одитния ангажимент и към датата на извършване на съответната операция и процес, предмет на всеки отделен одитен ангажимент, императивно приложимо национално и европейско законодателство и Указанията на ЕК относно сертификацията на РА и уравняването на сметките, отчитайки всички промени в тях.
НЕ
НЕ
25
Гаранция за участие 22 000 /двадесет и две хиляди/ лева. Гаранцията за участие се представя във форма, съгласно чл. 60, ал. 1 от ЗОП; сметката на МЗХ е: IBAN BG08 BNBG 9661 3300 1500 02, BIC - BNBGBGSD; БНБ-ЦУ. Гаранцията за участие, ако е банкова, следва да надвишава срока на валидност на офертите с 30 дни. Възложителят има право да задържи гаранцията за участие до решаване на спора, когато участникът в процедура за възлагане на обществена поръчка обжалва решението за определяне на изпълнител. Възложителят има право да усвои гаранцията за участие независимо от нейната форма, когато участник: 1. оттегли офертата си след изтичането на срока за получаване на офертите; 2. е определен за изпълнител, но не изпълни задължението си да сключи договор за обществената поръчка. Възложителят освобождава гаранциите за участие на: 1. отстранените участници в срок 5 работни дни след изтичането на срока за обжалване на решението на възложителя за определяне на изпълнител; 2. класираните на първо и второ място участници - след сключване на договора за обществена поръчка, а на останалите класирани участници в срок 5 работни дни след изтичане на срока за обжалване на решението за определяне на изпълнител. При прекратяване на процедурата за възлагане на обществена поръчка гаранциите на всички участници се освобождават в срок 5 работни дни след изтичане на срока за обжалване на решението за прекратяване. Възложителят освобождава гаранциите, без да дължи лихви за периода, през който средствата законно са престояли при него. Гаранция за изпълнение 3% /три на сто/ отстойността на поръчката за всяка бюджетна година, представени във форма, съгласно чл. 60, ал. 1 от ЗОП; сметката на МЗХ е IBAN BG08 BNBG 9661 3300 1500 02, BIC - BNBGBGSD; БНБ-ЦУ. Възложителят освобождава гаранцията за изпълнение за съответната бюджетна година по следния ред: 1. гаранцията за първата бюджетна година се освобождава в срок до 14 /четиринадесет/ календарни дни, след 31.01.2015 г. и след предаване на документите, удостоверяващи изпълнението. 2. гаранцията за втората бюджетна година се освобождава в срок до 14 /четиринадесет/ календарни дни, след 20.02.2016 г. и след предаване на документите, удостоверяващи изпълнението. Гаранцията за изпълнение за първата бюджетна година е със срок, надвишаващ срока 20.02.2015 г. с не по-малко от 3 /три/ месеца. Гаранцията за изпълнение за втората бюджетна година е със срок, надвишаващ срока 20.02.2016 г. с не по-малко от 3 /три/ месеца. Възложителят задържа гаранцията, ако в процеса на изпълнение на договора възникне спор между страните, отнесен за решаване от компетентния съд.
Финансиране от бюджета на МЗХ, програма "Администрация". Плащане в български лева по банков път. Плащането се извършва на две части: първо плащане в срок до 10 работни дни след 20.02.2015 г. и след представяне на документите, удостоверяващи изпълнението; второ плащане в срок до 10 работни дни след 20.02.2016 г. и след представяне на документите, удостоверяващи изпълнението.
Ако участник-обединение бъде определено за изпълнител на поръчката, трябва да се регистрира като юридическо лице преди подписване на договора. Новосъздаденото юридическо лице е обвързано от офертата, подадена от обединението /чл. 25, ал. 3, т. 2 от ЗОП/.
ДА
Основания за отстраняване на участник от процедурата - съгласно чл. 69, ал. 1 от ЗОП, включително наличието на което и да било от обстоятелствата по чл. 47, ал. 2, т. 1, , т. 2а, предл. първо, т. 3, т. 4 и т. 5 от ЗОП. Изискването на чл. 47, ал. 1, т. 1, б. "е" от ЗОП е неприложимо към настоящата процедура.
1. Списък на документите за участие с подпис на участника /приложение № 1/; 2. Копие от документа за регистрация и удостоверение за актуално състояние или единен идентификационен код съгласно чл. 23 от Закона за търговския регистър, когато участникът е юридическо лице или едноличен търговец, а когато е физическо лице - копие от документ за самоличност. Чуждестранните лица представят еквивалентен документ на документа за регистрация и на удостоверението за актуално състояние, издаден от съдебен или административен орган на държавата, в която са установени, като документа, еквивалентен на документа за регистрация се представя в официален превод. Когато участникът е обединение на физически и/или юридически лица, което обединение не е самостоятелно юридическо лице, се представя документ за учредяване на обединението, от който следва да е видно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите по поръчката. От този или от друг документ следва да е видно и лицето, представляващо обединението. 3. Административни сведения за участника - /приложение № 2/; 4. Декларации от лицата по чл. 47, ал. 4 от ЗОП относно обстоятелствата по чл. 47, ал.1, т. 1, б. „а”, „б”, „в”, „г”, „д”, ал. 2, т. 5 и ал. 5, т. 1 от ЗОП и обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, т. 2 и т. 3, ал. 2, т. 1, т. 2а, т. 3, т. 4 и ал. 5, т. 2 от ЗОП - /приложение № 7 и 8/. Когато участникът е юридическо лице, е достатъчно подаване на декларация приложение 8 от едно от лицата, които могат самостоятелно да го представляват. 5. Оригинален документ за гаранция за участие банкова или парична; 6. Оригинал или нотариално заверено пълномощно на лицата подписали офертата, в случай че нямат представителни функции; 7. Данни за подизпълнителите, съгласно чл. 47, ал. 8 и чл. 56, ал. 2 от ЗОП, без декларацията по чл. 56, ал. 1, т. 11 от ЗОП; 8. Декларации /оригинал/ от лицата по чл. 47, ал. 4 от ЗОП на подизпълнителя/ите, че са съгласни да участват в изпълнението на поръчката. Декларации от лицата по чл. 47, ал. 4 от ЗОП на подизпълнителя/ите относно обстоятелствата по чл. 47, ал.1, т. 1, б. „а”, „б”, „в”, „г”, „д”, ал. 2, т. 5 и ал. 5, т. 1 от ЗОП и обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, т. 2 и т. 3, ал. 2, т. 1, т. 2а, т. 3, т. 4 и ал. 5, т. 2 от ЗОП - /приложение № 7 и 8/. Когато участникът е юридическо лице, е достатъчно подаване на декларация приложение 8 от едно от лицата, които могат самостоятелно да го представляват; 9. Образец на декларация за участие на подизпълнители /ако се ползват такива/ – /приложение № 11/ - от която са видни видът и делът на дейностите, подлежащи на изпълнение; 10. Образец на декларация за запознаване с условията на обществената поръчка - /приложение № 12/; 11. Декларация /приложение № 10/ за приемане условията на договора. 12. Декларация /свободен текст/, че участникът е функционално (оперативно) независим от Разплащателната агенция. 13. Декларация /свободен текст/, че участникът ще прилага международно признати одиторски стандарти, в която се посочват и кои точно от международно признатите одиторски стандарти ще прилага.
Заверен отчет за приходите и разходите на участника за 2010, 2011 и 2012 г., в случай че не са публикувани в Търговския регистър към Агенция по вписванията. Чуждестранните участници следва да представят годишния финансов отчет или някоя от съставните му части, когато публикуването им се изисква от законодателството на държавата, в която участникът е установен. В случай че по обективни причини участникът не може да представи исканите от възложителя документи, той може да докаже икономическото и финансовото си състояние с всеки друг документ, съгласно законодателството на държавата, в която е установен.
Участникът трябва да има общ оборот не по-малък от 3 300 000 лв. общо за последните 3 финансови години /2010, 2011 и 2012 г./
1. Декларация /приложение № 13/, съдържаща списък на основните договори за услуги (сходни с предмета на настоящата поръчка, а именно: сертифициране или еквивалентни дейности по оценка на контролна среда на структура, отговаряща за управление/разходване и контрол на средства от ЕС, одит на разходи по проекти, финансирани от ЕС), изпълнени от участника през последните пет години назад от крайния срок за подаване на оферти, включително наименованията им, датите и кратко описание на дейностите, изпълнени от участника по тези договори, придружена от препоръки за добро изпълнение на посочените договори. 2. Списък на ключовите експерти. 3. За доказване на образованието и професионалната квалификация на експертите се представят: копия на дипломи за завършени висше образование или за придобита научна степен и/или сертификати за придобита квалификация; сертификати за вписване в съответни регистри и пр. 4. За доказване на професионалния опит на експертите се представят копия на: трудови/служебни книжки и/или трудови/граждански договори и/или препоръки от работодател и/или служебни бележки от работодател и/или собственоръчно подписани професионални автобиографии.
1. Участникът следва да е изпълнил минимум 5 подобни договора през последните пет години назад от крайния срок за подаване на оферти. Подобни договори са такива за сертифициране или еквивалентни дейности по оценка на контролна среда на структура, отговаряща за управление/разходване и контрол на средства от ЕС, одит на разходи по проекти, финансирани от ЕС. Участникът следва да представи и референции, касаещи изпълнените договори. 2. Участникът следва да предложи екип от минимум 9 (девет) експерти: 1 ръководител проект, 2-ма ръководители екипи по различните фондове, 1 ключов експерт счетоводство или финанси, 1 ключов експерт информационни технологии, 3-ма ключови експерти МОС и 1 сертифициран вътрешен одитор CIA. Тези експерти следва да са на разположение на участника. (Това обстоятелство се доказва с представяне на декларация Приложение № 9 с нотариално заверен подпис на експерта); - предложеният от участника ръководител проект следва да има завършено висше икономическо образование, минимум степен магистър и да има минимум 10 години професионален опит в областта на одита. Ръководителя проект ще отговаря за цялостното изпълнение на ангажимента. - всеки един от предложените от участника двама ръководители екипи по различните фондове следва да има завършено висше икономическо образование, минимум степен магистър и да има минимум 8 години професионален опит в областта на одита. Ръководителите екипи по различните фондове ще отговарят за текущия контрол на качеството. - ключов експерт 1 следва да има завършено висше образование минимум степен бакалавър в някоя от следните области: счетоводство/финансов контрол/икономика/финанси и да има минимум 6 години професионален опит в областта на контрола и одита. - ключов експерт 2 следва да има завършено висше образование минимум степен бакалавър в областта на информационните технологии (информатика, компютърни науки, компютърен инженер и пр.), да имам минимум 6 години професионален опит в областта на одита на информационни системи и да притежава сертификат за одитор на информационни системи CISA и/или CISSP. - всеки един от предложените от участника 3-ма ключови експерти МОС следва да минимум 4 години професионален опит съгласно международните одиторски стандарти (МОС) - в екипа следва да бъде включен сертифициран вътрешен одитор CIA.
НЕ
ДА
Открита
НЕ
НЕ
НЕ
Официален/ни език/езици на ЕС:
BG
180
гр. София, бул. "Христо Ботев" № 55, сградата на МЗХ
Участващите в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с нестопанска цел.
НЕ
НЕ
Пълен достъп до документацията за участие в процедурата може да се получи на електронната страница на МЗХ - профил на купувача - http://www.mzh.government.bg/mzh/bg/procurement.aspx като документацията не се заплаща, а е свободно достъпна в срока, посочен в т. ІV.3.3 по-горе. На това място ще бъдат публикувани и отговори на евентуално зададени въпроси. Настоящото обявление е подписано и изпратено с електронен подпис по електронен път, поради което и на основание чл. 64, ал. 3 от ЗОП срокът за получаване на оферти се намалява от 52 на 40 дни. Срокът за изпълнение на поръчката, посочен в горната т. ІІ.3 е индикативен. Точният срок за изпълнение е от сключване на договора до 20.02.2016 г. и обхваща 2 стопански години - 16.10.2013-15.10.2015 г. и не може да бъде конкретизиран в дни или месеци или дата на започване.
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
Интернет адрес: http://www.cpc.bg.
Съгласно чл. 120, ал. 5, т. 1 и ал. 6 от ЗОП на обжалване подлежи решението за откриване на процедурата и одобрената с него документация за участие. Обжалването се извършва пред Комисията за защита на конкуренцията относно тяхната законосъобразност, включително за наличие на дискриминационни икономически, финансови, технически или квалификационни изисквания в обявлението, документацията или във всеки друг документ, свързан с процедурата. Жалба може да се подава в 10-дневен срок от изтичането на срока по чл. 27а, ал. 3 от ЗОП.
18.10.2013 г.