Версия за печат

00696-2013-0029

BG-София: 09 - Счетоводни и одиторски услуги

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ПОРЪЧКА
Директива 2004/18/EO

Услуги

РАЗДЕЛ I: ВЪЗЛАГАЩ ОРГАН

I.1) Наименование, адреси и място/места за контакт
Национален идентификационен No (ЕИК): 831909905

Министерство на земеделието и храните, бул. "Христо Ботев" № 55, За: Е. Сотирова, България 1040, София, Тел.: 02 98511346, E-mail: esotirova@mzh.governemnt.bg, Факс: 02 9813422

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган: www.mzh.government.bg.

Адрес на профила на купувача: http://www.mzh.government.bg/mzh/bg/procurement.aspx.

Адреси и места за контакт, от които може да бъде получена допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, от които могат да бъдат получени спецификации и допълнителни документи: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възлагащия орган

Министерство или всякакъв друг държавен или федерален орган, включително техни регионални или местни подразделения

I.3) Основна дейност

Друг: селско, рибно стопанство и хранителни продукти

I.4) Възлагане на поръчка от името на други възлагащи органи

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

II.1) Описание
II.1.1) Заглавие на поръчката, предоставено от възлагащия орган/възложителя

„Извършване на сертификационен одит на Разплащателна агенция на Република България”

II.1.2) Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите
Услуги
Категория услуги: 9 (09 - Счетоводни и одиторски услуги)
Основна площадка или място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите:
Република България
Код NUTS: BG
II.1.3) Информация относно обществената поръчка, рамковото споразумение или динамичната система за покупки (ДСП)

Обявлението обхваща обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката или покупката/ите

Целта на поръчката е избор на изпълнител, който да извърши сертификационен одит на РА по смисъла на чл. 6 на Регламент № 1290/2005 и чл. 5 на Регламент № 885/2006, както следва : - одит на годишните счетоводни сметки на акредитираната за страната РА по отношение на тяхната достоверност, пълнота и точност; - одит на съответствието на РА с критериите за акредитация, разписани в Приложение 1 на Регламент на Комисията № 885/2006, с оглед гарантиране на доброто функциониране на процедурите за вътрешен контрол. В обхвата на поръчката се включва: 1.1 осъществяване на финансов контрол по отношение на разходите на Европейски фонд за гарантиране на земеделието /наричан по-нататък ЕФГЗ/ и Европейски земеделски фонд за развитие на селските райони /наричан по-нататък ЕЗФРСР/; 1. 2. гарантиране, че е изградена прозрачна и ефективна система за управление и контрол и добро функциониране на процедурите за вътрешен контрол в РА; 1. 3. с цел осъществяване на финансовите взаимоотношения между акредитираната РА и бюджета на Европейската общност /наричана по-нататък Общността/, ЕК ежегодно следва да извършва уравняване на годишните счетоводни сметки на РА, като решението за уравняването се взима въз основа на преценката за пълнотата, точността и верността на балансите; 1.4 гарантиране, че от Общностното финансиране ще бъдат изключени разходите, които са възникнали при нарушаване на правилата на Общността; 1.5. ефективно разходване на бюджетните средства в съответствие с принципите за публичност и прозрачност, свободна и лоялна конкуренция и равнопоставеност и недопускане на дискриминация. Сертификационния одит се извършва поотделно за всеки един от земеделските фондове по чл. 2 на Регламент № 1290/2005 - ЕФГЗ и ЕЗФРСР, имайки предвид въведените системи за управление и контрол и актуалното към датата на изпълнение на одитния ангажимент и към датата на извършване на съответната операция и процес, предмет на всеки отделен одитен ангажимент, императивно приложимо национално и европейско законодателство и Указанията на ЕК относно сертификацията на РА и уравняването на сметките, отчитайки всички промени в тях.

ІІ.1.6) Общ терминологичен речник (CPV)

79212000

Описание:

Одиторски услуги

II.1.8) Обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

II.1.9) Информация относно вариантите
Ще бъдат приемани варианти

НЕ

II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Целта на поръчката е избор на изпълнител, който да извърши сертификационен одит на РА по смисъла на чл. 6 на Регламент № 1290/2005 и чл. 5 на Регламент № 885/2006, както следва : - одит на годишните счетоводни сметки на акредитираната за страната РА по отношение на тяхната достоверност, пълнота и точност; - одит на съответствието на РА с критериите за акредитация, разписани в Приложение 1 на Регламент на Комисията № 885/2006, с оглед гарантиране на доброто функциониране на процедурите за вътрешен контрол. В обхвата на поръчката се включва: 1.1 осъществяване на финансов контрол по отношение на разходите на Европейски фонд за гарантиране на земеделието /наричан по-нататък ЕФГЗ/ и Европейски земеделски фонд за развитие на селските райони /наричан по-нататък ЕЗФРСР/; 1. 2. гарантиране, че е изградена прозрачна и ефективна система за управление и контрол и добро функциониране на процедурите за вътрешен контрол в РА; 1. 3. с цел осъществяване на финансовите взаимоотношения между акредитираната РА и бюджета на Европейската общност /наричана по-нататък Общността/, ЕК ежегодно следва да извършва уравняване на годишните счетоводни сметки на РА, като решението за уравняването се взима въз основа на преценката за пълнотата, точността и верността на балансите; 1.4 гарантиране, че от Общностното финансиране ще бъдат изключени разходите, които са възникнали при нарушаване на правилата на Общността; 1.5. ефективно разходване на бюджетните средства в съответствие с принципите за публичност и прозрачност, свободна и лоялна конкуренция и равнопоставеност и недопускане на дискриминация. Сертификационния одит се извършва поотделно за всеки един от земеделските фондове по чл. 2 на Регламент № 1290/2005 - ЕФГЗ и ЕЗФРСР, имайки предвид въведените системи за управление и контрол и актуалното към датата на изпълнение на одитния ангажимент и към датата на извършване на съответната операция и процес, предмет на всеки отделен одитен ангажимент, императивно приложимо национално и европейско законодателство и Указанията на ЕК относно сертификацията на РА и уравняването на сметките, отчитайки всички промени в тях.

Стойност, без да се включва ДДС
2200000 BGN
II.2.2) Информация относно опциите
Опции

НЕ

II.2.3) Информация относно подновяванията
Тази поръчка подлежи на подновяване

НЕ

ІІ.3) Продължителност на поръчката или краен срок за изпълнение
Продължителност в месеци

25

РАЗДЕЛ ІІI: ПРАВНА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия във връзка с поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Гаранция за участие 22 000 /двадесет и две хиляди/ лева. Гаранцията за участие се представя във форма, съгласно чл. 60, ал. 1 от ЗОП; сметката на МЗХ е: IBAN BG08 BNBG 9661 3300 1500 02, BIC - BNBGBGSD; БНБ-ЦУ. Гаранцията за участие, ако е банкова, следва да надвишава срока на валидност на офертите с 30 дни. Възложителят има право да задържи гаранцията за участие до решаване на спора, когато участникът в процедура за възлагане на обществена поръчка обжалва решението за определяне на изпълнител. Възложителят има право да усвои гаранцията за участие независимо от нейната форма, когато участник: 1. оттегли офертата си след изтичането на срока за получаване на офертите; 2. е определен за изпълнител, но не изпълни задължението си да сключи договор за обществената поръчка. Възложителят освобождава гаранциите за участие на: 1. отстранените участници в срок 5 работни дни след изтичането на срока за обжалване на решението на възложителя за определяне на изпълнител; 2. класираните на първо и второ място участници - след сключване на договора за обществена поръчка, а на останалите класирани участници в срок 5 работни дни след изтичане на срока за обжалване на решението за определяне на изпълнител. При прекратяване на процедурата за възлагане на обществена поръчка гаранциите на всички участници се освобождават в срок 5 работни дни след изтичане на срока за обжалване на решението за прекратяване. Възложителят освобождава гаранциите, без да дължи лихви за периода, през който средствата законно са престояли при него. Гаранция за изпълнение 3% /три на сто/ отстойността на поръчката за всяка бюджетна година, представени във форма, съгласно чл. 60, ал. 1 от ЗОП; сметката на МЗХ е IBAN BG08 BNBG 9661 3300 1500 02, BIC - BNBGBGSD; БНБ-ЦУ. Възложителят освобождава гаранцията за изпълнение за съответната бюджетна година по следния ред: 1. гаранцията за първата бюджетна година се освобождава в срок до 14 /четиринадесет/ календарни дни, след 31.01.2015 г. и след предаване на документите, удостоверяващи изпълнението. 2. гаранцията за втората бюджетна година се освобождава в срок до 14 /четиринадесет/ календарни дни, след 20.02.2016 г. и след предаване на документите, удостоверяващи изпълнението. Гаранцията за изпълнение за първата бюджетна година е със срок, надвишаващ срока 20.02.2015 г. с не по-малко от 3 /три/ месеца. Гаранцията за изпълнение за втората бюджетна година е със срок, надвишаващ срока 20.02.2016 г. с не по-малко от 3 /три/ месеца. Възложителят задържа гаранцията, ако в процеса на изпълнение на договора възникне спор между страните, отнесен за решаване от компетентния съд.

ІІІ.1.2) Основни финансови условия и начини на плащане и/или позоваване на разпоредбите, които ги уреждат

Финансиране от бюджета на МЗХ, програма "Администрация". Плащане в български лева по банков път. Плащането се извършва на две части: първо плащане в срок до 10 работни дни след 20.02.2015 г. и след представяне на документите, удостоверяващи изпълнението; второ плащане в срок до 10 работни дни след 20.02.2016 г. и след представяне на документите, удостоверяващи изпълнението.

ІІІ.1.3) Правна форма, която трябва да придобие групата от икономически оператори, на която се възлага поръчката

Ако участник-обединение бъде определено за изпълнител на поръчката, трябва да се регистрира като юридическо лице преди подписване на договора. Новосъздаденото юридическо лице е обвързано от офертата, подадена от обединението /чл. 25, ал. 3, т. 2 от ЗОП/.

ІІІ.1.4) Други особени условия
Изпълнението на поръчката е предмет на особени условия

ДА

Описание на особените условия

Основания за отстраняване на участник от процедурата - съгласно чл. 69, ал. 1 от ЗОП, включително наличието на което и да било от обстоятелствата по чл. 47, ал. 2, т. 1, , т. 2а, предл. първо, т. 3, т. 4 и т. 5 от ЗОП. Изискването на чл. 47, ал. 1, т. 1, б. "е" от ЗОП е неприложимо към настоящата процедура.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Лично състояние на икономическите оператори, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

1. Списък на документите за участие с подпис на участника /приложение № 1/; 2. Копие от документа за регистрация и удостоверение за актуално състояние или единен идентификационен код съгласно чл. 23 от Закона за търговския регистър, когато участникът е юридическо лице или едноличен търговец, а когато е физическо лице - копие от документ за самоличност. Чуждестранните лица представят еквивалентен документ на документа за регистрация и на удостоверението за актуално състояние, издаден от съдебен или административен орган на държавата, в която са установени, като документа, еквивалентен на документа за регистрация се представя в официален превод. Когато участникът е обединение на физически и/или юридически лица, което обединение не е самостоятелно юридическо лице, се представя документ за учредяване на обединението, от който следва да е видно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите по поръчката. От този или от друг документ следва да е видно и лицето, представляващо обединението. 3. Административни сведения за участника - /приложение № 2/; 4. Декларации от лицата по чл. 47, ал. 4 от ЗОП относно обстоятелствата по чл. 47, ал.1, т. 1, б. „а”, „б”, „в”, „г”, „д”, ал. 2, т. 5 и ал. 5, т. 1 от ЗОП и обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, т. 2 и т. 3, ал. 2, т. 1, т. 2а, т. 3, т. 4 и ал. 5, т. 2 от ЗОП - /приложение № 7 и 8/. Когато участникът е юридическо лице, е достатъчно подаване на декларация приложение 8 от едно от лицата, които могат самостоятелно да го представляват. 5. Оригинален документ за гаранция за участие банкова или парична; 6. Оригинал или нотариално заверено пълномощно на лицата подписали офертата, в случай че нямат представителни функции; 7. Данни за подизпълнителите, съгласно чл. 47, ал. 8 и чл. 56, ал. 2 от ЗОП, без декларацията по чл. 56, ал. 1, т. 11 от ЗОП; 8. Декларации /оригинал/ от лицата по чл. 47, ал. 4 от ЗОП на подизпълнителя/ите, че са съгласни да участват в изпълнението на поръчката. Декларации от лицата по чл. 47, ал. 4 от ЗОП на подизпълнителя/ите относно обстоятелствата по чл. 47, ал.1, т. 1, б. „а”, „б”, „в”, „г”, „д”, ал. 2, т. 5 и ал. 5, т. 1 от ЗОП и обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, т. 2 и т. 3, ал. 2, т. 1, т. 2а, т. 3, т. 4 и ал. 5, т. 2 от ЗОП - /приложение № 7 и 8/. Когато участникът е юридическо лице, е достатъчно подаване на декларация приложение 8 от едно от лицата, които могат самостоятелно да го представляват; 9. Образец на декларация за участие на подизпълнители /ако се ползват такива/ – /приложение № 11/ - от която са видни видът и делът на дейностите, подлежащи на изпълнение; 10. Образец на декларация за запознаване с условията на обществената поръчка - /приложение № 12/; 11. Декларация /приложение № 10/ за приемане условията на договора. 12. Декларация /свободен текст/, че участникът е функционално (оперативно) независим от Разплащателната агенция. 13. Декларация /свободен текст/, че участникът ще прилага международно признати одиторски стандарти, в която се посочват и кои точно от международно признатите одиторски стандарти ще прилага.

ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

Заверен отчет за приходите и разходите на участника за 2010, 2011 и 2012 г., в случай че не са публикувани в Търговския регистър към Агенция по вписванията. Чуждестранните участници следва да представят годишния финансов отчет или някоя от съставните му части, когато публикуването им се изисква от законодателството на държавата, в която участникът е установен. В случай че по обективни причини участникът не може да представи исканите от възложителя документи, той може да докаже икономическото и финансовото си състояние с всеки друг документ, съгласно законодателството на държавата, в която е установен.

Изисквано минимално/ни ниво/а:

Участникът трябва да има общ оборот не по-малък от 3 300 000 лв. общо за последните 3 финансови години /2010, 2011 и 2012 г./

ІІІ.2.3) Технически възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията:

1. Декларация /приложение № 13/, съдържаща списък на основните договори за услуги (сходни с предмета на настоящата поръчка, а именно: сертифициране или еквивалентни дейности по оценка на контролна среда на структура, отговаряща за управление/разходване и контрол на средства от ЕС, одит на разходи по проекти, финансирани от ЕС), изпълнени от участника през последните пет години назад от крайния срок за подаване на оферти, включително наименованията им, датите и кратко описание на дейностите, изпълнени от участника по тези договори, придружена от препоръки за добро изпълнение на посочените договори. 2. Списък на ключовите експерти. 3. За доказване на образованието и професионалната квалификация на експертите се представят: копия на дипломи за завършени висше образование или за придобита научна степен и/или сертификати за придобита квалификация; сертификати за вписване в съответни регистри и пр. 4. За доказване на професионалния опит на експертите се представят копия на: трудови/служебни книжки и/или трудови/граждански договори и/или препоръки от работодател и/или служебни бележки от работодател и/или собственоръчно подписани професионални автобиографии.

Изисквано минимално/ни ниво/а:

1. Участникът следва да е изпълнил минимум 5 подобни договора през последните пет години назад от крайния срок за подаване на оферти. Подобни договори са такива за сертифициране или еквивалентни дейности по оценка на контролна среда на структура, отговаряща за управление/разходване и контрол на средства от ЕС, одит на разходи по проекти, финансирани от ЕС. Участникът следва да представи и референции, касаещи изпълнените договори. 2. Участникът следва да предложи екип от минимум 9 (девет) експерти: 1 ръководител проект, 2-ма ръководители екипи по различните фондове, 1 ключов експерт счетоводство или финанси, 1 ключов експерт информационни технологии, 3-ма ключови експерти МОС и 1 сертифициран вътрешен одитор CIA. Тези експерти следва да са на разположение на участника. (Това обстоятелство се доказва с представяне на декларация Приложение № 9 с нотариално заверен подпис на експерта); - предложеният от участника ръководител проект следва да има завършено висше икономическо образование, минимум степен магистър и да има минимум 10 години професионален опит в областта на одита. Ръководителя проект ще отговаря за цялостното изпълнение на ангажимента. - всеки един от предложените от участника двама ръководители екипи по различните фондове следва да има завършено висше икономическо образование, минимум степен магистър и да има минимум 8 години професионален опит в областта на одита. Ръководителите екипи по различните фондове ще отговарят за текущия контрол на качеството. - ключов експерт 1 следва да има завършено висше образование минимум степен бакалавър в някоя от следните области: счетоводство/финансов контрол/икономика/финанси и да има минимум 6 години професионален опит в областта на контрола и одита. - ключов експерт 2 следва да има завършено висше образование минимум степен бакалавър в областта на информационните технологии (информатика, компютърни науки, компютърен инженер и пр.), да имам минимум 6 години професионален опит в областта на одита на информационни системи и да притежава сертификат за одитор на информационни системи CISA и/или CISSP. - всеки един от предложените от участника 3-ма ключови експерти МОС следва да минимум 4 години професионален опит съгласно международните одиторски стандарти (МОС) - в екипа следва да бъде включен сертифициран вътрешен одитор CIA.

ІІІ.3) Специфични условия за поръчки за услуги
ІІІ.3.1) Информация относно определена професия
Изпълнението на услугата е ограничено до определена професия

НЕ

ІІІ.3.2) Персонал, който отговаря за изпълнението на услугата
Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала, който отговаря за изпълнението на услугата

ДА

РАЗДЕЛ ІV: ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита

ІV.2) Критерии за възлагане
ІV.2.1) Критерии за възлагане
Най-ниска цена
ІV.2.2) Информация относно електронен търг
Ще се използва електронен търг

НЕ

ІV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишни публикации относно същата поръчка

НЕ

ІV.3.3) Условия за получаване на спецификации и допълнителни документи или на описателен документ
Срок за получаване на искания за документи или за достъп до документи
18.11.2013 г.  Час: 17:00
Платими документи

НЕ

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие
28.11.2013 г.  Час: 17:00
IV.3.6) Език/езици, на който/които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Официален/ни език/езици на ЕС:

BG
 

IV.3.7) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата
Продължителност в дни

180

IV.3.8) Условия за отваряне на офертите
Дата: 02.12.2013 г.  Час: 12:00
Място

гр. София, бул. "Христо Ботев" № 55, сградата на МЗХ

Лица, които са упълномощени да присъстват при отварянето на офертите

Участващите в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с нестопанска цел.

РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Информация относно периодичното възлагане
Това представлява периодично пвтаряща се поръчка

НЕ

VI.2) Информация относно средства от Европейския съюз
Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

НЕ

VI.3) Допълнителна информация

Пълен достъп до документацията за участие в процедурата може да се получи на електронната страница на МЗХ - профил на купувача - http://www.mzh.government.bg/mzh/bg/procurement.aspx като документацията не се заплаща, а е свободно достъпна в срока, посочен в т. ІV.3.3 по-горе. На това място ще бъдат публикувани и отговори на евентуално зададени въпроси. Настоящото обявление е подписано и изпратено с електронен подпис по електронен път, поради което и на основание чл. 64, ал. 3 от ЗОП срокът за получаване на оферти се намалява от 52 на 40 дни. Срокът за изпълнение на поръчката, посочен в горната т. ІІ.3 е индикативен. Точният срок за изпълнение е от сключване на договора до 20.02.2016 г. и обхваща 2 стопански години - 16.10.2013-15.10.2015 г. и не може да бъде конкретизиран в дни или месеци или дата на започване.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

Интернет адрес: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Съгласно чл. 120, ал. 5, т. 1 и ал. 6 от ЗОП на обжалване подлежи решението за откриване на процедурата и одобрената с него документация за участие. Обжалването се извършва пред Комисията за защита на конкуренцията относно тяхната законосъобразност, включително за наличие на дискриминационни икономически, финансови, технически или квалификационни изисквания в обявлението, документацията или във всеки друг документ, свързан с процедурата. Жалба може да се подава в 10-дневен срок от изтичането на срока по чл. 27а, ал. 3 от ЗОП.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

18.10.2013 г. 

ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ