Версия за печат

01008-2013-0010

BG-Камено: Покупка

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Доставки

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

Община Камено, ул.Освобождение № 101, За: Тодорка Тодорова-старши специалист, РБългария 8120, Камено, Тел.: 05515 2093, E-mail: obshtina@kameno.bg, Факс: 05515 2480

Място/места за контакт: Общинска админисрация

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.kameno.bg.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Регионален или местен орган

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

“Доставка на хранителни и нехранителни продукти за нуждите на детските градини на територията на община Камено, Дом за възрастни с умствени увреждания с. Русокастро, столово хранене и ДСП – гр.Камено по следните позиции: №1- месо и месни изделия; №2- мляко и млечни продукти; №3- варива и подправки; №4- захар и захарни изделия; №5- консерви и компоти; №6- плодове и зеленчуци; №7- хляб и хлебни изделия; ”

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Доставки
Покупка 
Място на изпълнение: детските заведения, ДСП и Дом за възрастни с умствени увреждания на територията на Община Камено.
Код NUTS: BG34
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

„Доставка на хранителни и нехранителни продукти за нуждите на детските градини на територията на община Камено, Дом за възрастни с умствени увреждания с. Русокастро, столово хранене и ДСП – гр.Камено по следните позиции: №1- месо и месни изделия; №2- мляко и млечни продукти; №3- варива и подправки; №4- захар и захарни изделия; №5- консерви и компоти; №6- плодове и зеленчуци; №7- хляб и хлебни изделия”

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

15100000, 15300000, 15500000, 15810000, 15830000, 15331130, 15872200, 15331100

Описание:

Месо и месни продукти
Плодове и зеленчуци, преработени и консервирани
Млечни продукти
Хляб, хлебни изделия и пресни сладкарски изделия
Захар и свързани с нея продукти
Фасул, грах, пиперки, домати и други зеленчуци, преработени
Подправки
Зеленчуци, пресни или замразени

ІІ.1.7) Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация

НЕ

ІІ.1.8) Обособени позиции

ДА

Оферти трябва да бъдат подадени:
За една или повече обособени позиции
ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Количествата на посочените видове хранителни продукти по всяка обособена позиция са прогнозни за едногодишен период и са съобразени със заложените в бюджета средства. Възложителят си запазва правото да увеличава или намалява количествата, според необходимостта на обслужваните обекти, както и да не заяви целия асортимент, според конкретните (специфични) нужди на всяка структура.

Прогнозна стойност без ДДС
348000 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Продължителност в месеци

12


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

ГАРАНЦИИ. 1. На основание чл.59, ал.5, т.2 от Закона за обществените поръчки, Възложителят не изисква гаранция за участие в откритата процедура. 2. Гаранцията за изпълнение на договора е в размер на 3% от стойността на договора и се представя в една от следните форми: а) парична сума в касата на Възложителя или по банкова сметка на Община Камено IBAN: BG 50 BPBI 7937 33 1722 58013; BIC: BPBIBGSF в банка „Юробанк България” АД клон Камено; б) банкова гаранция в полза на Възложителя; 2. Определеният изпълнител избира сам формата на гаранцията за изпълнение. 3. Размерът и валутата на гаранцията е определен в обявлението за обществената поръчка. 4. Когато участникът или избраният изпълнител е обединение, което не е юридическо лице, всеки от съдружниците в него може да е наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията. 5. Банковите разходи по откриването на гаранциите са за сметка на Изпълнителя. Изпълнителят трябва да предвиди и заплати своите такси по откриване и обслужване на гаранцията така, че размерът на получената от Възложителя гаранция да не бъде по-малък от определения в настоящата процедура. 6. Възложителят освобождава гаранциите, без да дължи лихви за периода, през който средствата законно са престояли при него. 7. Условията и сроковете за задържане или освобождаване на гаранцията за изпълнение се уреждат в договора за възлагане на обществена поръчка и същите са съгласно проекта на договор от настоящата документация.

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

Изпълнителят представя фактура до пето число на следващия месец за извършените доставки през предходния месец. Разплащането се извършва в лева по банков път до 45 (четиридесет и пет) работни дни от датата на представяне на фактурата.Разплащане се извършва от община Камено, съобразено с рамката на бюджета на Община Камено.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: 1.Копие /заверено от участника/ от документа за регистрация или единен идентификационен код съгласно чл. 23 от Закона за търговския регистър, когато участникът е юридическо лице или едноличен търговец; копие от документа за самоличност, когато участникът е физическо лице; - Когато участникът в процедура е чуждестранно физическо или юридическо лице или техни обединения, се представя документ за регистрация на чуждестранно лице, съобразно националното му законодателство. Документът се представя и в официален превод. 2..Когато участникът е обединение/консорциум на юридически и/или физически лица се представя в оригинал или в нотариално заверен препис (като в случаите, в които документът е съставен на чужд език се представя и в превод на български език) и акта за създаването му, подписан от лицата в обединението, в който задължително се посочва представляващият. Акта за създаването му в случаите на споразумение трябва да съдържа клаузи, които гарантират, че всички членове на обединението/консорциума са отговорни, заедно и поотделно, за изпълнението на договора и че всички членове на обединението/консорциума са задължени да останат в него за целия период на изпълнение на договора. Участниците в обединението/консорциума трябва да определят едно лице, което да представлява обединението/консорциума за целите на поръчката. Не се допускат промени в състава на обединението след подаването на офертата. В случай, че възложителят е поставил изискване за създаване на юридическо лице, когато спечелилият участник е обединение/консорциум, споразумението трябва да съдържа клаузи за създаване на юридическо лице, ако бъде определен за изпълнител на обществената поръчка. Когато в приложеното споразумение за създаване на обединение/консорциум, липсват клаузи, гарантиращи изпълнението на горепосочените условия или състава на обединението се е променил след подаването на офертата - участникът ще бъде отстранен от участие в процедурата за възлагане на настоящата обществена поръчка. 3.Пълномощно на лицето, подписващо офертата (оригинал) - представя се, когато офертата (или някой документ от нея) не е подписана от управляващия и представляващ участника съгласно актуалната му регистрация, а от изрично упълномощен негов представител. Пълномощното следва да съдържа всички данни на лицата (упълномощен и упълномощител), както и изрично изявление, че упълномощеното лице има право да подпише офертата и да представлява участника в процедурата. Декларациите по точки 7.4, 7.5, 7.6 от документациятне могат да бъдат подписвани от пълномощник. 4. Декларации по чл.47, от ЗОП (оригинал) - попълват се, подписват се и се подпечатват по приложените образци към настоящата документация 5. Документи за закупена документация за участие (копие). 6. Списък на подизпълнителите, които ще участват при изпълнението на поръчката, ако се предвиждат такива, и съгласието им за участие. 7.Декларация за приемане на условията в проекта на договор
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Участникът трябва да представи годишен финансов отчет за 2010, 2011г. и 2012г., когато публикуването му се изисква от законодателството на държавата, в която участникът е установен. Участниците, за които не се изисква публикуване на годишния финансов отчет или на някоя от съставните му части, следва да представят справка за баланса и отчета за приходите и разходите за посочените години - заверени за вярност. В случай, че участникът е физическо лице, същия представя копия от подадените данъчни декларации за доходите си за 2010, 2011г. и 2012г., заверени вярно с оригинала. 2 Участникът трябва да представи информация за общия оборот и за оборота от стоки, които са обект на поръчката съгласно позицията за която участва, по образец (Приложение № 8), в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си.
Минимални изисквания: Участникът трябва да има положителен финансов резултат за последните три приключили финансови години (2010,2011,2012г.). Участникът трябва да е реализирал оборот от дейности, аналогични на предмета на настоящата поръчка за съответната обособена позиция без включен ДДС, общо за последните 3 (три) години - 2010,2011,2012г., както следва: Обособена позиция 1 – 80 611 лв. Обособена позиция 2 – 49 023 лв. Обособена позиция 3 – 30 272 лв. Обособена позиция 4 – 15 016 лв. Обособена позиция 5 – 55 696 лв. Обособена позиция 6 – 42 629 лв. Обособена позиция 7 – 74 753 лв. Ако участник оферира за повече от една обособена позиция, то минималният му оборот общо за 2010 г., 2011 г. и 2012 г. трябва да е равен на сбора от минималните обороти, изисквани за позициите, за които оферира
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Участникът следва да представи декларация (Приложение №9), съдържаща списък на основните договори с предмет: доставки, аналогични на предмета на настоящата поръчка по съответната обособена позиция, за която участва, извършени от участника през последните три години - 2010, 2011г. и 2012г , съдържаща предмет на договора, кратко описание на договора, стойности, дати и получатели, придружен с препоръки за добро изпълнение. 2. Участникът следва да представи копие на сертификат и/или еквивалентно, удостоверяващ, че в неговата организация има внедрена "Система за управление на безопасността на храните" - системата от програми и процедури, основаващи се на добрата практика за производство и принципите на системата Анализ на опасностите и критични контролни точки (НАССР), чието внедряване създава условия за самостоятелен контрол и осигуряване безопасността на храните, или е система, която съответства на изискванията на Кодекс Алиментариус или на БДС ISO 22 000. 3. Участникът следва да представи: Актуални удостоверения за регистрация по чл. 12 от ЗХ на обектите, от които ще се доставят храните, издадени от Областата дирекция по безопасност на храните /ОДБХ/, на чиято територия се намира обектът. Удостоверенията за регистрация по ЗХ трябва да бъдат с обхват и област на приложение съгласно обекта на поръчката на името на участника, включващи групите храни, за които участникът участва. Документи, доказващи, че съответния обект, от който ще се доставят храните извършва производство или търговия на едро с храни, които отговарят на специфичните изисквания към различните групи храни съгласно разпоредбите на Наредба № 9 от 16 септември 2011 г. за специфичните изисквания към безопасността и качеството на храните, предлагани в детските заведения и училищата, издадена от МЗХ /Обн. ДВ. бр. 73 от 20.09.2011 г./. 4. Участникът следва да представи декларация (Приложение № 10) с всички транспортни средства, които са на разположение на участника за срока на договора. Към декларацията да се приложат четливи, заверени копия на регистрационни талони, удостоверяващи собствеността и общата товароносимост на специализираните превозни средства. В случай, че транспортните средства не са собствени, се прилага договор за наем или договор за лизинг, в който да е удостоверено, че те ще са на разположение на участника за срока на договора. Товарните автомобили трябва да имат издадено „Удостоверение за регистрация” на транспортното средство от РЗИ/РВМС(БАБХ) за превоз на хранителни продукти от животински или неживотински произход. 5. Участникът следва да представи декларация (Приложение № 11) за наличния персонал, който ще отговаря за изпълнение на поръчката.
Минимални изисквания: Участникът следва да представи минимум 3 (три) препоръки с посочени стойности, лица за контакти, телефон и адрес с изходящ номер, подпис и печат, от които възложителя може да получи допълнителна информация. Участникът трябва да е изпълнил минимум 3 (три) договора през последните 3 (три) години - 2010, 2011г. и 2012г, с предмет сходен на настоящата поръчка по съответната обособена позиция, за която участва. Под „сходни" с предмета на настоящата поръчка (за обособената позиция) се разбират договори за доставки на храни от "Групата храна" на съответната обособена позиция. По смисъла на параграф 1, т. 12 от ДР на Закона за храните „Групи храни" са храни, обединени на базата на техния произход и състав. Участникът трябва да има внедрена "Система за управление на безопасността на храните" - системата от програми и процедури, основаващи се на добрата практика за производство и принципите на системата Анализ на опасностите и критични контролни точки (НАССР), чието внедряване създава условия за самостоятелен контрол и осигуряване безопасността на храните, или е система, която съответства на изискванията на Кодекс Алиментариус или на БДС ISO 22 000.
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги


РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Най-ниска цена

IV.3) Административна информация
ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
09.10.2013 г.  Час: 16:30
Платими документи

ДА

Цена: 15 BGN
Условия и начин на плащане

Цената на Документацията за участие е в размер на 15,00 лв. с включен ДДС и следва да бъде внесена в касата на общината или по банкова сметка на Общината в банка "Юробанк България" АД-клон Камено, IBAN BG30BPBI79378417226298 BIC BPBIBGSF. Документацията се предоставя след представяне на платежно нареждане, че документацията е заплатена или друг еквивалентен документ, в случай, че плащането е извършена на касата на Общината. Документацията може да бъде закупена до 7 /седем/ дни преди изтичане на срока за представяне на оферти.

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
15.10.2013 г.  Час: 16:30
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

90

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 16.10.2013 г.  Час: 10:00
Място

Заседателна зала на община Камено,

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

Отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с нестопанска цел.



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

НЕ

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Съгласно чл.120 от ЗОП

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

11.09.2013 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ

Обособена позиция № 1 / Заглавие на обособената позиция месо и месни изделия
1) Кратко описание

Доставяното месо и месни изделия следва да е от Клас „А”, да е нетомблирано и да отговаря на изискванията на : Наредба № 32/ 23.03.2006г. за окачествяване, съхраняване и предлагане на пазара на месо и субпродукти от домашни птици; На чл.12 от Наредба № 6 от 10 август 2011г за здравословното хранене на децата на възраст от 3 до 7 години в детски заведения. На глава втора Раздел І и Раздел ІІІ от Наредба № 9 от 16 септември 2011г за специфичните изисквания към безопасността и качеството на храните, предлагани в детските заведения и училищата.

2) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

15100000

Описание:

Месо и месни продукти

3) Количество или обем

Количествата хранителни продукти,посочени за всеки артикул в Техническата спецификация са приблизителни и зависят от броя на хранещите се.

Прогнозна стойност, без ДДС
80611 валута BGN
4) Информация за начална дата/краен срок за изпълнение
Срок за изпълнение в месеци 12

Обособена позиция № 2 / Заглавие на обособената позиция мляко и млечни продукти
1) Кратко описание

ДОСТАВЯНИТЕ МЛЕКА И МЛЕЧНИ ХРАНИТЕЛНИ ПРОДУКТИ следва да са без добавени растителни мазнини, да отговарят на изискванията на чл.11 от Наредба № 6 от 10 август 2011 г. за здравословното хранене на децата на възраст от 3 до 7 години в детски заведения. И на Специфичните изисквания посочени в Раздел ІІ от Наредба № 9 от 16 септември 2011г за специфичните изисквания към безопасността и качеството на храните, предлагани в детските заведения и училищата.

2) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

15500000

Описание:

Млечни продукти

3) Количество или обем

Количествата хранителни продукти,посочени за всеки артикул в Техническата спецификация са приблизителни и зависят от броя на хранещите се.

Прогнозна стойност, без ДДС
49023 валута BGN
4) Информация за начална дата/краен срок за изпълнение
Срок за изпълнение в месеци 12

Обособена позиция № 3 / Заглавие на обособената позиция варива и подправки
1) Кратко описание

Всички хранителни продукти да отговарят на БДС или на еквивалентни стандарти, да са придружени с необходимите сертификати. Опаковките да са здрави с етикети на български език и да съдържат информация за вида на стоката, нейното съхранение, производителя, качеството, дата на производство, срок на годност, съгласно изискванията за етикетирането и представяне на храните. Доставката да се придружава от ветеринарно медицинско свидетелство и експертен лист за продуктите от животински произход и сертификат за произход и качество на всички хранителни продукти. Стоките следва да са в срок на годност, от който да не са изтекли повече от 50% към датата на съответната доставка. Доставките да се извършват при спазване на всички хигиенни и санитарни изисквания.

2) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

15331130, 15872200

Описание:

Фасул, грах, пиперки, домати и други зеленчуци, преработени
Подправки

3) Количество или обем

Количествата хранителни продукти,посочени за всеки артикул в Техническата спецификация са приблизителни и зависят от броя на хранещите се.

Прогнозна стойност, без ДДС
30272 валута BGN
4) Информация за начална дата/краен срок за изпълнение
Срок за изпълнение в месеци 12

Обособена позиция № 4 / Заглавие на обособената позиция захар и захарни изделия
1) Кратко описание

Всички хранителни продукти да отговарят на БДС или на еквивалентни стандарти, да са придружени с необходимите сертификати. Опаковките да са здрави с етикети на български език и да съдържат информация за вида на стоката, нейното съхранение, производителя, качеството, дата на производство, срок на годност, съгласно изискванията за етикетирането и представяне на храните. Доставката да се придружава от ветеринарно медицинско свидетелство и експертен лист за продуктите от животински произход и сертификат за произход и качество на всички хранителни продукти. Стоките следва да са в срок на годност, от който да не са изтекли повече от 50% към датата на съответната доставка. Доставките да се извършват при спазване на всички хигиенни и санитарни изисквания.

2) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

15830000

Описание:

Захар и свързани с нея продукти

3) Количество или обем

Количествата хранителни продукти,посочени за всеки артикул в Техническата спецификация са приблизителни и зависят от броя на хранещите се

Прогнозна стойност, без ДДС
15016 валута BGN
4) Информация за начална дата/краен срок за изпълнение
Срок за изпълнение в месеци 12

Обособена позиция № 5 / Заглавие на обособената позиция консерви и компоти
1) Кратко описание

Всички хранителни продукти да отговарят на БДС или на еквивалентни стандарти, да са придружени с необходимите сертификати. Опаковките да са здрави с етикети на български език и да съдържат информация за вида на стоката, нейното съхранение, производителя, качеството, дата на производство, срок на годност, съгласно изискванията за етикетирането и представяне на храните. Доставката да се придружава от ветеринарно медицинско свидетелство и експертен лист за продуктите от животински произход и сертификат за произход и качество на всички хранителни продукти. Стоките следва да са в срок на годност, от който да не са изтекли повече от 50% към датата на съответната доставка. Доставките да се извършват при спазване на всички хигиенни и санитарни изисквания.

2) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

15300000

Описание:

Плодове и зеленчуци, преработени и консервирани

3) Количество или обем

Количествата хранителни продукти,посочени за всеки артикул в Техническата спецификация са приблизителни и зависят от броя на хранещите се

Прогнозна стойност, без ДДС
55696 валута BGN
4) Информация за начална дата/краен срок за изпълнение
Срок за изпълнение в месеци 12

Обособена позиция № 6 / Заглавие на обособената позиция плодове и зеленчуци
1) Кратко описание

ДОСТАВЯНИТЕ ПРЕСНИ ПЛОДОВЕ И ЗЕЛЕНЧУЦИ - трябва да са І /първо/ качество, да са от сортове предназначени за консумация в прясно състояние, да са цели, здрави, свежи на външен вид, без повреди причинени от вредители и да отговарят на изискванията на Наредба № 16/28.05.2010г. за изискванията за качество и контрол за съответствие на пресни плодове и зеленчуци. И на Раздел VІІІ от Наредба № 9 от 16 септември 2011г за специфичните изисквания към безопасността и качеството на храните, предлагани в детските заведения и училищата. Не се допуска доставката на плодове и зеленчуци, които са загнили, развалени и негодни за консумация.

2) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

15331100

Описание:

Зеленчуци, пресни или замразени

3) Количество или обем

Количествата хранителни продукти,посочени за всеки артикул в Техническата спецификация са приблизителни и зависят от броя на хранещите се

Прогнозна стойност, без ДДС
42629 валута BGN
4) Информация за начална дата/краен срок за изпълнение
Срок за изпълнение в месеци 12

Обособена позиция № 7 / Заглавие на обособената позиция хляб и хлебни изделия
1) Кратко описание

Всички хранителни продукти да отговарят на БДС или на еквивалентни стандарти, да са придружени с необходимите сертификати. Опаковките да са здрави с етикети на български език и да съдържат информация за вида на стоката, нейното съхранение, производителя, качеството, дата на производство, срок на годност, съгласно изискванията за етикетирането и представяне на храните. Доставката да се придружава от ветеринарно медицинско свидетелство и експертен лист за продуктите от животински произход и сертификат за произход и качество на всички хранителни продукти. Стоките следва да са в срок на годност, от който да не са изтекли повече от 50% към датата на съответната доставка.

2) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

15810000

Описание:

Хляб, хлебни изделия и пресни сладкарски изделия

3) Количество или обем

Количествата хранителни продукти,посочени за всеки артикул в Техническата спецификация са приблизителни и зависят от броя на хранещите се

Прогнозна стойност, без ДДС
74753 валута BGN
4) Информация за начална дата/краен срок за изпълнение
Срок за изпълнение в месеци 12