Версия за печат

00613-2013-0009

BG-с. Крушари: 12 - Архитектурни и инженерни услуги; услуги по градоустройствено планиране и паркова архитектура, инженерно ориентирани научни и технически консултантски услуги; технически изпитвания и анализи

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Услуги

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

Община Крушари, ул. "Девети септември" №3 - А, За: Димитрина Желева Петрова, Република България 9410, с. Крушари, Тел.: 05771 2786, E-mail: krushari@dobrich.net, Факс: 05771 2136

Място/места за контакт: Директор дирекция

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: http://www.krushari.bg/.

Адрес на профила на купувача: http://www.krushari.bg/pagelist.php?idd=432.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Регионален или местен орган

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

Упражняване на строителен надзор при изпълнение на проект: „Ремонт и внедряване на мерки за енергийна ефективност в сградите на читалищата в селата Крушари, Телериг и Ефрейтор Бакалово на община Крушари”

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Услуги
Категория услуги: 12
Място на изпълнение: Сградите на читалищата в населените места Ефрейтор Бакалово, Телериг и Крушари в Община Крушари, обл.Добрич.
Код NUTS: BG332
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

Услугата, предмет на възлагане в настоящата поръчка, е част от дейностите, предвидени за изпълнение по проект „Ремонт и внедряване на мерки за енергийна ефективност в сградите на читалищата в селата Крушари, Телериг и Ефрейтор Бакалово на община Крушари”, в изпълнение на договор № 08/322/00891 от 20.11.2012г., финансиран по мярка 322 "Обновяване и развитие на населените места" от "Програма за развитие на селските райони 2007-2013г.", подкрепена от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони (ЕЗФРСР). Обект на настоящата обществена поръчка е "предоставянето на услуга" по смисъла на чл.3, ал.1, т.2 от ЗОП. Предмет на възлагане на настоящата поръчка е "Упражняване на строителен надзор при изпълнение на проект: „Ремонт и внедряване на мерки за енергийна ефективност в сградите на читалищата в селата Крушари, Телериг и Ефрейтор Бакалово на община Крушари”. Строителният надзор ще носи отговорност за законосъобразно започване на строежите; пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителствата, съгласно Наредба № 3 от 31.07.2003 за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; изпълнение на строежите, съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията на чл.169 ал.1 и ал.2 от ЗУТ; следи строежите да се изпълнява, съгласно чл.169 ал.3 от ЗУТ, в съответствие с изискванията на нормативните актове; следи за спазване на изискванията за безопасност на труда, съгласно ПОИС, когато има такъв; опазване на околната среда по време на изпълнение на строежите; контролира, съгласно чл.169а ал.1 от ЗУТ, в строежите да се влагат само строителни продукти, които осигуряват изпълнението на съществените изисквания към строежите и отговарят на техническите спецификации, определени със Закона за техническите изисквания към продуктите; недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие упражняването на строителния надзор; правилно изпълнение на строителните и монтажни работи (СМР); годност на строежите за въвеждане в експлоатация.

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

71521000

Описание:

Строителен надзор по време на строителството

ІІ.1.7) Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация

НЕ

ІІ.1.8) Обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

• КОНСУЛТАНТЪТ упражнява СТРОИТЕЛЕН НАДЗОР по време изпълнението на строително монтажните работи по проект „Ремонт и внедряване на мерки за енергийна ефективност в сградите на читалищата в селата Крушари, Телериг и Ефрейтор Бакалово • КОНСУЛТАНТЪТ изготвя ТЕХНИЧЕСКИ ПАСПОРТИ НА СТРОЕЖИТЕ (на обектите), по съдържание и срокове, съгласно Наредба № 5/28.12.2006г. за техническите паспорти на строежите. При изпълнението на настоящата обществена поръчка отговорността на Консултанта (строителния надзор) ще се осъществява съобразно изискванията на Наредба №2 от 31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република Бългрия и минималните гаранционни срокове за извършени строително-монтажни работи. Строителният надзор ще носи отговорност за законосъобразното започванена СМР, пълнотата и правилното съставяне на протоколите по време на строителството, съгласно одобрените технически проекти и нормативни изисквания на ЗУТ, спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството, недопускане на увреждане на трети лица и имоти, вследствие на строителството, годността на обектите за въвеждане в експлоатация, оценка на достъпнаст на обектите от лица с увреждания. Дейностите по надзор ще се провеждат през цялото време на изпълнение на обектите, включително до въвеждането му в експлоатация. Основните дейности, включени в предмета на поръчката са подробно описани в приложената към документацията за участие техническа спецификация.

Прогнозна стойност без ДДС
25046 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Завършване

20.02.2015 г. 


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

ГАРАНЦИЯ ЗА УЧАСТИЕ СЪГЛАСНО ЧЛ.59, АЛ.5, Т.2 НЕ СЕ ИЗИСКВА. Размерът на гаранцията за изпълнение е определен съгласно чл.59 от ЗОП, а условията и сроковете за задържането и освобождаването й се уреждат съгласно чл.63 от ЗОП. 1. Гаранция за изпълнение - условия, размер и начин на плащане 1.1 Служи за обезпечение на отговорността на Изпълнителя при лошо изпълнение и/или неизпълнение на обществена поръчка. 1.2. Избраният Изпълнител трябва да учреди преди датата на подписване на договора, гаранция за изпълнение, съставляваща 2% / два процента/ от стойността на договора без включен ДДС под формата на банкова гаранция или парична сума, преведена по сметка на Възложителя: Банка: „ИНВЕСТБАНК” АД IBAN: BG 36 IORT 8088 3387 611303 BIC: IORTBGSF Когато участникът избере гаранцията за изпълнение да бъде банкова гаранция, тогава в нея трябва да бъде изрично записано, че тя е безусловна и неотменима, че е в полза на Община Крушари и че е със срок на валидност най-малко един месец след приключване изпълнението на договора. 1.3. Банковите разходи по откриването на гаранцията са за сметка на участника. Той трябва да предвиди и заплати своите такси по откриване и обслужване на гаранцията, така че размера на гаранцията да не бъде по-малък от определения в настоящите указания размер. 1.4. Разходите по евентуалното усвояване на гаранцията са за сметка на Възложителя. 1.5. С участник, който преди сключване на договора за обществената поръчка, не представи гаранция за изпълнение или представи гаранция за изпълнение, която не отговаря на така посочените условия, няма да бъде подписан договор за възлагане на настоящата обществена поръчка. 2. Задържане и освобождаване на гаранцията за изпълнение Условията и сроковете за задържане или освобождаване на гаранцията за изпълнение се уреждат в договора за възлагане на обществената поръчка. Гаранцията се представя при подписване на договора и се освобождава в срок до 1 (един) месец, считано от датата на издаване на Удостоверение за въвеждане в експлоатация, ако липсват основания за задържането й от страна на Възложителя. Възложителят освобождава гаранцията без да дължи лихви за периода, през който средствата законно са престояли при него.

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

Възложителят определя следният начин на плащане: 1. Авансово плащане - представляващо 30% от стойността на договора. Плащането се извършва в 10-дневен срок от подписването на договора и представянето на оригинална фактура от страна на Изпълнителя. 2. Окончателно плащане - представляващо 70 % от стойността на договора, след приемане и въвеждане на всички обекти по проекта в експлоатация. Плащането се извършва на база представен окончателен отчет на изпълнителя за изпълняваните дейности и фактура.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: Участникът ще бъде отстранен, ако не отговаря на конкретни посочени от Възложителя условия. От участие в процедурата се отстранява Участник, за който е налице което и да е от обстоятелствата по чл.47, ал.1, т.1 (без б. "е"), т.2 и т.3, ал.2, т.1 и т.3 и ал.5, т.1 и т.2 от ЗОП. Участниците, чиито оферти или самите те не отговарят на предварително обявените условия, след прилагане на чл.68, ал.8 и ал.9 от ЗОП, ще бъдат отстранявани от процедурата на осн. чл. 69 от ЗОП. Съдържание на Плик № 1 с надпис „Документи за подбор” 1. Писмо към оферта – Приложение №1 2. Списък на документите, които трябва да съдържа офертата, подписан от участника - Приложение№2 3. Административни сведения за участника - Образец №1 4. Декларация за запознаване с условията на поръчката и приемането им - Образец №2 5. Декларация по чл. 47, ал. 1, т.1, а),б),в),г),д), ал.5 ,т.1 от ЗОП; Декларация по по чл. 47, ал. 1, т.2 и 3, ал.2, т.1 и т.3 и ал. 5, т.2 от ЗОП – Образец 3 и Образец №4 6. Декларация за участието/неучастието на подизпълнители, както и вида на работите, които ще извъшват и дела на тяхното участие - Образец №5 7. Декларация за съгласие за участие като подизпълнител /попълва се при наличие на такъв/ - Образец №6 8. Декларация по чл.166, ал.3 и ал.4 от ЗУТ – Образец №7 9. Декларация за използване на чужденци – Образец №8 10. Декларация за приемане условията в проекта на договора – Образец №9 11. Регистрационни документи на участника Документ за регистрация на Участника съгласно чл.56 ал.1 т.1 от ЗОП: Копие от документа за регистрация или Единен идентификационен код, съгласно чл.23 от Закона за търговския регистър, когато участникът е юридическо лице или едноличен търговец (или удостоверение за актуално състояние); копие от документа за самоличност, когато участникът е физическо лице * Когато документите са копия, следва да бъдат заверени от участника. 12. Оригинал или нотариално заверено копие на Споразумение за създаване на обединение/консорциум за участие в обществената поръчка, ако участникът е такъв. В случай, че в споразумението не е посочено лице, което представлява участника, всеки от членовете на обединението/консорциума подписва нотариално заверено пълномощно, с което упълномощава физическото лице, което ще представлява обединението; 12.1. Декларация от членовете на обединението/консорциума за деклариране на ангажименти към изпълнението на поръчката – Образец №16 13. Пълномощно на лицето, упълномощено да представлява участника в процедурата (оригинал); 14. Документ за данъчна и регистрация по ЗДДС, ако е регистриран (копие); 15. Доказателства за изпълнение на изискванията към участника за икономическото и финансово състояние, посочени в т. III.2.2) от настоящото обявление 16. Доказателства за изпълнение на изискванията за техническите възможности и квалификация на участника, посочени в т. III.2.3) от настоящото обявление Съдържание на Плик № 2 с надпис „Предложение за изпълнение на поръчката” 1. Техническо предложение за изпълнение на поръчката – Приложение №3; Съдържание на Плик № 3 с надпис „Предлагана цена“ 1.Предагана цена - Приложение №4 2.Справка за формиране на цената на стротелния надзор - Приложение №4.1.
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Декларация за икономическото и финансово състояние на Участника – Образец №10 и Образец №10А. 2. Годишен баланс за последните три години /2010, 2011 и 2012г./ и отчет за приходите и разходите за последните три години /2010, 2011 и 2012г./– копия, заверени от Участника, когато публикуването им се изисква от законодателството на държавата, в която участникът е установен. Тези документи не се представят за участници, които са регистрирани в Търговския регистър при Агенция по вписванията и са публикували годишните си финансови отчети. 3. Заверено от участника копие на валидна застраховка по чл. 171, ал. 1 и ал. 2 от ЗУТ за професионална отговорност при упражняване на строителен надзор с минимална застрахователна сума, съгласно чл. 5, ал. 4, т. 4 от Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството, придружена от декларация в свободен текст, че участникът ще представи валидна нова или продължена застраховка преди сключване на договора, ако валидността на представената в офертата междувременно е изтекла – на основание чл. 42, ал. 1, т. 4 от ЗОП. На основание чл. 42, ал. 1, т. 4 от ЗОП, Възложителят ще изиска от определения изпълнител преди сключване на договора да представи подновена/продължена застрахователна полица /анекс към такава, когато валидността на приложената в офертата застраховка е изтекъл междувременно.
Минимални изисквания: 1. Участникът трябва да е реализирал общо за последните 3 (три) години /2010, 2011 и 2012г./ или в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си, общ оборот в размер на не по-малко от 50 092 (петдесет хиляди деветдесет и два) лева без включен ДДС. Участникът трябва да е реализирал общо за последните 3 (три) години /2010, 2011 и 2012 г./ или в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си, оборот от упражняване на строителен надзор в размер на не по-малко от 25 046 (двадесет и пет хиляди четиридесет и шест) лева без включен ДДС. 2. Участниците трябва да имат валидна застраховка по чл. 171, ал. 1 и ал. 2 от ЗУТ за професионална отговорност при упражняване на строителен надзор с минимална застрахователна сума, съгласно чл. 5, ал. 4, т. 4 от Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството. Застраховката трябва да е валидна към датата на подаване на офертата. Задължително се прилага в плик № 1 декларация в свободен текст, че участникът ще представи валидна нова или продължена застраховка преди сключване на договора, ако валидността на представената в офертата междувременно е изтекла – на основание чл. 42, ал. 1, т. 4 от ЗОП.
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Списък-декларация на основните договори за услуги, мениджмънт и строителен надзор на инвестиционни проекти изпълнени през последните 3 години, до крайния срок за подаване на оферти - Образец №11 2. Референции (препоръки) за добро изпълнение, с посочени в тях стойности, дата и място на изпълнение на строителeн надзор – копия, заверени от участника. 3. Списък на техническия персонал /ключовия персонал/ - Образец №12, Декларация за разположение на ключов експерт - Образец №14 и Автобиографии - Образец №13 на ключовия персонал - придружени с документи, удостоверяващи образователната им квалификация, професионален и специфичен опит – копия, заверени от Участника; 4. Декларация по закона за защита на личните данни; 5. Лиценз по чл.166 от ЗУТ за упражняване на строителен надзор или еквивалентен – копие заверено от участника. 6. Сертификат за притежаван от участника ISO 9001:2008/ за строителен надзор или еквивалентен на него – копие, заверено от участника;
Минимални изисквания: 1. Участникът (консорциумът/обединението в съвкупност) да разполага с екип от технически експерти за изпълнение на поръчката (ключов персонал), както следва: Ключов експерт 1 – Ръководител на екипа Квалификация Висше образование, степен „магистър” в областта на строително инженерство или еквивалентно образование; Общ професионален опит Минимум 5 години общ професионален опит; Специфичен опит • Опит като ръководител на екип – минимум на 1 (един) проект за упражняване на строителен надзор на инфраструктурен проект. Ключов експерт 2 – Експерт по строителен надзор Квалификация • Висше образование, степен „магистър” в областта на строителното инженерство • Включен в лиценза за извършване на дейностите по чл.166 от ЗУТ на Участника. Общ професионален опит • Минимум 5 години общ професионален опит. Специфичен опит • Опит в областта на строителният надзор на минимум 1 инфраструктурен проект. Ключов експерт 3 – Координатор по безопасност и здраве Квалификация • Висше образование, степен „магистър” в областта на икономиката, инженерните специалности или еквивалентно образование; • Да притежава удостоверение „Специалист по БЗР” или „Координатор по безопасност и здраве” или еквивалентен документ; Специфичен опит • Минимум 5 години опит като „Координатор по безопасност и здраве” или „Специалист по БЗР” (да притежава минимум от 5 години съответното удостоверение). 2. Участникът да е упражнил строителен надзор на минимум 2 (два) обекта, сходни с предмета на поръчката през последните 3 (три) години, до крайния срок за подаване на оферти. 3. Участникът (всеки член в обединението/консорциума) да е лицензиран за упражняване на строителен надзор. 4. Участникът следва да има въведена интегрирана система за управление на качеството, за строителен надзор по ISO 9001:2008 или еквивалентен. Възложителят приема еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки, както и други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството.
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги
ІІІ.3.1) За изпълнението на услугата се изисква определена професия

НЕ

ІІІ.3.2) Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала си, отговарен за изпълнението на услугата

ДА



РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Най-ниска цена

IV.3) Административна информация
ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
18.09.2013 г.  Час: 16:30
Платими документи

НЕ

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
25.09.2013 г.  Час: 16:30
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

120

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 26.09.2013 г.  Час: 10:00
Място

Сградата на Общинска администрация - Крушари, ул. "Девети септември" №3А

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

На отварянето могат да присъстват участниците или техни упълномощени с нотариално заверено пълномощно представители, както и представители на средствата за масова информация и юридически лица с нестопанска цел, които могат да се легитимират и да докажат това си качество. Присъстващите представители на участниците вписват имената си и се подписват в изготвен от комисията списък, удостоверяващ тяхното присъствие.



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Tова представлява периодично възлагане на поръчка

НЕ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

Обществената поръчка се финансира по МЯРКА 322 – ОБНОВЯВАНЕ И РАЗВИТИЕ НА НАСЕЛЕНИТЕ МЕСТА от „ПРОГРАМА ЗА РАЗВИТИЕ НА СЕЛСКИТЕ РАЙОНИ 2007-2013” , подкрепена от Европейски земеделски фонд за развитие на селските райони (ЕЗФРСР), Договор за отпускане на финансова помощ с рег. № 08/322/00891 от 20.11.2012г. сключен между Община Крушари и Държавен фонд „Земеделие”

VI.3) Допълнителна информация

Възложителят се е възползвал от правото на чл.64, ал.1, във връзка с чл.14, ал.3 и е намалил срока за получаване на офертите, както и от правото на чл.64, ал.3 от ЗОП, като е намалил срока за получаване на оферти със 7 (седем) дни, поради изпращане на настоящото обявление по електронен път и с 5 (пет) дни поради предоставяне на пълен достъп по електронен път до документацията за участие в процедурата, която може да бъде намерена и получена от интернет адреса на Възложителя: http://www.krushari.bg/, „Профил на купувача” - http://www.krushari.bg/pagelist.php?idd=432. Със свободното изтегляне на документацията, заинтересованите лица приемат условието сами да се запознават от същото място за публикувани от Възложителя писмени разяснения и отговори на постъпили евентуални запитвания.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Сроковете за обжалване на решението за откриване на процедурата са съгласно чл.120, ал.5, т.1 и ал.6 от ЗОП

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

28.08.2013 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ