Версия за печат

00017-2013-0012

BG-Берковица: 11 - Консултантски услуги по управление и стопанска дейност

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Услуги

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

Община Берковица, пл. Йордан Радичков 4, За: Томислав Филипов, България 3500, Берковица, Тел.: 0953 89128, E-mail: filipov.t@berkovitsa.com, Факс: 0953 88405

Място/места за контакт: Община Берковица

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.berkovitsa.com.

Адрес на профила на купувача: http://www.berkovitsa.bg/.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Регионален или местен орган

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

“Осигуряване на подкрепа и съдействие във връзка с организация и управление на инвестиционен проект „Интегриран воден проект за Инженеринг-проектиране и строителство по части „Канализация“ и „Водоснабдяване“, разширение на канализационната мрежа, реконструкция на канализационната мрежа, реконструкция на водоснабдителната мрежа и ПОСВ в гр. Берковица” на община Берковица, по процедура № BG 161PO005/10/1.11/02/16“Подобряване и развитие на инфраструктурата за питейни и отпадъчни води в агломерация с над 10 000 екв.ж.“ финансиран по Оперативна програма „Околна среда 2007-2013 г.”, Приоритетна ос 1 „Подобряване и развитие на инфраструктурата за питейни и отпадъчни води”

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Услуги
Категория услуги: 11
Място на изпълнение: Гр. Берковица
Код NUTS: BG312
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

“Осигуряване на подкрепа и съдействие във връзка с организация и управление на инвестиционен проект „Интегриран воден проект за Инженеринг-проектиране и строителство по части „Канализация“ и „Водоснабдяване“, разширение на канализационната мрежа, реконструкция на канализационната мрежа, реконструкция на водоснабдителната мрежа и ПОСВ в гр. Берковица” на община Берковица, по процедура № BG 161PO005/10/1.11/02/16“Подобряване и развитие на инфраструктурата за питейни и отпадъчни води в агломерация с над 10 000 екв.ж.“ финансиран по Оперативна програма „Околна среда 2007-2013 г.”, Приоритетна ос 1 „Подобряване и развитие на инфраструктурата за питейни и отпадъчни води”

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

79410000, 79420000, 71800000, 71541000

Описание:

Консултантски услуги по управление и стопанска дейност
Услуги по управление
Консултантски услуги в областта на водоснабдяването и отпадъчните води
Услуги по управление на проекти, свързани със строителството

ІІ.1.8) Обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Съдействие на екипа за управление на проекта при осъществяване на необходимия контрол и преглед на изпълнението на предвидените дейности в рамките на проекта, в частност строително-монтажните дейности във връзка с изграждането на обекта Разработване и/или актуализиране на всички необходими насоки, правила и процедури във връзка с управлението и изпълнението на проекти, включително по отношение на възлагане на обществени поръчки, мониторинг и докладване, верификации и разплащания и осчетоводяване на разходите, оценка на проекта, провеждане на мерки за информация и публичност, администриране и докладване на нередности Разработване и/или актуализиране на съответните образци на документи, които общинската администрация следва да попълва и подготвя във връзка с прилагане на горецитираните правила и процедури Съдействие и подкрепа на екипа за управление на проекта при подготовка на документите във връзка с докладване на изпълнението на проекта Съдействие и подкрепа на екипа за управление на проекта при изпълнение на текущите дейности свързани с организацията и управлението на проекта

Прогнозна стойност без ДДС
224656 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Завършване

31.12.2015 г. 


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

1. Условия и размер на гаранцията за участие и начин на плащането й Гаранцията за участие е в размер на 2 246.56 (две хиляди двеста четиридесет и шест лева и петдесет и шест ст.) лева. Съгласно чл. 60, ал. 1 от ЗОП, гаранцията за участие се представя в една от следните форми: парична сума или банкова гаранция. Участникът избира сам формата на гаранцията за участие. Когато участникът избере гаранцията за участие да бъде банкова гаранция, тогава това трябва да бъде безусловна и неотменима банкова гаранция със срок на валидност 180 (сто и осемдесет) дни от датата на представяне на офертата. Когато участникът избере гаранцията за участие да е парична сума, той следва да внесе гаранцията за участие по банков път, като това следва да стане по следната сметка на община Берковица: IBAN: BG13UNCR70003301006351 ; BIC: UNCRBGSF в БАНКА УниКредит Булбанк АД При представяне на гаранция в платежното нареждане или в банковата гаранция изрично се посочва процедурата, за която се представя гаранцията. Участникът ще бъде отстранен от участие в процедурата за възлагане на настоящата обществена поръчка, ако не представи платежно нареждане за платена гаранция за участие или за учредена банкова гаранция в оригинал. Участникът ще бъде отстранен от участие в процедурата за възлагане на настоящата обществена поръчка, ако в представената банкова гаранция не е изрично посочено, че тя е безусловна и неотменима, че е в полза на община Берковица, че е със срок на валидност 180 (сто и осемдесет) дни от датата на представяне на офертата, и че е за настоящата обществена поръчка. Когато кандидатът, участникът или избраният изпълнител е обединение, което не е юридическо лице, всеки от съдружниците в него може да е наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията. 2. Условия и размер на гаранцията за изпълнение на договора и условия и начин на плащането й Гаранцията за изпълнение на договора за обществена поръчка е в размер на 3% (три процента) от стойността на договора за обществена поръчка. Съгласно чл. 60, ал. 1 от ЗОП, гаранцията за изпълнение се представя в една от следните форми: парична сума или банкова гаранция. Участникът избира сам формата на гаранцията за участие. Когато участникът избере да внесе парична сума като гаранция за изпълнение това следва да стане по следната сметка на община Берковица: IBAN: BG13UNCR70003301006351 ; BIC: UNCRBGSF в БАНКА УниКредит Булбанк АД. Участникът, определен за изпълнител на обществената поръчка, представя банковата гаранция в оригинал или платежния документ за внесената по банков път гаранция за изпълнение на договора при неговото сключване. Когато участникът избере гаранцията за изпълнение да бъде банкова гаранция, тогава в нея трябва да бъде изрично записано, че тя е безусловна и неотменима, че е в полза на община Берковица, и че е със срок на валидност – най – малко до 20 (двадесет дни) след подписването на окончателния протокол за изпълнението на договора. При представяне на гаранция в платежното нареждане или в банковата гаранция изрично се посочва договора, за който се представя гаранцията. Когато кандидатът, участникът или избраният изпълнител е обединение, което не е юридическо лице, всеки от съдружниците в него може да е наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията. 3. Задържане и освобождаване на гаранцията за участие Задържането, усвояването и освобождаването на гаранцията за участие става по условията и реда на чл. 61 и чл. 62 от ЗОП. Гаранцията за участие в процедурата се задържа в следните случаи: • когато участникът в процедура за възлагане на обществена поръчка обжалва решението, с което се обявява решението за определяне на изпълнител – до решаване на спора; Гаранцията за участие в процедурата се усвоява в следните случаи: • когато участникът оттегли офертата си след изтичането на срока за получаване на офертите; Продължава в поле "Допълнителна Информация"

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

Плащането по настоящия договор се осъществява под формата на авансово плащане, междинни плащания и окончателно плащане; 1. Авансовото плащане към Изпълнителя, в размер на 20% (двадесет процента) от стойността на настоящия договор за обществена поръчка се осъществява след приемането на Встъпителния доклад за изпълнение на поръчката или неговия коригиран вариант, в срок до 10 (десет) дни от одобряване на представената от Изпълнителя фактура за авансово плащане; 2. Междинните плащания към Изпълнителя, в общ размер до 60% (шестдесет процента) от стойността на настоящия договор за обществена поръчка се осъществяват по преценка на Възложителя след одобряването на съответните Междинни доклади за изпълнение на поръчката или техните коригирани варианти, в срок до 10 (десет) дни от дата на одобряването на представените от Изпълнителя фактури за съответните междинни плащания; 3. Окончателното плащане, в размер на 20% (двадесет процента) от стойността на настоящия договор за обществена поръчка, е платимо след приемането на окончателния доклад за изпълнение на поръчката или неговия коригиран вариант, в срок до 10 (десет) дни от датата на одобряването на представената от Изпълнителя фактура за окончателно плащане. Договорът влиза в сила единствено и само след подписване на договор между Община Берковица и Оперативна програма „Околна среда 2007-2013 г.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: В процедурата за възлагане на обществената поръчка могат да участват като участници български или чуждестранни физически или юридически лица, включително техни обединения. Участниците се представляват от законните си представители или от лице, изрично упълномощено да представлява участника в настоящата процедура. Овластяването се извършва посредством изрично нотариално заверено пълномощно, което се прилага в оригинал към офертата. В случай, че участникът участва като обединение, изброените по долу изисквания, с изключение на административните изисквания, ще се прилагат за обединението (консорциум и др.) като цяло. В случай, че участникът участва като обединение (или консорциум), което не е регистрирано като самостоятелно юридическо лице, тогава участниците в обединението (или консорциума) сключват споразумение. Споразумението трябва да съдържа клаузи, които гарантират, че: • Всички членове на обединението / консорциума са отговорни, заедно и поотделно, по закон за изпълнението на договора. • Изпълнението на договора, включително плащанията, са отговорност на всеки член на обединението / консорциума. • Всички членове на обединението / консорциума са задължени да останат в него за целия период на изпълнение на договора. • Участниците в обединението / консорциума определят едно лице, което да представлява обединението / консорциума за целите на поръчката. Не се допускат промени в състава на обединението след подаването на офертата. Когато не е приложено споразумение за създаването на обединение / консорциум, или в приложеното споразумение липсват клаузи, гарантиращи изпълнението на горепосочените условия или състава на обединението се е променил след подаването на офертата – участникът ще бъде отстранен от участие в процедурата за възлагане на настоящата обществена поръчка. Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице документите по чл. 56, ал. 1, т. 1 и т. 6 от ЗОП се представят за всяко физическо или юридическо лице, включено в обединението, а документите почл. 56, ал. 1, т. 4 и т. 5 от ЗОП се представят само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор по чл. 25, ал. 2, т. 6 от ЗОП. Всеки участник в процедурата за възлагане на обществена поръчка е длъжен да заяви в офертата си, дали при изпълнението на поръчката ще ползва подизпълнители и какъв ще бъде делът и видът на участието на подизпълнителите в изпълнението на поръчката. Лице, което е дало съгласие и е посочено като подизпълнител в офертата на друг участник, не може да представя самостоятелна оферта. Когато участникът предвижда участието на подизпълнители в своята оферта, изискванията посочени в настоящата документация се прилагат и за подизпълнителите, съобразно вида и дела на тяхното участие, а документите по чл. 56, ал. 1, т. 1, 4, 5, 6 и 11 от ЗОП се представят за всеки от тях. Възлагането на работи на подизпълнители е допустимо само ако участникът приеме, че отговаря за действията, бездействията и работата на посочените подизпълнители като за свои действия, бездействия и работа и е посочил вида на работите, които ще се извършват и дела на тяхното участие. Когато участникът в процедура е чуждестранно физическо или юридическо лице или техни обединения, офертата се подава на български език, документът по чл. 56, ал. 1, т. 1 от ЗОП се представя в официален превод, а документите по чл. 56, ал. 1, т. 4, 5, 6 и 11 от ЗОП, които са на чужд език, се представят и в превод. Участникът в настоящата процедура за обществена поръчка следва да отговаря на следните административни изисквания, съгласно Закона за обществените поръчки (ЗОП)
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: Участникът следва да представи доказателства за икономическото и финансовото си състояние съгласно чл. 50 от ЗОП, включително: 1. копие от счетоводен баланс и отчет за приходите и разходите за всяка от предходните три финансови години – 2010г. 2011 г. и 2012 г. (с изключение на новорегистрираните участници и участниците, упражняващи свободна професия), заверени съгласно изискванията на Закона за счетоводството, когато публикуването им се изисква от законодателството на държавата, в която участникът е установен. Документите по т. 1 могат да не се представят в случай, че участникът е посочил ЕИК и съответния документ по т. 1 е обявен в Търговския регистър; 2. справка по образец за оборот от извършени услуги във връзка с предмета на поръчката общо за последните три години - 2010 г., 2011 г. и 2012 г., в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си; 3. банкова атестация/банково удостоверение от обслужващата банка, доказващо че е участникът е коректен клиент; Когато участникът предвижда участието на подизпълнители при изпълнение на поръчката, документите по т. 2.1.3.2 за доказване на икономическото и финансовото състояние се прилагат и за подизпълнителите.
Минимални изисквания: Участниците следва да са реализирали оборот сумарно за последните три години (2010 г., 2011 г. и 2012 г.) не по-малък от 600 000 лв. (шестстотин хиляди лева) без ДДС от услуги, сходни с предмета на поръчката Услуги сходни с предмета на поръчката са дейности, свързани с подготовка и/или управление и/или контрол на проекти и/или програми. В случай, че участникът участва като обединение / консорциум, изброените по – горе изисквания се прилагат за обединението (консорциум и др.) като цяло. В случай, че участникът предвижда участие на подизпълнители изброените по-горе изисквания се прилагат съобразно вида и дела на тяхното участие. Участникът ще бъде отстранен от участие в процедурата за възлагане на настоящата обществена поръчка, ако не отговаря на някое от горните изисквания.
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: Участникът следва да представи доказателства за техническите си възможности съгласно чл. 51 от ЗОП, включително: 1. декларация – справка по образец за договорите за услуги във връзка предмета на поръчката за последните три години до датата на представяне на офертата, в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си. Декларацията следва да включва наименованията на договорите, техните стойности, датите на изпълнение и получателите и да бъде придружена с поне 2 препоръки за добро изпълнение. Препоръките трябва да посочват обхвата и обема на работа, стойността, датата на започване и приключване на работата по него и мястото на изпълнение, както и дали то е изпълнено професионално и в съответствие с нормативните изисквания - попълва се Образец № 9; 2. декларация - списък по образец на ключовите експерти, които ще отговарят и участват в изпълнението на предмета на обществената поръчка - попълва се Образец № 10;; 3. декларации по образец за разположение от ключовите експерти - попълва се Образец № 11; 4. документи, удостоверяващи квалификация, професионален опит и необходимата правоспособност за изпълнение на съответната дейност от ключовите експерти, в т.ч.: автобиография по образец – попълва се Образец № 12; диплом/и за завършено образование; удостоверения за професионално обучение; сертификати за придобита професионална квалификация; копия от трудови/служебни книжки; списък с изпълнени договори; препоръки за добро изпълнение; други, които участниците считат за приложими, във връзка с доказване на изискуемата квалификация.
Минимални изисквания: Участникът в настоящата процедура следва да отговаря на изисквания за технически възможности и/или квалификация: Участникът в настоящата процедура следва да е изпълнил успешно поне 2 (два) договора за предоставяне на услуги във връзка предмета на поръчката общо за последните три години до датата на представяне на офертата, в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си. Услуги сходни с предмета на поръчката са дейности, свързани с подготовка и/или управление и/или контрол на проекти и/или програми. Участникът в настоящата процедура за обществена поръчка трябва да разполага със следните ключови експерти: • Ръководител на екип; • Трима ключови експерти, както следва: o Ключов експерт – финансово управление и контрол; o Ключов експерт – мониторинг и докладване; o Ключов експерт – юрист. Участникът може да заменя ключовите експерти по ред заложен в договора за обществената поръчка. Всички експерти трябва да са независими и без конфликти на интереси в отговорностите си. Ключовите експерти следва да отговарят на следните изисквания: Изисквания към Ръководителя на екипа Образование и квалификация: Висше образование, образователно квалификационна степен магистър по някоя от следните специалности: икономическа специалност, финанси, право, инженерство или еквивалентна специалност; Професионален опит: • минимум 8 години общ професионален опит; • минимум 5 години опит в областта на подготовка и/или управление и/или контрол на програми и/или проекти; • опит като Ръководител на консултантски екип на процеса на подготовка и/или управление и/или контрол на минимум един проект. Изисквания към ключовия експерт – финансово управление и контрол Образование и квалификация: Висше образование, образователно квалификационна степен магистър по някоя от следните специалности: икономика, финанси, счетоводство и контрол, международни икономически отношения или еквивалентна специалност; Професионален опит: • минимум 5 години общ професионален опит; • минимум 3 години опит в областта на подготовка и/или управление и/или контрол на програми и/или проекти; • опит във финансово управление и/или бюджетиране и/или финансово планиране на парични потоци в процеса на подготовка и/или управление и/или контрол на минимум един проект. Изисквания към ключовия експерт – мониторинг и докладване Образование и квалификация: Висше техническо образование, специалност „Водоснабдяване и канализация“ или еквивалентна специалност, образователно квалификационна степен магистър; Професионален опит: • минимум 5 години общ професионален опит; • минимум 3 години опит в областта на ръководенето и/или контролирането на изпълнението на строителни обекти в сферата на изграждане/реконструкция/рехабилитация на ВиК системи. Изисквания към ключовия експерт – юрист Образование и квалификация: Висше юридическо образование, образователно квалификационна степен магистър по специалност „Право”; Професионален опит: • минимум 5 години общ професионален опит; • минимум 3 години опит в областта на подготовка и/или управление и/или контрол на програми и/или проекти; • участие като експерт – юрист в процеса на подготовка и/или управление и/или контрол на минимум един проект. Когато участникът е установен / регистриран извън Република България се представя списък на експертите и съответните им специалности, съгласно законодателството на държавата, където е установен / регистриран участника, а също и извадка от съответното законодателство в оригинал и задължително в превод на български език. Участникът ще бъде отстранен от участие в процедурата за възлагане на настоящата обществена поръчка, ако ключовите експерти, които предлага не отговарят на някое от горните изисквания. В случай, че участникът участва като обединение / консорциум, изброените по – горе изисквания се прилагат за обединението / консорциума като цяло.
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги
ІІІ.3.1) За изпълнението на услугата се изисква определена професия

НЕ

ІІІ.3.2) Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала си, отговарен за изпълнението на услугата

НЕ



РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Най-ниска цена

IV.3) Административна информация
ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
30.09.2013 г.  Час: 17:00
Платими документи

ДА

Цена: 21.6 BGN
Условия и начин на плащане

Цена на документацията е в български лева и с включено ДДС. Лицата могат да закупят документацията за участие от деловодството на Община Берковица, гр. Берковица, пл. „Йордан Радичков“ № 4 всеки работен ден от 9.00 ч. до 12.00 часа и от 12.30 ч. до 17.00 часа, след представяне на платежен документ, удостоверяващ, че същата е заплатена по бюджетна сметка на Община Берковица: По банков път: IBAN: BG35UBBS80028413870905, BIC: UBBSBGSF, ВИД ПЛАЩАНЕ 447000 в БАНКА ОББ АД на касата в Община Берковица Лицата имат право да разгледат документацията преди да я закупят. Предварителния преглед на документацията се извършва на мястото на закупуването - Община Берковица, пл. Йордан Радичков № 4 от 9.00 ч. до 12.00 часа и от 13.30 ч. до 16.00 часа, всеки работен ден.

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
10.10.2013 г.  Час: 17:00
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

180

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 11.10.2013 г.  Час: 10:00
Място

Заседателна зала - Общинска администрация Берковица

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с нестопанска цел.



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

Оперативна програма „Околна среда 2007-2013 г.”

VI.3) Допълнителна информация

Продължава от Поле "Изискуеми депозити и гаранции" • когато участникът е определен за изпълнител, но не изпълни задължението си да сключи договор за обществената поръчка; Възложителят освобождава гаранциите за участие на: • отстранените участници в срок 5 работни дни след изтичането на срока за обжалване на решението на възложителя за предварителен подбор, съответно за определяне на изпълнител; • класираните на първо и второ място участници - след сключване на договора за обществена поръчка, а на останалите класирани участници - в срок 5 работни дни след изтичане на срока за обжалване на решението за определяне на изпълнител. При прекратяване на процедурата за възлагане на обществена поръчка гаранциите на всички участници се освобождават в срок 5 работни дни след изтичане на срока за обжалване на решението за прекратяване. Възложителят освобождава гаранциите без да дължи лихви за периода, през който средствата законно са престояли при него. Участниците, които не са представили документ за гаранция или са представили гаранция, която не отговаря на изискванията, ще бъдат отстранени от участие в откритата процедура за възлагане на обществена поръчка. 4. Задържане и освобождаване на гаранцията за изпълнение. Условията, при които гаранцията за изпълнение се задържа или освобождава се уреждат с договора за възлагане на обществената поръчка между възложителя и изпълнителя. Договорът за възлагане на обществената поръчка не се сключва преди участникът, определен за изпълнител да представи определената гаранция за изпълнение. Възложителят освобождава гаранцията за изпълнение без да дължи лихви за периода, през който средствата законно са престояли при него.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Жалба може да се подава в сроковете по чл. 120 ал. 5, т. 1 и ал. 6 от ЗОП жалба срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за промяна могат да подават и професионални сдружения и организации в съответния бранш за защита на интересите на своите членове

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

19.08.2013 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ