00613-2013-0006
Технически редакции | ||
16.07.2013 13:07 ч. : | 16/07/2013 11:56 | промяна преди публикуване |
затвори |
Технически редакции | ||
16.07.2013 13:07 ч. : | 16/07/2013 11:56 | промяна преди публикуване |
затвори |
BG-с. Крушари: 12 - Архитектурни и инженерни услуги; услуги по градоустройствено планиране и паркова архитектура, инженерно ориентирани научни и технически консултантски услуги; технически изпитвания и анализи
ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА
Услуги
РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ
Община Крушари, ул.”Девети септември” №3-А, За: Димитрина Желева Петрова, Република България 9410, с. Крушари, Тел.: 05771 2786, E-mail: krushari@dobrich.net, Факс: 05771 2024; 05771 2136
Място/места за контакт: Директор дирекцияИнтернет адрес/и:
Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: http://www.krushari.bg.
Адрес на профила на купувача: http://www.krushari.bg/pagelist.php?idd=432.
Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.
Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На горепосочения адрес за контакти.
Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.
Регионален или местен орган
Обществени услуги
НЕ
РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА
„Упражняване на строителен надзор по време на изпълнение на строителни дейности по проект „Изграждане на едно защитено жилище в с. Крушари”
Възлагане на обществена поръчка
Услугата, предмет на възлагане в настоящата поръчка, е част от дейностите, предвидени за изпълнение по проект „Изграждане на едно защитено жилище в с. Крушари”, по мярка 321 „Основни услуги за населението и икономиката в селските райони“, в изпълнение на договор за отпусакне на финансова помощ с рег. № 08/321/01117 от 03.10.12012 г., сключен между Община Крушари и Държавен фонд „Земеделие“, осъществяван с финансовата подкрепа на Европеския земеделски фонд за развитие на селските райони“ (ЕЗФРСР). Обект на настоящата обществена поръчка е „предоставянето на услуга” по смисъла на чл. 3, ал. 1, т. 2 от ЗОП. Предмет на възлагане на настоящата поръчка е „Упражняване на строителен надзор по време на изпълнение на строителни дейности по проект „Изграждане на едно защитено жилище в с. Крушари". Строителният надзор ще носи отговорност за законосъобразно започване на строежа, пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството, изпълнение на обектите, съобразно одобрените инвестиционни проекти и нормативните изисквания (ЗУТ), спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството, недопускане на увреждане на трети лица и имоти, вследствие на строителството, годността на обектите за въвеждане в експлоатация, оценката за достъпност на обектите от лица с увреждания. Дейностите по надзор ще се провеждат през цялото време на изпълнение на обекта, включително до въвеждането му в експлоатация.
71521000
Описание:
НЕ
НЕ
НЕ
При изпълнение предмета на поръчката, участникът, избран за изпълнител трябва да: • Упражнява строителен надзор по време на строителството, съгласно чл. 166, ал.1, т.1 от ЗУТ (до издаване на Удостоверение за въвеждане в експлоатация), в следния задължителен обхват, регламентиран в чл.168, ал.1 от ЗУТ: -осигури законосъобразно започване на строежа; - осигури пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; -осигури изпълнение на строежите, съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията за изпълнение на строежа, съгласно нормативните актове и техническите спецификации за пожарна безопасност, опазване на околната среда по време на строителството; - осигури спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; - съблюдава за качеството на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с нормите за безопасност; - недопуска увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; -осигури годност на строежа за въвеждане в експлоатация; - контрол върху предварителния график за изпълнение на СМР; • Изготвяне и подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, съгласно изискванията за безопасност и законосъобразното им изпълнение, съгласно ЗУТ и Наредба №3/31.07.2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; • Откриване на строителната площадка и определяне на строителната линия и ниво за съответния строеж, при съставяне на необходимия за това протокол по Наредба №3 от 2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; • Заверка на Заповедната книга на строежа и писмено уведомяване в 7-дневен срок от заверката, компетентните органи в общинска администрация, РДНСК и специализираните контролни органи; • Изпълняване функциите на координатор по безопасност и здраве за етапа на строителството съгласно чл.5, ал.3 от Наредба № 2 от 2004 г. за минимални изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи. • Предоставяне пред Възложителя на тримесечни отчети и окончателен отчет за извършения строителен надзор по време на изпълнение на строително – монтажните работи, съдържащ: списък на основните дейности (видове работи) от строежа като цяло, за които е упражнен текущ строителен надзор, съставените документи (актове), както за възникнали проблеми (ако има такива) и съответно необходимите мерки за решаването им. • Изготвяне на Окончателни доклади за съответните строежи, съгласно чл.168, ал.6 от ЗУТ, за издаване на Удостоверение за въвеждането им в експлоатация, включително всички видове технически и енергийни паспорти, съгласно Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите.
НЕ
03.01.2015 г.
РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ
1. ГАРАНЦИЯ ЗА УЧАСТИЕ СЪГЛАСНО ЧЛ.59, АЛ.5, Т.2 НЕ СЕ ИЗИСКВА. 2. Гаранция за изпълнение Задължение за представяне на гаранция за изпълнение възниква само за участника, определен за изпълнител на обществената поръчка. Гаранцията за изпълнение има обезпечителна и обезщетителна функция: от една страна, цели да стимулира изпълнителя към точно и качествено изпълнение на задълженията му по договора за обществена поръчка, а от друга страна - да послужи като обезщетение при недобросъвестно поведение от негова страна. Гаранцията за изпълнение е в размер на 2 % от (две на сто) от стойността на договора за изпълнение на обществената поръчка. Гаранцията за изпълнение може да се внесе по банков път или може да се представи под формата на банкова гаранция. Участникът сам избира формата на гаранцията за изпълнение. Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, всеки от участниците в обединението може да бъде наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията. Участникът, определен за изпълнител на обществената поръчка, представя банковата гаранция или платежния документ за внесената по банков път гаранция за изпълнение на договора при неговото сключване. Гаранцията за изпълнение под формата на парична сума трябва да бъде внесена по следната сметка на възложителя: Банка: „ИНВЕСТБАНК” АД IBAN: BG 36 IORT 8088 3387 611303 BIC: IORTBGSF Ако участникът, определен за изпълнител, избере да представи гаранцията за изпълнение под формата на «парична сума», платена по банков път, документът, удостоверяващ платената гаранция, следва да бъде заверен с подпис и печат от съответната банка и да се представи в оригинал. Когато участникът избере гаранцията за изпълнение да бъде банкова, тогава в нея трябва да бъде изрично записано, че тя е безусловна и неотменима, че е в полза на възложителя и че е със срок на валидност – увеличена най-малко с 1 (един) месец, считано от датата на издаване на Удостоверение за експлоатация на обекта, освен ако ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ е усвоил същата. При представяне на гаранция в платежното нареждане или в банковата гаранция изрично се посочва договора, за който се представя гаранцията. Когато участник в процедурата е обединение от правни субекти, което не е юридическо лице, в документа за внесена гаранция или банковата гаранция следва да е отразено, че тя се внася от цялото обединение и ползва всички участници в обединението, а не само идентификация на единия от тях. Задържане и освобождаване на гаранцията за изпълнение Условията и сроковете за задържане или освобождаване на гаранцията за изпълнение, се уреждат с договора за възлагане на обществената поръчка между възложителя и изпълнителя. Договорът за възлагане на обществената поръчка не се сключва преди спечелилият участник да представи гаранция за изпълнение. Възложителят освобождава гаранцията за изпълнение, без да дължи лихви за периода, през който средствата законно са престояли при него.
Възложителят определя следният начин на плащане: 1. Авансово плащане - в размер на 20 % /двадесет на сто/ от цената по договора, платимо в срок до 30 (тридесет) дни от датата на подписване на договора и след представяне на оригинална данъчна фактура за дължимата сума. Авансът се приспада пропорционално от всяко следващо плащане дължимо от Възложителя на Изпълнителя. 2. Окончателно плащане – до размера на цената по договора, след приемане и въвеждане на обекта в експлоатация. Плащането се извършва на база представен окончателен отчет на изпълнителя за изпълняваните дейности и в срок до 30 (тридесет) дни след представяне на оригинална данъчна фактура за дължимата сума.
Възложителят, с оглед предоставената му правна възможност в чл. 25, ал. 3, т. 2 от ЗОП, не поставя и няма изискване за създаване на юридическо лице, в случай, че избраният за Изпълнител участник е обединение от физически и/или юридически лица. В случай, че участникът участва като обединение/или консорциум/, което не е регистрирано като самостоятелно юридическо лице, тогава участниците в обединението /или консорциума/ подписват документ - споразумение или договор. Документът трябва да бъде представен от Участника в оригинал или с нотариална заверка на подписите. Документът трябва да съдържа клаузи, които гарантират, че: Всички членове на обединението/консорциума са отговорни заедно и поотделно за изпълнението на договора; Е определен представляващият обединението/консорциума, който е упълномощен да задължава, да получава указания за и от името на всеки член на обединението/консорциума; Представляващият обединението/консорциума е упълномощен да представи офертата от името и за сметка на обединението и да сключи договор с възложителя; Срокът на обединението е най-малко за времето, за което поръчката ще бъде изпълнена; Всички членове на обединението/ консорциума са задължени да останат в него за целия период на изпълнение на договора. Не се допускат промени в състава на обединението след подаването на офертата. В случай, че обединението/консорциума не е създадено специално за участие в настоящата обществена поръчка и в основното споразумение липсва някоя от горните клаузи, то следва липсващия текст да бъде добавен в допълнително споразумение, сключено между членовете на обединението/консорциума. Допълнителното споразумение следва да отговаря на изискванията за форма, относима към основното споразумение. Когато не е приложен документ (споразумение или договор) за създаването на обединение/консорциум или в приложеният такъв липсват клаузи, гарантиращи изпълнението на горепосочените условия, или съставът на обединението се е променил след подаването на офертата, участникът ще бъде отстранен от участие в процедурата за възлагане на настоящата обществена поръчка. Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице: 1. документите по чл. 56, ал. 1, т. 1 и т. 6 от ЗОП се представят за всяко физическо или юридическо лице, включено в обединението; 2. документитет по чл. 56, ал. 1, т. 4 и т. 5 от ЗОП се представят само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор по чл. 26, ал. 2, т. 6 от ЗОП; 3. декларация по чл. 56, ал. 1, т. 11 от ЗОП се представя само участниците в обединението, които ще изпълняват дейности, свързани с предоставянето на услуги
ДА
Участникът (всеки член в обединението/консорциума) да е лицензиран за упражняване на строителен надзор. Чуждестранните участници представят документи за наличие на такъв лиценз от съответните компетентни органи, съгласно Националното им законодателство. Съответствието с поставеното изискване се доказва с представянето на валидно удостоверение за вписване в регистъра, издаден от Началника на дирекцията за национален строителен надзор за извършване на дейности по чл. 166, ал. 1, т. 1 от ЗУТ, като съгласно чл. 166, ал. 7 от ЗУТ тази дейност може да се извършва и от лица, представили копие от документ, удостоверяващ правото да извършват такава дейност, издаден от компетентен орган на държава - членка на Европейския съюз, или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство. В случай, че участникът притежава документ, чийто срок на валидност изтича по време на изпълнение на договора, то той следва да представи към офертата си Декларация (свободен текст), че се задължава да започне своевременно процедура по подновяването на документа, удостоверяващ правото му да извършва дейност по упражняване на строителен надзор, в законоустановения срок. Участникът да отговаря на изискванията на чл. 166, ал. 3 от Закона за устройство на територията. Съответствието с поставеното изискване се доказва с представянето на декларация (свободен текст), удостоверяваща отсъствието на обстоятелствата по чл. 166, ал. 3 от Закона за устройство на територията.
ДА
РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА
Открита
НЕ
Български
90
В сградата на община Крушари - с. Крушари, ул. "Девети септември" № 3-А
Отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, чиито оферти са приети и регистрирани, както и представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с нестопанска цел. Представител на участник се допуска след представяне на документ за самоличност и съответно изрично пълномощно (извън случаите на законно представителство по силата на документите за регистрация). Присъстващите представители се подписват в изготвен от комисията списък, удостоверяващ тяхното присъствие, приложен към протокола на комисията. Комисията ще уведоми писмено участниците за датата, часа и мястото на отваряне и оповестяване на ценовите оферти, както и ще оповести тази информация на посоченият в обявлението за поръчка Интернет адрес. При отварянето на плика с предлаганата цена имат право да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на юридически лица с нестопанска цел и средствата за масова информация.
РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ
НЕ
Настоящата обществена поръчка се възлага по проект „Изграждане на едно защитено жилище в с. Крушари“ в изпълнение на договор № 08/321/01117 от 03.10.2012 г. финансиран по мярка 321 „Основни услуги за населението и икономиката в селските райони“ от Програма за развитие на селските райони 2007- 2013 г.“, подкрепена от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони (ЕЗФРСР)
Прогнозната стойност на обществената поръчка попада в приложното поле на чл.14, ал.3, т.2 от ЗОП, прогнозната стойност е по-висока от 66 000лв., поради което Възложителят прилага, предвидените в ЗОП опростени правила при провеждане на процедурата. Обявлението е изпратено по електронен път и Възложителят предоставя пълен достъп до документацията за участие в процедурата на посочения по-горе Интернет адрес, което обуславя предвидените съкратени срокове. Община Крушари предоставя пълен свободен достъп по електронен път до документацията за участие в процедурата, която може да бъде намерена и получена от интернет адреса на Възложителя: http://www.krushari.bg/, „Профил на купувача” - http://www.krushari.bg/pagelist.php?idd=432. Всеки участник може да поиска писмено от Възложителя разяснения по документацията за участие. Писмени искания за разяснения по същество относно документацията за участие в откритата процедура могат да бъдат подавани от лицата до изтичането на срока за нейното получаване, на адреса и до лицето, посочени в обявлението. Възложителят или упълномощено от него длъжностно лице предоставя исканите разяснения в четиридневен срок от постъпване на искането. Даденото от Възложителя разяснение се обявява публично на Интернет адреса на Възложителя: http://www.krushari.bg/pagelist.php?idd=432.
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
Съгласно чл. 120, ал. 5, т. 1 и ал. 6 от ЗОП.
16.07.2013 г.
ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ