Версия за печат

00479-2013-0011

BG-гр. Балчик: Изпълнение с каквито и да е средства на строителство съответстващо на изискванията, определени от възложителите

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Строителство

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

Община Балчик, пл. "21-септември" № 6, За: Стелиян Железов, Република България 9600, гр. Балчик, Тел.: 0579 71033, E-mail: st.zhelezov@balchik.bg, Факс: 0579 72980

Място/места за контакт: Зам. кмет "УТТЕМСЕ"

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.balchik.bg.

Адрес на профила на купувача: www.balchik.bg.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Регионален или местен орган

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

„Изпълнение на „Консервация, реставрация и социализация на Туристически атракции на територията на Община Балчик“”

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Строителство
Изпълнение с каквито и да е средства на строителство съответстващо на изискванията, определени от възложителите 
Място на изпълнение: на територията на Община Балчик
Код NUTS: BG332
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

Строителството, предмет на възлагане в настоящата поръчка, е част от дейностите, предвидени за изпълнение по проект „Подобряване на туристическите атракции и свързаната с тях инфраструктура на територията на Община Балчик ”, в изпълнение на схема за предоставяне на безвъзмездна помощ BG161PO001/3.1-03/2010 „Подкрепа за развитието на природни, културни и исторически атракции”, която се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма «Регионално развитие» 2007-2013 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие. Обект на настоящата обществена поръчка е „строителство”, включително изпълнение или проектиране и изпълнение с каквито и да е средства на една или няколко строителни и монтажни работи по приложение № 1, свързани с изграждането, реконструирането, преустройството, поддържането, възстановяването или рехабилитацията на сгради или строителни съоръжения по смисъла на чл. 3, ал. 1, т. 3, буква „б” от ЗОП. Предмет на възлагане на настоящата поръчка е „Изпълнение на „Консервация, реставрация и социализация на Туристически атракции на територията на Община Балчик“”. Обществената поръчка включва 3 (три) обособени позиции: • Обособена позиция 1: „Консервация, реставрация и експониране на късно антична и средновековна крепост „Дионисополис“ в кв. Хоризонт“ гр. Балчик“; • Обособена позиция 2: „Реконструкция, консервация, експониране и социализация на недвижима културна ценност „Мелницата“ за нуждите на туристически културно-информационен център „Мелницата““; • Обособена позиция № 3 „Реставрация, консервация, експониране и социализация на обек „Теке Ак Язълъ Баба – св. Атанас“.

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

45262700, 45454100

Описание:

Стрителни и монтажни работи по реставрация на сгради
Строителни работи по реставрация

ІІ.1.7) Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация

НЕ

ІІ.1.8) Обособени позиции

ДА

Оферти трябва да бъдат подадени:
Само за една обособена позиция
ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Предмет на възлагане на настоящата поръчка е „Изпълнение на „Консервация, реставрация и социализация на Туристически атракции на територията на Община Балчик“”. Обществената поръчка включва 3 (три) обособени позиции: • Обособена позиция 1: „Консервация, реставрация и експониране на късно антична и средновековна крепост „Дионисополис“ в кв. Хоризонт“ гр. Балчик“; • Обособена позиция 2: „Реконструкция, консервация, експониране и социализация на недвижима културна ценност „Мелницата“ за нуждите на туристически културно-информационен център „Мелницата““; • Обособена позиция № 3 „Реставрация, консервация, експониране и социализация на обек „Теке Ак Язълъ Баба – св. Атанас“ На обекта по обособена позиция № 1 Консервация, реставрация и експониране на късно антична и средновековна крепост „Дионисополис“ в кв. Хоризонт“ гр. Балчик““ ще се изпълняват дейности по следните части: Архитектурна, Конструктивно становище, ПБЗ, Геодезия, Паркоустройство. На обекта по обособена позиция № 2 „Реконструкция, консервация, експониране и социализация на недвижима културна ценност „Мелницата“ за нуждите на туристически културно-информационен център „Мелницата““ ще се изпълняват дейности по следните& Архитектурна, Конструктивна, Ел (Вътрешни инсталации), ВиК (вътрешни инсталации), Геодезия, ПБЗ, Енергийна ефективност, ОВК, Паркоустройство и благоустлойство, Пожарна безопасност= На обекта по обособена позиция № 3 „Реставрация, консервация, експониране и социализация на обек „Теке Ак Язълъ Баба – св. Атанас““ ще бъдат изпълнявани дейности по следните части: Архитектурна, Конструктивна, Ел, ВиК, ПБЗ, ОВ, Енергийна ефективност, Пожарна безопасност, Паркоустройство

Прогнозна стойност без ДДС
3806258.88 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Завършване

19.06.2014 г. 


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Гаранцията за участие е в размер на: • Обособена позиция № 1 – 3 100 лв.; • Обособена позиция № 2 – 20 100 лв.; • Обособена позиция № 3 – 14 800 лв. Гаранциите се представят в една от следните форми: а) депозит на парична сума по сметка на Възложителя; б) банкова гаранция в полза на Възложителя. Участникът сам избира формата на гаранцията за участие. Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, всеки от участниците в обединението може да бъде наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията. При избор на гаранция за участие - парична сума, то тя следва да се внесе по банков път по следната сметка: Банка: УникредитБулбанк АД BIC: UNCRBGSF IBAN: BG11UNCR 9660 3324 005212 Ако участникът избере да представи гаранцията за участие под формата на «парична сума», платена по банков път, документът, удостоверяващ платената гаранция, следва да бъде заверен с подпис и печат от съответната банка и да се представи в оригинал. В гаранцията за участие следва да бъде посочен предмета на поръчката и обособената позиция, за който участникът кандидатства. В случай, че участникът представя банкова гаранция, то същата трябва да бъде открита в съответствие с условията по приложения в документацията образец на банкова гаранция. Гаранцията трябва да бъде неотменима и безусловна, с възможност да се усвои изцяло или на части. Същата следва да съдържа задължение на банката-гарант да извърши безотказно и безусловно плащане при първо писмено искане на възложителя, подписано от кмета на Община Балчик или упълномощено от него длъжностно лице. Валидността на гаранцията за участие следва да бъде не по-малко от 30 календарни дни след изтичане на срока на валидност на офертата. Задържането и освобождаването на гаранцията за участие става при условията и по реда на чл. 61 и чл. 62 от ЗОП. Гаранция за изпълнение Задължение за представяне на гаранция за изпълнение възниква само за участника, определен за изпълнител на обществената поръчка по съответната обособена позиция. Гаранцията за изпълнение има обезпечителна и обезщетителна функция: от една страна, цели да стимулира изпълнителя към точно и качествено изпълнение на задълженията му по договора за обществена поръчка, а от друга страна - да послужи като обезщетение при недобросъвестно поведение от негова страна. Гаранцията за изпълнение е в размер на 3 % от от стойността на договора за изпълнение на обществената поръчка по съответната обособена позиция. Гаранцията за изпълнение може да се внесе по банков път или може да се представи под формата на банкова гаранция. Участникът сам избира формата на гаранцията за изпълнение. Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, всеки от участниците в обединението може да бъде наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията. Гаранцията за изпълнение под формата на парична сума трябва да бъде внесена по следната сметка на възложителя: Банка: УникредитБулбанк АД BIC: UNCRBGSF IBAN: BG11UNCR 9660 3324 005212 Ако участникът, определен за изпълнител, избере да представи гаранцията за изпълнение под формата на «парична сума», платена по банков път, документът, удостоверяващ платената гаранция, следва да бъде заверен с подпис и печат от съответната банка и да се представи в оригинал. Когато участникът избере гаранцията за изпълнение да бъде банкова, тогава в нея трябва да бъде изрично записано, че тя е безусловна и неотменима, че е в полза на Възложителя и че е със срок на валидност – най-малко 30 дни след получаване на Разрешение за ползване. При представяне на гаранция в платежното нареждане или в банковата гаранция изрично се посочва договора, за който се представя. Избраният изпълнител, за да получи авансово трябва да обезпечи същото с с банкова гаранция, открита в полза на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ за сума, в размер на авансовото плащане. Банковата гаранция следва да бъде открита до 5 работни дни от подписване на договора. Продължва в раздел VI.3.

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

Възложителят определя следния начин на плащане: 1. авансово плащане - 20 % от общата цена на договора с включен ДДС, което ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ ще обезпечи с банкова гаранция за авансово плащане. Авансът се изплаща в срок до 30 (тридесет)дни след подписване на договора срещу представяне на банкова гаранция (оригинал), покриваща пълния размер на искания аванс, предварително одобрена от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ, придружена от оригинална фактура за стойността на авансовото плащане, издадена от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ. Сумата на аванса ще се приспада пропорционално от всяко едно от следващите плащания до окончателното разплащане. 2. междинни тримесечни плащания – платими в срок до 30 (тридесет) календарни дни, при наличие на: подписани от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ, ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ и КОНСУЛТАНТА, двустранен протокол за изпълнените СМР (Акт Обр. 19), сметка обр. 22 и оригинална фактура на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ по действителни количества СМР и ценообразуване, съгласно чл. 4, ал. 6 от настоящия договор. 3. окончателно плащане – За окончателно ще се счита последното по хронология тримесечно плащане. Окончателното плащане се извършва в срок до 30 (тридесет) календарни дни при наличие на: подписан от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ, ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ и КОНСУЛТАНТА двустранен протокол (Акт Обр. 19); Акт Обр. 15 и Разрешение за ползване на обекта, придружени от оригинална фактура за дължимото плащане, издадена от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ. Плащанията по договора се извършват по банков път по посочена от Изпълнителя банкова сметка.

ІІІ.1.3) Изискване за създаване на юридическо лице, когато участникът, определен за изпълнител, е обединение на физически и/или юридически лица

Възложителят, с оглед предоставената му правна възможност в чл. 25, ал. 3, т. 2 от ЗОП, не поставя и няма изискване за създаване на юридическо лице, в случай, че избраният за Изпълнител участник е обединение от физически и/или юридически лица. В случай, че участникът участва като обединение/или консорциум/, което не е регистрирано като самостоятелно юридическо лице, тогава участниците в обединението /или консорциума/ подписват документ - споразумение или договор. Документът трябва да бъде представен от Участника в оригинал или с нотариална заверка на подписите. Документът трябва да съдържа клаузи, които гарантират, че: Всички членове на обединението/ консорциума са отговорни заедно и поотделно за изпълнението на договора; Е определен представляващият обединението/ консорциума, който е упълномощен да задължава, да получава указания за и от името на всеки член на обединението/ консорциума; Представляващият обединението/ консорциума е упълномощен да представи офертата от името и за сметка на обединението и да сключи договор с възложителя; Срокът на обединението е най-малко за времето, за което поръчката ще бъде изпълнена; Всички членове на обединението/ консорциума са задължени да останат в него за целия период на изпълнение на договора. Разпределение на дейностите от предмета на поръчката между членовете в обединението/консорциума. Не се допускат промени в състава на обединението след подаването на офертата. В случай, че обединението/консорциума не е създадено специално за участие в настоящата обществена поръчка и в основното споразумение липсва някоя от горните клаузи, то следва липсващия текст да бъде добавен в допълнително споразумение, сключено между членовете на обединението/консорциума. Допълнителното споразумение, следва да отговаря на изискванията за форма, относими към основното споразумение.

ІІІ.1.4) Други особени условия

При участие на обединение, което не е юридическо лице, изискванията за икономически и финансови възможности се прилагат към обединението участник, а не към всяко от лицата, включени в него, с изключение на съответна регистрация, представяне на сертификат или друго условие, необходимо за изпълнение на поръчката, съгласно изискванията на нормативен или административен акт и съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението, съгласно чл. 25, ал. 8 от ЗОП, а документи се представят само за участниците в обединението, чрез които обединението доказва съответсвието си с критериите за подбор, съобразно чл. 56, ал. 3, т. 2 от ЗОП. При посочване на участие с ползване на подизпълнители, изискванията за икономически и финансови възможности се отнасят за подизпълнителите, съобразно вида и дела на тяхното участие, а документи се представят за всички подизпълнители, съгласно чл. 56, ал. 2 от ЗОП. Във връзка с изискването на Възложителя, участниците да представят декларация по чл. 56, ал. 1, т. 11 от ЗОП, посочена от Възложителя в раздел VI.3, т. 10 от настоящото обявление, органите, от които участниците могат да получат тази инфорация са, както следва: - Относно задълженията, свързани с данъци и осигуровки: Национална агенция по приходите: Информационен телефон на НАП - 0700 18 700; интернет адрес: www.nap.bg - Относно задълженията, опазване на околната среда: Министерство на околната среда и водите Информационен център на МОСВ: работи за посетители всеки работен ден от 14 до 17 ч. 1000 София, ул. "У. Гладстон" № 67 Телефон: 02/ 940 6331 Интернет адрес: http://www3.moew.government.bg/ - Относно задълженията, закрила на заетостта и условията на труд: Министерство на труда и социалната политика: Интернет адрес: http://www.mlsp.government.bg София 1051, ул. Триадица №2 Телефон: 02/ 8119 443

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: В процедурата за възлагане на обществената поръчка могат да участват български или чуждестранни физически или юридически лица, включително техни обединения, които отговарят на изискванията, регламентирани от Закона за обществени поръчки и обявените от Възложителя изисквания в настоящата документация и обявлението за обществената поръчка. Всеки участник може да представи само една оферта. Участникът в процедурата може да представи оферта само за една обособена позиция. Едно и също физическо или юридическо лице участник в процедурата може да участва само в едно обединение. Всеки участник в процедурата за възлагане на обществената поръчка е длъжен да заяви в офертата си дали при изпълнението на поръчката ще използва подизпълнители. Не може да участва във възлагането на обществената поръчка лице, съответно Възложителят ще отстрани от участие в процедурата всеки участник, при който са налице обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, т. 1, б. "а" до "д", т. 2 и 3, ал. 5 и следните обстоятелства на ал. 2 от ЗОП: 1. който е в открито производство по несъстоятелност, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, а в случай че участникът е чуждестранно лице - се намира в подобна процедура съгласно националните закони и подзаконови актове, включително когато неговата дейност е под разпореждане на съда, или участникът е преустановил дейността си; 2. който е лишен от правото да упражнява определена професия (строител) или дейност (строителство), съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението; 3. който е виновен за неизпълнение на задължения по договор за обществена поръчка, доказано от възложителя с влязло в сила съдебно решение; 4. който има задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс към държавата и към община, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, освен ако е допуснато разсрочване или отсрочване на задълженията, или има задължения за данъци или вноски за социалното осигуряване съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен; 5. който е осъден с влязла в сила присъда за престъпление по чл. 313 от Наказателния кодекс във връзка с провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки. Възложителят ще отстрани от участие в процедурата всеки участник, при който е налице някое от следните обстоятелства: 1. в офертата не е представен някой от необходимите документи по чл. 56 от Закона за обществените поръчки; 2. за когото са налице обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, т. 1, б. "а" до "д", т. 2 и 3 и ал. 5 и описаните в настоящия раздел обстоятелства по чл. 47, ал. 2 от ЗОП; 3. който е представил оферта, която не отговаря на предварително обявените условия на Възложителя; 4. който е представил оферта, която не отговаря на изискванията на чл. 57, ал. 2 от Закона за обществените поръчки; 5. за когото по реда на чл. 68, ал. 11 от ЗОП е установено, че е представил невярна информация за доказване на съответствието му с обявените от възложителя критерии за подбор. Всяка оферта трябва да съдържа три отделни запечатани, непрозрачни и надписани плика, поставени в един общ запечатан, непрозрачен и надписан плик, както следва: Плик №1 с надпис: „Документи за подбор” - 1. Оферта, съгласно чл. 28, ал. 1, т. 8 от ЗОП; 2. Копие на документ за регистрация или единен идентификационен код, съгласно чл. 23 от Закона за търговския регистър, когато участникът е юридическо лице или едноличен търговец; копие от документа за самоличност, когато участникът е физическо лице. Документът за регистрация не се изисква, ако участникът е регистриран или пререгистриран след 01.01.2008 г. по реда на Закона за търговския регистър (ЗТР). В този случай е достатъчно да се попълни и приложи декларация за регистрация по ЗТР, попълнена по образец съгласно Образец № 2 към документацията. Продължава в раздел VI.3.
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Декл., съдържаща инф-я за общия оборот, реализиран от участника през последните 3 (2010, 2011 и 2012 г.) год. Декл. трябва да бъде придружена от балансите и ОПР за последните 3 (2010, 2011 и 2012 г.) год., когато публикуването им се изисква от законодателството на държавата, в която участникът е установен. Представянето на баланси и ОПР за последните 3 год. не се изисква, когато същите са публикувани в Търговския регистър на Агенцията по вписванията по партидата на участника. В случай, че участникът е учреден или е започнал дейност през последните 3 (2010, 2012 и 2013 г.) год. и не може да представи инф-я за общия оборот и баланси и ОПР за последните 3 (2010, 2011 и 2012 г.), същият посочва това обстоятелство в офертата и представя исканите документи от датата на учредяване, респективно на започване на дейността си, като в този случай следва да е изпълнил изискването за реализиран общ оборот от датата на учредяването си, респективно на започване на дейността си. 2. Декл., съдържаща инф-я за оборота от строителството, което е сходно с предмета на поръчката (консервационни и/или реставрационни работи по недвижими паметници на културата с категория строителство, съобразно строежа – предмет на об. поз-я, за която участникът представя оферта), реализиран от участника през последните 3 (2010, 2011 и 2012 г.) год. В случай, че участникът е учреден или е започнал дейност през последните 3 (2010, 2011 и 2012 г.) год. и не може да представи инф-я за оборота от строителството, което е сходно с предмета на поръчката (консервационни и/или реставрационни работи по недвижими паметници на културата с категория строителство, съобразно строежа – предмет на обособената позиция, за която участникът представя оферта), същият посочва това обстоятелство в офертата си и представя исканите документи от датата на учредяване, респективно на започване на дейността си, като в този случай следва да е изпълнил изискването за оборот от строителството, което е сходно с предмета на поръчката с категория строителство, съобразно строежа – предмет на об. поз-я, за която участникът представя оферта от датата на учредяването си, респективно на започване на дейността си 3. Заверено от участника копие от застраховката по чл. 171 от ЗУТ за проф. отговорност в строителството, със срок на валидност, равен на срока на валидност на офертата, придружено от декл. за продължаване срока му на действие на застраховката до изтичане срока на договора за строителство и с минимална застрахователна сума, съгласно чл. 5, ал. 2 от Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителство за категорията строителство, съобразно строежа – предмет на об. поз-я, за която участникът представя оферта. Чуждестранните участници представят еквивалентен документ, съгласно законодателството на държавата, в която са установени; 4. Удостоверение, банкова референция или друг документ, издаден от банка, съдържащ следните задължителни реквизити: че участникът притежава към момента на издаване на документа наличен собствен финансов ресурс или достъп до кредитна линия в размер не по-малък от изискуемите от възложителя разполагаеми средства за об. поз-я, за която участникът представя оферта. В случай, че участникът има достъп до кредитна линия, то трябва да са налични не по – малко от от изискуемите от възлжителя разполагаеми средства за съответната об. поз-я за реализация на дейностите конкретно за об. поз-я, за която участникът представя оферта, което обстоятелство трябва да е изрично вписано в документа. Възложителят ще приеме всеки друг документ, издаден от банка, доказващ по недвусмислен начин, че участникът ще разполага с тези средства за периода на изпълнение на об. поз-я. Датата на издаване на документа трябва да е с дата не по – рано от датата на публикуване на решението за откриване на процедурата в РОП. Когато по обект. причини участникът не може да представи исканите от въз-я той може да докаже иконом. и финан. си състояние с всеки друг документ.
Минимални изисквания: 1. Реализиран общ оборот през последните три години (2010 г., 2011 г. и 2012 г.) в размер не по-малко от: • За Обособена позиция № 1 – 938 900 (деветстотин тридесет и осем хиляди и деветстотин) лева без ДДС; • За Обособена позиция № 2 – 6 034 700 (шест милиона тридесет и четири хялиди и седемстотин) лева; • За Обособена позиция № 3 – 4 444 900 (четири милиона четиристотин четиридесет и четири хиляди и деветстотин) лева. 2. Реализиран оборот от строителството на обекти, сходни с предмета на поръчката (консервационни и/или реставрационни работи по недвижими паметници на културата с категория строителство, съобразно строежа – предмет на обособената позиция, за която участникът представя оферта) през последните три години (2010 г., 2011, г. и 2012 г.) в размер не по-малко от: • За Обособена позиция № 1 – 312 900 (триста и дванадесет хиляди и деветстотин) лева без ДДС; • За Обособена позиция № 2 – 2 011 000 (два милиона и единадесет хиляди) лева без ДДС; • За Обособена позиция № 3 – 1 481 600 (един милион четиристотин осемдесет и една хиляди и шестстотин) лева без ДДС. Обектът в Об. поз. 1 попада в I–ва категория, съгласно чл. 137, ал. 1, т. 1, б. „м“ от ЗУТ - недвижими културни ценности с категория "национално значение", както и сгради в границите и охранителните зони на археологическите резервати извън урбанизирани територии, съгласно издадено разрешение за строеж № 26/14.03.2011 г. Обектът в Об. поз. 2 попада в I–ва категория, съгласно чл. 137, ал. 1, т. 1, б. „м“ от ЗУТ - недвижими културни ценности с категория "национално значение", както и сгради в границите и охранителните зони на археологическите резервати извън урбанизирани територии, съгласно издадено разрешение за строеж № 26/14.03.2011 г. Обектът в Об. поз. 3 попада в II–pа категория, съгласно чл. 137, ал. 1, т. 2, б. „p“ от ЗУТ - недвижими културни ценности с категория "местно значение", съгласно издадено разрешение за строеж , съгласно издадено разрешение за строеж № 26/14.03.2011 г. 3. Участниците трябва да имат валидна към датата на подаване на офертата застраховка по чл. 171 от ЗУТ за професионална отговорност в строителството с минимална застрахователна сума, съгласно чл. 5, ал. 2 от Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителство за категорията строителство, съобразно строежа – предмет на обособената позиция, за която участникът представя оферта. Същата трябва да е в сила минимум 30 дни след изтичането на срока на валидност на офертата, както и да бъде придружена с декларация от участника, че в случай, че по време на действието на договора застраховката изтече, то действието й ще бъде подновено със срок не по-малък от срока на строителството и договора; 4. За осигуряване на ритмичност по време на изпълнение на договора, участникът следва да представят удостоверение от банка за достъп до кредитна линия или друга приемлива форма на разполагаеми средства в размер не по-малък от: • За обособена позиция № 1 – 104 000 (сто и четири хиляди) лв.; • За обособена позиция № 2 – 670 000 (шестстотин и седемдесет ) лв. • За обособена позиция № 2 – 490 000 (четиристотин и деветдесет хиляди) лв.
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: Декл., съдържаща списък с основните договори за строителството, което е предмет на обществената поръчка (консервационни и/или реставрационни работи по недвижими паметници на културата с категория строителство, съобразно строежа – предмет на обособената позиция, за която участникът представя оферта), изпълнено от участника през последните пет години, считано от датата, определена като краен срок за представяне на офертите. Всеки договор, посочен в декларацията трябва да бъде придружен от препоръка за добро изпълнение, издадена от възложителите. Всяка препоръка следва да съдържа информация за възложителя, предмета на договора, неговата стойност, дата на сключване и изпълнение, както и информация дали участникът е реализирал добросъвестно договорните си задължения. Представят се препоръки само за договори, които са посочени в декларацията. Възложителят си запазва правото да извършва проверки; 2. Заверени от участника копия на валидни към датата на подаване на офертата сертификати, издадени от независими лица по чл. 53, ал. 3 от ЗОП за внедрени: ISO 9001:2008 за система за управление на качеството в строителството или еквивалент, по стандарт ISO 14001:2004 за опазване на околната среда или еквивалентен и по стандарт OHSAS 18001:2007 за внедрена система за безопасни условия на труд в строителството или еквивалентен. Възложителят ще приеме и еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки, както и други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството или за опазване на околната среда; 3. Декл., съдържаща списък на експертите, които участникът ще осигури за изпълнение на поръчката. Декларацията следва да бъде придружена от: Професионални автобиографии на предвидените за изпълнението на поръчката експерти, изготвени по образец, документи, удостоверяващи тяхното образование, професионалната квалификация и професионален опит (заверени копия от дипломи, удостоверения, сертификати, трудови /служебни /осигурителни книжки, референции от настоящи и/или предишни работодатели и/или възложители и други подходящи документи, по преценка на участника); удостоверение за регистрация в публичния регистър по чл. 165 от Закона за културното наследство за извършване на дейност по консервация и реставрация; Декл. за ангажираност от експертите, предвидени за изпълнението на поръчката; удостоверения за Отговорник по контрола на качеството и Координатор по безопасност и здраве; 4. Декл., съдържаща списък на оборудването, което участникът ще осигури за изпълнение предмета на обособената позиция, за която участникът представя оферта; 5. Заверено от участника копие на удостоверение, издадено от компетентни органи съгл. нац. законодателство на страната, където участникът е регистриран, доказващо регистрацията му в проф. или търг. регистър на страната с предмет строителство, съответстващ на статута на паметник на културата, предмет на съответната обособена позиция. За бълг. участници това е удостоверение за вписване в ЦПРС. В случай, че участникът е чуждестранно лице и не е вписан в ЦПРС, то вписването в съответен регистър на държава – членка на ЕС, или на друга държава - страна по споразумението за ЕИП, има силата на вписване в ЦПРС за обхвата на дейностите, за които е издадено, съгласно чл. 3, ал. 2, изр. второ от ЗКС. В случай, че участникът е чуждестранно лице, което не е вписано в ЦПРС и не попада в хипотезата на чл. 3, ал. 2, изр. второ от ЗКС, следва към датата на подаване на офертата си, същият да приложи декл. (свободен текст), че се е запознал с условията за вписване в ЦПРС (за повече информация: http://register.ksb.bg/), отговаря на тях и ако бъде определен за изпълнител в 25-дневен срок от получаване на решението за определянето му за изпълнител ще представи изискваните по настоящата точка документи, удостоверяващи вписването му в ЦПРС.
Минимални изисквания: 1. Участникът трябва да има изпълнени през последните пет години, считано от датата, определена като краен срок за представяне на офертите, най-малко един договор за изпълнение на строителството, което е предмет на обществената поръчка (консервационни и/или реставрационни работи по недвижими паметници на културата с категория строителство, съобразно строежа – предмет на обособената позиция, за която участникът представя оферта); 2. Участниците трябва да притежава следните сертификати: • по стандарт БДС ISO 9001:2008 за система за управление на качеството в строителството или еквивалентен • по стандарт БДС ISO 14001:2004 за опазване на околната среда или еквивалентен; • по стандарт OHSAS 18001:2007 за внедрена система за безопасни условия на труд в строителството или еквивалентен. 3. . Участникът трябва да осигури за изпълнение на поръчката експерти, които отговаря на следните изисквания: 3.1. Ръководител обект, който да отговаря на следните условия: • има диплома за завършено висше образование с квалификация строителен инженер, със специалност ПГС/ССС или еквивалентна; • има опит в областта на управление на инвестиционни проекти – мин. 5 г.; 3.2. Техническият ръководител: • професионална квалификация, отговаряща на изискванията на чл. 163а, ал. 2 и ал. 4 от ЗУТ или на еквивалентна правна норма, съгласно националното законодателство (за чуждестранни физически лица); • проф. опит - не по-малко от 10 г.; 3.3. Отговорник по контрола на качеството и по безопасни условия на труд с професионален опит - минимум 5 г. общ проф опит. Участникът може да покрие поставеното изискване като предложи един или двама експерти за тази позиция. Координатора по безопасни условия на труд трябва да отговаря на изискванията по чл. 5 ал. 2 от Наредба №2 за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи; 3.4. Лица, вписани в регистъра на лицата по чл. 165, ал. 1 от Закона за културното наследство – 1 бр., който да отговаря на следните изисквания: • специалност „архитектура“ или „консервацията и реставрацията“; • професионален опит - мин. 5 г. в областта на консервацията и реставрацията; 3.5. Ландшафтер архитект – 1 бр., който трябва да има минимум 5 г. стаж по специалността. 4. Участникът да осигури минимум следното оборудване, необходимо за изпълнение предмета на поръчката: А) за обособена позиция № 1: • Самосвали до 15 т. – 2 бр., Б) за обособена позиция № 2: • Самосвали до 15 т. – 2 бр., • Агрегатен компресор с къртач – 1 бр., • Камион с кран – 1 бр., В) за обособена позиция № 3: • Самосвали до 15 т. – 2 бр., • Багер с обем на кофата 2 куб. м – 1 бр., • Камион с кран – 1 бр. Това са минимални изисквания към оборудването, което участникът трябва да осигури. Участникът следва да изброи и друга техника, която счита за необходима и ще използва при изпълнението на обособената позиция, за която участникът представя оферта. 5. Участникът следва да притежава регистрация в проф. или търговски регистър на страната с предмет строителство за обособената позиция, за която участва , както следва: За об. поз-я № 1 - I–ва категория, съгласно чл. 137, ал. 1, т. 1, б. „м“ от ЗУТ - недвижими културни ценности с категория "национално значение", както и сгради в границите и охранителните зони на археологическите резервати извън урбанизирани територии, съгласно издадено разрешение за строеж № 26/14.03.2011 г.; За об. поз-я № 2 – I–ва категория, съгласно чл. 137, ал. 1, т. 1, б. „м“ от ЗУТ - недвижими културни ценности с категория "национално значение", както и сгради в границите и охранителните зони на археологическите резервати извън урбанизирани територии, съгласно издадено разрешение за строеж № 26/14.03.2011 г.; За об. поз-я № 3 – II–pа категория, съгласно чл. 137, ал. 1, т. 2, б. „p“ от ЗУТ - недвижими културни ценности с категория "местно значение", съгласно издадено разрешение за строеж , съгласно издадено разрешение за строеж № 26/14.03.2011 г.
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги


РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Икономически най-изгодна оферта при:
Посочените по-долу показатели:
Показател: Техническо предложение, което се формира от следните подпоказатели: 1. Технологична последователност на строителните процеси с тежест 35 точки и 2. Управление на риска с тежест 35 точки; тежест: 70
Показател: Ценово предложение; тежест: 30

IV.3) Административна информация
ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
05.08.2013 г.  Час: 16:00
Платими документи

ДА

Цена: 20 BGN
Условия и начин на плащане

Документацията за участие може да бъде получена в деловодството на Община Балчик - на адрес: гр. Балчик - 9600, пл. „21-септември” № 6, всеки работен ден от 08:00 до 17:00 часа на деня, посочен в обявлението за обществена поръчка. Лицата имат право да разгледат документацията преди да я закупят. Предварителният преглед на документацията се извършва в сградата на Община Балчик - на адрес: гр. Балчик - 9600, пл. „21-септември” № 6, всеки работен ден от 08:00 до 17:00 часа на мястото на закупуването. Документация за участие се предоставя след представяне на платежен документ, удостоверяващ, че същата е заплатена по бюджетна сметка на Община Балчик: Банка: УникредитБулбанк АД BIC: UNCRBGSF IBAN: BG11UNCR 9660 3324 005212, код за плащане 447000, като в платежното нареждане се посочва номера на решението за откриване на поръчката. На основание чл. 64, ал. 3 от ЗОП, от датата на публикуването на обявлението се предоставя пълен достъп по електронен път до документацията за участие в процедурата, включително техническите проекти на всички обекти, на следния интернет адрес на Община Балчик (посочен и в обявлението за откриване на процедурата): http://www.balchik.bg/bg/index, раздел „Обяви“, рублика „Обществени поръчки“.

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
14.08.2013 г.  Час: 16:00
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

90

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 21.08.2013 г.  Час: 11:00
Място

В сградата на Община Балчик - гр. Балчик - 9600, пл. "21-ви септември" № 6

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

Отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, чиито оферти са приети и регистрирани, както и представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с нестопанска цел. Представител на участник се допуска след представяне на документ за самоличност и съответно изрично пълномощно (извън случаите на законно представителство по силата на документите за регистрация). Присъстващите представители се подписват в изготвен от комисията списък, удостоверяващ тяхното присъствие, приложен към протокола на комисията. Комисията ще уведоми писмено участниците за датата, часа и мястото на отваряне и оповестяване на ценовите оферти, както и ще оповести тази информация на посоченият в настоящата документация и в обявлението за поръчка Интернет адрес. При отварянето на плика с предлаганата цена имат право да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на юридически лица с нестопанска цел и средствата за масова информация.



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Tова представлява периодично възлагане на поръчка

НЕ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

Настоящата обществена поръчка се възлага в изпълнение на проект „Подобряване на туристическите атракции и свързаната с тях инфраструктура на територията на Община Балчик”, договор за безвъзмездна финансова помощ BG161РО001/3.1-03/2010/005, осъществяван с финансовата подкрепа на Оперативна програма «Регионално развитие» 2007-2013 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие.

VI.3) Допълнителна информация

I.Продължение от раздел III.1.1. - Банковата гаранция трябва да бъде неотменима и безусловна, с възможност да се усвои изцяло или на части. Гаранцията трябва да съдържа задължение на банката-гарант да извърши плащане при първо писмено искане от страна на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ, деклариращ че ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ, не е изпълнил някое от договорните си задължения. Банковите разходи по откриването и обслужването на гаранцията са за сметка на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ, а разходите по евентуалното й усвояване са за сметка на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ. ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ пристъпва към усвояване/реализиране на гаранцията за авансово плащане (в зависимост от вида, в който е представена), в случай че договорът е бил прекратен по каквато и да е причина и ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ не е извършил никаква работа по договора или извършената и приета работа е на стойност по-малка от стойността на изплатения аванс. В последния случай усвояването/реализирането на представената гаранция за авансово плащане е до размера на неусвоения аванс. Оригиналът на банкова гаранция за авансово плащане се връща на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ след като той е извършил работа, равностойна на аванса и срещу подписан двустранен протокол за приемане на извършената към момента работа на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ и съответно издаден оригинал на фактура за стойността на извършената работа в срок до 10 (десет) работни дни от подписване на протокола. ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ има право да откаже плащането на аванса, когато: - банковата гаранция не е открита и не му е представена в определения срок; - в посочения срок му е представена банкова гаранция с допълнителни условия или с условия, които се различават от тези в образеца от Документацията за участие. II. Продължение от раздел III.2.1.: Когато не е представен ЕИК, съгласно чл. 23 от Закона за търговския регистър, участниците - юридически лица или еднолични търговци, прилагат към своите заявления за участие или оферти и удостоверения за актуално състояние. Чуждестранните юридически лица или обединения на чуждестранни юридически лица, представят съответен еквивалентен документ; 3. Нотариално заверено пълномощно на лицето, упълномощено да представлява участника в процедурата (когато участникът не се представлява от лицата, които имат право на това, съгласно документите му за регистрация); 4. Документ - договор или споразумение, подписан от лицата, включени в обединението/консорциума, когато участник в процедурата е обединени/консорциум, което не е юридическо лице, в който задължително се посочва представляващия; 5. декларации за отсъствие на обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, ал.2 и ал. 5 от ЗОП; 6. доказателства за иконом. и финанс. състояние на участника и за техническите възможности и квалификация; 7. Декларация по чл. 56, ал. 1, т. 8 от ЗОП; 8. Декларация за съгласие за участие като подизпълнител; 9. Документ за внесена гаранция за участие; 10. Декларация по чл. 56, ал. 1, т. 11 от ЗОП - органите, от които се получава тази информация са посочени в раздел III.1.4.; 11. Декларация по чл. 56, ал. 1, т. 12 от ЗОП; 12. Документ за закупена документация за участие; 13. Протокол за извършен оглед и запознаване с условията на строителната площадка. Съдържание на плик № 2 с надпис „Предложение за изпълнение на поръчката”. Представят се толкова плика № 2 с надпис „Предложение за изпълнение на поръчката” за колкото обособени позиции участникът представя оферта, съгласно чл. 57, ал. 3 от ЗОП - 1. Техническо предложение, съгласно чл. 56, ал. 1, т. 7 от ЗОП; 2. Срок за изпълнение на поръчката; 3. Гаранционен срок на изпълнените работи; Съдържание на плик № 3 с надпис „Предлагана цена”. Представят се толкова плика № 3 с надпис „Предлагана цена” за колкото обособени позиции участникът представя оферта, съгласно чл. 57, ал. 3 от ЗОП - поставя се ценовото предложение, съгласно чл. 56, ал. 1, т. 10 от ЗОП. III. Срокът по чл. 64, ал. 1 от ЗОП за получаване на оферти по чл. 14, ал. 1, т. 1 от ЗОП от 52 дни се намалява на основание чл. 64, ал. 3 от ЗОП на 40 дни.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Съгласно чл. 120, ал. 5, т. 1 и ал. 6 от ЗОП

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

09.07.2013 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ

Обособена позиция № 1 / Заглавие на обособената позиция „Консервация, реставрация и експониране на късно антична и средновековна крепост „Дионисополис“ в кв. Хоризонт“ гр. Балчик“
1) Кратко описание

„Консервация, реставрация и експониране на късно антична и средновековна крепост „Дионисополис“ в кв. Хоризонт“ гр. Балчик“

2) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

45262700, 45454100

Описание:

Стрителни и монтажни работи по реставрация на сгради
Строителни работи по реставрация

3) Количество или обем

В рамките на обособената позиция ще се изпълняват дейности по следните части: Архитектурна, Конструктивно становище, ПБЗ, Геодезия, Паркоустройство.

Прогнозна стойност, без ДДС
312998.6 валута BGN
4) Информация за начална дата/краен срок за изпълнение
Начална дата , Крайна дата 19.06.2014 г. 

Обособена позиция № 2 / Заглавие на обособената позиция "Реконструкция, консервация, експониране и социализация на недвижима културна ценност „Мелницата“ за нуждите на туристически културно-информационен център „Мелницата““
1) Кратко описание

"Реконструкция, консервация, експониране и социализация на недвижима културна ценност „Мелницата“ за нуждите на туристически културно-информационен център „Мелницата““

2) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

45262700, 45454100

Описание:

Стрителни и монтажни работи по реставрация на сгради
Строителни работи по реставрация

3) Количество или обем

В рамките на обособената позиция ще се изпълняват дейности по следните части: Архитектурна, Конструктивна, Ел (Вътрешни инсталации), ВиК (вътрешни инсталации), Геодезия, ПБЗ, Енергийна ефективност, ОВК, Паркоустройство и благоустлойство, Пожарна безопасност

Прогнозна стойност, без ДДС
2011593.96 валута BGN
4) Информация за начална дата/краен срок за изпълнение
Начална дата , Крайна дата 19.06.2014 г. 

Обособена позиция № 3 / Заглавие на обособената позиция „Реставрация, консервация, експониране и социализация на обек „Теке Ак Язълъ Баба – св. Атанас““
1) Кратко описание

„Реставрация, консервация, експониране и социализация на обек „Теке Ак Язълъ Баба – св. Атанас““

2) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

45262700, 45454100

Описание:

Стрителни и монтажни работи по реставрация на сгради
Строителни работи по реставрация

3) Количество или обем

В рамките на обособената позиция ще се изпълняват дейности по следните части: Архитектурна, Конструктивна, Ел, ВиК, ПБЗ, ОВ, Енергийна ефективност, Пожарна безопасност, Паркоустройство.

Прогнозна стойност, без ДДС
1481666.32 валута BGN
4) Информация за начална дата/краен срок за изпълнение
Начална дата , Крайна дата 19.06.2014 г.