Версия за печат

00081-2013-0030

BG-Варна: Извършване, независимо с какви средства, на строителство, отговарящо на изискванията, указани от възлагащите органи

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ПОРЪЧКА
Директива 2004/18/EO

Строителство

РАЗДЕЛ I: ВЪЗЛАГАЩ ОРГАН

I.1) Наименование, адреси и място/места за контакт
Национален идентификационен No (ЕИК): 000093442

Община Варна, бул."Генерал Колев" №92, ет. 5, За: Йорданка Роева, Р. България 9000, Варна, Тел.: 052 820836, E-mail: op@varna.bg, Факс: 052 820846

Място/места за контакт: ОП "Инвестиционна политика"

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган: http://www.varna.bg/.

Адрес на профила на купувача: http://www.varna.bg/.

Електронен достъп до информация: http://www.varna.bg/.

Адреси и места за контакт, от които може да бъде получена допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, от които могат да бъдат получени спецификации и допълнителни документи: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възлагащия орган

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги

I.4) Възлагане на поръчка от името на други възлагащи органи

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

II.1) Описание
II.1.1) Заглавие на поръчката, предоставено от възлагащия орган/възложителя

„Извършване на строителни и монтажни работи, закупуване на оборудване, съоръжения и обзавеждане по договор №BG161PO001/1.1-12/2011/050 за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по ОП „Регионално развитие“, схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG161PO001/1.1-12/2011 „Подкрепа за деинституционализация на социални институции, предлагащи услуги за деца в риск – изграждане на 7 центъра за настаняване от семеен тип на територията на община Варна“, приоритетна ОС 1: Устойчиво и интегрирано градско развитие, операция 1.1: Социална инфраструктура”.

II.1.2) Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите
Строителство
Извършване, независимо с какви средства, на строителство, отговарящо на изискванията, указани от възлагащите органи 
Основна площадка или място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите:
За Обособена позиция №1: • Център за настаняване от семеен тип – І – ви етап „сграда” „А”, находящ се в УПИ V – „За производствени нужди”, КВ.45, по плана на с.Тополи, Община Варна, ул. „Георги Градев“. • Център за настаняване от семеен тип – ІІ – ри етап „сграда” „Б”, находящ се в УПИ V – „За производствени нужди”, КВ.45, по плана на с.Тополи, Община Варна, ул. „Георги Градев“. • Център за настаняване от семеен тип, находящ се в УПИ XV – 572, КВ.17, по плана на с.Тополи, Община Варна, ул. „Александър Димитров“. За Обособена позиция №2: • Център за настаняване от семеен тип за деца с увреждания – Сграда „А”, находящ се в УПИ І -592 „за център за настаняване от семеен тип на деца с увреждания”, кв.12а, /с идентификатор 10135.4504.724/, по плана на ж.к. „Вл. Варненчик” І-ви м.р., гр.Варна. • Център за настаняване от семеен тип за деца с увреждания – Сграда „Б”, находящ се в УПИ І -592 „за център за настаняване от семеен тип на деца с увреждания”, кв.12а, /с идентификатор 10135.4504.724/, по плана на ж.к. „Вл. Варненчик” І-ви м.р., гр.Варна. За Обособена позиция №3: • Център за настаняване от семеен тип „ИЗТОК”, находящ се в УПИ І-2364 „за жилищно строителство”, кв.211, по плана на ж.к. „Изгрев”, гр.Варна. • Център за настаняване от семеен тип „ЗАПАД”, находящ се в УПИ І-2364 „за жилищно строителство”, кв.211, по плана на ж.к. „Изгрев”, гр.Варна.
Код NUTS: BG331
II.1.3) Информация относно обществената поръчка, рамковото споразумение или динамичната система за покупки (ДСП)

Обявлението обхваща обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката или покупката/ите

При изпълнение на поръчката следва да бъдат избрани изпълнители на строителни и монтажни работи, закупуване на оборудване, съоръжения и обзавеждане по проект „Подкрепа за деинституционализация на социални институции, предлагащи услуги за деца в риск – изграждане на 7 Центъра за настаняване от семеен тип на територията на Община Варна”, Приоритетна ос 1: Устойчиво и интегрирано градско развитие, Операция 1.1: Социална инфраструктура”, изпълняван от Община Варна, в качеството й на Бенефициент по посоченият договор за безвъзмездна финансова помощ по обособени позиции, както следва: I.Обособена позиция №1: 1.„Извършване на строителни и монтажни работи, закупуване на оборудване, съоръжения и обзавеждане на три Центъра за настаняване от семеен тип на територията на Община Варна, по плана на с. Тополи” 1.1. Център за настаняване от семеен тип – І – ви етап „СГРАДА” „А”, находящ се в УПИ V – „За производствени нужди”, КВ.45, по плана на с.Тополи, Община Варна, ул. „Георги Градев“. 1.2. Център за настаняване от семеен тип – ІІ – ри етап „СГРАДА” „Б”, находящ се в УПИ V – „За производствени нужди”, КВ.45, по плана на с.Тополи, Община Варна, ул. „Георги Градев“. 1.3. Център за настаняване от семеен тип, находящ се в УПИ XV – 572, КВ.17, по плана на с.Тополи, Община Варна, ул. „Александър Димитров“. II.Обособена позиция №2: 2.„Извършване на строителни и монтажни работи, закупуване на оборудване, съоръжения и обзавеждане на два Центъра за настаняване от семеен тип на територията на Община Варна, по плана на ж.к. „Вл. Варненчик” І-ви м.р.” 2.1. Център за настаняване от семеен тип за деца с увреждания – Сграда „А”, находящ се в УПИ І -592 „за център за настаняване от семеен тип на деца с увреждания”, кв.12а, /с идентификатор 10135.4504.724/, по плана на ж.к. „Вл. Варненчик” І-ви м.р., гр.Варна. 2.2. Център за настаняване от семеен тип за деца с увреждания – Сграда „Б”, находящ се в УПИ І -592 „за център за настаняване от семеен тип на деца с увреждания”, кв.12а, /с идентификатор 10135.4504.724/, по плана на ж.к. „Вл. Варненчик” І-ви м.р., гр.Варна. III.Обособена позиция №3: 3.„Извършване на строителни и монтажни работи, закупуване на оборудване, съоръжения и обзавеждане на два Центъра за настаняване от семеен тип на територията на Община Варна, по плана на ж.к. „Изгрев” 3.1. Център за настаняване от семеен тип „ИЗТОК”, находящ се в УПИ І-2364 „за жилищно строителство”, кв.211, по плана на ж.к. „Изгрев”, гр.Варна. 3.2. Център за настаняване от семеен тип „ЗАПАД”, находящ се в УПИ І-2364 „за жилищно строителство”, кв.211, по плана на ж.к. „Изгрев”, гр.Варна. (2) Целта на Възложителя е да избере Изпълнител/и, който/които да изпълни/изпълнят: -всички договорени и/или необходими СМР със съответните количества, качество и вид на материалите в съответствие с одобрените представени от Възложителя проекти до завършването на строежите и да отстрани всички появили се дефекти във всяко едно отношение, в сроковете и по начин, с необходимата и дължима грижа, като гарантира, че има необходимите технически умения, знания, капацитет, техника и персонал (работна сила); -предвидените дейности за закупуване на оборудване, съоръжения и обзавеждане и тяхната доставка и монтаж при условията, изискванията и в обхват, посочен от Възложителя в Техническите спецификации и при спазване изискванията на действащото българско законодателство.

ІІ.1.6) Общ терминологичен речник (CPV)

45000000, 45100000, 45112000, 45300000

Описание:

Строителни и монтажни работи
Работи по подготовка на строителната площадка
Изкопни и земни работи
Строителни и монтажни работи на инсталации

ІІ.1.7) Поръчката попада в обхвата на Споразумението за държавни поръчки (GPA)

НЕ

II.1.8) Обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

ДА

Оферти могат да бъдат подадавани:
Само за една обособена позиция
II.1.9) Информация относно вариантите
Ще бъдат приемани варианти

НЕ

II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Количеството или обема на поръчката обхващат извършване на строително- монтажни работи по: 1.Част: Архитектурна 2.Част: Конструктивна 3.Част: ВиК 4.Част: Електро 5.Част:Енергийна ефективност 6.Част: ОВК 7.Част: Газоснабдяване 8.Част: Технология 9.Част: Паркоустрояване и благоустрояване Количествата и обема по тези части, са подробно описани в документацията за участие

Стойност, без да се включва ДДС
4204187.37 BGN
II.2.2) Информация относно опциите
Опции

НЕ

II.2.3) Информация относно подновяванията
Тази поръчка подлежи на подновяване

НЕ

ІІ.3) Продължителност на поръчката или краен срок за изпълнение
Продължителност в дни

180

РАЗДЕЛ ІІI: ПРАВНА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия във връзка с поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

(1) Гаранциите за участие, определени по реда на чл.59, ал.2 от ЗОП, представени по реда на чл. 60 от ЗОП са както следва: За обособена позиция №1 – 17650 лева За обособена позиция № 2- 11850 лева За обособена позиция № 3- 12530 лева (2) При условие, че участникът представи гаранция под формата на парична сума, същата следва да се внесе с платежно нареждане към бюджет по IBAN BG63CECB97903324129200, BIC CECBBGSF към “Централна Кооперативна Банка” АД – Варна на ОП “ИНВЕСТИЦИОННА ПОЛИТИКА”, Община Варна. (3)При условие, че участникът представи банкова гаранция, той трябва да депозира, освен оригинала и копие от банковата гаранция, заверено лично от него. Същата следва да съдържа всички права на Възложителя по чл. 61 от ЗОП.Срокът на валидност на банковата гаранция трябва да не бъде по-кратък от срока на валидност на офертата, а именно 150 календарни дни, считано от последната обявена дата за подаване на оферти. (4) На основание чл. 59 ал. 3 от ЗОП, възложителят определя гаранция за изпълнение на всеки отделен договор в размер на 3% (три процента) от стойността на договора за всяка обособена позиция, които следва да се внесат от спечелилия за съответната обособена позиция участник по сметка на възложителя или да представи банкова гаранция преди подписването на договора по реда на чл. 60 от ЗОП. (5) Ако Участникът представя Банкова гаранция за изпълнение на договора, то същата трябва да бъде неотменима и безусловна, с възможност да се усвои изцяло или на части. Същата следва да съдържа задължение на банката-гарант да извърши безотказно и безусловно плащане при първо писмено искане на Възложителя. Валидността на гаранцията за изпълнение следва да бъде не по-малко от 30 дни след издаване на Разрешителното за ползване на строежа. (6) Банковите разходи по откриването на гаранциите са за сметка на Изпълнителя. Разходите по евентуалното им усвояване - за сметка на Възложителя. Изпълнителят трябва да предвиди и заплати своите такси по откриване и обслужване на гаранциите така, че размера на гаранцията да не бъде по-малък от определения в настоящата процедура. (7) Внасянето на гаранцията за участие и изпълнение се извършва с платежно нареждане към бюджет по международен IBAN BG63CECB97903324129200, BIC CECBBGSF към “Централна Кооперативна Банка” АД – Варна на ОП “ИНВЕСТИЦИОННА ПОЛИТИКА”, Община Варна. (8).Гаранция за авансово плащане, покриваща пълния размер на аванса определен от Възложителя в размер на 20%. Гаранцията за авансово плащане се освобождава изцяло след цялостното възстановяване на аванса.

ІІІ.1.2) Основни финансови условия и начини на плащане и/или позоваване на разпоредбите, които ги уреждат

1.Финансирането за изпълнение на поръчката ще се осъществява както следва: 1.1 за количествата от Приложения № 19.1.1, 19.2.1 и 19.3.1, неразделна част от документацията за участие, както и Приложение №1, неразделна част от договорите за изпълнение- от бюджета на проекта – Общи допустими преки разходи по Договор №BG161PO001/1.1-12/2011/050 за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по ОП „Регионално развитие”, схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG161PO001/1.1-12/2011 «Подкрепа за деинституционализация на социални институции, предлагащи услуги за деца в риск», за реализация на проект №BG161PO001-1.1.11-0057 „Подкрепа за деинституционализация на социални институции, предлагащи услуги за деца в риск – изграждане на 7 Центъра за настаняване от семеен тип на територията на Община Варна”; 1.2 за допълнителните видове СМР, доставка и монтаж на оборудване, съоръжения и обзавеждане от Приложения № 19.1.2, 19.2.2 и 19.3.2, неразделна част от документацията за участие, както и Приложение №2, неразделна част от договорите за изпълнение-, възлизащи на стойност до 512 325,58 лв без ДДС - от бюджета на Община Варна за 2014г. 2.Начин на плащане 2.1 Авансово плащане 2.1.1. В 30 (тридесет) дневен срок от датата на подписване на договора Възложителят превежда на Изпълнителя авансово 20% от Цената за изпълнение на Договора. 2.1.2. Изпълнителя трябва да използва авансовото плащане само за покриване на разходи които му са необходими за изпълнението на Договора. Възложителя може да поиска доказателства, че авансовото плащане е използвано за изпълнение на договора чрез представяне на копия от фактури и/или договори и/или платежни документи и/или други. 2.1.3.Авансовото плащане се погасява чрез приспадане на пропорционални суми в размер на 20 % от междинните плащания към Изпълнителя. 2.1.4.Авансът се изплаща само след представяне на неотменима и безусловна банкова гаранция, покриваща пълния размер на аванса, предварително одобрена от Възложителя. Гаранцията за авансово плащане се освобождава изцяло след цялостното възстановяване на аванса. 2.2 Междинни плащания във основа на представени : 2.2.1. Протокол обр. 19 за изпълнени СМР, съставен от Изпълнителя, подписан от Възложителя, Консултанта упражняващ строителен надзор и Изпълнителя; 2.2.2. Данъчна фактура, която се издава от Изпълнителя след одобряването на Протокол обр.19. 2.2.3. Всяко междинно плащане за СМР се извършва при реализиране на поне 10 (десет) на сто от Цената за изпълнение на Договора. 2.2.4. Сумата от междинните плащания (вкл. аванса) не може да надвишава 90% от стойността на Договора. 2.3 Окончателното плащане - след въвеждането на строежите в експлоатация от компетентния орган: 2.3.1. Протокол обр. 19 за изпълнени СМР, съставен от Изпълнителя, подписан от Възложителя, Консултанта упражняващ строителен надзор и Изпълнителя; 2.3.2. Данъчна фактура, която се издава от Изпълнителя след одобряването на Протокол обр. 19. 2.3.3. Сумата от стойносттите на междинните (вкл. аванса) и окончателните плащания не трябва да надвишава цената за изпълнение на договора. 2.4. Междинните и окончателните плащания се извършват от Възложителя на Изпълнителя в срок до 30 дни, считано от датата на представяне на фактурата.

ІІІ.1.3) Правна форма, която трябва да придобие групата от икономически оператори, на която се възлага поръчката

Възложителят няма изискване за създаване на юридическо лице. Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице към офертата се представя копие на документа, с който е създадено обединението. С този документ следва по безусловен начин да се удостовери, че участниците в обединението поемат солидарна отговорност за участието в обществената поръчка и за периода на изпълнение на договора.

ІІІ.1.4) Други особени условия
Изпълнението на поръчката е предмет на особени условия

НЕ

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Лично състояние на икономическите оператори, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

А. Плик №1 "ДОКУМЕНТИ ЗА ПОДБОР": 1. Списък документи – подписан от участника 2. Административни сведения за участника- попълнен и подписан образец; 3. Копие от документа за регистрация или единен идентификационен код, съгласно чл. 23 от Закона за търговския регистър, когато участникът е юридическо лице или едноличен търговец; копие от документа за самоличност, когато участникът е физическо лице или документ за регистрация на чуждестранно лице, съобразно националното му законодателство, представен в официален превод на български език - документът се представя от участник/член на обединение/подизпълнител; Когато не е представен ЕИК съгласно чл. 23 от Закона за търговския регистър, кандидатите или участниците - юридически лица или еднолични търговци, прилагат към своите заявления за участие или оферти и удостоверения за актуално състояние. Чуждестранните юридически лица прилагат еквивалентен документ на съдебен или административен орган от държавата, в която са установени. Ако участникът е обединение, което не е юридическо лице, следва да представи копие от документа за създаването му, документа следва да бъде подписан от лицата в обединението и задължително да посочва представляващият обединението. Документа за създаване на обединението следва ясно да описва видовете дейности които ще изпълнява всеки член на обединението както и дела им; 4. Платежен документ за закупена документация за настоящата открита процедура /копие, заверено от участника/ 5. Документ за внесена гаранция за участие. При условие, че участникът представи банкова гаранция, той трябва да депозира, освен оригинала и копие от банковата гаранция, заверено лично от него. Срокът на валидност на банковата гаранция трябва да не бъде по-кратък от срока на валидност на офертата. 6. Декларация №1 относно получаването на пълен комплект на документация за откритата процедура съгласно описа и – попълнен образец 7. Декларация №2 за отсъствие на обстоятелства по чл. 47, ал. 1, т. 1 и ал.2 т. 5 от ЗОП - попълнен образец; Възложителят отстранява от участие в процедура за възлагане на обществена поръчка кандидат или участник, който е: 1. осъден с влязла в сила присъда, освен ако е реабилитиран, за: а) престъпление против финансовата, данъчната или осигурителната система, включително изпиране на пари, по чл. 253 - 260 от Наказателния кодекс; б) подкуп по чл. 301 - 307 от Наказателния кодекс; в) участие в организирана престъпна група по чл. 321 и 321а от Наказателния кодекс; г) престъпление против собствеността по чл. 194 - 217 от Наказателния кодекс; д) престъпление против стопанството по чл. 219 - 252 от Наказателния кодекс; 5. който е осъден с влязла в сила присъда за престъпление по чл. 313 от Наказателния кодекс във връзка с провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки; * Представят се собственоръчно подписани декларации от всяко едно от лицата по чл. 47, ал. 4 от ЗОП.В случай, че участникът е обединение от няколко лица, декларацията се представя за всяко едно от тях от лицата по чл. 47, ал. 4 от ЗОП. 8. Декларация № 3 за отсъствие на обстоятелства по чл. чл. 47, ал. 1, т. 2 и т. 3, ал. 2, т. 1, т. 3 и т. 4 и ал. 5 т. 2 от ЗОП- попълнен образец; Възложителят отстранява от участие в процедура за възлагане на обществена поръчка кандидат или участник, който е: 1. обявен в несъстоятелност; 2. в производство по ликвидация или се намира в подобна процедура съгласно националните закони и подзаконови актове. 3. който е в открито производство по несъстоятелност, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, а в случай че кандидатът или участникът е чуждестранно лице - се намира в подобна процедура съгласно националните закони и подзаконови актове, включително когато неговата дейност е под разпореждане на съда, или кандидатът или участникът е преустановил дейността си; Изискванията към участниците продължават в поле VI.3)

ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

1. Информация за оборота от строителни дейности, сходни с предмета на обществената поръчка (сходни с предмета на поръчката са строежи съгласно : -чл.137, ал. 1, т.5, буква „а” от ЗУТ – „жилищни и смесени сгради с ниско застрояване, вилни сгради, сгради и съоръжения за обществено обслужване с разгърната застроена площ до 1000 кв. м или с капацитет до 100 места за посетители” или буква „г” – „реконструкции, преустройства, основни ремонти и смяна предназначението на строежите от тази категория”; -чл.137, ал. 1, т.4, буква „б” от ЗУТ – „жилищни и смесени сгради със средно застрояване; сгради и съоръжения за обществено обслужване с разгъната застроена площ от 1000 до 5000 кв.м или с капацитет от 100 до 200 места за посетители” или буква „д” – „реконструкции, преустройства, основни ремонти и смяна предназначението на строежите от тази категория”; -чл.137, ал. 1, т.3, буква „в” от ЗУТ – „жилищни и смесени сгради с високо застрояване; сгради и съоръжения за обществено обслужване с разгъната застроена площ над 5000 кв.м или с капацитет от 200 до 1000 места за посетители” или буква „ж” – „реконструкции, преустройства, основни ремонти и смяна предназначението на строежите от тази категория”) чл.137, ал. 1, т.2, буква „д” от ЗУТ – „сгради и съоръжения за обществено обслужване с капацитет над 1000 места за посетители” или буква „и” – „реконструкции, преустройства, основни ремонти и смяна предназначението на строежите от тази категория”) за последните три години (2010, 2011 и 2012) в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си. Информацията следва да бъде придружена от препоръки (или други еквивалентни документи доказващи изпълнението), с посочени вида и категорията на строежа, стойностите, датите и мястото на изпълнение - попълнен образец 2.Декларация (по образец) от участникът, че ако бъде избран за изпълнител, преди подписване на договора за изпълнение ще предостави на Възложителя копие от застраховка „Професионална отговорност” за строителство, по смисъла на чл.171 от ЗУТ и ще я поддържа през целия срок на договора за изпълнение– попълнен образец

Изисквано минимално/ни ниво/а:

1.Участниците да притежават оборот от строителни дейности, сходни с предмета на обществената поръчка (сходни с предмета на поръчката са строежи съгласно : -чл.137, ал. 1, т.5, буква „а” от ЗУТ – „жилищни и смесени сгради с ниско застрояване, вилни сгради, сгради и съоръжения за обществено обслужване с разгърната застроена площ до 1000 кв. м или с капацитет до 100 места за посетители” или буква „г” – „реконструкции, преустройства, основни ремонти и смяна предназначението на строежите от тази категория”; -чл.137, ал. 1, т.4, буква „б” от ЗУТ – „жилищни и смесени сгради със средно застрояване; сгради и съоръжения за обществено обслужване с разгъната застроена площ от 1000 до 5000 кв.м или с капацитет от 100 до 200 места за посетители” или буква „д” – „реконструкции, преустройства, основни ремонти и смяна предназначението на строежите от тази категория”; -чл.137, ал. 1, т.3, буква „в” от ЗУТ – „жилищни и смесени сгради с високо застрояване; сгради и съоръжения за обществено обслужване с разгъната застроена площ над 5000 кв.м или с капацитет от 200 до 1000 места за посетители” или буква „ж” – „реконструкции, преустройства, основни ремонти и смяна предназначението на строежите от тази категория”) чл.137, ал. 1, т.2, буква „д” от ЗУТ – „сгради и съоръжения за обществено обслужване с капацитет над 1000 места за посетители” или буква „и” – „реконструкции, преустройства, основни ремонти и смяна предназначението на строежите от тази категория”)общо за последните три години (2010 г., 2011 г. и 2012 г.) в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си, в размер : не по- малък от : - за Обособена позиция №1 - 4 500 000 лв. ; - за Обособена позиция №2- 3 500 000 лв. ; - за Обособена позиция №3 - 3 500 000 лв. ; 2. Участника да декларира, че преди подписване на договора за изпълнение ще предостави на Възложителя копие от застраховка „Професионална отговорност” за строителство, по смисъла на чл.171 от ЗУТ и ще я поддържа през целия срок на договора за изпълнение. Забележка: 1.Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, Документите се представят само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор, включващи минимални изисквания за икономическото и финансовото състояние определени от Възложителя 2.Когато участникът предвижда участие на подизпълнители, изискванията за икономическото и финансовото състояние към тях се прилагат съобразно вида и дела на тяхното участие.

ІІІ.2.3) Технически възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията:

1.Списък във формата на попълнено Приложение (образец) на основните договори за строителни дейности, сходни с предмета на обществената поръчка (сходни с предмета на поръчката са строежи съгласно : -чл.137, ал. 1, т.5, буква „а” от ЗУТ – „жилищни и смесени сгради с ниско застрояване, вилни сгради, сгради и съоръжения за обществено обслужване с разгърната застроена площ до 1000 кв. м или с капацитет до 100 места за посетители” или буква „г” – „реконструкции, преустройства, основни ремонти и смяна предназначението на строежите от тази категория”; -чл.137, ал. 1, т.4, буква „б” от ЗУТ – „жилищни и смесени сгради със средно застрояване; сгради и съоръжения за обществено обслужване с разгъната застроена площ от 1000 до 5000 кв.м или с капацитет от 100 до 200 места за посетители” или буква „д” – „реконструкции, преустройства, основни ремонти и смяна предназначението на строежите от тази категория”; -чл.137, ал. 1, т.3, буква „в” от ЗУТ – „жилищни и смесени сгради с високо застрояване; сгради и съоръжения за обществено обслужване с разгъната застроена площ над 5000 кв.м или с капацитет от 200 до 1000 места за посетители” или буква „ж” – „реконструкции, преустройства, основни ремонти и смяна предназначението на строежите от тази категория”) чл.137, ал. 1, т.2, буква „д” от ЗУТ – „сгради и съоръжения за обществено обслужване с капацитет над 1000 места за посетители” или буква „и” – „реконструкции, преустройства, основни ремонти и смяна предназначението на строежите от тази категория”) изпълнени през последните 5 (пет) години към датата, определена като краен срок за подаване на оферти. Списъкът следва да е придружен от препоръки за добро изпълнение , с посочени вида и категорията на строежа, стойностите, датите и мястото на изпълнение, както и дали изпълнението е професионално и в съответствие с нормативните изисквания; 2.Декларация от участникът, че ако бъде избран за изпълнител, преди подписване на договора за изпълнение ще предостави на Възложителя- валидно Удостоверение и талон за вписване на участника в Централния професионален регистър на строителя “Първа група : строежи от високото строителство (жилищно, общественообслужващо, промишлено), прилежащата му инфраструктура, електронни съобщителни мрежи и съоръжения” - строежи от “ пета категория”, съгласно изискванията на ЗКС и ЗУТ или ако участника в процедурата е чуждестранно ФЛ или ЮЛ да представи доказателства за регистрацията си в професионални и търговски регистри на държавата, в която е установен, или да представи декларация или удостоверение за наличието на такава регистрация от компетентните органи, съгласно националния му закон – попълнен образец; 3.Сертификат на участника за въведена система за управление на качеството ISO 9001-2008 (или еквивалентна) с обхват строителство/изграждане на сгради-копие, заверено от участника; Съгласно чл.53, ал. 4 от ЗОП се дава възможност за представяне и на други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството 4.Сертификат на участника за внедрена система за управление на Околната среда ISO 14001:2004(или еквивалентна) с обхват строителство/изграждане на сгради - копие, заверено от участника; Съгласно чл.53, ал. 4 от ЗОП се дава възможност за представяне и на други доказателства за еквивалентни мерки за опазване на околната среда

Изисквано минимално/ни ниво/а:

1.Участникът да има изпълнен успешно (за изпълнен успешно договор/строеж се счита приключен и предаден с Констативен Акт обр.15) поне един договор/строеж сходен с предмета на обществената поръчка (сходни с предмета на поръчката са строежи съгласно : -чл.137, ал. 1, т.5, буква „а” от ЗУТ – „жилищни и смесени сгради с ниско застрояване, вилни сгради, сгради и съоръжения за обществено обслужване с разгърната застроена площ до 1000 кв. м или с капацитет до 100 места за посетители” или буква „г” – „реконструкции, преустройства, основни ремонти и смяна предназначението на строежите от тази категория”; -чл.137, ал. 1, т.4, буква „б” от ЗУТ – „жилищни и смесени сгради със средно застрояване; сгради и съоръжения за обществено обслужване с разгъната застроена площ от 1000 до 5000 кв.м или с капацитет от 100 до 200 места за посетители” или буква „д” – „реконструкции, преустройства, основни ремонти и смяна предназначението на строежите от тази категория”; -чл.137, ал. 1, т.3, буква „в” от ЗУТ – „жилищни и смесени сгради с високо застрояване; сгради и съоръжения за обществено обслужване с разгъната застроена площ над 5000 кв.м или с капацитет от 200 до 1000 места за посетители” или буква „ж” – „реконструкции, преустройства, основни ремонти и смяна предназначението на строежите от тази категория”) чл.137, ал. 1, т.2, буква „д” от ЗУТ – „сгради и съоръжения за обществено обслужване с капацитет над 1000 места за посетители” или буква „и” – „реконструкции, преустройства, основни ремонти и смяна предназначението на строежите от тази категория”) през последните 5 (пет) години към датата, определена като краен срок за подаване на оферти. Забележка: Участниците следва да представят документи, от които да е видно покриването на минималните изисквания на Възложителя – вида и категорията на строежа и неговото приключване и предаване. 2. Това изискване е наложено от вида на работите, които се налага да се извръшват: Предвид това е необходимо потенциалните изпълнители – строители да имат регистрация в КСБ за изпълнение на строежи от пета категория съгласно чл. 10, ал. 1, буква „а” от Наредба №1 за номенклатурата на видовете строежи. Липсата на такъв документ у строителя ще постави възложителя в невъзможност да изпълни задълженията си съгласно чл..157, ал.2 ЗУТ – изречение второ. 3.Участника да има въведена система за управление на качеството с обхват строителство/изграждане на сгради (или еквивалентни). 4.Участника да има въведена система за управление на Околната среда с обхват строителство/изграждане на сгради (или еквивалентни). забележка:1.Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, Документите се представят само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор, включващи минимални изисквания за техническите му възможности и квалификация определени от Възложителя 2.Когато участникът предвижда участие на подизпълнители, изискванията за техническите му възможности и квалификация към тях се прилагат съобразно вида и дела на тяхното участие.

ІІІ.3) Специфични условия за поръчки за услуги
ІІІ.3.1) Информация относно определена професия
ІІІ.3.2) Персонал, който отговаря за изпълнението на услугата

РАЗДЕЛ ІV: ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита

ІV.2) Критерии за възлагане
ІV.2.1) Критерии за възлагане
Икономически най-изгодна оферта с оглед на:
Посочените по-долу критерии:
Показател: Срок за изпълнение; тежест: 10
Показател: Допълнителни Гаранционни срокове на изпълнените строително- монтажни работи; тежест: 10
Показател: Гаранционен срок на доставеното и монтирано оборудване, съоръжения и обзавеждане; тежест: 10
Показател: Обща цена за изпълнение на поръчката; тежест: 60
Показател: Показатели за ценообразуване : Часови ставки, допълнителни разходи върху труда, допълнителни разходи върху механизацията, доставно-складови разходи, печалба ; тежест: 5
Показател: Твърдо договорени единични цени за видове механизация; тежест: 5
ІV.2.2) Информация относно електронен търг
Ще се използва електронен търг

НЕ

ІV.3) Административна информация
ІV.3.1) Референтен номер на досието, определен от възлагащия орган/възложителя

Обявлението и документацията за участие в обществената поръчка са одобрени с Решение №1775/29.05.2013г. на Вр. И. Д. Кмет на Община Варна.

ІV.3.2) Предишни публикации относно същата поръчка

ДА

Обявление за предварителна информация

Номер на обявлението в ОВ на ЕС: 2013/S 044 - 070136 от 02.03.2013 г. 
ІV.3.3) Условия за получаване на спецификации и допълнителни документи или на описателен документ
Срок за получаване на искания за документи или за достъп до документи
14.06.2013 г.  Час: 17:00
Платими документи

ДА

Цена: 430 BGN
Условия и начин на плащане

(1) Комплектът офертни документи може да се закупи всеки работен ден срещу заплащане на сумата в брой в отдел “Обществени Поръчки”, Общинско предприятие “Инвестиционна политика”– гр.Варна, бул. „Ген. Колев” №92, ет.5, всеки работен ден от 9.00ч. до 12.30ч. и от 13.30ч. до 17.00ч. Комплектът офертни документи може да бъде изпратен по пощата за сметка на заинтересовано лице,след получаване на писмено поискване с посочени данни за издаване на фактура,телефон и адрес за кореспонденция и приложен платежен документ за преведена сума на документацията за участие. Стойността на документацията за участие се превежда с платежно нареждане към бюджет по IBAN: BG72CECB97903124129200 и BIC:CECBBGSF на Общинско предприятие “Инвестиционна политика”– гр.Варна в “ЦЕНТРАЛНА КООПЕРАТИВНА БАНКА”АД – гр.Варна. (2) Пълната документация по настоящата обществена поръчка е публикувана на сайта на община Варна http://www.varna.bg/, рубрика „Обществени поръчки- профил на купувача”.

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие
24.06.2013 г.  Час: 17:00
IV.3.6) Език/езици, на който/които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Официален/ни език/езици на ЕС:

BG
 

IV.3.7) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата
Продължителност в дни

150

IV.3.8) Условия за отваряне на офертите
Дата: 25.06.2013 г.  Час: 09:00
Място

сградата на Общинско предприятие “Инвестиционна политика” при община Варна на адрес:гр.Варна, бул.”Ген. Колев” №92,ет.5.

Лица, които са упълномощени да присъстват при отварянето на офертите

Желателно е да присъства управителя на фирмата участник или упълномощено от него лице,представило пълномощно.Могат да присъстват и представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с нестопанска цел. Представителите на горепосочените лица, желаещи да присъстват при отварянето на предложенията,е необходимо да представят следните документи:• За участници в процедурата– представляващ/и участника представят документ за самоличност•За упълномощените представители на участниците-документ за самоличност и пълномощно.•За представителите на средствата за масова информация - служебна карта или друг документ,удостоверяващ служебното положение,по силата на което лицето има право на присъствие.•За юридически лица с нестопанска цел– представляващия/ите юридическото лице с нестопанска цел,представят документ за самоличност.За упълномощените представители на юридическото лице с нестопанска цел-документ за самоличност и пълномощно.

РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Информация относно периодичното възлагане
VI.2) Информация относно средства от Европейския съюз
Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

ДА

Договор №BG161PO001-1.1.11-0057 „Подкрепа за деинституционализация на социални институции, предлагащи услуги за деца в риск – изграждане на 7 Центъра за настаняване от семеен тип на територията на Община Варна”, Приоритетна ос 1: Устойчиво и интегрирано градско развитие, Операция 1.1: Социална инфраструктура” на Оперативна програма „Регионално развитие” 2007 – 2013 г.

VI.3) Допълнителна информация

Продължение от Раздел III.2.1А. Плик №1 "ДОКУМЕНТИ ЗА ПОДБОР":4. който има задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс към държавата и към община, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, освен ако е допуснато разсрочване или отсрочване на задълженията, или има задължения за данъци или вноски за социалното осигуряване съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен; 5. който има наложено административно наказание за наемане на работа на незаконно пребиваващи чужденци през последните до 5 години; 6. които са сключили договор с лице по чл. 21 или 22 от Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси.* Представят се подписани декларации от лицата които могат самостоятелно да го представляват.9. Декларация № 4 за отсъствие на обстоятелства по чл. 47, ал. 5, т. 1 от ЗОП - попълнен образец; Възложителят отстранява от участие в процедура за възлагане на обществена поръчка кандидати или участници:1. при които лицата по чл. 47, ал. 4 от ЗОП са свързани лица с възложителя или със служители на ръководна длъжност в неговата организация;*Представят се собственоръчно подписани декларации от всяко едно от лицата по чл. 47, ал. 4 от ЗОП. В случай, че участникът е обединение от няколко лица, декларацията се представя за всяко едно от тях от лицата по чл. 47, ал. 4 от ЗОП.).10. Декларация №5 - относно обстоятелства по чл.56, ал.1, т.8 от ЗОП – попълнен образец ;11. Декларация №6 - относно обстоятелства по чл.56, ал.1, т.11 от ЗОП – попълнен образец, че са спазени изискванията за закрила на заетостта, включително минимална цена на труда и условията на труд - в случаите по чл. 28, ал.3. Органите, от които кандидатите или участниците могат да получат необходимата информация за задълженията, свързани с данъци и осигуровки, опазване на околната среда, закрила на заетостта и условията на труд, са Национална агенция за приходите /НАП/ към Министерство на финансите; Национален статистически институт; Национален осигурителен институт /НОИ/; Министерство на околната среда и водите и прилежащите му регионални инспекции; Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“ и Агенция по заетостта, и двете към Министерството на труда и социалната политика.12. Декларация №7 – във връзка с чл.58 от ЗОП– попълнен образец 13. Декларация №8 за приемане клаузите на проекто-договора– попълнен образец;14. Декларация №9 за извършен оглед - попълнен образец ; Б. ПЛИК №2: с надпис ”ПРЕДЛОЖЕНИЕ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ПОРЪЧКАТА”. Плик № 2 следва да съдържа Техническото предложение за изпълнение на поръчката, придружено с Технологично-строителна програма за изпълнение на СМР на строежа и График за изпълнение на отделните видове СМР (линеен). Техническото предложение за изпълнение на поръчката и всички нейни приложения на участника трябва да бъде предоставена и на магнитен носител (диск, формат на файла-*.doc и *.pdf). В случаи на несъответствия между магнитен и хартиен носител, ще се приема това на хартиения носител. В.ПЛИК №3: с надпис „ПРЕДЛАГАНА ЦЕНА”. Плик № 3 следва да съдържа Ценово предложение, количествено-стойностни сметки. Предлаганата цена и всички нейни приложения на участника трябва да бъде предоставена и на магнитен носитeл; (1) Основания за отстраняване на участник от процедурата: съгл. чл.69, ал.1 от ЗОП, включително наличието на обстоятелства по чл.47, ал.2, (без т.2, т.2а и т.6) от ЗОП. (2) За всяко заседание на Комисията по настоящата обществена поръчка за което ЗОП, позволява на участниците да присъстват, последните ще могат да получат информация в сайта на Община Варна www.varna.bg, рубрика "Обществени поръчки- профил на купувача" Забележка:При подаване на офертите, кандидат участниците да предвидят необходимото технологично време за обработване и регистриране на офертите, което е в рамките на 10 минути.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

Интернет адрес: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Съгл.чл.120,ал.5 и ал.6 от ЗОП

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

29.05.2013 г. 

ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ

Обособена позиция № 1 / Заглавие на обособената позиция „Извършване на строителни и монтажни работи, закупуване на оборудване, съоръжения и обзавеждане на три Центъра за настаняване от семеен тип на територията на Община Варна, по плана на с. Тополи”
1) Кратко описание

„Извършване на строителни и монтажни работи, закупуване на оборудване, съоръжения и обзавеждане на три Центъра за настаняване от семеен тип на територията на Община Варна, по плана на с. Тополи” 1.1. Център за настаняване от семеен тип – І – ви етап „СГРАДА” „А”, находящ се в УПИ V – „За производствени нужди”, КВ.45, по плана на с.Тополи, Община Варна, ул. „Георги Градев“. 1.2. Център за настаняване от семеен тип – ІІ – ри етап „СГРАДА” „Б”, находящ се в УПИ V – „За производствени нужди”, КВ.45, по плана на с.Тополи, Община Варна, ул. „Георги Градев“. 1.3. Център за настаняване от семеен тип, находящ се в УПИ XV – 572, КВ.17, по плана на с.Тополи, Община Варна, ул. „Александър Димитров“.

2) Общ терминологичен речник (CPV)

45100000, 45000000, 45112000, 45300000

Описание:

Работи по подготовка на строителната площадка
Строителни и монтажни работи
Изкопни и земни работи
Строителни и монтажни работи на инсталации

3) Количество или обем

Количеството или обема на поръчката обхващат извършване на строително- монтажни работи по: 1.Част: Архитектурна 2.Част: Конструктивна 3.Част: ВиК 4.Част: Електро 5.Част:Енергийна ефективност 6.Част: ОВК 7.Част: Газоснабдяване 8.Част: Технология 9.Част: Паркоустрояване и благоустрояване Количествата и обема по тези части, са подробно описани в документацията за участие

Прогнозна стойност, без да се включва ДДС
1765465.13 BGN
4) Информация за различна продължителност на поръчката или различна дата за начало/завършване
Продължителност в дни 180



Обособена позиция № 2 / Заглавие на обособената позиция „Извършване на строителни и монтажни работи, закупуване на оборудване, съоръжения и обзавеждане на два Центъра за настаняване от семеен тип на територията на Община Варна, по плана на ж.к. „Вл. Варненчик” І-ви м.р.”
1) Кратко описание

„Извършване на строителни и монтажни работи, закупуване на оборудване, съоръжения и обзавеждане на два Центъра за настаняване от семеен тип на територията на Община Варна, по плана на ж.к. „Вл. Варненчик” І-ви м.р.” 1. Център за настаняване от семеен тип за деца с увреждания – Сграда „А”, находящ се в УПИ І -592 „за център за настаняване от семеен тип на деца с увреждания”, кв.12а, /с идентификатор 10135.4504.724/, по плана на ж.к. „Вл. Варненчик” І-ви м.р., гр.Варна. 2. Център за настаняване от семеен тип за деца с увреждания – Сграда „Б”, находящ се в УПИ І -592 „за център за настаняване от семеен тип на деца с увреждания”, кв.12а, /с идентификатор 10135.4504.724/, по плана на ж.к. „Вл. Варненчик” І-ви м.р., гр.Варна.

2) Общ терминологичен речник (CPV)

45000000, 45100000, 45112000, 45300000

Описание:

Строителни и монтажни работи
Работи по подготовка на строителната площадка
Изкопни и земни работи
Строителни и монтажни работи на инсталации

3) Количество или обем

Количеството или обема на поръчката обхващат извършване на строително- монтажни работи по: 1.Част: Архитектурна 2.Част: Конструктивна 3.Част: ВиК 4.Част: Електро 5.Част:Енергийна ефективност 6.Част: ОВК 7.Част: Газоснабдяване 8.Част: Технология 9.Част: Паркоустрояване и благоустрояване Количествата и обема по тези части, са подробно описани в документацията за участие

Прогнозна стойност, без да се включва ДДС
1185585.82 BGN
4) Информация за различна продължителност на поръчката или различна дата за начало/завършване
Продължителност в дни 180



Обособена позиция № 3 / Заглавие на обособената позиция „Извършване на строителни и монтажни работи, закупуване на оборудване, съоръжения и обзавеждане на два Центъра за настаняване от семеен тип на територията на Община Варна, по плана на ж.к. „Изгрев”
1) Кратко описание

„Извършване на строителни и монтажни работи, закупуване на оборудване, съоръжения и обзавеждане на два Центъра за настаняване от семеен тип на територията на Община Варна, по плана на ж.к. „Изгрев” 1. Център за настаняване от семеен тип „ИЗТОК”, находящ се в УПИ І-2364 „за жилищно строителство”, кв.211, по плана на ж.к. „Изгрев”, гр.Варна. 2. Център за настаняване от семеен тип „ЗАПАД”, находящ се в УПИ І-2364 „за жилищно строителство”, кв.211, по плана на ж.к. „Изгрев”, гр.Варна.

2) Общ терминологичен речник (CPV)

45000000, 45100000, 45112000, 45300000

Описание:

Строителни и монтажни работи
Работи по подготовка на строителната площадка
Изкопни и земни работи
Строителни и монтажни работи на инсталации

3) Количество или обем

Количеството или обема на поръчката обхващат извършване на строително- монтажни работи по: 1.Част: Архитектурна 2.Част: Конструктивна 3.Част: ВиК 4.Част: Електро 5.Част:Енергийна ефективност 6.Част: ОВК 7.Част: Газоснабдяване 8.Част: Технология 9.Част: Паркоустрояване и благоустрояване Количествата и обема по тези части, са подробно описани в документацията за участие

Прогнозна стойност, без да се включва ДДС
1253136.42 BGN
4) Информация за различна продължителност на поръчката или различна дата за начало/завършване
Продължителност в дни 180