Версия за печат

00283-2013-0011

BG-Банско: Изпълнение с каквито и да е средства на строителство съответстващо на изискванията, определени от възложителите

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Строителство

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

община Банско, област Благоевград, община Банско, град Банско, пл. „Никола Вапцаров” №: 1;, За: Г-жа Сашка Георгиева Въчкова - Зам. Кмет на община Банско, Република България 2770, Банско, Тел.: 0749 88611, E-mail: sv_bansko@yahoo.com, Факс: 0749 88633

Място/места за контакт: Г-жа Сашка Георгиева Въчкова - Зам. Кмет на община Банско

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: http://www.bansko.bg/.

Адрес на профила на купувача: http://www.bansko.bg/index.php/bg.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Регионален или местен орган

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

„Извършване на строително-монтажни работи по проект: „Благоустрояване и рехабилитация на общински имоти на територията на населени места в община Банско – град Добринище, село Места и село Филипово”, със следните обособени позиции: Обособена позиция 1: „Реконструкция на улична мрежа и изграждане на тротоари на територията на село Филипово, община Банско” и „Изграждане на тротоари и улично осветление на територията на село Места, община Банско”; Обособена позиция 2: „Извършване на строително-монтажни работи за паркоустройство и благоустройство на парк в град Добринище, община Банско”;

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Строителство
Изпълнение с каквито и да е средства на строителство съответстващо на изискванията, определени от възложителите 
Място на изпълнение: град Банско
Код NUTS: BG413
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

Избор на изпълнител по реда на чл. 14, ал. 3, т. 1 от ЗОП, за възлагане на обществена поръчка с предмет: „Извършване на строително-монтажни работи по проект: „Благоустрояване и рехабилитация на общински имоти на територията на населени места в община Банско – град Добринище, село Места и село Филипово”, със следните обособени позиции: Обособена позиция 1: „Реконструкция на улична мрежа и изграждане на тротоари на територията на село Филипово, община Банско” и „Изграждане на тротоари и улично осветление на територията на село Места, община Банско”; Обособена позиция 2: „Извършване на строително-монтажни работи за паркоустройство и благоустройство на парк в град Добринище, община Банско”; Село Филипово: Предвижда се благоустрояване на улица в селото чрез цялостна подмяна на съществуващия тротоар и полагане на изцяло нов бордюр от западната страна на частта от улицата, обект на проекта; полагане на нова асфалтобетонова настилка за леко движение между сега съществуващата такава и оградите на къщите по източната част на улицата; рехабилитация на 9 (девет) стълба за улично осветление чрез демонтаж на рогатки и поставяне на нови с осветителни тела и др. Село Места: Проектното решение предвижда изграждане на тротоари и улично осветление на територията на село Места. В тази връзка ще бъде извършена рехабилитация на пътното трасе на главната улица в чертите на село Места чрез подмяната на сега съществуваща тротоарна настилка, поставяне на предпазен парапет, реконструкция на алейна стълба и граничещите с нея подпорни стени, демонтаж на стари стълбове с осветителни тела и монтаж на нови такива, нови кабелни трасета и др. град Добринище: Съгласно проектното решение, за общински парк в град Добринище се предвижда рехабилитация чрез озеленяване, монтиране на автоматизира подземна поливна система, изграждане на водна каскада, реконструкция на фонтан, монтиране на пейки, кошчета за боклук, ремонт на съществуващо водно огледало, рехабилитация на една детска площадка и направа на нова такава, реконструкция на пешеходни и автомобилни алеи, пътеки, новопроектирани стълби, реконструкция на оградата, поставяне на осветление, видеонаблюдение и др.

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

45000000

Описание:

Строителни и монтажни работи

ІІ.1.8) Обособени позиции

ДА

Оферти трябва да бъдат подадени:
За една или повече обособени позиции
ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Избор на изпълнител по реда на чл. 14, ал. 3, т. 1 от ЗОП, за възлагане на обществена поръчка с предмет: „Извършване на строително-монтажни работи по проект: „Благоустрояване и рехабилитация на общински имоти на територията на населени места в община Банско – град Добринище, село Места и село Филипово”, със следните обособени позиции: Обособена позиция 1: „Реконструкция на улична мрежа и изграждане на тротоари на територията на село Филипово, община Банско” и „Изграждане на тротоари и улично осветление на територията на село Места, община Банско”; Обособена позиция 2: „Извършване на строително-монтажни работи за паркоустройство и благоустройство на парк в град Добринище, община Банско”; Село Филипово: Предвижда се благоустрояване на улица в селото чрез цялостна подмяна на съществуващия тротоар и полагане на изцяло нов бордюр от западната страна на частта от улицата, обект на проекта; полагане на нова асфалтобетонова настилка за леко движение между сега съществуващата такава и оградите на къщите по източната част на улицата; рехабилитация на 9 (девет) стълба за улично осветление чрез демонтаж на рогатки и поставяне на нови с осветителни тела и др. Село Места: Проектното решение предвижда изграждане на тротоари и улично осветление на територията на село Места. В тази връзка ще бъде извършена рехабилитация на пътното трасе на главната улица в чертите на село Места чрез подмяната на сега съществуваща тротоарна настилка, поставяне на предпазен парапет, реконструкция на алейна стълба и граничещите с нея подпорни стени, демонтаж на стари стълбове с осветителни тела и монтаж на нови такива, нови кабелни трасета и др. град Добринище: Съгласно проектното решение, за общински парк в град Добринище се предвижда рехабилитация чрез озеленяване, монтиране на автоматизира подземна поливна система, изграждане на водна каскада, реконструкция на фонтан, монтиране на пейки, кошчета за боклук, ремонт на съществуващо водно огледало, рехабилитация на една детска площадка и направа на нова такава, реконструкция на пешеходни и автомобилни алеи, пътеки, новопроектирани стълби, реконструкция на оградата, поставяне на осветление, видеонаблюдение и др.

Прогнозна стойност без ДДС
1475694 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Продължителност в дни

600


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

1. Условия и размер на гаранцията за участие и начин на плащането й.Участникът следва да представи с офертата и оригинал или заверено копие на документ за внесена/учредена гаранция за участие (без ДДС!) в размер на: За обособена позиция 1: 3 000.00 лв. (три хиляди лева);За обособена позиция 2: 8 000.00 лв. (осем хиляди лева).Участника заплаща по отделно гаранция за участие по всяка обособена позиция, за която кандидатства!Гаранцията за участие може да се представи под формата на банкова гаранция (образец № 16-1 или по образец на банката, която я издава, при условие че в гаранцията са вписани условията на Възложителя) или банков превод с платежно нареждане, вносна бележка или електронно банкиране, по сметка на община Банско: IBAN: BG36FINV915033BGN0M1YP; BIC: FINVBGSF, при банка: „Първа инвестиционна банка” АД. В нареждането за плащане следва да бъде записан следния текст: "Гаранция за участие в ОП, за СМР по проект с рег. №: 01/322/00733/27.11.2012г. на ДФЗ, об. позиция..... (участника посочва номера на обособената позиция за която участва). Участникът сам избира формата на гаранцията за участие. Когато участникът избере гаранцията за участие да бъде банкова гаранция, тогава тя трябва да бъде безусловна и неотменима със срок на валидност не по-кратък от срока на валидност на офертата. Когато участникът в настоящата процедура е обединение, което не е юридическо лице, всеки от съдружниците в него може да е наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията за участие. Гаранцията за участие се задържа и/или освобождава по реда на чл. 61 и чл. 62 от ЗОП. 2. Условия и размер на гаранцията за изпълнение на договора, условия и начин на плащането й.Гаранцията за изпълнение на договора е в размер на 3 (три) % от стойността на договора без ДДС.Гаранцията за изпълнение на договора може да се представи под формата на банкова гаранция – (Образец № 16-2 или по образец на банката, която я издава, при условие че в гаранцията са вписани условията на Възложителя) или банков превод с платежно нареждане, вносна бележка или електронно банкиране по сметка на община Банско IBAN: BG36FINV915033BGN0M1YP; BIC: FINVBGSF, при банка: „Първа инвестиционна банка” АД. В нареждането за плащане следва да бъде записан следния текст: "Гаранция за изпълнение на ОП, за СМР по проект №: 01/322/00733/27.11.2012г. на ДФЗ, об. позиция..... (участника посочва номера на обособената позиция за която е избран за изпълнител).Участника заплаща по отделно гаранция за добро изпълнение по всяка обособена позиция, за която е избран за изпълнител!!!Участникът сам избира формата на гаранцията за изпълнение на договора. Когато участникът избере гаранцията за изпълнение на договора да бъде банкова гаранция, тогава тя трябва да бъде безусловна и неотменима гаранция, в полза на община Банско и със срок на валидност – 30 дни след окончателното приемане на работата по договора. Участникът, определен за изпълнител на обществената поръчка (обособената позиция), представя оригинал на банковата гаранция или оригинал на платежния документ за внесената по банков път гаранция за изпълнение на договора преди подписването на договора. Гаранцията за изпълнение превеждана по банков път следва да е постъпила реално в банковата сметка на Възложителя не по-късно от датата на сключване на договора.Условията и сроковете за задържане или освобождаване на гаранцията за изпълнение се уреждат в договора за възлагане на обществена поръчка.Когато определения за изпълнител участник е обединение, гаранцията за изпълнение на договор, се превежда (издава), след регистрация му по БУЛСТАТ, и следва да е издадена на името на участника определен за изпълнител. Когато участникът в настоящата процедура е обединение, което не е юридическо лице, всеки от съдружниците в него може да е наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията за добро изпълнение.

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

Договорът се сключва в пълно съответствие с проекта на договор, от документацията и включва задължително всички предложения от офертата на определения за изпълнител. Плащането на възнаграждението по договора ще се извършва по банковата сметка на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ посочена в издадените от него фактури, както следва: 1. Авансово плащане – 3 % (три процента) от общата сума се заплащат в срок до 30 (тридесет) календарни дни, считано от датата на съставяне на Протокол обр. 2 по Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за откриване на строителната площадка и определяне на строителна линия и ниво и след представяне от страна на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ на фактура. 2. Междинни плащания – в срок до 30 (тридесет) календарни дни, считано от датата на подписване на двустранен протокол, съгласно условията на този договор за приемане на работата и представяне на фактура/и. 3. Окончателно плащане – 7 % (седем процента) от общата сума се заплащат в срок до 30 (тридесет) календарни дни, считано от датата на подписване на двустранен протокол, съгласно условията на този договор за приемане на работата и след представяне от страна на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ на фактура. 4. ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ издава фактура за всяко плащане в съответствие със Закона за счетоводството и ЗДДС (когато ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ е данъчно задължено лице по този закон). 5. ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ се задължава да посочи в издадените от него фактури номера на настоящия договор, текста: „Разходът е по проект за отпусната финансова помощ по договор № 01/322/00733 от 27.11.2012г. с ДФЗ”.

ІІІ.1.3) Изискване за създаване на юридическо лице, когато участникът, определен за изпълнител, е обединение на физически и/или юридически лица

При подаване на оферта, ако участникът е обединение (или консорциум), което не е регистрирано като самостоятелно юридическо лице, тогава участниците в него сключват споразумение (договор за обединение)/респ. в анекс/допълнение към такова, което трябва да съдържа клаузи, които гарантират, че: всички членове на обединението / консорциума са отговорни, заедно и поотделно, за изпълнението на договора; всички членове на обединението / консорциума са задължени да останат в него за целия период на изпълнение на договора; всички членове на обединението / консорциума са задължени да бъдат солидарно отговорни към Възложителя по настоящата поръчка и договора. В договора за създаване на обединението/консорциум участниците задължително включват клаузи определящи, кои участници в него, коя част от дейностите, в какъв обем ще изпълняват - разпределение на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението. Участниците в обединението / консорциума следва да определят едно лице, което да ги представлява пред трети лица, както и да определят наименование на участника за целите на поръчката. Не се допускат промени в състава на обединението след подаването на офертата, както и промени във вътрешното разпределение на дейностите между участниците в обединението. Когато в споразумението за създаването на обединение / консорциум липсват клаузи, гарантиращи изпълнението на горепосочените условия, или състава на обединението се е променил след подаването на офертата – участникът ще бъде отстранен от участие в процедурата за възлагане на настоящата обществена поръчка. Когато не е приложено в офертата споразумение за създаването на обединение / консорциум, Комисията по чл.34 ЗОП, назначена от Възложителя за разглеждане и оценяване на подадените оферти, го изисква на основание чл. 68 ал. 8 и 9 от ЗОП. В процедура за възлагане на обществена поръчка едно физическо или юридическо лице може да участва само в едно обединение. Лице, което участва в обединение или е дало съгласие и фигурира като подизпълнител в офертата на друг участник, не може да представя самостоятелна оферта.Когато определеният за изпълнител е неперсонифицирано обединение на физически и/или юридически лица, договорът за обществена поръчка се сключва, след като изпълнителят представи пред възложителя заверено копие от удостоверение за данъчна регистрация и регистрация по БУЛСТАТ на създаденото обединение. В този случай ако обединението се състои от чуждестранни физически и/или юридически лица, те представят еквивалентен документ за регистрация от държавата, в която са установени. Участниците в обединението носят солидарна отговорност за изпълнение на договора за обществената поръчка.

ІІІ.1.4) Други особени условия

1. Лицето, определено за изпълнител вкл. и декларираните в офертата подизпълнители, членовете на обединението, трябва да отговаря на изискванията и ограниченията в обявлението, съответно документацията, и към момента на сключване на договора за поръчката. 2.Ако при разглеждане на офертите от Възложителя бъдат установени елементи свързани с предлаганата цена, поставени извън плик 3, офертата ще бъде отхвърлена, а участникът който я е подал – отстранен от по-нататъшно участие по смисъла на чл. 69 ал. 1 т.4 ЗОП. 3.Ако участник, подизпълнител или член на обединение, или техен управител, респективно член на управителния му органи, а в случай че членовете са юридически лица – техните представители в управителния орган, декларира в съответните декларации или посочи в други документи неверни данни и обстоятелства, или представи нередовен/подправен/ документ или такъв с невярно съдържание, и това се установи от комисията по чл. 34 ЗОП в хода на процедурата по избор на изпълнител, този участник ще бъде отстранен от по-нататъшно участие в процедурата. Възложителят ще отстрани от настоящата процедура участник при наличие на някое от обстоятелствата по чл.47, ал.2, т. 1, 2, 2а /предл. първо/, 3, 4 и 5 от Закона за обществените поръчки (ЗОП);

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: Съдържание на офертата: • ПЛИК № 1 „Документи за подбор” : 1).Списък на док., съдържащи се в офертата, подписан от участника - по обр.; 2). Адм. сведения за участника - по обр.; 3). Декл., че участника е запознат с всички условия от значение за изпълнение на поръчката-по обр.; 4). Декл., че участника ще спазва всички условия, необходими за изпълнение на поръчката-по обр.; 5).Декл. за приемане на условията в проекта на договора - по обр.; 6). Удостов. за акт. състояние и док. за регистр. или ЕИК съгл. чл. 23 от ЗТР – за юрид. лице, документ за рег. на чужд. лице съобразно националното му законодателство, а когато участникът е физ. лице – копие от документ за самоличност. Ако участникът е обединение/консорциум, което не е юридическо лице прилага нотариално заверен оригинал на учредителен акт (договор) за създаване на обединението или заверено от участника копие на нотариално заверения оригинал. Физ. лица, включени в състава на обединения представят копие на документ за самоличност. Юрид. лица, включени в състава на обединения, представят документа за регистрация и удостов за акт. състояние или ЕИК (за юридическо лице) или документ за рег. на чуждестранно лице съобразно националното му законод., в офиц. превод. Към регистрационните документи, участникът представя и заверено копие на документ за рег. по ЗДДС - по обр.;7). Декл. за липса на обстоятелства по чл. 47, ал. 1, т. 1 и чл. 47, ал. 2, т.2 и т.5 от ЗОП; по чл. 47, ал. 1, т. 2 и 3 и ал. 2, т.1, 2а /предл. първо/,3 и 4 от ЗОП; по чл. 47, ал. 5 от ЗОП - по обр.;8). Документите посочени в Раздел ІІІ, т. 2.2. "Икономически и финансови възможности" - "Изискуеми документи и информация" от настоящето обавление; 9). Документите посочени в Раздел ІІІ, т. 2.3. "Технически възможности" - "Изискуеми документи и информация" от настоящето обявление; 10). Декларация за ангажираност на експерта - по обр.;11).Декл. за участие на подизпълнител - по обр.; 12).Декл. от подизпълнител, че е съгласен да участва в процед. като такъв - по обр.;13).Декларация от членовете на обединението (в случай, че има такова) за отговорност и разположение - по обр.; 14). Декларация за спазването на изискванията за закрила на заетостта и условията на труд - по обр.; 15).Декларация за оглед на обекта - по обр.; 16).Документ за закуп. документация и документ за внесена гаранция за участие - ориг. или зав. копие;17).Нотар. зав. пълномощно на лицето, упълномощено да представлява участника в процедурата ( когато участник не се представлява от лицата, които имат право на това, съгласно док. му за съд. регистр.).•ПЛИК № 2 „Предложение за изпълнение на поръчката”. 18)Техн. предложение за изпълнение на поръчката - по обр.; •Работна програма (във формат на участника) •Линеен график за изпълнение на поръчката (във формат на участника);•Диаграма на работната ръка (във формат на участника);; ПЛИК № 3 „Предлагана цена”; 19). Ценово предложение - по обр. и приложени към него количествено-стойностни сметки - попълва се:Приложение F1 и Приложение F2 за под обект – село Филипово (Обособена позиция 1); Приложение М1, Приложение М2, Приложение М3 и Приложение М4 за под обект – село Места (Обособена позиция 1); Приложения от D1 до D13, включително за под обект – град Добринище (Обособена позиция 2);
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Справка за общия оборот от извършената строителна дейност, от участника за последните 3 (три) календарни години (2010г., 2011г. и 2012г.), в зависимост от датата, на която е учреден или е започнал дейността си - попълва се Образец №: 9 и се представят заверени копия на отчети за приходите и разходите за последните три календарни години (2010г., 2011г. и 2012г.), в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си, когато публикуването им се изисква от законодателството на държавата, в която участникът е установен; Представянето на заверени копия на отчети за приходите и разходите за последните три календарни години (2010г., 2011г. и 2012г.) не е задължително за участници, които са регистрирани в Търговския регистър на Агенция по вписванията и са публикували в него, отчети за приходите и разходите за последните три календарни години (2010г., 2011г. и 2012г.). Физическите лица представят заверена от НАП Декларация за доходите на физическото лице за последните 3 години (2010г., 2011г. и 2012г.), а чуждестранните участници - еквивалентен документ в съответствие със законите в страната, в която са установени. Когато участникът е обединение, което не е юридическо лице, Образец № 9 се попълва веднъж сумарно за цялото обединение, и след това само от онези участниците в обединенито, чрез които обединението доказва общия оборот. 2. Копие от Застраховка „Професионална отговорност”, за строежи ІІІ – та (трета) категория, съгласно чл. 137, ал. 1, т. 3, буква „а” от ЗУТ за вреди, причинени на други участници в строителството и/или на трети лица, следствие на неправомерни действия или бездействия при или по повод изпълнение на задълженията, съгласно чл. 171, ал. 1 от ЗУТ. (Важи общо за цялата поръчка) или еквивалентен документ за участници – чуждестранни физически/или юридически лица; Когато по обективни причини кандидатът или участникът не може да представи исканите от възложителя документи, той може да докаже икономическото и финансовото си състояние с всеки документ, който възложителя приеме за подходящ. В този случай участникът може да отправи запитване до Възложителя, в което да посочи документите, с които разполага по следния ред и начин: Искания за предоставяне на разяснения или на допълнителна информация могат да се правят до 7 (седем) дни преди изтичането на срока за получаване на офертите от всяко заинтересовано лице – лично, или чрез лице с представителна власт, или чрез изрично упълномощено друго лице; Разясненията, допълнителната информация или допълнителните документи се изпращат или предават от Възложителя на всички лица, закупили документация за участие и посочили адрес за кореспонденция, в 4 (четири) дневен срок от постъпване на искането и се прилагат и към документацията, която предстои да се закупува от други заинтересовани лица. В дадените разяснения, допълнителната информация и допълнителните документи не се посочва лицето, което ги е поискало;
Минимални изисквания: 1.Участникът да има сумарно за последните 3 (три) календарни години (2010г., 2011г. и 2012г. - в зависимост от датата, на която е учреден или е започнал дейността си) оборот от извършена строителна дейност в размер не по-малко от:•За Обособена позиция 1: 1 000 000.00 лв. без ДДС;За Обособена позиция 2: 2 000 000.00 лв. без ДДС;В случай, че даден участник, участва за цялата поръчка – т. е. и за двете обособени позиции, трябва да има сумарно за последните 3 (три) календарни години (2010г., 2011г. и 2012г. - в зависимост от датата, на която е учреден или е започнал дейността си) оборот от извършена строителна дейност в размер не по-малко от: 3 000 000.00 лв. без ДДС; Когато участникът е обединение, което не е юридическо лице, изискването за общия оборот се отнася за обединението като цяло. Подизпълнителите са длъжни да представят същите документи, които представя и участника за доказване на минималните изисквания за икономическо и финансово състояние, като посочените минимални изисквания към тях се прилагат съобразно вида и дела на тяхното участие в изпълнение на поръчката. Примерно ако подизпълнител е с дял 30% участие в поръчката, подизпълнителят следва да докаже реализиран общ оборот от извършена строителна дейност за последните 3 (три) финансови години – 2010г., 2011г. и 2012г. (или по-кратък период, в зависимост от датата си на регистрация или на която е започнал дейността си), на стойност не по-малко от: За Обособена позиция 1: 30% * 1 000 000.00 лв. = 300 000 лв. без ДДС; За Обособена позиция 2: 30% * 2 000 000.00 лв. = 600 000 лв. без ДДС; 2. Участникът да има сключена застраховка „Професионална отговорност”, за строежи ІІІ – та (трета) категория, съгласно чл. 137, ал. 1, т. 3, буква „а” от ЗУТ (Закон за устройство на територията), която да е валидна минимум 60 дни, считано от крайния срок за подаване на офертите. (Важи общо за цялата поръчка); В случай, че участникът бъде избран за изпълнител е длъжен в срок не по-късно от датата на сключване на договора за строителство да удължи срока на застраховката „Професионална отговорност” с валидност за целия период на изпълнение на договора за обществена поръчка. Ако участникът не отговаря на изискването за валидност на застраховката минимум 60 дни, считано от крайния срок за подаване на офертите е длъжен да представи декларация (по образец на участника) към подадената от него оферта, че се задължава да поднови застраховката с валидност за целия период на изпълнение на договора за обществена поръчка, в случай че бъде избран за изпълнител на обществената поръчка. Ако участникът е обединение/консорциум, което е юридическо лице, изискването за представяне на сключена застраховка „Професионална отговорност”, се прилага за обединението като цяло. Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, сключена застраховка „Професионална отговорност”, представят онези участници в обединението, които ще изпълняват дейности по строителство в поръчката и съобразно разпределението на дейностите по договора за обединение (справка чл.25 ал.8 от ЗОП „При участие на обединения, които не са юридически лица, критериите за подбор се прилагат към обединението участник, а не към всяко от лицата, включени в него, с изключение на съответна регистрация, представяне на сертификат или друго условие, необходимо за изпълнение на поръчката, съгласно изискванията на нормативен или административен акт и съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението.")
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Списък на основните договори за строителство, изпълнени от участника през последните 5 (пет) години до датата на подаване на офертата (в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си), включително стойностите, датите и Възложителите –образец №: 10; За договора/ите, посочен/и от участника като договор/и с предмет, подобен на предмета на настоящата поръчка (на съответната обособена позиция) задължително се представят: Препоръки (Референции) за добро изпълнение на договорите. В препоръките задължително трябва да са посочени: датата и мястото на изпълнение на дейността (строителството), наименование и стойност на обекта, както и дали дейността е извършена професионално и в съответствие с нормативните изисквания - представят се заверени от участника копия. 2. Сертификат за въведена система на управление на качеството ISO 9001:2008 или еквивалентен с обхват отговарящ на предмета на съответната обособена позиция – представя се заверено от участника копие. Съгласно чл. 53, ал. 4 от ЗОП, Възложителят приема и други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството с обхват отговарящ на предмета на съответната обособена позиция. 3.Списък на техническите лица – образец №: 11. Към списъка участниците трябва да приложат за лицата, упоменати в минималните изисквания, автобиографии (по образец на участника) заедно с копия от документи, удостоверяващи образованието, професионалната квалификация и опита им (дипломи за завършено образование, трудови книжки, удостоверения, сертификати, граждански договори и др.). Чуждестранните лица могат да удостоверят съответствието си с поставените изисквания за екипа от експерти, чрез представяне на еквивалентни документи, според законодателството на държавата, където участникът е установен. Когато по обективни причини кандидатът или участникът не може да представи исканите от възложителя документи, той може да докаже Техническите си възможности с всеки документ, който възложителя приеме за подходящ. В този случай участникът може да отправи запитване до Възложителя, в което да посочи документите, с които разполага по следния ред и начин: Искания за предоставяне на разяснения или на допълнителна информация могат да се правят до 7 (седем) дни преди изтичането на срока за получаване на офертите от всяко заинтересовано лице – лично, или чрез лице с представителна власт, или чрез изрично упълномощено друго лице; Разясненията, допълнителната информация или допълнителните документи се изпращат или предават от Възложителя на всички лица, закупили документация за участие и посочили адрес за кореспонденция, в 4 (четири) дневен срок от постъпване на искането и се прилагат и към документацията, която предстои да се закупува от други заинтересовани лица. В дадените разяснения, допълнителната информация и допълнителните документи не се посочва лицето, което ги е поискало;
Минимални изисквания: 1. През последните 5 (пет) години до датата на подаване на офертата (в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си), участникът, да е изпълнил минимум 1 (един) договор за строителство с предмет, подобен на предмета на Обособената позиция, за която участва; Обекта/ите трябва да са завършени преди датата на подаване на офертата от кандидата. За "договор/и за строителство с предмет, подобен на предмета на настоящата поръчка" възложителят ще приема договори за: За обособена позиция 1: „Договор/и за изграждане и/или реконструкция и/или рехабилитация на пътища и/или улици и съоръженията към тях”. За обособена позиция 2: „Договор/и за ремонт и/или реконструкция на площадни пространства и съоръженията към тях, и/или благоустрояване и/или рехабилитация на паркове и градини.”. 2. Участникът да има внедрена система за управление на качеството съгласно стандарта ISO 9001:2008 или еквивалентен с обхват отговарящ на предмета на съответната обособена позиция. Ако участникът е обединение/консорциум, което е юридическо лице, изискването за представяне на валиден сертификат ISO 9001:2008 или еквивалентен с обхват отговарящ на предмета на съответната обособена позиция (за която участва), се прилага за обединението като цяло. Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, валиден сертификат ISO 9001:2008 или еквивалентен с обхват отговарящ на предмета на съответната обособена позиция (за която участва), представят онези участници в обединението, които ще изпълняват дейности по строителство в поръчката и съобразно разпределението на дейностите по договора за обединение (справка чл.25 ал.8 от ЗОП „При участие на обединения, които не са юридически лица, критериите за подбор се прилагат към обединението участник, а не към всяко от лицата, включени в него, с изключение на съответна регистрация, представяне на сертификат или друго условие, необходимо за изпълнение на поръчката, съгласно изискванията на нормативен или административен акт и съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението."); 3. В инженерно – техническия състав на участника за изпълнение на настоящата процедура да са включени следните специалисти (Важи общо за цялата поръчка): ръководител на обекта (1 бр.) – да отговаря на условията на чл. 163а от ЗУТ и да има специфичен професионален опит от минимум 5 (пет) години като строителен инженер. Експерт по контрол на качеството (1 бр.) – да притежава диплома за завършено висше образование с квалификация строителен инженер; Да притежава валидно удостоверение / сертификат за контрол на качеството; Експерт по безопасност и здраве (КБЗ) (1 бр.) – да притежава диплома за завършено висше образование с квалификация строителен инженер; Да притежава валидно удостоверение за Координатор по безопасност и здраве в строителството, съгласно Наредба № 2/2004 на МРРБ; При участие на обединения, които не са юридически лица, критериите за подбор на експертния екип се прилагат към обединението участник, а не към всяко от лицата, включени в него. Минималните изисквания се прилагат по отношение на подизпълнителите, съобразно вида и дела на участието им.
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги


РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Икономически най-изгодна оферта при:
Посочените по-долу показатели:
Показател: Предложено организационно - техническо решение за изпълнение на поръчката;; тежест: 20
Показател: Срок за изпълнение на поръчката;; тежест: 20
Показател: Предлаганата цена; ; тежест: 60

IV.3) Административна информация
ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
25.06.2013 г.  Час: 17:00
Платими документи

ДА

Цена: 10 BGN
Условия и начин на плащане

Документацията за участие може да се закупи и получи в сградата на община Банско от 9.00 часа до 17.00 часа, всеки работен ден.Цената на документацията е с ДДС;Сумата следва да бъде внесена в касата на община Банско или по следната банкова сметка на Общината: IBAN: BG16FINV915084BGN0M1Z5; BIC: FINVBGSF; при банка: «Първа инвестиционна банка» АД; вид плащане: 447000; Документацията за участие може да се закупува и получава до 7 (седем) календарни дни преди изтичането на срока за подаване на офертите. Лицата имат право да разгледат документацията на място, преди да я закупят. Комплект от документацията за участие се получава на адрес: община Банско – гр. Банско, п.к. 2770, площад „Никола Вапцаров” №: 1, телефон: 0749/ 886 11, факс: 0749/ 886 33, лице за контакт: Сашка Георгиева Въчкова - Зам. Кмет на община Банско – E-mail: sv_bansko@yahoo.com, след представяне на документ удостоверяващ, че документацията е платена. Документацията за участие може да бъде изпратена на съответния участник по куриер за негова сметка.

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
02.07.2013 г.  Час: 17:00
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

120

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 03.07.2013 г.  Час: 10:00
Място

Офертите ще бъдат отворени, разгледани, оценени и класирани от комисия, която ще започне своята работа в 10:00 часа, Област Благоевград, община Банско – гр. Банско, п.к. 2770, пл. „Никола Вапцаров” №: 1, сградата на общинската администрация.

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

При отваряне на офертите имат право да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители (с пълномощно), както и представители на юридически лица с нестопанска цел и на средствата за масово осведомяване.



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

Проект „Благоустрояване и рехабилитация на общински имоти на територията на населени места в община Банско – град Добринище, село Места и село Филипово”, в това число и настоящата обществена поръчка се финансира по Мярка 322 «Обновяване и развитие на населените места» от «Програма за развитие на селските райони 2007-2013г.», подкрепена от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони (ЕЗФРСР)”, Договор за отпускане на финансова помощ с рег. №: 01/322/00733 от 27.11.2012г. сключен между Община Банско и Държавен фонд „Земеделие”.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Всяко решение на възложителя в процедурата за възлагане на обществената поръчка подлежи на обжалване относно неговата законосъобразност пред Комисията за защита на конкуренцията. На обжалване подлежи също всяко действие или бездействие на възложителя, с което се възпрепятства достъпът или участието на лица в процедурата. Жалба може да подаде всяко от лицата по чл. 120, ал. 8 и ал. 9 от ЗОП в 10-дневен срок от уведомяването му за съответното действие, съгласно чл. 120, ал.5.т.1 ит.4, ал.6 и ал. 7 от ЗОП; Жалба се подава на български език едновременно до Комисията за защита на конкуренцията и до възложителя, чието решение, действие или бездействие се обжалва.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

23.05.2013 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ

Обособена позиция № 1 / Заглавие на обособената позиция „Реконструкция на улична мрежа и изграждане на тротоари на територията на село Филипово, община Банско” и „Изграждане на тротоари и улично осветление на територията на село Места, община Банско”;
1) Кратко описание

Предмет на настоящата обособена позиция е избор на изпълнител за: „Извършване на строително-монтажни работи по проект: „Благоустрояване и рехабилитация на общински имоти на територията на населени места в община Банско – град Добринище, село Места и село Филипово”, Обособена позиция 1: „Реконструкция на улична мрежа и изграждане на тротоари на територията на село Филипово, община Банско” и „Изграждане на тротоари и улично осветление на територията на село Места, община Банско”; В следствие на изпълнените СМР ще се подобрят условията и средата за живот в село Места и село Филипово. Това ще затвърди и увеличи водещите позиции в развитието на туризма в община Банско, което от своя страна ще осигури по-добър живот на населението в общината. Подобряването на средата за живот ще насърчи малкия и среден бизнес, както и селското стопанство.

2) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

45000000

Описание:

Строителни и монтажни работи

3) Количество или обем

Обема на предвидените СМР е изчерпателно определен по вид и количество в работния проект и количествените сметки към него. Село Филипово: Предвижда се благоустрояване на улица в селото чрез цялостна подмяна на съществуващия тротоар и полагане на изцяло нов бордюр от западната страна на частта от улицата, обект на проекта; полагане на нова асфалтобетонова настилка за леко движение между сега съществуващата такава и оградите на къщите по източната част на улицата; рехабилитация на 9 (девет) стълба за улично осветление чрез демонтаж на рогатки и поставяне на нови с осветителни тела и др. Село Места: Проектното решение предвижда изграждане на тротоари и улично осветление на територията на село Места. В тази връзка ще бъде извършена рехабилитация на пътното трасе на главната улица в чертите на село Места чрез подмяната на сега съществуваща тротоарна настилка, поставяне на предпазен парапет, реконструкция на алейна стълба и граничещите с нея подпорни стени, демонтаж на стари стълбове с осветителни тела и монтаж на нови такива, нови кабелни трасета и др.

Прогнозна стойност, без ДДС
499164 валута BGN
4) Информация за начална дата/краен срок за изпълнение
Срок в дни 600
5) Допълнителна информация

Срокът за изпълнение на договора за настоящата обособена позиция е не повече от - 600 (шестстотин календарни дни) и не по-малко от 365 (триста шестдесет и пет) календарни дни. Участници предложили срокове извън ограничителната рамка на горепосочените ще бъдат отстранени от участие в настоящата процедура (обособена позиция). Срокът за изпълнение на работата възложена с предмета на договора по настоящата обособена позиция започва да тече от датата на откриване на строителната площадка с Протокол – образец 2, съгласно Наредба №: 3 от 31.07.2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, издадена от Министерството на регионалното развитие и благоустройството. Договорът влиза в сила след получено одобрение от Държавен Фонд «Земеделие» на настоящата процедура, проведена по реда на чл. 14, ал. 3, т. 1 от ЗОП. Възложителя – Община Банско е длъжен да уведоми писмено в 7 (седем) дневен срок (считано от датата на полученото одобрение от Държавен фонд «Земеделие»), избрания Изпълнител за влизане в сила на договора за поръчката (съответно за обособената позиция). Договора за обществената поръчка (съответно на обособената позиция), поражда действие, считано от датата на полученото при Изпълнителя, уведомление/известие от Възложителя за одобрение на настоящата процедура от Държавен фонд «Земеделие».


Обособена позиция № 2 / Заглавие на обособената позиция „Извършване на строително-монтажни работи за паркоустройство и благоустройство на парк в град Добринище, община Банско”;
1) Кратко описание

Предмет на настоящата процедура е избор на изпълнител за: „Извършване на строително-монтажни работи по проект: „Благоустрояване и рехабилитация на общински имоти на територията на населени места в община Банско – град Добринище, село Места и село Филипово”, Обособена позиция 2: „Извършване на строително-монтажни работи за паркоустройство и благоустройство на парк в град Добринище, община Банско”; В следствие на изпълнените СМР ще се подобрят условията и средата за живот в град Добринище. Това ще затвърди и увеличи водещите позиции в развитието на туризма в община Банско, което ще осигури по-добър живот на населението на общината.

2) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

45000000

Описание:

Строителни и монтажни работи

3) Количество или обем

Проектното решение за общински парк в град Добринище предвижда рехабилитация чрез озеленяване, монтиране на автоматизира подземна поливна система, изграждане на водна каскада, реконструкция на фонтан, монтиране на пейки, кошчета за боклук, ремонт на съществуващо водно огледало, рехабилитация на една детска площадка и направа на нова такава, реконструкция на пешеходни и автомобилни алеи, пътеки, новопроектирани стълби, реконструкция на оградата, поставяне на осветление, видеонаблюдение и др.

Прогнозна стойност, без ДДС
976530 валута BGN
4) Информация за начална дата/краен срок за изпълнение
Срок в дни 600
5) Допълнителна информация

Срокът за изпълнение на договора за настоящата обособена позиция е не повече от - 600 (шестстотин календарни дни) и не по-малко от 365 (триста шестдесет и пет) календарни дни. Участници предложили срокове извън ограничителната рамка на горепосочените ще бъдат отстранени от участие в настоящата процедура (обособена позиция). Срокът за изпълнение на работата възложена с предмета на договора по настоящата обособена позиция започва да тече от датата на откриване на строителната площадка с Протокол – образец 2, съгласно Наредба №: 3 от 31.07.2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, издадена от Министерството на регионалното развитие и благоустройството. Договорът влиза в сила след получено одобрение от Държавен Фонд «Земеделие» на настоящата процедура, проведена по реда на чл. 14, ал. 3, т. 1 от ЗОП. Възложителя – Община Банско е длъжен да уведоми писмено в 7 (седем) дневен срок (считано от датата на полученото одобрение от Държавен фонд «Земеделие»), избрания Изпълнител за влизане в сила на договора за поръчката (съответно за обособената позиция). Договора за обществената поръчка (съответно на обособената позиция), поражда действие, считано от датата на полученото при Изпълнителя, уведомление/известие от Възложителя за одобрение на настоящата процедура от Държавен фонд «Земеделие».