00171-2013-0001
Технически редакции | ||
16.04.2013 13:31 ч. : | промяна преди публикуване | |
затвори |
Технически редакции | ||
16.04.2013 13:31 ч. : | 16/04/2013 10:57 | промяна преди публикуване |
затвори |
Технически редакции | ||
16.04.2013 13:31 ч. : | 16/04/2013 10:57 | промяна преди публикуване |
затвори |
Технически редакции | ||
16.04.2013 13:31 ч. : | промяна преди публикуване | |
затвори |
BG-БОЖУРИЩЕ: 16 - Услуги по събиране и третиране на твърди и течни отпадъци, включително канализационни води; санитарни и почистващи услуги
ИНФОРМАЦИЯ ЗА СКЛЮЧЕН ДОГОВОР
Услуги
РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ
ОБЩИНА БОЖУРИЩЕ, БУЛ."ЕВРОПА" 85, За: СОНЯ ГЕОРГИЕВА ВЪЛЧЕВА, РБЪЛГАРИЯ 2227, БОЖУРИЩЕ, Тел.: 02 9932913, E-mail: bojurob@mail.bg, Факс: 02 9933104
Регионален или местен орган
Обществени услуги
НЕ
РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА
Съхраняване и обезвреждане на неопасни отпадъци от община Божурище, както и всички междинни операции по депониране на същите
Съхраняване и обезвреждане на неопасни отпадъци от община Божурище, както и всички междинни операции по депониране на същите - прогнозно месечно количество 480 тона/месец
90530000
Описание:
НЕ
РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА
Договаряне без обявление
НЕ
НЕ
РАЗДЕЛ V: СКЛЮЧВАНЕ НА ДОГОВОР
1
"Костинброд ЕКО" АД ЕИК 200609341, ул."Охрид" 1, РБ 2230, Костинброд, Тел.: 02 4896757, Факс: 02 4896756
НЕ
РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ
НЕ
Процедурата е открита с решение №РД-112/13.03.2013 г. - ID 529399
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
16.04.2013 г.
ПРИЛОЖЕНИЕ Г
- свързани със защитата на изключителни права.
С НПУО 2009-2013 г., приета с Решение на Министерски съвет, са определени регионите включващи общините, които ползват общо регионално депо. Община Божурище попада в регион Костинброд, обхващащ общините Костинброд, Своге, Сливница, Божурище, Годеч и Драгоман, за които следва да депонират отпадъците си на регионално депо за неопасни отпадъци – гр. Костинброд. Съгласно чл. 19а, ал. 1 от ЗУО общините включени в регионите по НПУО създават регионална система за управление на отпадъците, състояща се от регионално депо и/или други съоръжения за третиране на отпадъците. В конкретния случай с Протокол от 10.05.2011г. е образувано Регионално сдружение за управление на отпадъците на регион Костинброд. Според една от хипотезите на чл. 19а, ал. 3 ЗУО собствеността на регионалното депо и/или съоръженията за третиране на отпадъците могат да бъдат в съсобственост между финансиращия частен партньор и общината, собственик на терена. Депото в гр. Костинброд е собственост и е изградено под формата на ПЧП от „Костинброд ЕКО” АД. (в която акционери са Община Костинброд и Енвайранментал проджект мениджмънт АД) За извършване на услугата – съхранение, обезвреждане и депониране на неопасни отпадъци на територията на депото в гр. Костинброд, съгласно чл. 19г, ал. 1, т. 6 от ЗУО и чл.22, т. 6 от Вътрешните правила за работа на „Регионално сдружение за управление на отпадъците на регион Костинброд” следва да се проведе процедура за избор на оператор на регионалната система за управление на отпадъците от Общото събрание на сдружението. Във тази връзка на 22.01.2010 г. е подписано Регионално споразумение между общините Костинброд, Божурище, Годеч, Драгоман, Своге, Сливница и „Костинброд ЕКО” АД относно обезвреждането на отпадъците на регионален принцип и ползуването на регионалното депо, като съгласно 2. ЗАДЪЛЖЕНИЯ НА СТРАНИТЕ, т. 2 „Костинброд ЕКО”АД се задължава да експлоатира депото по начин, който осигурява депонирането на получения отпадък съгласно всички съответни национални законни наредби и съгласно т. 8 Общините – страни по това споразумение ще сключат отделни договори с „Костинброд ЕКО”АД за извършване на услугата по депониране след завършването на модерното регионално депо. От друга страна определението на термина „оператор „ е залегнало в § 1, т. 43, а) от ЗООС, според което такъв е всяко юридическо лице, което експлоатира определено собствено предприятие, съоръжение и/или инсталация, включително част от нея, като според чл 117 ЗООС операторът следва да разполага с Комплексно разрешително за експлоатация на действащи инсталации и съоръжения по конкретна дейност съгласно Приложение 4 към закона. „Костинброд ЕКО” АД разполага с такъв вид Комплексно разрешително, а именно КР 399-НО/2010 г. С протокол от 31.01.2013 г. на пето общо събрание на Регионалното сдружение е взето решение "Костинброд ЕКО" АД да бъде оператор на депото. Предвид гореизложеното, а именно, че депото в гр. Костинброд е собственост и е изградено чрез ПЧП от „Костинброд ЕКО” АД, притежаващ Комплексно разрешително за експлоатацоя на депото и в договорни отношения с всичките общини членове на „Регионално сдружение за управление на отпадъците на регион Костинброд” относно извършване услуги по обезвреждане и депониране на неопасни отпадъци на територията му, следва извода, че съществуват достатъчно основания за сключване на договор чрез обществена поръчка с договаряне без обявление по чл. 90, ал. 1, т. 3 ЗОП, тъй като според фактологията възлагането на обществената поръчка на друго лице би довело до нарушаване на изключителни права, придобити по силата на закон или на административен акт (в случая Регионално споразумение).