Версия за печат

00712-2013-0006

BG-Поморие: Проектиране и изпълнение

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ПОРЪЧКА
Директива 2004/18/EO

Строителство

РАЗДЕЛ I: ВЪЗЛАГАЩ ОРГАН

I.1) Наименование, адреси и място/места за контакт
Национален идентификационен No (ЕИК): 000057179

Община Поморие, ул. Солна № 5, За: Кунчо Гайдов, Република България 8200, Поморие, Тел.: 0596 22004, E-mail: zam.kmet_Gaydov@pomorie.org, Факс: 0596 23052

Място/места за контакт: Община Поморие

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган: http://pomorie.org.

Адрес на профила на купувача: http://pomorie.bg.

Електронен достъп до информация: http://pomorie.bg/category/2profil-kupuvach/.

Електронно подаване на оферти и заявления: http://pomorie.bg/category/2profil-kupuvach/.

Адреси и места за контакт, от които може да бъде получена допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, от които могат да бъдат получени спецификации и допълнителни документи: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възлагащия орган

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги
Околна среда

I.4) Възлагане на поръчка от името на други възлагащи органи

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

II.1) Описание
II.1.1) Заглавие на поръчката, предоставено от възлагащия орган/възложителя

ПРОЕКТИРАНЕ И СТРОИТЕЛСТВО (ИНЖЕНЕРИНГ) НА ОБЕКТ: „РЕКОНСТРУКЦИЯ И МОДЕРНИЗАЦИЯ НА ПСОВ И ДЪЛБОКОВОДНО ЗАУСТВАНЕ”

II.1.2) Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите
Строителство
Проектиране и изпълнение 
Основна площадка или място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите:
град Поморие
Код NUTS: BG341
II.1.3) Информация относно обществената поръчка, рамковото споразумение или динамичната система за покупки (ДСП)

Обявлението обхваща обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката или покупката/ите

С договора се предвижда подобряване на ВиК инфраструктурата в град Поморие и региона чрез пречистване на отпадните води посредством реконструкция и модернизация на ПСОВ - град Поморие (пречистваща водите на гр. Поморие и кв. Сарафово - квартал на гр. Бургас), до постигане на изискванията за заустване в „чувствителна зона”, т.е. с предвидено отстраняване на азот и фосфор. Реконструкцията и модернизацията на пречиствателна станция за отпадъчни води (ПСОВ) – Поморие, включва най-общо: - Реконструкция и модернизация на пречиствателна станция за отпадъчни води (ПСОВ) – Поморие (в рамките на самата площадка, вкл. рехабилитация и преасфалтиране на главния довеждащ път); - Изграждане на ново дълбоководно заустване.

ІІ.1.6) Общ терминологичен речник (CPV)

71311000, 45232424, 45259100

Описание:

Консултантски услуги по проектиране и конструиране на строителни съоръжения
Строителни работи по изграждане на заустване за отпадъчни води
Строителни работи по ремонт и поддържане на станции за третиране на отпадъчни води

ІІ.1.7) Поръчката попада в обхвата на Споразумението за държавни поръчки (GPA)

НЕ

II.1.8) Обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

II.1.9) Информация относно вариантите
Ще бъдат приемани варианти

НЕ

II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

С договорът се предвижда подготовка на инвестиционни проекти във фаза работни проекти, осъществяване на авторски надзор и извършване на строително-монтажни работи. 1. Реконструкция и модернизация на ПСОВ - Поморие Оразмерителен капацитет на съществуващата ПСОВ на гр. Поморие Количество и товари на отпадъчните води на вход ПСОВ за активен курортен сезон: Qср.д. = 17870 m3/d; Qор. = 580 m3/h = 161 l/s; БПК5 = 4289 kg/d = 240 mg/l; HB = 4825 kg/d = 270 mg/l; Количество и товари на отпадъчните води на вход ПСОВ извън активен курортен сезон: Qср.д. = 7250 m3/d; БПК5 = 4227 kg/d HB = 2288 kg/d От разгледаните варианти във ПИП и Идейните проекти е избран Вариант I: Механично стъпало, Биологично пречистване с предварителна денитрификация, нитрификация, физико-химично отстраняване на фосфора и разделна аеробна стабилизация на утайките, UV-дезинфекция на изход ПСОВ. Предлаганата технологична схема за този (I вариант) на реконструкция и модернизация на ПСОВ предвижда следните сгради и съоръжения: а) по линията на водата: • Сграда фини решетки (6 mm) – нова успоредно на съществуващият канал за решетките); На съществуващата ПСОВ решетките са открити, но тъй като самата ПСОВ е ситуирана непосредствено до пътя Бургас-Поморие, до гр. Поморие, поради туристическия сезон и неприятните миризми, решетките следва да бъдат изпълнени в закрита сграда, за което е необходимо да се монтира биофилтър за отстраняване на неприятните миризми. Грубите решетки са инсталирани в КПС-7, ситуирана в града, от където чрез съществуващ напорен канализационен колектор, отпадъчните води постъпват на ПСОВ-Поморие. КПС-7 е предвидена за саниране и подмяна на основното оборудване (Виж част ВиК-мрежи), докато самият довеждащ канализационен колектор е в добро състояние и с необходимата проводимост за максимално натоварване, поради което не се предвижда неговата рехабилитация. • Хоризонтален аериран пясъкомаслозадържател - нов, 2. Дълбоководно заустване Проектирани са два успоредни тръбопровода за пречистени отпадъчни води до точка на заустване с географски координати N 42°32’37.03’’, E 27°35’10.7’’. Дълбочината на водата в тази точка е 11.80 m. По избрания вариант трасето има обща дължина 2 883 m, от които 2 087 m в морето като преминава: - 1 316 m в траншея до дълбочина -10 m - 771 m по дъното от дълбочина -10 m до -11.80 m с опорни блокове през 1m. Оразмеряването на тръбопроводите е направено в съответствие с конкретните оразмерителни водни количества от пречиствателната станция. Заустването се осъществява с 2 тръби полиетилен висока плътност PE-HD, PE100, SGR11, PN16, Ф315 (външен диаметър). При достигане на брега тръбите се полагат по дъното на приемника - Черно море . За оразмерителното водно количество „в сезон” Q1 = 207.16 l/s (Приложение № 6.15 – Таблица с оразмерителни параметри на ПСОВ – Поморие за прогнозния период 2042 г. – „извън сезон” и „в сезон”) ще работят двете тръби PE-HD Ф315 при следните параметри – водно количество Q1,1 за всяка една = 103.58 l/s; v1,1 = 2.0 m/s. При водни количества „извън сезон” Q2 = 88.61 l/s ще работи само едната тръба, която ще провежда цялото водно количество със скорост v2 = 1.72 m/s.Предвижда се свободен напор в края на тръбопроводите 5 m. Тръбопроводът ще провежда биологически пречистени води. Съдържанието на неразтворени вещества е изключителни ниско НВ = 35 mg/l, което означава че дори и при много ниски скорости на протичане не може да се очаква утаяване. Основната предпоставка за оразмеряване на тръбопровода е ежедневния режим на работа, в който се провеждат пречистените води. Водното количество на изхода на ПСОВ е определено в технологичния проект за върхов режим на натоварване.

Стойност, без да се включва ДДС
27527102.69 BGN
II.2.2) Информация относно опциите
Опции

НЕ

II.2.3) Информация относно подновяванията
Тази поръчка подлежи на подновяване

НЕ

ІІ.3) Продължителност на поръчката или краен срок за изпълнение
Завършване

30.06.2015 г. 

РАЗДЕЛ ІІI: ПРАВНА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия във връзка с поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Всяка оферта трябва да бъде представена заедно с гаранция за участие като участникът избира сам формата на гаранцията за участие, съответно за изпълнение както следва: а). Депозит на парична сума по сметка на Възложителя. При избор на гаранция за участие - парична сума, то тя следва да се внесе по банков път по сметка на Възложителя: "ИнвестБанк" АД, клон Бургас, IBAN BG 10 IORT 73783317000103, BIC – IORTBGSF. В нареждането за плащане задължително следва да бъде записано «Гаранция за участие по обществена поръчка инженеринг (проектиране и строителство) на обект: Реконструкция и модернизация на ПСОВ - Поморие и дълбоководно заустване». б). Банкова гаранция - неотменима банкова гаранция в полза на Община Поморие. Всички текстове в приложените образци на банковите гаранции са примерни. Участниците могат да представят и банкова гаранция по образец на банката, която я издава, при условие че в гаранцията са вписани условията на възложителя. Текстът в гаранцията относно безусловността е задължителен!!! Участниците следва да представят гаранция за участие в размер на 275 000 лв. /двеста седемдесет и пет хиляди лева/. Банковата гаранция за участие следва да бъде на български език или с превод на български език в случай, че е издадена от чуждестранна банка. Гаранцията за участие в парична сума внесена по сметката посочена по-горе. * Документът, удостоверяващ платената гаранция за участие в парична сума следва да бъде заверен с подпис и печат от съответната банка. В случай, че участникът е превел парите по електронен път (електронно банкиране), представляващия участника следва да завери съответния документ с подпис и печат. При положение, че участникът е физическо лице, посочената заверка се извършва само с полагане на подпис. Гаранцията за участие в процедурата трябва да е със срок на валидност - 35 дни след изтичане валидността на офертата. Участникът, определен за изпълнител, представя гаранция за изпълнение в размер на 2 % от стойността на договора без ДДС. Участникът сам избира формата на гаранцията за изпълнение - парична сума – внася се по набирателната сметка на Община Поморие, посочена по-горе или банкова гаранция. Предвидена е и гаранция за авансово плащане, както и гаранция за задържаните пари. Всички текстове в приложените банкови гаранции са примерни. Участниците могат да представят и банкова гаранция по образец на банката, която я издава, при условие че в гаранцията са вписани условията на възложителя. Текстът в гаранцията относно безусловността е задължителен!!! Гаранцията за задържани пари се представя, когато Изпълнителят по Договора желае да получи предварително заплащане на част или цялата сума от задържаните пари, за което Договора изисква от него да набави банкова гаранция за цялата стойност на задържаните пари. Лимитът на задържаните пари е 10 % от приетата договорна стойност без ДДС. "Задържани Пари" означава натрупаните задържани парични средства, които Възложителят задържа по силата на Договора.

ІІІ.1.2) Основни финансови условия и начини на плащане и/или позоваване на разпоредбите, които ги уреждат

Общ размер на авансовото плащане - максимум 10 %, като точният размер ще бъде според офертата на избрания за изпълнител участник; Минимален размер на Актовете за Междинни Плащания - 5 % от Приетата Договорна Стойност. Броят и размерът на междинните плащания зависи от прогреса на възложените дейности. Окончателно плащане - сума, формирана от разликата между действително извършените дейности по договора и реално изплатените до окончателното плащане суми. Плащанията се извършват по банков път след потвърждаване на сертификат от страна на Инженера по терминологията на ФИДИК (Жълта книга, първо издание 1999 г.), издаден от Изпълнителя, подкрепен от съответните документи съгласно Договора за инженеринг. Срокът за извършване на авансово плащане е до 42 дни след удовлетворяване на изискванията за извършване на плащането, междинни и окончателно плащания - до 56 дни след удовлетворяване на изискванията за извършване на плащанията.

ІІІ.1.3) Правна форма, която трябва да придобие групата от икономически оператори, на която се възлага поръчката

Няма изрично изискване.

ІІІ.1.4) Други особени условия
Изпълнението на поръчката е предмет на особени условия

ДА

Описание на особените условия

Проектирането и строителството ще се извършат при „Договорни условия за технологично оборудване и Проектиране-Строителство за електро и машинно-монтажни работи и за строителни и инженерни обекти, проектирани от Изпълнителя” (FIDIC/ФИДИК – жълта книга, първо издание 1999 г.). Минимални изисквания за технически възможности по чл. 51, ал. 1 ЗОП продължение от поле III.2.3), дясна колона от настоящото обявление: 1.4. Специалист – контрол на качеството - образование и квалификация - строителен инженер с образователна степен „магистър”, притежаващ Удостоверение/Сертификат за преминато обучение за контрол върху качеството на изпълнение в строителството и за контрол на съответствието на строителните продукти със съществените изисквания по ЗУТ или еквивалентно. - професионален опит – минимум 10 години професионален опит в т.ч. мин. 3 год. на подобна позиция. 1.5. Специалист по здравословни и безопасни условия на труд - образование и квалификация - инженер с образователна степен „магистър”, притежаващ удостоверение (сертификат) за завършен курс за длъжностно лице по здраве и безопасност или еквивалентно. - професионален опит – минимум 10 години професионален опит в т.ч. мин. 3 год. на подобна позиция. 1.6. Специалист по опазване на околна среда - образование и квалификация - строителен инженер с образователна степен „магистър”, ВиК, ХМС, ХТС, ПГС или екв. образование. - професионален опит – минимум 10 години професионален опит в т.ч. мин. 3 год. на подобна позиция. 1.7. Технически ръководител – ПСОВ - образование и квалификация - строителен инженер с образователна степен „магистър”, ВиК, ХМС, ХТС или ПГС или еквивалентно образование. - професионален опит – минимум 5 години професионален опит по специалността. 1.8. Технически ръководител – дълбоководно заустване - образование и квалификация - строителен инженер с образователна степен „магистър” ХТС или еквивалентно образование. - професионален опит – минимум 5 години професионален опит по специалността. 1.9. Не-ключови експерти Освен горепосочените ключови експерти Участниците следва да ангажират и не-ключови експерти за изпълнение на поръчката, както следва: Участникът трябва да разполага минимум със следните неключови експерти за проектиране на реконструкция и модернизация на ПСОВ – екип от проектанти по всички части на инвестиционния проект – лица с необходимата квалификация и правоспособност, съгласно чл. 229 и чл. 230 от ЗУТ и чл. 10 от ЗКАИИП или еквивалентна квалификация и правоспособност, като същите да разработят съответните части на инвестиционния проект, а именно: геодезия, геология и хидрогеология, технологична (пречистване на води), архитектурна, конструктивна, електро, КИПиА, сградно и площадково ВиК, ОВК, енер. ефективност, пътна, паркоустр. и благоустр., пож. безопасност и план безопасност и здраве Мин. изисквания към неклю. експерти за проектиране на реконстр. и модер-я ПСОВ: Неключ. експерти следва са дипломирани с образ. квалиф. степен магистър или еквивалент, мин. 5 год. опит по специалността, наличие на пълна проек. правоспос. Участникът трябва да разполага мин. със следните некл. ек-ти за проектиране и строителство на дълбоководното заустване – Експерт Океанско инженерство - образ. и квалиф. - висше образ., степен магистър по океанско инженерство или екв. образ./специализация. Другите изисквания са посочени в раздел VI.3) Допълнителна информация от настоящото обявление.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Лично състояние на икономическите оператори, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

1) Списък на представените док-ти, подписан от участника (по образец);2) Копие от документ за ре-ия на участника или ЕИК съгласно чл. 23 от ЗТР, когато участникът е ЮЛ или ЕТ, или документ за самоличност, когато е ФЛ. Когато не посочат ЕИК съгласно чл. 23 ЗТР, участниците–ЮЛ или ЕТ, прилагат към офертите си и удо-я за актуално състояние, а чужд. ЮЛ вместо док. за акт. с-е прилагат еквивалентен документ на съдебен или адм. орган на държ., в която са установени; Когато у-кът в процедурата е чужд. ФЛ или ЮЛ до-те по чл. 56, ал. 1, т. 1 ЗОП (копие от док. за рег-я или за самоличност) трябва да са издадени от ком. орган в страната, в която уч-кът е установен и да се представят в офиц. превод на бъл. език. При участници обединения - документ, подписан от лицата в обе-то, в който задължително се посочва представляващият 3) Де-ции за отсъствие на обстоятелствата по: чл. 47, ал. 1, т. 1, букви "а", "б", "в", "г" и "д" и ал. 2, т. 2 и 5 от ЗОП; чл. 47, ал. 1, т. 2 и 3, ал. 2, т. 1, 3 и 4 и ал. 5, т. 2 от ЗОП и чл. 47, ал. 5, т. 1 от ЗОП. Де-иите се попълват и подписват в съответствие с чл. 47, ал. 4 и ал. 6 от ЗОП (по обр.). Наличието на обстоятелства по чл. 47, ал. 2, т. 1, 2 (предлож. първо), 3, 4 и 5 от ЗОП за съответния участник, ще води до отстраняването му от участие в процедурата. Само лишаване от упражняване на професиите и дейностите, свързани с подготовка на инв. проекти и извършване на СМР съгласно чл. 47, ал. 2, т. 2 от ЗОП са пречка в участието на настоящата процедура. 4) До-ва за иконом. и финан. състояние, изброени в поле ІІІ.2.2) на настоящото обявление;5) До-ва за технич. възможности и/или квалификация, изброени в поле ІІІ.2.3.) на настоя. обя-е;6) Декларация по чл. 56, ал. 1, т. 11 от ЗОП. Органите, от които участниците могат да получат необходимата информация за задълженията, свързани със закрила на заетостта и условията на труд в РБ, където трябва да се извърши строителството и услугите са НАП, АЗ и ИА „ГИТ“ (nap.bg, www.mlsp.government.bg, www.gli.government.bg,www.az.government.bg);7) Д-я по чл. 56, ал. 1, т. 8 от ЗОП за използване/неизползване на подизпълнители и списък с имената на под-лите с вида на ра-те, които ще извършват и дела им (по обр.); 8) Д-я за съгласие за участие като подизпълнител-попълва се,подписва се от представляващия под-ля или от лица, за които не е необходимо да бъде определен представляващ (напр. ФЛ в качеството му на под-тел) и се подпечатва, ако е приложимо (по обр., ако е приложимо); 9) Документите за под-лите (ако е приложимо) съгласно чл. 56, ал. 2 от ЗОП;10) Документ за внесена г-я за участие - парична г-я или бан. г-я. Всички текстове в приложената бан. г-я са примерни. Участниците могат да представят и бан. г-я по образец на банката, която я издава, при условие че в г-ята са вписани условията на възложителя. Текстът в г-ята относно безусловността е задължителен!!!;11) Оферта, като отделен самостоятелен док. /бланка за админ. и други данни/, за изпълнение на общ. поръчка по обр.12) Д-я за приемане на условията в проекта на договора, приложението към него и специф. условия по чл. 56, ал. 1, т. 12 от ЗОП (по обр.);13) Д-я за запознаване с условията на стр. площадки; 14) Тех. предложение,съдържащо предлаган срок от участника по обр.;15) Предлагана цена по образец.

ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

а) Справка-информация (по образец) за оборота на строителството, за последните три приключили финансови години (2010 г., 2011г. и 2012 г.) в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си; б) Копие от действаща застрахователна полица за професионална отговорност в проектирането по чл. 171 от ЗУТ (заверено от участника копие), придружена от декларация, че застраховката ще се поддържа през целия период на договора; в) Копие от действаща застрахователна полица за професионална отговорност в строителството по чл. 171 от ЗУТ (заверено от участника копие), придружена от декларация, че застраховката ще се поддържа през целия период на договора; Изискването за застраховка за професионална отговорност на лицата по чл. 171, ал. 1 от ЗУТ не се прилага за лице от държава - членка на Европейския съюз, или от друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, което се установява на територията на Република България и е предоставило еквивалентна застраховка за професионална отговорност или гаранция в друга държава - членка на Европейския съюз, или в страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство. Лица от трети страни прилагат аналогичен на изискания документ от държавата, в която са установени. г) Удостоверение от банка за достъп до свободни средства по кредитна линия или собствен финансов ресурс за финансиране на работите под формата на пари в брой, гарантирана неотменима кредитна линия, отпусната от банка или друга приемлива форма на разполагаеми средства,издадено не по-рано от 1 (един) месец преди датата на отваряне на офертите в настоящата процедура – оригинал. Когато участникът е обединение/консорциум, изискването е за обединението/консорциума като цяло. Съгласно чл. 56, ал. 2 от ЗОП, когато участникът предвижда участие на подизпълнители, документите, посочени в лявата част на поле ІІІ.2.2) от настоящото обявление, се представят за всеки от тях, а изискванията към тях се прилагат съобразно вида и дела на тяхното участие. Съгласно чл. 56, ал. 3 от ЗОП, когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, документите от лявата част на поле ІІІ.2.2) от настоящото обявление се представят само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор, посочени в дясната част на същото поле. Когато по обективни причини участникът не може да представи исканите от Възложителя документи, той може да докаже икономическото и финансовото си състояние с всеки друг документ, който Възложителят приеме за подходящ. В случаите по подточки б), в) и г), чуждестранните юридически/физически лица представят еквивалентни документи, издадени от съответния орган/институция в държавата, в която са установени (документите се представят на оригиналния език и в превод на български език).

Изисквано минимално/ни ниво/а:

а) Участникът трябва да има минимален оборот от строителство за предходните три приключили финансови години (2010 г., 2011г. и 2012 г.) в размер равен или по-голям от 65 000 000 лв. (шестдесет и пет милиона лева) без ДДС общо за трите/съответните години в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си. В случай, че участникът е обединение, изискването за оборот от строителство се отнася за оборота от строителство на участниците в обединението за предходните три приключили финансови години. б) Застрахователната сума по «Застраховка за професионална отговорност в проектирането» трябва да покрива минималната застрахователна сума за обекта с минимален праг, отговарящ на групата и категорията на предмета на поръчката, посочен в чл. 5, ал. 1 от Наредба за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството (обн., ДВ., бр. 17 от 02.03.2004 г.). В случай, че участникът е обединение, изискването за представяне на Застраховка за професионална отговорност в проектирането се покрива от участникът който ще изпълнява дейностите по проектиране; в) Застрахователната сума по «Застраховка за професионална отговорност в строителството» трябва да покрива минималната застрахователна сума за обекта с минимален праг, отговарящ на групата и категорията на предмета на поръчката, посочен в чл. 5, ал. 2 от Наредба за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството (обн., ДВ., бр. 17 от 02.03.2004 г.). В случай, че участникът е обединение, изискването за представяне на Застраховка за професионална отговорност в строителството се покрива от участникът който ще изпълнява дейностите по строителството; г) За осигуряване на ритмичност по време на изпълнение на договор, участникът трябва да разполага със свободни средства по кредитна линия или собствен финансов ресурс за финансиране на работите в размер на не по-малко от 6 000 000.00 (шест милиона) лв. под формата на пари в брой, гарантирана неотменима кредитна линия, отпусната от банка или друга приемлива форма на разполагаеми средства, което се доказва с банкова атестация/банково удостоверение от обслужващата банка за наличие на това изискване. Достъпът до ресурсите под формата на кредит трябва да бъде с единствено условие участникът да бъде избран за изпълнител.

ІІІ.2.3) Технически възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията:

а) Списък на основните договори за услуги - подготовка на инвестиционни проекти във фаза технически/работни проекти за пречистване на отпадъчни води и за изграждане на дълбоководно заустване, изпълнени през последните 3 години считано от датата за подаване на оферти в настоящата поръчка, придружен от препоръки за добро изпълнение, включващи стойност на проекта, дата на приключването му и клиент; б) Списък на договорите за строителство и/или инженеринг, изпълнени през последните 5 години, придружен от препоръки за добро изпълнение за най-важните строителни обекти; тези препоръки посочват стойността, датата и мястото на строителството, както и дали то е изпълнено професионално и в съответствие с нормативните изисквания. Доказването на изпълнението на посочените договори се извършва с представяне на конкретна препоръка (писмо), указваща доброто изпълнение. В случай, че Участникът е бил Подизпълнител в даден обект, следва да представи нарочна препоръка за целите на настоящата поръчка от основния изпълнител на обекта, с което да удостовери частта от обекта и дейността, която е изпълнявал в качеството му на подизпълнител и качеството на изпълнение; в) Списък на инженерно-техническия състав и екипа от проектанти, включително на тези, отговарящи за контрола на качеството. За доказване на посочените изисквания към персонала, участникът трябва да представи и следните документи: • Автобиография по образец, подписана от съответния инженер/проектант/експерт; • Копие от диплома за завършено образование; • Удостоверения за пълна проектантска правоспособност (за проектантския екип). Чуждестранните юридически/физически лица представят еквивалентен документ, издаден от съответния орган в държавата, в която са установени (документът се представя на оригиналния език и в превод на български език). • Документи (копия от трудови/служебни/осигурителни книжки), доказващи професионален опит – общ и специфичен; г) Валиден акредитиран сертификат за внедрена система за управление на качеството съгласно стандарт ISO 9001:2008 или еквивалент. Валиден акредитиран сертификат за внедрена система за управление на околната среда съгласно стандарт ISO 14001:2004 или еквивалент. Възложителят приема еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки, както и други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството и опазването на околната среда. При участие на обединения, които не са юридически лица, критериите за подбор се прилагат към обединението участник, а не към всяко от лицата, включени в него, с изключение на съответна регистрация, представяне на сертификат (не се отнася за сертификатите по ISO, тъй като практиката на КЗК е такава, решение № 536/10.05.2012 г.) или друго условие, необходимо за изпълнение на поръчката, съгласно изискванията на нормативен или административен акт и съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението. д) Декларация за техническото оборудване, с което разполага участникът за изпълнение на обществената поръчка за проектиране и строителство, придружена от заверени копия от документи, доказващи правото на участника да ползва цитираното оборудване. е) В случай че участник използва ресурси на други физически или юридически лица, то следва да докаже че има на разположение тези ресурси.

Изисквано минимално/ни ниво/а:

а) Участникът трябва успешно да е изпълнил минимум два договора за услуги – единият за подготовка на инвестиционен проект във фаза технически/работен проект за ПСОВ с капацитет над 20 000 е. ж., а вторият в областта на изграждане на дълбоководно заустване през последните 3 години считано от датата за подаване на оферти в настоящата поръчка. б) Участникът трябва успешно да е изпълнил минимум 2 /два/ строителни обекта с предмет, подобен на предмета на обществената поръчка (единият обект за инжинеринг и/или изграждане и/или реконструкция на ПСОВ с биологично пречистване (вкл. отстраняване на азот и фосфор) с капацитет над 20 000 е. ж., а вторият обект за изграждане на дълбоководно заустване) през последните 5 години считано от датата за подаване на оферти в настоящата поръчка. Горепосочените минимални изисквания могат да бъдат покрити и с два договора за проекиране - строителство (инженеринг), изпълнен през последните 5 години считано от датата за подаване на оферти в настоящата поръчка, покриващ изискванията на букви „а” и „б” едновременно. В случай, че участникът е обединение, изискването се отнася участниците в обединението, с които то доказва изпълнението на критериите за подбор. в) Квалификация на инженерно-техническия състав и екипа от проектанти, ангажиран за изпълнение на поръчката. Минималният брой на ръководния персонал, който участникът трябва да осигури, включва: 1.1. Ръководител на проекта - образование и квалификация - висше образование, степен магистър или еквивалент по следните специалности ВиК, ХМС, ХТС или ПГС или еквивалентно образование; - общ професионален опит – минимум 10 години професионален опит в в реализацията на инвестиционни инфраструктурни проекти във водния сектор; - специфичен професионален опит, представляващ опит на управленска/координираща позиция при строителство и/или реконструкция и/или основен ремонт на ПСОВ в съответствие с: 1: изискванията на ЗУТ, заедно с опит, съгласно 2: Договорните условия на ФИДИК и/или други подобни договорни условия като тези на Световната банка, Европейска банка за възстановяване и развитие, Европейска инвестиционна банка, Програмата за развитие на ООН, Общите договорни условия за строителство на PRAG и/или други международни финансови институции и/или фондове; 1.2. Ръководител проектантски екип на ПСОВ - образование и квалификация - висше образование – ВиК инженер, профил „Пречистване”, степен магистър или еквивалентно образование. Наличие на Удостоверение за пълна проектантска правоспособност; - професионален опит – минимум 10 години в областта на проектирането. 1.3. Главен проектант дълбоководно заустване - образование и квалификация - висше образование – строителен инженер по хидротехническо строителство на водни пътища или еквивалентно образование, степен магистър. Наличие на Удостоверение за пълна проектантска правоспособност; - професионален опит – минимум 10 години в областта на проектирането; Другите изисквания са посочени в раздел III.1.4) Други особени условия, приложими към изпълнението на поръчката и в раздел VI.3) Допълнителна информация към настоящото обявление.

ІІІ.3) Специфични условия за поръчки за услуги
ІІІ.3.1) Информация относно определена професия
ІІІ.3.2) Персонал, който отговаря за изпълнението на услугата

РАЗДЕЛ ІV: ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита

ІV.2) Критерии за възлагане
ІV.2.1) Критерии за възлагане
Икономически най-изгодна оферта с оглед на:
Посочените по-долу критерии:
Показател: Обяснителна записка; тежест: 25
Показател: Опазване на околната среда по време на изпълнението на предмета на договора ; тежест: 5
Показател: Предлагана цена; тежест: 10
ІV.2.2) Информация относно електронен търг
Ще се използва електронен търг

НЕ

ІV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишни публикации относно същата поръчка

ДА

Обявление за предварителна информация

Номер на обявлението в ОВ на ЕС: 2012/S 157 - 262127 от 17.08.2012 г. 
ІV.3.3) Условия за получаване на спецификации и допълнителни документи или на описателен документ
Срок за получаване на искания за документи или за достъп до документи
01.04.2013 г.  Час: 17:00
Платими документи

НЕ

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие
11.04.2013 г.  Час: 17:00
IV.3.6) Език/езици, на който/които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Официален/ни език/езици на ЕС:

BG
 

IV.3.7) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата
Продължителност в дни

180

IV.3.8) Условия за отваряне на офертите
Дата: 11.04.2013 г.  Час: 17:10
Място

гр. Поморие, ул. Солна № 5, Административната сграда на Община Поморие, зала № 2

Лица, които са упълномощени да присъстват при отварянето на офертите

При отваряне на офертите имат право да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с нестопанска цел. Не се изисква пълномощното да е с нотариална заверка.

РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Информация относно периодичното възлагане
Това представлява периодично пвтаряща се поръчка

НЕ

VI.2) Информация относно средства от Европейския съюз
Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

ДА

Договорът, предмет на настоящата обществена поръчка се финансира по проект на Община Поморие: „Реконструкция и модернизация на пречиствателна станция за отпадъчни води (ПСОВ) – Поморие и реконструкция и рехабилитация на ВиК мрежа на гр. Поморие”, финансиран по Оперативна програма „Околна среда 2007-2013 г.”, Приоритетна ос 1 „Подобряване и развитие на инфраструктурата за питейни и отпадъчни води” по Процедура с референтен №: BG161PO005/10/1.11/02/16 „Подобряване и развитие на инфраструктурата за питейни и отпадъчни води в агломерации над 10 000 е.ж.” съгласно подписан договор за безвъзмездна финансова помощ между МОСВ и Община Поморие.

VI.3) Допълнителна информация

Мин. из-я за тех. въ-и, продължение от поле III.1.4): Eкип от проек-ти по всички части на инвестиц. проект – лица с необхо-та квалиф. и правоспособност, съгласно чл. 229 и чл. 230 от ЗУТ и чл. 10 от ЗКАИИП или екв. квалиф. и правосп., като същите да разработят съответните части на инвест. проект, а именно: геодезия и ВиК. Мин. изисквания към неключ. експерти за проектиране на дълбок. заустване: Неключ. експерти следва са дипломирани с образ. квалиф. степен магистър или екв., мин. 5 год. опит по спец-та, наличие на пълна проект. правоспособност. г) Участникът трябва да притежава въведена система за управление на качеството ISO 9001:2008 с обхват строителство или екв и въведена с-ма за управление на околната среда ISO 14001:2004 с обхват строителство или екв. Съгласно чл. 53, ал. 4 от ЗОП, Възложителят приема екв. сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки, както и други доказателства за еквив. мерки за осигуряване на качеството и опазване на околната среда. При участие на обединения, които не са юридически лица, критериите за подбор се прилагат към обединението участник, а не към всяко от лицата, включени в него, с изключение на съответна регистрация, представяне на сертификат (не се отнася за сертификатите по ISO, тъй като практиката на КЗК е такава, решение № 536/10.05.2012 г.) или друго условие, необходимо за изпълнение на поръчката, съгласно изискванията на нормативен или административен акт и съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението. д) Участникът следва да разполага като собствено, наето или ползвано по друг начин или условие техническо оборудване за изпълнение на общ. поръчка, което като мин. се изразява във следното: Верижен багер - 3 бр.; Мини челен товарач – 4 бр.; Комбиниран багер с хидравличен чук – 2 бр.; Машина за челно заваряване на тръби - 2 бр.; Трамбовки – 4 бр.; Автокран – 2 бр.; Баржа несамоходна плоскопалубна – 1 бр.; Багер със стрела с дълъг обсег минимум 19 м. – 1 бр.; Специализиран водолазен кораб, предназначен за подводни работи, с възможност за обслужване с най-малко две водолазни групи от по 4 човека – 1 бр.; Плаващ кран с възможност за работа с грайфер при изпълнение на драгажни работи и монтажни работи под вода – 1бр.; Геодезически инструменти - GPS, ехолот и специализиран софтуер за изработка на подводни карти на грунда – по 1 бр. Възложителят няма да сключи договор за обществена поръчка, ако участникът, избран за изпълнител не представи копие от удостоверение за вписване в ЦПРС, което удостоверява, че отговаря на изискванията за изпълнение на строежи от четвърта група, първа категория. Относно чуждестранните лица условието следва да се съобрази с чл. 49, ал. 1 ЗОП, а именно: да докажат регистрацията си в еквивалентен професионален регистри на държавата, в която са установени, или да представят декларация или удостоверение за наличието на такава регистрация от компетентните органи съгласно националния им закони. Представянето на декларация е възможност за доказване на обстоятелството към момента на подаване и разглеждане на офертите. По отношение на това изискване следва да се има предвид, че в други държави може да не се води еквив. регистър. Уч-кът щ бъде допуснат, ако докаже, че има право да извършва дейността в държ. по установяването си и това се признава в Р Б. Съгласно чл. 42, ал. 1, т. 4 ЗОП избраният за и-тел трябва да представи док., издаден от комп. орган, който удостоверява, че съответната рег-я е извършена. Въз-лят ще има предвид задълж-ята за взаимно признаване, ако има такива. Изи-то се прилага и за под-ля, който ще извършва дейности по строителство. Док-ята ще е достъпна на сайта (интернет стр.) на Възложителя, профил на купувача и е безплатна от момента на публикуване на обявлен. и ре-то до изтичане на срока за получаване на док-ята за участие от настоящото обявление. Отговори на постъпили запитв. ще се публикуват в профила на купувача.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

Интернет адрес: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Съгласно чл. 120, ал. 5, т. 1 и ал. 6 от ЗОП.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

13.03.2013 г. 

ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ