Версия за печат

00661-2013-0006

BG-Белене: 11 - Консултантски услуги по управление и стопанска дейност

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Услуги

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

Община Белене, област Плевен, град Белене, ул. „България” №: 35, За: Цветомир Цветанов - гл. експерт "Икономическо развитие и обществени поръчки"; Виолета Динова - мл. експерт "Икономическо развитие и обществени поръчки", Република България 5930, Белене, Тел.: 0658 34672; 0658 31031; 0658 31036, E-mail: obshtinabl@abv.bg, Факс: 0658 31062

Място/места за контакт: Момчил Спасов-Заместник-кмет на Община Белене; Инж. Христина Иванова-Мънева началник отдел „УТ и ОС” в Община Белене

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: http://obshtina.belene.net/_index.php.

Адрес на профила на купувача: http://obshtina.belene.net/pp.htm.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Регионален или местен орган

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

„Външна техническа помощ за подпомагане на Звеното за изпълнение (ЗИП) на проект: „Частично изграждане на канализационна мрежа с ПСОВ и рехабилитация на съществуващата водоснабдителна мрежа в гр. Белене”;

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Услуги
Категория услуги: 11
Място на изпълнение: град Белене
Код NUTS: BG314
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

Предметът на настоящата обществена поръчка е предоставянето на консултантски услуги по управлението на проект: “Частично изграждане на канализационна мрежа с ПСОВ и рехабилитация на съществуващата водоснабдителна мрежа на гр. Белене”, чрез които да се осигури техническа и консултантска помощ на ЗИП към община Белене, обезпечаваща ефективното и навременно изпълнение на договора за безвъзмездна финансова помощ между община Белене и Министерството на околната среда и водите.Настоящата обществена поръчка има за цел да се осигури качествена и ефективна техническа помощ на Звеното за изпълнение на проект “Частично изграждане на канализационна мрежа с ПСОВ и рехабилитация на съществуващата водоснабдителна мрежа на гр. Белене”. Поръчката е открита с Решение № 139/19.02.2013г. на Кмета на община Белене и е по реда на чл.14 ал.3 т.2 от ЗОП. Възложителят изпраща решението и обявлението до АОП по електронен път с електронен подпис и предоставя пълен достъп по електронен път до документацията за участие в процедурата, която може да бъде намерена в профила на купувача (виж § 1 т.20 от ДР на ЗОП): http://obshtina.belene.net/pp.htm, поради което, съгласно чл. 64 ал.3 ЗОП срокът за подаване на оферти се намалява на 28 календарни дни.

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

71541000

Описание:

Услуги по управление на проекти, свързани със строителството

ІІ.1.8) Обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Изпълнителят на обществената поръчка ще предоставя консултантски услуги по управлението на проект: “Частично изграждане на канализационна мрежа с ПСОВ и рехабилитация на съществуващата водоснабдителна мрежа на гр. Белене”, чрез които да се осигури техническа и консултантска помощ на ЗИП към Община Белене, обезпечаваща ефективното и навременно изпълнение на договора за безвъзмездна финансова помощ между Община Белене и Министерството на околната среда и водите. Настоящата обществена поръчка има за цел да се осигури качествена и ефективна техническа помощ на Звеното за изпълнение на проект “Частично изграждане на канализационна мрежа с ПСОВ и рехабилитация на съществуващата водоснабдителна мрежа на гр. Белене”. Очакваните резултати от подпомагане на ЗИП от изпълнителя по настоящата обществена поръчка са следните: •Успешно изпълнение на проекта в съответствие със заложения бюджет, срокове и индикатори на проекта; •Спазване на условията на ДБФП, сключен между Община Белене и УО на ОП «Околна среда»; •Ефикасно финансово управление на проекта; •Изготвени и предадени в срок доклади за напредъка, както и всички доклади и справки, съгласно изискванията на ОПОС; •Верифицирани суми; •Надлежно оформен и поддържан архив по проекта съгласно изискванията на ОПОС; •Изготвено и одобрено окончателно искане за средства; Мерки за информация и публичност: При всички дейности, за които е приложимо, изпълнителят следва да осигурява публичност и информираност на финансирането по настоящия договор, в съответствие с Насоките за информация и публичност на проекти, финансирани по оперативна програма „Околна среда 2007-2013 г.“ / http://ope.moew.government.bg/files/useruploads/files/Beneficiary/Info_Publicity/Nasoki_Info-Publ_2011.pdf / и комуникационният план на оперативна програма „Околна среда 2007-2013 г.“, одобрен от Европейската комисия на 7 май 2008 година. Изпълнителят следва да използва емблемата на ЕС във всички обяви или публикации, свързани с договора, както и на всички публични събития, изпълнителят е длъжен да оповести, че договорът е получил финансиране от оперативна програма „Околна среда 2007-2013 г.“. Според вида на информационните материали те могат да съдържат: •Името на проекта, който се изпълнява; •Името и логото на оперативната програма; •Името на ЕФРР/Кохезионния фонд; •Флага на ЕС. За информацията, разпространявана по електронен път (напр. уеб сайтове, електронни съобщения и т.н.) или чрез аудио-визуални материали, описаните мерки се прилагат аналогично.

Прогнозна стойност без ДДС
307200 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Продължителност в месеци

28


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

1. Гаранцията за участие в процедурата не се изисква (чл.59 ал.5 т.2 от ЗОП). 2. Условия и размер на гаранцията за изпълнение на договора, условия и начин на плащането й. Гаранцията за изпълнение на договора е в размер на 3% от стойността на договора без ДДС. Гаранцията за изпълнение на договора може да се представи под формата на банкова гаранция (образец към документацията или по образец на банката, която я издава, при условие че в гаранцията са вписани условията на Възложителя) или превод на парична сума по банков път с платежно нареждане (електронно банкиране) по сметка на община Белене IBAN: BG61 STSA 9300 3359 454700; BIC: STSA BGSF, при банка: „ДСК” ЕАД – клон Белене. В нареждането за плащане следва да бъде записан следния текст: "Гаранция за изпълнение на договор за ОП №____/ <дата>, за външна ТП за подпомагане на ЗИП на проект с рег. № DIR- 51011116-70-154 по ОПОС 2007-2013". Участникът сам избира формата на гаранцията за изпълнение на договора. Когато участникът избере гаранцията за изпълнение на договора да бъде банкова гаранция, тогава тя трябва да бъде безусловна и неотменима гаранция, в полза на община Белене и със срок на валидност – 30 дни след окончателното приемане на работата. Участникът, определен за изпълнител на обществена поръчка, представя банковата гаранция или платежния документ за внесената по банков път по сметка на общината гаранция за изпълнение на договора преди подписването на договора - в оригинал. Когато определения за изпълнител е обединение/консорциум, което не е юридическо лице, гаранцията за изпълнение на договора се превежда/представя, след изпълнение на задължението му по чл.49 от Правилника за прилагане на ЗОП. Възложителят обръща внимание, че когато гаранцията за изпълнение е под формата на банкова гаранция, тя трябва да гарантира изпълнението на определените в нея задължения от изпълнителя като цяло,а не от отделен член на обединението.Гаранцията за изпълнение се възстановява в пълен размер в рамките на 30 (тридесет) календарни дни след окончателно приемане от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ на извършената от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ работа с протокол.

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

(1) Договорът се сключва в пълно съответствие с проекта на договор, от документацията и включва задължително всички предложения от офертата на определения за изпълнител. Плащането на възнаграждението по договора ще се извършва по банковата сметка на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ посочена в чл.3 ал.1 на договора, както следва: а) Авансово плащане в размер на 5 % без ДДС от дължимото възнаграждение по съответната банкова сметка на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ, в срок до 30 календарни дни, считано от датата на сключване на договора и след представяне от страна на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ на фактура и одобряването й от Възложителя. б). Междинно плащане в размер на 25 % без ДДС от дължимото възнаграждение по съответната банкова сметка на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ в срок до 30 календарни дни, считано от датата на представяне на втория поред междинен доклад за напредъка (съгласно т. 6.2 от Техн. спецификация – Прил. № 2 към договорa) и представена фактура от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ и одобряването й от Възложителя. в). Междинно плащане в размер на 25 % без ДДС от дължимото възнаграждение по съответната банкова сметка на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ в срок до 30 календарни дни, считано от датата на представяне на четвъртия поред междинен доклад за напредъка (съгласно т. 6.2 от Техн. спецификация – Прил. № 2 към договорa) и представена фактура от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ и одобряването й от Възложителя. г). Междинно плащане в размер на 25 % без ДДС от дължимото възнаграждение по съответната банкова сметка на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ в срок до 30 (тридесет) календарни дни, считано от датата на представяне на шестия поред междинен доклад за напредъка (съгласно т. 6.2 от Техн. спецификация – Прил. № 2 към договорa) и представена фактура от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ и одобряването й от Възложителя. д) Окончателно плащане в размер на 20 % без ДДС от дължимото възнаграждение по съответната банкова сметка на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ в срок до 30 (тридесет) календарни дни след датата на двустранно подписан Приемо – предавателен протокол по чл. 1, ал. 2 от договора за извършената съгласно предмета на договора работа и представена фактура от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ и одобряването й от Възложителя.(2) ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ издава фактура за всяко плащане в съответствие със Закона за счетоводството и ЗДДС. (3) ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ се задължава да посочи в издадените от него фактури номера на договора, текста: „Разходът е по проект DIR- 51011116-70-154 „Частично изграждане на канализационна мрежа с ПСОВ и рехабилитация на съществуващата водоснабдителна мрежа на град Белене” по Оперативна програма „Околна среда 2007-2013 г.”, ДБФП № DIR – 51011116-С0-57 и сключен договор № / гггг за изп. на обществена поръчка”. (4) При промяна на банковата сметка , ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ е длъжен незабавно да уведоми писмено ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ. (5) Разходите, извършени във връзка с изпълнението на договора по тази поръчка, следва да отговарят на правилата за допустимост, регламентирани в ПМС № 62/ 21.03.2007 г. за приемане на национални правила за допустимост на разходите по оперативните програми, съфинансирани от Структурните и Кохезионни фонде на Европейския съюз, за финансовата рамка 2007-2013 г.". (6) Цената на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ по (1) е за цялостно извършване на услугата. Тя е окончателна и не подлежи на увеличение. Възложителят не дължи, каквото и да е плащане, при никакви условия, извън цената по чл2 ал.1 в договора. (7) Финансови корекции по вина на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ, наложени на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ от УО/МЗ на ОП „Околна среда” 2007-2013 и/или от други одитиращи органи имащи отношение по изпълняваните и/или изпълнени услуги по чл.1 ал.1 от Договора, са за сметка на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ.Същите се прихващат от предстоящи плащания или се възстановяват от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ по сметка посочена в чл.12 ал.8 от договора. Договорът се счита за изпълнен след изплащане на уговореното по чл. 2 от договора възнаграждение и възстановяване на гаранцията за изпълнение по чл.11 от договора.

ІІІ.1.3) Изискване за създаване на юридическо лице, когато участникът, определен за изпълнител, е обединение на физически и/или юридически лица

В случай, че участникът участва като обединение (или консорциум), което не е юридическо лице, тогава членовете (лицата) в него сключват споразумение (договор), което трябва да съдържа минимум клаузи, които гарантират, че: а.всички членове на обединението / консорциума са отговорни, заедно и поотделно, по закон за изпълнението на договора; б.всички членове на обединението / консорциума са задължени да останат в него за целия период на изпълнение на договора; в.всички членове на обединението / консорциума са задължени да бъдат солидарно отговорни към Възложителя по настоящата поръчка и договора. В договора за създаване на обединението/консорциум задължително да се включат клаузи определящи, кои членове в него, коя част от дейностите, в какъв обем ще изпълняват - разпределение на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението да е в съответствие с чл.25 ал. 8 ЗОП. Членовете в обединението / консорциума трябва да определят едно лице, което да ги представлява за целите на поръчката. Не се допускат промени в състава на обединението след подаването на офертата, както и промени във вътрешното разпределение на дейностите между членовете в обединението. Когато в споразумението за създаването на обединение / консорциум липсват клаузи, гарантиращи изпълнението на горепосочените условия, или състава на обединението се е променил след подаването на офертата – участникът ще бъде отстранен от участие в процедурата за възлагане на настоящата обществена поръчка. Когато не е приложено в офертата споразумение за създаването на обединение / консорциум, Комисията назначена от Възложителя за разглеждане и оценяване на подадените оферти, го изисква на основание чл. 68, ал. 8 от ЗОП. В настоящата процедура за възлагане на обществена поръчка едно физическо или юридическо лице може да участва само в едно обединение. Лице, което участва в обединение или е дало съгласие и фигурира като подизпълнител в офертата на друг участник, не може да представя самостоятелна оферта. Когато участникът, определен за изпълнител е обединение (консорциум) на физически и/или юридически лица, и то не е юридическо лице, възложителят не поставя изискване за регистрация на обединението като самостоятелно юридическо лице. В случай, че за изпълнител е определено обединение (консорциум) на физически и/или юридически лица, което не е юридическо лице, преди сключване на договора, обединението следва да изпълни задължението си по смисъла на чл.49 от Правилника за прилагане на ЗОП.В този случай ако обединението се състои от чуждестранни физически и/или юридически лица, те представят еквивалентен документ за регистрация според законодателството на държавата, в която са установени (виж § 1 т.7 от ДР на ЗОП). Участниците в обединението носят солидарна отговорност за изпълнение на договора за обществената поръчка.

ІІІ.1.4) Други особени условия

1.Определения за изпълнител вкл. и декларираните в офертата подизпълнители, членовете на обединението, трябва да отговаря/-т на изискванията и ограниченията в обявлението и документацията, и към момента на сключване на договора за поръчката.Възлагането на работи на подизпълнители е допустимо само ако участникът приеме, че отговаря за действията, бездействията и работата на посочените подизпълнители като за свои действия, бездействия и работа. 2.В случай, че бъдат установени елементи свързани с предлаганата цена, поставени извън плик 3, офертата на участник ще бъде отхвърлена и отстранена от по-нататъшно участие по смисъла на чл. 69 ал. 1 т.4 от ЗОП. 3. Документите в офертата следва да бъдат сканирани при окончателното й окомплектоване и подписване където е указано. Сканират се съдържанието на плик 1, 2 и 3 по ред на подредба на документите в .pdf формат. Сканираното се записва на електронни носители (диск) като на диск 1 се записват сканираните документи от плик 1, в диск 2 – тези от плик 2, и в диск 3 – тези от плик 3. Дисковете се поставят в съответния плик, чиито документи съдържат. Ако участник включи електронен носител с документите за предлаганата цена извън плик 3, ще бъде отстранен от участие. 4.До 7 календарни дни преди изтичането на срока за получаване на офертите всяко заинтересовано лице може да зададе писмено въпроси за разяснения по поръчката-по поща (вкл. електронна) или факс. 5.Известия, разяснения, допълнителната информация или друга кореспонденция ще се осъществява ускорено изключитено по електронен път, като се предават от Възложителя на всички лица, получили документацията за участие и/или са посочили адрес за кореспонденция - електронна поща (вкл. и такава посочена на официален уебсайт на участника) или факс – в съответствие чл. 10 от Закона за електронния документ и електронния подпис (ЗЕДЕП) и чл. 61 АПК. Опцията ще се прилага за цялата кореспонденция във връзка с чл.27А, чл.28 ал.9, чл. 29, чл.58А, чл. 68 ал.ал 8 и 9, чл.69а ал.3, чл.70 ал.1, чл. 73 ал.3 и ал.4 и чл.82 ал.4, от ЗОП до приключване на процедурата съгласно чл. 38 т.1 и т. 5 ЗОП. Моментът на получаването при заинтересованото лице/участник/изпълнител,ще се счита от датата на получено при Възложителя потвърждение от заинтересовано лице/участник/изпълнител, за изпратено от Възложителя електронно известяване/уведомяване. В случай – при уведомяване по факс, моментът на получаване ще се счита от датата отбелязана на факс съобщението, без да се иска потвърждаване. При броенето на срока за получаване на допълнителни документи, обосновка по чл.70 ал.1 ЗОП, или преценка на допустимостта на жалба по чл.120 ал.5 т. 4 от ЗОП пред КЗК и/или ВАС, за валидна се приема най-ранната дата на изпратеното или полученото (в случай на използване на електронна поща) съобщение. Сроковете за получаване на допълнителните документи по чл.68 ал.8-9 ЗОП, обосновката по чл.70 ЗОП и за обжалване, съгласно чл. 120 ал. 5 ЗОП, започват да текат от момента на уведомяването на участник или заинтересованото лице, получаването на което съобщение, е потвърдило по надлежния ред описан по-горе. При получаването на хартиен вариант на даден документ с обикновена пощенска услуга/куриер, който е бил изпратен преди това и по електронна поща и/или факс, и вече е било потвърдено за получено от заинтересовано лице/участник, датата на получаване на хартиения документ не е основание за подновяване на срок, вкл. за обжалване/възражение по смисъла на чл.120 ЗОП. /справка Определение № 5978/29.04.2011г. на Върховния административен съд: http://www.aop.bg/fckedit2/user/File/bg/practika/VAS/Opred_5978_04292011.pdf 6. Възложителят ще отстрани от участие в процедурата участник за който са налице някое от обстоятелствата по чл.47 ал.1 т. 1 а)-д) т.2 и 3, ал.2, т. 1, 2 /предл. първо/, 2а /предл. първо/, 3, 4 и 5, и ал.5 от ЗОП, а също и който не е представил стратегия за изпълнение на дейностите по точка "2" на техническото предложение (обр.19) - на основание чл.68 ал.11 т.2 "б" от ЗОП.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: Съдър-е на офертата: • ПЛИК № 1 „Док. за подбор” : 1) а) За ЮЛ и ЕТ-зав. копие на док. за регистрация или се посочва ЕИК съгласно чл. 23 от ЗТР. Участ.-ФЛ – копие от документ за самоличност. Когато не е представен ЕИК, по смисъла чл. 24 ал.1 от ППЗОП участниците - ЮЛ или ЕТ, представят и удост-я за акт. съст-е, издадено не по-рано от 3 мес. преди датата на представяне на офертата. Чуждестранни ЮЛ прилагат екв. документ на съдебен или админист. орган от държавата, в която са установени, издадено не по-рано от 3 мес. преди датата на представяне на офертата. Представя се и заверено копие на документ за регистрация по ДДС, или декларация свободен текст (в превод а български-когато е приложимо), че участникът не е данъчно задължено лице по ДДС. б) Чуждестранни ФЛ или ЮЛ, или техни обединения, представя документите по т. 1.а) (или еквивалентен документ на съдебен или администр. или друг екв.орган от държавата, в която са установени) в официален* превод на български (§ 1. т.16а от ДР на ЗОП), както и докум. за рег. и деклар. по ДДС. Участник обединение/консорциум, което не е ЮЛ, прилага нотар. заверен оригинал или нотариално заверено копие на учредителен акт за създаване на обединението (виж т. ІІІ.1.3 в Обявл-то), в превод на български.Участник-обед-е, което не е ЮЛ представя документите съгласно указанията на т. 1.а) и т. 1.б) за всяко ФЛ и ЮЛ, включено в обединението. Когато уч. предвижда участие на подизпълнители, документите, съгласно указания на т. 1.а) и т. 1.б), се представят и за всеки от тях. 2).Списък на док., съд. се в офертата, подписан от участника - по обр.; 3). Адм. сведения за участника - по обр.; 4). Декл., че участника е запознат с всички условия от значение за изпълнение на поръчката-по обр.; 5). Декл., че участника ще спазва всички условия, необходими за изп.е на поръчката-по обр.; 6).Декл. за приемане на условията в проекта на договора - по обр.; 7). Декл. за липса на обстоятелства по чл. 47, ал. 1, т. 1 а)-д) и чл. 47, ал. 2, т.2 /предл. първо/ и т.5 от ЗОП; по чл. 47, ал. 1, т. 2 и 3 и ал. 2, т.1, 2а /предл. първо/,3 и 4 от ЗОП; по чл. 47, ал. 5 от ЗОП - по обр.; 8). Документите посочени в Раздел ІІІ, т. 2.2. "Икономически и финансови възможности" - "Изискуеми документи и информация" от настоящето обявление; 9). Документите посочени в Раздел ІІІ, т. 2.3. "Технически възможности" - "Изискуеми документи и информация" от настоящето обявление; 10). Деклар. за разположение на експерта и по Закон за защита на личните данни - по обр.; 11).Декл. за участие на подизпълнител - по обр.; 12).Декл. от подизпълнител, че е съгласен да участва в процед. като такъв - по обр.;13).Декларация от членовете на обединението (в случай, че има такова) за отговорност и разположение - по обр.; 14). Декларация за спазването на изискванията за закрила на заетостта и условията на труд - по обр.; 15).Документ за закуп. документация - ориг. или зав. копие; 16).Нотар. зав. пълномощно на лицето, упълномощено да представлява участника в процедурата (когато участника не се представлява от лице, имащо право на това, съгласно инф-я посочена по ЕИК в Търговския регистър или в удост-е за акт. съст-е). 17)Декл. за електронна кореспонденция.*Когато се предвижда участие на подизпълнители, за тях трябва да представят документите съгласно чл. 56, ал. 2 във връзка с чл. 56, ал. 1, т. 1, т. 4, т. 5, т. 6 и т. 11 от ЗОП към съдържанието на ПЛИК № 1 „Документи за подбор”; Когато участникът е обединение, което не е юридическо лице, документите по чл. 56, ал. 1, т. 1 и т. 6 от ЗОП се представят за всяко физич. или юрид. лице, включено в обединението. Документите по чл. 56, ал. 1, т. 4 и т. 5 от ЗОП се представят само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор по чл. 25, ал. 2, т. 6 от ЗОП. •ПЛИК № 2 „Предложение за изпълнение на поръчката”. 18) Техн. предложение за изпълнение на поръчката - по обр. и Стратегия на участника за изпълнение на дейностите; ПЛИК № 3 „Предлагана цена”; 19). Ценово предложение - по обр.
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Информация за общия оборот (доход) от извършената дейност от участника за последните 3 (три) приключили финансови години, (2010 г., 2011 г. и 2012г., или по-кратък период, в зависимост от датата на която участникът е учреден или е започнал дейността си) и общия оборот (доход) от услуги с предмет, сходен на предмета на поръчката, за последните 3 (три) приключили финансови години – 2010, 2011 и 2012 (или по-кратък период, в зависимост от датата на която участникът е учреден или е започнал дейността си) - попълва се информация по Образец № 9 (в плик№1). В случай, че участник не е представил ЕИК и/или годишните му финансови отчети (ГФО) не са видими чрез Търговския регистър към Агенцията по вписвания на адрес http://www.brra.bg/, то той следва да представи заверено копие от баланса си и отчета си за приходите и разходите (ОПР) (съставни части от годишните финансови отчети) за последните три приключили финансови години (2010 г., 2011 г. и 2012 г.) или по-кратък период, в зависимост от датата на която участникът е учреден или е започнал дейността си, оформени съгласно Закона за счетоводството и приложимите нормативни актове. Ако сроковете за изготвянето на ГФО не са настъпили към момента на подаване на офертата, участникът може да представи само Справка за общия оборот (по обр. №9). Изискването за представяне на ГФО (ОПР) и съставните му части се прилага и за всеки от подизпълнителите (чл.56 ал.2 от ЗОП), както и за онези участници в обединението (консорциума) неюридическо лице, с които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор (чл.56 ал.3 т.2 от ЗОП).Физическите лица представят копия от годишните данъчни декларации за последните 3 календарни години (2010 г.,2011 г. и 2012 г., или по-кратък период, в зависимост от датата на която участникът е учреден или е започнал дейността си), а чуждестранните участници - еквивалентен документ в съответствие със законите в страната, в която са установени (виж § 1 т.7 от ДР на ЗОП). 2. Справка за оборота от услуги, сходни с предмета на поръчката, за последните три приключили финансови години (общо) (2010 г., 2011 г. и 2012 г.) или по-кратък период, в зависимост от датата на която участникът е учреден или е започнал дейността си - по Образец № 9. Когато участникът е обединение, което е юридическо лице, изискването за съответния вид оборот се отнася за обединението като цяло. Когато участникът е обединение, което не е юридическо лице, изискването за съответен оборот се прилага за обединението като цяло, като Образец №9 се попълва веднъж сумарно за цялото обединение, и след това само от онези членове в обединението, чрез които то доказва съответствието си с минималните икономически и финансови условия. 3. Подизпълнителите представят документи за доказване на минималните изисквания за икономическо и финансово състояние, посочени в обявлението и условията на поръчката, като минималните изисквания към подизпълнителите се прилагат съобразно вида и дела на тяхното участие в изпълнение на поръчката. *Под "услуги с предмет, подобен (сходен) на предмета на настоящата поръчка" следва да се разбират: услуги по подготовка и/или управлението и/или изпълнението на проект/и, финансирани напълно или частично със средства от европейски програми или фондове, или други национални и/или международни донорски организации, и/или други финансови източници;
Минимални изисквания: 1.Участникът трябва да е реализирал общ оборот за последните 3 (три) приключили финансови години (общо) – 2010, 2011 и 2012 (или по-кратък период, в зависимост от датата на която участникът е учреден или е започнал дейността си) в размер на не по-малко от 600 000.00 (шестотин хиляди) лв. без ДДС. 2.Участникът трябва да има минимален, документално доказан оборот от услуги, сходни с предмета на поръчката, според приложената справка-информация по Образец №9, за последните три приключили финансови години (общо) (2010 г., 2011 г. и 2012 г.) или по-кратък период, в зависимост от датата на която участникът е учреден или е започнал дейността си, на стойност не по-малко от 307 200,00 /триста и седем хиляди и двеста/ лева без ДДС; 3.ПРИМЕРНО!- за доказване на икономическо и финансово състояние, ако подизпълнител е с дял 30% участие в поръчката, подизпълнителят следва да докаже общ оборот за съответния указан период (2010, 2011 и 2012, или по-кратък период, в зависимост от датата на която е учреден или е започнал дейността си) на стойност не по-малко от 30%*600 000= 180 000 лв. без ДДС, а относно оборота от услуги, сходни с предмета на поръчката, подизпълнителят следва да докаже (за съответния указан период) не по-малко от 30%*307 200= 92 160 лв. без ДДС. Основните участници не могат да доказват и допълват своя общ оборот и оборота от услуги, сходни с предмета на поръчката, включвайки обороти на своите подизпълнители, т.к. последните нямат функция на самостоятелен участник, а само подпомагат основния участник. *Под "услуги с предмет, подобен (сходен) на предмета на настоящата поръчка" следва да се разбират: услуги по подготовка и/или управлението и/или изпълнението на проект/и, финансирани напълно или частично със средства от европейски програми или фондове, или други национални и/или международни донорски организации, и/или други финансови източници;
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Списък на осн. договор/и за услуга/и с предмет, подобен на предмета на поръчката, изпълнени от участника за последните 3 г. назад считано от крайния срок за подаване на оферти, или по-кратък период, в зависимост от датата на която участникът е учреден или е започнал дейността си, с посочени: предмет на съответния договор, стойността, датата на сключване, срок на (период) на изпълнение и получател на услугата, телефон и адрес за контакти с получателя - Образец № 10. Образецът се попълва и от членове на обединения-неюридически лица и подизпълнителите в съответствие с чл.56 ал.3 т.2 от ЗОП и чл.56 ал.2 от ЗОП. За посочените в списъка основни договори се представят заверени копия на препоръки, като те трябва да съдържат най-малко следната информация за изпълнената услуга: име на получателя на услугата, наименование и място на услугата, период на изпълнение (от-до), стойност на услугата и дали е изпълнена, успешно и професионално. Препоръки се представят от онези членове на обединението-неюридическо лице, чрез които то доказва съответствието си с критериите за подбор (чл.56 ал.3 т.2 от ЗОП) и са попълнили Образец№10. Подизпълнителите, които основния участник е декларирал, че ще ползва при изпълнението на поръчката също представят препоръки, за доказване на посочените от тях изпълнени договори за услуги в таблицата по Образец №10.Основните участници не могат да доказват изпълнените от тях договори използвайки договорите на своите подизпълнители, т.к. последните нямат функция на самостоятелен участник, а само подпомагат основния участник. 2.Представяне на валиден сертификат за въведена система на управление на качеството ISO 9001:2008 или еквивалентен с обхват в областта на консултантските услуги – представя се заверено от участника копие. Съгласно чл. 53, ал. 4 от ЗОП, Възложителят приема и други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството с обхват в областта на консултантските услуги. 3.Участниците трябва да осигурят и имат на разположение експерти с необходимата квалификация за качествено изпълнение на предмета на обществената поръчка. Всички експерти трябва да са независими и да се гарантира липсата на конфликт на интереси при изпълнение на възложените им задължения. В случай че в резултат на непредвидено обстоятелство и/или непреодолима сила (по смисъла на § 1. т.14б от ЗОП и на чл. 306 от Търговския закон), и/или причини независещи от Възложителя и/или изпълнителя,някои от основните експерти предложени от определения за Изпълнител се налага да бъде/-ат сменени след подписване на договора, Изпълнителят трябва да ги замени с експерти, притежаващи професионален опит и квалификация, не по-ниски от заложените съгласно условията в Обявлението. Новите експерти следва да бъдат одобрени от Възложителя преди да започнат работа по изпълнение на договора. Изпълнителят поема всякакви допълнителните разходи свързани със смяната на негови експерти, включително разходите за назначаване на временен експерт до одобряването на новия експерт. Други/Не-ключови експерти:Освен заложените експерти, след подписване на договора за обществената поръчка, участникът избран за Изпълнител има право в случай на необходимост да предложи и допълнителни не ключови експерти, за да гарантира ефективно изпълнение на всички дейности, постигането на резултатите и целите, заложени в Техническата спецификация.Процедурата на подбор, използвана от Изпълнителя за избиране на тези допълнителни експерти, трябва да бъде прозрачна и да се основава на предварително определени критерии, които включват професионалната им квалификация и трудов стаж.Автобиографиите на не ключовите експерти не се включват в офертите и не подлежат на оценка по време на тръжната процедура. Чуждестранните лица могат да удостоверят съответствието си с поставените изисквания за екипа от експерти, чрез представяне на еквивалентни документи, според законодателството на държавата, където участникът е установен (виж § 1 т.7 от ДР на ЗОП).
Минимални изисквания: 1. Считано от крайният срок за получаване на офертите през последните до 3г. назад, или по-кратък период, в зависимост от датата на която участникът е учреден или е започнал дейността си, той следва да е изпълнил успешно 1 (един) или повече договори с предмет, подобен (сходен) на предмета на настоящата поръчка, или да е участвал като подизпълнител в успешното изпълнение на 1 (един) или повече договори с предмет, подобен (сходен) на предмета на настоящата поръчка. Подизпълнителите, който основния участник е декларирал, също следва да са изпълнили успешно 1 (един) или повече договори с предмет, подобен (сходен) на предмета на настоящата поръчка или да са участвали като подизпълнител в успешното изпълнение на 1 (един) или повече договори с предмет, подобен (сходен) на предмета на настоящата поръчка.Когато участникът е обединение, което не е юридическо лице, изискването за изпълнен успешно 1 (един) или повече договори с предмет, подобен (сходен) на предмета на настоящата поръчка, се отнася за обединението като цяло, като за тях също важи условието да са изпълнили успешно 1 (един) или повече договори с предмет, подобен (сходен) на предмета на настоящата поръчка, или да са участвали като подизпълнител в успешното изпълнение на 1 (един) или повече договори с предмет, подобен (сходен) на предмета на настоящата поръчка.Договора/ите трябва да е/са изпълнен/и успешно преди датата на подаване на офертата от участника. 2.Заверено от участника копие на валиден сертификат за внедрена система за управление на качеството ISO 9001:2008 (или по-нова версия) или еквивалент на този сертификат, с обхват в областта на консултантските услуги. Съгласно чл. 53, ал. 4 от ЗОП, Възложителят приема и други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството с обхват в областта на консултантските услуги.Ако участникът е обединение/консорциум, което е юридическо лице, изискването за представяне на валиден сертификат за внедрена система за управление на качествто ISO 9001:2008 (или по-нова версия) или еквивалент на този сертификат, с обхват в областта на консултантските услуги, се прилага за обединението като цяло.Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, валиден сертификат по ISO 9001:2008 (или по-нова версия) или еквивалент на този сертификат, с обхват в областта на консултантските услуги, трябва да притежава всеки член на обединението, като всеки от членовете в обединението представя съответния сертификат (справка чл.25 ал.8 от ЗОП).Подизпълнителите декларирани от основния участник, че ще участват при изпълнението на поръчката, също представят валиден сертификат за внедрена система ISO 9001:2008 (или по-нова версия) или еквивалент на този сертификат, с обхват в областта на консултантските услуги. 3. Участниците следва да предложат експертен екип включващ най-малко: I. ГЛАВЕН ЕКСПЕРТ – РЪКОВОДИТЕЛ НА ЕКИПА: Квалификация и умения: Висше образование, степен „Бакалавър” или по висока в областта на правото или икономиката (или еквивалентна – „финанси” или счетоводство” или други в областта на икономиката) или публичната администрация или техническите инженерни науки.Общ професионален опит: минимум 10 (десет) години.Специфичен опит: Минимум 5 (пет) години опит в подготовката и/или управлението и/или изпълнението на проекти, финансирани напълно или частично със средства от Европейския съюз и/или държавния бюджет на Република България, и/или други донорски програми и/или други финансови източници;Опит като Ръководител на консултантски екип в процеса на подготовка и/или управление и/или изпълнение на минимум 1 (един) проект, финансиран/и напълно или частично със средства от европейски програми или фондове, или други национални и/или международни донорски организации, и/или други финансови източници. II. ЕКСПЕРТ - КООРДИНАТОР ПРОЕКТ Квалификация и умения: Висше образование, степен „Бакалавър” или по-висока, в областта на правото или икономиката >Продължава в т.VІ.3)>
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги
ІІІ.3.1) За изпълнението на услугата се изисква определена професия

НЕ

ІІІ.3.2) Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала си, отговарен за изпълнението на услугата

ДА



РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Икономически най-изгодна оферта при:
Посочените по-долу показатели:
Показател: П1 - Срок за Разработване на детайлна система за финансово управление и контрол (СФУК) на дейностите в рамките на проекта; тежест: 30
Показател: П2 - Стратегия на участника за изпълнение на дейностите, съгласно техническата спецификация; тежест: 30
Показател: П3 - Предложена от участника цена в лева без ДДС; тежест: 40

IV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишни публикации свързани със същата поръчка

ДА

или Обявление на профила на купувача

Номер на обявлението в РОП/ДВ 515886 от 02.01.2013 г. 
ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
12.03.2013 г.  Час: 17:00
Платими документи

ДА

Цена: 24 BGN
Условия и начин на плащане

Документацията за участие може да се закупи и получи в сградата на Община Белене от 9.00 часа до 16:30 часа, всеки работен ден.Сумата следва да бъде внесена в касата на Община Белене или по следната банкова сметка на Общината: IBAN: BG74 STSA 9300 8459 454700 BIC: STSA BGSF, Банка: «ДСК» ЕАД Код за вид плащане: 44 80 07 Документацията за участие може да се закупува и получава до 7 (седем) календарни дни преди изтичането на срока за подаване на офертите.Лицата имат право да разгледат документацията на място, преди да я закупят. Комплект от документацията за участие се получава на адрес: община Белене – гр. Белене, п.к. 5930, ул. „България” №: 35, етаж последен, стая№22, телефон: 0658/34672, факс: 0658/31062 лице за контакт: Цветомир Цветанов и/или Виолета Динова, след представяне на документ удостоверяващ, че документацията е платена.При поискване документацията за участие се изпраща на съответния участник за негова сметка. От датата на публикуване на обявлението в електронен вид възложителят предоставя пълен достъп по електронен път до документацията за участие в процедурата на интернет адреса на възложителя: http://obshtina.belene.net/pp.htm, раздел "Профил на купувача" (виж § 1 т.20 от ДР на ЗОП). От момента на получаване на документацията за участие, заинтересованите лица приемат условието сами да се запознават от "Профила на купувача" за публикувани от Възложителя писмени разяснение и отговори на постъпили евентуално запитвания. Считано от момента на поставяне в профила на купувача на постъпили отговори по смисъла на чл.29 ал. 1 и следв. от ЗОП, получилите документацията заинтересовани лица се считат за редовно уведомени. Разясненията, допълнителната информация или допълнителните документи се изпращат или предават от Възложителя на всички лица, получили документация за участие и посочили адрес за кореспонденция - електронна поща (включително и такава на официален уебсайт) или факс, в 4 (четири) дневен срок от постъпване на искането.

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
19.03.2013 г.  Час: 17:00
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

120

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 20.03.2013 г.  Час: 09:30
Място

Офертите ще бъдат отворени, разгледани, оценени и класирани от комисия, която ще започне своята работа в посочения час на адрес: Област Плевен, община Белене – гр. Белене, п.к. 5930, ул. „България” №: 35;стая № 26 (етаж последен на административната сграда на Община Белене)

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

При отваряне на офертите имат право да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители (с нотариално заверено пълномощно), както и представители на юридически лица с нестопанска цел и на средствата за масово осведомяване. Съгласно чл. 68 ал.2 от ЗОП, при промяна на датата и часа на отваряне на офертите, получилите документация за участие лица ще се уведомят писмено.



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

Проект с регистрационен номер DIR - 51011116-70-154 „Частично изграждане на канализационна мрежа с ПСОВ и рехабилитация на съществуващата водоснабдителна мрежа в гр. Белене” се финансира по Оперативна програма «Околна среда 2007-2013 съфинансирана от Кохезионния фонд на Европейски съюз, приоритетна ос 1: «Подобряване и развитие на инфраструктурата за питейни и отпадъчни води», референтен номер на процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG161PO005/10/1.11/02/16 «Подобряване и развитие на инфраструктурата за питейни и отпадъчни води в агломерации над 10 000 е.ж.», договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ с регистрационен номер DIR – 51011116-С0-57 oт 29.11.2012 г.

VI.3) Допълнителна информация

>Продължение към Разд. ІІІ, т. 2.3.> "Техн. възможности" - "Мин. изисквания" (за ЕКСПЕРТ - КООРДИНАТОР ПРОЕКТ)- („финанси” или счетоводство” или еквивалент в областта на икономиката) или публичната администрация или техническите инженерни науки; Общ проф. опит: мин. 5 г. Специфичен опит: Мин. 3 г. в подготовката и/или управлението и/или изпълнението на проект/и, финансиран/и напълно или частично със средства от европейски програми или фондове, или други национални и/или международни донорски организации, и/или други финансови източници;III. ЕКСПЕРТ - ФИНАНСИСТ. Квалификация и умения.Висше икономическо образование, степен „Бакалавър”, или по-висока в областта на икономиката („финанси” или счетоводство” или еквивалент в областта на икономиката).Общ професионален опит: мин. 5 г.Специфичен опит: Мин. 3 г. опит във финансовото управление и/или бюджетиране и/или финансово планиране на паричните потоци и/или финансов контрол в процеса на подготовката и/или управлението и/или изпълнението на проект/и, финансирани напълно или частично със средства от европейски програми или фондове, или други национални и/или международни донорски организации, и/или други финансови източници;IV.ЕКСПЕРТ-ЮРИСТ. Квалификация и умения:Висше юридич. образование, степен „Бакалавър, или по висока в областта на правото. Придобита юридическа правоспособност.Общ професионален опит: мин. 5 г.Специфичен опит: Опит в подготовката и/или управлението и/или изпълнението на минимум 1 (един) проект, финансиран напълно или частично със средства от европейски програми или фондове, или други национални и/или международни донорски организации, и/или други финансови източници;Опит в изготвянето и/или провеждането на процедури за възлагане на обществени поръчки по проект/и финансиран/и напълно или частично със средства от европейски програми или фондове, или други национални и/или международни донорски организации, и/или други финансови източници. V. ЕКСПЕРТ – „В и К” ИНЖЕНЕР - Квалификация и умения:Висше образование, степен „Бакалавър” или по-висока - инженер „Водоснабдяване и Канализация” или еквивалентна.Общ професионален опит: мин. 5 г.Специфичен опит:Минимум 3 г. опит в подготовката и/или управлението и/или изпълнението на проект/и свързан/и с изграждане и/или реконструкция и/или рехабилитация на „В и К” мрежи и/или съоръжения; Лицата от експертния екип представят освен автобиография (по образец на участника), един или комбинация от няколко от следните документи, които самостоятелно или комбинирано доказват съответствие на предложените експерти с минималните условия по поръчката: - относно квалификацията - дипломи, удостоверения за правоспособност, сертификати за специализации, удостоверения от курсове с професионална насоченост и др.; - относно професионалния опит - копия от трудова/служебна книжка или трудови договори/заповеди или еквивалент (за лицата работещи/работили по трудово/служебно правоотношение); за лицата работещи/работили по граждански договори - копие от гражданските договори или еквивалент; препоръки (референции) за експерта и др. документи, които участникът счита за подходящи – напр. (но не ограничени само до) Заповеди, длъжностни характеристики и др.). Договорът за общ. поръчка не се сключва с участника, опред. за изпълнител, който при подписването на договора: -не изпълни задължението по чл. 47, ал. 10 и чл. 48, ал. 2 от ЗОП; -не представи определената гаранция за изпълнение на договора; -не извърши съответна регистрация, не представи документ или не изпълни друго изискване, което е необходимо за изпълнение на поръчката съгласно изискванията на нормативен или административен акт и е поставено от възложителя при откриване на процедурата; -не представи декларация за нередности – по Образец в документацията за участие. Възложителя ще приложи хипотезите на чл. 48 ал.2 и ал.3 от ППЗОП, в случай че настъпят посочените в тези разпоредба обстоятелства.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Всяко решение на възложителя в процедурата за възлагане на обществената поръчка подлежи на обжалване относно неговата законосъобразност пред Комисията за защита на конкуренцията. На обжалване подлежи също всяко действие или бездействие на възложителя, с което се възпрепятства достъпът или участието на лица в процедурата. Жалба може да подаде всяко от лицата по чл. 120, ал. 8 и ал. 9 от ЗОП в 10-дневен срок, съгласно чл. 120, ал. 5, т. 1 и ал. 6 от ЗОП. Жалба срещу решението за класиране или прекратяване на процедурата може да подаде всяко от лицата по чл. 120, ал. 8 и ал. 9 от ЗОП в 10-дневен срок от уведомяването му за съответното действие, съгласно чл. 120, ал.5.т.4 и ал. 7 от ЗОП. Жалба се подава на български език едновременно до Комисията за защита на конкуренцията и до възложителя, чието решение, действие или бездействие се обжалва.

VI.4.3) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби

Община Белене, Цветомир Цветанов - главен експерт "Икономическо развитие и обществени поръчки", Виолета Динова - мл. експерт "Икономическо развитие и обществени поръчки", ул. "България" № 35, Република България 5930, Белене, Тел.: 0658 34672, E-mail: obshtinabl@abv.bg, Факс: 0658 31062

Интернет адрес/и:

URL: http://obshtina.belene.net/_index.php.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

19.02.2013 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ