Версия за печат

00712-2013-0002

BG-Поморие: 12 - Архитектурни и инженерни услуги; услуги по градоустройствено планиране и паркова архитектура, инженерно ориентирани научни и технически консултантски услуги; технически изпитвания и анализи

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ПОРЪЧКА
Директива 2004/18/EO

Услуги

РАЗДЕЛ I: ВЪЗЛАГАЩ ОРГАН

I.1) Наименование, адреси и място/места за контакт
Национален идентификационен No (ЕИК): 000057179

Община Поморие, ул. Солна № 5, За: Кунчо Гайдов, Република България 8200, Поморие, Тел.: 0596 22004, E-mail: zam.kmet_Gaydov@pomorie.org, Факс: 0596 23052

Място/места за контакт: Община Поморие

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган: http://pomorie.org.

Адрес на профила на купувача: http://pomorie.org/web/?cat=179..

Електронен достъп до информация: http://pomorie.org/web/?cat=179..

Електронно подаване на оферти и заявления: http://pomorie.org/web/?cat=179..

Адреси и места за контакт, от които може да бъде получена допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, от които могат да бъдат получени спецификации и допълнителни документи: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възлагащия орган

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги

I.4) Възлагане на поръчка от името на други възлагащи органи

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

II.1) Описание
II.1.1) Заглавие на поръчката, предоставено от възлагащия орган/възложителя

Консултантска услуга за оценяване на съответствието на инвестиционните проекти, упражняване на строителен надзор и изготвяне на технически паспорти за обекти: Обособена позиция 1. „Реконструкция и модернизация на ПСОВ и дълбоководно заустване”; Обособена позиция 2. „Реконструкция и рехабилитация на ВиК мрежата на гр. Поморие”

II.1.2) Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите
Услуги
Категория услуги: 12 (12 - Архитектурни и инженерни услуги; услуги по градоустройствено планиране и паркова архитектура, инженерно ориентирани научни и технически консултантски услуги; технически изпитвания и анализи)
Основна площадка или място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите:
Община Поморие
Код NUTS: BG341
II.1.3) Информация относно обществената поръчка, рамковото споразумение или динамичната система за покупки (ДСП)

Обявлението обхваща обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката или покупката/ите

Предметът на настоящата обществена поръчка е свързан с избор на изпълнител, който да предостави консултантски услуги за оценяване на съответствието на инвестиционните проекти, упражняване на строителен надзор и изготвяне на технически паспорти за обекти по обособени позиции: - проектиране и строителство на обект „Реконструкция и модернизация на ПСОВ и дълбоководно заустване” – Обособена позиция 1 и - проектиране и строителство на обект „Реконструкция и рехабилитация на ВиК мрежата на гр. Поморие” – Обособена позиция 2 по проект на Община Поморие: „Реконструкция и модернизация на пречиствателна станция за отпадъчни води (ПСОВ) – Поморие и реконструкция и рехабилитация на ВиК мрежа на гр. Поморие”, финансиран по Оперативна програма „Околна среда 2007-2013 г.”, Приоритетна ос 1 „Подобряване и развитие на инфраструктурата за питейни и отпадъчни води” по Процедура с референтен №: BG161PO005/10/1.11/02/16 „Подобряване и развитие на инфраструктурата за питейни и отпадъчни води в агломерации над 10 000 е.ж.” съгласно подписан договор за безвъзмездна финансова помощ между МОСВ и Община Поморие

ІІ.1.6) Общ терминологичен речник (CPV)

71521000, 71312000, 71541000

Описание:

Строителен надзор по време на строителството
Консултантски инженерни услуги в строителството
Услуги по управление на проекти, свързани със строителството

ІІ.1.7) Поръчката попада в обхвата на Споразумението за държавни поръчки (GPA)

НЕ

II.1.8) Обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

ДА

Оферти могат да бъдат подадавани:
За една или повече обособени позиции
II.1.9) Информация относно вариантите
Ще бъдат приемани варианти

НЕ

II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Предметът на настоящата обществена поръчка е свързан с избор на изпълнител за всяка една от обособените позиции, който да предостави следните услуги: • Дейност 1. Изпълнение функциите на Инженер по FIDIC, Жълта книга, първо издание 1999 г. до изтичане на периода за съобщаване на дефекти; • Дейност 2. Извършване на оценка на съответствието на проектната документация със съществените изисквания към строежите и изискванията на възложителя за всеки от строежите; • Дейност 3. Строителен надзор по време на изпълнението на обектите, до приемане и въвеждане в експлоатация, съгласно изискванията на ЗУТ и гарантиране прилагането на българските нормативни изисквания; • Дейност 4. Предоставяне на техническа помощ и съдействие на Възложителя за управление на съответния на обособената позиция договор за инженеринг във времето за съобщаване на дефекти и следващите дейности за документално и финансово приключване на цитирания договор; • Дейност 5. Изпълнение функциите на Координатор по безопасност и здраве, съгласно Наредба № 2 от 22.03.2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при изпълнението на строително - монтажни работи; • Дейност 6. Изготвяне на технически паспорти съгласно чл. 176а от ЗУТ и Наредба № 5 / 28.12.2006 г. за всички строежи (или за съответната част/етап от обектите, ако се извърши поетапно предаване на части от съответния договор за инженеринг).

Стойност, без да се включва ДДС
2950000 BGN
II.2.2) Информация относно опциите
Опции

НЕ

II.2.3) Информация относно подновяванията
Тази поръчка подлежи на подновяване

НЕ

ІІ.3) Продължителност на поръчката или краен срок за изпълнение
Завършване

30.06.2015 г. 

РАЗДЕЛ ІІI: ПРАВНА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия във връзка с поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Участниците представят документ за внесена гаранция за участие, в размер на: - 10 680 лв. (десет хиляди и шестстотин и осемдесет лева) за обособена позиция 1 и - 18 800 лв. (осемнадесет хиляди и осемстотин лева) за обособена позиция 2 под формата на банкова гаранция или парична сума, внесена по банкова сметка на Община Поморие: "ИнвестБанк" АД, клон Бургас, IBAN BG 10 IORT 73783317000103, BIC – IORTBGSF. В нареждането за плащане задължително следва да бъде записано ”Гаранция за участие в процедура за строителен надзор и Инженер по ФИДИК по проект на Община Поморие и номера на обособената позиция за която се участва". Валидността на гаранцията/гаранциите за участие следва да бъде не по-малко от 35 дни след изтичане на срока на валидност на офертата на участника. При подписване на договора участникът, определен за изпълнител за съответната обособена позиция, трябва да представи гаранция за изпълнение на договора - парична сума или банкова гаранция в размер на 2 % от стойността на договора без ДДС. Банковата гаранция трябва да е безусловна, неотменяема, с възможност да се усвои изцяло или на части и със срок на валидност не-по рано от 30.06.2015 г. Предвидена е и гаранция за авансово плащане в размер на 2 % от искания аванс, който е 10 % от стойността на договора. * Всички текстове на приложените към настоящата документация образци на банкови гаранции са примерни. Участниците могат да представят и банкова гаранция за участие по образец на банката, която я издава, при условие че в гаранцията са вписани условията на възложителя. Текстът в гаранцията относно безусловността е задължителен!!! Бъдещият изпълнител на съответната обособена позиция може да представи останалите банкови гаранции – за изпълнение и за авансово плащане по образец на банката, която я издава, при условие че в гаранцията са вписани условията на възложителя. Текстът в гаранцията относно безусловността е задължителен!!!

ІІІ.1.2) Основни финансови условия и начини на плащане и/или позоваване на разпоредбите, които ги уреждат

- Авансово плащане – 10 (десет) на сто от стойността на договора за съответната обособена позиция с вкл. ДДС. Условия за извършване на плащането е одобрението на встъпителния доклад на Изпълнителя от страна на Възложителя, както и първия междинен тримесечен доклад, представяне на фактура и гаранция за авансовото плащане, представляваща 2 % от стойността на искания аванс без ДДС. Плащането се извършва в срок до 15 работни дни след одобрението на горните доклади; - Междинни плащания – 70 (седемдесет) на сто от стойността на договора за съответната обособена позиция с вкл. ДДС. Условие за извършване на всяко междинно плащане е одобрението на съответните междинни тримесечни доклади за отчетния период, а също и представяне на фактура. Всяко междинно плащане се извършва в срок до 15 работни дни след одобрението на съответния междинен доклад. След първото междинно плащане се освобождава гаранцията за авансовото плащане; - Окончателно (балансово) плащане – до 20 (двадесет) на сто от стойността на договора за съответната обособена позиция с вкл. ДДС в срок до 15 работни дни след подписване на двустранен предавателно-приемателен протокол за представяне на окончателен доклад за строежа/строежите в съответствие с разпоредбите на чл. 168, ал. 6 от ЗУТ и предаването му на Възложителя, издаване на протоколи за установяване годността за ползване на строежа/строежите (приложение № 16) към НАРЕДБА № 3 от 31 юли 2003 г., както и след изтичането на срока за съобщаване на дефекти за обекта/обектите, представяне на окончателен доклад по договора на Възложителя и неговото одобряване и представяне на фактура. От окончателното плащане се приспадат суми за начислени неустойки, в случай че има такива. Окончателното (балансовото) плащане – до 20 (двадесет) на сто от стойността на договора с вкл. ДДС може да бъде изплатено и предсрочно, предвид изтичането на срока на договора за безвъзмездна финансова помощ, във връзка с изпълнението на който е настоящия договор, срещу представяне от страна на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ на банкова гаранция (свободна форма) за равностойността на окончателното (балансовото) плащане, съдържаща неотменяемо и безусловно задължение на банката да заплати тази сума на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ по настоящия договор - Община Поморие, която да е със срок на валидност до окончателното изпълнение на договора.

ІІІ.1.3) Правна форма, която трябва да придобие групата от икономически оператори, на която се възлага поръчката

Не е приложимо.

ІІІ.1.4) Други особени условия
Изпълнението на поръчката е предмет на особени условия

ДА

Описание на особените условия

както и договорните условия за строителство на Международните банки за развитие (Европейската банка за възстановяване и развитие, Световната банка, Интерамериканска банка за развитие, Африканска банка за развитие и Азиатска банка за развитие) /FIDIC Conditions of Contract for Construction MDB Harmonised Edition/.Ключов експерт № 2 – Резидент Инженер: Участникът следва да определи и един експерт, който ще изпълнява функциите на Резидент Инженер, по терминологията на FIDIC. Квалификация и умения: Този експерт трябва да притежава висше образование – строителен инженер или еквивалент; Общ професионален опит: Този експерт трябва да е работил най-малко 10 години по специалността си. Специфичен професионален опит: Този експерт трябва да има опит в упражняването на строителен надзор на минимум два обекта по ЗУТ, поне един от които във ВиК инфрастуктурата и/или хидротехническо строителство, както и минимум един обект по Общите условия на FIDIC или еквивалент и/или Общите условия на Практическото ръководство за възлагане на договори, финансирани от Европейския Съюз (PRAG), и/или Общите условия на международни финансови институции. Горните две изисквания (един обект за ВиК инфраструктура и/или хидротехническо строителство, както и един обект по Общите условия на FIDIC или еквивалент) могат да се покрият с изпълнението на 1 договор. Ключови експерти №№ 3 и 4 – Заместник Резидент Инженери (един за ПСОВ и един за дълбоководното заустване): Участникът следва да определи и двама експерти, които ще изпълняват функциите на Заместник Резидент Инженер, по терминологията на FIDIC за всеки един от обектите. Квалификация и умения: Тези експерти трябва да притежават висше образование – строителен инженер или еквивалент; Общ професионален опит: Тези експерти трябва да са работили най-малко 10 години по специалността си. Специфичен професионален опит: Тези експерти трябва да имат опит в упражняване на строителен надзор и въвеждане в експлоатация на минимум един обект от техническата ВиК инфрастуктура и/или хидротехническо строителство. Не-ключови експерти Участникът следва да има на разположение и не-ключови експерти, които да подпомагат ключовите експерти при реализация на дейностите по договора за обособена позиция 1. За целите на оценката на съответствие на инвестиционните проекти, стартиране, изпълнение и приемане на под-обектите (ПСОВ и дълбоководното заустване) по договора за инженеринг, съгласно ЗУТ и подзаконовите му актове, е необходимо Консултантът да разполага като минимум със следните експерти: ВиК – профил пречистване; ВиК – мрежи и съоръжения; Архитектура; Геодезия; Конструкции; Пътно строителство; Електрическа; КИП и А; ТОВК; Паркоустройство и благоустройство; Пожарна и аварийна безопасност и Координатор по безопасност и здраве – изисква се минимум един не-ключов експерт. Координаторът трябва да е правоспособно лице (да притежава съответното Удостоверение за правоспособност) с квалификация, професионален опит и техническа компетентност в областта на проектирането, строителството и безопасното и здравословно изпълнение на СМР, доказани съответно с диплома, лицензи, удостоверения и др. Квалификация и умения: Не-ключовите експерти трябва да притежават магистърска степен в съответната област. Общ професионален опит: Тези експерти трябва да са работили най-малко 5 години в областта на проектирането и/или строителството и/или упражняването на строителен надзор. За Обособена позиция 2: „Реконструкция и рехабилитация на ВиК мрежата на гр. Поморие” Ключов експерт № 1 – Инженер / Ръководител на екипа Участникът трябва задължително да осигури експерт, който да изпълнява функциите на Инженер/Ръководител на екипа от експерти и функцията на Инженер по FIDIC, съгласно чл. 1.1.2.4. от Общите условия на договорите за инженеринг. Общ професионален опит: Този експерт трябва да е работил най-малко 10 години по специалността Другите изисквания са посочени в раздел VI.3) Допълнителна информация от настоящото обявление.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Лично състояние на икономическите оператори, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

1. Списък на документите, съдържащи се в офертата, подписан от представляващия участника (в оригинал), по образеца от офертата, както и самата Оферта /бланка за административни и други данни/ (образец) – Приложение № 1 от документацията за обществената поръчка; 2. Копие от документа за регистрация или единен идентификационен код, който следва да се посочи в Приложение № 7 от документацията за обществената поръчка, съгласно чл. 23 от Закона за търговския регистър. Kогато не посочат ЕИК съгласно чл. 23 ЗТР, участниците – юридически лица или еднолични търговци, прилагат към офертите си и удостоверения за актуално състояние. В случай, че участникът е физическо лице - копие от документ за самоличност; 3. Пълномощно на лицето, подписващо офертата (оригинал). Представя се, когато офертата (или някой документ от нея) не е подписана от управлявляващия, а от изрично упълномощен негов представител; 4. Декларация по чл. 47, ал. 1, т. 1, букви "а", "б", "в", "г" и "д" и ал. 2, т. 2 и 5 от ЗОП (оригинал) - тези обстоятелства са абсолютна пречка за участие в процедурата. Следва да се има предвид, че само лишаване от упражняване на професиите и дейностите, свързани с подготовка на доклади за оценка на съответствието на инвестиционните проекти и упражняване на строителен надзор и Инженер по ФИДИК съгласно чл. 47, ал. 2, т. 2 от ЗОП са пречка в участието на настоящата процедура; 5. Декларация по чл. 47, ал. 1, т. 2 и 3 и ал. 2, т. 1, 3 и 4 и ал. 5, т. 2 от ЗОП (оригинал) - наличието на тези обстоятелства води до отстраняване от участие в процедурата; 6. Декларация по чл. 47, ал. 5, т. 1 от ЗОП (оригинал) - тези обстоятелства са абсолютна пречка за участие в процедурата. Не са включени обстоятелствата относими при възлагане на поръчки по чл. 3, ал. 2 от ЗОП; 7. Декларация за запознаване с условията на поръчката (оригинал); 8. Документ/Документи за гаранция за участие в процедурата; 9. Доказателства за икономическо и финансово състояние, изброени в поле ІІІ.2.2) на настоящото обявление; 10. Доказателства за технически възможности и/или квалификация, изброени в поле ІІІ.2.3.) на настоящото обявление; 11. Списък за подизпълнителите (оригинал), ако се предвиждат такива от участника. Списъкът се описва в декларация по образец (Приложение № 8А от документацията за обществената поръчка), в която се посочват видът на работите, които ще извършват подизпълнителите и делът на тяхното участие; 12.Декларация за приемане на условията в проекта на договора по чл. 56, ал. 1, т. 12 от ЗОП (по образец - Приложение № 15); 13. Декларация по чл. 56, ал. 1, т. 11 от ЗОП (по образец – Приложение № 16). Органите, от които участниците могат да получат необходимата информация за задълженията, свързани със закрила на заетостта и условията на труд, които са в сила в Република България, където трябва да се извършат услугите са Агенция по заетостта и Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“; 14. Справка «Сведение за участника» (оригинал); 15. Техническа оферта за изпълнение на поръчката (оригинал) (Приложение № 1А от документацията за обществената поръчка) за всяка обособена позиция по отделно; 16. Предлагана цена за изпълнение на поръчката (оригинал) за всяка обособена позиция по отделно; Чуждестранните юридически/физически лица представят еквивалентни документи, издадени от съответния орган в държавата, в която са установени (документите се представят на оригиналния език и в превод на български език), а съгласно чл. 56, ал. 4 от ЗОП документът по чл. 56, ал. 1, т. 1 от ЗОП (копие от документа за регистрация) се представя в официален превод.

ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

а) Информация, съгласно чл. 50, ал. 1, т. 3 от ЗОП за нетните приходи от продажби на консултантски услуги в строителството за последните три приключили финансови години – 2010 г., 2011 г. и 2012 г., в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си. За физическите лица се представя подходящ документ за доказване на приход (годишна данъчна декларация или еквивалентен официален документ); б) Копие от действаща застрахователна полица за професионална отговорност за консултант, извършващ оценка за съответствието на инвестиционните проекти и строителен надзор по чл. 171 от ЗУТ (заверено от участника копие); в) Когато по обективни причини участникът не може да представи исканите от Възложителя документи, той може да докаже икономическото и финансовото си състояние с всеки друг документ, който Възложителят приеме за подходящ. Съгласно чл. 56, ал. 2 от ЗОП, когато участникът предвижда участие на подизпълнители, документите, посочени в лявата част на поле ІІІ.2.2) от настоящото обявление, се представят за всеки от тях, а изискванията към тях се прилагат съобразно вида и дела на тяхното участие. Съгласно чл. 56, ал. 3 от ЗОП, когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, документите от лявата част на поле ІІІ.2.2) от настоящото обявление се представят само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор, посочени в дясната част на същото поле. Когато по обективни причини участникът не може да представи исканите от Възложителя документи, той може да докаже икономическото и финансовото си състояние с всеки друг документ, който Възложителят приеме за подходящ. В случаите по подточка б), чуждестранните юридически/физически лица представят еквивалентни документи, издадени от съответния орган/институция в държавата, в която са установени (документите се представят на оригиналния език и в превод на български език).

Изисквано минимално/ни ниво/а:

- Участникът трябва да има нетни приходи от продажби на консултантски услуги в строителството за предходните три приключили финансови години (2010 г., 2011 г. и 2012 г.) според приложената информация в размер по-голям от 3 000 000 лв. (три милиона лева) без ДДС общо за трите/съответните години в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си, когато участва за обособена позиция 1, в размер по-голям от 5 000 000 лв. (пет милиона лева) без ДДС общо за трите/съответните години в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си, когато участва за обособена позиция 2 и в размер по-голям от 8 000 000 лв. (осем милиона лева) без ДДС общо за трите/съответните години в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си, когато участва едновременно и за двете обособени позиции.; - Застрахователната сума по «Застраховка за професионална отговорност за консултант, извършващ оценка за съответствието на инвестиционните проекти и строителен надзор» трябва да покрива минималната застрахователна сума за обектите, предмет на поръчката, определена с чл. 5, ал. 3 и 4 от Наредба за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството (обн., ДВ., бр. 17 от 02.03.2004 г.) за съответната обособена позиция. В случай, че участникът е обединение, изискването се отнася до участниците в обединението, с които то доказва изпълнението на критериите за подбор

ІІІ.2.3) Технически възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията:

а/ Списък на основните договори за услуги, сходни с предмета на поръчката (упражняване на строителен надзор и подготовка на оценка на съответствието на инвестиционните проекти), изпълнени през последните три години, считано от крайната дата, определена за подаване на оферти по настоящата процедура, включително стойностите, датите и получателите, придружен от препоръки за добро изпълнение; б/ Списък на технически лица, включително на тези, отговарящи за контрола на качеството; в/ Документи, удостоверяващи образованието, професионалната квалификация и опита на ключовите и не-ключови експерти, както и автобиографии на ключовите и не-ключови експерти, съгласно приложения образец, които отговарят за извършването на услугата; г/ Заверено копие от удостоверение за извършване на дейностите по чл. 166, ал. 1, т. 1 от ЗУТ или заверено копие от документ, удостоверяващ правото на участниците да извършват такава дейност, издаден от компетентен орган на държава - членка на Европейския съюз, или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство съгласно чл. 166, ал. 7 от ЗУТ. В случай, че срокът на удостоверението на участник в процедурата изтича преди срока по проекта /три години/, участникът следва да представи и декларация в свободен текст в която да декларира, че в случай че бъде избран за изпълнител се задължава да поднови удостоверението си в съответствие със сроковете по проекта; д/ Заверени копия от валидни сертификати за въведена система за: управление на качеството ISO9001:2008 и за управление на околната среда ISO14001:2004 или еквивалентни и двете за дейности с обхват: администриране/управление на договори за строителство според условията на FIDIC/ФИДИК и строителен надзор или за дейности, близки до посочените. Възложителят приема еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки, както и други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството и опазване на околната среда; е/ в случай че участник използва ресурси на други физически или юридически лица, то следва да докаже че има на разположение тези ресурси.

Изисквано минимално/ни ниво/а:

- Участникът трябва да има доказан опит в оценка на съответствието на инвестиционни проекти като през последните 3 години, считано от крайната дата, определена за подаване на оферти по настоящата процедура, трябва да е извършил оценка на съответствието на минимум 1 инвестиционен проект за инфраструктурен ВиК или хидротехнически обект независимо далиучаства за една или за двете обособени позиции. - Участникът следва да има изпълнен най-малко 1 договор за услуги (упражняване на строителен надзор) през последните три години, считано от крайната дата, определена за подаване на оферти по настоящата процедура за изграждане или реконструкция на пречиствателна станция за отпадъчни води, когато участва за обособена позиция 1, - Участникът следва да има изпълнен най-малко 1 договор за услуги (упражняване на строителен надзор) през последните три години, считано от крайната дата, определена за подаване на оферти по настоящата процедура в областта на изграждане или реконструкция на ВиК мрежи, когато участва за обособена позиция 2 и - Участникът следва да има изпълнени най-малко 2 договора за услуги (упражняване на строителен надзор) през последните три години, считано от крайната дата, определена за подаване на оферти по настоящата процедура - 1 за изграждане или реконструкция на пречиствателна станция за отпадъчни води и 1 в областта на изграждане или реконструкция на ВиК мрежи, когато участва едновременно и за двете обособени позиции. Участник, покриващ останалите условия и изисквания и представил договор със смесен предмет /акумулиращ и двата изисквани по-горе варианта от Възложителя, а именно строителен надзор на ПСОВ и ВиК мрежи/ ще бъде допуснат до разглеждане на техническите предложения, поставени в плик № 2, когато участва едновременно и за двете обособени позиции. В случай, че участникът е обединение, изискванията се отнасят до участниците в обединението, с които то доказва изпълнението на критериите за подбор. В случай, че участникът използва подизпълнители, изискванията ще се прилагат съобразно вида и дела на тяхното участие. - Участникът следва да докаже, че разполага с предвидените с Техническата спецификация (Техническо задание) ключови и неключови експерти, както и че ключовите и неключови експерти отговарят на минималните изисквания, посочени от Възложителя – Община Поморие. Като минимум ключовите експерти са (едно лице не може да заема повече от една позиция): За Обособена позиция 1: „Реконструкция и модернизация на ПСОВ и дълбоководно заустване” Ключов експерт № 1 – Инженер / Ръководител на екипа Участникът трябва задължително да осигури експерт, който да изпълнява функциите на Инженер/Ръководител на екипа от експерти и функцията на Инженер по FIDIC, съгласно чл. 1.1.2.4. от Общите условия на договорите за инженеринг. Квалификация и умения: Този експерт трябва да има завършена квалификационна степен висше образование – строителен инженер или еквивалент; Общ професионален опит: Този експерт трябва да е работил най-малко 10 години по специалността си; Специфичен професионален опит: Този експерт трябва да има опит в управлението най- малко на един договор за строителство или инженеринг, изпълняван по Общите условия на FIDIC (Жълта книга) или еквивалентен и/или Общите условия на Практическото ръководство за възлагане на договори, финансирани от Европейския Съюз (PRAG), и/или Общите условия на международни финансови институции – Европейска инвестиционна банка, Световна банка, Интерамериканска банка за развитие, Африканска банка за развитие и Азиатска банка за развитие) /FIDIC Conditions of Contract for Construction MDB Harmonised Edition/ в сферата на техническата инфраструктура по смисъла на т. 31 от Допълнителните разпоредби на ЗУТ. Еквивалентен на FIDIC по смисъла на горното изречение са немските договорни условия за строителство (VOB/B) /The Construction Contract Procedures Part B (VOB/B)/,... Другите изисквания са посочени в раздел III.1.4) Други особени условия към настоящото обявление.

ІІІ.3) Специфични условия за поръчки за услуги
ІІІ.3.1) Информация относно определена професия
Изпълнението на услугата е ограничено до определена професия

НЕ

ІІІ.3.2) Персонал, който отговаря за изпълнението на услугата
Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала, който отговаря за изпълнението на услугата

ДА

РАЗДЕЛ ІV: ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита

ІV.2) Критерии за възлагане
ІV.2.1) Критерии за възлагане
Икономически най-изгодна оферта с оглед на:
Посочените по-долу критерии:
Показател: Обосновка на участника ; тежест: 10
Показател: Стратегия на участника; тежест: 20
Показател: Предложена от участника цена в лева без ДДС; тежест: 10
ІV.2.2) Информация относно електронен търг
Ще се използва електронен търг

НЕ

ІV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишни публикации относно същата поръчка

ДА

Обявление за предварителна информация

Номер на обявлението в ОВ на ЕС: 2012/S 157 - 262440 от 17.08.2012 г. 
ІV.3.3) Условия за получаване на спецификации и допълнителни документи или на описателен документ
Срок за получаване на искания за документи или за достъп до документи
18.02.2013 г.  Час: 17:00
Платими документи

НЕ

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие
01.03.2013 г.  Час: 17:00
IV.3.6) Език/езици, на който/които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Официален/ни език/езици на ЕС:

BG
 

IV.3.7) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата
Продължителност в дни

180

IV.3.8) Условия за отваряне на офертите
Дата: 04.03.2013 г.  Час: 12:00
Място

в сградата на Община Поморие.

Лица, които са упълномощени да присъстват при отварянето на офертите

При отваряне на офертите имат право да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с нестопанска цел. Не се изисква нотариална заверка на подписите на пълномощните.

РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Информация относно периодичното възлагане
Това представлява периодично пвтаряща се поръчка

НЕ

VI.2) Информация относно средства от Европейския съюз
Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

ДА

по проект на Община Поморие: „Реконструкция и модернизация на пречиствателна станция за отпадъчни води (ПСОВ) – Поморие и реконструкция и рехабилитация на ВиК мрежа на гр. Поморие”, финансиран по Оперативна програма „Околна среда 2007-2013 г.”, Приоритетна ос 1 „Подобряване и развитие на инфраструктурата за питейни и отпадъчни води” по Процедура с референтен №: BG161PO005/10/1.11/02/16 „Подобряване и развитие на инфраструктурата за питейни и отпадъчни води в агломерации над 10 000 е.ж.” съгласно подписан договор за безвъзмездна финансова помощ между МОСВ и Община Поморие

VI.3) Допълнителна информация

СПО: Да има опит в управлението най- малко на 1 договор за строителство или инженеринг, изпълняван по Общите условия на FIDIC (Жълта книга) или еквивалентен и/или Общите условия на Практическото ръководство за възлагане на договори, финансирани от Европейския Съюз (PRAG), и/или Общите условия на международни финансови институции – Европейска инвестиционна банка, Световна банка, Интерамериканска банка за развитие, Африканска банка за развитие и Азиатска банка за развитие) /FIDIC Conditions of Contract for Construction MDB Harmonised Edition/ в сферата на техническата инфраструктура по смисъла на т. 31 от Допълнителните разпоредби на ЗУТ. Еквивалентен на FIDIC по смисъла на горното изречение са немските договорни условия за строителство (VOB/B) /The Construction Contract Procedures Part B (VOB/B)/, както и договорните условия за строителство на Международните банки за развитие (Европейската банка за възстановяване и развитие, Световната банка, Интерамериканска банка за развитие, Африканска банка за развитие и Азиатска банка за развитие) /FIDIC Conditions of Contract for Construction MDB Harmonised Edition/. Ключов експерт № 2 – Резидент Инженер: Участникът следва да определи и един експерт, който ще изпълнява функциите на Резидент Инженер, по терминологията на FIDIC. Квалификация и умения: Този експерт трябва да притежава висше образование – строителен инженер или еквивалент; ОПО: Да е работил най-малко 10 години по специалността си. СПО: Да има опит в упражняването на строителен надзор на минимум два обекта по ЗУТ, поне един от които във ВиК инфрастуктурата и/или хидротехническо строителство, както и минимум един обект по Общите условия на FIDIC или еквивалент и/или Общите условия на Практическото ръководство за възлагане на договори, финансирани от Европейския Съюз (PRAG), и/или Общите условия на международни финансови институции. Горните две изисквания (един обект за ВиК инфраструктура и/или хидротехническо строителство, както и един обект по Общите условия на FIDIC или еквивалент) могат да се покрият с изпълнението на 1 договор. Ключов експерт № 3 – Заместник Резидент Инженер: Участникът следва да определи и експерт, който ще изпълнява функциите на Заместник Резидент Инженер, по терминологията на FIDIC за обекта. Квалификация и умения: Този експерт трябва да притежава висше образование – строителен инженер или еквивалент; ОПО: Този експерт трябва да е работил най-малко 10 години по специалността си. СПО: Да има опит в упражняване на строителен надзор и въвеждане в експлоатация на минимум един обект от техническата ВиК инфрастуктура и/или хидротехническо строителство. Не-ключови експерти за обособена позиция 2: ВиК – мрежи и съоръжения; Геодезия; Пътно строителство; Архитектура; Конструкции; Електрическа; ТОВК; Пожарна и аварийна безопасност и Координатор по безопасност и здраве. Квалификация и умения: Не-ключовите експерти трябва да притежават магистърска степен в съответната област. ОПО: Тези експерти трябва да са работили най-малко 5 години в областта на проектирането и/или строителството и/или упражняването на строителен надзор. - Участникът следва да притежава валидно удостоверение или заверено копие от документ, удостоверяващ правото на участниците да извършват такава дейност, издаден от компетентен орган на държава - членка на Европейския съюз, или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство по време на изпълнението на договора, предмет на поръчката независимо далиучаства за една или за двете обособени позиции. - Участникът следва да притежава внедрена система за управление на качеството съгласно стандарт ISO 9001:2008 и за управление на околната среда ISO14001:2004 или еквивалентни. Документацията ще е достъпна на сайта (интернет страницата) на Възложителя - Община Поморие, профил на купувача и е безплатна от момента на публикуване на обявлението и решението до изтичане на срока за получаване на документацията за участие от настоящото обявление.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

Интернет адрес: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Съгласно чл. 120, ал. 5, т. 1 и ал. 6 от ЗОП.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

31.01.2013 г. 

ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ

Обособена позиция № 1 / Заглавие на обособената позиция „Реконструкция и модернизация на ПСОВ и дълбоководно заустване”
1) Кратко описание

Предметът на настоящата обществена поръчка е свързан с избор на изпълнител, който да предостави консултантски услуги за оценяване на съответствието на инвестиционните проекти, упражняване на строителен надзор и изготвяне на технически паспорти за обект: - проектиране и строителство на обект „Реконструкция и модернизация на ПСОВ и дълбоководно заустване” по проект на Община Поморие: „Реконструкция и модернизация на пречиствателна станция за отпадъчни води (ПСОВ) – Поморие и реконструкция и рехабилитация на ВиК мрежа на гр. Поморие”, финансиран по Оперативна програма „Околна среда 2007-2013 г.”, Приоритетна ос 1 „Подобряване и развитие на инфраструктурата за питейни и отпадъчни води” по Процедура с референтен №: BG161PO005/10/1.11/02/16 „Подобряване и развитие на инфраструктурата за питейни и отпадъчни води в агломерации над 10 000 е.ж.” съгласно подписан договор за безвъзмездна финансова помощ между МОСВ и Община Поморие

2) Общ терминологичен речник (CPV)

71521000, 71312000, 71541000

Описание:

Строителен надзор по време на строителството
Консултантски инженерни услуги в строителството
Услуги по управление на проекти, свързани със строителството

3) Количество или обем

Предметът на настоящата обществена поръчка е свързан с избор на изпълнител, който да предостави следните услуги: • Дейност 1. Изпълнение функциите на Инженер по FIDIC, Жълта книга, първо издание 1999 г. до изтичане на периода за съобщаване на дефекти; • Дейност 2. Извършване на оценка на съответствието на проектната документация със съществените изисквания към строежите и изискванията на възложителя за всеки от строежите; • Дейност 3. Строителен надзор по време на изпълнението на обектите, до приемане и въвеждане в експлоатация, съгласно изискванията на ЗУТ и гарантиране прилагането на българските нормативни изисквания; • Дейност 4. Предоставяне на техническа помощ и съдействие на Възложителя за управление на договора за инженеринг във времето за съобщаване на дефекти и следващите дейности за документално и финансово приключване на цитирания договор; • Дейност 5. Изпълнение функциите на Координатор по безопасност и здраве, съгласно Наредба № 2 от 22.03.2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при изпълнението на строително - монтажни работи; • Дейност 6. Изготвяне на технически паспорти съгласно чл. 176а от ЗУТ и Наредба № 5 / 28.12.2006 г. за всички строежи (или за съответната част/етап от обектите, ако се извърши поетапно предаване на части от договора за инженеринг).

Прогнозна стойност, без да се включва ДДС
1068276.15 BGN
4) Информация за различна продължителност на поръчката или различна дата за начало/завършване
Дата за начало: , Дата за завършване: 30.06.2015 г. 



Обособена позиция № 2 / Заглавие на обособената позиция „Реконструкция и рехабилитация на ВиК мрежата на гр. Поморие”
1) Кратко описание

Предметът на настоящата обществена поръчка е свързан с избор на изпълнител, който да предостави консултантски услуги за оценяване на съответствието на инвестиционните проекти, упражняване на строителен надзор и изготвяне на технически паспорти за обект: - проектиране и строителство на обект „Реконструкция и рехабилитация на ВиК мрежата на гр. Поморие” – Обособена позиция 2 по проект на Община Поморие: „Реконструкция и модернизация на пречиствателна станция за отпадъчни води (ПСОВ) – Поморие и реконструкция и рехабилитация на ВиК мрежа на гр. Поморие”, финансиран по Оперативна програма „Околна среда 2007-2013 г.”, Приоритетна ос 1 „Подобряване и развитие на инфраструктурата за питейни и отпадъчни води” по Процедура с референтен №: BG161PO005/10/1.11/02/16 „Подобряване и развитие на инфраструктурата за питейни и отпадъчни води в агломерации над 10 000 е.ж.” съгласно подписан договор за безвъзмездна финансова помощ между МОСВ и Община Поморие

2) Общ терминологичен речник (CPV)

71521000, 71312000, 71541000

Описание:

Строителен надзор по време на строителството
Консултантски инженерни услуги в строителството
Услуги по управление на проекти, свързани със строителството

3) Количество или обем

Предметът на настоящата обществена поръчка е свързан с избор на изпълнител, който да предостави следните услуги: • Дейност 1. Изпълнение функциите на Инженер по FIDIC, Жълта книга, първо издание 1999 г. до изтичане на периода за съобщаване на дефекти; • Дейност 2. Извършване на оценка на съответствието на проектната документация със съществените изисквания към строежите и изискванията на възложителя за строежа; • Дейност 3. Строителен надзор по време на изпълнението на обекта, до приемане и въвеждане в експлоатация, съгласно изискванията на ЗУТ и гарантиране прилагането на българските нормативни изисквания; • Дейност 4. Предоставяне на техническа помощ и съдействие на Възложителя за управление на договора за инженеринг във времето за съобщаване на дефекти и следващите дейности за документално и финансово приключване на цитирания договор; • Дейност 5. Изпълнение функциите на Координатор по безопасност и здраве, съгласно Наредба № 2 от 22.03.2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при изпълнението на строително - монтажни работи; • Дейност 6. Изготвяне на технически паспорти съгласно чл. 176а от ЗУТ и Наредба № 5 / 28.12.2006 г. за строежа (или за съответната част/етап от обекта, ако се извърши поетапно предаване на части от договора за инженеринг).

Прогнозна стойност, без да се включва ДДС
1881723.85 BGN
4) Информация за различна продължителност на поръчката или различна дата за начало/завършване
Дата за начало: , Дата за завършване: 30.06.2015 г.