Версия за печат

00042-2012-0017

BG-София: 27 - Други услуги

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ВЪЗЛОЖЕНА ПОРЪЧКА
Директива 2004/18/ЕО

Услуги

РАЗДЕЛ I: ВЪЗЛАГАЩ ОРГАН

I.1) Наименование, адреси и място/места за контакт
Национален идентификационен No (ЕИК): 000695388

Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията, ул. Дякон Игнатий № 9, За: Галина Василева - директор на дирекция "Координация на програми и проекти", Република България 1000, София, Тел.: 02 9404422, E-mail: gvassileva@mtitc.government.bg, Факс: 02 9409795

Място/места за контакт: дирекция "Координация на програми и проекти"

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган: http://www.mtitc.government.bg/.

Адрес на профила на купувача: http://www.mtitc.government.bg/page.php?category=503.

Електронен достъп до информация: http://www.optransport.bg/.

I.2) Вид на възлагащия орган

Министерство или всякакъв друг държавен или федерален орган, включително техни регионални или местни подразделения

I.3) Основна дейност

Друг: транспорт, информационни технологии и съобщения

I.4) Възлагане на поръчка от името на други възлагащи органи

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

II.1) Описание
II.1.1) Заглавие на поръчката, предоставено от възлагащия орган

Избор на консултант за упражняване на независим строителен надзор и Инженер по ФИДИК до завършване на строителството, включително срока за отстраняване на дефекти по Договор EUROPEAID/120718/D/W/BG „Строителство на прилежащата инфраструктура на моста при Видин-Калфат"

II.1.2) Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите
Услуги
Категория услуги: 27 (27 - Други услуги)
Основна площадка или място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите:
гр.Видин, Р България - гр. Калафат, Румъния
Код NUTS: BG
II.1.3) Информация относно рамковото споразумение
ІІ.1.4) Кратко описание на поръчката или покупката/ите

Избор на консултант за упражняване на независим строителен надзор и Инженер по ФИДИК до завършване на строителството, включително срока за отстраняване на дефекти по Договор EUROPEAID/120718/D/W/BG „Строителство на прилежащата инфраструктура на моста при Видин-Калфат"

ІІ.1.5) Общ терминологичен речник (CPV)

71521000

Описание:

Строителен надзор по време на строителството

II.2) Обща крайна стойност на поръчката/ите
ІІ.2.1) Обща крайна стойност на поръчката/ите
Стойност
694999.05 EUR без ДДС

РАЗДЕЛ ІV: ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Договаряне без обявяване на конкурентно възлагане на поръчка

Основания за възлагането на поръчката без предварително публикуване на обявление в Официален вестник на Европейския сюъз (ОВ на ЕС) съгласно Директива 2004/18/ЕО

Възлага/т се допълнително/и строителство/стоки/услуги съгласно строгите условия, указани в директивата.

Допълнителна информация

Продължение от раздел VI.2. Допълнителна информация: Изборът на нов изпълнител на посочените услуги, който занапред ще се запознава и навлиза в един изключително комплексен и сложен проект, съществено би забавило приключването на проекта, от своя страна би довело до забавяне на строителните работи, до нови претенции, този път от строителя и по този начин би довело до значителни затруднения за възложителя. Възложителят ще бъде значително затруднен и при точното и навременно определяне на обхвата на услугите, с произтичащите от това усложнения по отношение на цената на евентуален отделен договор. Между Инженера и Изпълнителя са дискутирани много голям брой технически проблеми и са постигнати множество споразумения относно организацията на проверките, одобряване на технологиите и надзора от практическо значение за строителството на прилежаща инфраструктура. Един нов Инженер ще иска поне някои от тези споразумения да бъдат удовлетворяващи и за него, но без основата на проверката на проекта и други технически сведения, това ще доведе до загуба на време. Това неминуемо ще доведе и до закъснение на строителството, респективно нови искове и допълнителни разходи. б) разделянето на услугите (такива, изпълнявани до момента и такива, които ще бъдат изпълнявани занапред, независимо от пълната им идентичност), би довело до евентуален отказ от страна на новия Инженер да поеме отговорност за изпълнението на техническия проект, както и за качеството на вече изпълнените работи, за които съгласно приложимото българско законодателство и съгласно договора отговорността се носи от него чрез застраховка професионална отговорност в размер равна на стойността на договора за услуги. Разглеждането от страна на Инженера на исковете на Изпълнителя по договора за строителство е изключително важна функция на Инженера. Формален подход към последната материя от страна на новоизбрания Инженер би довело до значителни усложнения и до риск от загуба на средства по исковете на Изпълнителя, независимо от назначената Комисия за решаване на споровете. Следва да се отчете, че съдействието на Инженера при подготовката на исковете на Възложителя, както и при оспорване на исковете на Изпълнителя е от съществено значение за намаляване на степента на финансовите рискове за Възложителя. в) възлагането по реда на чл. 90, ал. 1, т. 8 от Закона за обществените поръчки ще създаде възможност за своевременно документално приключване на Договор № 3, както и на договорните отношения Строител-Възложител. Предвид факта, че обектът се съфинансира с безвъзмездни средства от Европейския съюз по програма ИСПА/КФ1164/94, които могат да се ползват само до края на 2012 г., с бързото и навременно възлагането на допълнителните услуги на същия изпълнител ще бъде възможно приключването на обекта при максимално усвояване на средствата от финансовия меморандум. Така ще бъдат избегнати и значителни бъдещи затруднения за възложителя. 3. Общата стойност на поръчката, с която се възлагат допълнителните услуги, не е повече от 50 на сто от стойността на основната поръчка. Очакваната максимална стойност на допълнителните услуги е в рамките на 1 млн. евро. Първоначалната стойност на Договор № 4 (възложен по реда на ПРАГ) е 2,7 млн. евро. Проведена е процедура на договаряне без обявление на основание чл. 90, ал. 1 , т. 8 от ЗОП. В становеще на АОП за осъществен предварителен контрол по чл.19, ал.2, т. 24 от ЗОП изборът на процедурата е определен за законосъобразен.

ІV.2) Критерии за възлагане
ІV.2.1) Критерии за възлагане
Най-ниска цена
ІV.2.2) Информация относно електронен търг
Използван е електронен търг

НЕ

ІV.3) Административна информация

РАЗДЕЛ V: ВЪЗЛАГАНЕ НА ПОРЪЧКАТА


Поръчка №: Д-4 / Обособена позиция №: / Заглавие на обособената позиция: Избор на консултант за упражняване на независим строителен надзор и Инженер по ФИДИК (Червена книга) до завършване на строителството, включително срока за отстраняване на дефекти по договор "Строителство на прилежащата българска инфраструктура" на проект: "Изграждане на комбиниран пътен/железопътен мост над река Дунав между гр. Видин в България и Калафат в Румъния"
V.1) Дата на решението за възлагане на поръчката

20.11.2012 г. 

ІV.2) Информация относно офертите
Брой на получените оферти

1

V.3) Наименование и адреси на икономическия оператор, в чиято полза е взето решението за възлагане на поръчката

Консорциум Хай-Пойнт Рендел - Инжероп - Салфо Асошиейтс - Видин, П.К.106, България 3600, Видин, Тел.: 0946 0337, Факс: 0946 03350

 История
V.4) Информация относно стойността на поръчката
Обща крайна стойност на поръчката
Стойност: 694999.05 EUR без ДДС
V.5) Информация относно възлагането на подизпълнители
Има възможност поръчката да бъде възложена на подизпълнител/и

ДА

Дял: 5%
Кратко описание на стойността/дела от поръчката, които ще бъдат възложени на подизпълнител/и:

експерти за упражняване на строителен надзор на обекта


РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Информация относно средства от Европейския съюз
Поръчката е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от Европейския съюз

НЕ

VI.2) Допълнителна информация

Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е сключило на 26 октомври 2007 г. Договор № 3 EuropeAid/120718/D/W/BG „Изграждане на прилежащата българска инфраструктура към новия мост на р. Дунав при Видин-Калафат” (Договор № 3) с испанската компания „ФЦЦ Конструксион С.А.“ (Изпълнител). Независимият надзор по Договара за строителство се упражнява от консорциума „Хай-Пойнт Рендел/Инжероп/Салфо Асошиейтс“, който изпълнява задачите и на Инженер по ФИДИК (Инженер) по Договор № 3. Първоначалният срок на Договор № 3 (Договора за строителство) е за 37 месеца, от които 1 месец за мобилизация, 24 месеца за изпълнение на строително-монтажни работи и 12 месеца период за уведомяване за дефекти. Изпълнението на Договор № 3 започва реално в началото на 2008 г. след подписване на Протокол № 2 за откриване на строителната площадка на обекта. В процеса на изпълнение на договора се констатира необходимостта от промяна в част от проекта (пресичания с въздушни високоволтови ел. линии), поради промяна в законодателството. Резултатът от тези промени е забавяне в изпълнението на строително-монтажните работи по договора за строителство. Консорциумът „Хай-Поинт Рендел/Инжероп/Салфо & АС”, наричан по-долу „Инженер”, изпълнява задачите на независим надзорник и Инженер по Общите условия (Червена книга на ФИДИК) по Договор № 4 „Независим надзор на строителството на прилежащата инфраструктура на българския бряг на мост на р. Дунав при Видин-Калафат” (наричан по-долу „Договор”). 1. Поради непредвидени обстоятелства е необходимо възлагането на допълнителна услуга на същия изпълнител. Непредвидените обстоятелства се изразяват в характера и предназначението на договора на Инженера – акцесорен и обслужващ по отношение на Договора за строителство, както и законово установената невъзможност да се извършва строителство без строителен надзор, а в конкретния случай, тъй като договорът е сключен при условията на ФИДИК – и невъзможността строителството да се извършва без лице, натоварено с функциите на Инженер по ФИДИК. Строителството по договора приключва до 15 септември 2012 г, като Инженерът следва да упражнява своите права и изпълнява своите задължения съгласно правилата на ФИДИК и в периода на т. нар. отстраняване на недостатъци – тоест до 15 септември 2013 г. Към момента на сключването на договора Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията не е могло, а и не е било задължено да предвиди неизпълнение от страна на строителя, а още по-малко да предвиди и възможната продължителност на подобно неизпълнение. Услугите, предмет на допълнителното възлагане се изразявят в извършването на допълнителен строителен надзор (включително подготовка на необходимите документи по Закона за устройство на територията и по ФИДИК), както и допълнителни услуги по оценка на искове на Изпълнителя. 2. Допълнителната услуга не може технически и икономически да се раздели от предмета на основния договор без значителни затруднения за възложителя, поради следните причини: а) изпълнителят по основния договор разполага с пълна информация, събрана от неговите експерти в хода на изпълнението на основния договор. Това означава, че при изпълнението на допълнителната услуга, досегашният изпълнител вече познава много добре проекта, в състояние е да изпълни допълнително възложените услуги, включително и за много кратък срок; възлагането на услугите на друг изпълнител би довело до значителни затруднения за Възложителя по определяне на отговорността по отношение, както на вече изпълненото строителство, така и на оценките на исковете и вариациите, в т.ч. в случаи на претенции към изпълнявалите супервизия/строителен надзор на обекта. Продължение в Приложение Г1 - Обществени поръчки, раздел 2)

VI.3) Процедури по обжалване
VI.3.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4) Дата на изпращане на настоящото обявление

30.01.2013 г.