Версия за печат

00712-2013-0001

BG-гр. Поморие: 09 - Счетоводни и одиторски услуги

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Услуги

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

Община Поморие, ул.Солна №5, За: Иван Алексиев-Кмет на Община Поморие, РБългария 8200, гр. Поморие, Тел.: 0596 22004, E-mail: mayor@pomorie.org, Факс: 0596 25236

Място/места за контакт: Община Поморие

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: http://pomorie.org.

Адрес на профила на купувача: http://pomorie.org/web/?cat=179.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Регионален или местен орган

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

„Избор на изпълнител за извършване на одит по проект „Реконструкция и модернизация на пречиствателна станция за отпадъчни води (ПСОВ) – Поморие и реконструкция и рехабилитация на ВиК мрежа на гр. Поморие”

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Услуги
Категория услуги: 9
Място на изпълнение: Община Поморие
Код NUTS: BG341
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

„Избор на изпълнител за извършване на одит по проект „Реконструкция и модернизация на пречиствателна станция за отпадъчни води (ПСОВ) – Поморие и реконструкция и рехабилитация на ВиК мрежа на гр. Поморие”, финансиран по Оперативна програма „Околна среда 2007-2013 г.”, Приоритетна ос 1, Процедура BG161PO005/10/1.11/02/16 - Подобряване и развитие на инфраструктурата за питейни и отпадъчни води в агломерации над 10 000 екв. ж., съгласно подписан договор за безвъзмездна финансова помощ DIR-51011116-C056/ 15.11.2012г. между Министерство на околната среда и водите и Община Поморие.С настоящата процедура се цели избор на изпълнител за извършване на текущ и окончателен одит по проект „Реконструкция и модернизация на пречиствателна станция за отпадъчни води (ПСОВ) – Поморие и реконструкция и рехабилитация на ВиК мрежа на гр. Поморие”. Изпълнителят следва да извършва текущо проверки, в съответствие с Насоките на Управляващия орган на ОПОС (Насоки за извършване на текущ одит на проекти финансирани със средства от ОПОС 2007 – 2013 г.) и да изготвя междинни одитни доклади към всяко междинно искане за плащане, което Възложителят изготвя. Изпълнителят следва да извърши проверки, в съответствие с Насоките на Управляващия орган на ОПОС, при приключване на проекта и да изготви окончателен одитен доклад към финалното искане за плащане, което Възложителят изготвя.

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

79212000

Описание:

Одиторски услуги

ІІ.1.7) Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация

НЕ

ІІ.1.8) Обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

С настоящата процедура се цели избор на изпълнител за извършване на текущ и окончателен одит по проект „Реконструкция и модернизация на пречиствателна станция за отпадъчни води (ПСОВ) – Поморие и реконструкция и рехабилитация на ВиК мрежа на гр. Поморие”. Изпълнителят следва да извършва текущо проверки, в съответствие с Насоките на Управляващия орган на ОПОС (Насоки за извършване на текущ одит на проекти финансирани със средства от ОПОС 2007 – 2013 г.) и да изготвя междинни одитни доклади към всяко междинно искане за плащане, което Възложителят изготвя. Изпълнителят следва да извърши проверки, в съответствие с Насоките на Управляващия орган на ОПОС, при приключване на проекта и да изготви окончателен одитен доклад към финалното искане за плащане, което Възложителят изготвя.

Прогнозна стойност без ДДС
300000 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Продължителност в месеци

32


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Всяка оферта трябва да бъде представена с гаранция за участие в размер на 3000 (три хиляди) лева. Валидността на гаранцията за участие (когато участникът е избрал банкова гаранция) следва да бъде не по-малко от 35 дни след изтичане на срока на валидност на офертата на участника. Участникът, определен за изпълнител, представя гаранция за изпълнение на договора за обществената поръчка. Размерът на гаранцията за добро изпълнение на договора е 3 % от общата стойност на договора без включен ДДС и се представя при сключването му. Гаранциите се представят във форма, избрана от участника - парична сума или банкова гаранция. Банковата сметка на Община Поморие е: IBAN- BG 10IORT73783317000103 BIC код - IORTBGSF Инвестбанк АД, клон Бургас Ако участникът представя Банкова гаранция, то същата трябва да бъде неотменима и безусловна, с възможност да се усвои изцяло или на части. Същата следва да съдържа задължение на Банката-гарант да извърши безотказно и безусловно плащане при първо писмено искане на Възложителя. Участникът може да представи банковата гаранция и по образец на гарантиращата банка в случай, че така издадената от банката гаранция отговаря на всички изисквания относно нейното съдържание и реквизити. Всички текстове на приложените към настоящата документация образци на банкови гаранции са примерни. Участниците могат да представят и банкова гаранция за участие по образец на банката, която я издава, при условие че в гаранцията са вписани условията на възложителя. Текстът в гаранцията относно безусловността е задължителен! Текстът в гаранцията относно безусловността е задължителен! Когато участникът е избрал гаранция под формата на парична сума, платежният документ следва да бъде заверен с подпис и печат на съответната банка. Последното се отнася и за случаите, когато е използвано електронно банкиране.

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

а) Авансово плащане в размер на 30 % от стойността от стойността на договора без включен ДДС в срок до 10 дни след представяне на фактура от страна на Изпълнителя, но при осигурени средства от Договарящия орган; б) Междинни плащания в размер общо до 40% от стойността на договора без включен ДДС в срок до 10 дни след представяне на съответния междинен доклад, оформен с приемо-предавателен протокол и фактура от страна на Изпълнителя и; в) Окончателно плащане в размер на 30% от стойността на договора без включен ДДС в срок до 10 дни след представяне на фактура от страна на Изпълнителя и приемането на окончателния одитен доклад.

ІІІ.1.3) Изискване за създаване на юридическо лице, когато участникът, определен за изпълнител, е обединение на физически и/или юридически лица

В случай, че избраният изпълнител е обединение, което не е регистрирано като самостоятелно юридическо лице, Възложителят няма изискване за регистрация като юридическо лице. При участие в процедурата на участник, който е обединение ,нерегистрирано като самостоятелно юридическо лице, участниците в обединението сключват нотариално заверено споразумение, което трябва да съдържа клаузи, гарантиращи, че всички членове на обединението са отговорни, заедно и поотделно за изпълнението на договора; че представляващия обединението е упълномощен да задължава, да получава указания за и от името на всеки член на обединението/консорциума; че членовете на обединението са солидарно отговорни за изпълнението на договора, включително по отношение на плащанията; че всички членове са длъжни да останат в него за целия период на изпълнение на договора, както и споразумението следва да съдържа клаузи, от които да е видно какво е разпределението на дейностите на отделните съдружници, с ясно и конкретно посочване на дейностите, които всеки от тях ще изпълнява в рамките на договора за обществената поръчка. Участниците в обединението трябва да определят едно лице, което да представлява обединението за целите на процедурата. Не се допускат промени в състава на обединението след подаването на офертата.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: Всяка оферта трябва да съдържа следните документи: 1.Оферта(Образец №1) и списък на документите, съдържащи се в плик 1; 2.Документ за закупена документация за участие (копие); 3.Документ за внесена гаранция за участие– копие на вносната бележка или оригинал на банковата гаранция за участие (Образец №17); 4.Административни сведения за участника (Образец № 2); 5.Регистрационни документи на участника: •единен идентификационен код (ЕИК) съгласно чл. 23 от Закона за търговския регистър или копие от документа за регистрация – копие заверено с подпис и печат на лицето определено по съдебна регистрация да представлява дружеството (за юридическо лице, което е регистрирано в България); •Когато не е представен ЕИК, съгласно чл.23 от Закона за търговския регистър, участниците – юридически лица или еднолични търговци, прилагат и удостоверение за актуално състояние. Чуждестранните юридически лица прилагат еквивалентен документ на съдебен или административен орган от държавата, в която са установени, като документът бъде преведен на български език и легализиран. •документ за регистрация на чуждестранното лице, съобразно националното му законодателство, като документът бъде преведен на български език и легализиран (за юридическо лице, което не е регистрирано в България); •документа за самоличност (копие) за участник- физическо лице; 6.Декларации: а) Декларация, че участникът е запознат с всички обстоятелства и условия на обществената поръчка и приема условията на договора (Образец № 3); б) Декларация, че участникът се задължава да спазва условията на поръчката и да не разпространява данни, свързани с поръчката (Образец № 4); в) Декларация * по чл. 47, ал. 1, ал. 2 и ал. 5 от ЗОП за участници установени/регистрирани в България (Образец № 5); г) Декларация ** по чл. 47, ал. 1, ал. 2 и ал. 5 от ЗОП за участници установени/регистрирани извън Република България (Образец № 5А); д) Декларация за участието на подизпълнители (Образец № 6); е) Декларация от подизпълнител/и (Образец № 7); ж) Декларация от членовете на обединението/консорциума (Образец № 9); 7.Документ за изпълнение на финансовите изисквания към участника (Образец № 10)- и да представи копие от отчетите за приходите и разходите за последните три финансово приключени години, в случай, че същите не са достъпни/видими чрез електронната страница на Търговския регистър. В случай, че документите са достъпни/видими чрез електронната страница на Търговския регистър, това обстоятелство следва да се отбележи под таблицата (Образец № 10); 8.Списък на основните договори (Образец №11); 9.Споразумение за създаване на обединение/консорциум за участие в обществената поръчка (когато участникът е обединение/консорциум, което не е юридическо лице); 10.Пълномощно от участника, упълномощаващо едно лице да представлява участника в процедурата (изисква се, когато избраното лице не представлява официално участника, съгласно документите за съдебна регистрация); 11.Пълномощни от всички членове на обединението, упълномощаващи едно лице от водещия член да подаде офертата и да попълни и подпише документите, които са общи за обединението (изисква се когато участникът е обединение, което не е юридическо лице и когато тази функция на лицето, подаващо офертата, не е изрично вписано в споразумението . 12.Списък на ключовите експерти (Образец № 12); 13.Автобиографии на предложените ключови експерти (Образец № 13); 14.Декларация за разположение на ключов експерт (Образец № 14); 15.Гаранция за участие – парафирана; 16. Техническо предложение за изпълнение на дейностите, предмет на поръчката - изготвя се от участника съгласно Образец № 18; 17. Ценово предложение (Образец № 15).
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: Съгласно чл.50, ал.1, т.3 от ЗОП - заверени от участника копия на Годишните отчети за приходи и разходи за последните три финансово приключели години (в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си), оформен съгласно Закона за счетоводството и приложимите нормативни актове, като за участници чуждестранни юридически лица се представят еквивалентни документи, изготвени съгласно приложимото законодателство на страната, където са установени. Участниците в процедурата могат да не прилагат горепосочените документи, на основание чл. 23, ал. 4 от Закона за търговския регистър,когато същите са вписани в търговския регистър. В случай, че участникът участва като обединение и/или ползва подизпълнители документите се представят от всеки член на обединението поотделно и/или от всеки от подизпълнителите.
Минимални изисквания: Участникът трябва да има минимален, документално доказан общ годишен оборот за предходните три приключили финансови години според приложените части от годишните финансови отчети в размер равен или по-голям от 200 000 лв. (двеста хиляди лева) без ДДС общо за трите години според датата на регистрацията му. В случай, че участникът е обединение, изискването за общ годишен оборот се отнася за общия годишен оборот на участниците в обединението за предходните три приключили финансови години. При участие на обединения, които не са юридически лица, критериите за подбор се прилагат към обединението участник, а не към всяко от лицата, включени в него, с изключение на съответна регистрация, представяне на сертификат или друго условие, необходимо за изпълнение на поръчката, съгласно изискванията на нормативен или административен акт и съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението. В случай на участие на подизпълнители изискването се прилага съобразно дела на тяхното участие.
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: 1.Списък на основните договори за услуги (по Образец № 11 от документацията), изпълнени през последните три (3) години считано от датата, определена като краен срок за получаване на оферти ; Като доказателства за реално изпълнение на посочените в списъка договори следва да бъдат представяни референции от които са видни предмета на съответния договор, обхвата на извършената от Участника работа и датата на приключването му; 2.Списък на ключовите експерти за изпълнение на поръчката (Образец 12) Към списъка се прилагат документи: - удостоверяващи представената информация ( дипломи, сертификати, референции, договори и др.) - професионална биография (CV) – Образец 13 - Декларация за наличие на ключов експерт – Образец 14
Минимални изисквания: 1. Участникът трябва да има доказан опит във всички описани области, както следва: - Минимум три (3) успешно приключили договора за упражняване на одитна дейност по проекти финансирани по програми и фондове на ЕС и/или други източници на финансиране през последните три години. Подизпълнителите следва да покриват изискването съобразно процентния дял ва участието им в изпълнение на поръчката. При обединение/консорциум изискването се покрива сумарно от партньорите. 2. Изисквания към ключовите експерти a) Изисквания към „Ръководител екип - водещ одитор” • Ръководителят на екипа следва да притежава икономическо образование и поне един от изброените сертификати или еквивалент: Дипломиран експерт счетоводител (ДЕС) - сертификат на Института на дипломираните експерт-счетоводители или Сертифициран вътрешен одитор (Certified Internal Auditor, CIA) – сертификат на Международния институт на вътрешните одитори (The IIA Inc.). С настоящите сертификати следва да се покаже необходимата квалификация в областта на процедурите свързани с осчетоводяванията на разходите по проекта, вътрешния контрол, контролни рамки, системи за управление и контрол, вътрешен одит, както и познания в областта на извършването на одитни ангажименти. • Минимум 5 години професионален опит в областта на одита, включително и опит в одит на проекти финансирани по програми и фондове на ЕС и/или други източници на финансиране. • Да притежава опит като ръководител екип – водещ одитор при одит на проекти, финансирани по програми и фондове на ЕС и/или други източници на финансиране за последните 3 години. b) Изисквания към Ключови експерти – одитор 1 и одитор 2: Одитор 1: • Да притежава международно признат сертификат или еквивалент : 1. Сертифициран инспектор на измами (Certified Fraud Examiner) – сертификат на Асоциацията на сертифицираните инспектори на измами (ACFE), с който следва да се покажат познания в областта на разкриването и предотвратяването на измами и нередности. 2. Минимум 3 години професионален опит в областта на одита и/или контрола и/или предотвратяването и разкриването на измами, включително по проекти финансирани по програми и фондове на ЕС и/или други източници на финансиране. Одитор 2: • Да притежава международно признат сертификат или еквивалент : 1.) Сертифициран одитор в публичния сектор (Certified Government Audit Professional, CGAP) – сертификат на Международния институт на вътрешните одитори (The IIA Inc.), с който следва да се покажат познания в областта на извършването на одитни ангажименти. 2.) Минимум 3 години професионален опит в областта на одита и/или контрола, включително по проекти финансирани по програми и фондове на ЕС и/или други източници на финансиране. c) Изисквания към Ключов експерт – правоспособен юрист: • да притежава диплома за висше образование с образователно квалификационна степен магистър по право; • да притежава правоспособност за упражняване на професията; • да има минимум 3 години стаж по специалността • да притежава минимум една година опит при провеждане или проверка за законосъобразност на процедури по ЗОП/НВМОП Лице от екипа може да бъде предложен за повече от една от изброените по –горе позиции, при условие, че отговаря на съответните изисквания. В случай, че участникът участва като обединение/консорциум, изброените горе изисквания се прилагат кумулативно за обединението/консорциума (като цяло), не за всеки член на обединението/консорциума по отделно. При участие на подизпълнители изискванията важат за тях съобразно вида и дела им в изпълнението на поръчката.
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги
ІІІ.3.1) За изпълнението на услугата се изисква определена професия

НЕ

ІІІ.3.2) Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала си, отговарен за изпълнението на услугата

ДА



РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Икономически най-изгодна оферта при:
Посочените по-долу показатели:
Показател: Показател: 1. Техническо предложение; тежест: 80
Показател: Показател: 1.1. Разбиране на приложимата нормативна рамка с максимален брой точки - 25т.; тежест: 25
Показател: Показател: 1.2.Предложен одиторски подход с максимален брой точки - 25т.; тежест: 25
Показател: Показател: 1.3. Предложени одиторски процедури с максимален брой точки - 25т.; тежест: 25
Показател: Показател: 1.4. Предложена индикативна програма за управление на ангажимента с максимален брой точки - 25т.; тежест: 25
Показател: Предложена от участника цена в лева без ДДС; тежест: 20

IV.3) Административна информация
ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
18.02.2013 г.  Час: 17:00
Платими документи

ДА

Цена: 24 BGN
Условия и начин на плащане

Сумата следва да бъде внесена по банков път или на касата на Община Поморие, IBAN: BG 10IORT73783317000103, BIC IORTBGSF, Инвестбанк АД, клон Бургас. На участниците е осигурен и пълен достъп за преглед на документацията по електронен път на адрес: www.pomorie.org в профил на купувача.

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
28.02.2013 г.  Час: 17:00
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

180

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 04.03.2013 г.  Час: 10:00
Място

гр. Поморие, ул. "Солна" № 5

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

При отваряне на офертите имат право да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с нестопанска цел. Не се изисква нотариална заверка на подписите на пълномощните.



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Tова представлява периодично възлагане на поръчка

НЕ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

Поръчката е свързана с проект на Община Поморие – „Реконструкция и модернизация на пречиствателна станция за отпадъчни води (ПСОВ) – Поморие и реконструкция и рехабилитация на ВиК мрежа на гр. Поморие”, финансиран по Оперативна програма „Околна среда 2007-2013 г.”, Приоритетна ос 1, Процедура BG161PO005/10/1.11/02/16 - Подобряване и развитие на инфраструктурата за питейни и отпадъчни води в агломерации над 10 000 екв. ж., съгласно подписан договор за безвъзмездна финансова помощ DIR-51011116-C056/ 15.11.2012г. между Министерство на околната среда и водите и Община Поморие.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Съгласно чл. 120, ал. 5, т. 1 и ал. 6 от ЗОП.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

18.01.2013 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ