Версия за печат

00115-2013-0001

BG-гр. Русе, пл. Свобода 6: 09 - Счетоводни и одиторски услуги

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Услуги

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

Община Русе, гр. Русе, пл. Свобода 6, За: Милена Мартинович - младши експерт, дирекция "Европейско развитие", България 7000, гр. Русе, пл. Свобода 6, Тел.: 082 506684, E-mail: mayor@ruse-bg.eu, Факс: 082 834413

Място/места за контакт: Община Русе

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.ruse-bg-eu.

Адрес на профила на купувача: http://ruse-bg.eu/articlescategory-7.html.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие:

Община Русе, пл. "Свобода" №6, За: Ваня Попова, България 7000, Русе, Тел.: 082 881635

Място/места за контакт: Информационен център, гише "Обществени поръчки"

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие:

Община Русе, пл. "Свобода" №6, За: Ваня Попова, България 7000, Русе, Тел.: 082 881635

Място/места за контакт: Информационен център, гише "Обществени поръчки"

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Регионален или местен орган

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

ДА

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

“ИЗВЪРШВАНЕ НА НЕЗАВИСИМ ФИНАНСОВ ОДИТ НА ПРОЕКТ „ПОДОБРЯВАНЕ НА ДОСТЪПНОСТТА НА ЕВРОРЕГИОН РУСЕ-ГЮРГЕВО С ПАН-ЕВРОПЕЙСКИ ТРАНСПОРТЕН КОРИДОР 9” С РЕГ. № 2(3i)-1.1-4, МИС ЕТС КОД 115, ФИНАНСИРАН ПО ПРОГРАМАТА ЗА ТРАНСГРАНИЧНО СЪТРУДНИЧЕСТВО РУМЪНИЯ – БЪЛГАРИЯ 2007 – 2013, СЪФИНАНСИРАНА ОТ ЕВРОПЕЙСКИЯ ФОНД ЗА РЕГИОНАЛНО РАЗВИТИЕ НА ЕС

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Услуги
Категория услуги: 9
Място на изпълнение: На територията на Община Русе
Код NUTS: BG323
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

Предмет на възлагане на настоящата поръчка е „Извършване на независим финансов одит“ на проект “ПОДОБРЯВАНЕ НА ДОСТЪПНОСТТА НА ЕВРОРЕГИОН РУСЕ – ГЮРГЕВО С ПАН-ЕВРОПЕЙСКИ ТРАНСПОРТЕН КОРИДОР 9”, който се изпълнява по Приоритетна ос 1: „Достъпност - Подобрена мобилност и достъп до транспортна, информационна и комуникационна инфраструктура в трансграничния регион ”, Ключова сфера на интервенция 1 „Подобряване на средствата за трансграничен сухопътен и речен транспорт” по Програмата за трансгранично сътрудничество Румъния – България 2007 – 2013, съфинансирана от Европейския фонд за регионално развитие на ЕС. За успешно отчитане изпълнението на дейностите по проекта и възстановяване на направените разходи е необходимо да се извърши заверка на разходите по проекта от лицензиран независим одитор. Избраният изпълнител следва да извърши независим финансов одит на всички проектни разходи, извършени от Водещия партньор - Община Русе, да изготви и представи на Водещия партньор съответните одитни доклади по приложения образец, като техният брой съответства на броя на подадените от Водещия партньор – Община Русе искания за възстановяване на средства. Избраният изпълнител следва и да изготви финален консолидиран Доклад за разходите на Община Русе и Община Гюргево на база на своите и предоставените му от Възложителя междинни доклади за разходите на партньора по проекта (Община Гюргево). Всички доклади за одит следва да бъдат изготвени на български и на английски език.

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

79212100

Описание:

Услуги по финансов одит

ІІ.1.7) Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация

НЕ

ІІ.1.8) Обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Избраният изпълнител следва да извърши независим финансов одит на всички проектни разходи, извършени от Водещия партньор - Община Русе. Избраният изпълнител следва и да изготви финален консолидиран Доклад за разходите на Община Русе и Община Гюргево.

Прогнозна стойност без ДДС
48895 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Завършване

13.02.2015 г. 


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Гаранция за участие в процедурата: участникът следва да представи гаранция за участие в процедурата в размер на 480 (четиристотин и осемдесет) лева. Гаранцията се представя в една от следните форми: 1. парична сума, платима по банкова сметка на възложителя. 2. банкова гаранция в полза на възложителя. Гаранция за изпълнение на договора: гаранцията за изпълнение на договора е 3 (три) % от стойността на договора без ДДС, представена в една от следните форми: 1. парична сума, платима по банкова сметка на възложителя, допълнително посочена на определения за изпълнител участник или 2. банкова гаранция в полза на възложителя. Когато участникът избере гаранцията за участие / изпълнение да бъде банкова гаранция, тогава това трябва да бъде безусловна и неотменима банкова гаранция в полза на Възложителя, с възможност да се усвои изцяло или на части, със срок на валидност най-малко: - срокът на валидност на офертата /за гаранцията за участие/; - срокът посочен в договора, удължен с 6 /шест/ месеца /за гаранцията за изпълнение/. Същата следва да съдържа заявление на банката-гарант да извърши безотказно и безусловно плащане при първо писмено искане на Възложителя. При избор на гаранция за участие (съответно за изпълнение) парична сума, то тя следва да бъде внесена по банков път по сметка на Възложителя: IBAN: BG37IORT73793300030000 BIC: IORTBGSF Банка :”Инвестбанк„ АД

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

ПРОЕКТЪТ Е ФИНАНСИРАН ПО ПРОГРАМАТА ЗА ТРАНСГРАНИЧНО СЪТРУДНИЧЕСТВО РУМЪНИЯ – БЪЛГАРИЯ 2007 – 2013, СЪФИНАНСИРАНА ОТ ЕВРОПЕЙСКИЯ ФОНД ЗА РЕГИОНАЛНО РАЗВИТИЕ НА ЕС

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: Офертата следва да бъде представена в запечатан непрозрачен плик, съдържа 3 отделни запечатани непрозрачни и надписани плика, както следва: 1. плик № 1 с надпис "Документи за подбор", в който се поставят следните документи, отнасящи се до критериите за подбор на участниците: - списък на документите, съдържащи се в офертата, подписан от участника – по образец на участника; - оферта за участие - ОБРАЗЕЦ № 1; - административни сведения - ОБРАЗЕЦ № 2; - документ за внесена по сметка на възложителя или безусловна и неотменяема банкова гар-я за участие – в оригинал; - копие от документа за регистрация или ЕИК съгласно чл.23 от Закона за търговския регистър, когато участникът е юридическо лице или едноличен търговец; копие от документа за самоличност, когато участникът е физическо лице; - при участници обединения – документ, подписан от лицата в обединението /споразумение, договор/, в който задължително се посочва представляващият - оригинал с нот. заверка на подписите или нот. заверено копие/; - доказателства за икономическо и финансово състояние по чл. 50 ЗОП, посочени от Възложителя в обявлението и документацията за участие; - доказателства за технически възможности и/или квалификация по чл. 51 ЗОП, посочени от Възложителя в обявлението и документацията за участие; - декларации за отсъствие на обстоятелства по чл.47, ал.1, 2 и 5 от ЗОП – ОБРАЗЕЦ № 3; ОБРАЗЕЦ № 4; ОБРАЗЕЦ № 5; ОБРАЗЕЦ № 6; ОБРАЗЕЦ № 7; ОБРАЗЕЦ № 8.Наличието на което и да е от обстоятелствата по чл.47, ал.1, ал. 2, т.1, 2 и 3 и ал. 5 е основание за отстраняване на участника. - декларация по чл.56, ал.1, т.8 от ЗОП с информация за подизпълнителите, ако участникът предвижда такива, както и вида на работите, които ще извършват и дела на тяхното участие - ОБРАЗЕЦ № 14; - декларация за съгласие за участие от подизпълнител - ОБРАЗЕЦ № 15; - документ за закупена документация за участие – копие; - декларация за приемане на условията в проекта на договора - ОБРАЗЕЦ № 18; - декларация, че са спазени изискванията за закрила на заетостта, включително за минимална цена на труда и условията на труд - ОБРАЗЕЦ № 19. 2. Плик № 2 с надпис „Предложение за изпълнение на поръчката”, в който се поставят документите, свързани с изпълнението на поръчката, а именно: - техническо предложение за изпълнение на поръчката (ОБРАЗЕЦ № 16) с приложени към него 1) разбиране на приложимата нормативна рамка; 2) описания на предложения одиторски подход; 3) описание на предложените одиторски процедури; 4) описание на предложената индикативна програма за управление на ангажимента. 3. Плик № 3 с надпис „Предлагана цена”, който съдържа ценовото предложение на участника /ОБРАЗЕЦ № 17/. Когато участникът предвижда участие на подизпълнители следните документи: административни сведения - ОБРАЗЕЦ № 2; копие от документа за регистрация или ЕИК съгласно чл.23 от Закона за търговския регистър, когато участникът е юридическо лице или ЕТ; копие от документа за самоличност, когато участникът е физическо лице; декларации за липса на обстоятелства по чл.47, ал.1, 2 и 5 от ЗОП; доказателства за икономическо и финансово състояние по чл.50 ЗОП и за технически възможности и/или квалификация по чл.51 ЗОП, посочени от възложителя; декларация за съгласие за участие от подизпълнител - ОБРАЗЕЦ № 13 се представят за всеки от тях, а изискванията към тях се прилагат съобразно вида и дела на тяхното участие. Когато участникът в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, следните документи: административни сведения - ОБРАЗЕЦ № 2; копие от документа за регистрация или ЕИК съгласно чл.23 от Закона за търговския регистър, когато участникът е юридическо лице или ЕТ; копие от документа за самоличност, когато участникът е физическо лице; декларации за липса на обстоятелства по чл.47, ал.1, 2 и 5 от ЗОП се представят за всяко физическо или юридическо лице, включено в обединението. При участници в чуждестранни физически или юридически лица или техни обединения - подробности в документацията за участие.
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: Копия от счетоводен баланс и отчет за приходите и разходите на участника за 2009, 2010 и 2011г., заверени съгласно Закона за счетоводството. Едноличните търговци представят само отчет за приходи и разходи. За физическите лица се представя подходящ документ за доказване на приход (годишна данъчна декларация или еквивалентен официален документ). Участници, които са регистрирани в Търговския регистър и са публикували годишните си финансови отчети, част от които са счетоводният баланс и отчетът за приходите и разходите, не следва да ги прилагат към офертата си. Когато участникът е чуждестранно физическо или юридическо лице или техни обединения, той представя посочените съставни части на ГФО, когато публикуването им се изисква от законодателството на държавата, в която е установен; - декларация, съдържаща информация за общия оборот и оборота от услуги, които са предмет на поръчката, за последните три години /2009, 2010 и 2011г./ в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си - ОБРАЗЕЦ № 9; Под услуги, предмет на поръчката, се разбират дейности, свързани с извършване на одитни услуги. Когато по обективни причини участникът не може да представи исканите от възложителя документи, той може да докаже икономическото и финансовото си състояние с всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ.
Минимални изисквания: Участникът следва да е реализирал за последните три години /2009, 2010 и 2011г./ общ оборот на стойност не по-малка от 50 000 лв. (петдесет хиляди лева) без ДДС - доказва се с попълнени данни в декларацията по чл.50, ал.1, т.3 от ЗОП (Образец № 9), данните в която следва да съответстват на представените от участника отчети за приходите и разходите (респ. др подходящ документ за доказване на икономическото и финансовото състояние при участници физически лица, чуждестранни участници) за съответните години (2009г., 2010г. и 2011г.). При участие на обединение, което не е юридическо лице, изискванията за оборот се прилагат за обединението като цяло. При участие с използване на подизпълнител изискването за оборот се отнася за подизпълнителя съобразно процентното му участие в изпълнението на конкретните дейности от предмета на поръчката.
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: Декларация, съдържаща списък на основните договори за одитни услуги, изпълнени през последните три години /2009, 2010 и 2011г./, включително стойностите, датите и получателите - ОБРАЗЕЦ № 10; Декларация, съдържаща списък на експертите, които участникът ще използва за извършване на предмета на поръчката (ОБРАЗЕЦ № 11). Към декларацията се прилагат професионална автобиография (ОБРАЗЕЦ № 12), декларация за ангажираност на всеки един от експертите (ОБРАЗЕЦ № 13) и документи, с които експертите доказват съответствието си с минималните изисквания за професионална квалификация и опит, посочени в документацията за участие.
Минимални изисквания: За последните 3 години (2009, 2010 и 2011г.), участникът следва да е изпълнил поне 3 (три) договора за извършване на одитна дейност (одитни услуги) - доказва с попълнен Списък на основните договори за одитни услуги, изпълнени през последните три години (2009, 2010 и 2011 г.) и представяне на референции за всеки един от трите договора. Референцията следва да бъде с изходящ номер от възложителя, да е посочена в нея дата и стойност на договора, както и дали е изпълнен качествено, в срок и в съответствие с нормативните изисквания. Участникът да разполага с одиторски екип, включващ минимум следните експерти, притежаващи необходимата професионална квалификация и опит, съответстващи на спецификата на поръчката, пряко ангажирани за изпълнението на услугата: - ръководител на екипа; - експерт – одитор в областта на одита в публичния сектор; - експерт в областта на процедури, свързани с нередности и измами, корупция и конфликт на интереси; - юрист. Наличието на посочените лица се доказва чрез посочване данните на лицата в декларацията ОБРАЗЕЦ № 11 и прилагане на професионални автобиографии, декларации за ангажираност на всеки един от експертите, а изпълнението на минималните изисквания за опит и квалификация - с представяне на документи, от които е видно съответствието с минималните изисквания, посочени в документацията за участие. Минималните изисквания по отношение опита и квалификацията на ключовите експерти: подробности в документацията за участие. Ключовите експерти не следва да бъдат лишени от правото да упражняват съответната професия или дейност, която е необходима за изпълнение на задълженията им по тази обществена поръчка, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението. В случай, че участникът участва като обединение, което не е юридическо лице, изброените минимални изисквания за техническите възможности и квалификация на участниците важат за обединението като цяло. При участие на подизпълнители, минималните изисквания важат за тях, съобразно вида и дела им в изпълнение на дейностите от предмета на поръчката.
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги
ІІІ.3.1) За изпълнението на услугата се изисква определена професия

ДА

Нормативни разпоредби

Ръководител: да притежава един или повече от следните сертификати или еквивалент: национални - сертификат за дипломиран експерт-счетоводител, издаден от ИДЕС; международни: - чуждестранни еквиваленти на Българския сертификат за дипломиран експерт-счетоводител (ДЕС) - CPA, ACCA, CFSA, CA или - сертификат на Международния институт на вътрешните одитори – CIA или CGAP; да е член на ИДЕС; да е вписан в публичния регистър на регистрираните одитори; Експерт одитор в областта на одита в публичния сектор: да притежава един или повече от следните сертификати (или еквивалент): национални: за дипломиран експерт-счетоводител (ДЕС) – диплома, издадена от Института на дипломираните експерт-счетоводители; сертификат за „вътрешен одитор на публичния сектор”, издаден от Министерството на финансите; международни: за сертифициран вътрешен одитор (Certified Internal Auditor, CIA) - сертификат на Международния институт на вътрешните одитори (The IIА Inc.); за сертифициран одитор в публичния сектор (Certified Government Auditing Professional, CGAP) - сертификат на Международния институт на вътрешните одитори (The IIА Inc.); да е вписан в публичния регистър на регистрираните; Експерт в областта на процедури, свързани с нередности и измами, корупция и конфликт на интереси: да притежава сертификат в областта на разкриване и предотвратяване на нередности и измами (Сертифициран инспектор на измами (CFЕ) или еквивалент; Юрист: да има завършена минимална образователна степен "магистър" в професионално направление от област "Право"; да има юридическа правоспособност;

ІІІ.3.2) Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала си, отговарен за изпълнението на услугата

ДА



РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Икономически най-изгодна оферта при:
Посочените по-долу показатели:
Показател: Техническо предложение; тежест: 80
Показател: Финансово предложение; тежест: 20

IV.3) Административна информация
ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
01.02.2013 г.  Час: 17:30
Платими документи

ДА

Цена: 20 BGN
Условия и начин на плащане

Документация за участие може да се закупува до 01.02.2013г. всеки работен ден от 9:00 до 17:30 часа от Община Русе, пл. Свобода № 6, Информационен център, гише "Обществени поръчки" Сумата от 20 /двадесет/ лв. следва да бъде внесена в касата на Община Русе или по банков път на следната сметка: IBAN: BG 96IORT73798400080000 вид плащане: 447000 BIC: IORTBGSF Банка: „Инвестбанк” АД

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
08.02.2013 г.  Час: 17:00
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

60

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 11.02.2013 г.  Час: 14:00
Място

В сградата на Община Русе - гр. Русе, пл. "Свобода" №6, ет. 3, Заседателна зала

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

Отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители /не е необходимо пълномощното да е с нотариална заверка/, както и представители на средставата за масово осведомяване и на юридическите лица с нестопанска цел.



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

ПРОЕКТЪТ Е ФИНАНСИРАН ПО ПРОГРАМАТА ЗА ТРАНСГРАНИЧНО СЪТРУДНИЧЕСТВО РУМЪНИЯ – БЪЛГАРИЯ 2007 – 2013, СЪФИНАНСИРАНА ОТ ЕВРОПЕЙСКИЯ ФОНД ЗА РЕГИОНАЛНО РАЗВИТИЕ НА ЕС.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Съгласно чл. 120 от ЗОП.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

11.01.2013 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ