Версия за печат

00087-2013-0001

BG-гр.София: 12 - Архитектурни и инженерни услуги; услуги по градоустройствено планиране и паркова архитектура, инженерно ориентирани научни и технически консултантски услуги; технически изпитвания и анализи

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ПОРЪЧКА

Услуги

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛАГАЩ ОРГАН

I.1) Наименование, адреси и място/места за контакт

Столична община, ул. "Московска" № 33, За: инж.Олга Томова, Република България 1000, гр.София, Тел.: 0359 9377246, E-mail: tomova@sofia.bg, Факс: 0359 9377558

Място/места за контакт: Дирекция "Обществени поръчки и концесии", ул. "Париж" № 3

Адреси и места за контакти, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакти, от които може да се получат спецификациите и допълнителни документи: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакти, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие:

Столична община, ул. "Московска" № 33, За: Фронт офис, РБългария 1000, София, Тел.: 02 9377505, Факс: 02 9809866

Място/места за контакт: Фронт офис

I.2) Вид на възлагащия орган и основна дейност или дейности

Регионален или местен орган

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги

Възлагащият орган извършва покупка от името на други възлагащи органи

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

II.1) Описание
II.1.1) Заглавие на поръчката, предоставено от възлагащия орган

Консултантска услуга по чл.166, ал.1, т.1 от Закона за устройство на територията /ЗУТ/ за упражняване на строителен надзор по време строителството и изпълнение задълженията на координатор по безопасност и здраве съгласно чл.11 от Наредба № 2 от 22 март 2004г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи на обектите на Столична община.

II.1.2) Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите
Услуги
Категория услуги: 12
Основно място на изпълнение: гр. София - обекти на територията на Столична община
Код NUTS: BG411
ІІ.1.3) Настоящото обявление обхваща

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката или покупката/покупките

В обхвата на обществената поръчка за избор на изпълнител, който да упражнява строителен надзор на обектите на Столична община се включват консултански услуги по смисъла на чл. 166, ал.1 от ЗУТ и свързаните с него подзаконовите нормативни актове съгласно условията в документацията за участие, както следва: • Упражняване на строителен надзор върху изпълнението на СМР и съотвествието на извършващото се строителство с нормативните изисквания; строителните правила и нормативи; техническите, технологичните, сатинарно-хигиенните, екологичните и противо-пожарните изисквания; предвижданията на инвестиционния проект, договора за строителните работи. • Координиране на строителния процес до въвеждането на обекта в експлоатация. • Наблюдаване за спазването на изискванията за здравословните и безопасни условия на труд. • Проверяване на съответствието и подписване на количествените сметки представени от изпълнителя на извършените СМР. • Съставяне на актовете и протоколите в съответствие с нормативните изисквания. • Осигуряване на условия за безопасност на труда. • Контрол по опазване на околната среда. • Контролиране на съответствието на влаганите материали и продукти. • Мерки за недопускане на увреждане на трети лица и имоти от строителството. • Подписване на всички междинни и окончателни актове и протоколи. • Инструкции за точно и качествено изпълнение на строително-монтажните дейности. • Да изисква изготвянето на екзекутивна и друга техническа документация и подписва същата както и да я представи за съхранение. • Участие при съставянето на констативния акт по чл.176, ал.1 от ЗУТ • Изготвяне на технически паспорт на строежа съгласно изискванията на ЗУТ и Наредба №5 / 28.12.2006 г. • Да съхранява и предоставя при поискване от контролен орган на строителните книжа и заповедната книга на строежа по чл. 170, ал. 3 от ЗУТ. • Изготвяне и представяне на окончателен доклад за въвеждане на обекта в експлоатация и всички други дейности, предвидени в закона, технологичните правила и нормативи или необходими за осигуряване на ефективен и качествен контрол по изпълняваните строителни работи. Обхватът на поръчката включва и всички други дейности, предвидени в закона, в технологичните правила и нормативи, или необходими за осигуряване на ефективен и качествен контрол при изпълнението на строително-монтажните работи на обектите.

ІІ.1.6) Общ терминологичен речник (CPV)

71520000

Описание:

Строителен надзор

ІІ.1.7) Поръчка, обхваната от Споразумението за държавни поръчки (GPA)

НЕ

ІІ.1.8) Разделяне на обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Съвкупно количество или обем

Съгласно Раздел II.1.5)

ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Продължителност на поръчката или срок за изпълнението
Продължителност в месеци

24


РАЗДЕЛ ІII ПРАВНА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия във връзка с поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

I. Гаранцията за участие в откритата процедура е в размер на 10000,00 /десет хиляди/ лева, представена в една от следните форми: -депозит на парична сума, внесена по сметка на Столична община Банка: Общинска банка, клон "Врабча"; IBAN: BG 72 SOMB 9130 33 33008301;BIC: SOMBBGSF на името на Столична община, дирекция "Финанси" или - банкова гаранция за срока на валидност на офертата /оригинал/ Валидността на гаранцията за участие е до срока на валидност на офертата на участника. Формата на гаранцията за участие се избира от участника. II. Гаранция за изпълнение на договора в размер на 2% от прогнозната стойност по договора за обществена поръчка без ДДС, представена преди подписването му, в една от следните форми, избрани от участника, определен за Изпълнител на поръчката: -парична сума, внесена по сметка на Столична община Банка: Общинска банка, клон "Врабча", IBAN: BG 72 SOMB 9130 33 33008301, BIC: SOMBBGSF на името на Столична община, дирекция "Финанси" или -банкова гаранция, издадена в полза на възложителя.

ІІІ.1.2) Основни финансови условия и начини на плащане и/или позоваване на разпоредбите, които ги уреждат

ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ изплаща договорените възнаграждения, както следва: В тридесет дневен срок от датата на подписване на Протокол за откриване на строителна площадка ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ превежда аванс в размер до 10% от стойността на всеки договор за който е подписано двустранно споразумение. Окончателно плащане- в тридесет дневен срок след получаване Разрешение за ползване на строежа или Удостоверение за въвеждане в експлоатация и получаване на технически паспорт за съответния обект.

ІІІ.1.4) Други особени условия, приложими към изпълнението на поръчката

Обстоятелства, наличието на които води до отстраняване на участниците: Наличие на обстоятелства по чл.47, ал.1, т.1 букви "а-д", т.2 и т.3, ал.2, т.1, , т.2а-който е виновен за неизпълнение на задължения по договор за обществена поръчка, т.3, т.4 и т.5 и ал.5, т.1 и т.2 от ЗОП. Непредставяне на документи по чл. 56 от ЗОП, освен ако това не бъде отстранено при условията на чл.68, ал.8 и ал.9 от ЗОП. Участник се отстранява от процедурата и когато не отговаря на минималните изисквания и изисквания на Възложителя, посочени в обявлението и Документацията за участие.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Лично състояние към икономическите оператори, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Информация и формалности, които са необходими за оценката дали изискванията са изпълнени: В процедурата може да участва всяко българско или чуждестранно физическо или юридическо лице, както и техни обединения. Участниците в процедурата трябва да представят: копие на документа за регистрация или единен идентификационен код, съгласно чл.23 от Закона за търговския регистър, когато участникът е юридическо лице или едноличен търговец, а когато е физическо лице – копие от документ за самоличност. Когато участникът в процедурата е чуждестранно физическо или юридическо лице документът се представя в официален превод. Когато не е представен единен идентификационен код, съгласно чл. 23 от Закона за търговския регистър, участниците са длъжни да представят удостоверение за актуално състояние – оригинал или нотариално заверено копие, издадено не повече от 1 месец преди датата на отваряне на офертите. Чуждестранните юридически лица трябва да приложат в официален превод еквивалентен документ на съдебен или административен орган от държавата, в която са установени, който изрично съдържа информация за законният/те представител/и на участника. Забележка: Когато участникът в процедурата е обединение, което не е юридическо лице Документът се представя за всяко физическо или юридическо лице в обединението.Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, към офертата се представя и оригинал или нотариално заверено копие на документа, с който е създадено обединението. С този документ следва по безусловен начин да се удостовери, че участниците в обединението поемат солидарна отговорност за участието в обществената поръчка и за периода на изпълнение на договора. В споразумението за обединение трябва да бъде определено и посочено разпределението на дейностите между членовете при изпълнението на обществената поръчка, с което Участникът следва да съобрази представянето на документите по чл.56, ал.3 от ЗОП. Като минимум споразумението задължително трябва да съдържа клаузи, които да гарантират, че: 1.всички членове на обединението са отговорни, заедно и поотделно за изпълнението на целия договора; 2. всички членове на обединението са задължени да останат в него за целия период на изпълнение на договора. Участниците в обединението трябва да определят (упълномощават) едно лице, което да представлява обединението пред трети лица, по време на изпълнение на поръчката. В споразумението те трябва да определят и наименованието на участника. Не се допускат никакви промени в състава на обединението след подаването на офертата. Когато участникът в процедурата е обединение, което не е юридическо лице: 1. Документите по ал.1, т.1 и 6 на чл. 56 от ЗОП се представят за всяко физическо или юридическо лице, включено в обединението 2. документите по ал.1, т. 4 и 5 на чл. 56 от ЗОП се представят само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието за подбор по чл. 25, ал. 2, т. 6 и т.8; Когато за изпълнение на поръчката участниците ще ползват подизпълнители те трябва да представят в офертата си информация за подизпълнителите, която съдържа: 1.Декларация за подизпълнителите, които ще участват при изпълнението на поръчката; 2.декларация от всеки от подизпълнителите относно съгласие за участието му в изпълнение на поръчката Всеки подизпълнител трябва да представи документите по т. 21 настоящата документация, а изискванията към тях се прилагат съобразно вида и дела на тяхното участие.
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценката дали изискванията са изпълнени: 2. За доказване на икономическото и финансовото си състояние участниците представят следните документи: 2.1. заверено копие от годишните отчети за приходите и разходите и баланси за 2009, 2010 и 2011 г. 2.2. справка по Образец № 8 за оборота от рализираните приходи от упражнен строителен надзор за 2009, 2010 и 2011 г. в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си. 2.3. копие от валидна застраховка „Професионална отговорност”, съгласно чл.171, ал.1 и ал.2 от ЗУТ за всички категории обекти. В случай, че участникът в процедурата е обединение документите по т.2.1 се представят само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор; по т.2.3 за всеки от членовете в обединението, който ще упражнява строителен надзор. В случай, че участникът в процедурата ползва подизпълнители документите по т.2 се представят от всеки от подизпълнителите, а изискванията към тях се прилагат съобразно вида и дела на тяхното участие.
Изисквано/и минимално/и ниво/а: 1.Участникът в процедурата трябва да отговаря на следните изисквания за икономическо и финансово състояние: 1.1. Да има оборот от реализирани приходи от упражнен строителен надзор, минимум 1 000000.00(един милион) общо за трите години (2009, 2010 и 2011г.) 1.2. да има валидна застраховка „професионална отговорност”, съгласно чл.171, ал.1 и ал.2 от ЗУТ за всички категории обекти.
ІІІ.2.3) Технически възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценката дали изискванията са изпълнени: 2. За доказване на технически възможности и квалификация участниците представят: 2.1. Копие на валиден лиценз, издаден съгласно чл.167 от ЗУТ, включително основен и разширен списък на екипа от правоспособни физически лица от различните специалности, за упражняване на дейностите оценка на съответствието на инвестиционнните проекти и /или упражняване на строителен надзор; 2.1.2. Копие на удостоверение на лицето, включено в регистъра по чл.165 от Закона за културното наследство. 2.2. За доказване на опита за извършването на Консултантска услуга по чл.166 от Закона за устройство на територията /ЗУТ/ за упражняване на строителен надзор по време строителството, в т.ч. изготвяне на технически паспорти с издаване на Разрешение за ползване или Удостоверение за въвеждане на обекти в експлоатация през последните 3 години, включително до датата на подаване на офертата да представи: 2.2.1. списък съгласно Образец № 9 с договори за минимум 5/пет/ обекта, свързани с упражнен строителен надзор.За посочените в списъка обекти да се приложат минимум 5 референции от Възложителите с посочена стойност и дата на договора. Да се приложат съответните Разрешения за ползване или Удостоверения за въвеждане в експлоатация на обектите; 2.3. За доказване на правоспособните лица, участващи в екипа от физически лица, чрез които консултантът упражнява дейност по упражняване на строителен надзор и задълженията на координатор по безопасност и здраве представя: 2.3.1. списък, съгласно Образец №10 на правоспособните физически лица чрез които консултантът упражнява дейностите, съдържащ името и специалността на всеки член от екипа, трудов стаж и правоотношение с участника. Прилагат се дипломи за професионална квалификация. За всеки член от екипа, който не е включен в основния или разширен списък от специалисти, да се приложи доказателство за ангажираността на съответния специалист за изпълнение на обществената поръчка(копие от трудова книжка, справка от НАП, граждански договор, декларация за съгласие и др.) Когато участникът няма сключен договор с член на екипа, задължително трябва да представи подписана от съответното лице декларация, че е съгласен да участва в екипа и е запознат с условията на процедурата и изискванията за изпълнение на поръчката- Образец № 10а 2.3.2.За координаторите по ЗБУТ да се приложат също съответните документи за квалификация - дипломи, лицензи, удостоверения, съгласно чл.5 , ал.2 от Наредба №2 от 2004г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи. 3. В случай, че участникът е обединение, което не е юридическо лице, изискванията по точка 2.2 и 2.3 се отнасят за обединението като цяло, подаващо оферта.
Изисквано/и минимално/и ниво/а: 1. Участник в процедурата трябва да отговаря на следните изисквания за технически възможности и квалификация: 1.1. Да е лицензиран съгласно чл.167 от ЗУТ за извършването на консултантски услуги по чл.166 от ЗУТ за всички категории строежи. 1.1.2. За обекти- недвижими културни ценности участникът трябва да докаже, че в списъчния състав или в допълнителния списък към лиценза по чл.167 от ЗУТ има лице, включено в регистъра по чл.165 от Закона за културното наследство. 1.2. опит в извършването на Консултантска услуга по чл.166 от Закона за устройство на територията /ЗУТ/ за упражняване на строителен надзор по време строителството, в т.ч. изготвяне на технически паспорти с издаване на Разрешение за ползване или Удостоверение за въвеждане на обекти в експлоатация през последните 3 години , включително до датата на подаване на офертите както следва: - Да е изпълнил не по-малко от 5 договори за минимум 5/пет/ обекта, свързани с упражнен строителен надзор. Да се приложат минимум 5 референции от Възложителите с посочена стойност и дата на договора.Да се приложат съответните копия от Разрешение за ползване или Удостоверение за въвеждане в експлоатация на обектите. 1.3. задължителен минимален състав на екипа от физически лица/включващ основен и разширен списък/, чрез които консултантът упражнява дейност по упражняване на строителен надзор и задълженията на координатор по безопасност и здраве, по специалности: 1. архитектура или урбанизъм-3; 2.промишлено и гражданско строителство, технология и механизация на строителството или строителство на сгради и съоръжения-3; 3.топлотехника (отопление, вентилация и климатизация) – 2; 4. специалности, въз основа на които се придобива квалификация електроинженер-3; 5.водоснабдяване и канализация, хидротехническо строителство, хидромелиоративно строителство или хидроенергийно строителство-6, в т.ч.: 5.1. водоснабдяване и канализация-4; 5.2. хидротехническо, хидромелиоративно или хидроенергийно строителство-2; 6. транспортно строителство-пътно строителство, железопътно строителство или строителство на транспортни съоръжения-7, в т.ч.: 6.1.пътно строителство-3; 6.2.железопътно строителство -1; 6.3.конструкции-3; 7. специалностите, въз основа на които се придобива квалификация инженер в областта на телекомуникациите-1; 8.специалностите, въз основа на които се придобива квалификация технолог в областта на производствените процеси-1; 9.специалностите, свързани със санитарно-хигиенните изисквания към строежите (лекари, инженери, архитекти и др.)-1; 10.пожарна и аварийна безопасност или друга специалност, осигуряваща квалификация в областта на противопожарните строително-технически норми-1; 11.специалностите, въз основа на които се придобива квалификация инженер геодезист-1; 12.специалностите, въз основа на които се придобива квалификация инженер- геолог или хидрогеолог-1; 13.ландшафна архитектура, паркоустройство -1; 14.юрист-1; 15.координатор по ЗБУТ – минимум 4лица;
ІІІ.3) Специфични условия за поръчки за услуги
ІІІ.3.1) Изпълнението на услугата е ограничено до определена професия

ДА

Позоваване на приложимата законова, подзаконова или административна разпоредба

чл.167 от ЗУТ; чл.165 от Закона за културното наследство;чл.11 от Наредба № 2 от 22 март 2004г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи;

ІІІ.3.2) Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала, който отговаря за изпълнението на услугата

ДА



РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за възлагане
ІV.2.1) Критерии за възлагане
Икономически най-изгодна оферта с оглед на:
Посочените по-долу критерии:
Показател: Цена - А ; тежест: 75
Показател: Срок за изпълнение- В; тежест: 25
ІV.2.2) Ще се използва електронен търг

НЕ


IV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишна/и публикация/и относно същата поръчка

ДА

Предварително обявление за ОП

Номер на обявлението в ОВ 2012/S 15 - 023829 от 24.01.2012 г. 
ІV.3.3) Условия за получаване на спецификации и допълнителни документи (с изключение на ДСП) или на описателен документ (в случая на състезателен диалог)
Срок за получаване на искания за документи или за достъп до документи
22.01.2013 г.  Час: 16:00
Платими документи

ДА

Цена: 6 BGN
Условия и начин на плащане

Желаещите да закупят документация за участие в процедурата за възлагане на обществената поръчка могат да направят това в Столична Община всеки работен ден на ул. "Париж" № 3, стая № 1 след заплащането й в касата на ул. "Париж" № 3, етаж 2, стая № 201. Касата е с приемно време от понеделник до четвъртък от 10.00 ч до 12.00 ч и от 14.00 ч до 16.00 ч, а петък и последния ден от месеца от 10.00 ч до 12.00ч. или по банков път по Сметка в лева: IBAN: BG 81 SOMB 9130 31 33008301 BIC код на SOMB BG SF Име на банка: Общинска банка, клон "Врабча", ул."Врабча"№6 От датата на публикуване на обявлението в електронен вид на сайта на АОП ще бъде предоставен достъп до документацията за участие в процедурата на адрес www.sofiа.bg- в профила на купувача.

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или на искания за участие
01.02.2013 г.  Час: 16:00
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата
Продължителност в дни

180

IV.3.8) Условия за отваряне на офертите
Дата: 04.02.2013 г.  Час: 10:00
Място

ул. "Париж" № 3

Лица, които са упълномощени да присъстват при отварянето на офертите

Могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масова информация и на юридически лица с нестопанска цел. Датата, часа и мястото на отваряне и оповестяване на ценовите оферти, ще бъде обявена на интернет страницата на Столична община- www.sofia.bg Профил на купувача, един ден преди тяхното отваряне.



РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

VI.2) Поръчка във връзка с проект и/или програма, които са финансирани от общностни фондове

НЕ

VI.3) Допълнителна информация

Възможно е да се възложи чрез процедура на договаряне без обявление, повторение на услугата от същия изпълнител при условията на чл.90, ал.1, т.9 от ЗОП. Подробната методика за оценка на офертите е отразена в документацията за участие, публикувана на www.sofia.bg. I. Оценка по финансов показател „предлагана цена” А - до 75 т. 1.Цена за изпълнение на строителен надзор при ново строителство, реконструкция и преустройство, включително изготвяне на технически паспорт с издаване на Разрешение за ползване или Удостоверение за въвеждане в експлоатация А – в процент (%)от стойността на СМР за съответния обект, договорена с изпълнителите А- до 75т., в т.ч.: 1.а. Обекти на дирекция „Жилищно и обществено строителство, топлоенергетика и енергийна ефективност” A1– до17точки; 1.б. Обекти на дирекция „Инженерна инфраструктура” A2– до 16 точки; 1.в. Обекти на дирекция „Зелена система” A3– до 4точки; 1.г.Обекти на дирекция „Общински земи, гори, водни обекти и околна среда” A4 – до 8точки; 1.д. Обекти на дирекция „Управление на отпадъците” A5– до 13точки; 1.е. Обекти на дирекция „Транспортна инфраструктура” A6- до 17 точки; II.Оценка по показател „Срок за изпълнение” (B)– до 25 точки, в т.ч.: 1. Срок за изготвяне на окончателен доклад след подписване на констативен протокол обр.15 до внасяне на техническото досие в ДНСК или ДАГ за издаване Разрешение за ползване или Удостоверение за въвеждане в експлоатация(В1) – до 20 точки. 2. Срок за съставяне на технически паспорти(В2) – до 5 точки.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Съгласно чл.120, ал.5 и ал.6 от ЗОП.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

08.01.2013 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ