00021-2012-0007
BG-София: 01 - Услуги по поддържане и ремонт (вкл. инсталиране) на машини и съоръжения
ИНФОРМАЦИЯ ЗА СКЛЮЧЕН ДОГОВОР
Услуги
РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ
Изпълнителна агенция "Морска администрация", ул. "Дякон Игнатий" №9, За: Елена Николова, Р България 1000, София, Тел.: 02 9300910, E-mail: bma@marad.bg, Факс: 02 9300920
Място/места за контакт: Елена НиколоваИнтернет адрес/и:
Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: http://www.marad.bg/.
Адрес на профила на купувача: http://www.marad.bg/.
Министерство или друг държавен орган, включително техни регионални или местни подразделения
Друг: безопасност на корабоплаването; регулаторни и контролни функции в областта на пристанищатаДруго (моля пояснете): безопасност на корабоплаването; регулаторни и контролни функции в областта на пристанищата
НЕ
РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА
Възлагане на допълнителни ремонтни дейности по извършването на основен ремонт на спасителени катери „Тангра" и "Тангра 2”, собственост на Изпълнителна агенция „Морска администрация”
Възлагане на допълнителни ремонтни дейности по извършването на основен ремонт на спасителени катери „Тангра" и "Тангра 2”, собственост на Изпълнителна агенция „Морска администрация”
50241100
Описание:
НЕ
РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА
Договаряне без обявление
НЕ
НЕ
РАЗДЕЛ V: СКЛЮЧВАНЕ НА ДОГОВОР
1
„БУЛМАР КОНСУЛТ” ООД, 813153395, район „Младост”, ЗПЗ-Юг, сграда Булмар, п.к. 260, Р България 9000, Варна, Тел.: 052 554161, E-mail: bulmar@bulmarconsult.com, Факс: 052 554160
URL: http://bulmarconsult.com.
НЕ
РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ
НЕ
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
27.12.2012 г.
ПРИЛОЖЕНИЕ Г
д) Възлагат се допълнителни строителство/доставки/услуги съгласно условията, указани в ЗОП.
С писмо с вх. № 3975/04.12.2012 г. изпълнителят е уведомил възложителя, че при отваряне на двигателите и на водометните движители на двата спасителни катера по време на извършване на ремонтните работи съгласно техническата спецификация, която е неразделна част от договора, са открити допълнителни дефекти в тези системи, които не е можело да бъдат предвидени по време на изготвяне на техническата спецификация. Всичко изложеното по-горе дава основание на възложителя да възложи допълнителна обществена поръчка при условията на договаряне без обявление на основание на чл. 90, ал. 1, т. 8 от Закона за обществените поръчки: - възникване на обстоятелства, които не са могли да бъдат предвидени от възложителя при сключване на основния договор и изискват възлагането на допълнителна услуга; - допълнителната услуга е съществено необходима за изпълнението на поръчката; - допълнителната услуга не може технически или икономически да се раздели от предмета на основния договор без значителни затруднения за възложителя или въпреки че може да се раздели, е съществено необходима за изпълнението на поръчката; - общата стойност на допълнителната услуга не е повече от 50 на сто от стойността на основната поръчка. В конкретния случай първите три условия са изпълнени. При подготовката на документацията за откритата процедура допълнителните ремонтни работи не е можело да бъдат предвидени от възложителя. Тези ремонтни работи са свързани преди всичко с двигателите и водометните движители на спасителните катери. За да се установи тяхното техническо състояние на двигателите, е необходимо те да бъдат изведени от експлоатация и да бъдат отворени. От своя страна, водометните движители се намират в подводната част на катерите, като за установяване на тяхното общо техническо състояние е необходимо катерите да бъдат качени на док. Това представлява операция, която отнема значителни финансови средства, изисква техническа обезпеченост, която възложителят не притежава, включително наемането на кран и т.н. При първоначалната преценка на състоянието на катерите се изхожда от анализ на корозивните и амортизационните процеси за периода от последния извършен ремонт, но точна преценка на необходимостта от конкретните ремонтни работи по двигателите и водометните движители може да се направи едва след извеждането на катерите от експлоатация. Втората предпоставка за прилагане на разпоредбата на чл. 90, ал. 1, т. 8 ЗОП изисква възлагането на допълнителните дейности да бъде съществено необходимо за изпълнението на поръчката. Откритата процедура има за предмет извършване на основен ремонт на двата спасителни катера. Съгласно документацията (с. 8 от нея) ремонтните работи трябва да отговарят на изискванията на Българския корабен регистър и на останалите органи, които осъществяват контрол в тази област. Няма как катерите да бъдат въведени отново в експлоатация, ако с констативни протоколи се установи, че двигателите и водометните им движители се нуждаят от ремонт, а такъв не бъде извършен. Във всеки случай това ще се отрази на гаранцията на извършените ремонтни дейности, като по този начин ще се нарушат и изискванията, заложени в документацията за откритата процедура. Изложеното по-горе е от съществено значение за изпълнението на третата кумулативна предпоставка на ЗОП, а именно допълнителната услуга да не може технически или икономически да се раздели от предмета на основния договор без значителни затруднения за възложителя или въпреки че може да се раздели, е съществено необходима за изпълнението на поръчката. Допълнителните ремонтни работи, посочени по-горе, са в тясна връзка с ремонтните работи, заложени в документацията за откритата процедура. Без да бъдат извършени те, не може да се постигнат целите на откритата процедура, свързани с извършване на основен ремонт на катерите. Последното условие за прилагането на чл. 90, ал. 1, т. 8 ЗОП изисква общата стойност на допълнителната услуга не е повече от 50% от стойността на основната поръчка.