Версия за печат

00042-2012-0016

BG-София: 27 - Други услуги

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ВЪЗЛОЖЕНА ПОРЪЧКА
Директива 2004/18/ЕО

Услуги

РАЗДЕЛ I: ВЪЗЛАГАЩ ОРГАН

I.1) Наименование, адреси и място/места за контакт
Национален идентификационен No (ЕИК): 000695388

Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията, ул."Дякон Игнатий, За: Галина Василева, директор, Република България 1000, София, Тел.: 02 9409422, E-mail: gvassileva@mtitc.government.bg, Факс: 02 9409795

Място/места за контакт: дирекция "Координация на програми и проекти"

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган: www.mtitc.government.bg.

Адрес на профила на купувача: http://www.mtitc.government.bg/page.php?category=503.

I.2) Вид на възлагащия орган

Министерство или всякакъв друг държавен или федерален орган, включително техни регионални или местни подразделения

I.3) Основна дейност

Друг: на транспорта, информационните технологии и съобщенията

I.4) Възлагане на поръчка от името на други възлагащи органи

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

II.1) Описание
II.1.1) Заглавие на поръчката, предоставено от възлагащия орган

„Избор на консултант за упражняване на независим строителен надзор и Инженер по ФИДИК до завършване на строителството, включително срока за отстраняване на дефекти по договор „Проектиране и строителство на моста”, проект: „Изграждане на нов граничен комбиниран (пътен/железопътен) мост над река Дунав между гр. Видин в България и гр. Калафат в Румъния”

II.1.2) Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите
Услуги
Категория услуги: 27 (27 - Други услуги)
Основна площадка или място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите:
гр.Видин, Р България - гр. Калафат, Румъния
Код NUTS: BG
II.1.3) Информация относно рамковото споразумение
ІІ.1.4) Кратко описание на поръчката или покупката/ите

„Избор на консултант за упражняване на независим строителен надзор и Инженер по ФИДИК до завършване на строителството, включително срока за отстраняване на дефекти по договор „Проектиране и строителство на моста”, проект: „Изграждане на нов граничен комбиниран (пътен/железопътен) мост над река Дунав между гр. Видин в България и гр. Калафат в Румъния” Предметът на настоящата поръчка е избор на Инженер по ФИДИК и Консултант за упражняване на независим строителен надзор на изграждането на нов граничен комбиниран (пътен и железопътен) мост при Видин-Калафат от датата на подписването на договора до края на строителството на горепосочения инвестиционен обект, включително срока за отстраняване на дефекти. Надзорът обхваща съоръжението и интерфейсите му с прилежащите инфраструктури на българска и румънска територия.

ІІ.1.5) Общ терминологичен речник (CPV)

71521000

Описание:

Строителен надзор по време на строителството

II.2) Обща крайна стойност на поръчката/ите
ІІ.2.1) Обща крайна стойност на поръчката/ите
Стойност
2826612 EUR без ДДС

РАЗДЕЛ ІV: ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Договаряне без обявяване на конкурентно възлагане на поръчка

Основания за възлагането на поръчката без предварително публикуване на обявление в Официален вестник на Европейския сюъз (ОВ на ЕС) съгласно Директива 2004/18/ЕО

Изключителна спешност, предизвикана от непредвидими за възлагащия орган събития, и в съответствие със строгите условия, указани в директивата.

Допълнителна информация

Договор EuropeAid/117502/D/SV/BG „Независим надзор и проверяващ инженер на проектно-строителните работи на моста при Видин, България“ е сключен на 30.01.2007 г. Страни по договора са Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (Възложител) и френско-английския консорциум Ingerop / High-Point Rendel (Консултант). Непредвидени изменения и различия в законодателствата на България и Румъния доведоха до закъснение от 16 месеца в предаването на строителната площадка на Строителя. Непредвидими неблагоприятни физически условия, предимно по-тежки геотехнически условия от усреднените за обширната зона на проучване, както и възможността за вариантни решения за моста при търга, също допринесоха за допълнителни закъснения. Вследствие на първоначалните закъснения възникнаха и допълнителни такива поради изместването на строителството в по-неблагоприятни сезони спрямо температурните колебания и флуктоацията на нивото на река Дунав, заложени в първоначалния график. Поради непредвидими допълнителни условия на финансиращите институции към Възложителя във връзка с удължение на срока на финансиране на проекта, през 2011 г. възникна и недостиг на средства по проекта и темпът на строителство беше забавен. В тази връзка Изпълнителят подаде съответните искове и бе дадено удължение на срока за строителство. Във връзка с горното възникна необходимостта от осигуряване на допълнителен надзор на строителството. Мотиви за избор на процедура: (1). Допълващите услуги отговорят на условието да са технически и икономически неотделими от основния договор без сериозни неудобства за Възложителя, тъй като мостът е интегрално съоръжение и няма диференцирани подобекти. (2). Във връзка със съвместната собственост върху моста, румънската страна е упълномощила настоящия Консултант-Инженер да упражнява надзор на работите на румънска територия. Не може да се гарантира получаване на пълномощия от друг Консултант. (3). Разработеният от Изпълнителя проект е особено сложен поради комбинирания пътен и железопътен трафик. Възлагането на допълнителните услуги на друг Консултант би предизвикало множество рискове по отговорностите на всеки от Консултантите. (4). При сложността и обема на проекта, предаването на цялата необходима документация и навлизането на друг Инженер в работите изисква значително време. Сроковете за завършване на обекта са ограничени от финансовите споразумения, валидни до 31 декември 2012 г. (5). Съгласно общите условия на ФИДИК, Изпълнителят има право да възрази срещу предложения нов Консултант. (6). Сегашният Инженер е създал електронна система за документооборот за проекта. Ще възникне проблем относно авторското право върху софтуера. Проведена е процедура на договаряне без обявление на основание чл. 90, ал. 1 , т. 8 от ЗОП. В становеще на АОП за осъществен предварителен контрол по чл.19, ал.2, т. 24 от ЗОП изборът на процедурата е определен за законосъобразен.

ІV.2) Критерии за възлагане
ІV.2.1) Критерии за възлагане
Най-ниска цена
ІV.2.2) Информация относно електронен търг
Използван е електронен търг

НЕ

ІV.3) Административна информация

РАЗДЕЛ V: ВЪЗЛАГАНЕ НА ПОРЪЧКАТА


Поръчка №: Д-75 / Обособена позиция №: / Заглавие на обособената позиция: Избор на консултант за упражняване на независим строетелен надзор и Инженер по ФИДИК до завършване на строетелството, включително срока за отстрняване на дефекти по договор "Проектиране и строетелство на моста", проект "Изграждане на нов граничен комбинипан (пътен/железопъте) мост над река дунав между гр. Видин в България и гр. Калафат в Румъния"
V.1) Дата на решението за възлагане на поръчката

20.11.2012 г. 

ІV.2) Информация относно офертите
Брой на получените оферти

1

V.3) Наименование и адреси на икономическия оператор, в чиято полза е взето решението за възлагане на поръчката

Консорциум Хай-Пойнт Рендел - Инжероп - Салфо Асошиейтс - Видин, ул. "Княз борис І", № 38, ет.2, България 1463, Видин, Тел.: 02 8520881; 02 0885900497, Факс: 0946 03350

 История
V.4) Информация относно стойността на поръчката
Обща крайна стойност на поръчката
Стойност: 2826612 EUR без ДДС
Брой месеци: 16
V.5) Информация относно възлагането на подизпълнители
Има възможност поръчката да бъде възложена на подизпълнител/и

ДА

Дял: 25%
Кратко описание на стойността/дела от поръчката, които ще бъдат възложени на подизпълнител/и:

Осигуряване на лицензиран независим строителен надзор по Българското законодателство на част от строителните работи


РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Информация относно средства от Европейския съюз
Поръчката е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от Европейския съюз

НЕ

VI.3) Процедури по обжалване
VI.3.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4) Дата на изпращане на настоящото обявление

19.12.2012 г.