Версия за печат

00287-2012-0005

BG-град Белоградчик: Изпълнение с каквито и да е средства на строителство съответстващо на изискванията, определени от възложителите

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Строителство

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

община Белоградчик, улица „Княз Борис - І” № 6, За: Милена Иванова, Република България 3900, град Белоградчик, Тел.: 0936 53017, E-mail: obshtina@belogradchik-eu.net, Факс: 0936 53017

Място/места за контакт: Община Белоградчик

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: http://belogradchik-eu.net/.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Регионален или местен орган

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

Предмета на настоящата процедура е: „Извършване на строително-монтажни работи по проект „Съхраняване на културно-историческото наследство и разнообразяване на туристическото предлагане в района на "Белоградчишката крепост", със следните обособени позиции: Обособена позиция 1 „Реставрация и консервация на комплекс „Белоградчишка крепост””; Обособена позиция 2 „Реконструкция и основен ремонт на улици: ул. „Княз Борис – І”, ул. „Цоло Тодоров”, ул. „Петко Маринов” – подход към „Белоградчишката крепост”; Обособена позиция 3 „Изграждане на посетителски и информационен център към комплекс „Белоградчишка крепост””;

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Строителство
Изпълнение с каквито и да е средства на строителство съответстващо на изискванията, определени от възложителите 
Място на изпълнение: община Белоградчик
Код NUTS: BG311
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

Предмета на настоящата процедура е: „Извършване на строително-монтажни работи по проект „Съхраняване на културно-историческото наследство и разнообразяване на туристическото предлагане в района на "Белоградчишката крепост", със следните обособени позиции: Обособена позиция 1 „Реставрация и консервация на комплекс „Белоградчишка крепост””; Обособена позиция 2 „Реконструкция и основен ремонт на улици: ул. „Княз Борис – І”, ул. „Цоло Тодоров”, ул. „Петко Маринов” – подход към „Белоградчишката крепост”; Обособена позиция 3 „Изграждане на посетителски и информационен център към комплекс „Белоградчишка крепост””;

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

45000000

Описание:

Строителни и монтажни работи

ІІ.1.7) Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация

НЕ

ІІ.1.8) Обособени позиции

ДА

Оферти трябва да бъдат подадени:
За една или повече обособени позиции
ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

„Извършване на строително-монтажни работи по проект „Съхраняване на културно-историческото наследство и разнообразяване на туристическото предлагане в района на "Белоградчишката крепост", със следните обособени позиции: Обособена позиция 1 „Реставрация и консервация на комплекс „Белоградчишка крепост””; Обособена позиция 2 „Реконструкция и основен ремонт на улици: ул. „Княз Борис – І”, ул. „Цоло Тодоров”, ул. „Петко Маринов” – подход към „Белоградчишката крепост”; Обособена позиция 3 „Изграждане на посетителски и информационен център към комплекс „Белоградчишка крепост””;

Прогнозна стойност без ДДС
1700724 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Продължителност в дни

180


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

1. Участникът следва да представи с офертата и документ за внесена/учредена гаранция за участие в откритата процедура в размер:За обособена позиция 1: 2 000.00 лв. (две хиляди лева).;За обособена позиция 2: 7000.00 лв. (седем хиляди лева);За обособена позиция 3: 7 000.00 лв. (седем хиляди лева).Гаранцията за участие може да се представи под формата на банкова гаранция (по образец от документацията за участие) или парична сума, внесена в касата на общината или по сметка на община Белоградчик: IBAN: BG36IABG74963300270100; BIC: IABGBGSF при банка: „Интернешънъл Асет Банк" АД, клон Видин. В нареждането за плащане следва да бъде записан следния текст: "Гаранция за участие в процедура по реда на ЗОП за избор на изпълнител на СМР, об. позиция №:........... по проект с рег. № BG161PO001/3.1-03/2010/017".Участникът сам избира формата на гаранцията за участие. Когато участникът избере гаранцията за участие да бъде банкова гаранция, тогава тя трябва да бъде безусловна и неотменима със срок на валидност не по-кратък от срока на валидност на офертата. Възложителят обръща внимание на участниците, че когато участникът е обединение и представя гаранцията за участие под формата на банкова гаранция, гаранцията трябва да гарантира изпълнението на определените в нея задължения от участника, а не от отделен член на обединението.Гаранциите за участие се освобождават от възложителя, както следва:на отстранените участници в срок до 5 (пет) работни дни след изтичане на срока за обжалване на решението за определяне на изпълнител; на класираните на първо и второ място участници след сключване на договор за обществена поръчка;на останалите класирани участници в срок до 5 (пет) работни дни след изтичането на срока за обжалване на решението за определяне на изпълнител;при прекратяване на процедурата за възлагане на обществена поръчка гаранциите на всички участници се освобождават в срок до 5 (пет) работни дни след изтичането на срока за обжалване на решението за прекратяване.Възложителят освобождава гаранциите, без да дължи лихви за периода, през който средствата законно са престояли при него. Възложителят има право да задържи гаранцията за участие, когато участникът в процедурата за възлагане на обществена поръчка:а) оттегли офертата си след изтичането на срока за получаване на оферти;б) обжалва решението на възложителя за определяне на изпълнител – до решаване на спора;в) е определен за изпълнител, но не изпълни задължението си да сключи договор за обществената поръчка;г) в случаите по буква „а” и „в”, когато участникът е представил банкова гаранция, възложителят има право да пристъпи към упражняване на правата по нея. Когато участникът в настоящата процедура е обединение, което не е юридическо лице, всеки от съдружниците в него може да е наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията за участие.2. Гаранцията за изпълнение на договора е в размер на 3 (три) % от стойността на поръчката без ДДС за всяка обособена позиция.Гаранцията за изпълнение на договора може да се представи под формата на банкова гаранция - или парична сума, внесена в касата на общината или по сметка на община Белоградчик: IBAN: BG36IABG74963300270100; BIC: IABGBGSF при банка: „Интернешънъл Асет Банк" АД, като в нареждането за плащане следва да бъде записано: "Гаранция за изпълнение на ОП за СМР, об. позиция №:.......... по проект с рег. № BG161PO001/3.1-03/2010/017”;Участникът сам избира формата на гаранцията за изпълнение на договора.Когато участникът избере гаранцията за изпълнение на договора да бъде банкова гаранция, тогава тя трябва да бъде безусловна и неотменима гаранция, в полза на община Белоградчик и със срок на валидности със срок на валидност – 30 дни след окончателното приемане на обекта.Участникът, определен за изпълнител, представя гаранция за авансово плащане за обезпечение за пълния размер на аванса, в размер до 30 % от стойността на договора.

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

Проект „Съхраняване на културно-историческото наследство и разнообразяване на туристическото предлагане в района на "Белоградчишката крепост" се финансира по Оперативна програма „Регионално развитие” (2007-2013), Приоритетна ос 3: „Устойчиво развитие на туризма”, Oперация 3.1: „Подобряване на туристическите атракции и свързаната с тях инфраструктура”, Схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ: BG161PO001/3.1-03/2010 „Подкрепа за развитието на природни, културни и исторически атракции”, Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ с рег. №: BG161PO001/3.1-03/2010/017; Плащането на възнаграждението към Изпълнителя на настоящана обществена поръчка се извършва както следва: 1. Авансово плащане – до 30 % от общата сума се заплащат в срок до 10 работни дни, считано от датата на предоставяне на средствата за авансово плащане от Министерството на регионалното развитие и благоустройството по Договор за безвъзмездна финансова помощ BG161PO001/3.1-03/2010/017 по Оперативна програма “Регионално развитие” (2007-2013) и след представяне от страна на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ на банкова гаранция или запис на заповед за обезпечение на пълния размер на аванса. 2. Междинни плащания и окончателно плащане – в срок до 30 дни, считано от датата на подписване на двустранен протокол, съгласно условията на този договор за приемане на работата. 3. ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ издава фактура за всяко плащане в съответствие със Закона за счетоводството. 4. ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ се задължава да посочи в издадените от него фактури номера на настоящия договор, текста: „Разходът е по проект за безвъзмездна помощ по договор № BG161PO001/3.1-03/2010/017 на ОПРР”. а). Плащането по настоящия договор ще се извършва по банков път по банковата сметка на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ посочена в представените от него фактури.

ІІІ.1.4) Други особени условия

В случай, че участникът участва като обединение (или консорциум), което не е регистрирано като самостоятелно юридическо лице, тогава участниците в него сключват споразумение (учредителен акт), което трябва да съдържа клаузи, които гарантират, че:всички членове на обединението / консорциума са отговорни, заедно и поотделно, за изпълнението на договора;всички членове на обединението / консорциума са задължени да останат в него за целия период на изпълнение на договора.Участниците в обединението / консорциума трябва да посочат в споразумението, разпределението на участието им при изпълнение на дейностите.Участниците в обединението / консорциума трябва да определят едно лице, което да ги представлява за целите на поръчката.Не се допускат промени в състава на обединението след подаването на офертата. Когато в споразумението за създаването на обединение / консорциум липсват клаузи, гарантиращи изпълнението на горепосочените условия, или състава на обединението се е променил след подаването на офертата – участникът ще бъде отстранен от участие в процедурата за възлагане на настоящата обществена поръчка.Когато не е приложено в офертата споразумение за създаването на обединение / консорциум, Комисията назначена от Възложителя за разглеждане и оценяване на подадените оферти, го изисква по реда на чл. 68, ал. 8 и 9 от ЗОП. От участие в процедурата за възлагае на обществената поръчка, ще бъде отстранен участник: който, не е представил някой от необходимите документи по чл. 56 от ЗОП; за когото са налице обстоятелства по чл. 47, ал. 1 и 5 от ЗОП и посочените в обявлението обстоятелства по чл. 47, ал. 2 от ЗОП; който е представил оферта, която е непълна или не отговаря на предварително обявените условия на възложителя; който е представил оферта, която не отговаря на изискванията на чл. 57, ал. 2 от ЗОП. за когото по реда на чл. 68, ал. 11 от ЗОП е установено, че е представил невярна информация за доказване на съответствието му с обявените от Възложителя критерии за подбор;

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: Настоящата открита процедура е процедура за възлагане на общ. поръчка, при която всички заинтерeсовани лица могат да подадат оферта. Всеки един участник в настоящата процедура е длъжен да представи следните документи: 1. Удостоверение за актуално състояние или е ЕИК съгласно чл. 23 от ЗТР – за българско юрид. лице, документ за регистрация на чуждестранно лице съобразно националното му законодателство, а когато участникът е физ. лице – копие от документ за самоличност. Ако участникът е обединение, което не е юрид. лице следва да приложи нотариално заверен учредителен акт (споразумение) на обединението. Физич. лица, включени в състава на обединения представят копие на документ за самоличност. Юрид. лица, включени в състава на обединения, представят удостоверение за актуално състояние или ЕИК (за българско юридическо лице) или документ за регистрация на чуждестранно лице съобразно националното му законодателство, в официален превод. 2.Списък на документите, съдържащи се в офертата, подписан от участника;3. Административни сведения за участника;4. Декл., за приемане на условията в проекта на договора;5. Декл., че участника е запознат с всички обстоят 6. Декл., че участника ще спазва всички условия, необходими за изпълнение на поръчката;6. Декл. за липса на обстоятелства по чл. 47, ал. 1, т. 1 и чл. 47, ал. 2, т. 2 и 4 от ЗОП;7.Декл. за липса на обстоятелства по чл. 47, ал. 1, т. 2 и ал. 2, т. 1, 3 и 4 от ЗОП;8.Декл. за липса на обстоятелства по чл. 47, ал. 5 от ЗОП;9. Документ за регистрация по ЗДДС (ако участникът е регистриран);10. Документ за закупена тръжна документация;11. Документ за внесена гаранция за участие;12. Документ за регистрация в Камарата на строителите в България; 13. Доказателства за икономическо и финансово състояние на участника - справка за оборота от извършената строителна дейност от участника за последните три календ. години; списък на основните договори за строителство, изпълнени отучастника през последните пет години; списък на техническия състав от правоспособни физ. лица на участника, ангажиран за изпълнението на общ. поръчка; 14. Декл. за участие на подизпълнител; 15.Декл. от подизпълнител, че е съгласен да участва в процедурата като такъв;16. Декл. за оглед на обекта;17. Декл. от членовете на обединението (в случай, че има такова);18. Декл. за спазването на изискването за мин. цена на труда;19. Проект на договор;20.Техническо предложение за изпълнение на поръчката;21. Ценово предложение и приложена КСС към нег; 22.Нотариално заверено пълномощно на лицето, упълномощено да представлява участника в процедурата (тогава, когато участника не се представлява от лицата, които имат право на това, съгласно документите му за съдебна регистрация);Когато се предвижда участие на подизпълнители, за тях трябва да представят документите съгласно чл. 56, ал. 2 във връзка с чл. 56, ал. 1, т. 1, т. 4, т. 5, т. 6 и т. 11 от ЗОП; Минималните изисквания се прилагат по отношение на подизпълнителите, съобразно вида и дела на участието им.Когато участникът е обединение, което не е юрид. лице, документите по чл. 56, ал. 1, т. 1 и т. 6 от ЗОП се представят за всяко физ. или юрид. лице, включено в обединението. Документите по чл. 56, ал. 1, т. 4 и т. 5 от ЗОП се представят само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор по чл. 25, ал. 2, т. 6 от ЗОП. Декларацията за спазването на изискването за минимална цена на труда се представя само за участниците в обединението, които ще изпълняват дейности, свързани със строителство.
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Справка за оборота от извършената строителна дейност от участника за последните 3 (три) години (2009, 2010, 2011г. в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си) и заверени копия на отчети за приходите и разходите за последните три счетоводни години (2009, 2010 и 2011г.), в зависимост от датата на която участникът е учреден или е започнал дейността си. При обединение документите се представят от участник, чрез който се доказва съответствие с минималните изисквания. 2. Копие от Застраховка „Професионална отговорност” за вреди, причинени на други участници в строителството и/или на трети лица, следствие на неправомерни действия или бездействия при или по повод изпълнение на задълженията, съгласно чл. 171, ал. 1 от ЗУТ; Когато по обективни причини участникът не може да представи исканите от възложителя документи, той може да докаже икономическото и финансовото си състояние с всеки документ, който възложителя приеме за подходящ. В този случай участникът следва да отправи запитване до Възложителя, в което да посочи документите, с които разполага по реда и начина, описани в настоящата процедура. При участник обединение или посочен подизпълнител копие на застраховката по чл. 171, ал. 1 от ЗУТ се представя от всеки, който ще изпълнява СМР;
Минимални изисквания: 1.Участникът да има оборот от строителство, общо за последните 3 (три) години (2009г., 2010г. и 2011г.) в размер не по-малко от:За Обособена позиция 1: в размер на 500 000 лв.без ДДС;За Обособена позиция 2: в размер на 2 000 000 лв. без ДДС.За Обособена позиция 3: в размер на 2 000 000 лв. без ДДС. Забележка: В случай, че участник, кандидатства за цялата поръчка, т. е. и за трите обособени позиции, трябва да има оборот от строителство за последните 3 (три) години (2009г., 2010г. и 2011г.) в размер не по - малко от 4 500 000 лв. без ДДС; В случай, че участникът е обединение изискването се отнася за обединението като цяло. 2. Участникът да има сключена застраховка „Професионална отговорност”, която да е валидна минимум 60 дни, считано от крайния срок за подаване на офертите. Доказва се със: Копие от Застраховка „Професионална отговорност” за вреди, причинени на други участници в строителството и/или на трети лица, следствие на неправомерни действия или бездействия при или по повод изпълнение на задълженията, съгласно чл. 171, ал. 1 от ЗУТ, за строежи попадащи в обхвата на: oІ-ва група, І-ва категория за Обособена позиция 1 съгласно чл. 5, ал. 6, т. 1.1.5 от Правилника за реда за вписване и водене на Централния професионален регистър на строителя (издаден от Камарата на строителите в България, обн. в ДВ. бр.65 от 10.08.2007г.) във връзка с чл. 137, ал. 1, т. 1, буква „м” от Закона за устройство на територията; oІІ-ра група, ІV-та категория, за Обособена позиция 2 съгласно чл. 5, ал. 6, т. 2.4.1 от Правилника за реда за вписване и водене на Централния професионален регистър на строителя (издаден от Камарата на строителите в България, обн. в ДВ. бр.65 от 10.08.2007г.) във връзка с чл. 137, ал. 1, т. 4, буква „а” от Закона за устройство на територията. oІ-ва група, І-ва категория за Обособена позиция 3 съгласно чл. 5, ал. 6, т. 1.1.5 от Правилника за реда за вписване и водене на Централния професионален регистър на строителя (издаден от Камарата на строителите в България, обн. в ДВ. бр.65 от 10.08.2007г.) във връзка с чл. 137, ал. 1, т. 1, буква „м” от Закона за устройство на територията; В случай, че участникът бъде избран за изпълнител е длъжен в срок не по-късно от датата на сключване на договора за строителство да удължи срока на застраховката „Професионална отговорност” с валидност за целия период на изпълнение на договора за обществена поръчка. В случай, че участникът е обединение, което не е юридическо лице, изискването, трябва да се изпълни от участниците в обединението които ще изпълняват СМР.
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Копие на Удостоверение за вписване в Централния професионален регистър на строителя, ведно с талон - приложение към удостоверението, удостоверяващо неговата валидност или еквивалентен документ, издаден от съответния компетентен орган в държава-членка на ЕС или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство за обхвата на дейностите, предмет на настоящата поръчка. Когато участникът предвижда подизпълнители или когато участникът е обединение/консорциум, всеки подизпълнител или всеки един от членовете в обединението/консорциума, който ще изпълнява СМР трябва да отговаря на горепосоченото изискване. 2. Списък на основните договори за строителство, изпълнени от участника през последните 5 (пет) години до датата на подаване на офертата (в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си), включително стойностите, датите и получателите - в края на списъка участникът посочва договорите с предмет, подобен на предмета на настоящата поръчка; • Към списъка с договори се представят и Препоръки (Референции) за добро изпълнение на договорите, посочени в списъка, както и копия на най-важните договори, придружени с документи удостоверяващи приемането на договорите (копие на фактури, приемателни протоколи и др.). В препоръките задължително трябва да са посочени: датата и мястото на строителството, наименование и стойност на обекта, както и дали строителството е изпълнено професионално и в съответствие с нормативните изисквания – представя се заверено от участника копие. 3. Сертификат за въведена система на управление на качеството ISO 9001:2008 или еквивалентен – представя се заверено от участника копие; 4. Сертификат за въведена система за управление на околната среда ISO 14001:2004 или еквивалентен – представя се заверено от участника копие; 5. Сертификат за въведена система за управление на здравето и безопасността при работа OHSAS 18001:2007 или еквивалентен – представя се заверено от участника копие; 6.Списък на техническите лица. Към списъка участниците трябва да приложат за лицата, упоменати в минималните изисквания, автобиографии (по образец на участника) заедно с копия от документи, удостоверяващи образованието, професионалната квалификация и опита им; В случай, че участникът е обединение документите документите по т.2,3,4,5 и 6 се представят от член в обединението, чрез който се доказва съответствието. Документът по т.1 се представя при обединение или наличие на подизпълнители от всеки, който ще извършва СМР.
Минимални изисквания: 1.Участникът да е вписан в Централния професионален регистър на строителя, а ако е чуждестранно физическо или юридическо лице, същото да е вписано в съответен регистър на държавата, в която е установен за изпълнение на аналогични видове строителни работи, както следва:- І-ва група, І-ва категория за Обособена позиция 1 съгласно чл. 5, ал. 6, т. 1.1.5 от ПРЦПРС във връзка с чл. 137, ал. 1, т. 1, буква „м” от ЗУТ; - ІІ-ра група, ІV-та категория, за Обособена позиция 2 съгласно чл. 5, ал. 6, т. 2.4.1 от ПРЦПРС във връзка с чл. 137, ал. 1, т. 4, буква „а” от ЗУТ;- І-ва група, І-ва категория за Обособена позиция 3 съгласно чл. 5, ал. 6, т. 1.1.5 от ПРЦПРСвъв връзка с чл. 137, ал. 1, т. 1, буква „м” от ЗУТ; При обединение се отнася за всеки член в обединението, който ще изпълнява СМР. 2.През последните 5 (пет) години до датата на подаване на офертата, участникът да е изпълнил договор/и с предмет, подобен на предмета на настоящата поръчка, които да са на обща стойност не по-малка от:Обособена позиция 1: 200 363.53 лв. без ДДС;Обособена позиция 2: 735 926,62 лв. без ДДС;Обособена позиция 3: 764 434.98 лв. без ДДС;Под договори с предмет, подобен на предмета на настоящата поръчка следва да се разбира :За Обособена позиция 1: минимум 1 (един) договор за изпълнение на реставрация, консервация на археологически обекти и/или паметници на културата;За Обособена позиция 2: минимум 1 (един) договор за изпълнение на обект от техническата инфраструктура;За Обособена позиция 3: минимум 1 (един) договор за изпълнение на строително-монтажни работи на сграда/и и/или съоръжение/я за обществено обслужване; 3. Участникът да има внедрена система за управление на качеството съгласно стандарта ISO 9001:2008 или еквивалентен;4. Участникът да има внедрена система за управление на околната среда съгласно стандарта ISO 14001:2004 или еквивалентен;5. Участникът да има внедрена система за управление на здравето и безопасността при работа съгласно стандарта OHSAS 18001:2007 или еквивалентен;6.Участниците да разполагат с техническия състав, както следва:За Обособена позиция 1:ръководител на обекта (1 бр.) – да отговаря на условията на чл. 163а от ЗУТ и да има професионален опит от минимум 5 (пет) години като строителен инженер; специалист в областта на консервацията и реставрацията (1 бр.) – да е вписан в публичния регистър на Министерство на културата, който определя лицата, които имат право да извършват дейности по консервация и реставрация на недвижими културни ценности (Наредба № Н-3 от 06.04.2011 г. , издадена от Министъра на културата, обн., ДВ, бр. 32 от 19.04.2011 г., в сила от 19.04.2011 г.); Доказва се със: заверено копие на удостоверение за вписване в публичния регистър по чл. 165 от Закон за културното наследство; координатор по безопасност и здраве (КБЗ) – минимум 1 (един) човек, който да има не по-малко от 3 (три) години професионален опит. отговорник по контрола на качеството (1 бр.), който да притежава не по-малко от 3 (три) години професионален опит;За Обособена позиция 2:ръководител на обекта (1 бр.) – да отговаря на условията на чл. 163а от ЗУТ и да има професионален опит от минимум 5 (пет) години като строителен инженер; координатор по безопасност и здраве (КБЗ) – минимум 1 (един) човек, който да има не по-малко от 3 (три) години професионален опит. отговорник по контрола на качеството (1 бр.), който да притежава не по-малко от 3 (три) години професионален опит;За Обособена позиция 3:ръководител на обекта (1 бр.)В случай, че един участник бъде избран за изпълнител на повече от една обособена позицияинженерно-техническия състав не е нужно да се сумира, а един екип ще изпълнява функциите по обособените позиции, които ще изпълнява. *В случай, че участникът е обединение, което не е юридическо лице, минималните изисквания трябва да бъдат изпълнени поне от един от участниците в обединението.
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги


РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Икономически най-изгодна оферта при:
Посочените по-долу показатели:
Показател: Срок за изпълнение на поръчката ; тежест: 30
Показател: Гаранционен срок ; тежест: 20
Показател: Предлагана цена; тежест: 50

IV.3) Административна информация
ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
31.10.2012 г.  Час: 17:00
Платими документи

ДА

Цена: 50 BGN
Условия и начин на плащане

Цената на документацията е 50 (петдесет) лева без ДДС. Сумата може да бъде заплатена на касата на Община Белоградчик или внесена по банков път на следната сметка: IBAN: BG65IABG74968400270200; КОД: 448007; BIC: IABGBGSF; При банка "Интернешънъл Асет Банк" АД; Документацията за участие може да се закупува до 7 (седем) календарни дни преди изтичането на срока за подаване на офертите.Лицата имат право да разгледат документацията на място, преди да я закупят. Комплект от документацията за участие се получава на адреса на управление на община Белоградчик– гр. Белоградчик, ул. „Княз Борис - І” №: 6, след представяне на документ удостоверяващ, че документацията е платена. Документацията за участие може да бъде изпратена на съответния участник по куриер за негова сметка.

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
07.11.2012 г.  Час: 17:00
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

120

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 08.11.2012 г.  Час: 14:00
Място

община Белоградчик – гр. Белоградчик, ул. „Княз Борис - І” №: 6, заседателна зала

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

Участниците в процедурата, или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с нестопанска цел, могат да присъстват при отварянето на офертите;



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

Проект „Съхраняване на културно-историческото наследство и разнообразяване на туристическото предлагане в района на "Белоградчишката крепост" се финансира по Оперативна програма „Регионално развитие” (2007-2013), Приоритетна ос 3: „Устойчиво развитие на туризма”, Oперация 3.1: „Подобряване на туристическите атракции и свързаната с тях инфраструктура”, Схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ: BG161PO001/3.1-03/2010 „Подкрепа за развитието на природни, културни и исторически атракции”, Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ с рег. №: BG161PO001/3.1-03/2010/017;

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Всяко решение на възложителя в процедурата за възлагане на обществената поръчка подлежи на обжалване относно неговата законосъобразност пред Комисията за защита на конкуренцията. На обжалване подлежи също всяко действие или бездействие на възложителя, с което се възпрепятства достъпът или участието на лица в процедурата. Жалба може да подаде всяко от лицата по чл. 120, ал. 7 и ал. 8 от ЗОП в 10-дневен срок от уведомяването му за съответното действие, съгласно чл. 120, ал. 6 от ЗОП; Жалба се подава на български език едновременно до Комисията за защита на конкуренцията и до възложителя, чието решение, действие или бездействие се обжалва.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

10.10.2012 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ

Обособена позиция № 1 / Заглавие на обособената позиция Обособена позиция 1 „Реставрация и консервация на комплекс „Белоградчишка крепост””;
1) Кратко описание

Строително-монтажните работи включват следното: Необходими мерки за консервация на порта1 и порта 2- почистване на каменната зидария и фугите с изпаднала фугировка, и допълнително фугиране с разтвор по предписание на химик-реставратор. Възстановяване на участъците с паднали каменни блокове. Покритието на прохода и помещението от едноолучни керемиди, където има разместени и счупени такива е наложително да бъде препокрито със съществуващите керемиди, като преди това се положи допълнителна хидроизолация - усилен воалит или вълнообразен ондулин. Счупените керемиди да бъдат подменени. След препокриването капаците по билото да бъдат измазани. В караулното помещение липсва подова настилка - да се направи настилка от каменни плочи. Прокараното осветление, като външна кабелизация, да се заработи във фугите на каменната зидария преди фугирането. Да се предвидят стенни аплици за осветление с подходящ детайл и да се монтират ел. контакти. Необходими мерки по крепостните стени - Почистване на фугите от трева и боклуци и цялостно фугиране. От вътрешната страна е задължително премахването на насипа и възстановяване на ходовата линия при кортината, както и изграждането на предпазен парапет. Тук са предложени два варианта - масивен парапет, който се явява реставрация на завършващата част на съществуващата крепостна стена до нивото на бойниците и Вариант II - направа на метален парапет по предложения детайл. Тук процедурите по консервация са същите - почистване на зидарията от тревата и мръсотията по фугите и префугиране. По завършващата част около бойниците има доста паднали камъни, които трябва да се възстановят. Запазена е в оригинал дървена порта, облечена с железни листове.

2) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

45000000

Описание:

Строителни и монтажни работи

3) Количество или обем

Строително-монтажните работи включват следното: Необходими мерки за консервация на порта1 и порта 2- почистване на каменната зидария и фугите с изпаднала фугировка, и допълнително фугиране с разтвор по предписание на химик-реставратор. Възстановяване на участъците с паднали каменни блокове. Покритието на прохода и помещението от едноолучни керемиди, където има разместени и счупени такива е наложително да бъде препокрито със съществуващите керемиди, като преди това се положи допълнителна хидроизолация - усилен воалит или вълнообразен ондулин. Счупените керемиди да бъдат подменени. След препокриването капаците по билото да бъдат измазани. В караулното помещение липсва подова настилка - да се направи настилка от каменни плочи. Прокараното осветление, като външна кабелизация, да се заработи във фугите на каменната зидария преди фугирането. Да се предвидят стенни аплици за осветление с подходящ детайл и да се монтират ел. контакти. Необходими мерки по крепостните стени - Почистване на фугите от трева и боклуци и цялостно фугиране. От вътрешната страна е задължително премахването на насипа и възстановяване на ходовата линия при кортината, както и изграждането на предпазен парапет. Тук са предложени два варианта - масивен парапет, който се явява реставрация на завършващата част на съществуващата крепостна стена до нивото на бойниците и Вариант II - направа на метален парапет по предложения детайл. Тук процедурите по консервация са същите - почистване на зидарията от тревата и мръсотията по фугите и префугиране. По завършващата част около бойниците има доста паднали камъни, които трябва да се възстановят. Запазена е в оригинал дървена порта, облечена с железни листове.

Прогнозна стойност, без ДДС
200364 валута BGN
4) Информация за начална дата/краен срок за изпълнение
Срок в дни 180

Обособена позиция № 2 / Заглавие на обособената позиция Обособена позиция 2: „„Реконструкция и основен ремонт на улици: ул. „Княз Борис – І”, ул. „Цоло Тодоров”, ул. „Петко Маринов” – подход към „Белоградчишката крепост”
1) Кратко описание

Обща дължина на обекта е 1315.90 м. обща площ 8195.80 м2 ., Обща дължина на ПТ.132 до ПТ. 150 е 174.40м., обща площ 770,00м2. Проектът предвижда да се подобрят напречните наклони на улиците, като надлъжните максимално се доближават до съществуващите в момента, което ще даде възможност за нормално отводняване от повърхностни води на пътните настилки и запазването им от разрушаване Съществуващата пътна настилка е износена и се налага освен профилиране с биндер, да се положи и цялостен пласт от плътна асфалтова смес. Налага се фрезоване. На базата на заснетите данни за трасетата на отделните улици е изготвена теоретична ос, на уличните платна. Получените теоретични трасета се покриват в ситуационно отношение със съществуващите трасета, без никакво отклонение. Нивелетите на улиците са решени и съгласно изискванията за равност и носимоспособност на настилката. При изтегляне на нивелетите целта е да се подобри носимоспособността и равността на настилката, а надлъжния наклон максимално да покрива съществуващите в момента. Организацията на движението по тези улици на гр. Белоградчик е решена съгласно разработките в настоящия проект, като е в съответствие с общата схема за организация на движението в населеното място. Временната организация на движението, през време на строителството се осъществява съгласно Наредба № 16 от 23.07.2001 г. на МРРБ.

2) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

45000000

Описание:

Строителни и монтажни работи

3) Количество или обем

Обща дължина на обекта е 1315.90 м. обща площ 8195.80 м2 ., Обща дължина на ПТ.132 до ПТ. 150 е 174.40м., обща площ 770,00м2. Проектът предвижда да се подобрят напречните наклони на улиците, като надлъжните максимално се доближават до съществуващите в момента, което ще даде възможност за нормално отводняване от повърхностни води на пътните настилки и запазването им от разрушаване Съществуващата пътна настилка е износена и се налага освен профилиране с биндер, да се положи и цялостен пласт от плътна асфалтова смес. Налага се фрезоване. На базата на заснетите данни за трасетата на отделните улици е изготвена теоретична ос, на уличните платна. Получените теоретични трасета се покриват в ситуационно отношение със съществуващите трасета, без никакво отклонение. Нивелетите на улиците са решени и съгласно изискванията за равност и носимоспособност на настилката. При изтегляне на нивелетите целта е да се подобри носимоспособността и равността на настилката, а надлъжния наклон максимално да покрива съществуващите в момента. Организацията на движението по тези улици на гр. Белоградчик е решена съгласно разработките в настоящия проект, като е в съответствие с общата схема за организация на движението в населеното място. Временната организация на движението, през време на строителството се осъществява съгласно Наредба № 16 от 23.07.2001 г. на МРРБ.

Прогнозна стойност, без ДДС
735926 валута BGN
4) Информация за начална дата/краен срок за изпълнение
Срок в дни 120

Обособена позиция № 3 / Заглавие на обособената позиция Обособена позиция 3: „Изграждане на посетителски и информационен център към комплекс „Белоградчишка крепост””
1) Кратко описание

Посетителския и информационен център се разполага източно от улицата, водеща към комплекс „Белоградчишка крепост", непосредствено след завоя, преди площада пред портата на крепостта. От ниво тротоар е осъществен директен достъп до амфитеатъра за наблюдение на светлинно-звуков спектакъл. Този амфитеатър представлява покрива на Посетителския център с ширина 90 см, на 17 реда и денивелация от 16см. В най-северната му част е предвидена малка куличка, в която да се разположат апаратурата и командния пулт за осъществяването на светлинно-звуковия спектакъл. Достъпа до това ниво е чрез стълба от основното ниво на кота ±0.00. Входат за Посетителския и информационен център е в северната част на застройката. Кота ±0.00 е с около 1.30-1.40 м по-високо от нивото на съседния тротоар, поради това е предвиден допълнителна обслужваща тераса, чието ниво съвпада с нивото на тротоара при подхода за амфитеатъра - кота + 0.60 и с допустимия наклон 5% в посока север са достига до нужната ни кота ±0.00 при входа на сградата. На север, веднага след влизането в сградата, тази площадка продължава с 8 стъпала, докато се достигне до нивото на тротоара. Тази обслужваща площадка се включва към габарита на уличния тротоар. В зоната на влизане в сградата площадката на амфитеатъра достига до кота +3.32, което осигурява достатъчна височина във фоайето. Всички тези проектни решения дават възможност Посетителския център да бъде посещаван и от лица в неравностойно положение, т.е. сградата е проектирана е така, че да отговаря на изискванията за достъпност на средата - Наредба 4/04.07.2009г.

2) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

45000000

Описание:

Строителни и монтажни работи

3) Количество или обем

Посетителския и информационен център се разполага източно от улицата, водеща към комплекс „Белоградчишка крепост", непосредствено след завоя, преди площада пред портата на крепостта. От ниво тротоар е осъществен директен достъп до амфитеатъра за наблюдение на светлинно-звуков спектакъл. Този амфитеатър представлява покрива на Посетителския център с ширина 90 см, на 17 реда и денивелация от 16см. В най-северната му част е предвидена малка куличка, в която да се разположат апаратурата и командния пулт за осъществяването на светлинно-звуковия спектакъл. Достъпа до това ниво е чрез стълба от основното ниво на кота ±0.00. Входат за Посетителския и информационен център е в северната част на застройката. Кота ±0.00 е с около 1.30-1.40 м по-високо от нивото на съседния тротоар, поради това е предвиден допълнителна обслужваща тераса, чието ниво съвпада с нивото на тротоара при подхода за амфитеатъра - кота + 0.60 и с допустимия наклон 5% в посока север са достига до нужната ни кота ±0.00 при входа на сградата. На север, веднага след влизането в сградата, тази площадка продължава с 8 стъпала, докато се достигне до нивото на тротоара. Тази обслужваща площадка се включва към габарита на уличния тротоар. В зоната на влизане в сградата площадката на амфитеатъра достига до кота +3.32, което осигурява достатъчна височина във фоайето. Всички тези проектни решения дават възможност Посетителския център да бъде посещаван и от лица в неравностойно положение, т.е. сградата е проектирана е така, че да отговаря на изискванията за достъпност на средата - Наредба 4/04.07.2009г.

Прогнозна стойност, без ДДС
764434 валута BGN
4) Информация за начална дата/краен срок за изпълнение
Срок в дни 180