00661-2012-0012
Технически редакции | ||
01.10.2012 11:55 ч. : | 01/10/2012 11:11 | промяна преди публикуване |
затвори |
Технически редакции | ||
01.10.2012 11:55 ч. : | 01/10/2012 11:11 | промяна преди публикуване |
затвори |
BG-Белене: 12 - Архитектурни и инженерни услуги; услуги по градоустройствено планиране и паркова архитектура, инженерно ориентирани научни и технически консултантски услуги; технически изпитвания и анализи
ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА
Услуги
РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ
Община Белене, област Плевен, ул." България"№ 35, За: Цветомир Цветанов - гл. експерт "Икономическо развитие и обществени поръчки", Република България 5930, Белене, Тел.: 0658 34672, E-mail: obshtinabl@abv.bg, Факс: 0658 31062
Интернет адрес/и:
Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: http://obshtina.belene.net/.
Адрес на профила на купувача: http://obshtina.belene.net/pp.htm.
Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.
Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На горепосочения адрес за контакти.
Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.
Регионален или местен орган
Обществени услуги
НЕ
РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА
Упражняване на строителен надзор съгласно чл.166 ал.1, 2 от ЗУТ и изготвяне на технически паспорт (където е приложимо), съгласно чл. 176А и чл.176Б, ал.1 от ЗУТ на строежи във връзка с: „Извършване на строително-монтажни работи по проект „Димум – античната митница на Мизия” по обекти както следва: Обект 1 „Реставрация, възстановка и експониране на античния римски кастел Димум”; Обект 2 „Основен ремонт на ул. „България”, в участъка от о.т. 645 през о.т. 614 до о.т. 615”; Обект 3 „Основен ремонт на ул. „Персин”, в участъка от о.т. 615 до о.т. 605”, Обект 4 „Кръгово кръстовище при осови точки 613, 614, 615, 616 и 617”. Настоящата поръчка е свързана с прекратената процедура за СМР с идент. номер в Регистъра по обществени поръчки в сайта на АОП 00661-2012-0010, която предстои да бъде открита повторно.
Възлагане на обществена поръчка
Предмета на настоящата процедура е: Упражняване на строителен надзор съгласно чл.166 ал.1, 2 от ЗУТ и изготвяне на технически паспорт (където е приложимо), съгласно чл. 176А и чл.176Б, ал.1 от ЗУТ на строежи във връзка с: „Извършване на строително-монтажни работи по проект „Димум – античната митница на Мизия” по обекти както следва: Обект 1 „Реставрация, възстановка и експониране на античния римски кастел Димум” Обект 2 „Основен ремонт на ул. „България”, в участъка от о.т. 645 през о.т. 614 до о.т. 615”; Обект 3 „Основен ремонт на ул. „Персин”, в участъка от о.т. 615 до о.т. 605”, Обект 4 „Кръгово кръстовище при осови точки 613, 614, 615, 616 и 617”. Определеният за изпълнител ще упражнява функциите на строителен надзор от датата на подписване на Протокол обр. 2 към Наредба № 3 за съставяне на актове и протоколи по време на строителството (ДВ бр. 72 от 2003 г.) за откриване на строителната площадка на обекта и определяне на строителна линия и ниво. Договорът се счита за изпълнен на датата на подписване на Приемо-предавателния протокол за получаване на Разрешението за ползване на обект 1 от Държавната приемателна комисия, съгласно чл. 177 ал.2 ЗУТ и съгласно Наредба № 2 от 31 юли 2003 год. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минималните гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти.
71521000
Описание:
НЕ
НЕ
НЕ
Осъществяване на строителен надзор на строежи във връзка с: „Извършване на строително-монтажни работи по проект „Димум – античната митница на Мизия” от датата на подписване на договора с консултанта по смисъла на чл. 166 ал. 1 ЗУТ, до датата на издаване на Разрешение за ползване на обект 1 съгласно чл. 177 ал. 2 ЗУТ. Обект 1 „Реставрация, възстановка и експониране на античния римски кастел Димум” Обект 2 „Основен ремонт на ул. „България”, в участъка от о.т. 645 през о.т. 614 до о.т. 615”; Обект 3 „Основен ремонт на ул. „Персин”, в участъка от о.т. 615 до о.т. 605”, Обект 4 „Кръгово кръстовище при осови точки 613, 614, 615, 616 и 617”. Прогнозната стойност на строителния надзор е в размер на 34 790.00 лв. (тридесет и четири хиляди седемстотин и деветдесет лева) без ДДС. По обекти: - за обект 1 – 22 100 лева без ДДС. - за обект 2 – 6 350 лева без ДДС. - за обект 3 – 2 470 лева без ДДС. - за обект 4 – 3 870 лева без ДДС. Офертите на участниците не трябва да надхвърлят прогнозната стойност на поръчката, вкл. и по обекти. В цената се включват всички разходи, свързани с качественото изпълнение на поръчката в описания вид и обхват по техническото задание. Участник, предложил цена, по-висока от прогнозната стойност, вкл. и по обекти, ще бъде отстранен от участие.
НЕ
10
РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ
Гаранции за участие в процедурата не се изискват (чл. 59 ал. 5 т.2). Гаранцията за изпълнение на договора е в размер на 3 (три) % от стойността на договора без ДДС и се представя при подписване на договора. Гаранцията за изпълнение на договора може да се представи под формата на банкова гаранция - Образец № 19.1 от документацията, или парична сума, внесена в касата на общината или по банков път, по сметка на община Белене: IBAN: BG61 STSA 9300 3359 454700; BIC: STSA BGSF, при банка: „ДСК” – клон Белене, като в нареждането за плащане следва да бъде записано: "Гаранция за изпълнение на ОП за услуга за строителен надзор на строежи по проект с рег. № BG161PO001/3.1-02/2009/009 „Димум – античната митница на Мизия”. Участникът сам избира формата на гаранцията за изпълнение на договора. Когато участникът избере гаранцията за изпълнение на договора да бъде банкова гаранция, тогава тя трябва да бъде безусловна, неотменяема и неделима, в полза на Община Белене и със срок на валидност не по-малко от 31.07.2013 г. Банковата гаранция е допустимо да е и по образец-бланка на банката, като е допустимо да съдържа и по-дълъг текст, но задължително да съдържа и текста от образеца даден от Възложителя към документация за участие. Участникът, определен за изпълнител на обществена поръчка, представя оригинал/-и или заверени с мокър печат на банката копия на банкови гаранции, или заверени с мокър печат на банката копия на платежния документ за внесената по банков път или в касата на общината гаранция за изпълнение на договора преди подписването на договора. Гаранцията за изпълнение, във формата на парична сума, трябва да е постъпила по сметката на Възложителя преди момента на сключване на договор. Плащанията в брой следва да са съобразени с чл. 3. ал.1 от Закона за ограничаване на плащанията в брой. Гаранцията за изпълнение се освобождава от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ в едномесечен срок след датата на изплащане на последното дължимо окончателно плащане по фактура. ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ освобождава гаранцията без да дължи лихви за периода, през който средствата законно са престояли при него. При съдебен спор Възложителят ще се разпореди с банковата гаранция едва след решаване на спора. Когато участникът в настоящата процедура е обединение, което не е юридическо лице, всеки от съдружниците в него може да е наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията за изпълнение. Възложителят обръща внимание на участниците, че когато участникът е обединение и представя гаранцията за изпълнение под формата на банкова гаранция, гаранцията трябва да гарантира изпълнението на определените в нея задължения от участника като цяло, а не от отделен член на обединението.
Договорът за обществената поръчка се сключва в пълно съответствие с проекта на договор, представен в документацията и включва задължително всички предложения от офертата на участника, въз основа на които е определен за зпълнител. Лицето, определено за изпълнител вкл. и декларираните в офертата подизпълнители, членовете на обединението, трябва да отговаря на изискванията и ограниченията в обявлението, съответно документацията, и към момента на сключване на договора за възлагане на обществената поръчка. Плащане: •Авансово плащане – 30 (тридесет) % от крайната цена за изпълнение на услугата се заплащат в срок до 10 (десет) работни дни, след датата на подписване на договора и след представяне от Изпълнителя на оригинална фактура. •Междинни плащания - Възложителят извършва междинни плащания в полза на Изпълнителя на строителния надзор (след представяне от Изпълнителя на оригинална фактура), успоредно с плащанията за извършените СМР на Изпълнителя на СМР по обекта; •Окончателно плащане - в срок до 10 (десет) работни дни, след датата на подписване на приемо-предавателния протокол за получаване на Разрешението за ползване на обект 1 "Реставрация, възстановка и експониране на античния римски кастел Димум" от Държавна приемателна комисия. От окончателното плащане се приспадат всички неустойки, обезщетения и др. дължими от изпълнителя суми, за стойността, с която надвишават внесената гаранция за добро изпълнение. Заплаща се след приключване на дейностите, окончателното приемане на изпълнената работа, получаване на Разрешението за ползване – съгласно чл. 177 ЗУТ, и одобряването на представената от Изпълнителя оригинална фактура. Когато в цената по ал. 1 не е включен ДДС, при регистрация на изпълнителя/съответен подизпълнител по ЗДДС по време на действието на настоящия договор, фактът на регистрацията и начисляването на данъка не се отразява на цената по настоящата поръчка и не може да бъде основание за промяна на заплащането. При никакви обстоятелства замяната на експерти и привличането на допълнителни експерти (включително и спомагателен персонал) не е основание за искане и получаване на каквото и да е друго допълнително плащане извън Договорената цена. Плащането по договора ще се извършва по банков път по банковата сметка на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ посочена в представените от него фактури. При промяна на банковата сметка, Изпълнителят е длъжен да уведоми незабавно писмено ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ. ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ се счита добросъвестен във всички случаи, в които е платил по посочената във фактурите банкова сметка, когато не е получено писмено уведомление за промяната й или плащането е извършено преди датата на получаване на уведомлението за промяната. Когато са настъпили съществени промени във финансирането (вкл. и от страна на финансиращия орган МРРБ/ОПРР 2007-2013) на обществената поръчка, предмет на този договор, извън правомощията на Възложителя, които промени той не е могъл да предвиди и предотврати – в съответствие с чл. 43 ал.4 ЗОП, съгласно и разпоредбите на Закона за задълженията и договорите и Търговския закон, договорът се прекратява с писмено уведомление от Възложителя до Изпълнителя, в десетдневен (10) срок от настъпване на обстоятелствата. При прекратяване на Договора или след получаване на предизвестие за развалянето му, ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ трябва да предприеме незабавни действия за приключване и отчитане на изпълненото. ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ е длъжен в тези случаи да върне всички документи и направени копия на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ, които са му предоставени във връзка с изпълнение на договора. За неизпълнение или лошо изпълнение на задълженията по договора, както и на Закона за устройство на територията и наредбите към него, ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ и наетите от него по трудово или друго правоотношение специалисти, носят пълна имуществена отговорност за нанесени щети или пропуснати ползи на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ, които се установяват с двустранно подписани протоколи.
Когато за изпълнител е определено обединение/консорциум на физически и/или юридически лица, преди сключване на договора, той следва да се регистрира като юридическо лице в срок от 7 (седем) работни дни, след изтичане срока за обжалване на решението за избор на изпълнител. Новосъздаденото юридическо лице е обвързано от офертата, подадена от обединението, съгласно чл. 25, ал. 3, т. 2 от ЗОП. Ако участникът определен за изпълнител е обединение и не се регистрира като юридическо лице в горепосочения срок, Възложителят може да определи за изпълнител втория класиран участник и да пристъпи към сключване на договор с него, или да прекрати процедурата. Участниците в обединението носят солидарна отговорност за изпълнение на договора за обществената поръчка. В случай, че участникът е обединение (или консорциум), което не е регистрирано като самостоятелно юридическо лице, тогава участниците в него сключват споразумение (договор за обединение), което трябва да съдържа клаузи, които гарантират, че: всички членове на обединението / консорциума са отговорни, заедно и поотделно, за изпълнението на договора; всички членове на обединението / консорциума са задължени да останат в него за целия период на изпълнение на договора. В договора за създаване на обединението/консорциум участниците задължително включват клаузи определящи, кои участници в него, коя част от дейностите, в какъв обем ще изпълняват - разпределение на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението да е в съответствие с чл.25 ал. 8 ЗОП. Участниците в обединението / консорциума трябва да определят едно лице, което да ги представлява пред трети лица, както и да определят наименование на участника за целите на поръчката. Не се допускат промени в състава на обединението след подаването на офертата. Когато в споразумението за създаването на обединение / консорциум липсват клаузи, гарантиращи изпълнението на горепосочените условия, или състава на обединението се е променил след подаването на офертата – участникът ще бъде отстранен от участие в процедурата за възлагане на настоящата обществена поръчка. Когато не е приложено в офертата споразумение за създаването на обединение / консорциум, Комисията назначена от Възложителя за разглеждане и оценяване на подадените оферти, го изисква на основание чл. 68 ал. 8 и 9 от ЗОП. В настоящата процедура за възлагане на обществена поръчка едно физическо или юридическо лице може да участва само в едно обединение. Лице, което участва в обединение в офертата на друг участник, не може да представя самостоятелна оферта.
I. Възложителя отстранява от участие в процедурата участник, за който е налице и/или се установи, някое следните обстоятелства по чл. 47, ал. 1 и 2 от ЗОП: 1. Осъден с влязла в сила присъда, освен ако е реабилитиран, за: а) престъпление против финансовата, данъчната или осигурителната система, включително изпиране на пари, по чл. 253 - 260 от Наказателния кодекс (НК); б) подкуп по чл. 301 - 307 от НК; в) участие в организирана престъпна група по чл. 321 и 321а от НК; г) престъпление против собствеността по чл. 194 - 217 от НК; д) престъпление против стопанството по чл. 219 - 252 от НК; 2. обявен в несъстоятелност; 3. в открито производство по ликвидация или се намира в подобна процедура съгласно националните закони и подзаконови актове. 4. в открито производство по несъстоятелност, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от ТЗ, а в случай че участникът е чуждестранно лице – се намира в подобна процедура съгласно националните закони и подзаконови актове, включително когато неговата дейност е под разпореждане на съда участникът е преустановил дейността си; 5. лишен от правото да упражнява консултантска дейност по строителен надзор съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението съгласно чл. 16 от ЗАНН; 5А. който е виновен за неизпълнение на задължения по договор за обществена поръчка, включително по отношение на сигурността на информацията и сигурността на доставките в поръчки по чл. 3, ал. 2 ЗОП, доказано от възложителя 6. има задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от ДОПК, към държавата и към община, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, освен ако е допуснато разсрочване или отсрочване на задълженията, или има задължения за данъци или вноски за социалното осигуряване съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен. 8. който е осъден с влязла в сила присъда за престъпление по чл. 313 от НК във връзка с провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки. 9. има наложено административно наказание за наемане на работа на незаконно пребиваващи чужденци през последните до 5 години. II. Когато кандидатите или участниците са юридически лица, изискванията на І. т. 1 и т.5 се прилагат, както следва: а) при събирателно дружество - за лицата по чл. 84, ал. 1 и чл. 89, ал. 1 от ТЗ; б) при командитно дружество - за лицата по чл. 105 от ТЗ, без ограничено отговорните съдружници; в) при дружество с ограничена отговорност - за лицата по чл. 141, ал. 2 от ТЗ, а при еднолично дружество с ограничена отговорност - за лицата по чл. 147 ал. 1 от ТЗ; г) при акционерно дружество - за овластените лица по чл. 235, ал. 2 от ТЗ, а при липса на овластяване - за лицата по чл. 235, ал. 1 от ТЗ; д) при командитно дружество с акции - за лицата по чл. 244, ал. 4 от ТЗ; е) при едноличен търговец - за физическото лице - търговец; ж) във всички останали случаи, включително за чуждестранните лица–за лицата, които представляват участника; з) в случаите по II.a)-ж) и за прокуристите, когато има такива; когато чуждестранно лице има повече от един прокурист, декларацията се подава само от прокуриста, в чиято представителна власт е включена територията на Република България, съответно територията на държавата, в която се провежда процедурата при възложител по чл. 7 т.2 ЗОП. III. Не могат да участват в процедурата за възлагане на обществена поръчка участници при които лицата по II са свързани лица по смисъла на: - § 1, т. 1 от допълнителната разпоредба на Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси с възложителя или със служители на ръководна длъжност в неговата организация; - § 1 т.23а и т.24 от ДР на ЗОП и които са сключили договор с лице по чл. 21 или 22 от Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси. Отстраняват се участници в нарушение на чл. 48 ал. 1, чл. 55 ал.ал. 5-6 ЗОП.
ДА
Съгласно чл. 167 ЗУТ.
ДА
РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА
Открита
ДА
или Обявление на профила на купувача
НЕ
Български
120
Зала № 16 /Заседателната зала/ на Общината, ул. “България” 35 , гр. Белене 5930
Участниците в процедурата, или техни упълномощени представители, могат да присъстват и при отваряне на ценовите оферти, за което ще бъдат изрично поканени. На същото могат да присъстват и лица с нестопанска цел, както и представители на медиите и представители на МРРБ/ОПРР 207-2013.
РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ
НЕ
Проект „Димум – античната митница на Мизия” се финансира по Оперативна програма „Регионално развитие” (2007-2013), Приоритетна ос 3: „Устойчиво развитие на туризма”, Операция 3.1: „Подобряване на туристическите атракции и свързаната с тях инфраструктура”, Схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ: BG161PO001/3.1-02/2009 „Подкрепа за развитието на туристически атракции”, договор за безвъзмездна финансова помощ № BG161PO001/3.1-02/2009/009.
Настоящата процедура е открита с Решение № 1141/1.10.2012 г. на Кмета на Община Белене. Обявлението е изпратено до Регистъра на АОП по електронен път - с електронен подпис, а документацията е качена на сайта на Възложителя, с което е даден пълен електронен достъп до нея, и съгласно чл.64, ал.1 и ал. 3 от ЗОП срокът за подаване на оферти се намаля на 28 календарни дни. Участникът следва да огледа изцяло подготвената си оферта преди запечатване й, и да се увери, че никъде извън пликът с предлагана цена, няма елементи свързани с ценовото му предложение. Ако при разглеждане на офертите от Възложителя бъде установена сума или елементи свързани с ценовото предложение поставени извън плик 3, офертата ще бъде отхвърлена като неотговаряща на изискванията, а участникът който я е подал – отстранен от по-нататъшно участие в процедурата по смисъла на чл. 69 ал. 1 т.4 ЗОП. Всички документи от офертата следва да бъдат сканирани при окончателното й окомплектоване и подписване където е указано. Сканират се по отделно съдържанието на всеки плик 1, 2 и 3 по ред на подредба на документите и се преобразуват в .pdf формат. Сканираното съдържание се записва на оптични електронни носители (СD/DVD), като на диск 1 се записват сканираните документи от плик 1, в диск 2 – тези от плик 2, и в диск 3 – тези от плик 3. Дисковете се поставят в съответния плик, чиито документи съдържат. Ако участник включи оптичен носител с документите за предлаганата цена извън съответния плик, ще бъде отстранен от участие. Искания за предоставяне на разяснения или на допълнителна информация могат да се правят до 7 (седем) календарни дни преди изтичането на срока за получаване на офертите от всяко заинтересовано лице – лично, чрез лице с представителна власт, чрез изрично упълномощено друго лице, по електронна или обикновена поща, куриер. Разясненията, допълнителната информация или допълнителните документи се изпращат или предават от Възложителя на всички лица, получили документацията за участие и посочили адрес за кореспонденция и/или по електронна поща или факс – в съответствие чл. 10 от Закона за електронния документ и електронния подпис (ЗЕДЕП) и чл. 61 АПК, без да се иска потвърждение за получаване, в 4 (четири) дневен срок от постъпване на искането. Неправилно посочен адрес, факс или електронна поща за кореспонденция или не уведомяване за промяна на адреса, факса и електронната поща за кореспонденция освобождава Възложителя от отговорност за неточно/ненавременно изпращане на уведомленията или информацията. Не се допуска подаване на оферти за отделни обекти или части от тях. Възлагането на строителния надзор ще е за всички обекти без обособени позиции! а максимално бързо известяване, при настоящата процедура възложителят ще се възползва от възможността на чл. 10 от ЗЕДЕП и чл. 61 от АПК, във връзка с чл. 29, чл.58А ал.5, чл. 73 ал.3 и ал.4 и чл.82 ал.4, от ЗОП, като кореспонденцията ще се осъществява изключително по електронен път. В този случай – при уведомяване по електронна поща или факс срокът се счита от датата, на изпращане на съобщението до електронната поща на участник/изпълнител/ или заинтересовано лице, или отбелязаната на факс съобщението дата, като с това съобщението се према, че е редовно връчено. При броенето на срока и преценка на допустимостта на жалба пред Комисията за защита на конкуренцията КЗК и/или Върховен административен съд (ВАС) за валидна се приема най-ранната дата на изпратеното съобщение. Срокът за обжалване започва да тече от деня, следващ датата на уведомяването на страната.
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
Жалба може да подаде всяко от лицата по чл. 120, ал. 8 и ал. 9 от ЗОП в 10-дневен срок от уведомяването му за съответното действие, съгласно чл. 120, ал.5.т.1, ал.6 и ал. 7 от ЗОП. Жалба се подава на български език едновременно до Комисията за защита на конкуренцията и до възложителя, чието решение, действие или бездействие се обжалва.
Община Белене - Цветомир Цветанов - гл. експерт "Икономическо развитие и обществени поръчки", ул. "България" № 35, Република България 5930, Белене, Тел.: 0658 34672, E-mail: obshtinabl@abv.bg, Факс: 0658 31062
Интернет адрес/и:
01.10.2012 г.
ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ