Версия за печат

00661-2012-0012

BG-Белене: 12 - Архитектурни и инженерни услуги; услуги по градоустройствено планиране и паркова архитектура, инженерно ориентирани научни и технически консултантски услуги; технически изпитвания и анализи

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Услуги

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

Община Белене, област Плевен, ул." България"№ 35, За: Цветомир Цветанов - гл. експерт "Икономическо развитие и обществени поръчки", Република България 5930, Белене, Тел.: 0658 34672, E-mail: obshtinabl@abv.bg, Факс: 0658 31062

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: http://obshtina.belene.net/.

Адрес на профила на купувача: http://obshtina.belene.net/pp.htm.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Регионален или местен орган

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

Упражняване на строителен надзор съгласно чл.166 ал.1, 2 от ЗУТ и изготвяне на технически паспорт (където е приложимо), съгласно чл. 176А и чл.176Б, ал.1 от ЗУТ на строежи във връзка с: „Извършване на строително-монтажни работи по проект „Димум – античната митница на Мизия” по обекти както следва: Обект 1 „Реставрация, възстановка и експониране на античния римски кастел Димум”; Обект 2 „Основен ремонт на ул. „България”, в участъка от о.т. 645 през о.т. 614 до о.т. 615”; Обект 3 „Основен ремонт на ул. „Персин”, в участъка от о.т. 615 до о.т. 605”, Обект 4 „Кръгово кръстовище при осови точки 613, 614, 615, 616 и 617”. Настоящата поръчка е свързана с прекратената процедура за СМР с идент. номер в Регистъра по обществени поръчки в сайта на АОП 00661-2012-0010, която предстои да бъде открита повторно.

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Услуги
Категория услуги: 12
Място на изпълнение: гр. Белене (ЕКАТТЕ 03366) община Белене, област Плевен, Република България
Код NUTS: BG314
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

Предмета на настоящата процедура е: Упражняване на строителен надзор съгласно чл.166 ал.1, 2 от ЗУТ и изготвяне на технически паспорт (където е приложимо), съгласно чл. 176А и чл.176Б, ал.1 от ЗУТ на строежи във връзка с: „Извършване на строително-монтажни работи по проект „Димум – античната митница на Мизия” по обекти както следва: Обект 1 „Реставрация, възстановка и експониране на античния римски кастел Димум” Обект 2 „Основен ремонт на ул. „България”, в участъка от о.т. 645 през о.т. 614 до о.т. 615”; Обект 3 „Основен ремонт на ул. „Персин”, в участъка от о.т. 615 до о.т. 605”, Обект 4 „Кръгово кръстовище при осови точки 613, 614, 615, 616 и 617”. Определеният за изпълнител ще упражнява функциите на строителен надзор от датата на подписване на Протокол обр. 2 към Наредба № 3 за съставяне на актове и протоколи по време на строителството (ДВ бр. 72 от 2003 г.) за откриване на строителната площадка на обекта и определяне на строителна линия и ниво. Договорът се счита за изпълнен на датата на подписване на Приемо-предавателния протокол за получаване на Разрешението за ползване на обект 1 от Държавната приемателна комисия, съгласно чл. 177 ал.2 ЗУТ и съгласно Наредба № 2 от 31 юли 2003 год. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минималните гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти.

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

71521000

Описание:

Строителен надзор по време на строителството

ІІ.1.7) Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация

НЕ

ІІ.1.8) Обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Осъществяване на строителен надзор на строежи във връзка с: „Извършване на строително-монтажни работи по проект „Димум – античната митница на Мизия” от датата на подписване на договора с консултанта по смисъла на чл. 166 ал. 1 ЗУТ, до датата на издаване на Разрешение за ползване на обект 1 съгласно чл. 177 ал. 2 ЗУТ. Обект 1 „Реставрация, възстановка и експониране на античния римски кастел Димум” Обект 2 „Основен ремонт на ул. „България”, в участъка от о.т. 645 през о.т. 614 до о.т. 615”; Обект 3 „Основен ремонт на ул. „Персин”, в участъка от о.т. 615 до о.т. 605”, Обект 4 „Кръгово кръстовище при осови точки 613, 614, 615, 616 и 617”. Прогнозната стойност на строителния надзор е в размер на 34 790.00 лв. (тридесет и четири хиляди седемстотин и деветдесет лева) без ДДС. По обекти: - за обект 1 – 22 100 лева без ДДС. - за обект 2 – 6 350 лева без ДДС. - за обект 3 – 2 470 лева без ДДС. - за обект 4 – 3 870 лева без ДДС. Офертите на участниците не трябва да надхвърлят прогнозната стойност на поръчката, вкл. и по обекти. В цената се включват всички разходи, свързани с качественото изпълнение на поръчката в описания вид и обхват по техническото задание. Участник, предложил цена, по-висока от прогнозната стойност, вкл. и по обекти, ще бъде отстранен от участие.

Прогнозна стойност без ДДС
34790 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Продължителност в месеци

10


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Гаранции за участие в процедурата не се изискват (чл. 59 ал. 5 т.2). Гаранцията за изпълнение на договора е в размер на 3 (три) % от стойността на договора без ДДС и се представя при подписване на договора. Гаранцията за изпълнение на договора може да се представи под формата на банкова гаранция - Образец № 19.1 от документацията, или парична сума, внесена в касата на общината или по банков път, по сметка на община Белене: IBAN: BG61 STSA 9300 3359 454700; BIC: STSA BGSF, при банка: „ДСК” – клон Белене, като в нареждането за плащане следва да бъде записано: "Гаранция за изпълнение на ОП за услуга за строителен надзор на строежи по проект с рег. № BG161PO001/3.1-02/2009/009 „Димум – античната митница на Мизия”. Участникът сам избира формата на гаранцията за изпълнение на договора. Когато участникът избере гаранцията за изпълнение на договора да бъде банкова гаранция, тогава тя трябва да бъде безусловна, неотменяема и неделима, в полза на Община Белене и със срок на валидност не по-малко от 31.07.2013 г. Банковата гаранция е допустимо да е и по образец-бланка на банката, като е допустимо да съдържа и по-дълъг текст, но задължително да съдържа и текста от образеца даден от Възложителя към документация за участие. Участникът, определен за изпълнител на обществена поръчка, представя оригинал/-и или заверени с мокър печат на банката копия на банкови гаранции, или заверени с мокър печат на банката копия на платежния документ за внесената по банков път или в касата на общината гаранция за изпълнение на договора преди подписването на договора. Гаранцията за изпълнение, във формата на парична сума, трябва да е постъпила по сметката на Възложителя преди момента на сключване на договор. Плащанията в брой следва да са съобразени с чл. 3. ал.1 от Закона за ограничаване на плащанията в брой. Гаранцията за изпълнение се освобождава от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ в едномесечен срок след датата на изплащане на последното дължимо окончателно плащане по фактура. ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ освобождава гаранцията без да дължи лихви за периода, през който средствата законно са престояли при него. При съдебен спор Възложителят ще се разпореди с банковата гаранция едва след решаване на спора. Когато участникът в настоящата процедура е обединение, което не е юридическо лице, всеки от съдружниците в него може да е наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията за изпълнение. Възложителят обръща внимание на участниците, че когато участникът е обединение и представя гаранцията за изпълнение под формата на банкова гаранция, гаранцията трябва да гарантира изпълнението на определените в нея задължения от участника като цяло, а не от отделен член на обединението.

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

Договорът за обществената поръчка се сключва в пълно съответствие с проекта на договор, представен в документацията и включва задължително всички предложения от офертата на участника, въз основа на които е определен за зпълнител. Лицето, определено за изпълнител вкл. и декларираните в офертата подизпълнители, членовете на обединението, трябва да отговаря на изискванията и ограниченията в обявлението, съответно документацията, и към момента на сключване на договора за възлагане на обществената поръчка. Плащане: •Авансово плащане – 30 (тридесет) % от крайната цена за изпълнение на услугата се заплащат в срок до 10 (десет) работни дни, след датата на подписване на договора и след представяне от Изпълнителя на оригинална фактура. •Междинни плащания - Възложителят извършва междинни плащания в полза на Изпълнителя на строителния надзор (след представяне от Изпълнителя на оригинална фактура), успоредно с плащанията за извършените СМР на Изпълнителя на СМР по обекта; •Окончателно плащане - в срок до 10 (десет) работни дни, след датата на подписване на приемо-предавателния протокол за получаване на Разрешението за ползване на обект 1 "Реставрация, възстановка и експониране на античния римски кастел Димум" от Държавна приемателна комисия. От окончателното плащане се приспадат всички неустойки, обезщетения и др. дължими от изпълнителя суми, за стойността, с която надвишават внесената гаранция за добро изпълнение. Заплаща се след приключване на дейностите, окончателното приемане на изпълнената работа, получаване на Разрешението за ползване – съгласно чл. 177 ЗУТ, и одобряването на представената от Изпълнителя оригинална фактура. Когато в цената по ал. 1 не е включен ДДС, при регистрация на изпълнителя/съответен подизпълнител по ЗДДС по време на действието на настоящия договор, фактът на регистрацията и начисляването на данъка не се отразява на цената по настоящата поръчка и не може да бъде основание за промяна на заплащането. При никакви обстоятелства замяната на експерти и привличането на допълнителни експерти (включително и спомагателен персонал) не е основание за искане и получаване на каквото и да е друго допълнително плащане извън Договорената цена. Плащането по договора ще се извършва по банков път по банковата сметка на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ посочена в представените от него фактури. При промяна на банковата сметка, Изпълнителят е длъжен да уведоми незабавно писмено ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ. ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ се счита добросъвестен във всички случаи, в които е платил по посочената във фактурите банкова сметка, когато не е получено писмено уведомление за промяната й или плащането е извършено преди датата на получаване на уведомлението за промяната. Когато са настъпили съществени промени във финансирането (вкл. и от страна на финансиращия орган МРРБ/ОПРР 2007-2013) на обществената поръчка, предмет на този договор, извън правомощията на Възложителя, които промени той не е могъл да предвиди и предотврати – в съответствие с чл. 43 ал.4 ЗОП, съгласно и разпоредбите на Закона за задълженията и договорите и Търговския закон, договорът се прекратява с писмено уведомление от Възложителя до Изпълнителя, в десетдневен (10) срок от настъпване на обстоятелствата. При прекратяване на Договора или след получаване на предизвестие за развалянето му, ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ трябва да предприеме незабавни действия за приключване и отчитане на изпълненото. ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ е длъжен в тези случаи да върне всички документи и направени копия на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ, които са му предоставени във връзка с изпълнение на договора. За неизпълнение или лошо изпълнение на задълженията по договора, както и на Закона за устройство на територията и наредбите към него, ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ и наетите от него по трудово или друго правоотношение специалисти, носят пълна имуществена отговорност за нанесени щети или пропуснати ползи на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ, които се установяват с двустранно подписани протоколи.

ІІІ.1.3) Изискване за създаване на юридическо лице, когато участникът, определен за изпълнител, е обединение на физически и/или юридически лица

Когато за изпълнител е определено обединение/консорциум на физически и/или юридически лица, преди сключване на договора, той следва да се регистрира като юридическо лице в срок от 7 (седем) работни дни, след изтичане срока за обжалване на решението за избор на изпълнител. Новосъздаденото юридическо лице е обвързано от офертата, подадена от обединението, съгласно чл. 25, ал. 3, т. 2 от ЗОП. Ако участникът определен за изпълнител е обединение и не се регистрира като юридическо лице в горепосочения срок, Възложителят може да определи за изпълнител втория класиран участник и да пристъпи към сключване на договор с него, или да прекрати процедурата. Участниците в обединението носят солидарна отговорност за изпълнение на договора за обществената поръчка. В случай, че участникът е обединение (или консорциум), което не е регистрирано като самостоятелно юридическо лице, тогава участниците в него сключват споразумение (договор за обединение), което трябва да съдържа клаузи, които гарантират, че: всички членове на обединението / консорциума са отговорни, заедно и поотделно, за изпълнението на договора; всички членове на обединението / консорциума са задължени да останат в него за целия период на изпълнение на договора. В договора за създаване на обединението/консорциум участниците задължително включват клаузи определящи, кои участници в него, коя част от дейностите, в какъв обем ще изпълняват - разпределение на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението да е в съответствие с чл.25 ал. 8 ЗОП. Участниците в обединението / консорциума трябва да определят едно лице, което да ги представлява пред трети лица, както и да определят наименование на участника за целите на поръчката. Не се допускат промени в състава на обединението след подаването на офертата. Когато в споразумението за създаването на обединение / консорциум липсват клаузи, гарантиращи изпълнението на горепосочените условия, или състава на обединението се е променил след подаването на офертата – участникът ще бъде отстранен от участие в процедурата за възлагане на настоящата обществена поръчка. Когато не е приложено в офертата споразумение за създаването на обединение / консорциум, Комисията назначена от Възложителя за разглеждане и оценяване на подадените оферти, го изисква на основание чл. 68 ал. 8 и 9 от ЗОП. В настоящата процедура за възлагане на обществена поръчка едно физическо или юридическо лице може да участва само в едно обединение. Лице, което участва в обединение в офертата на друг участник, не може да представя самостоятелна оферта.

ІІІ.1.4) Други особени условия

I. Възложителя отстранява от участие в процедурата участник, за който е налице и/или се установи, някое следните обстоятелства по чл. 47, ал. 1 и 2 от ЗОП: 1. Осъден с влязла в сила присъда, освен ако е реабилитиран, за: а) престъпление против финансовата, данъчната или осигурителната система, включително изпиране на пари, по чл. 253 - 260 от Наказателния кодекс (НК); б) подкуп по чл. 301 - 307 от НК; в) участие в организирана престъпна група по чл. 321 и 321а от НК; г) престъпление против собствеността по чл. 194 - 217 от НК; д) престъпление против стопанството по чл. 219 - 252 от НК; 2. обявен в несъстоятелност; 3. в открито производство по ликвидация или се намира в подобна процедура съгласно националните закони и подзаконови актове. 4. в открито производство по несъстоятелност, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от ТЗ, а в случай че участникът е чуждестранно лице – се намира в подобна процедура съгласно националните закони и подзаконови актове, включително когато неговата дейност е под разпореждане на съда участникът е преустановил дейността си; 5. лишен от правото да упражнява консултантска дейност по строителен надзор съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението съгласно чл. 16 от ЗАНН; 5А. който е виновен за неизпълнение на задължения по договор за обществена поръчка, включително по отношение на сигурността на информацията и сигурността на доставките в поръчки по чл. 3, ал. 2 ЗОП, доказано от възложителя 6. има задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от ДОПК, към държавата и към община, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, освен ако е допуснато разсрочване или отсрочване на задълженията, или има задължения за данъци или вноски за социалното осигуряване съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен. 8. който е осъден с влязла в сила присъда за престъпление по чл. 313 от НК във връзка с провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки. 9. има наложено административно наказание за наемане на работа на незаконно пребиваващи чужденци през последните до 5 години. II. Когато кандидатите или участниците са юридически лица, изискванията на І. т. 1 и т.5 се прилагат, както следва: а) при събирателно дружество - за лицата по чл. 84, ал. 1 и чл. 89, ал. 1 от ТЗ; б) при командитно дружество - за лицата по чл. 105 от ТЗ, без ограничено отговорните съдружници; в) при дружество с ограничена отговорност - за лицата по чл. 141, ал. 2 от ТЗ, а при еднолично дружество с ограничена отговорност - за лицата по чл. 147 ал. 1 от ТЗ; г) при акционерно дружество - за овластените лица по чл. 235, ал. 2 от ТЗ, а при липса на овластяване - за лицата по чл. 235, ал. 1 от ТЗ; д) при командитно дружество с акции - за лицата по чл. 244, ал. 4 от ТЗ; е) при едноличен търговец - за физическото лице - търговец; ж) във всички останали случаи, включително за чуждестранните лица–за лицата, които представляват участника; з) в случаите по II.a)-ж) и за прокуристите, когато има такива; когато чуждестранно лице има повече от един прокурист, декларацията се подава само от прокуриста, в чиято представителна власт е включена територията на Република България, съответно територията на държавата, в която се провежда процедурата при възложител по чл. 7 т.2 ЗОП. III. Не могат да участват в процедурата за възлагане на обществена поръчка участници при които лицата по II са свързани лица по смисъла на: - § 1, т. 1 от допълнителната разпоредба на Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси с възложителя или със служители на ръководна длъжност в неговата организация; - § 1 т.23а и т.24 от ДР на ЗОП и които са сключили договор с лице по чл. 21 или 22 от Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси. Отстраняват се участници в нарушение на чл. 48 ал. 1, чл. 55 ал.ал. 5-6 ЗОП.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: Всеки участник представя: 1. Административни сведения, ЗДДС № (или декл. че няма рег. по ЗДДС), ЕИК, а когато не е представен ЕИК се прилага удостверение за актуално състояние. Участникът обединение/консорциум, което не е ЮЛ прилага и оригинал на учредителен акт (договор) за създаване на обединението, или копие на учредителен документ заверено „Вярно с оригинала” с мокри печати на всички участници в обединението и подписите на всички представляващи участниците в него, както и подпис на лицето определено за представляващ обединението/консорциума. Физическите лица, включени в състава на обединения представят копие на документ за самоличност. Юридическите лица, включени в състава на обединения, представят удостоверение за актуално състояние или ЕИК и документ за регистрация по ЗДДС (или декларация, че не са регистрирани), или документ за регистрация на чуждестранно лице съобразно националното му законодателство, в официален превод. 2. Декларации, че е запознат с условията от значение за изпълнение на поръчката, че ще ги спазва, и че приема клаузите на проекта на договора. 3. Нотариално заверено пълномощно на лицето, упълномощено да представлява участника. 4. Декларации за липсата на обстоятелствата по чл. 47 ал.1, 2 и 5 - по образци от документацията; 5. Декларация от членовете на обединение, че са запознати с условията на поръчката, приемат да отговарят заедно и по отделно за изп. на договора и, че ще останат в него до изпълнението му - по образец; 6. Декларации за позлване на подизпълнители, както и от подизпълнителите, че със съгласни да участват като такива. Когато ще участват подизпълнители, за тях се представят документите съгласно чл. 56, ал. 2 във връзка с чл. 56, ал. 1, т. 1, т. 4, т. 5, т. 6 и т. 11 от ЗОП. Минималните изисквания се прилагат по отношение на подизпълнителите, съобразно вида и дела на участието им, а именно: документите по т.1, т.4 и т.III.2.2 т.1 се представят от всички подизпълнители, а по т.III.2.2 т.2 и III.2.3 от това обявление - за само за онези подизпълнители, които основният участник е декларирал, че ще ползва за строителен надзор и същите имат такова право. 7. Декларация за закрила на заетостта. 8. Декларация по чл. 58а ал.5 ЗОП във връзка с чл. 10 от Закона за електронния документ и електронния подпис, и чл. 61 АПК. * документите от т.1 до т.8 и по т.III.2.2 и III.2.3 от това обявление се поставят в запечатан плик 1 - "Документи за подбор"; 9. Техническо предложение за изпълнение на поръчката- по образец, поставя се в отделен запечатан плик 2. 10. Ценово предложение - в отделен запечатан плик 3. Ако участник или негов подизпълнител (където и ако е приложимо), не представи някой от посочените по т.1 до т.8 и по т.III.2.2 и III.2.3 от това обявление документи и/или декларации, вкл. в хипотезата на чл. 68 ал.ал. 8 и 9 ЗОП, ще бъде отстранен от участие на основание чл. 69 ал.1 т.1 ЗОП. Не може да участва в процедурата чуждестранно физическо или юридическо лице, за което в държавата, в която е установено, е налице някое от обстоятелствата по чл. 47, ал. 1 и 2 от ЗОП. Ако участник,подизпълнител,или техен управител, респективно член на управ. му органи, а в случай че членовете са юридически лица – техните представители в управителния орган, декларира в съответните декларации или посочи в други документи неверни данни и обстоятелства,или представи нередовен документ или такъв с невярно съдържание, и това се установи от комисията по чл. 34 ЗОП в хода на процедурата по избор на изпълнител,този участник ще бъде отстранен от участие.
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Справка за оборота реализиран за строителен надзор за последните 3 (три) финансови години,2009-2011, или в зависимост от датата, на която участникът /подизпълнител/ е учреден или е започнал дейността си. 2. Заверено от участника/подизпълнител, който основния участник е декларирал,че ще ползва и има право да извършва стр. надзор/ копие на застраховка „Професионална отговорност” следствие на неправомерни действия или бездействия при или по повод изпълнение на задълженията, съгласно чл. 171, ал. 1 от ЗУТ. В случай, че участникът бъде избран за изпълнител е длъжен в срок не по-късно от датата на сключване на договора да удължи срока на застраховката „Професионална отговорност” с валидност за целия период на изпълнение на договора за обществена поръчка.
Минимални изисквания: 1. Участникът следва да има общ оборот от дейност реализиран за строителен надзор сумарно за последните 3 финансови години,2009-2011, (или в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си) минимум 30 000.00 /тридесет хиляди/ лева без ДДС. Представя се справка с оборотите от изпълняваните строителни надзори, за последните 3 финансови години (по образец към документацията). Ако участникът е обединение, изискването за оборот се прилага за обединението като цяло. Всички подизпълнители представят справка за оборот от строителен надзор, като размера на оборота който следва да докажат, е произведение от процента на декларираният им дял от основния участник умножен по 30 000. Примерно, ако основния участник декларира, че ще ползва подизпълнител, с дял 30% участие в поръчката, подизпълнителят следва да докаже обороти от строителен надзор 30%*30 000= 9 000 лв. за периода по тази точка. 2. Участникът/подизпълнител, който основния участник е декларирал,че ще ползва и има право да извършва стр. надзор и лиценз/ представя застраховка „Професионална отговорност” валидна към датата на отваряне на офертата. Същата трябва да е в сила минимум 120 (сто и двадесет) календарни дни, считано от крайния срок за подаване на офертите. Минималната застрахователна сума по „Застраховка професионална отговорност” трябва да покрива минималната застрахователна сума за този вид строителство, определена с Наредба за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството (обн., ДВ., бр.17 от 02.03.2004 г.). Определеният за изпълнител е длъжен в срок не по-късно от датата на сключване на договора да представи оригинали или нотариално заверени копия на застраховки по чл. 171 ЗУТ „Професионална отговорност”, а също и оригинал на декларация свободен текст, че като Изпълнител се задължава по време на изпълнението на договора да поддържа валидна застраховката за професионална отговорност; ако участникът е обединение/консорицум, което не е юридическо лице, онези членове в обединението, които ще изпълняват реално строителен надзор и имат такова право (съобразно разпределението на дейностите изпълнявани от участниците по договора за обединение), трябва да представят заверено копие от действаща застрахователна полица по чл. 171 ЗУТ, като на поне един от членовете на обединението който ще изпълнява строителен надзор, минималната застрахователна сума по застраховката за професионална отговорност трябва да покрива минималната застрахователна сума за този вид дейност. Застраховка „Професионална отговорност” не се изисква да притежават участници в консорциума/обединението, които няма да извършват строителен надзор и/или нямат такова право, а примерно ще осъществяват организационен и управленски процес и пр. За участник, установен/регистриран извън Република България застраховката за професионална отговорност следва да бъде еквивалента/приравнена на тази по чл. 171, ал. 1 от ЗУТ, но направена съгласно законодателството на държавата, където е установен / регистриран участника и в превод на български език.
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Участниците, вкл. и такива от обединението, подизпълнител /който основния участник е декларирал,че ще ползва/, и имащи право да извършват стр. надзор, представя валиден лиценз по чл. 167 ЗУТ за упражняване на строителен надзор за строежите по отделните категории на чл.137 ал.1 от ЗУТ издаден от МРРБ и списък на наетите квалифицирани лица, притежаващи необходимата техническа правоспособност да извършват надзорна дейност на обектите (по образец към документацията). Ако участникът е обединение - валидни лиценз по чл. 167 ЗУТ трябва да притежават онези участници в обединението/консорциума, които ще извършват реално надзора на място според "разпределението на участието" по смисъла на чл. 25, ал. 8 ЗОП. Не се изисква притежаване на лиценз от участници в консорциума/обединението, които няма да извършват надзора на място и нямат такова право, а примерно ще осъществяват организационен и управленски процес и пр. В договора за създаване на обединението/консорциум кандидатите задължително включват клаузи определящи, кои участници в него, коя част от дейностите и в какъв обем ще изпълняват. 2.Участниците /подизпълнителите имащи право да извършват стр. надзор/ представят декларация -списък на договорите за изпълнените строителни надзори, в периода 3 (три) години назад, считано от крайният срок за получаване на офертите (по образец към документацията)-с посочена стойност на надзора.
Минимални изисквания: 1. Заверено копие "вярно с оригинала" от участника вкл. и онези участници от обединението, и подизпълнител /който основния участник е декларирал,че ще ползва за дейност строителен надзор/ на документ по чл. 167 ал. 1 ЗУТ за упражняване на строителен надзор за строежите по отделните категории на чл.137 ал.1 от ЗУТ издаден от МРРБ. Участникът/подизпълнител, който основния участник е декларирал,че ще ползва и има право да извършва стр. надзор/ трябва да разполага (при обединение/консорциум-изискването се прилага за обединението като цяло), с екип от експерти, притежаващи необходима техническа правоспособност да извършват надзорна дейност по чл. 166 ал. 1 т.1 ЗУТ за следните части: По обект 1 „Реставрация, възстановка и експониране на античния римски кастел Димум” -геодезия; -архитектура; -конструктивна; -електро; -ВиК; -паркоустрояване; -ПБЗ; По обекти 2,3 и 4 „ Основен ремонт на ул. „България”, в участъка от о.т. 645 през о.т. 614 до о.т. 615”, „Основен ремонт на ул. „Персин”, в участъка от о.т. 615 до о.т. 605”, „ Кръгово кръстовище при осови точки 613, 614, 615, 616 и 617” -геодезия; -пътно строителство; - ПБЗ; За целта участниците/подизпълнител който има право да извършва стр. надзор и основния участник го е посочил, че ще го позлва за това/, следва да разполагат със нужните експерти по гореупоменатите части както следва (при обединение/консорциум-изискването се прилага за обединението като цяло): - геодезист - 1 брой; - архитект - 1 брой; - специалист по част конструктивна - 1 брой; - специалист по част „Електро” – 1 брой; - ВиК специалист – 1 брой; - инженер по паркоустрояване или ландшафтен архитект/или еквивалент/ – 1 брой - специалист по част „Пътно строителство” – 1брой; - специалист-координатор ПБЗ – 1 брой. Експертите/специалистите/ по съответните части попълват и подписват собственоръчно декларация за лично присъствие на терена на строежите - по образец към документацията. 2. Като доказателство се прилага референция от възложителя на надзора в която да е изписано за кой обект (строеж) е изпълняван и на каква стойност. Референции представят и подизпълнителите за своите си договори. Ако участникът е обединение, изискванията по тази точка се прилагат за обединението като цяло. Ако основният участник е бил подизпълнител на предишни строителни надзори, представя референция от основния участник, към който е участвал като подизпълнител, като референцията се подписва освен от основния участник, а също и от възложителя/клиента на строителния надзор.
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги
ІІІ.3.1) За изпълнението на услугата се изисква определена професия

ДА

Нормативни разпоредби

Съгласно чл. 167 ЗУТ.

ІІІ.3.2) Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала си, отговарен за изпълнението на услугата

ДА



РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Най-ниска цена

IV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишни публикации свързани със същата поръчка

ДА

или Обявление на профила на купувача

Номер на обявлението в РОП/ДВ 493727 от 02.08.2012 г. 
ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
22.10.2012 г.  Час: 17:00
Платими документи

НЕ

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
29.10.2012 г.  Час: 17:00
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

120

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 30.10.2012 г.  Час: 09:30
Място

Зала № 16 /Заседателната зала/ на Общината, ул. “България” 35 , гр. Белене 5930

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

Участниците в процедурата, или техни упълномощени представители, могат да присъстват и при отваряне на ценовите оферти, за което ще бъдат изрично поканени. На същото могат да присъстват и лица с нестопанска цел, както и представители на медиите и представители на МРРБ/ОПРР 207-2013.



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Tова представлява периодично възлагане на поръчка

НЕ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

Проект „Димум – античната митница на Мизия” се финансира по Оперативна програма „Регионално развитие” (2007-2013), Приоритетна ос 3: „Устойчиво развитие на туризма”, Операция 3.1: „Подобряване на туристическите атракции и свързаната с тях инфраструктура”, Схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ: BG161PO001/3.1-02/2009 „Подкрепа за развитието на туристически атракции”, договор за безвъзмездна финансова помощ № BG161PO001/3.1-02/2009/009.

VI.3) Допълнителна информация

Настоящата процедура е открита с Решение № 1141/1.10.2012 г. на Кмета на Община Белене. Обявлението е изпратено до Регистъра на АОП по електронен път - с електронен подпис, а документацията е качена на сайта на Възложителя, с което е даден пълен електронен достъп до нея, и съгласно чл.64, ал.1 и ал. 3 от ЗОП срокът за подаване на оферти се намаля на 28 календарни дни. Участникът следва да огледа изцяло подготвената си оферта преди запечатване й, и да се увери, че никъде извън пликът с предлагана цена, няма елементи свързани с ценовото му предложение. Ако при разглеждане на офертите от Възложителя бъде установена сума или елементи свързани с ценовото предложение поставени извън плик 3, офертата ще бъде отхвърлена като неотговаряща на изискванията, а участникът който я е подал – отстранен от по-нататъшно участие в процедурата по смисъла на чл. 69 ал. 1 т.4 ЗОП. Всички документи от офертата следва да бъдат сканирани при окончателното й окомплектоване и подписване където е указано. Сканират се по отделно съдържанието на всеки плик 1, 2 и 3 по ред на подредба на документите и се преобразуват в .pdf формат. Сканираното съдържание се записва на оптични електронни носители (СD/DVD), като на диск 1 се записват сканираните документи от плик 1, в диск 2 – тези от плик 2, и в диск 3 – тези от плик 3. Дисковете се поставят в съответния плик, чиито документи съдържат. Ако участник включи оптичен носител с документите за предлаганата цена извън съответния плик, ще бъде отстранен от участие. Искания за предоставяне на разяснения или на допълнителна информация могат да се правят до 7 (седем) календарни дни преди изтичането на срока за получаване на офертите от всяко заинтересовано лице – лично, чрез лице с представителна власт, чрез изрично упълномощено друго лице, по електронна или обикновена поща, куриер. Разясненията, допълнителната информация или допълнителните документи се изпращат или предават от Възложителя на всички лица, получили документацията за участие и посочили адрес за кореспонденция и/или по електронна поща или факс – в съответствие чл. 10 от Закона за електронния документ и електронния подпис (ЗЕДЕП) и чл. 61 АПК, без да се иска потвърждение за получаване, в 4 (четири) дневен срок от постъпване на искането. Неправилно посочен адрес, факс или електронна поща за кореспонденция или не уведомяване за промяна на адреса, факса и електронната поща за кореспонденция освобождава Възложителя от отговорност за неточно/ненавременно изпращане на уведомленията или информацията. Не се допуска подаване на оферти за отделни обекти или части от тях. Възлагането на строителния надзор ще е за всички обекти без обособени позиции! а максимално бързо известяване, при настоящата процедура възложителят ще се възползва от възможността на чл. 10 от ЗЕДЕП и чл. 61 от АПК, във връзка с чл. 29, чл.58А ал.5, чл. 73 ал.3 и ал.4 и чл.82 ал.4, от ЗОП, като кореспонденцията ще се осъществява изключително по електронен път. В този случай – при уведомяване по електронна поща или факс срокът се счита от датата, на изпращане на съобщението до електронната поща на участник/изпълнител/ или заинтересовано лице, или отбелязаната на факс съобщението дата, като с това съобщението се према, че е редовно връчено. При броенето на срока и преценка на допустимостта на жалба пред Комисията за защита на конкуренцията КЗК и/или Върховен административен съд (ВАС) за валидна се приема най-ранната дата на изпратеното съобщение. Срокът за обжалване започва да тече от деня, следващ датата на уведомяването на страната.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Жалба може да подаде всяко от лицата по чл. 120, ал. 8 и ал. 9 от ЗОП в 10-дневен срок от уведомяването му за съответното действие, съгласно чл. 120, ал.5.т.1, ал.6 и ал. 7 от ЗОП. Жалба се подава на български език едновременно до Комисията за защита на конкуренцията и до възложителя, чието решение, действие или бездействие се обжалва.

VI.4.3) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби

Община Белене - Цветомир Цветанов - гл. експерт "Икономическо развитие и обществени поръчки", ул. "България" № 35, Република България 5930, Белене, Тел.: 0658 34672, E-mail: obshtinabl@abv.bg, Факс: 0658 31062

Интернет адрес/и:

URL: http://obshtina.belene.net/_index.php.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

01.10.2012 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ