Версия за печат

00007-2012-0023

BG-Мездра: Изпълнение с каквито и да е средства на строителство съответстващо на изискванията, определени от възложителите

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Строителство

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

Община Мездра, ул."Хр.Ботев" №27, За: инж.Николинка Кътовска, РБългария 3100, Мездра, Тел.: 0910 92677, E-mail: mezdra@mail.bg, Факс: 0910 92523

Място/места за контакт: гр.Мездра, ел."Хр.Ботев" №27

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www mezdra.bg.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Регионален или местен орган

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

„Изграждане на два Центъра за настаняване от семеен тип и две Защитени жилища по Договор за безвъзмездна финансова помощ BG161PO001/1.1-12/2011/020, финансиран от ОП „Регионално развитие” 2007 – 2013г.”

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Строителство
Изпълнение с каквито и да е средства на строителство съответстващо на изискванията, определени от възложителите 
Място на изпълнение: гр.Мездра и землище на с.Крета
Код NUTS: BG313
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

Обект на настоящата обществена поръчка е строителство. Предмет на поръчката е извършване на строителни и монтажни работи (СМР), по изграждане на защитени жилища и център за настаняване от семеен тип. Проектите за Защитено жилище и Център за настаняване от семеен тип са изготвени в съответствие със Схемата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG161РО001/1.1 – 12/2011 “Подкрепа за деинституционализация на социални институции, предлагащи услуги за деца в риск” за осигуряване на подходяща ефективна социална инфраструктура, допринасяща за предоставяне на нов вид резидентни и съпътстващи услуги в общността, които да заменят институционалната грижа. Предвижда се изграждането на следните жилища: Република България, Община Мездра, гр. Мездра в УПИ І, кв. 29 – защитено жилище с площ на имота 824,2 м2, застроена площ/ЗП/ - 189,6 м2, разгъната застроена площ/РЗП/ - 334,3 м2 и озеленяване – 70%. Република България, Община Мездра,землище на с. Крета в ПИ 000026 – защитено жилище с площ на имота 824,2 м2, застроена площ/ЗП/ - 171,4 м2, разгъната застроена площ/РЗП/ - 330,8 м2 и озеленяване – 65%. Република България, Община Мездра, гр. Мездра в УПИ І, кв. 1 – център за настаняване от семеен тип с площ на имота 2154,8 м2, застроена площ (ЗП) - 538,1 м2, разгъната застроена площ (РЗП) - 538,1 м2 и озеленяване – 60%. Република България, Община Мездра, гр. Мездра в УПИ І, кв. 17 – център за настаняване от семеен тип с площ на имота 2540 м2, застроена площ/ЗП/ - 549,5 м2, разгъната застроена площ/РЗП/ - 549,5 м2 и озеленяване – 65%.

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

45210000, 45212410, 45215200

Описание:

Строителни и монтажни работи по общо изграждане на сгради
Строителни и монтажни работи по общо изграждане на сгради за настаняване
Строителни и монтажни работи по общо изграждане на сгради на социалните грижи

ІІ.1.7) Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация

НЕ

ІІ.1.8) Обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Обект на настоящата обществена поръчка е строителство. Предмет на поръчката е извършване на строителни и монтажни работи (СМР), по изграждане на защитени жилища и център за настаняване от семеен тип. Проектите за Защитено жилище и Център за настаняване от семеен тип са изготвени в съответствие със Схемата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG161РО001/1.1 – 12/2011 “Подкрепа за деинституционализация на социални институции, предлагащи услуги за деца в риск” за осигуряване на подходяща ефективна социална инфраструктура, допринасяща за предоставяне на нов вид резидентни и съпътстващи услуги в общността, които да заменят институционалната грижа. Предвижда се изграждането на следните жилища: Република България, Община Мездра, гр. Мездра в УПИ І, кв. 29 – защитено жилище с площ на имота 824,2 м2, застроена площ/ЗП/ - 189,6 м2, разгъната застроена площ/РЗП/ - 334,3 м2 и озеленяване – 70%. Република България, Община Мездра, землище на с. Крета в ПИ 000026– защитено жилище с площ на имота 824,2 м2, застроена площ/ЗП/ - 171,4 м2, разгъната застроена площ/РЗП/ - 330,8 м2 и озеленяване – 65%. Република България, Община Мездра, гр. Мездра в УПИ І, кв. 1 – център за настаняване от семеен тип с площ на имота 2154,8 м2, застроена площ (ЗП) - 538,1 м2, разгъната застроена площ (РЗП) - 538,1 м2 и озеленяване – 60%. Република България, Община Мездра, гр. Мездра в УПИ І, кв. 17 – център за настаняване от семеен тип с площ на имота 2540 м2, застроена площ/ЗП/ - 549,5 м2, разгъната застроена площ/РЗП/ - 549,5 м2 и озеленяване – 65%.

ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Продължителност в месеци

8


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Участникът следва да представи гаранция за участие, в размер на 12 500 лв. (дванадесет хиляди и петстотин лева). Гаранцията за участие може да се внесе по банков път или да се представи под формата на банкова гаранция. Когато участникът избере гаранцията за участие да бъде банкова гаранция, се представя безусловна и неотменима банкова гаранция, със срок на валидност не по-малко от 190 (сто и деветдесет) дни от датата на представяне на офертата. Срокът може да се удължава от участника, след получаване на обосновано искане от страна на Възложителя. Когато участникът избере да внесе гаранцията за участие по банков път, това следва да стане по сметка на Община Мездра, посочена в документацията за участие. Задържането и освобождаването на гаранцията за участие става по условията и реда на чл. 62 от ЗОП. Гаранцията за участие в процедурата се задържа, когато участникът обжалва решението на възложителя – до решаване на спора. Гаранцията за участие се освобождава след влизане в сила на решението във връзка с обжалването, независимо от изхода на спора. Ако е необходимо удължаване на срока на валидност на гаранцията и участникът откаже да я удължи – Възложителят има право да усвои сумата по гаранцията при себе си – до решаване на спора Гаранцията за участие се усвоява в следните случаи: участникът оттегли офертата си след изтичане на срока за получаване на офертите; участникът е определен за изпълнител, но не изпълни задължението си да сключи договор за обществена поръчка. Гаранциите на отстранените участници се освобождават от Възложителя в срок от 5 (пет) работни дни, след изтичане на срока за обжалване на решението на Възложителя за определяне на изпълнител. В същия срок, но след изтичане на срока на обжалване на решението за прекратяване се освобождават гаранциите на всички участници при прекратяване на откритата процедура за възлагане на обществена поръчка. Гаранциите на класираните на първо и второ място участници се освобождават след сключването на договор за обществена поръчка, а на останалите класирани участници – в срок 5 (пет) работни дни след изтичането на срока за обжалване на решението за определяне на изпълнител. Възложителят освобождава гаранциите, без да дължи лихви за периода, през който средствата законно са престояли при него. В случай на избор на участника за изпълнител на обществената поръчка, същият следва да представи преди подписването на договора, гаранция за изпълнението му, в размер на 3 % от стойността на договора. Условията, при които гаранцията за изпълнение се задържа, усвоява или освобождава се уреждат с договора за възлагане на обществената поръчка между възложителя и изпълнителя. Възложителят освобождава гаранцията за изпълнение без да дължи лихви за периода, през който средствата законно са престояли при него. След подписването на договора с избрания участник, преди извършване на авансовото плащане, изпълнителят следва да учреди в полза на Възложителя безусловна и неотменима банкова гаранция, платима при първо поискване от страна на Възложителя, покриваща 100% (сто процента) размера на определеното авансово плащане по договора, със срок на валидност най-малко срока за изпълнение на договора за възлагане на обществената поръчка.

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

Редът и условията за плащане на възнаграждението на изпълнителя на обществената поръчка са определени в договора за възлагане на обществената поръчка, а именно: Аванс, в размер на 30% (тридесет процента) от стойността на договора за възлагане на обществена поръчка. Авансът е платим в срок до 30 (тридесет) работни дни след подписване на договора за възлагане на обществена поръчка, по банкова сметка, посочена от Изпълнителя в договора, срещу представена фактура и гаранция за авансово плащане. Авансът се изплаща след представяне на безусловна и неотменима банкова гаранция, покриваща 100% размера на авансовото плащане, със срок на валидност най-малко срока за изпълнение на договора за възлагане на обществената поръчка. Междинно плащане – след достигане на извършен обем работи, в размер до 35% от стойността на договора, в срок до 20 (двадесет) работни дни след приемане на необходимия обем изпълнени СМР от страна на строителния надзор и възложителя и издадена фактура от страна на изпълнителя. Окончателно плащане, в размер на останалите 35% (тридесет и пет процента) от общата цена за изпълнение на дейностите – в срок до 30 (тридесет) дни след въвеждане в експлоатация на Обектите, съгласно изискванията на Закона за устройство на територията (ЗУТ) и представен окончателен доклад, съгласно изискванията на ЗУТ. Междинното плащане се извършва на база на реално извършени СМР, по единични цени от Количествено-стойностната сметка, срещу представени: 1. Протокол за междинно плащане, съгласно условията на Договора, одобрен от Консултанта и Възложителя, придружен с всички документи за извършени и актувани Работи; 2. Оригинал на фактура от страна на Изпълнителя.

ІІІ.1.3) Изискване за създаване на юридическо лице, когато участникът, определен за изпълнител, е обединение на физически и/или юридически лица

не

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: 1. Документ за регистрация на юридическото лице/документ за самоличност на физическото лице.Документът се представя от участника/всяко лице, включено в обединението и от подизпълнителя/ите на участника.Достатъчно е посочването на единен идентификационен код, съгласно чл. 23 от Закона за Търговския регистър. 2. Документ за регистрация на участника/документът за самоличност .Чуждестранните лица представят документ за регистрация, съобразно националното си законодателство в офицален превод на български език. 3. Удостоверение за актуално състояние.Когато участникът е юридическо лице, което е вписано във водения от Агенция по вписванията Търговски регистър, е достатъчно посочването на единен идентификационен код, съгласно чл. 23 от Закона за Търговския регистър. Чуждестранните лица представят еквивалентен документ, съобразно националното си законодателство. 4. Документ за закупена документация за участие.5. Документ за внесена гаранция за участие. 6. Декларации за липсата на обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, ал. 2 и ал. 5 от ЗОП. 7. Декларация за липсата на обстоятелствата, съгласно Регламент (ЕО, Евратом) № 1605/2002 на Съвета на ЕС, приложим към общия бюджет на Европейските общности. 8. Декларация за приемане на етичните клаузи на обществената поръчка.9. Оригинал или нотариално заверено копие на споразумение за създаване на обединение за участие в обществената поръчка (когато участникът е обединение, което не е юридическо лице) – само за участници, които са обединения/консорциуми. В случай че участникът е обединение, участниците в него трябва да определят в споразумението "водещ съдружник"- едно лице, което да представлява обединението за целите на поръчката. Споразумението задължително трябва да съдържа клаузи, които гарантират, че:всички членове на обединението са отговорни заедно и поотделно за изпълнението на договора; водещият съдружник на обединението е упълномощен да задължава, да получава указания за и от името на всеки член на обединението; всички членове на обединението са задължени да останат в него за целия период на изпълнение на договора;съставът на обединението няма да се променя след сключването на договора за възлагане на обществената поръчка. 10. Декларация от членовете на обединението/консорциума – само за участници, които са обединения/консорциуми. 11. Нотариално заверени пълномощни (оригинали) от всички участници в обединението, с които упълномощават едно лице, което да подаде офертата и да попълни и подпише документите, които са общи за обединението – когато участникът е обединение, което не е юридическо лице и лицето подаващо офертата и попълващо и подписващо документите, които са общи за обединението, не е изрично вписано в споразумението, с което се създава обединението – само за участници, които са обединения/консорциуми. 12. Декларация за участие/неучастие на подизпълнители. 13. Декларация от подизпълнител, че е съгласен да участва в процедурата като такъв. 14. Декларация, че при формирането на цената е спазено изискването за минимална цена на труда в строителството.15. Декларация за приемане на условията на проекта на договор.16. Нотариално заверено пълномощно на лицето, подписващо офертата (оригинал) – когато офертата (или някой документ от нея) не е подписана от представляващия участника, съгласно актуалната му регистрация, а от изрично упълномощен негов представител. 17 Декларация, че участниците ще използват материали снабдени със сертификат за качество, който сертификат ще представят при изпълнението на поръчката. Комисията предлага за отстраняване от участие в процедурата участник: който не е представил някой от необходимите документи по чл. 56 от ЗОП, при спазване изискванията на чл. 68, ал. 8-11 от ЗОП;който е представил оферта, която е непълна или не отговаря на предварително обявените условия на възложителя, при спазване изискванията на чл. 68, ал. 8-11 от ЗОП, в т.ч., но не само: който не отговаря на критериите за подбор или на друго условие за участиe.
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: 1.1. Копия от годишните баланси и отчетите за приходите и разходите за последните 3 (три) приключени финансови години (2009, 2010 и 2011 г.) – подписани и подпечатани от участника на всяка страница.Документът се представя от участника/всяко лице, включено в обединението. Документът се представя и от подизпълнителя/ите на участника. 1.2. За физическите лица – заверено от НАП копие на данъчна декларация за всяка от предходните три години. 1.3. Справка за общия оборот и за оборота от строителство за всяка от последните три приключени финансови години (2009, 2010 и 2011 г.).Документът се представя от участника/всяко лице, включено в обединението. Документът се представя и от подизпълнителя/ите на участника. 2. Валидна застраховка за „Професионална отговорност в строителството”, за обекти пета категория. В случай на участници-обединения, изискването се отнася за членовете на обединението, подлежащи на задължително застраховане. При наличие на подизпълнител, който ще извършва строителни дейности, изискването се отнася и за него.
Минимални изисквания: За да бъде допуснат до разглеждане и оценяване на офертата по настоящата процедура, участникът следва да отговаря на посочените по-долу изисквания. 1. минимален документално доказан общ оборот от строителство или доход общо за предходните три приключени финансови години (2009, 2010 и 2011 г.), в размер равен или по-голям от 3 000 000 (три милиона) лева. При подаване на оферта от обединение, което не е юридическо лице, изискването по настоящата точка се отнася за обединението като цяло. При наличие на подизпълнител, изискването се прилага съответно, според процентното участие на подизпълнителя, като стойността от 3 000 000 лв. оборот за трите години, се умножава по процента на участие на подизпълнителя. 2. притежава валидна застраховка „Професионална отговорност в строителството”, за обекти пета категория. В случай на изтичане на срока на валидност на представената застраховка преди влизане в сила на решението на възложителя за избор на изпълнител на настоящата обществена поръчка, Възложителят си запазва правото да изисква допълнително документ, доказващ сключването на нова застраховка. В случай на участници-обединения, изискването се отнася за членовете на обединението, подлежащи на задължително застраховане. При наличие на подизпълнител, който ще извършва строителни дейности, изискването се отнася и за него.
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Списък на основните договори за строителство, изпълнени през последните пет години до датата на подаване на офертата, в т.ч. не по-малко от 1 (един) договор за изграждане на обекти от образователната, здравната инфраструктура или на инфраструктура, предназначена за извършването на социални услуги, жилищни сгради, придружен от препоръки за добро изпълнение, издадени на съответния участник/член на обединение/подизпълнител. . Документът се представя от участника/всяко лице, включено в обединението. Документът се представя и от подизпълнителя/ите на участника, като съдържанието му е в съответствие с изискването подизпълнителят да докаже опит в изпълнението на дейности, които ще извършва. 2. Копие от валидно Удостоверение за вписване в ЦПРС за обекти пета категория, ведно с талон към него – по отношение на български юридически лица.. Документът се представя от участника/водещия съдружник в обединението – по отношение на български юридически лица. Документът се представя и от подизпълнителите, в зависимост от дейностите, които ще извършват – по отношение на български юридически лица. 3. Сертификати за внедрени система за управление на качеството ISO 9001:2008, система за управление за околната среда ISO 14001:2004 и система за управление на здравето и безопасност при работа OHSAS 18001:2007, или еквивалентни, издадени от акредитирани институции или агенции за управление на качеството или еквивалентни на тях. Обхватът на сертификация задължително следва да покрива извършването на СМР за строителство на сгради.Документът се представя от участника/водещия съдружник в обединението. 4. Списък на ключовите експерти, които участникът ще използва при изпълнението на поръчката. 5. Автобиография, съдържаща и декларация за ангажираност на съответния експерт по проекта. 6. Копия от дипломи и удостоверения за правоспособност (ако има такива) – за доказване на професионалната квалификация и правоспособност. 7. Копие от сертификат за преминат курс за координатор по безопасност и здраве – по отношение на експерта „Координатор по безопасност и здраве”; 8.Трудови/служебни/осигурителни книжки – за доказване на общия професионален опит, от които да е видна и позицията, на която е бил назначен експертът; 9. Копия от договори/референции от работодатели/референции от възложители – за доказване на специфичния професионален опит на експерта. От официалните документи следва да е видно, че конкретният експерт е бил на съответната позиция.
Минимални изисквания: За да бъде допуснат до разглеждане и оценяване на офертата по настоящата процедура, участникът следва да: 1. докаже опит при изпълнението през последните пет години до датата на подаване на офертата, на поне 1 (един) договор за изграждане на обекти от образователната, здравната инфраструктура или на инфраструктура, предназначена за извършването на социални услуги,жилищни сгради. Договора следва да е успешно изпълнен в посочения период, за което се представят съответните доказателства. За изпълнен се счита договор, по който има окончателен доклад, акт обр. 15, удостоверение за въвеждане в експлоатация/разрешение за ползване. При подаване на оферта от обединение, което не е юридическо лице, изискването по настоящата точка се отнася за обединението като цяло. При наличие на подизпълнител, същият следва да докаже опит при изпълнението на не по-малко от 1 (един) договор, включващи дейностите, които е посочил, че ще извършва. 2. е вписан в Централния професионален регистър на строителя, съгласно Закона за камарата на строителите - за обекти пета категория. Изискването се прилага за участници – български юридически лица. Изискването се прилага най-малко за водещия съдружник в обединението. Изискването се прилага и за подизпълнителите – български юридически лица, в съответствие с дейностите, които ще извършват. 3. да докаже наличието на сертификати за внедрени система за управление на качеството ISO 9001:2008, система за управление за околната среда ISO 14001:2004 и система за управление на здравето и безопасност при работа OHSAS 18001:2007, или еквивалентни, издадени от акредитирани институции или агенции за управление на качеството или еквивалентни на тях. Обхватът на сертификация задължително следва да покрива извършването на СМР за строителство на сгради.Документът се представя от участника/водещия съдружник в обединението. 4. Участникът следва да осигури за изпълнението на поръчката ключови експерти и специалисти, които да отговарят на изискванията на Възложителя, както следва: 4.1. Технически ръководител - да отговаря на условията на чл. 163а от ЗУТ и да има минимум 5 години професионален опит като технически ръководител. 4.2. Координатор по безопасност и здраве (КБЗ) – да има минимум 3 години опит на тази позиция и сертификат за преминат курс за координатор по безопасност и здраве.
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги


РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Икономически най-изгодна оферта при:
Посочените по-долу показатели:
Показател: Оценка на срока за изпълнение на обществената поръчка; тежест: 10
Показател: Оценка на предлаганата цена; тежест: 60
Показател: Оценка на строителната програма на участника; тежест: 30

IV.3) Административна информация
ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
09.11.2012 г.  Час: 16:00
Платими документи

ДА

Цена: 30 BGN
Условия и начин на плащане

Сумата за закупуване на документацията за участие следва да бъде внесена в срока по за нейното закупуване в брой, в касата на Община Мездра, при получаване на документацията или по банков път – IBAN BG95STSA93008425414500 BIC STSABGSF Банка "ДСК" ЕАД клон Мездра, код за вид плащане 448090, когато лицето е поискало документацията да му бъде изпратена от възложителя.

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
19.11.2012 г.  Час: 16:00
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

180

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 20.11.2012 г.  Час: 10:00
Място

Заседателната зала на Община Мездра

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

Участниците в процедурата могат да присъстват лично (в този случай представят лична карта и документ, удостоверяващ, че са законни представители на съответния участник) или чрез упълномощени представители (с нотариално заверено пълномощно), както и представителите на средствата за масова информация и юридическите лица с нестопанска цел..



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Tова представлява периодично възлагане на поръчка

НЕ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

Оперативна програма „Регионално развитие” 2007-2013 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие, Схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG161PO001/1.1 – 12 /2011: „Подкрепа за деинституционализация на социални институции, предлагащи услуги за деца в риск”

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Съгласно чл.120 от ЗОП

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

27.09.2012 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ