Версия за печат

00797-2012-0056

BG-Бургас: Проектиране и изпълнение

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ПОРЪЧКА

Строителство

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛАГАЩ ОРГАН

I.1) Наименование, адреси и място/места за контакт

Община Бургас, ул. "Александровска" № 26, За: инж. Веселина Цакова (техническа част) и Венцислава Мавродиева (юридическа част), Република България 8000, Бургас, Тел.: 0889 722202; 056 907242, Факс: 056 841193

Място/места за контакт: Община Бургас

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.burgas.bg.

Адрес на профила на купувача: www.burgas.bg.

Адреси и места за контакти, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакти, от които може да се получат спецификациите и допълнителни документи: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакти, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възлагащия орган и основна дейност или дейности

Регионален или местен орган

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги
Околна среда

Възлагащият орган извършва покупка от името на други възлагащи органи

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

II.1) Описание
II.1.1) Заглавие на поръчката, предоставено от възлагащия орган

ИНЖЕНЕРИНГ (ПРОЕКТИРАНЕ И СТРОИТЕЛСТВО) на ПСОВ в квартал Ветрен, гр. Бургас и на канализация и водопровод в кварталите Ветрен, Банево и Минерални бани, гр. Бургас

II.1.2) Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите
Строителство
Проектиране и изпълнение 
Основно място на изпълнение: град Бургас
Код NUTS: BG341
ІІ.1.3) Настоящото обявление обхваща

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката или покупката/покупките

С договора се предвижда подобряване ВиК инфраструктурата на кварталите Банево, Ветрен, Минерални бани в град Бургас чрез пречистване на отпадните води в новоизградена ПСОВ в местността „Пиринч Тарла”, землище кв. Ветрен, както и изграждане на инфраструктурни мрежи - канализация и водопровод.

ІІ.1.6) Общ терминологичен речник (CPV)

71311000, 45231300, 45232420

Описание:

Консултантски услуги по проектиране и конструиране на строителни съоръжения
Строителни и монтажни работи по общо изграждане на преносни водопроводи и канализация
Строителни и монтажни работи по общо изграждане на станции за пречистване на отпадъчни води

ІІ.1.7) Поръчка, обхваната от Споразумението за държавни поръчки (GPA)

НЕ

ІІ.1.8) Разделяне на обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Съвкупно количество или обем

Предвиждат се основните дейности да включват: подготовка на инвестиционен проект във фаза работен проект и изграждане на ПСОВ в квартал Ветрен и подготовка на инвестиционен проект във фаза работен проект и изграждане на канализация и водопровод в кварталите Ветрен, Банево и Минерални бани в град Бургас. Капацитет на ПСОВ - 10 560 еквивалент жители. Общо за трите квартала: Дължина на главни водопроводи, които ще се рехабилитират по проекта - 7.1 км.; Дължина на второстепанна водоснабдителна мрежа, която ще се рехабилитира по проекта - 31.807 км.; Дължина на новоизградени (удължени) главни колектори по проекта - 7.733 км.; Дължина на новоизградена второстепенна канализационна мрежа по проекта - 46.045 км.

Прогнозна стойност без ДДС
24701737.96 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Продължителност на поръчката или срок за изпълнението
Завършване

30.08.2015 г. 


РАЗДЕЛ ІII ПРАВНА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия във връзка с поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Всяка оферта трябва да бъде представена заедно с гаранция за участие като участникът избира сам формата на гаранцията за участие, съответно за изпълнение както следва: а). Депозит на парична сума по сметка на Възложителя. При избор на гаранция за участие - парична сума, то тя следва да се внесе по банков път по сметка на Възложителя: ТБ "Общинска банка" АД, клон Бургас, IBAN: BG89SOMB91303323996501, BIC: SOMBBGSF. В нареждането за плащане задължително следва да бъде записано «Гаранция за участие по обществената поръчка и имото й». б). Банкова гаранция - неотменима банкова гаранция в полза на Община Бургас. Всички текстове в приложените образци на банковите гаранции са примерни. Участниците могат да представят и банкова гаранция по образец на банката, която я издава, при условие че в гаранцията са вписани условията на възложителя. Текстът в гаранцията относно безусловността е задължителен!!! Участниците следва да представят гаранция за участие в размер на 247 000 лв. /двеста четиридесет и седем хиляди лева/. Банковата гаранция за участие следва да бъде на български език или с превод на български език в случай, че е издадена от чуждестранна банка. Гаранцията за участие в парична сума внесена по сметката посочена по-горе. * Документът, удостоверяващ платената гаранция за участие в парична сума следва да бъде заверен с подпис и печат от съответната банка. В случай, че участникът е превел парите по електронен път (електронно банкиране), следва да завери съответния документ с подпис и печат. Гаранцията за участие в процедурата трябва да е със срок на валидност - 35 дни след изтичане валидността на офертата. Участникът, определен за изпълнител, представя гаранция за изпълнение в размер на 3 % от стойността на договора без ДДС. Участникът сам избира формата на гаранцията за изпълнение - парична сума – внася се по набирателната сметка на Община Бургас, посочена по-горе или банкова гаранция. Предвидена е и гаранция за авансово плащане, както и гаранция за задържаните пари. Всички текстове в приложените банкови гаранции са примерни. Участниците могат да представят и банкова гаранция по образец на банката, която я издава, при условие че в гаранцията са вписани условията на възложителя. Текстът в гаранцията относно безусловността е задължителен!!! Гаранцията за задържани пари се представя, когато Изпълнителят по Договора, съгласно клауза 14.3. от договорните условия желае да получи предварително заплащане на част или цялата сума от задържаните пари, за което Договора изисква от него да набави банкова гаранция за цялата стойност на задържаните пари. Лимитът на задържаните пари е 10 % от приетата договорна стойност без ДДС.

ІІІ.1.2) Основни финансови условия и начини на плащане и/или позоваване на разпоредбите, които ги уреждат

Общ размер на авансовото плащане - максимум 10 %, като точният размер ще бъде според офертата на избрания за изпълнител участник; Минимален размер на Актовете за Междинни Плащания - 5 % от Приетата Договорна Стойност; Окончателно плащане - сума, формирана от разликата между действително извършените дейности по договора и реално изплатените до окончателното плащане суми.

ІІІ.1.3) Правна форма, която трябва да придобие групата от икономически оператори, на която се възлага поръчката

Няма изрично изискване.

ІІІ.1.4) Други особени условия, приложими към изпълнението на поръчката

Проектирането и строителството ще се извършат при „Договорни условия за технологично оборудване и Проектиране-Строителство за електро и машинно-монтажни работи и за строителни и инженерни обекти, проектирани от Изпълнителя” ( FIDIC/ФИДИК – жълта книга, първо издание 1999 г.)

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Лично състояние към икономическите оператори, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Информация и формалности, които са необходими за оценката дали изискванията са изпълнени: Всички образци на документи са приложени към документацията за участие и са както следва: 1) Списък на представените документи, подписан от участника (по образец); 2) Копие от документ за регистрация на участника или единен идентификационен код съгласно чл. 23 от Закона за Търговския регистър, когато участникът е юридическо лице или едноличен търговец, или документ за самоличност, когато е физическо лице; Когато участникът в процедурата е чуждестранно физическо или юридическо лице указаните документи трябва да са издадени от компетентния орган в страната, в която участникът е установен и да се представят в официален превод на български език. При участници обединения - документ, подписан от лицата в обединението, в който задължително се посочва представляващият 3) Декларации за отсъствие на обстоятелствата по: - чл. 47, ал. 1, т. 1, букви "а", "б", "в", "г" и "д" и ал. 2, т. 2 и 5 от ЗОП; - чл. 47, ал. 1, т. 2 и 3, ал. 2, т. 1, 3 и 4 и ал. 5, т. 2 от ЗОП и - чл. 47, ал. 5, т. 1 от ЗОП. Декларациите се попълват, подписват се и се подпечатват в съответствие с чл. 47, ал. 4 и ал. 6 от ЗОП (по образци). Следва да се има предвид, че само лишаване от упражняване на професиите и дейностите, свързани с подготовка на инвестиционни проекти и извършване на строително-монтажни работи съгласно чл. 47, ал. 2, т. 2 от ЗОП са пречка в участието на настоящата процедура. 4) Доказателства за икономическо и финансово състояние; 5) Доказателства за професионална квалификация и технически възможности; 6) Декларация по чл. 56, ал. 1, т. 11 от ЗОП. Органите, от които участниците могат да получат необходимата информация за задълженията, свързани със закрила на заетостта и условията на труд, които са в сила в Република България, където трябва да се извърши строителството и услугите са Агенция по заетостта и Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“; 7) Декларация по чл. 56, ал. 1, т. 8 от ЗОП за използване/неизползване на подизпълнители и списък с имената на подизпълнителите (по образец); 8) Декларация за съгласие за участие като подизпълнител - попълва се, подписва се от представляващия подизпълнителя и се подпечатва (по образец, ако е приложимо); 9) Документите за подизпълнителите (ако е приложимо) съгласно чл. 56, ал. 2 от ЗОП; 10) Документ за внесена гаранция за участие - парична гаранция или банкова гаранция. Всички текстове в приложената банкова гаранция са примерни. Участниците могат да представят и банкова гаранция по образец на банката, която я издава, при условие че в гаранцията са вписани условията на възложителя. Текстът в гаранцията относно безусловността е задължителен!!!; 11) Документ за закупена документация (копие); 12) Оферта по образец 13) Декларация за приемане на условията в проекта на договора, приложението към него и специфичните условия по чл. 56, ал. 1, т. 12 от ЗОП (по образец); 14) Декларация за запознаване с условията на строителната площадка; 15) Техническата оферта, изготвена по образец; 16) Ценовата оферта по образец
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценката дали изискванията са изпълнени: а) Заверено копие от баланса и отчета за приходите и разходите (съставни части от годишните финансови отчети) на участника за последните три приключили финансови години (2009 г., 2010 г. и 2011 г.); б) Справка-информация (по образец) за общия оборот и за оборота на строителството, за последните три приключили финансови години (2009 г., 2010 г. и 2011 г.) в зависимост от датата, на която кандидатът или участникът е учреден или е започнал дейността си; в) Копие от действаща застрахователна полица за професионална отговорност в проектирането по чл. 171 от ЗУТ (заверено от участника копие), придружена от декларация, че застраховката ще се поддържа през целия период на договора; г) Копие от действаща застрахователна полица за професионална отговорност в строителството по чл. 171 от ЗУТ (заверено от участника копие), придружена от декларация, че застраховката ще се поддържа през целия период на договора;
Изисквано/и минимално/и ниво/а: а) Участникът трябва да има минимален, документално доказан общ годишен оборот за предходните три приключили финансови години (2009 г., 2010 г. и 2011 г.) според приложените части от годишните финансови отчети в размер равен или по-голям от 60 000 000 лв. (шестдесет милиона лева) без ДДС общо за трите/съответните години според датата на регистрацията му. В случай, че участникът е обединение, изискването за общ годишен оборот се отнася за общия годишен оборот на участниците в обединението за предходните три приключили финаносви години. б) Участникът трябва да има минимален, документално доказан общ годишен оборот от строителство за предходните три приключили финансови години (2009 г., 2010 г. и 2011 г.) според приложените части от годишните финансови отчети в размер равен или по-голям от 30 000 000 лв. (тридесет милиона лева) без ДДС общо за трите/съответните години според датата на регистрацията му. В случай, че участникът е обединение, изискването за общ годишен оборот от строителство се отнася за общия годишен оборот от строителство на участниците в обединението за предходните три приключили финаносви години. в) Застрахователната сума по «Застраховка за професионална отговорност в проектирането» трябва да покрива минималната застрахователна сума за обекта, предмет на поръчката, определена с чл. 5, ал. 1 от Наредба за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството (обн., ДВ., бр.17 от 02.03.2004 г.); г) Застрахователната сума по «Застраховка за професионална отговорност в строителството» трябва да покрива минималната застрахователна сума за обекта, предмет на поръчката, определена с чл. 5, ал. 2 от Наредба за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството (обн., ДВ., бр.17 от 02.03.2004 г.); Съгласно чл. 56, ал. 2 от ЗОП, когато участникът предвижда участие на подизпълнители, документите по чл. 56, ал. 1, т. 1, 4, 5, 6 и 11 от ЗОП се представят за всеки от тях, а изискванията към тях се прилагат съобразно вида и дела на тяхното участие. Съгласно чл. 56, ал. 3 от ЗОП, когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице документите по ч. 56, ал. 1, т. 1 и 6 от ЗОП се представят за всяко физическо или юридическо лице, включено в обединението, документите по чл. 56, ал. 1, т. 4 и 5 от ЗОП се представят само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор по чл. 25, ал. 2, т. 6 от ЗОП, а декларация по чл. 56, ал. 1, т. 11 от ЗОП се представя само за участниците в обединението, които ще изпълняват дейности, свързани със строителство и услуги съгласно чл. 56, ал. 3 от ЗОП. Чуждестранните юридически/физически лица представят еквивалентни документи, издадени от съответния орган в държавата, в която са установени (документите се представят на оригиналния език и в превод на български език).
ІІІ.2.3) Технически възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценката дали изискванията са изпълнени: а) Списък на основните договори за услуги - подготовка на инвестиционни проекти във фаза технически/работни проекти във ВиК сектора и пречистване на отпадъчни води, изпълнени през последните 3 години (2009 г., 2010 г. и 2011 г.), включително стойност на проекта, дата на приключването му и клиент, придружен от препоръки за добро изпълнение; б) Списък на договорите за строителство и/или инженеринг, изпълнени през последните 5 години, придружен от препоръки за добро изпълнение за най-важните строителни обекти; тези препоръки посочват стойността, датата и мястото на строителството, както и дали то е изпълнено професионално и в съответствие с нормативните изисквания; Доказването на изпълнението на горепосочените договори се извършва с представяне на конкретна препоръка (писмо), указваща доброто изпълнение. В тази препоръка се посочват стойността, датата и мястото на строителството, както и дали то е изпълнено и в съответствие с нормативните изисквания. В случай, че Участникът е бил Подизпълнител в даден обект, следва да представи нарочна препоръка за целите на настоящата поръчка от основния изпълнител на обекта, с което д удостовери частта от обекта и дейността, която е изпълнявал в качеството му на подизпълнител и качеството на изпълнение. в) Списък на инженерно-техническия състав и екипа от проектанти, включително на тези, отговарящи за контрола на качеството, както и документи (дипломи, сертификати, копия от трудови/служебни/осигурителни книжки), удостоверяващи образованието, професионалната квалификация и опита на ръководните служители на участника, включително и саморъчно подписана автобиография по образец и Удостоверение за пълна проектантска правоспособност (за проектантския екип). Чуждестранните юридически/физически лица представят еквивалентен документ, издаден от съответния орган в държавата, в която са установени (документът се представя на оригиналния език и в превод на български език). Удостоверение за координатор по безопасност и задраве. Чуждестранните юридически/физически лица представят еквивалентен документ, издаден от съответния орган в държавата, в която са установени (документът се представя на оригиналния език и в превод на български език). г) в случай че кандидат или участник използва ресурси на други физически или юридически лица, то следва да докаже че има на разположение тези ресурси.
Изисквано/и минимално/и ниво/а: а) Участникът трябва успешно да е изпълнил минимум два договора за услуги – единият за подготовка на инвестиционен проект във фаза технически/работен проект за подготовка на инвестиционни проекти в областта на ВиК мрежите и съоръженията, а вторият в областта на пречистване на отпадъчни води през последните 3 години (2009 г., 2010 г. и 2011 г.). б) Участникът трябва успешно да е изпълнил минимум 2 /два/ строителни обекта с предмет, подобен на предмета на обществената поръчка (единият обект за разпределителни проводи, съоръжения и устройства към тях в областта на водоснабдяването и канализацията, а вторият обект за изграждане на ПСОВ) за периода от началото на 2007 г. до 31.12.2011 г. Горепосочените минимални изисквания могат да бъдат покрити и с два договор за проекиране - строителство (инженеринг), изпълнен през последните 5 години , покриващ изискванията на букви „а” и „б” едновременно. в) Квалификация на инженерно-техническия състав и екипа от проектанти, ангажиран за изпълнение на поръчката. Минималният брой на ръководния персонал, който участникът трябва да осигури, включва: - Ръководител на проекта - Заместник на ръководителя на проекта; - Ръководител на част строително – монтажни работи (СМР); - Ръководител на проектантския екип; - Проектант по част «Технологична-Пречистване» - Проектант по част «Водоснабдяване и канализация» - Проектант по част «Геодезия» - Проектант по част «Конструктивна» - Архитект - Лицензиран координатор по безопасност и здраве. Минималните изисквания към всеки един от горепосочения състав на персонала са следните: • Образование – минимум «магистър»; за Ръководителя на част СМР се допуска минимум средно специално образование; • Общ професионален опит – минимум 5 г.; • Специфичен професионален опит – минимум 3 г., като изпълняващ длъжността, за която е предложен от участника. При участие на обединения, които не са юридически лица, критериите за подбор се прилагат към обединението участник, а не към всяко от лицата, включени в него, с изключение на съответна регистрация, представяне на сертификат или друго условие, необходимо за изпълнение на поръчката, съгласно изискванията на нормативен или административен акт и съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението. Чуждестранните юридически/физически лица представят еквивалентни документи, издадени от съответния орган в държавата, в която са установени (документите се представят на оригиналния език и в превод на български език).
ІІІ.2.4) Запазени поръчки

НЕ

ІІІ.3) Специфични условия за поръчки за услуги


РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за възлагане
ІV.2.1) Критерии за възлагане
Икономически най-изгодна оферта с оглед на:
Посочените по-долу критерии:
Показател: Работна програма /текстова част/ ; тежест: 10
Показател: Обяснителна записка; тежест: 20
Показател: Опазване на околната среда по време на изпълнението на предмета на договора ; тежест: 5
Показател: Предлагана цена; тежест: 15
ІV.2.2) Ще се използва електронен търг

НЕ


IV.3) Административна информация
ІV.3.1) Референтен номер на досието, определен от възлагащия орган

93-ОП-26

ІV.3.2) Предишна/и публикация/и относно същата поръчка

ДА

Предварително обявление за ОП

Номер на обявлението в ОВ 2012/S 26 - 041846 от 08.02.2012 г. 
ІV.3.3) Условия за получаване на спецификации и допълнителни документи (с изключение на ДСП) или на описателен документ (в случая на състезателен диалог)
Срок за получаване на искания за документи или за достъп до документи
10.08.2012 г.  Час: 16:00
Платими документи

ДА

Цена: 25 BGN
Условия и начин на плащане

Посочената цена е с вкл. ДДС. Документацията се заплаща: 1. Плащане в брой на касата на Община Бургас, адрес: град Бургас, ул. "Александровска" № 26, всеки работен ден от 09:00 до 12:30 и от 13:30 до 16:00 часа. 2. Плащане по банков път - банков превод по банковата сметка на Община Бургас BG 08 SOMB 9130 84 24151744, BIC код: SOMBBGSF, код за вид плащане: 447 000 и след извършена справка със счетоводството. Документацията за участие се получава срещу документ за платена такса.

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или на искания за участие
20.08.2012 г.  Час: 16:00
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата
Продължителност в дни

180

IV.3.8) Условия за отваряне на офертите
Дата: 21.08.2012 г.  Час: 11:00
Място

Зала в сградата на Община Бургас

Лица, които са упълномощени да присъстват при отварянето на офертите

При отваряне на офертите имат право да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с нестопанска цел. Не се изисква пълномощното да е с нотариална заверка.



РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Tова е периодично повтаряща се поръчка

НЕ

VI.2) Поръчка във връзка с проект и/или програма, които са финансирани от общностни фондове

Поръчката е свързана с проект на Община Бургас: „Интегриран проект за подобряване и развитие на инфраструктурата за питейни и отпадъчни води на кварталите Банево, Ветрен и Минерални бани, гр. Бургас”, финансиран по Оперативна програма „Околна среда 2007-2013 г.”, Приоритетна ос 1, Процедура с референтен №: BG161PO005/10/1.11/02/16 „Подобряване и развитие на инфраструктурата за питейни и отпадъчни води в агломерации над 10 000 е.ж.”

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Съгласно чл. 120, ал. 5, т. 1 и ал. 6 от ЗОП.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

03.07.2012 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ