Версия за печат

00184-2012-0005

BG-ПЕЩЕРА: Изпълнение с каквито и да е средства на строителство съответстващо на изискванията, определени от възложителите

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Строителство

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

ОБЩИНА ПЕЩЕРА, ул."Дойранска епопея" №17, За: инж.Стела Павлова, Р.България 4550, ПЕЩЕРА, Тел.: 0350 62203/110/, E-mail: mayor@peshtera.bg, Факс: 0350 64165

Място/места за контакт: Община Пещера

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.peshtera.bg.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Регионален или местен орган

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

„Изпълнение на СМР по Проект: „Консервация, реставрация и експониране на антична и средновековна крепост „Перистера“, разположена на хълма „Света Петка”, град Пещера“

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Строителство
Изпълнение с каквито и да е средства на строителство съответстващо на изискванията, определени от възложителите 
Място на изпълнение: Предметът на процедурата касае изпълнение на дейности на територията на гр. Пещера.
Код NUTS: BG423
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

„Изпълнение на СМР по Проект: „Консервация, реставрация и експониране на антична и средновековна крепост „Перистера“, разположена на хълма „Света Петка”, град Пещера“Проектът предвижда възстановяване на първоначалния архитектурен обем на кула №1, да се изпълни от съвременни строителни материали на принципа на контраста, както и на нюанса по отношение на цветната композиция на фасадните плоскости - полимербетонни панели с текстура от риолитен гравий, полимерни реплики на покривно покритие от тегули и имбрици. Възстановяването на сводовото покритие на потерната и поставянето на врата - метална решетка ще осигури контролиран достъп до укрепената територия на цитаделата. Проектът предвижда частично възстановяване обема на кулата-църква със съвременни строителни материали – 1/4 сферичен свод над абсидата, полагане на трапеза с възможност за ресакрализиране на християнския символ на старинска Пещера.Архитектурните обеми на правоъгълни кули N3 и N6 се възстановяват частично с каменна зидария по съществуващ образец. Отводняването на кулите без кула N1 се осъществява с дренажни кладенци. Изпълнителят ще изпълнява функциите на строител по смисъла на Закона за устройство на територията (ЗУТ), като ще извършва следните дейности:1.Изпълнение на СМР съгласно “Инвестиционен проект” и „Технологична-строителна програма”, предписанията и заповедите в Заповедната книга, в т.ч. предвидените с Количествено – стойностната сметка СМР. 2.Действителните количества, необходими за изпълнение на обекта, които са в по-голям размер от количествата предвидени в Ценово предложение и/или не са били включени в Ценово предложение;3.Доставка и влагане в строителството на необходимите и съответстващи на "Технически спецификации" и “Инвестиционен проект” строителни продукти (строителни материали, включително оборудване, съоръжения, изделия, елементи, детайли, комплекти и др.);4.Производство и/или доставка на Строителни детайли/елементи и влагането им в Строежа;5.Извършване на работи по преместване, при изпълнение на строителството, на подземни и надземни мрежи и съоръжения;6.Осигуряване на терени за нуждите на строителството – за временно строителство, за производствени полигони (бази) за нуждите на строителството, за складиране на материали и техника и други нужди във връзка с изпълнение на строителството, установени с Плана за безопасност и здраве (в случаите, когато същите са извън територията, върху която се изгражда Строежа) и същите терени се съгласуват с ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ.;7.Организиране на дейностите по събиране, транспортиране, обезвреждане и оползотворяване на строителните и другите отпадъци, възникнали в резултат на осъществяване на дейностите по изпълнение на предмета на обществената поръчка, в съответствие с изискването на българското законодателство.;8.В случаите, когато е необходимо в допълнение на инвестиционния проект извършване на проектантски работи във връзка с изграждането на Строежа, ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ ще уведоми Възложителя за възникналата необходимост от допълнително проектиране.9.Извършване на необходимите изпитвания и лабораторни изследвания; 10.Съставяне на строителни книжа и изготвяне на екзекутивната документация на Строежа;11.Участие в процедурата по въвеждане на Строежа в експлоатация;12.Отстраняване на недостатъците, установени при предаването на Строежа и въвеждането му в експлоатация;13.Отстраняване за своя сметка на всички дефекти, установени при предаването на Строежа и на всички възникнали дефекти след въвеждането му в експлоатация;14.Гаранционно поддържане на Строежа (отстраняване на Дефекти в Гаранционните срокове);15.Всички останали дейности, възложени на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ при условията на договора за обществена поръчка;16.Всички други дейности, които са необходими за изпълнението на Предмета на обществената поръчка и гаранционното поддържане на Строежа, освен ако Договорът или българското законодателство не ги възлагат изрично в задължение на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ, КОНСУЛТАНТА или трето лице.

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

45000000, 45454100, 45453000, 45453100, 45100000, 45111200, 45111214, 45212300, 45262600

Описание:

Строителни и монтажни работи
Строителни работи по реставрация
Строителни работи по възстановяване и възобновяване
Строителни работи по възстановяване
Работи по подготовка на строителната площадка
Работи по оформяне и разчистване на строителната площадка
Работи по отстраняване на строителни отпадъци
Строителни и монтажни работи по общо изграждане на сгради с културно предназначение
Различни специализирани строителни и монтажни работи

ІІ.1.7) Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация

НЕ

ІІ.1.8) Обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

1. Почистване оригиналните зидове от компрометирани материали и чужди на градежа дадености (трева, храсти, пръст и др.) и изнасянето им извън обекта 2. Укрепване на зидария и фуги с хидрозолен укрепващ разтвор за Пломбиране на нестабилни участъци от зида с материал (камък от обекта) и хоросан с трас 4. Фугиране на дълбоки фуги с фугиращ разтвор - посредством хоросан с трас 5. Запечатване оригинални зидове - IV и VI век по руината с хоросан, подсилен с хидрофобен пластификатор 6. Изграждане консервационен надзид по проект на архитекта и одобрен от археолога в частта IV в. от местен ломен камък и свързвател хоросан с трас 7. Изграждане разделителна фуга м еждуоригинала и надзида с ширина 4 - 5 см. от пластична фугираща смес. По проект на проектанта и археолога тази разделителна фуга може и да е цветна 8. Хидрофобизация на оригинални зидове на надзид с хидрофобизиращ разтвор 9. Запечатване надзид с хидрофобен хоросан 10. Биоцидна защита на зидовете с препарат против плесени, лишеи, мъхове и др 11 . След почистване следва консервиране на питосите с консервиращ грунд на базата на естери на силициевата киселина 12. Обработка земните подове и подстъпи със състав на базата на моно, ди и триамини 13. Обработка на всички дървени елементи против гниене, плесени , дървояди и др . 14. Обработка на всички дървени елементи срещу горене със състав на базата на борна киселина 1. Музейна крепостна кула – ЗП - 94 м2, РЗП - 282 м2. 2. Югоизточна крепостна стена – L = 80 м. /с кула 5/, h средно = 2,2 м. консервационен надзид. 3. Североизточна керпостна стена – L = 41 м. /с кула 4/, h средно = 2,2 м. консервационен надзид. 4. Северозападна крепостна стена – L = 90 м. /с кули 4, 3 и 2/, h средно = 2,5 м. консервационен надзид. 5. Югозападна крепостна стена – L = 23 м. /с кула 2/, h средно = 1,9 м. консервационен надзид. Дейностите и техните количества са подробно описани и указани в количествената сметка, която се предоставя от Възложителя и същата подлежи на остойностяване от страна на участниците и е неразделна част от документацията.

Прогнозна стойност без ДДС
2654295.86 BGN
ІІ.2.2) Опции

Срокът за изпълнение на дейностите по Договора е до 365 календарни дни + общия гаранционен срок, който е равен на най-големия от между всички изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти минимален гаранционен срок изпълнен на Строежа, съгласно Наредба №2 от 31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти (обн., ДВ, 72 от 2003 г., изм. и доп., бр.49 от 2005 г.), като срокът на договора започва да тече от Началото на строителството (датата на съставяне и подписване на Протокол обр. 2а по Наредба №3 от 31.07.2003 г. за откриване на Строителната площадка, на която ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ предоставя на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ достъп до Строителната площадка) и е до Датата на изтичане на общия Гаранционен срок, съгласно Техническото Предложение за изпълнение на поръчката e формиран, както следва: 1) Срокът за изпълнение на СМР по Договора е до 365 календарни дни, който започва да тече от Началото на строителството (датата на съставяне и подписване на Протокол обр. 2а по Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за откриване на Строителната площадка, на която ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ предоставя на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ достъп до Строителната площадка) и е до Датата на подписване на Акт обр. 15 (Дата на приключване).; 2) Срокът за съобщаване и отстраняване на дефекти е 730 календарни дни, който започва да тече от датата на въвеждане в експлоатация на обекта (срокът е фиксиран от Възложителя и неподлежи на промяна и същият касае единствено времето след въвеждане на обекта в експлоатация за управление на гаранцията за изпълнение на договора в този период); 3) Паралелно със срока за съобщаване и отстраняване на дефекти започва да тече общия гаранционен срок, който е равен на най-големия от между всички изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти минимален гаранционен срок изпълнен на Строежа, съгласно Наредба №2 от 31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти(обн., ДВ, 72 от 2003 г., изм. и доп., бр.49 от 2005 г.), считани от издаване на Разрешение за въвеждане в експлоатация на обекта и е до Датата на изтичане на най-големия Гаранционен срок, съгласно Техническото Предложението за изпълнение на поръчката.

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Продължителност в дни

365


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Гаранцията за участие е в размер на 26 000лв(двадесет и шест хиляди лева).Гаранцията за уч-ие може да се внесе по банков път или може да се представи под формата на банкова гаранция-ОБР№26 "Банк.гаранция за уч-ие в общ.поръчка".(Обр.е примерен и може да бъде предложен друг от уч-ка)Уч-ка избира сам формата на гаранц.за участие.Когато уч-ка избере гаранц.за участие да бъде банкова гаранция,тогава тя трябва да бъде безусловна и неотменима банк.гаранция със срок на валидност 360(триста и шестдесет)кал.дни,вкл.,считано от крайния срок за получаване на офертите.Когато уч-ка избере да внесе гаранц.за участие по банков път,това следва да стане по следн.сметка:IBAN сметка BG 87 SOMB91303332970201,ВIC код на ОБЩИНСКА БАНКА ПЕЩЕРА-SOMBBGSF.При представяне на гаранция в плат.документ или в банк.гаранция изрично се посочва процедурата,за която се представя гаранцията. Уч-ка ще бъде отстранен от участие в процедурата за възлагане на наст.общ.поръчка,ако не представи плат.нареждане или банкова гаранция.Участника ще бъде отстранен от участие в процедурата за възлагане на настоящата общ.поръчка,ако в представената банкова гаранция не е изрично посочено,че тя е безусловна и неотменима,че е в полза на Възложителя,че е със срок на валидност 360(триста и шестдесет)календ.дни от крайната дата за представяне на офертите,и че е за наст.общ.поръчка.Когато уч-ка е обединение гаранцията може да се представи от обединението или от участник в него.Гаранц.за изпълн.на договора е в размер 3 на сто от общата цена по договора за общ.поръчка без ДДС. Гаранц.за обезпечаване на аванс.плащане-ОБР.№28-Банк.гаранция за аванс.плащане.Гаранцията за обезпечаване на аванс.плащане е в размер на 35 на сто от ЦЕНАТА ЗА ИЗПЪЛН.НА ДОГОВОРА без ДДС.Валидността на гаранц.за обезпечаване на аванс.плащане следва да бъде 30(тридесет)дни след„Датата на приключване”,съгл.дефинициите в договора за възлагане на общ.поръчка.Гаранцията за обезпеч.на аванс.плащане се представя в 30(тридесет)дн.срок от датата на сключване на договора.Гаранцията е винаги във формата на банкова гаранция и следва да покрива пълния размер на аванса.Размерът на гаранцията се намалява със сумата на удръжките от междинните плащания към Изпълнителя.Намаляването се извършва след представянето на копие от съответния Междинен сертификат за извършени СМР и доказателства за одобрението на този сертификат.Гаранцията за изпълнение може да се внесе по банков път по следната сметка: IBAN сметка BG 87SOMB91303332 970201, ВIC код на ОБЩИНСКА БАНКА ПЕЩЕРА-SOMBBGSF или може да се представи под формата на банкова гаранция-ОБР.№27(Образецът е примерен и може да бъде предложен друг от участника).Участникът избира сам формата на гаранцията за изпълнение.Участника определен за изпълнител на общ.поръчка,представя банковата гаранция или плат.документ за внесената по банков път гаранция за изпълнение на договора при неговото сключване.При представяне на гаранция за изпълнение в плат.нареждане или в банковата гаранция изрично се посочва предмета на договора,за който се представя.Когато участникът избере гаранцията за изпълнение да бъде банкова гаранция,тогава в нея трябва да бъде изрично записано,че тя е безусловна и неотменима,че е в полза на Възложителя и че е със срок на валидност най-малко 30 календ.дни от изтичане на срока за съобщаване и отстраняване на дефекти.Задържането и освобождаването на гаранцията за участие става при условията и по реда на чл. 61 и чл. 62 от ЗОП.Участниците,които не са представили документ за гаранция или са представили гаранция,която не отговаря на изискванията,ще бъдат отстранени от участие в откритата процедура за възлагане на общ.поръчка. Условията, при които гаранцията за изпълнение се задържа или освобождава се уреждат с договора за възлагане на обществената поръчка между възложителя и изпълнителя.Договорът за възлагане на обществената поръчка не се сключва преди определеният за изпълнител участник да представи гаранция за изпълнение.

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

Настоящата обществена поръчка се отнася за изпълнение на дейности, които са част от и се финансират от Проект„Изпълнение на СМР на Проект: „Консервация, реставрация и експониране на антична и средновековна крепост „Перистера“, разположена на хълма „Света Петка”, град Пещера“ “, който се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Регионално Развитие 2007г.–2013г.“ - ОПРР съфинансирана от Европейския съюз, по Договор №BG161PO001/3.1-03/2010/039 от 23.11.2011г. между Община Пещера и Управляващия Орган на ОПРР“. Стойността на обществената поръчка е на база фиксиран бюджет с обща лимитна стойност/прогнозна стойност до 2 654 295,86 лева без ДДС или 3 185 155,03 лева с ДДС и която включва в себе си всички необходими разходи за изпълнение на възложените дейности съгласно количествената сметка,неразделна част от документацията.Предложените цени от участниците не трябва да надвишават прогнозната стойност на поръчката, обявена в обявлението. Участник с такова предложение се отстранява от участие в процедурата. ЦЕНАТА ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА СМР по ДОГОВОРА за обществената поръчка е в размер предложен в Ценовото предложение на участника в лв. без ДДС.НЕПРЕДВИДЕНИ РАЗХОДИ са в размер на 10% от ЦЕНАТА ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА СМР по ДОГОВОРА. ЦЕНАТА ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДОГОВОРА се формира като сбор от ЦЕНАТА ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА СМР по ДОГОВОРА и НЕПРЕДВИДЕНИ РАЗХОДИ в размер на предложен от участника в Ценовото предложение в лв. без ДДС. Непредвидените работи по време на изпълнение на строителството се доказват с протокол между изпълнителя, възложителя и консултанта по договора за обществена поръчка, с приложена към него обосновка и документи за необходимостта от извършването им. Стойността на непредвидените разходи се определя съгласно установените с документите по чл.7,ал.2 от договора количества, на базата на единичните цени, предложени, към Предлаганата цена в количествено-стойностната сметка. За видовете СМР и дейности, за които няма единични цени, цената се определя на база посочените от изпълнителя в Предлаганата цена елементи на ценообразуване. В случай, че размерът на непредвидените работи надхвърля 10%, то разликата в количествата необходими за цялостното изпълнение на строежа е изцяло за сметка на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ и е включена в цената за изпълнение на договора.При неусвояване на размера на непредвидените разходи, Цената за изпълнение на договора ще бъде съответно намалена с допълнително споразумение към договора за възлагане на обществената поръчка.Цената за изпълнение на Договора е единственото възнаграждение за изпълнение на Дейностите по договора и ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ не дължи на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ каквито и да било други суми. Цената за изпълнение на Договора не подлежи на промяна, освен в случаите на чл.43 от Закона за обществени поръчки. Заплащането ще се извършва по реално извършени дейности, количества и цени в рамките на Договора. Авансово плащане в размер на 35% от цената за изпълнение на договора в 30 дневен срок от датата на подписване на договора. Междинни плащания-първото междинно плащане за СМР се извършва при реализиране на поне 5 (пет) на сто от ЦЕНАТА ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА СМР по ДОГОВОРА, а всяко следващо – при реализиране на поне толкова процента от ЦЕНАТА ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА СМР по ДОГОВОРА, равняващи се на процента, обуславящ първото плащане, увеличен минимум с още толкова процента (т.е. при достигане на поне 10%, 15%, 20%, 25% и максимално до 30%, като оставащите проценти до достигане на 100% от ЦЕНАТА ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА СМР по ДОГОВОРА, ще се плати на окончателно плащане). Окончателно плащане се извършва с одобрението на Сертификата за съществено завършване от страна на Възложителя, като с него се разплаща остатъка до достигане на ЦЕНАТА ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДОГОВОРА от който се приспадат съответните удръжки за аванс и сумата на всички неустойки, дължими от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ. Сумата от изплатения аванс и междинните плащания не може да надвишава 90% от ЦЕНАТА ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДОГОВОРА.

ІІІ.1.3) Изискване за създаване на юридическо лице, когато участникът, определен за изпълнител, е обединение на физически и/или юридически лица

Когато участникът е обединение от физически и/или юридически лица и е избран за изпълнител не се изисква създаването на юридическо лице. В процедурата за възлагане на обществената поръчка могат да участват като участници български или чуждестранни, физически или юридически лица, включително техни обединения. В случай, че участникът участва като обединение/сдружение/консорциум, договорът между лицата, участващи в последното, следва да отговаря на следните изисквания: - да е нотариално заверен; - да е посочен Възложителя и предмета на процедурата, за която се обединяват; - да е определен представляващ обединението – участник в обединението, който да представлява обединението пред трети лица, по време на изпълнение на поръчката и, който ще подписва и подпечатва документите и кореспонденцията от името на обединението; - да е отразено, че всички съдружници носят заедно и поотделно отговорност за изпълнението на договора; - да е отразено, че всички съдружници са длъжни да останат в обединението за целия период за изпълнение на договора; - да е отразено, че не може да бъдат приемани други съдружници в обединението по време на изпълнението на договора. - да е посочено разпределението на отговорностите на участието на членовете при изпълнението на предмета на обществената поръчка - да е посочен един член на обединението, който да е упълномощен да задължава, да получава указания за и от името на всеки член на обединението, както и да е указано, че изпълнението на договора, включително плащанията, са негова отговорност - да е посочено разпределението на участието на членовете при изпълнение на дейностите от настоящата обществена поръчка - да е определено наименованието на участника Договора/Споразумението за създаването на обединение задължително се прилага към офертата на участника, както и регистрацията на обединението по БУЛСТАТ/ЕИК (ако то е регистрирано преди датата на подаване на офертата за настоящата Обществена поръчка). Лице, което участва в обединение или е дало съгласие и фигурира като подизпълнител в офертата на друг участник, не може да представя самостоятелна оферта. В процедура за възлагане на обществена поръчка едно физическо или юридическо лице може да участва само в едно обединение.Когато не е приложен договор за създаване на обединение/сдружение/консорциум, или в приложения договор липсват клаузи, гарантиращи изпълнението на горепосочените условия или състава на обединението се е променил след подаването на офертата – участникът ще бъде отстранен от участие в процедурата за възлагане на настоящата обществена поръчка.

ІІІ.1.4) Други особени условия

Съгласно изискванията на Чл.47, ал.1,т.1,буква"а-д",т.2 и 3 от Закона за обществени поръчки, всеки участник, при който е налице някое от следните обстоятелства се отстранява от участие в процедурата за обществена поръчка, а именно: 1) Осъден с влязла в сила присъда,освен ако е реабилитиран, за: а) Престъпление против финансовата, данъчната или осигурителната система, включително изпиране на пари, по чл. 253 - 260 от Наказателния кодекс б) Подкуп по чл. 301 - 307 от Наказателния кодекс в) Участие в организирана престъпна група по чл. 321 и 321а от Наказателния кодекс г) Престъпление против собствеността по чл. 194 - 217 от Наказателния кодекс д) Престъпление против стопанството по чл. 219 - 252 от Наказателния кодекс 2) Обявен в несъстоятелност 3) В производство по ликвидация или се намира в подобна процедура съгласно националните закони и подзаконови актове Съгласно изискванията на Чл.47, ал.2,т.1,3,4 и 5 от Закона за обществени поръчки, всеки участник, при който е налице някое от следните обстоятелства се отстранява от участие в процедурата за обществена поръчка, а именно: 1) който е в открито производство по несъстоятелност, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, а в случай че участникът е чуждестранно лице - се намира в подобна процедура съгласно националните закони и подзаконови актове, включително когато неговата дейност е под разпореждане на съда,или участникът е преустановил дейността си 2) който има задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т.1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс към държавата и към община, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган,освен ако е допуснато разсрочване или отсрочване на задълженията, или има задължения за данъци или вноски за социалното осигуряване съгласно законодателството на държавата, в която участникът е установен 3) който има с наложено административно наказание за наемане на работа на незаконно пребиваващи чужденци през последните до 5 години 4) който е осъден с влязла в сила присъда за престъпление по чл. 313 от Наказателния кодекс във връзка с провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки Съгласно изискванията на Чл.47, ал.5 от Закона за обществени поръчки, всеки участник, при който е налице някое от следните обстоятелства се отстранява от участие в процедурата за обществена поръчка , а именно: 1) при който лицата по чл.47,ал.4 от ЗОП са свързани лица с възложителя или със служители на ръководна длъжност в неговата организация; 2) които са сключили договор с лице по чл. 21 или 22 от Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси За обстоятелствата по чл.47, ал.1,т.2 и 3, ал.2, т.1, 3 и 4 и ал.5, т.2, от ЗОП, когато участникът е юридическо лице, е достатъчно подаване на декларация от едно от лицата, които могат самостоятелно да го представляват Съгласно Чл.53а от ЗОП Участникът може да представи УДОСТОВЕРЕНИЕ ЗА РЕГИСТРАЦИЯ В ОФИЦИАЛЕН СПИСЪК НА ОДОБРЕНИ СТОПАНСКИ СУБЕКТИ НА ДЪРЖАВА – ЧЛЕНКА НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ. В този случай участникът няма да бъде отстранен от процедура по възлагане на Обществена поръчка на основание, че не е представил някой от документите по Чл.48, ал.2, Чл.50, ал.1 и ал.2, Чл.51 и Чл.53, ал.1 от ЗОП, при условие че обстоятелствата се доказват от представеното удостоверение

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: Плик “1”–“Документи за подбор”:Писмо към Офер.-обр.№1;Админ.сведения-обр.№2;Участн.представя един от следн.регистрац. документи:Удостовер.за актуал.състояние изд.след 01.06.2012 г.(за ЮЛ или ЕТ,което е регистр. в Б-я и не е вписано в Търг. регистър)–нотар.заверено копие;док.за съдебна регистр. с последв.изменения (за ЮЛили ЕТ,което е регистр.в Б-я и не е вписано в Търг. регистър)–нотар.заверени копия или Декларация за ЕИК(за ЮЛ или ЕТ,регистр. в Б-я и е вписано в Търг. регистър)-обр.№3;Копие на док.за регистр. на чуждестр.лице,съобр. национ.му закон-во в официален превод(за ЮЛ, което не е регистр. в Б-я);Копие на док.за самоличност за уч-к физич.лице; К-е на Док. за регистр. по ЗДДС,ако е регистр. и копие на БУЛСТАТ,ако е регистр.;Нотар.заверено пълномощно от уч-ка,упълномощаващо едно лице да подписва док. в офертата за наст.общ.поръчка (изисква се,когато офертата не е подписана от офиц.лице-Управител по регистр. Док.);Нотар.заверено Спораз./договор за създаване на обедин-е и при наличие на анекси/допъл.към Спораз./договора,същите се прилагат нотар. заверени(изисква се когато участн.е обединение,което не е ЮЛ);Нотар.заверени пълномощни от всички членове на обедин-то,упълномощаващи едно лице да подаде офертата и да попълни и подпише док.,които са общи за обединението (изисква се,когато уч-кът е обединение,което не е ЮЛ и когато тази функция на-представляващия учас-ка пред Възлож.,трети страни и да подава и подписва офертата,не е изр. вписан в спораз/договора, с което се създава обедин-то); К-е на Док. за закупена док. за участие;Д-я за запоз. с усл-та на общ.поръчка и дейст.законодат.- обр.№4;Д-я за прием. на услов.в проекта на договора-обр.№5;Д-я за спазване на етич.клаузи- обр.№6;Д-я липса на обст.по чл.47,ал.1,т.1,буква"а-д" от ЗОП-обр.№7;Д-я за липса на обст.по чл.47,ал.1, т.2 и т.3, ал.2, т.1, т.3 и т.4 и ал.5 т.2 от ЗОП-обр.№8;Д-я за липса на обст.по чл.47, ал.2,т.5 и ал.5,т.1 от ЗОП-обр.№9;Д-я по Закона за защита на личните данни-обр.10;Д-я за спазване на изиск. за закрила на заетостта,вкл.мин.цена на труда и услов. на труд-обр.№11;Д-я за използване на подизпълнители.-обр.№12;Д-я за съгл.по Чл.51а,ал.1 от ЗОП-обр.№13;Д-я за запознав. със стр.площадка-обр.№14;Д-я за Инфор. за оборота на стр.,сходен с предм.на поръчката-обр.№15;К-е на договор/застрахов.пол. за профес.отговор. в стр.;Удос-ие от банка,док. наличие на мин.Финанс.ресурс и удостовер. или в друг док., издаден от банката или от кредитната агенция за доказване на кредитния рейтинг на банката;Д-я за Списъка на договор. за стр.-обр.№16;К-я на препоръки за добро изпълнение;К-е на док.за регист. в проф.регистър;К-е на сертификати на участника;Д-я за Списъка на тех.оборудване и мерките за осигуряване на качеството, както и на оборуд.за изпитване и изследване-обр.№17;Д-я за тех.оборуд.на уч-ка за изпълн. на общ.поръчка-обр.№18;Д-я за Списъка на основните стр. продукти-обр.№19;Д-я за източниците на достав. с указание на географското местополож.-обр.№20;Д-я за списъка на средния год.брой на работ-те и служ-те и за броя на ръковод.служ-ли на уч-ка. за последн.3г-обр.№21; Д-я за списъка на тех.лица,вкл.на тези,отговарящи за контрола на кач-то-обр.№22;Д-я за Списъка на броя на работ. и служ.-обр.№23;Д-я за данните на собствените или наетите тех.лица,които уч-кът ще използва за извършване на стр-то-обр.№24; Проф.биограф.справка-обр.№25;Банк.Гаран.за участие-обр.№26(когато гаранцията е под формата на банкова.Образец. е примерен и може да бъде предложен друг от учас-ка с екви-ни и/или по-добри условия) или Документ за внесена гаранция за участие,когато гаранцията е паричен депозит/сума);ПЛИК“2”–“Предложение за изпълнение на поръчката”,в който се поставят докум.по чл.56,ал.1,т.7 и т.9 отЗОП,свързани с изп.на поръчката- обр.№29-Техн.Предложение за изп.на поръчката,в което е отраз. обстоятелството по чл.56,ал.1,т.9 от ЗОП-срок за изпълнение ПЛИК“3”–“Предлагана цена”:Ценово предложение-обр.№30 и ПРИЛ.№1-Колич. сметка/таблица за обекта,която се остойностява от участниците.
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: 1.Обстоятелствата се доказват със заверено копие от следните съставни части на годишните финансови отчети за последните 3 (три) финансови години /2009, 2010 и 2011/, когато публикуването им се изисква от законодателството на държавата, в която участникът е установен: заверено копие на балансите за последните 3 (три) финансови /2009, 2010 и 2011/ години; заверено копие на отчетите за приходите и разходите и приложенията към тях за последните 3 (три) финансови /2009, 2010 и 2011/ години и заверено копие на одитните доклади от експерт счетоводителя за последните 3 (три) финансови /2009, 2010 и 2011/ години. Ако участникът не подлежи на одиторска заверка съгласно разпоредбите на Закона за счетоводството, той декларира това обстоятелство чрез декларация в свободен текст 2.Ако съгласно законодателството на държавата на участника някоя от финансовите години още не е приключила или срокът за изготвяне на финансови отчети още не е изтекъл, участникът представя междинни финансови отчети или незаверени годишни финансови отчети, чието съдържание се потвърждава с подписите на съставителя на отчета и на законен представител на участника или на лице, изрично упълномощено от законния представител с нотариално заверено пълномощно 3.Декларация за Информацията за оборота на строителството, сходен с предмета на поръчката-обр.№15; 4.За лица установени/регистрирани в Р.България, се предоставя Копие на валиден към момента на подаване на офертата застрахователен договор/полица за Застраховка за професионална отговорност по чл.171, ал.1 от Закона за устройство на територията (ЗУТ) направена по реда и условията на Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството. Копията следва да са подписани и заверени от управителя на фирмата с гриф „Вярно с оригинала”; 5.За участник, установен/регистриран извън Република България, се предоставя Копие на валиден към момента на подаване на офертата застрахователен договор/полица за застраховката за професионална отговорност, която е еквивалентна на тази по чл. 171, ал.1 от ЗУТ, но направена съгласно законодателството на държавата, където е установен/регистриран; Копията следва да са в превод. Копията следва да са подписани и заверени от управителя на фирмата с гриф „Вярно с оригинала”; 6.Участникът следва да приложи удостоверение доказващо наличие на минимален финансов ресурс,издадено от банка с добра репутация, която следва да има оценка на кредитен рейтинг/финансова стабилност поставена от независима агенция за кредитен рейтинг, . Кредитният рейтинг се посочва в самото удостоверение или в друг документ, издаден от банката или от независима кредитна агенция и се прилага в офертата. 7.Удостоверението от банка, трябва да установява по несъмнен начин, че достъпът до финансови ресурси не зависи от никакви условия (включително такива, свързани с правилата на банката за отпускане на финансиране), с изключение на условието участникът да бъде избран за изпълнител.
Минимални изисквания: 1. Участникът трябва да е реализирал Оборот от дейности сходни с предмета на поръчката общо за последните 3 (три) финансови години (2009г., 2010г. и 2011г.) на стойност не по малка от 7 500 000лв. (Под „дейности сходни с предмета на поръчката“ следва да се разбират изпълнение на строителство по Консервация и реставрация) 2. Участникът трябва да е застрахован за професионална отговорност в строителството, съгласно Наредба за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството 3. Участникът трябва да има Достъп до собствени финансови ресурси, кредитна линия или еквивалентен финансов инструмент за финансиране на предмета на обществената поръчка в размер не по-малък от 700 000лв. Участникът може да се позове на предишни проекти, които е изпълнил като главен изпълнител, включително и като член на обединение, но само в рамките на своето собствено участие в този проект . Участникът може да се позове и на предишни проекти, в които е участвал като подизпълнител, но само в рамките на предмета на под-изпълнителския договор, съответно само за сумата на под-изпълнителския договор. Например, в случай че обединение от две лица, всяко от които има 50% участие в проекта съгласно договора за обединение, е изпълнило обект с общо РЗП от 100 м2 и стойност 400 000 лева, всеки от членовете на обединението може за целите на настоящата поръчка да посочи, че е изпълнил РЗП от 50м2 от този обект на стойност 200 000 лева. При участие на подизпълнители, минималните изисквания важат за тях, съобразно вида и дела на участие на подизпълнителя/ите в изпълнение на поръчката Участникът ще бъде отстранен от участие в процедурата за възлагане на настоящата обществена поръчка, ако не отговаря на някое от горните изисквания
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: 1)Декл.за Списъка на дог.за стр.-обр.16 2)Копия на препоръки за добро изпъл.,препор. задължит.трябва да посочват стойността,датата и мястото на строит., както и дали то е изпълнено проф.и в съотв.с нормат.изискв,съгл.Чл.51,ал.1,т.2 от ЗОП;3)Копие от удостов., изд.от НИНКН или еквивал.документ от компет.орган,удостов.за вс.един обект,с което удостов./документ се доказва, че посочения обект е паметник на култ.с категория „Нац.значение“ или еквивалентно(за еквив.са приема и „Световно значение“,съгл.Чл.137,ал.1,т.1,б.„м“ от ЗУТ,както и обект отговарящ на определението на §5,т.62 от ЗУТ,така и обект който е определен,че е с „Национ.значение“ с акт на съотв.държава на чиято територия е обекта);4)Предоставят се копия от удостов.за ПЪРВА ГРУПА строежи–от първа категория, съгл.чл.137,ал.1, т.1, б.„м” от ЗУТ и чл.2,ал.12 от Наредба №1/2003 г. на МРРБ за номенклат.на вид. строежи –недвиж.култ.ценности с категория „нац.значение” или еквивалентно(за еквивал. се приема и „Световно значение“, съгл.Чл.137,ал.1,т.1,б.„м“ от ЗУТ,както и обект отговарящ на определението на §5,т.62 от ЗУТ, така и обект който е определен,че е с „Нац.значение“ с акт на съотв.държава на чиято територия е обекта). 4) За уч-к,установен/регистриран извън Р.България, който не е предоставил Удостовер.за регистрация в офиц.списък на одобрени стоп.субекти на държава–членка на ЕС се предоставя декл.или удостов.за наличие на такава регистрация от компет.органи съгл. национ.му закон.С деклар. или Удостовер.следва да се докаже Вписването в съотв.регистър на държава - членка на ЕС, или на др.държава-страна по Споразум.за Европ.иконом.пространство за обхвата на дейностите,съгл.чл.137, ал.1,т.1,б.„м” от ЗУТ и чл.2, ал.12 от Наредба №1/2003 г. на МРРБ за номенкл.на вид.строежи –недвиж.култ.ценности с категория „нац.значение” или еквивалентно(за еквивалентно са приема и „Световно значение“, съгл.Чл.137,ал.1,т.1, б.„м“ от ЗУТ,както и обект отговарящ на определението на §5, т.62 от ЗУТ,така и обект който е определен,че е с „Нац.значение“ с акт на съотв.държава на чиято територия е обекта).Съгласно Чл.3, ал.2 от ЗАКОНА за Камарата на строителите вписването в съответен регистър на държава-членка на ЕС,или на др.държава-страна по Споразум.за Европ.икономическо пространство, има силата на вписване в Центр.профес.регистър на строителя за обхвата на дейностите, за които е издадено удостоверението 5)Обстоят.се доказват с копия от Удостоверения или Сертификати или др.документи,удостовер.за внедрени и действащи с-ми изброени както следва: а)Система за управление на качество- ISO 9001:2008 или еквив-ни; б)Система за управление на околната среда- ISO 14001:2005 или еквив-ни; в)За еквив-ни, Съгл. Българ. институт за стандартизация (БИС) и (БДС EN 45020) се разбират съответ. актуал. версии към момен. на подав. на оферт. от участ-те на след. станд. ISO, IEC, EN, DIN, БДС, BSI и др. международ. и/или национал. станд. 6)Обстоят.се доказват за вс.едно лице,което е на труд. или граж.договор с участ.,вкл. за всяко лице,което не е на труд.или гр.дог.към уч-ка и е ангажирано в изп.на общ.поръчка, като се пред.следното: а)копия от труд.или гражд. договори,и офиц.справка от НАП за труд. договори или еквив.документ,показващ труд.или осигур.стаж; б)копия от дипломи или др.докум.,изд.от третилица,удостов. квалиф.,опита и правото на лицата да пред.и/или извър.дейности с които са ангажирани.в)Проф.биогр.спр-Обр.25;г )Декл.за съгл.от вс.1 ФЛ,което ще предоставя своя ресурс-за лица които не са на труд.и гражд.д-ри с уч-ка;д)Декл.за списъка на ср.год.брой на раб-те и служ-те и за броя на рък.служители на уч-ка за послед.три год.-обр.21;е)Декл.за списъка на техн.лица, вкл.на тези, отг.за контр.на кач-то-обр.22;ж)Декларация за Списъка на броя на работниците и служителите-обр.23;з)Декларация за данните на собствените или наетите техн.лица, които уч-кът ще използва за извърш. на строит.- обр.24. Уч-кът може да представи удостов.за регистрация в офиц.списък на одобрени стоп.субекти на държава – членка на ЕС.
Минимални изисквания: 1.Уч-ка,тряб. да е изпъл. мин. 2 прикл. Догов. сходни с предмета на поръч.,през посл.5г.–2007г., 2008г.,2009г,2010г. и 2011г. (Под догов. „сходни с поръч.“ следва да се разб. догов. за стр.,по които е изпъл-но Консерв. и реставр. на обекти съдържащи в себе си един от следн.елементи или комбинация от тях (1-Крепостни-Стени/Зидове и 2-Църкви/ Храмове/Кули/Светилища),които са официално обявени за арх.паметник на култур. с катег.„Национ. значение“съгл.Чл.137, ал.1,т.1, б.„м“ от ЗУТ или еквив.(за еквив.се приема и „Световно значение“,съгл.чл137,ал.1,т.1,б."м" от ЗУТ,както и обект отговарящ на определ.на §5,т.62 от ЗУТ,така и обект,който епределен, че е с „Национ.значение“ с акт на съответ. държава на чиято територия е обекта))и да разполага с мин.2 препоръки за добро изпълнение. 2.Участ-кът да притежава валид. Регистрация за първа група строежи – от 1 категория, по чл.137, ал.1, т.1, буква „м” от ЗУТ и чл.2, ал.12 от Наредба №1/2003 г. на МРРБ за номенклатурата на видовете строежи – недвижими културни ценности с категория „национално значение” 3.Участникът трябва да има внедрени от акредитиран орган следните системи: 1-Сис-а за управ. на качество ISO9001:2008 или еквив-ни; 2-Сис-а за управ. на окол. среда ISO14001:2005 или еквив-ни, като всички сис-и да са с обхва: реконст. на памет-ци на култур. и/или реставр. на памет-ци на култур. 4. Уч-ка да разп. с инж.техн.персон. за осиг.на техн.рък.при изпъл. на стр.,вкл.за осигур. на контрол на качеството,а именно: 1)Кл.експерт№1 –Ръковод.на обект: стр.инж.(магистър).мин. 8г. трудов стаж,като стр.инж., мин.5г. да е заемал ръковод.длъж. с отговор. в стр-то, и мин.3г. на поз. ръковод. на строеж или зам. Ръковод.при реализ.на мин.2 обекта паметници на културата с катег. „Национ.значение“ на които е извърш. СМР свързано с Реставр. и/или консервац., като обекта да е завърш. (въведен в експлоат.) през послед.5г.Да притеж. Правоспособ. за извърш. на дейности по консерв. и реставр.,която е удост. от Министер. на култур. за впис. в публич. регист.по чл.165 от Закона за култ.наследство с области на дейност по консер. и реставр. 2)Кл.експерт№2–Реставратор:Висше образов.,спец. "Консервация и реставрация" или еквивалентна.-проф.опит:мин.8г.тр.стаж,като Реставратор, мин.5г. да е заемал длъж. реставратор, и мин. 3г. на позиция реставратор при реализир. на мин.2 обекта паметници на културата с катег. „Национ.значение“ на които е извърш. СМР свързано с Реставр. и/или консервац.,като обекта да е завърш.(въведен в експлоат.) през послед.5г. Да притеж.Правоспособ.за извърш. на дейности по консерв. и реставр.,която е удост. от Министер. на култур. за впис. в публич.регист. по чл.165 от Закона за култ. наследство с области на дейност по консер. и реставр. 3)Кл.експерт№3–Архитект:Арх.(магистър)Проф.опит: мин.8г.тр.стаж като Арх.,мин.5г.да е заемал длъж.арх., и мин.3г. на позиция арх. при реализир. на мин.2 обекта памет. на култур. с катег. „Национ.значение“ на които е извърш. СМР свързано с Реставр. и/или консервац.,като обекта да е завърш.(въведен в експлоат.) през послед.5г. Да притеж.Правоспособ. за извърш. на дейности по консерв. и реставр.,която е удост.от Министер. на култур. за впис. в публич. регист. по чл.165 от Закона за култ.наследство с области на дейност по консер. и реставр. 4)Кл.експерт№4–Тех. Ръковод.на обект:стр. инж.(магистър) мин.8г.трудов стаж,като стр.инж.,от които мин.5г да е заемал ръковод.длъжност с отговорности в стро-то,и мин.3г.,като Тех.Рък-ел или заместник Тех.Рък-л при реализир. на мин.1 обект паметник на културата с катег. „Национ.значение“ на които е извърш. СМР свързано с Реставр. и/или консервац., като обекта да е завърш. (въведен в експлоат.) през послед. 5г. 5)Неключови експерти:а)Мин.1 Геодезист с удост.за впис. в регист.на лицата правоспособ. да извър.дейнос. по кадастъра б)Мин. по 1 отговор./или 1 отговор. с мин.стаж от 2г. на съотв.заем. длъж. като отговор.по:С-ма за управл. на кач-во;С-ма за управл. на окол.среда; Кординат.по Безопас.и Здраве
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги


РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Икономически най-изгодна оферта при:
Посочените по-долу показатели:
Показател: КО – „Комплексна оценка“; тежест: 100
Показател: П1 – „Технологична – строителна програма“, която е с максимална стойност от 60 точки, и се формират от сбор от поставените точки от комисията по следните под-показатели: Т1 – „Анализ на риска“ с максимална стойност от 20 точки. Точките (оценките) са точно фиксирани и са (5;10;20) и които се поставят от всеки един член на комисията; Т2 – „Методология“ с максимална стойност от 40 точки Точките (оценките) са точно фиксирани и са (10;20;40) и които се поставят от всеки един член на комисията; Поставянето на фиксираните точки съответно за Т1 и Т2 е съгласно строго разписани правила и хипотези, които са подробно разписани и указани в ОЦЕНИТЕЛЕН ЛИСТ №5; П1=Т1+Т2; [П1 – „Технологична – строителна програма“] = [Т1 – „Анализ на риска“] + [Т2 – „Методология“]; П1 – „Технологична – строителна програма“, която се състои от следните под-показатели с точно определени наименования и дефинирано, така и изисквано съдържание за тях, а именно: Т1 – „Анализ на риска“ – Името „Анализ на риска“ е определено с цел да е кратко и в него не се съдържа цялата необходима информация и изисквания на действащото законодателство и възложителя и за това се описва неговото подробно значение за целите на настоящата обществена поръчка. „Анализ на риска“, ще означава и възприема изготвянето на ПРОГРАМА ЗА ОЦЕНЯВАНЕ НА РИСКА, която задължително обхваща следните елементи: 1-Вероятност за настъпване на риска; 2-тежест/последици на риска; 3-Рангово число на риска; 4-дейности, които ще бъдат засегнати от настъпването на риска; 5-определяне на мерките за предотвратяване и намаляване на риска, като всяка една оценка на риска се отнася за следните рисковете: 1-Забавяне в провеждането на процедурите за избор на Консултант за упражняване на независим надзор на строително-монтажните работи; 2-Промяна на законодателната рамка в строителния сектор по време на изпълнение на проекта; 3-Закъснение поради бездействие на Изпълнителя; 4-Липса на сътрудничество между местни органи и общината; 5-Закъснение поради необичайно неблагоприятни климатични условия по време на строителството; 6-Забавяне поради откриване на археологически останки; Т2 – „Методология“ – Името „Методология“ е определено с цел да е кратко и в него не се съдържа цялата необходима информация и изисквания на възложителя и за това се описва неговото подробно значение за целите на настоящата обществена поръчка. „Методология“, ще означава и възприема изготвянето на ПОДХОД, МЕТОДОЛОГИЯ И ОРГАНИЗАЦИЯ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА СТРОИТЕЛСТВОТО И ДОГОВОРА, което обуславя КАЧЕСТВОТО НА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА СТРОИТЕЛСТВОТО И ДОГОВОРА ПРИ СТРОГО СПАЗВАНЕ НА ЗЗБУТ и който съдържа подробно описание на съответните етапи и под-етапи, в които са описани подробно съответните дейности, под-дейности и методи (в това число и на контрол) на изпълнение предмета на поръчката, както и същите разгледани съвкупно да образуват жизнения цикъл на изпълнението на договора и същите допринасят за качественото и срочно изпълнение на договора. „Методология“ задължително трябва да обхваща, както и в ней да са отразени всички дейности от количествената сметка предоставена от възложителя в настоящата обществена поръчка, както и участникът да опише дейности свързани и обуславящи: Организация на производството или доставката на строителни детайли; Доставката или производството на строителните продукти; Организацията на контрола върху качеството; Организацията на СМР; Последователността на изпълнение на СМР на строителната площадка; Технологичните етапи на изпълнение на строителните дейности; Организацията на гаранционното поддържане на Строежа; Начин на администриране на договора; тежест: 60
Показател: П2 е с максимална стойност от 40 точки, които се формират, като най-ниско предложената цена от между всички участници се дели на предложената цена на съответния разглеждан участник и получения резултат - частно се умножи по 40, а именно:П2 = (Цmin/Ц1)x 40; [П2 – „Ценова оценка“] = ([Цmin – минимално предложена цена] / [Ц1 – „Предложена цена“]) x 40; Цmin – „минимално предложена цена“ – означава Минимално предложената цена за изпълнение на поръчката от между всички допуснати участници; Ц1 – „Предложена цена“ – означава предложената цена за изпълнение на поръчката на оценяваният участник/оценяваната оферта ; тежест: 40

IV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишни публикации свързани със същата поръчка

ДА

Предварително обявление за ОП

Номер на обявлението в РОП/ДВ 473518 от 02.03.2012 г. 
ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
03.08.2012 г.  Час: 17:30
Платими документи

ДА

Цена: 66 BGN
Условия и начин на плащане

Желаещите да закупят документация за участие в процедурата за възлагане на обществената поръчка могат да направят това на адрес: ОБЩИНА ПЕЩЕРА, ГР. ПЕЩЕРА 4550, УЛ. „ДОЙРАНСКА ЕПОПЕЯ“ №17, Общински център за услуги и информация на гражданите от 8:30 – 17:30 всеки работен ден в срока за получаване на документацията за участие в процедурата, съгласно обявлението. При поискване от заинтересованото лице възложителят не може да откаже изпращането на документацията за сметка на лицето, отправило искането. Документацията за участие може да се закупува до 10 дни преди изтичане на срока за получаване на офертите. Лицата имат право да разгледат документацията преди да я закупят. Предварителния преглед на документацията се извършва на мястото на закупуването й, а именно: ОБЩИНА ПЕЩЕРА, ГР. ПЕЩЕРА 4550, УЛ. „ДОЙРАНСКА ЕПОПЕЯ“ №17, Общински център за услуги и информация на гражданите от 8:30 – 17:30 всеки работен ден в срока за получаване на документацията за участие в процедурата, съгласно обявлението Документация за участие се предоставя след представяне на документ, удостоверяващ, че документацията е заплатена. Цената на документацията за участие е 66,00лв.. Цената на документацията за участие може да бъде внесена по банков път на следната сметка: Банка: Общинска банка АД гр.Пещера IBAN сметка BG06 SOMB 9130 8432 9702 44 BIC: SOMBBGSF Вид плащане 447000 или заплатена в брой, на каса при получаването й в Община Пещера.

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
13.08.2012 г.  Час: 17:30
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

360

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 14.08.2012 г.  Час: 13:30
Място

в сградата на Община Пещера, ул. „Дойранска Епопея“ №17, ет.1, заседателна зала - стая №5.

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

Право да присъстват при отварянето на офертите имат участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с нестопанска цел. Представителят на участника се допуска след удостоверяване на неговата самоличност и представяне на съответните пълномощни. Присъстващите представители вписват имената си и се подписват в изготвен от комисията списък, удостоверяващ тяхното присъствие.



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Tова представлява периодично възлагане на поръчка

НЕ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

Проект: „Консервация, реставрация и експониране на антична и средновековна крепост „Перистера“, разположена на хълма „Света Петка”, град Пещера“ “, който се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Регионално Развитие 2007г.–2013г.“ - ОПРР съфинансирана от Европейския съюз, по схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG161PO001/3.1-03/2010 "Подкрепа за развитието на природни,културни и исторически атракции" по Договор №BG161PO001/3.1-03/2010/039 от 23.11.2011г. между Община Пещера и Управляващия Орган на ОПРР“

VI.3) Допълнителна информация

Договорът за обществена поръчка включва задължително всички предложения от офертата на участника, въз основа на които е определен за изпълнител.При подписване на договора за общ.поръчка уч-кът,определен за изпълнител,е длъжен да представи документи от съотв. компетентни органи за удостоверяване липсата на обстоятелствата по чл.47,ал.1,т.1, букви “а-д“,т.2 и т.3 и посоч.в обявлението обстоятелства по чл.47,ал.2 ,т.1,т.3 и т.5 от ЗОП.В случай, че участникът е обединение,което не е юрид.лице,документите се представят от всеки един от участниците в обединението.Когато уч-кът е чуждестранно лице и съгл. законодателството на държавата,в която е установен, не се издават документи по чл.47, ал.2 от ЗОП, или когато те не включват всички случаи по чл. 47, ал.1 и 2 от ЗОП, уч-кът представя клетвена декларация, ако такава декларация има правна стойност според законодателството на държавата, в която е установен. В случай,че клетв.декларация няма правна стойност,уч-кът представя официално заявление,направено пред съдебен или администр.орган, нотариус или компетентен професионален или търговски орган в държавата, в която е установен.Участникът,определен за изпълнител на обществената поръчка,представя банкова гаранция или плат.документ за внесената по банков път гаранция за изпълнение на договора при неговото сключване, в размер 3 на сто от общата цена по договора за общест. поръчка без ДДС.При представяне на гаранция за изпълнение в плат.нареждане или в банк.гаранция изрично се посочва предмета на договора,за който се представя.Когато уч-кът избере гаранц.за изпълнение да бъде банк.гаранция,тогава в нея трябва да бъде изрично записано,че тя е безусловна и неотменима,че е в полза на Възложителя и че е с срок на валидност най-малко 30кал. дни от изтичане на срока за съобщ.и отстраняв. на дефекти Уч-кът определен за изпълнител на поръчката представя Гаранция за аванс.плащане в 30(тридесет)дневен срок от датата на сключване на договора.Гаранцията е винаги във формата на банк.гаранция и следва да покрива пълния размер на аванса. Гаранцията за обезпеч. на аванс.плащане е в размер на 35 на сто от ЦЕНАТА ЗА ИЗПЪЛН. НА ДОГОВОРА без ДДС.Валидността на гаранцията за обезпечаване на аванс.плащане следва да бъде 30(тридесет)дни след „Датата на приключване”, съгл. дефинициите в договора за възлагане на общ.поръчка.Размерът на гаранцията се намалява със сумата на удръжките от междинните плащания към Изпълнителя.Намаляването се извършва след представянето на копие от съотв.Междинен сертификат за извършени СМР и доказателства за одобрението на този сертификат.Договорът не се сключва с участник, определен за изпълнител който при подписване на договора:1)не изпълни задължението по чл.47, ал.10 и чл.48, ал.2 от ЗОП; 2)не представи определ.гаранция за изпълнение на договора;3)не извърши съотв.регистрация,не представи документ или не изпълни др.изискване,което е необходимо за изпълн. на поръчката съгл. изискванията на нормат. или администр. акт и е поставено от възложителя при откриване на процедурата. Когато определяният изпълнител е неперсонифицирано обединение на физич. и/или юридич. лица,договорът за общ.поръчка се сключва,след като изпълнителят представи пред възл-ля завер.копие от удостовер.за данъчна регистрация и регистрация по БУЛСТАТ на създад.обединение.В този случай,ако обединението се състои от чужд.физич. и/или юрид.лица,те представят еквив.документ за регистр.в държавата,в която са установени.На датата на сключване на договора за общ.поръчка, уч-кът опред.за изпълнител на поръчката,на осн.чл.173,ал.1 от ЗУТ представя на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ валидна застраховат.полица, обезпечаваща професион.му отговорност в качеството му на строител за застраховат.сума не по-малка от 5 (пет) на сто от Цената за изпълн.на договора,с лимит на отгов-та за отделно събитие в р-р на не по-малко от 25 (двадесет и пет) на сто от общата застраховат.сума,без ограничение на събитията. ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ следва да бъде посочен като трето ползващо се лице по застраховката.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Съгласно чл. 120, ал. 5, т. 1 и ал. 6 ЗОП

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

20.06.2012 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ