Версия за печат

00661-2012-0006

BG-Белене: Изпълнение с каквито и да е средства на строителство съответстващо на изискванията, определени от възложителите

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ПОРЪЧКА

Строителство

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛАГАЩ ОРГАН

I.1) Наименование, адреси и място/места за контакт

Община Белене, област Плевен, ул." България"№ 35, За: Цветомир Цветанов - ст. експерт "Икономическо развитие и обществени поръчки", Република България 5930, Белене, Тел.: 0658 31061, E-mail: obshtinabl@abv.bg, Факс: 0658 31062

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: http://obshtina.belene.net/.

Адрес на профила на купувача: http://obshtina.belene.net/pp.htm.

Адреси и места за контакти, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакти, от които може да се получат спецификациите и допълнителни документи: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакти, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възлагащия орган и основна дейност или дейности

Регионален или местен орган

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги

Възлагащият орган извършва покупка от името на други възлагащи органи

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

II.1) Описание
II.1.1) Заглавие на поръчката, предоставено от възлагащия орган

РЕХАБИЛИТАЦИЯ НА ОБЩИНСКИ ПЪТИЩА В ОБЩИНА БЕЛЕНЕ И ЧАСТИЧНИ РЕМОНТИ НА ЧИТАЛИЩАТА В СЕЛАТА ДЕКОВ, КУЛИНА ВОДА, ПЕТОКЛАДЕНЦИ И ТАТАРИ

II.1.2) Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите
Строителство
Изпълнение с каквито и да е средства на строителство съответстващо на изискванията, определени от възложителите 
Основно място на изпълнение: Община Белене
Код NUTS: BG314
ІІ.1.3) Настоящото обявление обхваща

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката или покупката/покупките

Предмет на настоящата обществена поръчка е „Рехабилитация на общински пътища в Община Белене и частични ремонти на читалищата в селата Деков, Кулина вода, Петокладенци и Татари”, съгласно приложените към Документацията за участие в процедурата инвестиционни проекти, количествени сметки и технически спецификации и типови детайли, със следните обособени позиции: Обособена позиция № 1: „Рехабилитация на общински пътища в Община Белене” PVN1001 ІІ-52-Ореш-Деков/Татари –Петокладенци/ PVN2122; PVN1003-ІІІ-5202-Деков-Белене/ ХТК-Белене (до кръстовището на продължението на ул.„Фердинанд Дечев” с пътя); PVN1004/PVN 1005, Белене-АЕЦ Белене/ -ЗМК Обособена позиция № 2: „Частични ремонти на читалищата в селата Деков, Кулина вода, Петокладенци и Татари”

ІІ.1.6) Общ терминологичен речник (CPV)

45000000

Описание:

Строителни и монтажни работи

ІІ.1.7) Поръчка, обхваната от Споразумението за държавни поръчки (GPA)

НЕ

ІІ.1.8) Разделяне на обособени позиции

ДА

Оферти трябва да бъдат подадени:
За една или повече обособени позиции
ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Съвкупно количество или обем

Подробно описание на предвидените дейности са дадени в инвестиционни проекти, количествени сметки, технически спецификации и типови детайли, приложени към документация за участие на хартия и/или електронен носител и са неразделни части от нея!

Прогнозна стойност без ДДС
5417362 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Продължителност на поръчката или срок за изпълнението
Продължителност в месеци

20


РАЗДЕЛ ІII ПРАВНА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия във връзка с поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Кандидатите представят отделни за всяка една позиция оригинал/-и на гаранция/-и за участие в процедурата за възлагане на обществената поръчка, а определеният за изпълнител представя отделни за всяка позиция оригинал/-и на гаранция/-и за изпълнение при подписването на договора. Възложителят определя (чл. 59 ал. 2 ЗОП) гаранция за участие в настоящата процедура в размер на: За об. позиция № 1 „Рехабилитация на общински пътища в Община Белене” 48 952,00 лв./Четиридесет и осем хиляди деветстотин петдесет и два лева/; За об. позиция № 2 „Частични ремонти на читалищата в селата Деков, Кулина вода, Петокладенци и Татари” 5 221,00 лв. /Пет хиляди двеста двадесет и един лева/; Когато участникът е обединение гаранцията може да се представи от обединението или от участник в него. Валидността на гаранцията за участие е не по-малко от 30 дни след изтичане срока на валидност на офертата на участника. Гаранцията за изпълнение на договора за обществена поръчка е в размер на 3 (три) на сто от общата цена по договора без ДДС. Валидността на гаранцията за изпълнение, в случай че е представена банкова гаранция, следва да е 30 (тридесет) дни след датата получаване на разрешение за ползване на обекта, съгласно чл. 2 ал.2 от (проекто) договора. Гаранциите се представят в оригинали, в една от следните форми: Депозит на парична сума по следната банкова сметка на Възложителя (Община Белене): Банка: ДСК-клон гр. Белене IBAN: BG61 STSA 9300 3359 4547 00 BIC: STSA BGSF Или банкова гаранция, издадена в полза на Възложителя. Участниците в процедурата и определения изпълнител избират свободно формата на гаранцията за участие и гаранцията за изпълнение на договора за обществена поръчка. Ако участникът избере да предостави банкова гаранция, то тя трябва да бъде безусловна, неотменима в полза на Община Белене и изискуема при първо писмено поискване, в което Възложителят заяви, че Изпълнителят не е изпълнил задължение по договора за възлагане на обществената поръчка. Банковите разходи по откриването и поддържането на гаранциите са за сметка на участника, съответно Изпълнителя. Изпълнителят трябва да предвиди и заплати своите такси по откриване и обслужване на гаранциите така, че размерът на получената от Възложителя гаранция да не бъде по-малък от определения в настоящата процедура. Възложителят освобождава гаранциите без да дължи лихви за периода, през който средствата законно са престояли при него. Възложителят освобождава гаранциите за участие в процедурата на участника или на упълномощен от него представител с нотариално заверено пълномощно, в съответствие с чл. 62 от ЗОП. Гаранцията за добро изпълнение се освобождава от Възложителя в едномесечен срок след получаване на разрешението за ползване на обекта. Оттеглянето на оферта от участник, в интервала между крайния срок за подаване и изтичане на периода на валидността й, води до загуба на гаранцията му за участие и същата ще бъде усвоена от Възложителя. При подписване на договора, определеният за Изпълнител представя на Възложителя оригинал на гаранцията за обезпечаване на авансовото плащане в размер на 110% от стойността на авансовото плащане с ДДС за срока на договора между Възложителя и Изпълнителя, удължен с 1 месец. Освобождаването на гаранцията за обезпечаване на авансовото плащане се извършва пропорционално на приспадане на авансовото плащане при актуване с всеки протокол образец 19. В случай, че участникът, определен за изпълнител, не представи някой от горепосочените документи упоменати и в т. 84 от Документацията за участие, Възложителят не сключва договор за обществена поръчка в съответствие с чл. 42, ал. 1 от ЗОП и Възложителят може да определи за изпълнител участникът, класиран на второ място, или да прекрати процедурата. Банковата гаранция за участие следва да бъде издадена по образеца в Приложение № 13, тази за изпълнение на договора - по образеца в Приложение № 14, а банковата гаранция за обезпечаване на авансово плащане - по образеца в Приложение № 16 от Документацията за участие.

ІІІ.1.2) Основни финансови условия и начини на плащане и/или позоваване на разпоредбите, които ги уреждат

Авансово плащане – 30 (тридесет) % от цената по чл. 3 ал. 1 от (проекто) договора към документацията, се заплащат в срок до 10 (десет) работни дни, считано от датата на откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво. За обособена позиция № 1: Първо междинно плащане – след приемане на път PVN1004/PVN 1005, Белене-АЕЦ Белене/-ЗМК от Държавна приемателна комисия и получаване на Разрешение за въвеждане на обекта в експлоатация. Последващи междинни плащания – 10 (десет) работни дни, считано от датата на издаване на протокол образец 19 за действително извършените работи, подписан от представител на Възложителя, представител на Изпълнителя и строителния надзор, но не по-рано от 4 (четири) месеца от извършване на първо междинно плащане. Обособена позиция № 2: Междинни плащания и/или окончателно плащане по договора ще се извършват по банков път в срок до 10 /десет/ работни дни от двустранното подписване на протокол образец 19 за действително извършените работи, подписан от представител на Възложителя, представител на Изпълнителя и строителния надзор, и представяне на оригинална фактура от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ. За двете обособени позиции: Възстановяването на авансовото плащане става с пропорционално приспадане от средствата, актувани с всеки протокол образец 19. За обособена позиция № 1: Общият размер на авансовото и междинните плащания по договора не може да надвишава 80 (осемдесет) % от общата стойност на договора. Окончателно плащане – в срок до 4 (четири) месеца, считано от датата на получаване на на Разрешение за въвеждане на обекта в експлоатация за целия предмет на договора по реда на ПМС 59 от 11 март 2011 г. за условията и реда за отпускане на безлихвени заеми на общините от централния бюджет за финансиране на разходи за окончателни плащания по одобрени проекти по Програмата за развитие на селските райони за периода 2007 - 2013 г. и за тяхното възстановяване. ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ се задължава да посочи в издадените от него фактури, отговарящи на Закона за счетоводството, номера на съответния договор и текста: Проект „Рехабилитация на общински пътища в община Белене и частични ремонти на читалищата в селата Деков, Кулина вода, Петокладенци и Татари”, Обособена позиция № 1 и/или Обособена позиция № 2. ПРСР, мярка 321, ДБФП № 15/321/01081”. ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ си запазва правото да замени даден вид строителна работа и заложени материали в процеса на изпълнение на поръчката, без да се променя общата стойност на обекта след техническо предписание на авторския надзор и строителния контрол. При установяване на по-големи количества СМР от предвидените в ценовото предложение на изпълнителя, същите се заплащат от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ, само ако са предварително съгласувани с ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ, строителния контрол и авторския надзор, и се заплащат по вече утвърдените единични цени след представяне на отчетни документи. "Непредвидени разходи" са разходи, възникнали в резултат на работи, които не е могло да бъдат предвидени при първоначалното проектиране и водят само до увеличаване на количествата заложени предварително в количествено-стойностната сметка към проекта, но при изпълнение на дейностите са обективно необходими за въвеждане на обекта в експлоатация. Непредвидените разходи се отчитат и заплащат на окончателното плащане по договора. Цената по чл. 3 ал. 1 от (проекто) договора към документацията е за цялостно извършване на СМР, включително цената на вложените материали, извършени работи и разходите за труд, механизация, енергия, опазване и други подобни, както и печалба за ИЗПЪЛНИТЕЛЯ. Финансови корекции по вина на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ, наложени на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ от Управляващия орган, ДФ „Земеделие”-РА или от други одитиращи органи процеса на изпълнение на договора, са за сметка на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ. Същите се прихващат от предстоящи плащания или се възстановяват от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ по сметка на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ.

ІІІ.1.3) Правна форма, която трябва да придобие групата от икономически оператори, на която се възлага поръчката

В случай, че участникът е обединение на физически и/или юридически лица и е определен за изпълнител на обществената поръчка, той следва да се регистрира като юридическо лице в срок от 20 (двадесет) календарни дни, след изтичане срока за обжалване на решението за избор на изпълнител. Новосъздаденото юридическо лице е обвързано от офертата, подадена от обединението, съгласно чл. 25, ал. 3, т. 2 от ЗОП. Ако участникът определен за изпълнител е обединение и не се регистрира като юридическо лице в горепосочения срок, Възложителят ще пристъпи към сключване на договор с втория класиран участник.

ІІІ.1.4) Други особени условия, приложими към изпълнението на поръчката

Кандидатите в настоящата процедура трябва да са регистрирани и вписани в Централния професионален регистър на Камарата на строителите за обекти втора група строежи минимум трета категория за изпълнение дейностите по Обособена позиция № 1 „Рехабилитация на общински пътища в Община Белене” и по Обособена позиция № 2 „Частични ремонти на читалищата в селата Деков, Кулина вода, Петокладенци и Татари”. Чуждестранните лица, които са установени в държава – членка на ЕС, или в държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, могат да представят документ по чл. 53а от ЗОП. В случай, че участникът е обединение/консорциум, което е регистрирано юридическо лице, изискванията за регистрация и вписване в Централния професионален регистър на Камарата на строителите за обекти втора група строежи минимум трета категория, се прилагат за обединението/консорциума като цяло. Когато участникът е обединение/консорциум, който не е регистрирано юридическо лице или се предвижда участие на подизпълнители, регистрация и вписване в Централния професионален регистър на Камарата на строителите за обекти втора група строежи минимум трета категория трябва да представи всеки от подизпълнителите и/или всеки един участник в обединението (чл. 56 ал.ал. 2 и 3 ЗОП) - представя се заверено копие на документа от съответния участник, на чието име е издадено. При изпълнение на строителството следва да се спазват приложимите за предмета на настоящата обществената поръчка изисквания на инвестиционните проекти, количествени сметки, технически спецификации и типови детайли, представени като приложения към Документацията за участие и съшите са неразделна част от нея; Техническите предписания на инвестиционните проекти, които определят изискванията към влаганите в строителството продукти/материали, и към изпълнението и приемането на СМР, представена в Приложение към Документацията; Приложимите технически спецификации по чл. 30, ал. 1 от ЗОП и нормативните актове, които поставят изисквания към СМР, които не са включени в техническата спецификация и/или Прилоежнията към Документацията, както следва: (a) Закон за устройство на територията (ЗУТ); (b) Наредба № 3 / 31.07.2003 г. на МРРБ към ЗУТ за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; (c) Наредба № 2 / 31.07.2003 г. на МРРБ към ЗУТ за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти; (d) Наредба № 2 / 22.03.2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи; (e) Закон за пътищата; (f) Закон за задълженията и договорите; (g) Наредба № 7 / 1999 г. за минимални изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места при използване на работното оборудване; (h) Наредба № 3 / 1996 г. за инструктажа на работниците и служителите по БХТПО; (i) Наредба № 4 / 1995 г. за знаците и сигналите за БТПО; (j) Технически правила за приложение на ограничителни системи за пътища по републиканската пътна мрежа 2010 г.; (k) Технически изисквания при изпълнение на пътни знаци и указателни табели от светлоотразителни материали 2010 г. Всички документи от офертата следва да бъдат сканирани съгласно т.24 от Документацията, при окончателното й окомплектоване и подписване където е указано. Сканират се по отделно съдържанието на всеки плик 1, 2 и 3 по ред на подредба на документите и се преобразуват в .pdf формат. Сканираното съдържание се записва на 3 оптични електронни носители (СD/DVD), като на диск 1 се записват сканираните документи от плик 1, в диск 2 – тези от плик 2, и в диск 3 – тези от плик 3. Дисковете се поставят в съответния плик, чиито документи съдържат. Количествено-стойностни сметки, единичните анализни цени към тях,и/или други калкулации се привеждат във табличен вид на ексел (.xls) версия 2003 г., като, се записват на диска от съответния плик и в електронен формат.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Лично състояние към икономическите оператори, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Информация и формалности, които са необходими за оценката дали изискванията са изпълнени: В процедура за възлагане на обществена поръчка може да участва всеки кандидат или участник, който отговаря на предварително обявените условия от Възложителя. I. Възложителя отстранява от участие в процедурата участник, за който е налице, което и да е от следните обстоятелства по чл. 47, ал. 1 и 2 от ЗОП: 1. Осъден с влязла в сила присъда, освен ако е реабилитиран, за: а) престъпление против финансовата, данъчната или осигурителната система, включително изпиране на пари, по чл. 253 - 260 от Наказателния кодекс; б) подкуп по чл. 301 - 307 от Наказателния кодекс; в) участие в организирана престъпна група по чл. 321 и 321а от Наказателния кодекс; г) престъпление против собствеността по чл. 194 - 217 от Наказателния кодекс; д) престъпление против стопанството по чл. 219 - 252 от Наказателния кодекс; 2. обявен в несъстоятелност; 3. в открито производство по ликвидация или се намира в подобна процедура съгласно националните закони и подзаконови актове. 4. в открито производство по несъстоятелност, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, а в случай че участникът е чуждестранно лице – се намира в подобна процедура съгласно националните закони и подзаконови актове, включително когато неговата дейност е под разпореждане на съда участникът е преустановил дейността си; 5. лишен от правото да упражнява определена професия или дейност съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението; 6. има парични задължения към държавата или към община по смисъла на чл. 162, ал. 2 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, освен ако е допуснато разсрочване или отсрочване на задълженията, или парични задължения, свързани с плащането на вноски за социалното осигуряване или на данъци съгласно правните норми на държавата, в която участникът е установен. 7. има наложено административно наказание за наемане на работа на незаконно пребиваващи чужденци през последните до 5 години. II. Когато кандидатите или участниците са юридически лица, изискванията на І. т. 1 и т.5 се прилагат, както следва: а) при събирателно дружество - за лицата по чл. 84, ал. 1 и чл. 89, ал. 1 от Търговския закон; б) при командитно дружество - за лицата по чл. 105 от Търговския закон, без ограничено отговорните съдружници; в) при дружество с ограничена отговорност - за лицата по чл. 141, ал. 2 от Търговския закон, а при еднолично дружество с ограничена отговорност - за лицата по чл. 147, ал. 1 от Търговския закон; г) при акционерно дружество - за овластените лица по чл. 235, ал. 2 от Търговския закон, а при липса на овластяване - за лицата по чл. 235, ал. 1 от Търговския закон; д) при командитно дружество с акции - за лицата по чл. 244, ал. 4 от Търговския закон; е) във всички останали случаи, включително за чуждестранните лица–за лицата, които представляват участника; ж) в случаите по II.a)-е) и за прокуристите, когато има такива; когато чуждестранно лице има повече от един прокурист, декларацията се подава само от прокуриста, в чиято представителна власт е включена територията на Република България. III. Не могат да участват в процедурата за възлагане на обществена поръчка участници: - при които лицата по II са свързани лица по смисъла на § 1, т. 1 от допълнителната разпоредба на Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси с възложителя или със служители на ръководна длъжност в неговата организация; които са сключили договор с лице по чл. 21 или 22 от Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси. Когато кандидатът предвижда участието на подизпълнители при изпълнение на поръчката, изискванията по т. І и III се прилагат и за подизпълнителите. Когато участник е обединение, което не е юридическо лице, към офертата се представя и оригинал или нотариално заверено копие на документа, с който е създадено обединението, при условията на т. 26 от Документацията. Продължава в VI.3.
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценката дали изискванията са изпълнени: За доказване на икономическото и финансовото си състояние участниците представят следните документи: а)1. копие на балансите, отчетите за приходите и разходите и одитните доклади от експерт-счетоводител за 2009 г., 2010 г. и 2011 г., заверени от Участника (участниците в обединението - когато кандидатът е обединение и не е юридическо лице). Когато участниците са физически лица се представят официални документи (в оригинал или нотариално заверено копие), удостоверяващи дохода на физическото лице за 2009 г., 2010 г. и 2011 г. а)2. Информация за общия оборот от дейността или доход за 2009 г., 2010 г. и 2011 г., в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си – попълва се Приложение № 10 към Документацията. Когато участникът предвижда участие на подизпълнители, документите по а)1 и а)2 се представят за всеки от тях, а изискванията към тях се прилагат съобразно вида и дела на тяхното участие. б) Документ издаден от банка (или еквивалентна финансова институция) и/или извлечение от банкова сметка, удостоверяващи, че кандидатът разполага със свободни, оборотни финансови средства и/или че има осигурен достъп до кредитна линия – представя се оригинал или заверено от кандидата копие; кандидатите могат да представят - извлечения от сметки, официални банкови заявления и/или всеки друг (чл. 50 ал. 2 ЗОП) допустим документ от банка, който удостоверява посоченото обстоятелство, независимо от това дали е наименован „удостоверение”, „извлечение”, „справка” или по друг начин, съобразно практиката на съответната банка (еквивалентна финансова институция). в) Списък (съгласно образеца – Приложение № 8 в Документацията) на основните договори за строителство, сходно с предмета на обществената поръчка, изпълнени през периода 2009, 2010 и 2011/ години. Списъкът по Приложение № 8 съдържа обект (предмет), възложител/инвеститор/клиент, стойност, дата на сключване и период на изпълнение на договора, номер и дата на акта за предаване на строежа на възложителя или за въвеждането му в експлоатация; Изпълнението на договорите посочени в Приложение № 8 се доказва с приложена Референция от съответния Възложител/Инвеститор/Клиент с посочени в референцията стойност на обекта, периода на изпълнение и препоръка за добро изпълнение (завършване и предаване на обекта).
Изисквано/и минимално/и ниво/а: а) Кандидатите следва да покажат минимален документално доказан общ оборот от дейността си или доход за периода 2009 г., 2010 г. и 2011 г. в размер на 5 000 000 лв. /Пет милиона лева/ за обособена позиция 1 „Рехабилитация на общински пътища в Община Белене” и 600 000 лв. /Шестстотин хиляди лева/ за обособена позиция 2 „Частични ремонти на читалищата в селата Деков, Кулина вода, Петокладенци и Татари”. В случай, че участникът подава оферта за двете обособени позиция, общият оборот трябва да е равен или по-висок от сбора на минимално изисканите обороти за съответните позиции – 5 600 000 (пет милиона и шестотин хиляди) лева. Ако участникът е обединение, което не е юридическо лице, изискването за оборот се отнася за общия оборот на участниците в обединението като цяло. б) Кандидатът трябва да докаже наличие/достъп до собствени финансови ресурси или кредитна линия или еквивалентен финансов инструмент за финансиране на предмета на настоящата обществената поръчка в размер не по-малко от 1 500 000 (един милион и петстотин хиляди) лева за обособена позиция 1 „Рехабилитация на общински пътища в Община Белене” и не по-малко от 200 000 (двеста хиляди) лева за обособена позиция 2 „Частични ремонти на читалищата в селата Деков, Кулина вода, Петокладенци и Татари”, или ако се участва и за двете обособени позиции не по-малко от 1 750 000 (един милион седемстотин и петдесет хиляди) лева. Ако участникът е обединение, което не е юридическо лице, изискването за достъп до собствени финансови ресурси или кредитна линия или еквивалентен финансов инструмент за финансиране на предмета на обществената поръчка, следва да се докаже от обединението като цяло. в) Кандидатът трябва да докаже специфичен оборот от строителство, сходно с предмета на настоящата обществена поръчка за периода 2009г., 2010г. и 2011 г. не по-малко от 5 000 000 лв. без ДДС /Пет милиона лева без ДДС/ за обособена позиция 1 „Рехабилитация на общински пътища в Община Белене” и 600 000 лв. без ДДС /Шестстотин хиляди лева без ДДС/ за обособена позиция 2 „Частични ремонти на читалищата в селата Деков, Кулина вода, Петокладенци и Татари”. В случай, че участникът подава оферта за повече от една обособена позиция, специфичният оборот от строителство, сходно с предмета на обществената поръчка, трябва да е равен или по-висок от сбора на минимално изисканите специфични обороти за съответните позиции. Ако участникът е обединение, което не е юридическо лице, изискването за специфичен оборот се отнася за общия специфичен оборот на участниците в обединението като цяло.
ІІІ.2.3) Технически възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценката дали изискванията са изпълнени: а) Участникът да има възможност да осигури оборудване за изпълнение на обществената поръчка, включително за изпитване и изследване, с което ще се осигурява контрол на качеството на изпълнените строителни и монтажни работи - строителни машини и техническо оборудване за изпълнение на обществената поръчка. Попълва се образеца – Приложение № 9 към Документацията, за строителните машини и техническото оборудване за изпълнение на обществената поръчка. Списъкът съдържа наименование на машината или оборудването, технически характеристики, свързани с тяхната производителност и качеството на СМР и основание за ползване от участника (собственост, наем, лизинг, предварителен договор, друго основание, конкретизирано от участника); Представят се заверени от участника копия на документи, удостоверяващи основанието за ползване от участника (собственост (може да бъде представено извлечение от инвентарна книга), договор или предварителен договор за наем, лизинг, друго основание, конкретизирано от участника) на строителните машини и техническото оборудване за изпълнение на обществената поръчка. Представят се и заверени от участника копия на документи за регистрация на техниката-талони, технически прегледи. Документите се представят в официален превод на български език (където и ако е приложимо). б) Да разполага с инженерно-технически персонал за осигуряване на техническото ръководство при изпълнение на строителството, включително за осигуряване на контрола на качеството. Попълва се списъка съгласно образеца – Приложение № 11 Списъкът съдържа име, образование, професионален опит, квалификация и длъжност, която ще изпълнява лицето при изпълнение на обществената поръчка, информация за вида на правоотношението на лицата с участника – трудово, гражданско, друго, (за ръководителя на строежа (обекта) – трудовото правоотношение да е в съответствие с чл.163а, ал.1 от ЗУТ) и/или наличие на разрешение за пребиваване (виза) и разрешение за работа, ако е приложимо; • документи, удостоверяващи образованието, професионалната квалификация и опита на лицата по т. 6.1.3 от Документацията. • дипломи за завършено образование и придобита квалификация, трудови книжки, трудови или граждански договори, лицензи, референции от работодател и др. документи, доказващи посочените в трудово - биографичните справки данни. Документите, представени в копие, следва да са заверени от участника и подписани от лицето, чието притежание са; • трудово-биографична справка (по образеца – Приложение № 11.2) на лицата по т. 6.1.3 от Документацията, подписана от съответния специалист/експерт; • декларации по Закона за защита на личните данни (по образеца – Приложение № 11.1) на лицата по т. 6.1.3 от Документацията; в) Заверено от участника копие на валидна към момента на отваряне на офертите застраховка по чл. 171 от ЗУТ с минимален праг на застраховката, съответстваща на групата и категорията на строежа, обект на поръчката. Същата трябва да е в сила минимум 30 (тридесет) календарни дни след изтичане срока на валидност на офертата, както и да бъде придружена с декларация от участника, че в случай, че по време на действие на договора застраховката изтече, то действието й ще бъде подновено със срок не по-малък от срока за изпълнение на строителството. За участник, установен/регистриран извън Република България застраховката за професионална отговорност следва да бъде еквивалента/приравнена на тази по чл. 171, ал. 1 от ЗУТ, но направена съгласно законодателството на държавата, където е установен / регистриран участника и в превод на български език. г) Представят се заверени от притежателите им копия от сертификатите и акредитацията на сертифициращата организация която ги е издала, че има право да издава такива сертификати, като същите да са във срока на тяхната валидност и да не са изтекли към датата на отваряне на офертите.
Изисквано/и минимално/и ниво/а: а) Кандидатите за позиция 1 „Рехабилитация на общински пътища в Община Белене” трябва да разполагат със следното минимално строително оборудване, транспортни средства и механизация за целия срок на изпълнение на обекта: - Асфалтополагаща машина 1 брой; - Багер 1 брой; - Транспортна техника - самосвали 2 броя; - Транспортна техника – бордови камиони 2 броя; - Мини багер 1 брой; - Челен товарач 1 брой; - Микробус 1 брой; - Валяк вибрационен до 10 тона 1 брой; - Валяк до 10 тона 1 брой; - Фугорезачка 2 броя; б)1. Ръководен екип, по изпълнението на обособена позиция 1 „Рехабилитация на общински пътища в Община Белене”: 1. Ръководител обект/технически ръководител с образователна степен “Магистър” със специалност „Пътно строителство” /или еквивалент/ със стаж по специалността минимум 5 (пет) години – 1 брой; 2. Специалист – контрол на качеството, с образователна степен “Магистър” – висше техническо образование, със стаж като такъв минимум 3 (три) години – 1 брой; 3. Специалист по здравословни и безопасни условия на труд (ПБЗ), с образователна степен минимум „Бакалавър” – висше техническо образование, притежаващ актуално удостоверение за безопасни условия на труд, със стаж по специалността минимум 2 (две) години – 1 брой; Ръководителят на обекта/техническият ръководител, специалист – контрол на качеството и лицето по здравословни и безопасни условия на труд трябва да са различни лица! В случай, че участникът е обединение, което не е юридическо лице, изискванията по-горе трябва да бъдат изпълнени от обединението като цяло. б)2. Ръководен екип, по изпълнението на позиция 2 „Частични ремонти на читалищата в селата Деков, Кулина вода, Петокладенци и Татари”: 1. Ръководител обект/технически ръководител със минимум средно специално техническо образование „строителство и архитектура” /или еквивалент/, или висше строително техническо образование, със стаж по специалността минимум 5 (пет) години – 1 брой; 2. Специалист – контрол на качеството, с образователна степен “Магистър” – висше техническо образование, със стаж като такъв минимум 3 (три) години – 1 брой; 3. Специалист по здравословни и безопасни условия на труд (ПБЗ), с образователна степен минимум „Бакалавър” – висше техническо образование, притежаващ актуално удостоверение за безопасни условия на труд, със стаж по специалността минимум 2 (две) години – 1 брой; Ръководителят на обекта/техническият ръководител, специалист – контрол на качеството и лицето по здравословни и безопасни условия на труд трябва да са различни лица! В случай, че участникът е обединение, което не е юридическо лице, изискванията по-горе трябва да бъдат изпълнени от обединението като цяло. в) „Застраховка за професионална отговорност на участниците в строителството” по чл. 171 от ЗУТ с минимален праг на застраховката, съответстващ на групата и категорията на строежа, обект на поръчката. Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, застраховката "Професионална отговорност за участниците в строителството" по смисъла на чл.171, ал.1 от ЗУТ се представя задължително от всеки член на обединението/консорциума. г) Валидни към датата на отваряне на офертата сертификати за въведени системи за управление на качеството съгласно стандарт БДС EN ISO 9001:2008 (или еквивалент на този стандарт) и сертификат BS OHSAS 18 001:2007 за управление на здравето и безопасността при работа (или еквивалент на този стандарт). Сертификатите трябва да са с обхват/област на приложение строителство и/или СМР. В случай, че участникът е обединение/консорциум, което е регистрирано юридическо лице, изискванията за сертификатите се прилагат за обединението/консорциума като цяло. Когато участникът е обединение/консорциум, който не е регистрирано юридическо лице или се предвижда участие на подизпълнители, изброените сертификати трябва да представи всеки един от подизпълнителите и всеки един участник в обединението (чл. 56 ал.ал. 2 и 3 ЗОП).
ІІІ.3) Специфични условия за поръчки за услуги


РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за възлагане
ІV.2.1) Критерии за възлагане
Най-ниска цена
ІV.2.2) Ще се използва електронен търг

НЕ


IV.3) Административна информация
ІV.3.3) Условия за получаване на спецификации и допълнителни документи (с изключение на ДСП) или на описателен документ (в случая на състезателен диалог)
Срок за получаване на искания за документи или за достъп до документи
13.04.2012 г.  Час: 17:00
Платими документи

ДА

Цена: 20 BGN
Условия и начин на плащане

Цената на документацията е 20 лв. е платима в каса ЦИОГ при Община Белене всеки работен ден от 08:00 часа до 17:00 часа . Документацията за участие се получава на адреса на управление на община Белене – гр. Белене, п.к. 5930, ул.„България” №: 35, стая №: 14, след представяне на документ удостоверяващ, че документацията е платена или може да бъде изпратена на съответния участник по куриер за негова сметка. Плащане за закупуване на документацията може да бъде направено и по банков път: BG 74 STSA 9300 8459 4547 00; BIC: STSA BGSF, БАНКА ДСК-клон гр. Белене. Вид плащания код: 44 80 07 Документацията за участие в процедурата може да бъде изтеглена и от интернет адреса на Възложителя: ttp://obshtina.belene.net/pp.htm

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или на искания за участие
23.04.2012 г.  Час: 17:00
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата
Продължителност в дни

120

IV.3.8) Условия за отваряне на офертите
Дата: 25.04.2012 г.  Час: 10:00
Място

Заседателна зала 26 на Община Белене, ул. “България” 35 , гр. Белене

Лица, които са упълномощени да присъстват при отварянето на офертите

По смисъла на чл. 68 ал. 3 ЗОП могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с нестопанска цел.



РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Tова е периодично повтаряща се поръчка

НЕ

VI.2) Поръчка във връзка с проект и/или програма, които са финансирани от общностни фондове

Финансиран по Договор № 15/321/01081 от 08.09.2011 г. за отпускане на финансова помощ по мярка 321 „Основни услуги за населението и икономиката в селските райони” от Програмата за развитие на селските райони за периода 2007 – 2013 г. (ПРСР), подкрепена от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони (ЕЗФРСР).

VI.3) Допълнителна информация

При подписване на договора за обществена поръчка участникът, определен за изпълнител, е длъжен да представи следните документи: Удостоверения за наличие или липса на задължения към държавата и община, на основание чл. 87, ал. 6 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс /ДОПК/ или, в случаите когато участникът е чуждестранно лице, съответен документ, издаден от компетентните органи на държавата на участника, за наличие или липса напарични задължения, свързани с плащането на вноски за социалното осигуряване или на данъци съгласно правните норми на държавата, в която участникът е установен, издадени най-късно 6 (шест) месеца преди датата на подписване на договора. Документи за удостоверяване липсата на обстоятелствата по т. 10 от Документацията за участие (чл. 47, ал. 1 и ал. 2 от ЗОП), издадени от компетентен орган, или извлечение от съдебен регистър, или еквивалентен документ на съдебен или административен орган от държавата, в която е установен. Не се изисква представяне на документите в случаите по чл. 42, ал. 2 от ЗОП, когато има посочен ЕИК, с изключение на всички други обстоятелства невписани в Търговския регистър. Когато участникът е чуждестранно лице и съгласно законодателството на държавата, в която е установен, не се издават документите по т. 10.4, т. 10.5 и т. 10.6 от Документацията за участие, или когато те не включват всички случаи по т. 10 от Документацията, участникът представя клетвена декларация, ако такава декларация има правна стойност според законодателството на държавата, в която е установен. Когато клетвената декларация няма правна стойност, участникът представя официално заявление, направено пред съдебен или административен орган, нотариус или компетентен професионален или търговски орган в държавата, в която той е установен. Удостоверение от ИА „Главна инспекция по труда”, че няма наложено административно наказание за наемане на работа на незаконно пребиваващи чужденци през последните до 5 години (съгасно чл.47, ал. 2, т.4 от ЗОП). Всяка оферта трябва да съдържа: Заверено копие на документ за регистрация, или документ/декларация, съдържаща Единен идентификационен код (ЕИК), съгласно чл. 23 от Закона за търговския регистър (ЗТР) и регистрация по ЗДДС, или декларация, че не е регистриран по ЗДДС, когато участникът е юридическо лице или едноличен търговец; копие от документа за самоличност, когато участникът е физическо лице. Когато участникът в процедурата е чуждестранно физическо или юридическо лице или техни обединения, документът се представя и в официален превод на български език. Ако участникът е обединение, което не е юридическо лице, документите се представят от всяко физическо или юридическо лице, включено в обединението. Участникът прилага удостоверение за актуално състояние, само в случай, че не е представил ЕИК. Ако е посочен ЕИК, участникът има право да се позове на чл. 23, ал. 4 от Закона за търговския регистър и да не представя доказателства за обстоятелства, вписани в търговския регистър, както и да не представя актове, обявени в търговския регистър, с изключение на всички други обстоятелства невписани в Търговския регистър. Нотариално заверено пълномощно на лицето, което представлява участника в процедурата - не се представя пълномощно на лицето, което представлява участник в процедурата – обединение, което не е юридическо лице, ако в договора за обединение участниците са го определили за лице, което представлява обединението. Декларация от всеки от подизпълнителите относно съгласие за участието му в изпълнението на поръчката съгласно Приложение № 4 в Документацията за участие. Когато кандидатът предвижда участие на подизпълнители, в декларацията се посочват имената на подизпълнителите, вида и дела на участието им. Посочените документи не са изчерпателно изброени. Пълният им списък е съгласно документацията за участие т.24-т.30.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Съгласно чл.120, ал.3 от ЗОП

VI.4.3) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ 1000, София, Тел.: 02 9356113, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

24.02.2012 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ

Обособена позиция № 1 / Заглавие на обособената позиция „Рехабилитация на общински пътища в Община Белене”
1) Кратко описание

PVN1001 ІІ-52-Ореш-Деков/Татари –Петокладенци/ PVN2122; PVN1003-ІІІ-5202-Деков-Белене/ ХТК-Белене (до кръстовището на продължението на ул. „Фердинанд Дечев” с пътя); PVN1004/PVN 1005, Белене -АЕЦ Белене/ -ЗМК;

2) Общ терминологичен речник (CPV)

45000000

Описание:

Строителни и монтажни работи

3) Количество или обем

Съгласно приложените към Документацията за участие в процедурата инвестиционни проекти, количествени сметки, технически спецификации и типови детайли;

Прогнозна стойност, без ДДС
4895204 валута BGN
4) Информация за различна продължителност на поръчката или различна дата за начало/завършване
Продължителност в месеци: 20
5) Допълнителна информация относно обособените позиции

Участниците задължително изработват ценовите си предложенията при съобразяване с максималната стойност на осигурения от възложителя бюджет, който е в размер до 4 895 204,00 лв. (Четири милиона осемстотин деветдесет и пет хиляди двеста и четири лева) без ДДС по Обособена позиция № 1: „Рехабилитация на общински пътища в Община Белене”. От участие в процедурата се отстранява участник, предложил цена за изпълнение на поръчката по-висока от максималната стойност на осигурения бюджет. Обектите се считат за окончателно предадени на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ след приемане от Държавна приемателна комисия и получаване на Разрешение за въвеждане на обектите в експлоатация. ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ може да откаже да приеме обект/-и и/или отделни СМР, ако открие съществени недостатъци. Недостатъците се отстраняват от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ и за негова сметка. До тяхното отстраняване ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ може да задържи плащането на дължимата сума. Техническа оферта следва да бъде изготвена по образеца съгласно Приложение № 5 от Документацията, при съблюдаване на изискванията на инвестиционни проекти, количествени сметки и технически спецификации и типови детайли, изискванията към офертата и условията за изпълнение на поръчката. Всеки участник следва да предложи в техническата си оферта гаранционен срок, който да е съобразен с минималните гаранционни срокове, които са определени в чл. 20 ал.ал 3-4 на Наредба № 2 от 31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнение строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти, а именно: 4 (четири) години за рехабилитация на пътищата. Всеки участник следва да предложи в техническата си оферта срок за изпълнение на договорените видове СМР в календарни месеци, но не по-дълъг от 20 месеца от деня на съставяне на протокол за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво, като етапите за изпълнение са определени в предложения “График за изпълнение на проекта” от техническата оферта на изпълнителя. При спиране на строителството по нареждане на общински или държавен орган, срокът по чл. 2 ал. 1 от (проекто) договора съответно се удължава, ако ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ няма вина за спирането и подписване на акт образец 10, съгласно Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството. При спиране на строителството по нареждане на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ, поради лоши метеорологични условия или други фактори, които биха довели до некачествено изпълнение на СМР се съставя акт образец 10, съгласно Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и обекта се предава на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ за съхранение, като срокът по ал. 1 спира да тече до съставяне на акт образец 11 от Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството.


Обособена позиция № 2 / Заглавие на обособената позиция Частични ремонти на читалищата в селата Деков, Кулина вода, Петокладенци и Татари"
1) Кратко описание

Частични ремонти на читалищата в селата Деков, Кулина вода, Петокладенци и Татари в Община Белене

2) Общ терминологичен речник (CPV)

45000000

Описание:

Строителни и монтажни работи

3) Количество или обем

Съгласно приложените към Документацията за участие в процедурата инвестиционни проекти, количествени сметки, технически спецификации и типови детайли.

Прогнозна стойност, без ДДС
522158 валута BGN
4) Информация за различна продължителност на поръчката или различна дата за начало/завършване
Продължителност в месеци: 20
5) Допълнителна информация относно обособените позиции

Участниците задължително изработват ценовите си предложенията при съобразяване с максималната стойност на осигурения от възложителя бюджет, който е в размер до 522 158,00 лв. (Петстотин двадесет и две хиляди сто петдесет и осем лева) без ДДС по Обособена позиция № 2: „Частични ремонти на читалищата в селата Деков, Кулина вода, Петокладенци и Татари”. От участие в процедурата се отстранява участник, предложил цена за изпълнение на поръчката по-висока от максималната стойност на осигурения бюджет. Обектите се считат окончателно предадени на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ с подписването на необходимите актове, съгласно изискванията на действащата нормативна уредба за контрол и приемане на СМР (акт образец 15). ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ може да откаже да приеме обект/-и и/или отделни СМР, ако открие съществени недостатъци. Недостатъците се отстраняват от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ и за негова сметка. До тяхното отстраняване ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ може да задържи плащането на дължимата сума. Техническа оферта следва да бъде изготвена по образеца съгласно Приложение № 5 от Документацията, при съблюдаване на изискванията на инвестиционни проекти, количествени сметки и технически спецификации и типови детайли, изискванията към офертата и условията за изпълнение на поръчката. Всеки участник следва да предложи в техническата си оферта гаранционен срок, който да е съобразен с минималните гаранционни срокове, които са определени в чл. 20 ал.ал 3-4 на Наредба № 2 от 31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнение строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти, а именно: 5 (пет) години за ремонт на читалищата. Всеки участник следва да предложи в техническата си оферта срок за изпълнение на договорените видове СМР в календарни месеци, но не по-дълъг от 20 месеца от деня на съставяне на протокол за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво, като етапите за изпълнение са определени в предложения “График за изпълнение на проекта” от техническата оферта на изпълнителя. При спиране на строителството по нареждане на общински или държавен орган, срокът по чл. 2 ал. 1 от (проекто) договора съответно се удължава, ако ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ няма вина за спирането и подписване на акт образец 10, съгласно Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството. При спиране на строителството по нареждане на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ, поради лоши метеорологични условия или други фактори, които биха довели до некачествено изпълнение на СМР се съставя акт образец 10, съгласно Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и обекта се предава на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ за съхранение, като срокът по ал. 1 спира да тече до съставяне на акт образец 11 от Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството.