00087-2012-0004
BG-София: Проектиране и изпълнение
ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ПОРЪЧКА
Строителство
РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛАГАЩ ОРГАН
СТОЛИЧНА ОБЩИНА, ул. "Московска" №33, За: Евгения Захариева, Република България 1000, София, Тел.: 02 9377545, E-mail: ezaharieva@sofia.bg, Факс: 02 9377312
Място/места за контакт: дирекция "Обществени поръчки и концесии"Адреси и места за контакти, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.
Адреси и места за контакти, от които може да се получат спецификациите и допълнителни документи: На горепосочения адрес за контакти.
Адреси и места за контакти, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.
Регионален или местен орган
Обществени услуги
НЕ
РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА
„Изпълнение на фаза II на проект „Интегрирана система от съоръжения за третиране на битовите отпадъци на Столична община”- Проектиране и строителство на завод за Механично-биологично третиране (МБТ) на отпадъци с производство на RDF – гориво”, във връзка с изпълнение на Проект №DIR-592113-1-9, съфинансиран от оперативна програма „Околна среда 2007-2013”.
Възлагане на обществена поръчка
„Изпълнение на фаза II на проект „Интегрирана система от съоръжения за третиране на битовите отпадъци на Столична община”- Проектиране и строителство на завод за Механично-биологично третиране (МБТ) на отпадъци с производство на RDF – гориво”, във връзка с изпълнение на Проект №DIR-592113-1-9, съфинансиран от оперативна програма „Околна среда 2007-2013” 1.”Изпълнителят ще изпълнява функциите на строител по смисъла на Закона за устройство на територията (ЗУТ), като ще извършва и работно проектиране на всички части на компонентите, посочени в техническите спецификации и съобразно изискванията, посочени в тях. 2.Дейностите по настоящата поръчка са в обхвата на времевия график за изпълнение на цялостния Проект №DIR-592113-1-9 фаза II за изграждане на „Интегрирана система от съоръжения за третиране на битовите отпадъци на Столична община”. 3. Договорът за строителство е изготвен въз основа на общите Договорни условия на FIDIC за технологично оборудване и проектиране – строителство на електро- и машинно- монтажни работи и за строителни и инженерни обекти, проектирани от Изпълнителя, наричани за краткост “Жълта Книга”, издание 1999г.
45300000, 71323200
Описание:
ДА
НЕ
НЕ
Обемът от дейности, свързани с изпълнението на обществената поръчка, включва проектиране, строителство и доставка на съоръжения, свързани с цялостното изграждане на инсталация за Механично-биологично третиране (МБТ) на отпадъци с производство на RDF – гориво, включващо: изготвяне на пълна проектна документация, вкл. работен проект, указания и инструкции за въвеждане в експлоатация, текуща експлоатация и поддръжка; изпълнение на всички присъщи СМР; доставка и монтаж на всички машини, съоръжения и оборудване; пусково наладъчни работи; обучение на персонала; надзор в преходния експлоатационен период и доставка на резервни части. Към документацията за участие е приложено Техническо задание.
НЕ
31
РАЗДЕЛ ІII ПРАВНА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ
1. Гаранцията за участие е в размер от 700 000(седемстотин хиляди лева), или равностойността им в евро по официален курс на БНБ, представляваща до 1% от ориентировъчната стойност на поръчката, представена в една от следните форми: - внесена по банков път или представена под формата на банкова гаранция. Участникът избира сам формата на гаранцията за участие. Ако избере да бъде банкова гаранция, тогава трябва да бъде безусловна и неотменима банкова гаранция в полза на Възложителя, със срок на валидност минимум 180 дни считано от крайния срок за подаване на офертата и да е изрично посочено, че е за настоящата обществена поръчка. Ако избере да внесе гаранцията за участие по банков път, това става с платежно нареждане, в което е изрично посочена процедурата, за която се представя гаранцията. Сумата следва да бъде внесена по банков път на името на Столична община, дирекция "Финанси", по една от следните сметки на СО: Сметка в лв (BGN);IBAN: BG 72 SOMB 9130 33 33008301;BIC Code: SOMBBGSF;Общинска банка, клон Врабча, ул. ''Врабча'' № 6 или Сметка в Евро (EURO):IBAN: BG 80 SOMB 9130 36 33008302;BIC Code: SOMBBGSF; Банковите разходи по откриването на гаранцията за участие са за сметка на участника. Той трябва да предвиди и заплати своите такси по откриване и обслужване на гаранцията така, че размера на гаранцията да не бъде по-малък от определения в настоящите указания. Разходите по евентуално усвояване на гаранцията ще бъдат за сметка на Възложителя. Участник, който не представи гаранция за участие или представи такава, която не отговаря на посочените по – горе условия, ще бъде отстранен от участие в процедурата. 2. Гаранцията за изпълнение е в размер на 3 % от стойността на договора, без включен ДДС; 2.1. Гаранцията за изпълнение може да се внесе по банков път или да се представи под формата на банкова гаранция. Участникът избира сам формата на гаранцията за изпълнение;2.3. Участникът, определен за Изпълнител, представя банковата гаранция при неговото сключване и следва да я поддържа валидна за срока на договора; 2.4. Когато участникът избере гаранцията за изпълнение да бъде банкова гаранция, тя трябва да следва формата приложена в настоящата документация; 2.5. При представяне на гаранцията, в платежното нареждане или в банковата гаранция, изрично се посочва договорното споразумение, за което се представя гаранцията;2.6. При представяне на гаранцията във вид на платежното нареждане - паричната сума се внася по горепосочената сметка на Столична община; 3.Гаранция за аванс – условия, размер и начин на плащане:3.1.Гаранцията за аванса за проектиране- в размер от исканото от изпълнителя авансово плащане до 5% от стойността на цената за проектиране посочена в договорното споразумение;3.2.Гаранцията за аванса за изпълнение на СМР- в размер от исканото от изпълнителя авансово плащане до 15% от стойността на цената за изпълнение на СМР, посочена в ценовото предложение;3.3.Гаранциите за аванс могат да бъдат внесени по банкова сметка, или да бъде представена под формата на банкова гаранция; 3.4.Участникът в процедурата сам избира формата на съответната гаранция за аванс и я представя заедно с искането за съответния аванс;(а) гаранцията за аванс за проектиране се освобождава след съгласуване, приемане и одобряване на Работния проект от компетентния орган съгласно ЗУТ. (б) гаранцията за аванс за изпълнение на СМР се освобождава след извършване на СМР в размер на аванса, до пълното възстановяване на авансовото плащане. 4.Гаранция за плащане на Задържаните пари- при условията описани в поле -ІІІ.1.2- по долу.
Ориентировъчна стойност на поръчката 166 632 961,01лв. без ДДС и с ДДС 208 291 201,01 лв. Източник на финансиране: 1) Оперативна програма "Околна среда 2007-2013" , 2) Средства от кредит от Европейска инвестиционна банка, 3) национално и общинско финансиране. Изпълнението ще се реализира след осигуряване на финансиране. Плащанията ще се извършват съгласно описаните условия в проекта за договор (договорно споразумение) към документацията за участие както следва:1.авансово плащане до 5% от стойността на цената за проектиране, съобразно поисканото от участника, след представяне на гаранция за аванс; 2. авансово плащане - до 15% от стойността за изпълнение на СМР, посочена в договорното споразумение, съобразно поисканото от участника;- гаранцията за аванс за изпълнение на СМР се освобождава след извършване на СМР в размер на аванса, до пълното възстановяване на авансовото плащане. Авансовото плащане ще се възстановява чрез удръжки от всички последващи плащания в размер на същия процент, какъвто е процентът на авансовото плащане, посочен в Ценовото предложение на участника избран за Изпълнител; 3. Съгласно т.14.7 от "Общите условия на ФИДИК" и "Специфичните условия", приложени към документацията, Начина на плащане е както следвa: Възложителя трябва да заплати на Изпълнителя: а) първата вноска от авансовото плащане в рамките на 42 дни след приемане на фактура, придружена с гаранция за аванс. (a) първата вноска от авансовото плащане в рамките на 60 дни след като Възложителят получи Гаранцията за авансово плащане в съответствие с под-клауза 14.2 [Авансово плащане] и фактура издадена от Изпълнителя в съответствие с изискванията на Закона за счетоводството на Република България; (b) сумата, заверена във всеки Акт за междинно плащане в рамките на 60 дни след като Възложителят получи Акта за междинно плащане и фактура, издадена от Изпълнителя в съответствие с изискванията на Закона за счетоводството на Република България; (c) сумата, заверена в Акта за окончателно плащане в рамките на 60 дни след като Възложителят получи Акта за окончателно плащане и фактура, издадена от Изпълнителя в съответствие с изискванията на Закона за счетоводството на Република България. Плащането на дължимата сума във всяка валута трябва да бъде направено по банкова сметка, посочена от Изпълнителя, в държавата на плащането, определена в договора. Изпълнение на поръчката ще започне след осигуряване на финансиране по Оперативна програма "Околна среда 2007-2013". 4.Условие за плащане на "Задържаните пари". След приключване на СМР за обекта и след издаване на Сертификат за приемане (клауза 10.1. от договорните условия на ФИДИК), Възложителят изпраща писмено искане към Изпълнителя да представи гаранция за плащане на Задържаните пари, по ред 14.9. от Образец 3- Приложение към офертата в размер на 10% от стойността на договора. Размерът на Гаранцията за плащане на Задържаните пари, следва да е равен на размера на „задържаните пари” . Гаранцията за плащане на Задържаните пари се освобождава след изтичане на Срока за съобщаване на дефекти, и след като Инженерът издаде Сертификат за Изпълнение, при условията на клауза 11.9 от Договорните условия на FIDIC. Изпълнителят следва да я поддържа валидна до издаване на Сертификата за Изпълнение.
1.Срокът за изпълнение на възложената обществена поръчка е до 31 месеца от датата на получаване на възлагателно писмо от Възложителя. Срокът за изпълнение на възложената обществена поръчка следва да включва не по- дълги срокове от: 19 (деветнадесет) месеца за изготвяне, съгласуване и одобряване на работен проект, от Изпълнителя и Инженера, и строителство и провеждане на единични изпитания; 12 (дванадесет) месеца последващ период за отстраняване на дефекти.; 1.В Техническото предложение (Плик 2), Участника трябва да предложи срок за изпълнение, който да включва отделни срокове както следва: 1) срок за изготвяне на работен проект, съгласуването и одобряването му от Инженера; 2) срок за изпълнение на строително – монтажните работи, като те не може да бъдат по- дълъги от посочения по- горе в т.1.; Периода за съобщаване на дефекти не може да бъде различен от указания -12 месечен период; 2.Обстоятелства, наличието на които води до отстраняване на участниците:-Липса на декларации или наличие на обстоятелства по чл.47, ал.1, ал.2 и ал.5 от ЗОП;- Непредставяне на документи по: чл. 56 от ЗОП; - по чл.50, ал.1, т. 2 и 3 от ЗОП;- по чл.51, ал.1,т.т.1,4 и 7 от ЗОП. За обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, т. 2 и 3 и ал. 2, т. 1 и 3 от ЗОП, когато участникът е юридическо лице, е достатъчно подаване на декларация от едно от лицата, които могат самостоятелно да го представляват(чл.23,ал.3 от ППЗОП). 3.При подписване на договора за обществена поръчка участникът, определен за изпълнител, е длъжен да представи документи от съответните компетентни органи за удостоверяване липсата на обстоятелствата по чл. 47, ал. 1 и 2 от ЗОП. Ако избрания за изпълнител участник, е чуждестранно лице, при подписване на договора за обществена поръчка е длъжен да представи документи за удостоверяване липсата на обстоятелствата по чл.47, ал.1 и ал.2 , издадени от компетентен орган, или извлечение от съдебен регистър, или еквивалентен документ на съдебен или административен орган от държавата, в която е установен; Съгласно чл.47, ал.10 от ЗОП, възложителите за които се прилага чл.23, ал.4 от Закона за търговския регистър, не могат да изискват представяне на документите по ал.9 от чл.47 на ЗОП, когато те се отнасят за обстоятелствата, вписани в Търговския регистър. 4.В случай че обединението е регистрирано по БУЛСТАТ, преди датата на подаване на офертата за настоящата обществена поръчка, копие на същото се прилага офертата. В случай, че не е регистрирано и при възлагане изпълнението на дейностите, предмет на настоящата обществена поръчка, Участникът следва да извърши регистрацията по БУЛСТАТ, след уведомяването му за извършеното класиране и преди подписване на Договора за възлагане на настоящата обществена поръчка; 5.Когато участникът ще използва подизпълнители, се представят:списък с подизпълнителите, документите за регистрация на подизпълнителя, декларация от всеки от подизпълнителите относно съгласие за участие и декларациите за липсата на обстоятелствата по чл.47, ал.1, ал.2 и ал.5 от ЗОП се прилагат и за тях.
НЕ
РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА
Открита
НЕ
ДА
Предварително обявление за ОП
ДА
Желаещите да закупят документация за участие в обществената поръчка могат да направят това на адрес: Столична Община всеки работен ден на ул."Париж"№3, стая №1, след издаването на фактура на ул. "Париж"№3 ет.4, стая 405, и заплащането й в касата на ул. "Париж" №3 , етаж 2, стая №201. Касата е с работно време от понеделник до четвъртък от 10.00ч до 12.00ч и от 14.00ч до 16.00ч, а петък и последния ден от месеца от 10.00ч до 12.00ч. Възложителят не може да откаже изпращане на документацията за сметка на лицето отправило искането съгласно чл.28, ал.4 от ЗОП. Изпращането на документацията става за сметка на лицето, след получаване на писмено искане с приложено платежно нареждане за внесена сума за закупуване на документацията, в което лицето трябва да посочи необходимата информация за участника съгласно чл.29, ал.2 от ЗОП: име, адрес, телефон, факс, лице за контакт, както и да посочи куриерската служба, с която следва да бъде изпратена документацията за участие. Закупуване на документация за участие по банков път се извършва по банков път по сметка в лева, както следва: IBAN: BG 81 SOMB 9130 31 33008301 ; BIC код: SOMBBGSF Име на банката: Общинска банка, клон "Врабча", ул."Врабча"№6 След заплащането на документацията за участие по банков път, Участникът следва да изпрати искане/писмо до Възложителя, с минимално съдържание от: цитиран адрес за кореспонденция, име и обект/предмет на обществената поръчка и документ удостоверяващ, заплащането/закупуването на документацията за участие. Искането/Писмото може да бъде изпратено и по факса на Възложителя, който факс е цитиран в Обявлението; Документацията за участие може да се закупува до 10 (десет) дни, съгласно чл.28, ал.5 от ЗОП преди изтичане на срока за получаване на офертите. Лицата имат право да разгледат документацията преди да я закупят. Предварителния преглед на документацията се извършва на мястото на закупуването. Достъп до документацията за участие в електронен формат, може да бъде намерен на интернет страницата на Столична община - www.sofia.bg – раздел „Обшествени поръчки”, като желаещите да подадат оферта участници, задължително следва да закупят същата в указания в обявлението срок. Документация за участие се предоставя след представяне на платежно нареждане, че документацията е заплатена.
Български
180
гр. София, Столична Община, ул. "Московска" №33
Могат да присъстват участниците в процедурата, или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масова информация и на юридически лица с нестопанска цел. В изпълнение на чл.69а, ал./3/ от ЗОП, датата, часа и мястото на отваряне и оповестяване на ценовите оферти, ще бъде обявена на електронната страница на Столична община-www.sofia.bg , най-късно в деня предхождащ този на отваряне на ценовите оферти.
РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ
НЕ
Обекта ще се изпълнява по Проект №DIR-592113-1-9 - “Интегрирана система от съоръжения за третиране на битовите отпадъци на Столична община”, съфинансиран от оперативна програма „Околна среда 2007-2013.”
1. Всички документи, изготвени на чужд език, следва да бъдат придружени с превод на български език. Документите за Регистрация на участника се представят в официален преводна български език. 2. Възможно е да се възложи (чрез процедура на договаряне без обявление),повторение на проектирането и строителството на същия изпълнител, при условията на чл.90, ал.1, т.9 от ЗОП. 3.Обща оценка на предложението и крайно класиране на участниците в процедурата, при показатерите посочени в раздел ІV.2.1. от обявлението: Общата оценка ще бъде направена по следната формула: EO= TP + FP Където: Ео Комбинираната оценка на техническото и финансовото предложения Tp Оценка техническото предложение – Етап 2–на съответния участник; Fp Оценка на финансовото предложение - на съответния участник;
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
Съгласно чл.120, ал.3 от ЗОП.
06.02.2012 г.
ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ