Версия за печат

00087-2011-0077

BG-София: 27 - Други услуги

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ВЪЗЛОЖЕНА ПОРЪЧКА

Услуги

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛАГАЩ ОРГАН

I.1) Наименование, адреси и място/места за контакт

Столична община, ул."Московска"№33, За: Даниела Миткова, България 1000, София, Тел.: 02 9809866, E-mail: dmitkova@sofia.bg, Факс: 02 9809866

Място/места за контакт: Дирекция "Обществени поръчки и концесии", ул. " Париж " №3, ст.4
I.2) Вид на възлагащия орган и основна дейност или дейности

регионален или местен орган

Основна/и дейност/и на възложителя

Обществени услуги

Възлагащият орган извършва покупка от името на други възлагащи органи

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

II.1) Описание
II.1.1) Заглавие на поръчката, предоставено от възлагащия орган

„Услуги по поддържане, текущ ремонт и ремонтно-възстановителни дейности на уличното осветление на територията на Столична община.”

II.1.2) Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите
Услуги
Категория услуга: 27
Публикуване на информацията: ДА
Основна площадка или място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите: София
Код NUTS: BG411
ІІ.1.4) Кратко описание на поръчката или покупката/ите

„Услуги по поддържане, текущ ремонт и ремонтно-възстановителни дейности на уличното осветление на територията на Столична община.”

ІІ.1.5) Общ терминологичен речник (CPV)

50232100

Описание:

Услуги по поддържане на общественото осветление

ІІ.1.6) Поръчка, обхваната от Споразумението за държавни поръчки (GPA)

НЕ


II.2) Обща крайна стойност на поръчката/ите
ІІ.2.1) Обща крайна стойност на поръчката/ите
Стойност
0 BGN с ДДС 20%

РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Договаряне без предварително публикуване на обявление за поръчка

ІV.2) Критерии за възлагане
ІV.2.1) Критерии за възлагане
Най-ниска цена
ІV.2.2) Използван е електронен търг

НЕ


IV.3) Административна информация

РАЗДЕЛ V: ВЪЗЛАГАНЕ НА ПОРЪЧКАТА

Поръчка (Договор) №: РД-55-511 / Обособена позиция №:1 / Заглавие:„Услуги по поддържане, текущ ремонт и ремонтно-възстановителни дейности на уличното осветление на територията на Столична община”
V.1) Дата на решението за възлагане на поръчката

15.09.2011 г. 

V.2) Брой на получените оферти

1

V.3) Наименование и адреси на икономическия оператор, в чиято полза е взето решението за възлагане на поръчката

ДЗЗД „Улично Осветление – София” Булстат 175532858, ул. „Будапеща” № 17;, България 1000, София, Тел.: 02 9836774

V.4) Информация за стойността на поръчката
Обща крайна стойност на поръчката
Стойност: 0 BGN с ДДС 20%
V.5) Има възможност поръчката да бъде възложена на подизпълнители

НЕ


РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Поръчка във връзка с проект и/или програма, които са финансирани от общностни фондове

НЕ

VI.3) Процедури по обжалване
VI.3.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4) Дата на изпращане на настоящото обявление

29.09.2011 г. 


ПРИЛОЖЕНИЕ Г

ОСНОВАНИЯ ЗА ВЪЗЛАГАНЕ НА ПОРЪЧКАТА НА ДОГОВАРЯНЕ БЕЗ ПРЕДВАРИТЕЛНО ПУБЛИКУВАНЕ НА ОБЯВЛЕНИЕ В ОФИЦИАЛЕН ВЕСТНИК НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
Основания за избор на процедура на договаряне без предварително публикуване на обявление за обществена поръчка в ОВ в съответствие с член 31 от Директива 2004/18/ЕО

г) изключителна спешност, предизвикана от непредвидими за възложителя обстоятелства и в съответствие със строгите условия, указани в Директивата.

Столична община провежда периодично открита процедура за избор на изпълнител за „Услуги по поддържане, текущ ремонт и ремонтно-възстановителни дейности на уличното осветление на територията на Столична община. Последната процедура е проведена през 2008 г. и сключеният договор № РД- 55-3714/29.09.2008 г. с избраният изпълнител с Дружество по ЗЗД „Улично осветление София” изтича на 29.09. тази година. С Решение № РД-09-03-82/28.07.2011 г. Столична община откри процедура за избор на изпълнител на обществена поръчка с предмет: „Техническа подръжка ремонтно – възстановителни дейности, изграждане и основен ремонт на уличното и художественото осветление на територията на Столична община”. На 15.08.2011 г. в Столична община постъпиха жалби с Вх. №2600-5151/15.08.2011 г. и №2600-5153/15.08.2011 г. с искане за временна мярка спиране на процедурата. До този момент има образувано производство от КЗК само по жалба №2600-5153/15.08.2011 г. от „Асеневци” ЕООД. Уличното осветление на територи ята на общината е необходимо да бъде в постоянна поддръжка и управление, с оглед изпълнението на своята функционална принадлежност. Не осигуреното функциониране на управлението и поддръжката на уличното осветление в тъмната част от денонощието крие крайно нежелателни и опасни последствия за всички граждани и участници в движението свързани с: - безопасността и комфорта на гражданите и гостите на столичния град - повишаване риска от извършване на посегателства от трети лица върху живота, собствеността и имуществото на гражданите - затруднено и опасно движение на МПС / моторни превозни средства/ и МГТ /масов градски транспорт/, свързано с повишен риск от възникване на ПТП/пътно транспортни произшествия/, с всички произтичащи от това последствия за живота и здравето на участниците в движението . С оглед изложеното е наложително да бъдат осигурена поддръжката на уличното осветление до приключване на процедурата по обжалване на цитираната обществена поръчка и избор на изпълнител по същата. Към настоящия момент не е възможно да бъдат спазени сроковете за провеждане на нова открита или ограничена процедура или на процедура на договаряне с обявление, тъй като това ще доведе до прекъсване на услугата и по този начин ще се застраши здравето на стотици хора. Положена е дължимата грижа за обявяване на открита процедура за възлагане на обществена поръчка преди изтичане на срока на договора за услугата, но поради обстоятелства от извънреден характер, се налага откриване на процедура по чл. 90, ал. 1, т. 4 от ЗОП. Не може да се вмени във вина и фактът, че не е предвиден достатъчен период от време между откриване на процедурата за възлагане на обществена поръчка и изтичане на срока на договора, сключен по предходна процедура. Следва да се има предвид и обстоятелството, че искането за налагане на временна мярка спиране на процедурата води до невъзможност за нейното продължаване до влизане в сила на определение, с което искането е оставено без уважение или на решение, с което жалбата срещу решението на възложителя за откриване на процедурата не се уважава. Искането за налагане на временна мярка спиране може да се квалифицира като обстоятелство от извънреден характер, като в този смисъл е и практиката на Върховния административен съд. Произнасянето на КЗК, респективно на ВАС е един дълъг процес, време, през което ще изтече срока на действащият договор, за това моля за откриване на процедура по чл. 90, ал. 1, т. 4 от ЗОП, като се покани участника - с Дружество по ЗЗД „Улично осветление София”– изпълнител по договор № РД- 55-3714/29.09.2008 г.