Версия за печат

00087-2009-0117

BG-София: Изпълнение с каквито и да е средства на строителство съответстващо на изискванията, определени от възложителите

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ПОРЪЧКА

Строителство

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛАГАЩ ОРГАН

I.1) Наименование, адреси и място/места за контакт

Столична Община, ул."Московска"№33, За: Евгения Захариева,, България 1000, София, Тел.: 02 9809866, E-mail: ezaharieva@sofia.bg;, Факс: 02 9809866

Място/места за контакт: дирекция "Обществени поръчки и концесии",ул." Париж"№1

Адреси и места за контакти, от които може да се получи допълнителна информация:

Столична община, ул."Париж"№5,ет.3, За: Петър Трайков, България 1000, София, Тел.: 02 9377404, Факс: 02 9811078

Място/места за контакт: дирекция "Околна среда"

Адреси и места за контакти, от които може да се получат спецификациите и допълнителни документи: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакти, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие:

Столична община, ул."Московска" №33, За: Евгения Захариева, България 1000, София, Тел.: 02 9809866, Факс: 02 9809866

Място/места за контакт: ул."Московска" №33, фронт-офис

I.2) Вид на възлагащия орган и основна дейност или дейности

Регионален или местен орган

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги

Възлагащият орган извършва покупка от името на други възлагащи органи

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

II.1) Описание
II.1.1) Заглавие на поръчката, предоставено от възлагащия орган

Проектиране и изграждане на инсталация за компостиране на площадка “Хан Богров”

II.1.2) Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите
Строителство
Изпълнение с каквито и да е средства на строителство съответстващо на изискванията, определени от възложителите 
Основно място на изпълнение: площадка “Хан Богров” в м. Мало ливаде, с. Горни Богров, район „ Кремиковци”.
Код NUTS: BG412
ІІ.1.3) Настоящото обявление обхваща

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката или покупката/покупките

Проектиране и изграждане на инсталация за компостиране на зелени и био-отпадъци на площадка “Хан Богров” в м. Мало ливаде, с. Горни Богров, район „ Кремиковци”. Целта на процедурата е да се проектира и построи инсталация за компостиране, включително всякакво друго необходимо оборудване, подвижни работни машини и контейнери както и всички временни съоръжения необходими за разработването на обекта, в съответствие с устройствения план и строителните условия и въз основа на одобрен работен проект. Проектираната, изградена и функционираща инсталация следва да отговаря на изискванията на Възложителя, процедурните изисквания на Европейския Съюз, отнасящи се за Структурните Фондове, българските стандарти, определени в Закона за устройство на територията (ЗУТ) и законодателството в областта на опазване на околната среда. Подробна, пълна информация за условията и особенностите на процедурата се съдържат в документацията за участие. Изпълнителят ще изпълнява функциите на строител по смисъла на Закона за устройство на територията (ЗУТ), като ще извършва и работно проектиране на всички части на компонентите, посочени в техническите спецификации съобразно изискванията посочени в тях. -Договорът за строителство е изготвен въз основа на общите Договорни условия на FIDIC за технологично оборудване и проектиране – строителство на електро- и машинно- монтажни работи и за строителни и инженерни обекти, проектирани от изпълнителя, наричани за краткост “Жълта Книга” издание 1999 г. - Дейностите по настоящата поръчка са в обхвата на времевия график за изпълнение на цялостния проект за изграждане на интегрирана система от съоръжения за третиране на битовите отпадъци на Столична община.

ІІ.1.6) Общ терминологичен речник (CPV)

45300000

Описание:

Строителни и монтажни работи на инсталации

ІІ.1.7) Поръчка, обхваната от Споразумението за държавни поръчки (GPA)

НЕ

ІІ.1.8) Разделяне на обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Съвкупно количество или обем

съгласно документацията

ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Продължителност на поръчката или срок за изпълнението
Продължителност в месеци

31


РАЗДЕЛ ІII ПРАВНА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия във връзка с поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

1. Гаранция за участие в откритата процедура в размер на 40 000 лева (четиридесет хиляди лева), или равностойността й в евро по официален курс на БНБ, представена в една от следните форми: -парична сума, внесена по сметка на Столична община IBAN BG 72 SOMB 9130 33 33008301, или сметка в евро: IBAN: BG 80 SOMB 9130 36 33008302, към Общинска банка, клон "Врабча", ул."Врабча"№6, на името на Столична община, дирекция "Финанси"; или банкова гаранция за срока на валидност на предложенията; 2.Гаранция за изпълнение на договора в размер на 5% от стойността му, представена преди подписването му, в една от следните форми: -парични сума, внесени по сметка на Столична община IBAN BG 72 SOMB 9130 33 33008301, или сметка в евро: IBAN: BG 80 SOMB 9130 36 33008302 към Общинска банка, клон "Врабча", ул."Врабча"№6, на името на Столична община, дирекция "Финанси"; или банкова гаранция за срока на договора; 3.Гаранция за аванс 3.1. Гаранцията за аванс е в размер на поисканото от участника авансово плащане /до 20% от стойността на договора/ без включен ДДС. 3.2. Гаранцията за аванс може да се внесе по банков път или може да се представи под формата на банкова гаранция. 3.3. Участникът избира сам формата на гаранцията за аванс. 3.4. В случай че участникът, определен за Изпълнител на обществената поръчка, поиска аванс, то преди да бъде преведен авнса по сметката на изпълнителя с който е сключен даговора, същия представя банковата гаранция или платежния документ за внесената по банков път гаранция за аванс при искането му за авансово плащане. 3.5.Размера на авансовото плащане е до 20% от стойността на договора. 3.6.Гаранцията за аванс се освобождава след възстановяването на пълния размер на аванса, при общите договорни условия на FIDIC .

ІІІ.1.2) Основни финансови условия и начини на плащане и/или позоваване на разпоредбите, които ги уреждат

Към изпълнение на договора, сключен в резултат на проведената обществена поръчка, ще се пристъпи след осигуряване на финансиране и след получаване на уведомително писмо от Възложителя.

ІІІ.1.4) Други особени условия, приложими към изпълнението на поръчката

Подробно описание на условията за участие има в документацията за участие. Срокът за изпълнение на поръчката е 31 месеца от датата на получаване на уведомително писмо от Възложителя. Срокът за изпълнение на поръчката включва: 19 месеца за изготвяне на работен проект, съгласуване и утвърждаването му, строителство и провеждане на единични изпитания; 12 месеца последващ период за съобщаване на дефекти.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Лично състояние към икономическите оператори, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Информация и формалности, които са необходими за оценката дали изискванията са изпълнени: 1.В процедурата за възлагане на обществената поръчка могат да участват като участници български или чуждестранни физически или юридически лица, включително и техни обединения.2.В случай, че Участникът участва като обединение, изброените изисквания по раздел ІІІ.2.2 и ІІІ.2.3. от обявлението, ще се прилагат кумулативно за обединението като цяло, а не за всеки негов член поотделно.3.В случай, че Участникът участва като обединение, участниците в обединението трябва да сключат писмено споразумение. Като минимум споразумението задължително трябва да съдържа клаузи, които да гарантират, че: - всички членове на обединението са отговорни, заедно и поотделно, по закон за изпълнението на договора; - водещият член на обединението е упълномощен да задължава, да получава указания за и от името на всеки член на обединението; - всички членове на обединението са задължени да останат в него за целия период на изпълнение на договора. 4.Участниците в обединението трябва да определят едно лице, което да представлява обединението пред трети лица, по време на изпълнение на поръчката, както и да определят и наименованието на участника. Не се допускат никакви промени в състава на обединението след подаването на офертата.5.Споразумението за създаването на обединение задължително се прилага към офертата на участника, както и регистрацията на обединението по БУЛСТАТ (ако то е регистрирано преди датата на подаване на офертата за настоящата обществена поръчка).6.Участникът, подал оферта за участие, следва да представи Удостоверение за вписване в Централния професионален регистър на строителя/ЦПРС/, издадено съгласно Закона за камарата на строителите, обн. ДВ, бр. 108/29.12.2008г. и Правилника за реда за вписване и водене на ЦПРС, обн. ДВ, бр. 65/10.08.2007г. или еквивалентен, съгласно нац.законодателство; В случай, че участникът участва като обединение достатъчно е един член на обединението да има такава регистрация. 7.Декларации за липса на обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, ал. 2, т.1 ,т.2, т.3 и ал. 5 от ЗОП; 8.Документ (копие) за пълна проектантска правоспособност, съгласно чл. 230 от ЗУТ и чл. 10 от Закона за камарата на архитектите и инженерите в инвестиционното проектиране или съответните документи, съгласно националното законодателство на чуждестранните лица, за ключов експерт №3; 9.Декларация за наличието или липсата на подизпълнители; Подизпълнителите представят следните документи/чл.56,ал.2 от ЗОП и чл.24, ал.2 от ППЗОП/:1.регистрационни документи, съгласно 56, ал.1, т. 1 от ЗОП и чл.24 ,ал.1 от ППЗОП; 2.Декларации по чл. 47, ал. 1, ал. 2 и ал. 5 от ЗОП за участници установени/регистрирани в България или Декларации по чл. 47, ал. 1, ал. 2 и ал. 5 от ЗОП за участници установени/регистрирани извън Р. България 3.Декларация от подизпълнител/и; 4.Декларация за приемане на етичните клаузи на обществената поръчка; 5.Декларация за спазване на изискването за минимална цена на труда. 6.Възлагането на работи на подизпълнител/и е допустимо само ако Участникът декларира, че отговаря за действията, бездействията и работата на всеки подизпълнител като за свои действия, бездействия и работа.7.Показателите на всеки от подизпълнител/-ите и резултатите от тяхната дейност ще се вземат предвид при отчитане на съответствието на участника с финансовите и техническите изисквания за настоящата обществена поръчка, които са описани в раздел ІІІ.2.2 и ІІІ.2.3. от обявлението. 8.Лице, което участва като подизпълнител в офертата на друг участник, не може да представя самостоятелна оферта.
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценката дали изискванията са изпълнени: 1./чл.50, ал.1 т.1 от ЗОП/- Участникът да представи валиден застрахователен договор за застраховка за професионална отговорност на лицето (ключов експерт 3 ) за вреди, причинени на други участници в строителството и/или на трети лица, вследствие на неправомерни действия или бездействия при или по повод изпълнение на задълженията им. За участник, установен/регистриран в Република България, застраховката за професионална отговорност следва да бъде съгласно чл. 171, ал. 1 от Закона за устройство на територията (ЗУТ). За участник, установен/регистриран извън Република България застраховката за професионална отговорност следва да бъде еквивалента на тази по чл. 171, ал. 1 от ЗУТ, но направена съгласно законодателството на държавата, където е установен/регистриран участника. 2.За доказване на съответствие с финансовите изисквания, участникът следва да представи копие от отчетите за приходите и разходите за 2006, 2007 и 2008г., заверени от счетоводителя на участника, като копията следва да са заверени от управителя на фирмата с гриф „Вярно с оригинала”. В случай, че участникът участва като обединение и/или ползва подизпълнители документите се представят от всеки член на обединението поотделно и/или от всеки от подизпълнителите. 3. В случай, че участникът участва като обединение и/или ползва подизпълнители, изброените минимални фининсови изисквания се прилагат кумулативно за обединението като цяло, а не за всеки член на обединението и/или подизпълнител по отделно.
Изисквано/и минимално/и ниво/а: 1. Годишния оборот на участника (самостоятелна фирма или обединение като цяло) за всяка една от последните 3 (три) финансови години: 2006, 2007 и 2008 година да бъде минимум 40,000,000 лева (четиридесет милиона лева). 2. Участникът (самостоятелна фирма или обединение като цяло) трябва да е реализирал печалба (т.е. число различно от нула) през всяка една от последните 3 (три) финансови години, а именно през 2006, 2007 и 2008 година.
ІІІ.2.3) Технически възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценката дали изискванията са изпълнени: 1.За доказване на съответствие с техническите изисквания, участникът следва да приложи списък на основните договори за проектиране и строителство на такива съоръжения, завършени през периода от 01.01.2004 г. до момента на подаване на офертите. Като доказателства за реално изпълнение на посочените в списъка договори могат да бъдат представяни извлечения от договори или писма от Възложители/ клиенти, от които са видни предмета на съответния проект, обхвата и обема на работа, стойността на договора и датата на започване и приключване на работата по него. 2.За доказване на съответствие с изискванията към експертите, участникът следва да приложи към всяка автобиография документи, доказващи покриване на съответните изисквания.
Изисквано/и минимално/и ниво/а: 1. Участникът трябва да представи удостоверяващи доказателства за най-малко две инсталации за компостиране в съдове тип in-vessel, при които фазата на интензивното компостиране да протича на закрито.Едно от доказателсвата да е за инсталация с капацитет мин.-10 000 т/г, а другото - за инсталация с капацитет минимум 5 000 т/г. Едно от доказателствата трябва да е за инсталация за компостиране на разделно събрани био-отпадъци.Строителството на поне едно от тези съоръжения да е извършено по договор съгласно изискванията на Договорните условия на FIDIC - Жълта книга или еквивалентни договорни условия. 2. Участникът трябва да осигури трима ключови експерта, които трябва да отговарят на следните изисквания: Изисквания към ръководителя на проекта (Ключов експерт 1) • Да има диплома от завършено образование- строителен инженер; • Цялостен опит в областта на управление на инвестиционни инфраструктурни проекти – минимум 10 години; • Да е управлявал минимум един проект за строителство на инвестиционни инфраструктурни проекти за третиране на отпадъци съгласно изискванията на Договорните условия на FIDIC - Жълта книга или еквивалентни договорни условия. Изисквания към Техническия ръководител- Представител на Изпълнителя (Ключов експерт 2) • Да има диплома от завършено образование- строителен инженер; • Да има цялостен опит в областта на строителство на инвестиционни инфраструктурни проекти за третиране на отпадъци – минимум 10 год.; • Минимум един проект за строителство, на минимална инвестиционна стойност 10,000,000 /десет милиона/лева, в който експерта е упражнявал функциите на представител на изпълнителя съгласно изискванията на Договорните условия на FIDIC - Жълта книга или еквивалентни договорни условия. Изисквания към главен проектант– (Ключов експерт 3) • Да има диплома от завършено образование - строителен инженер; • Да има опит в координиране проектирането на минимум два инфраструктурни проекта за третиране на отпадъци, включително на процесите на биологично третиране, всеки от които на минимална инвестиционна стойност 20,000,000 /двадесет милиона/лева. • Да притежава пълна проектантска правоспособност, съгласно чл. 230 от ЗУТ и чл. 10 от Закона за камарата на архитектите и инженерите в инвестиционното проектиране или съответните документи, съгласно националното законодателство на чуждестранните лица.
ІІІ.2.4) Запазени поръчки

НЕ

ІІІ.3) Специфични условия за поръчки за услуги


РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за възлагане
ІV.2.1) Критерии за възлагане
Икономически най-изгодна оферта с оглед на:
Посочените по-долу критерии:
Показател: „Частични Оперативни разходи” *15; тежест: 50
Показател: Предложена цена; тежест: 50
ІV.2.2) Ще се използва електронен търг

НЕ


IV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишна/и публикация/и относно същата поръчка

ДА

Предварително обявление за ОП

Номер на обявлението в ОВ 2009/S 068 - 098060 от 08.04.2009 г. 
ІV.3.3) Условия за получаване на спецификации и допълнителни документи (с изключение на ДСП) или на описателен документ (в случая на състезателен диалог)
Срок за получаване на искания за документи или за достъп до документи
27.11.2009 г.  Час: 12:00
Платими документи

ДА

Цена: 300 BGN
Условия и начин на плащане

Документацията за участие с подробни данни и изисквания необходими за подготовката на предложенията се получава всеки работен ден на ул."Париж" № 1 ст.№2, след заплащането й в касата на ул."Париж" № 1 ет.3 ст. №207. Касата е с работно време от понеделник до четвъртък от 10.00 ч. до 12.00 ч. и 14.00 ч. до 16.00 ч., а петък и последния ден от месеца от 10.00 ч. до 12.00 ч. Лицата имат право да разгледат документацията преди да я закупят на мястото на закупуването. Достъп до документацията за участие в електронен формат, може да бъде намерен на интернет страницата на Столична община - www.sofia.bg – раздел „Обществени поръчки”, като желаещите да подадат оферта участници, следва да закупят същата в указания в обявлението срок.

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или на искания за участие
07.12.2009 г.  Час: 16:00
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата
Продължителност в дни

180

IV.3.8) Условия за отваряне на офертите
Дата: 08.12.2009 г.  Час: 14:00
Място

ул.Московска №33

Лица, които са упълномощени да присъстват при отварянето на офертите

Могат да присъстват участниците в процедурата, или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масова информация и на юридически лица с нестопанска цел. В изпълнение на чл.69а, ал./3/ от ЗОП, датата, часа и мястото на отваряне и оповестяване на ценовите оферти, ще бъде обявена на сайта на СО, най-късно в деня предхождащ този на отваряне на ценовите оферти.



РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Tова е периодично повтаряща се поръчка

НЕ

VI.2) Поръчка във връзка с проект и/или програма, които са финансирани от общностни фондове

Оперативна програма " Околна среда 2007-2013"

VI.3) Допълнителна информация

В случай че при подаване на офертата участниците са представили документи, съгласно националното им законодателство еквивалентни на: • списък с проектанти по всички части с пълна проектантска правоспособност, актуални доказателства за наличието и валидността на застрахователен договор съгласно чл. 171 на ЗУТ и декларации за наличност по време на изпълнение на договора. • удостоверение за вписване в Централния професионален регистър на строителя за изпълнението на строежи 2-ра категория и да притежава за тях, съгласно Закона за камарата на строителите, обн. ДВ, бр. 108/29.12.2008г. и Правилника за реда за вписване и водене на Централния професионален регистър на строителя, обн. ДВ, бр. 65/10.08.2007г. • нотариално заверено копие от застрахователна полица с приложенията към нея за професионална отговорност съгласно чл. 171, ал. 1 от ЗУТ., то преди подписване на договора Изпълнителят трябва да представи същите съгласно Българското законодателство.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул."Витоша"№18, Р.България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 8907315

Интернет адрес/и:

URL: www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Жалба може да подава всяко заинтересовано лице в 10-дневен срок от уведомяването му за съответното решение, а ако не е уведомено от датата на узнаването или от датата на която е изтекъл срокът за извършване на съответното действие.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

06.10.2009 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ