01265-2020-0001
Технически редакции | ||
![]() |
||
16.04.2020 11:22 ч. : | 16/04/2020 11:19 | промяна преди публикуване |
![]() |
||
затвори |
Технически редакции | ||
![]() |
||
16.04.2020 11:22 ч. : | 16/04/2020 11:19 | промяна преди публикуване |
![]() |
||
затвори |
BG-София:
Решение за откриване на процедура
75. Храни, хранене и диетика.
І: Възложител
Публичен
BG411, Столична община - район Надежда, район Надежда, ж.к. Надежда, ул. Кирил Дрангов 55, За: Виктория Раловска - заместник-кмет, България 1220, София, Тел.: 02 4951798, E-mail: op@so-nadejda.com, Факс: 00 0000000
Интернет адрес/и:
Основен адрес (URL): http://www.so-nadejda.com/.
Адрес на профила на купувача (URL): http://www.so-nadejda.com/%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B8%D0%BB-%D0%BD%D0%B0-%D0%BA%D1%83%D0%BF%D1%83%D0%B2%D0%B0%D1%87%D0%B0.
Регионален или местен орган
Обществени услуги
ІI: Откриване
Откривам процедура
за възлагане на обществена поръчка
НЕ
Договаряне без предварително обявление
IІI: Правно основание
IV: Поръчка
"Приготвяне и доставка на Топъл обяд у дома в условията на извънредна ситуация - 2020г. на територията на Столична община - район "Надежда"
Изпълнителят ще реализира дейности по осигуряване на топъл обяд до дома на потребителите на територията на Столична община - район "Надежда". Дейностите включват осигуряване до дома на потребителите на храна за обяд - супа, основно ястие, хляб и поне веднъж седмично десерт. Приготвената храна ще се доставя ежедневно до дома на потребителя, в работни дни. При наличие на икономии, в почивните и празничните дни, изпълнителят може да осигуряна и годна за директна консумация храна (консервирана или пакетирана), която отговаря на всички санитарно-хигиенни изисквания и съответства на изискванията във връзка с въведените противоепидемични мерки.
НЕ
НЕ
НЕ
Дейностите-предмет на поръчката, са неделими. В тази връзка за качественото изпълнение на поръчката същите следва да бъдат изпълнени от един икономически оператор. Като се е съобразил с разпоредбата на чл. 46, ал. 1 от ЗОП, възложителят е взел мотивирано решение да не разделя поръчката на обособени позиции. Това се обуславя от факта, че всички дейности, които следва да се реализират в рамките на изпълнение на договора, са от такова естество и са взаимосвързани по начин и в степен, които при разделяне на позиции биха довели до съществени затруднения за постигане на желания краен резултат. Евентуалното предвиждане на обособени позиции би увеличило и вероятността от забавяне на изпълнението, което може да изложи на прекалено висок риск качественото изпълнение на осигуряването на топъл обяд за крайните потребители. Предвид горните съображения и с оглед основната цел на закона за постигане на ефективност при разходване на публичните средства, в случая се приема, че разделянето на обществената поръчка на обособени позиции не е целесъобразно.
НЕ
V: Мотиви
Процедурата се провежда на основание чл.79, ал.1, т.4, във връзка с чл.18, ал.1, т.12 от ЗОП, поради наличие на изключителни обстоятелства и необходимост от неотложно възлагане на поръчката.Процедурите с елемент на договаряне, в частност договарянето без предварително обявление по чл. 18, ал. 1, т. 8 от ЗОП, се разглеждат като изключение от общия режим на възлагане, регламентиран в закона, поради наличието на обективни пречки пред пълното съблюдаване на прогласените в нормативната уредба основни принципи на възлагане, в това число публичност и прозрачност. Именно поради това провеждането на същите е допустимо само в изчерпателно изброените в закона случаи (за договарянето без обявление – в случаите по чл. 79, ал. 1 от ЗОП) и след мотивиране на приложимото основание на съответния вид процедура. В съответствие с тази норма, провеждането на договаряне без обявление е допустимо при реализирането на следния фактически състав: възникнала е необходимост от неотложно възлагане на поръчката; спешността е резултат от изключителни обстоятелства и е налице обективна невъзможност да бъдат спазени сроковете, включително съкратените, за открита, ограничена или състезателна процедура с договаряне. В закона е поставено и допълнително условие, според което обстоятелствата, с които се обосновава наличието на неотложност, не трябва да се дължат на възложителя. Въведеното на 13.03.2020г. извънредното положение в Р България, целящо да се справи с разпространението на CoVID 19, доведе до вземане на поредица от мерки от страна на държавните органи на всички нива. Една от тези мерки беше и стартирането на „Целева програма „Топъл обяд у дома в условията на извънредна ситуация – 2020 г.“ Същата допълва националните мерки за овладяване на извънредната ситуация в страната и подкрепа чрез предоставяне и доставка на топъл обяд на уязвими граждани, които поради бедност и продължигелна социална изолация, в условията на обявената извънредна ситуация, са в затруднение да осигурят сами прехраната си. Дейностите по програмата следва да бъдат реализирани в периода: 01.05.2020г.-19.06.2020г. (в рамките на 33 работни дни). Програмата е утвърдена със Заповед РД01-209 на министъра на труда и социалната политика на 27.03.2020г., а поканата за представяне на проектните предложения е изпратена към общините и районите на 31.03.2020г. Към датата на откриването й, вече е приет Закона за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с решение на Народното събрание от 13.03.2020г., според който: Чл. 3. За срока от 13 март 2020 г. до отмяната на извънредното положение спират да текат:2. давностните и други срокове, предвидени в нормативни актове, с изтичането на които се погасяват или прекратяват права или се пораждат задължения за частноправните субекти, с изключение на сроковете по Наказателния кодекс и Закона за административните нарушения и наказания;Чл. 4. Удължават се с един месец от отмяната на извънредното положение: 1. сроковете, определени в закон, извън тези по чл. 3, които изтичат по време на извънредното положение и са свързани с упражняване на права или изпълнение на задължения на частноправни субекти;2. действието на административните актове, което е ограничено със срок и изтича по време на извънредното положение. С приемане на Закона за изменение и допълнение на Закона за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с решение на Народното събрание от 13 март, 2020г. (ДВ, бр. 34 от 09.04.2020г.), (ЗИДЗМДВИП), бе променен и чл. 3 от ЗМДВИП, тоест сроковете, уредени в законодателството в областта на обществени поръчки са изключени от действието на тази правна норма. В същото време тези, които са определени в ЗОП вече попадат в приложното поле на чл. 4, ал. 1 от ЗМДВИП. С новата ал. 2 на чл. 4 се изключва прилагането на ал. 1 на същата разпоредба по отношение на няколко закона, сред които е и ЗОП.
"Обеликс фуд" ЕООД, ЕИК: 203038197
VI: Одобрявам
VII: Допълнителна информация
отиви за избора на процедура:Съгласно § 18 от Заключителните разпоредби на ЗИДЗМДВИП чл. 4, ал. 2 влиза в сила в 7-дневен срок от обнародването на закона, т.е. на 17.04.2020 г. Това показва невъзможността на възложителя да открие открита, ограничена или състезателна процедура с договаряне, както и публично състезание, които да успее да приключи преди 01.05.2020г., когато следва да започне изпълнението на дейностите по програмата. Към момента на откриване на настоящата процедура на договаряне без предварително обявление възложителят има сключен договор в изпълнение на Операция тип 3 „Осигуряване на топъл обяд“ чрез процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ (БФП)BG05FMOP001-3.002 „Осигуряване на топъл обяд-2016-2020“ на територията на СО-район „Надежда“ по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане, Процедура за директно предоставяне „Осигуряване на топъл обяд 2016-2020”, Фонд за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица. Същата приключва на 30.04.2020г. Тогава изтича и договорът с избрания изпълнител и удължаването му с допълнително споразумение, би било незаконосъобразно, предвид редица изменения в изпълнението на отделните дейности (освен срокът на същите, се изменя мястото и начина на доставка, както и стойността на един храноден) съгласно новата Целева програма. Същевременно една от основните дейности и отговорности на органите на местното самоуправление е осигуряване на подходящи социални и здравни услуги за населението, както и неговата защита в ситуация на кризи. Необходимостта от предоставянето на услуги по домовете в контекста на създалата се извънредна епидемична ситуация в страната, е огромна. Дейностите по поръчката са насочени към лица с ниски доходи под линията на бедност в страната; уязвими лица. Изпълнението им ще се подкрепи мерките по време на въведеното извънредно положение на територията на цялата страна, чрез осигуряване на мрежа от услуги в домашна среда с цел ограничаване контактите между хората, като бъдат подкрепени лицата, които са застрашени в най-голяма степен от CoVID 19. След обявяването на извънредното положение бяха затворени поредица публични услуги или достъпът до тях бе силно ограничен. Предвид разпоредбите за ограничаване движението на хора е необходимо местните власти да създадат условия за ежедневие, максимално близко до нормалното, в извънредната ситуация. Действията по ограничаване разпространението на коронавируса целят защита на най-уязвимите членове на обществото, които са и застрашени в най-голяма степен. В изпълнение на превантивните мерки, визирани в заповедите на Министъра на здравеопазването се налага мобилизиране на всички ресурси в помощ на населението и фокусирането върху нуждите на лицата, които са в невъзможност да се справят сами. Предвид изложеното, единствената правна хипотеза, чрез която възложителят може да реализира незабавното изпълнение на необходимите услуги е чрез настоящата процедура на договаряне без обявление. С разглежданата поръчка възложителят трябва да предотврати или минимизира последствията от опасността да не може да изпълнява нормативно вменените му задължения относно защита здравето на населението, а това налага предприемането на неотложни мерки. Изисквания към участника: 1. Да разполага с обект, регистриран по чл.12 от Закона за храните от БАБХ за извършване на съответните дейности, като обектът следва да отговаря на изискванията на законодателството и разпоредбите на БАБХ, относно специфичните хигиенни правила за храните;2. Да разполага с минимум едно специализирано транспортно средство за доставяне на храните – собствено или наето, или на разположение. Важно! Към датата на откриване на процедурата не е осигурено финансиране на дейностите по изпълнение.
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
Съгласно чл. 197 от ЗОП в 10-дневен срок от публикуването на решението за провеждане на процедурата, които започват да текат след влизане в сила на измененията в Закона за изменение и допълнение на Закона за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с решение на НС от 13.03.2020г. (ДВ, бр. 34 от 09.04.2020г.)
16.04.2020 г.
VIII: Възложител
Димитър Александров Димов
Кмет на Столична община - район "Надежда"