Версия за печат

01026-2018-0013

BG-Искър:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

2. Строителство на сгради и съоръжения


Решение номер 34 от дата 27.09.2018 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000413942

BG314, Община Искър, гр. Искър,Община Искър, област Плевен, ул. „Георги Димитров” № 38, За: Теменужка Василева; Бистра Минковска, България 5868, Искър, Тел.: 0879 010314, E-mail: iskar@atlantis.bg, Факс: 0651 62196

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): http://iskarbg.nit.bg.

Адрес на профила на купувача (URL): https://iskarbg.nit.bg/proceduri/pr-33/.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Открита процедура


IІI: Правно основание

Чл. 73, ал. 1 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

„Основен ремонт/реконструкция на улична мрежа – Община Искър“.

IV.2) Обект на поръчката
Строителство
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

„ОСНОВЕН РЕМОНТ/РЕКОНСТРУКЦИЯ НА УЛИЧНА МРЕЖА – Община Искър“, включващ улиците както следва: ГР. ИСКЪР • Улица „Васил Коларов” ОК 178 – ОК 175 –гр.Искър ; • Улица „Силистра” ОК 112а – ОК 196 – гр.Искър • Улица „Тулча” ОК 112 – ОК 194 – гр.Искър; • Улица „Мара Денчева” ОК 110 – ОК 341 – гр.Искър ; • Улица „Йорданка Николова” ОК 201 – ОК 216 – гр.Искър ; • Улица „Асен Халачев“ ОК 159 – ОК 171 – гр. Искър; • Улица „Пирин“ ОК 105 – ОК 108а – гр. Искър; • Улица „Одрин“ ОК 234а – ОК 239 - гр. Искър; • Улица „Бенковска“ ОК 70 – ОК 148 – гр. Искър; • Улица „Филип Тотю” ОК 234а – ОК 242 – гр.Искър ; С. ПИСАРОВО • Улица „Никола Петринин” ОК 271 – ОК 268 – с. Писарово ; • Улица „Яне Сандански” 108 – ОК 75 и част от ул.„Цоньо Матев ОК 71 – ОК 75 – с. Писарово ; • Улица „Никола Вапцаров” ОК 10 – ОК 7 – с. Писарово ; • Улица „Кирил и Методий” ОК 298 – ОК 303 – с. Писарово ; С. СТАРОСЕЛЦИ • Улица „Тодор Матков“ ОК 75 – ОК 84 – с.Староселци; • Улица „Димитър Благоев” ОК 209 – ОК 265 – с.Староселци ; • Улица „Васил Коларов” ОК 126 – ОК 105 – с.Староселци ; С. ДОЛНИ ЛУКОВИТ • Улица „Васил Петлешков” ОК 86 – ОК 84 – с.Долни Луковит ; • Улица „Марин Дринов” ОК 33 – ОК 36 – с.Долни Луковит ; Улица „Ангел Каралийчев” ОК 153 – ОК 158 – с.Долни Лукови

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

ДА

Критериите, свързани с опазване на околната среда присъстват в: (бр.)
Техническата спецификация:

1

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Предметът на обществената поръчка включва строителни дейности по участъци от уличната мрежа на територията на община Искър. Разделянето на обществената поръчка на обособени позиции би било нецелесъобразно за възложителя, тъй като създава реална опасност от възникване на прекомерни технически трудности при реализирането й и от оскъпяването на отделните видове дейности. Предметът на поръчката представлява комплекс от взаимосвързани и взаимозависими строителни дейности, които следва да бъдат извършени в определена технологична последователност, като са технологично и времево неделими. Необходимо е да се осигури работеща синхронизация на различните строително-монтажни работи и дейности и се изисква разработване на единна и цялостна концепция за изпълнение на предмета на поръчката. Именно поради това, възлагането на поръчката на един изпълнител е оптималният вариант от техническа и организационна гледна точка и минимизира значително риска недостатъчната координация на различни изпълнители да доведе до неправилно, забавено или некачествено изпълнение. Едновременното участие на екипи и техника на различни изпълнители на обекта, би изисквало полагането на големи усилия и ангажирането на сериозни ресурси, както от страна на възложителя, така и от изпълнителите, за координиране на работата, обезпечаване на безопасни условия и осъществяване на контрол върху изпълнението. Нещо повече, за изпълнението на определени дейности, такова едновременно участие на екипи и техника, е технологично невъзможно.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 1666660.48 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Съгласно разпоредбата на чл. 20, ал. 1, т. 1, буква „а” от ЗОП, когато планираната за провеждане обществена поръчка за строителство има прогнозна стойност по-голяма или равна на 5 000 000 лв. Възложителят провежда процедура за възлагане на обществена поръчка чрез провеждане на открита процедура. С оглед на предвижданията на Възложителя за общата стойност на възложените дейности със сходен предмет през настоящата година, които надхвърлят определените стойностни прагове на чл. 20, ал. 1 от ЗОП и при съблюдаване на нормите на чл. 21, ал. 15 от Закона за обществените поръчки, въвеждащ забрана за разделянето на обществени поръчки, възлагането на дейностите по тази поръчка ще бъде извършено по реда на чл. 18, ал. 1, т. 1 от ЗОП чрез открита процедура от посочения нормативен акт, съгласно разпоредбата на чл. 20, ал. 1, т. 1, буква «а», съобразно която стойността на планираната за провеждане поръчка за строителство е по-висока от 5 000 000 лв., без вкл. ДДС.

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

обявлението за оповестяване откриването на процедура
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

Предметът на обществената поръчка включва строителни дейности по участъци от уличната мрежа на територията на община Искър. На основание чл. 74, ал. 4 ЗОП, във връзка с необходимостта от спешно възлагане на поръчка, поради което е невъзможно спазването на срока по чл. 74, ал. 1 от ЗОП, възложителя определя срок за получаване на оферти-15 дни от датата на изпращане наобявлението за ОП за публикуване. В обявлението за обществена поръчка възложителят мотивира прилагането на чл. 74, ал. 4 от ЗОП.Възлагането на настоящата обществена поръчка е спешно и срокът по чл. 74, ал. 1 от ЗОП не може да бъде спазен, поради следните причини: Община Искър има сключен договор № Д-ОА-110/27.07.2018 г. с предмет: „Изпълнение на СМР по проект„Реконструкция на улична мрежа в община Искър“, финасиран по подмярка 7.2. „Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура“ от мярка 7 „Основни услуги и обновяване на селата в селските райони“ от ПРСР за периода 2014 – 2020 г. На 05.02.2018 г. община Искър е сключила с ДФЗ втори Договор с рег. № 15/07/2/0/00489 от 05.02.2018 г. с предмет: „Реконструкция и рехабилитация на общинска пътна мрежа“.Във връзка с намеренията на Община Искър, разчетите на финансови средства не са достатъчни за изпълнението на цялостен ремонт на уличната мрежа в общината и това доведе до необходимостта от поемане на дългосрочен общински дълг.Във връзка с Решение № 605 на Общински съвет – Искър по протокол № 37 от 20.07.2018г., писмено Искане за предоставяне на кредит от Кредитополучателя на Общински съвет гр. Искър и отпуснат дългосрочен общински дълг на Община Искър от „СОСИЕТЕ ЖЕНЕРАЛ ЕКСПРЕСБАНК” АД гр. ПЛЕВЕН Община Искър обявява настоящата обществена поръчка за СМР и дейности на уличната мрежа. Предвид идентичния предмет на дейностите по горепосочените договори и стартиране на изпълнение на СМР по първия договор с ДФЗ рег. №15/07/2/0/00500/28.12.2017 г., въз основа на проведена ОП с предмет „Изпълнение на СМР по проект: „Реконструкция на улична мрежа в община Искър“, излагам следните мотиви за съкращаване на срока за обявяване на ОП с предмет: „Основен ремонт и реконструкция на улична мрежа – Община Искър“: Предметът на настоящата ОП, както и изпълнението на СМР по горецитираният сключен договор представлява комплекс от взаимосвързани и взаимозависими строителни дейности, които следва да бъдат извършени в определена технологична последователност, като са технологично и времево неделими. Необходимо е да се осигури работеща синхронизация на различните СМР и дейности и се изисква разработване на единна и цялостна концепция за изпълнението им. Своевременното възлагането на поръчката е оптималният вариант от техническа и организационна гледна точка и минимизира значително риска от недостатъчната координация или некачествено изпълнение. Навременният избор на изпълнител по настоящата обществена поръчка ще доведе до оптимизирано разпределение на видовете СМР във времеви аспект, успоредно със СМР по ОП с предмет: „Изпълнение на СМР по проект:„Реконструкция на улична мрежа в община Искър“. В резултат на горепосоченото, ще е налице успешно завършване на СМР на двата обекта на ОП навреме и без затруднения. Влошаващите се метеорологични условия през следващите месеци са решаващ фактор за по-ранното и навременно започване на СМР на обекта с цел постигане на оптимален резултат и завършеност на обектите, както за възложителя и за изпълнителя, така и за гражданите на община Искър. Предвид етапите, технологията за изпълнение на отделните видове СМР и времето за тяхното завършване, както и сходните предмети на ОПсъкращаването на сроковете за обявяване на ОП с предмет: „Основен ремонт и реконструкция на улична мрежа – Община Искър“, ще доведе до успешно и качествено изпълнение на предвидените строително-монтажни работи и на двата обекта.Едновременното участие на екипи и техника на различни изпълнители на обектите ще координира работата, ще осигури обезпечаване на безопасни условия и контрол

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Съгласно чл. 197, ал. 1, т. 1 от ЗОП

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

27.09.2018 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Валентин Василев Йорданов

VIII.2) Длъжност

Кмет на община Искър