Версия за печат

01265-2017-0013

BG-София:

Решение за откриване на процедура



Решение номер РНД17-РД93-25 от дата 28.08.2017 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 0006963270598

BG411, Столична община - район Надежда, гр. София, район Надежда, ж.к. Надежда, ул. Кирил Дрангов № 55, За: Анелия Георгиева - заместник-кмет, България 1000, София, Тел.: 02 4951798, E-mail: op@so-nadejda.com, Факс: 00 00000000

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): http://so-nadejda.com.

Адрес на профила на купувача (URL): http://so-nadejda.com/obschestveni-porchki.html.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Договаряне без предварително обявление


IІI: Правно основание

Чл. 79, ал. 1, т. 4 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

"Доставка на плодове и зеленчуци за нуждите на детските градини на територията на СО район "Надежда"

IV.2) Обект на поръчката
Доставки
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Предмет на настоящата процедура е:"Доставка на плодове и зеленчуци за нуждите на детските градини на територията на СО район "Надежда". Периодичните доставки ще се извършват по писмена заявка от възложителя до изпълнителя, като възложителят е задължен да приеме и заплати само количествата и видовете хранителни продукти, които е заявил и които са доставени в сроковете и при условията на договора.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Предметът на поръчката не се разделя на обособени позиции, тъй като е налице необходимост всички стоки-обект на поръчката, да бъдат доставени при едни и същи срокове и условия , същите са необходими за обепечаване храненето на децата, посещаващи детски градини на територията на СО район "Надежда". Стоките, обект на доставка, са еднородни - плодове и зеленчуци. Едновременно с това не са заложени изисквания към участниците да са производители на всички или някои от доставяните стоки, съответно неразделянето на поръчката на позиции няма да доведе до нарушаване на конкуренцията или ограничаване на участието на лица. Възлагането на поръчката без разделяне на обособени позиции гарантира и постигане на създаден реален риск от сключване на договор за възлагане само за някои от хранителните продукти, което поради еднаквото предназначение на всички стоки - за приготвяне на готова храна, ще доведе до невъзможност да се организира пълноценно хранене и предотвратява евентуален риск от нереализиране на всички артикули, включени в предмета на обществената поръчка. Предвид обстоятелството, че всички стоки, обект на доставка, са необходими на възложителя за приготвяне на храна за еждневно изхранване на децата от детските градини , то разделянето на поръчката на позиции ще създаде реален риск от сключване на договор за възлагане само за някои от хранителните продукти, което поради еднаквото предназначение на всички стоки - за приготвяне на готова храна, ще доведе до невъзможност да се организира пълноценно хранене в детските градини. Следва да бъде взето предвид, че за приготвяне на храната в детските градини на територията на СО район "Надежда" се прилгат рецептите, утвърдени от Министерството на здравеопазването. Те предвиждат използване на всички хранителни продукти, обект на настоящата обществена поръчка. Посочената връзка между хранителните продукти-обект на доставка, наред с обстоятелството, че представляват стоки от един вид -плодове и зеленчуци, обосновава целесъобразност на провеждане на общствената поръчка без разделянето й на обособени позиции. Целта на възлагането на поръчката в рамките на един предмет без обособяване на позиции е да се постигне оптимален процес на управление на цялата поръчка и един отговорен контрагент /едно юридическо лице или няколко юридически или физически лица, обединени в консорциум/ за дейностите в пълен обем.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 250000 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Процедурата се провежда на основание чл.79, ал.1, т.4, във връзка с чл.18, ал.1, т.1 от ЗОП, поради наличие на изключителни обстоятелства и необходимост от неотложно възлагане на поръчката. Към момента на откриване на настоящата процедура на договаряне без предварително обявление е открита „открита" по вид процедура за провеждане на обществена поръчка със същия предмет („Доставка на плодове и зеленчуци за нуждите на детските градини на територията на СО-район „Надежда“) , решението и обявлението за която са публикувани в РОП на Агенцията за обществени поръчки на 26.06.2016 г. (номер на поръчката в АОП: 01265-2017-0008). В законоустановения в чл. 197, ал. 1, т. 1 от ЗОП срок, е подадена жалба срещу решението за откриване на процедурата от „Джей Би 2016“ ЕООД, ЕИК: 204332094 с искане за налагане на временна мярка „спиране на процедурата“ (на основание чл. 203 от ЗОП). С определение № 968/10.08.2017г. по преписка № КЗК 699/2017г. на основание чл. 204, ал. 1, ал. 2 и ал. 3 от ЗОП във връзка с чл. 201 ал. 1 от ЗОП, Комисията за защита на конкуренцията оставя без уважение искането на „Джей Би 2016“ ЕООД за налагане временна мярка „спиране“ на процедура за възлагане на обществена поръчка. Определението е влязло в законна сила. Предвид горното, с Решение за одобряване на обявление за изменение или допълнителна информация № РНД17-РД93-20/18.08.2017г. кметът на СО-район „Надежда“ удължава срока за получаване на оферти в открита процедура с предмет: „Доставка на плодове и зеленчуци за нуждите на детските градини на територията на СО-район „Надежда“ до 17:00ч. на 28.08.2017г. Към датата на изпращане на настоящото решение, КЗК все още не е насрочила заседание за разглеждане по същество на жалбата, депозирана от „Джей Би 2016“ ЕООД срещу решението за откриване на процедурата. Предвид времето, в което Комисията следва да излезе с решение и възможността последното да бъде обжалвано пред Върховния административен съд, е налице обективна невъзможност възложителят да се ангажира със срокове, в които ще приключи обжалването на решението за откриване на процедурата за избор на изпълнител и приключване на откритата „открита“ процедура. Още повече, че дори решението за избор на изпълнител да влезе в законна сила в кратки срокове, крайният акт на възложителя – решението за избор на изпълнител/за прекратяване на процедурата, също подлежи на обжалване.Предвид императивните изисквания на ЗОП (чл. 112, ал. 8 от ЗОП), възложителят няма право да сключи договор с определения изпълнител преди влизането в сила на всички решения по процедурата. Към момента доставката на плодове и зеленчуци за нуждите на детските градини на територията на СО район "Надежда" се осъществява от "ПАНДА-ИП" ЕООД на основание допълнително споразумение към договор, сключен на 12.05.2015г., в който е предвидена възможност за изменение на същия съгласно условията, залегнали в чл. 43, ал. 2 от ЗОП (отм.) Съгласно § 23 от ЗОП за договори за обществени поръчки, сключени до влизането в сила на този закон, се прилагат разпоредбите на чл. 116 от ЗОП. Именно предвид горното и на основание чл. 116, ал 1, т. 5 от ЗОП, във връзка с § 23 от ЗОП е сключено допълнително споразумение, с което срокът на договора е продължен до изчерпване на финансовия ресурс, предвиден в документацията за участие на проведената през 2015г. в размер на 550 000.00 лв. (петстотин и петдесет хиляди лева) без ДДС или 660 000.00 лв. (шестотин и шестдесет хиляди лева) с ДДС. Липсата на доставки на хранителни продукти на практика ще възпрепятства цялостната работа на детските градини на територията на СО-район "Надежда", тъй като ще бъде невъзможно изхранването на децата. Съгласно приложимата нормативна уредба е задължително включването на плодове и зеленчуци в дневното меню на децата, посещаващи детските градини. При невъзможност за осигуряване на необходимите хранителни продукти, детските заведения на територията на СО-район "Надежда" ще бъдат принудени да преустановят дейността си.

V.2) Лица, до които се изпраща поканата за участие в процедура по договаряне без предварително обявление, договаряне без предварителна покана за участие, договаряне без публикуване на обявление за поръчка, пряко договаряне

"Панда ИП" ЕООД, ЕИК: 131318482, седалище и адрес на управление: гр. София, бул. "Проф. Цветан Лазаров" № 33, офс № 10

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Открита с решение №: РНД17-РД93-14 от 22.06.2017 г. 
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: 01265-2017-0008

VI: Одобрявам

поканата за участие
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

Затварянето на детски градини преди началото на активния есенен сезон и при липсата на алтернатива за много работещи родители на кого да оставят децата си докато са служебно ангажирани, би довело до засягане на редица обществени интереси – както на децата, техните родители и служителите на детските градини, така и на работодателите и обществото като цяло. А защитата на интересите на децата е основно задължение, регламентирано в редица норамтивни актове, включително и в Конституцията на Р България (Чл. 14. Семейството, майчинството и децата са под закрила на държавата и обществото.)Неотложността от възлагане на настоящата пръчка не се дължи на обстоятелства, които произтичат от действия или бездействия на възложителя, а са резултат на обстоятелства, въпреки положената от него дължима грижа. Възложителят е взел решение за откриване на открита по вид обществена поръчка преди изтичане на срока на договора за доставки. Възложителят се възползва от възможността, която предоставя Закона за обществени поръчки, за провеждането на процедура на договаряне без предварително обявление, до приключване на процедурата на обжалване и възлагане на изпълнението на откритата обществена поръчка. С оглед на изложеното е налице неотложно възлагане на поръчката, което се явява изключително обстоятелство по смисъла на §2 т. 17 от ЗОП във връзка с чл.79, ал.1, т.4 от ЗОП. Договорът за изпълнение на настоящата процедура който ще се сключи, ще бъде с продължителност до сключване на договор с избран изпълнител по обжалваната откритата процедура за възлагане на изпълнението на обществената поръчка, но с продължителност не по-голяма от 12 месеца.

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Съгласно императивните изисквания на чл.197 и сл. от ЗОП

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

28.08.2017 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Димтър Александров Димов

VIII.2) Длъжност

Кмет на Столична община - район Надежда