Версия за печат

01026-2016-0021

BG-Искър:

Решение за откриване на процедура



Решение номер 44 от дата 20.12.2016 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000413942

BG314, Община Искър, гр. Искър, ул. Георги Димитров № 38, За: Теменужка Василева; Бистра Минковска, България 5868, Искър, Тел.: 0879 010314; 0879 010280, E-mail: iskar@atlantis.bg, Факс: 06516 2196

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): http://iskar.nit.bg.

Адрес на профила на купувача (URL): http://iskarbg.nit.bg/proceduri/pr-08/.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Пряко договаряне


IІI: Правно основание

Чл. 182, ал. 1, т. 1 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

„Извършване на строително-монтажни работа (СМР) на обект: „Ремонт ревизионни шахти по ул. „Райко Даскалов" и ул. „Георги Димитров“, гр. Искър“.

IV.2) Обект на поръчката
Строителство
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

На уличното платно по горецитираните улици в гр. Искър (част от Републикански път II-13), са констатирани 18 броя ревизионни шахти в лошо техническо състояние, намиращи се между ОК 248 и ОК 249 – 2 бр., между ОК247 и ОК 248 – 1 бр., между ОК 247 и ОК 148 – 1 бр., между ОК 149 и ОК 148 – 1 бр., в близост до ОК 148 – 1 бр., между ОК 150 и ОК 149 – 1 бр. , между ОК 152 и ОК 153 – 1 бр., в близост до ОК 153 – 1 бр., в близост до ОК 160а – 1 бр., в близост до ОК 160 – 1 бр., между ОК 160а и ОК 162 – 1 бр., в близост до ОК 162 – 1 бр., между ОК 162 и ОК 302 – 1 бр., в близост до ОК 176 – 1 бр., между ОК 176 и ОК 182 – 1 бр., между ОК 182 и ОК 185 – 2 бр., като 15 от тях са потънали в настилката, а 3 броя от който (в близост до ОК 176 – 1 бр., между ОК 247 и ОК248 – 1 бр., и в близост до ОК 160а – 1 бр.) са в крайно лошо техническо състояние. Един брой е без канализационен капак и 2 бр. са потънали в настилката над 10 см. Същите представляват реална опасност за хората и преминаващите автомобили и са предпоставка за образуване на пътни транспортни произшествия.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Не е приложимо разделянето на обособени позиции.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 22500 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

В общинската адимнистрация гр. Искър и на телефона за спешни повиквания № 112 е получен сигнал за пропаднали ревизионни шахти на ул. „Райко Даскалов” и ул. „Георги Димитров“, гр. Искър“, които създават предпоставки за ПТП. Кметът на община Искър е подал сигнално писмо с рег.№ 66-02-12/15.11.2016 г. до Г-н Ивайло Денчев – Директор на Областно пътно управление гр. Плевен, с копие до г-жа Ралица Добрева – Областен управител на област Плевен, относно състоянието на ревизионните шахти в участъка на уличното платно по ул. „Георги Димитров“ и ул. „Райко Даскалов“ в гр. Искър (Републикански път II-13), с цел предприемане на неотложни мерки за отстраняване на предпоставките за пътно-транспортни произшествия от неизправности в пътното платно, а именно пропаднали ревизионни шахти. В отговор на писмо рег.№ 66-02-12/15.11.2016 г. на общинска администрация гр. Искър, директорът на ОПУ –Плевен – г-н Денчев е отказал изпълнението на поисканите СМР на обекта, въпреки тяхната „неотложност“, поради това, че дефектите – напукани бетонови пръстени, разрушени капаци, напукан асфалт около шахтите, са се появили като резултат или от лошо качество на вложените елементи и материали при изгражането на ревизионните шахти или на некачествено изпълнение на същите и поради това, че АПИ-София, респективно ОПУ-Плевен не е задължено да поддържа елементи от Републиканската пътна мрежа, включваща двете общински ул. „Георги Димитров“ и ул. „Райко Даскалов“ в гр. Искър, респективно подобекти, които не са приети от ДПК и за които няма разрешение за строеж, поради което Община Искър трябва да предприеме спешни действия за отстраняване на дефектите по пътя. Във връзка с гореизложеното, Кметът на община Искър е издал заповед № 458 от 01.12.2016 г. за назначаване на комисия за оглед на място и констатиране на съществуващото състояние на пътя. Комисията е съставила констативен протокол от 01.12.2016 г., с което е констатирала, че на уличното платно по ул. „Георги Димитров“ и ул. „Райко Даскалов“ в гр. Искър (Републикански път II-13) 18 броя ревизионни шахти са в лошо техническо състояние. Същите се намират между ОК 248 и ОК 249 – 2 бр., между ОК247 и ОК 248 – 1 бр., между ОК 247 и ОК 148 – 1 бр., между ОК 149 и ОК 148 – 1 бр., в близост до ОК 148 – 1 бр., между ОК 150 и ОК 149 – 1 бр., между ОК 152 и ОК 153 – 1 бр., в близост до ОК 153 – 1 бр., в близост до ОК 160а – 1 бр., в близост до ОК 160 – 1 бр., между ОК 160а и ОК 162 – 1 бр., в близост до ОК 162 – 1 бр., между ОК 162 и ОК 302 – 1 бр., в близост до ОК 176 – 1 бр., между ОК 176 и ОК 182 – 1 бр., между ОК 182 и ОК 185 – 2 бр., като 15 от тях са потънали в настилката, а 3 броя от които (в близост до ОК 176 – 1 бр., между ОК 247 и ОК248 – 1 бр., и в близост до ОК 160а – 1 бр.) са в крайно лошо техническо състояние. Един брой е без канализационен капак и 2 бр. са потънали в настилката над 10 см. Същите представляват реална опасност за хората и преминаващите автомобили и са предпоставка за образуване на пътни транспортни произшествия. Обектите, за които се взема решение да бъдат ремонтирани, са обекти с приоритетно значение за живота и здравето на населението и спешно се нуждаят от възстановителни работи, непредвидими за възложителя. Това е така, тъй като общественият интерес от извършване на определени дейности в тези случаи надделява над общите правила за избор на изпълнители на обществени поръчки. Предвид настъпващия зимен сезон възложителят не може да спази сроковете, предвидени за възлагане по общия ред – чрез провеждане на нова процедура – публично състезание по реда на чл. 178 от ЗОП. Горецитираните обстоятелства и защитата на обществените интереси, свързани с все по-нарастващите изисквания към пътната инфраструктура на страната се налага пътната мрежа да се поддържа и управлява качествено, но и своевременно, което важи в най - голяма степен за републиканските и общинските пътища, какъвто е и този, предмет на поръчката.

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

поканата за участие

VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

Сезонният характер на част от дейностите, предмет на поръчката, наличието на технически правила - вътрешни нормативно определени за извършването на различните ремонтни дейности, обуславят в своята съвкупност и необходимостта от своевременното им възлагане, респективно и изпълняване. Мотивите за избора на процедурата са очакваните интензивни валежи или снеготопене, или комбинация от двете и свързаните с тях хидроложки условия. Това налага, във възможните най-кратки срокове, да бъдат извършени строително - ремонтни дейности на намиращите се в лошо техническо състояние шахти, с цел осигуряване на нормалното движение на автомобилите по републиканския път и недопускане на пътно транспорнти произшествия. Основният мотив за избора на този вид процедура е безопастността при движението по пътищата, отворени за обществоено ползване и съблюдаването в този аспект на обществени интереси, животът и здравето на хората, както и предотвратяване на евентуални вреди от всякакъв вид характер, които биха могли да настъпят при възможното неизпълнение на дейностите по поддържане на пътищата, в случай, че същите не бъдат възложени за изпълнение своевременно. Налице са неотложна и непредвидима нужда от възлагане на поръчката, тъй като противното ще доведе до нарушаване на безопасното управление на пътищата и поддържането им ще възпрепятства ефективната защита на обществения интерес, свързан с беопасността на ползвателите на пътната инфраструктура като цяло. Настоящата процедура следва да бъде стартирана неотложно в противен случай се застрашава живота и здравето на хората. Всички изложени по–горе обстоятелства в своята съвкупност обуславят необходимостта от провеждане на процедура и се обективират като „Изключителни обстоятелства” и „Непредвидени обстоятелства” по смисъла на § 2, т. 17 и т. 27 от Допълнителните разпоредби на ЗОП. Целта на провеждането на процедурата по чл. 182, ал. 1, т. 1 от ЗОП е обезпечаването на дейностите по зимно поддържане, текуща подръжка и ремонтни дейности при аварийни ситуации на ул. „Георги Димитров“ и ул. „Райко Даскалов“ в гр. Искър по ул. „Георги Димитров“ и ул. „Райко Даскалов“ в гр. Искър (Републикански път II-13). Дейностите, обект на настоящата процедура са възникнали след провеждане на сходните процедури в община Искър и не са могли да се предвидят при полагане на дължимата грижа. Горецитираните обстоятелства, с които се обуславя наличието на „неотложност“ не се дължат на Възложителя и поради възникналите изключителни обстоятелства се налага неотложно възлагане без да могат да се спазят сроковете по чл. 178, ал. 2 и ал. 3 от ЗОП. Покана за участие в настоящата проедура е отправена до : „ПСТ ПЛЕВЕН” ЕООД с ЕИК 201892554 ул. «Редута» № 2 тел: 064 680943; факс: 064 681591 e-mail: pstpleven@abv.bg Прогнозната стойност на процедурата е 22 500,00 лева без ДДС. Като доказателства за посочените мотиви в раздел V, които продължават в раздел VII, Възложителят - Община Искър прилага следните документи: сигнално писмо с рег.№ 66-02-12/15.11.2016 г. до Г-н Ивайло Денчев – Директор на Областно пътно управление гр. Плевен, с копие до г-жа Ралица Добрева – Областен управител на област Плевен, писмо изх.№969/25.11.2016 г. на ОПУ-Плевен, Заповед № 458 от 01.12.2016 г. за назначаване на комисия за оглед на място и констатиране на съществуващото състояние на пътя.., както и Констативен протокол от 01.12.2016 г. на назначената комисия. Последните са публикувани на сайта на община Искър, в профила на купувача на адрес: http://iskarbg.nit.bg/proceduri/pr-08/

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Срок за подаване на жалби - 10-дневен срок от публикуване на настоящото решение.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

20.12.2016 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

инж. Валентин Василев Йорданов

VIII.2) Длъжност

Кмет на община Искър