Версия за печат

01605-2016-0013

BG-София: 06 - Финансови услуги (Застрахователни услуги, Банкови и инвестиционни услуги)

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ПОРЪЧКА - СПЕЦИАЛНИ СЕКТОРИ
Директива 2004/17/EO

Услуги

РАЗДЕЛ I: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и място/места за контакт
Национален идентификационен No (ЕИК): 175405647

БДЖ-Пътнически превози ЕООД, ул.Иван Вазов №3, За: Вера Захова; Любомир Младенов, Република България 1080, София, Тел.: 0884 228812; 0884 929409, E-mail: vzahova@bdz.bg, Факс: 02 9800494

Място/места за контакт: отдел Обществени поръчки, отдел Финансов мениджмънт

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възложителя: www.bdz.bg.

Адрес на профила на купувача: htpp://www.bdz.bg/bg/profile.html.

Електронен достъп до информация: http://www.bdz.bg/bg/proceduri-po-zop/predostaviane-na-finansovi-uslugi-ot-bankovi-institucii-za-nujdite-na-bdj-putnicheski-prevozieood-5507.html.

Адреси и места за контакт, от които може да бъде получена допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, от които могат да бъдат получени спецификации и допълнителни документи: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Основна дейност

Железопътни услуги

I.3) Възлагане на поръчка от името на други възлагащи органи

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

II.1) Описание
II.1.1) Заглавие на поръчката, предоставено от възложителя

„Предоставяне на финансови услуги от банкови институции за нуждите на „БДЖ-Пътнически превози”ЕООД"

II.1.2) Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите
Услуги
Категория услуги: 6 (06 - Финансови услуги (Застрахователни услуги, Банкови и инвестиционни услуги))
Основна площадка или място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите:
на територията на Република България
Код NUTS: BG
ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката или покупката/ите

„Предоставяне на финансови услуги от банкови институции за нуждите на „БДЖ-Пътнически превози”ЕООД".В рамките на настоящата обществена поръчка "БДЖ-Пътнически превози" ЕООД цели да избере 5 (пет) банки по смисъла на Закона за кредитните институции, които да предоставят финансови услуги и продукти и свързаните с тях дейности при спазване изискванията и ограниченията на чл.13б от Правилника за реда за упражняване правата на държавата в търговските дружества с държавно участие в капитала /ПРУПДТДДУК/. „БДЖ–Пътнически превози” ЕООД e възложител на обществени поръчки по смисъла на чл.7, т.5 във връзка с чл.7в от ЗОП. „БДЖ–Пътнически превози” ЕООД е еднолично дружество с ограничена отговорност с едноличен собственик на капитала (100%) – „Холдинг БДЖ” ЕАД, което е търговско дружество със 100% държавно участие в капитала по смисъла на чл.13б, ал.1 във вр. с т.1.2 от Приложение №3 на ПРУПДТДДУК. Съгласно § 2 от Преходни и Заключителни разпоредби /ПЗР/ към Постановление на Министерски съвет /ПМС/ № 127 от 27.05.2013 г. за допълнение на ПРУПДТДДУК, разпоредбите на чл.13б от ПРУПДТДДУК се прилагат съответно и за дружествата, които лицата по чл.13б, ал.1 контролират. „БДЖ–Пътнически превози” ЕООД се явява дружество, контролирано от „Холдинг БДЖ” ЕАД /търговско дружество със 100% държавно участие в капитала, което попада сред кръга от лицата по чл.13б, ал.1/, който е негов едноличен собственик на капитала. „БДЖ–Пътнически превози” ЕООД е възложител по смисъла на т.3.1. от Приложение № 3 към чл. 13б от ПРУПДТДДУК, т.е. възложител с балансова стойност на паричните средства над 3 000 000 лв, за който са задължителни правилата за концентрация, определени в т. 3.2. – 3.5. Изискване на т.3.2. от посочения нормативен акт е нетната експозиция на подобен възложител към една кредитна или финансова институция да не надвишава 25% от общия размер на паричните средства на възложителя. Предвид, че „БДЖ–Пътнически превози” ЕООД има балансова стойност на паричните средства над 3 000 000 лв, следва да прилага правилата за концентрация, посочени в т.3 от Приложение №3 на ПРУПДТДДУК. Тъй като финансовите услуги са предмет на ЗОП – т.6„б“ от Приложение №2 към чл.5, ал.1, т.1 от ЗОП, то изборът на кредитни институции (банки) е подчинен, както на правилата на ЗОП, така и на правилата по Приложение №3 към чл.13б на ПРУПДТДДУК, в частта "Правила за концентрация, отчетност и контрол".

ІІ.1.6) Общ терминологичен речник (CPV)

66000000, 66110000

Описание:

Финансови и застрахователни услуги
Услуги в областта на банковото дело

ІІ.1.7) Поръчката попада в обхвата на Споразумението за държавни поръчки (GPA)

НЕ

II.1.8) Обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

II.1.9) Информация относно вариантите
Ще бъдат приемани варианти

НЕ

II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Обществената поръчка e за предоставяне на финансови услуги, включващи следните идентични за всеки изпълнител дейности: 1. Финансирания, в т.ч.: 1.1. Издаване на банкови гаранции в полза на трети лица; 1.2. Промяна на условията по издадена банкова гаранция в полза на трети лица. 2. Платежни и свързани услуги, в т.ч.: 2.1. Разплащателни сметки – откриване/закриване, олихвяване; 2.2. Разплащания чрез системата BISERA; 2.3. Разплащания чрез системата RINGS; 2.4. Преводи във валута чрез системата TARGET2; 2.5. Изходящи/входящи преводи във валута чрез системата SWIFT; 2.6. Разплащания с банкови карти (на билетни каси) чрез дефиниран в лева POS терминал при възложителя; 2.7. Разплащания с банкови карти чрез виртуален POS терминал, дефиниран в лева; 2.8. Касови операции, в т.ч.: теглене и вноски в лева и валута от/по разплащателни сметки; 2.9. Издаване на дебитни карти за служители на „БДЖ–Пътнически превози” ЕООД; 2.10. Транзакции с дебитни карти на служители на „БДЖ–Пътнически превози” ЕООД. 3. Свободни парични средства – депозитни продукти в лева. Пълно описание на дейностите, включени във финансовите услуги – обект на настоящата обществена поръчка се съдържа в Техническата спецификация от документацията за участие. Посочената по-долу прогнозна стойност на обществената поръчка е делима в съотношение между първите 5/пет/ банкови институции, чиито оферти са получили най-висока комплексна оценка, съгласно Методиката за определяне на комплексната оценка на офертите от документацията за участие, като прогнозираният от Възложителя максимален финансов ресурс за изпълнение предмета на поръчката от всяка една избрана за изпълнител банка е, както следва: - 40% от общата прогнозна стойност или 332 784,01 лв.без ДДС за участника, чиято оферта е получила най-висока комплексна оценка; - 30% от общата прогнозна стойност или 249 588,01 лв.без ДДС за участника, чиято оферта е получила втора по ред най-висока комплексна оценка; - 10% от общата прогнозна стойност или 83 196,01 лв. без ДДС за всеки участник, класиран на трето, четвърто и пето място съобразно присъдените комплексните оценки.

Стойност, без да се включва ДДС
831960.05 BGN
II.2.2) Информация относно опциите
Опции

НЕ

II.2.3) Информация относно подновяванията
Тази поръчка подлежи на подновяване

НЕ

ІІ.3) Продължителност на поръчката или краен срок за изпълнение
Продължителност в месеци

60

РАЗДЕЛ ІІI: ПРАВНА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия във връзка с поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

1.Гаранция за участие, определена от Възложителя в размер на 4200,00 лева, със срок на валидност 180 календарни дни след крайния срок за получаване на оферти за участие. Гаранцията за участие се представя по избор на участника под формата на безусловна и неотменяема банкова гаранция по приложения към документацията образец (Приложение №10) или парична сума (депозит), внесена по сметката на “БДЖ-Пътнически превози” ЕООД в лева в Банка ОББ, клон „Света София”, IBAN: BG 57UBBS80021052226520, BIC: UBBSBGSF. Когато гаранцията за участие е представена под формата на безусловна и неотменяема банкова гаранция, тя задължително следва да е издадена от банка, различна от участника в настоящата обществена поръчка. В нареждането за плащане задължително следва да бъде записано: Гаранция за участие в открита процедура по ЗОП за възлагане на обществена поръчка с предмет: „Предоставяне на финансови услуги от банкови институции за нуждите на „БДЖ-Пътнически превози”ЕООД”. За задържането и освобождаването на гаранциите за участие се прилагат разпоредбите на чл.61 и чл.62 от ЗОП. 2. Участниците, определени за изпълнители, представят гаранция за изпълнение, в размер на 1 % от стойността на съответния договор. Гаранцията се представя в една от следните форми: безусловна и неотменяема банкова гаранция в оригинал по приложения към документацията за участие образец - Приложение № 11, със срок на валидност 30 /тридесет/ дни след изтичане на срока на договора, или парична сума/ депозит/, внесена по банкова сметка на Възложителя. Когато гаранцията за изпълнение е представена под формата на безусловна и неотменяема банкова гаранция, тя задължително следва да е издадена от банка, различна от изпълнителя на настоящата обществена поръчка. Условията за учредяване, задържането и освобождаването на гаранцията за изпълнение са уредени в проекта на договор - Приложение №9 - неразделна част от документацията за участие в процедурата.

ІІІ.1.2) Основни финансови условия и начини на плащане и/или позоваване на разпоредбите, които ги уреждат

Условията и начин на плащане са посочени в раздел IV от проекта на договор - Приложение № 9 от документацията за участие.

ІІІ.1.3) Правна форма, която трябва да придобие групата от икономически оператори, на която се възлага поръчката

Когато участникът, определен за изпълнител е обединение на физически и/или юридически лица, следва да се регистрира в регистър БУЛСТАТ.

ІІІ.1.4) Други особени условия
Изпълнението на поръчката е предмет на особени условия

ДА

Описание на особените условия

Чрез откритата процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет:„Предоставяне на финансови услуги от банкови институции за нуждите на „БДЖ-Пътнически превози”ЕООД за изпълнители на обществената поръчка ще бъдат определени за изпълнители класираните на първите пет места участници, получили най-висока комплексна оценка. Участниците, определени за Изпълнители, ще бъдат уведомени писмено и ще бъдат поканени за сключване на договори, при спазване на процентното съотношение, посочено в раздел II.2.1) Общо количество или обем от обявлението за обществената поръчка и в раздел III. Прогнозна стойност на обществената поръчка от Техническата спецификация към документацията за участиe.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Лично състояние на икономическите оператори, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

Оферта за участие в процедурата за възлагане на обществената поръчка може да представи всяко българско и чуждестранно физическо или юридическо лице или техни обединения. Офертата задължително съдържа: 1.Списък на документите, съдържащи се в офертата, съгласно чл.56, ал.1, т.14 от ЗОП, подписан от законния представител на участника или изрично упълномощено от него лице. Документите към офертата се представят подредени в папка, по реда, описан в списъка. Списъкът се поставя най-отгоре в папката. В него трябва да са описани всички документи, съдържащи се в офертата – плик № 1, плик № 2 и плик № 3, независимо от обстоятелството, че са поставени в три различни плика. 2. Представяне на участника, във връзка с чл.56, ал.1, т.1 от ЗОП, по приложен образец, Приложение №1 /обр.1/ към документацията за участие, съдържащо: а) посочване на единен идентификационен код по чл. 23 от Закона за търговския регистър, БУЛСТАТ и/или друга идентифицираща информация в съответствие със законодателството на държавата, в която участникът е установен, както и адрес, включително електронен, за кореспонденция при провеждането на процедурата; б) декларация по чл. 47, ал. 9 от ЗОП и, в) заверено от участника копие на валиден лиценз за извършване на банкова дейност, издаден от БНБ /ако участникът е банка със седалище в Република България/ или на валиден лиценз за извършване на банкова дейност на територията на Република България чрез клон, издаден от БНБ /ако участникът е банка със седалище в трета държава, която е получила разрешение от БНБ да извършва банкова дейност в Република България чрез клон/, или издадено разрешение/лиценз за извършване на банкова дейност от компетентните органи на държава членка на Европейския съюз, ведно с документите, удостоверяващи спазване на изискванията на чл. 20 – 22 вкл. от Закона за кредитните институции /ако участникът е банка, получила разрешение за извършване на банкова дейност от компетентните органи на държава - членка на Европейския съюз, която предоставя директно или чрез клон услуги на територията на Република България/, съгласно Закона за кредитните институции и Наредба № 2 от 22.12.2006 г. за лицензите, одобренията и разрешенията, издавани от Българската народна банка по Закона за кредитните институции. 2.1. Чуждестранните юридически или физически лица представят документите по а), б) и в) в официален превод, съгласно §1 т.16а от ДР на ЗОП. 3. В случай, че участникът е обединение, което не е юридическо лице, към офертата се представя и документ, с който е създадено обединението – оригинал или нотариално заверено копие, в което задължително се посочва представляващия. 4. Заверено копие от удостоверение за регистрация по ЗДДС /идентификационен № по ДДС/ или декларация в свободен текст за липса на такава регистация. 5. Нотариално заверено пълномощно на лицето, подписващо представянето на участника/офертата (оригинал) – представя се, когато представянето на участника/офертата не е подписано/а от управляващия и представляващ участника съгласно актуалната му регистрация, а от упълномощен негов представител. Пълномощното следва да съдържа всички данни на лицата (упълномощен и упълномощител), както и изявление, че упълномощеното лице има право да подпише представянето на участника/офертата и да представлява участника в процедурата. 6. Декларации: 6.1. Декларация по чл. 47, ал. 9 от ЗОП – Приложение №1 /обр.2/ към документацията за участие от съответните лица,съгласно чл. 47, ал. 4 от ЗОП /към представянето на участника/ 6.2. Декларация по чл. 56, ал.1, т.8 от ЗОП за съгласие за участие като подизпълнител, съгласно образеца – Приложение № 2 към документацията за участие. /Представя се задължително от подизпълнителите в случай, че участникът е декларирал ползването на подизпълнители към представянето по т. 2/ Продължава в раздел VI.3)Допълнителна информация

ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

Не се изискват. По своя преценка участниците могат да представят доказателства за икономическо и финансово състояние - съгласно чл.50 от ЗОП, чрез представяне на посочените в чл.50, ал. 1 от ЗОП документи, а при обективна невъзможност за представяне на документи по чл.50, ал.1, т.1 или т.2 от ЗОП - друг документ.

ІІІ.2.3) Технически възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията:

Не се изискват. По своя преценка участниците могат да представят доказателства за технически възможности, чрез представяне на посочените в чл.51, ал. 1 от ЗОП документи,относими към предмета на настоящата обществена поръчка.

ІІІ.3) Специфични условия за поръчки за услуги
ІІІ.3.1) Информация относно определена професия
Изпълнението на услугата е ограничено до определена професия

ДА

Позоваване на приложимата законова, подзаконова или административна разпоредба

Закон за кредитни институции, Наредба № 2 от 22.12.2006 г. за лицензите, одобренията и разрешенията, издавани от Българската народна банка по Закона за кредитните институции

ІІІ.3.2) Персонал, който отговаря за изпълнението на услугата
Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала, който отговаря за изпълнението на услугата

НЕ

РАЗДЕЛ ІV: ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита

ІV.2) Критерии за възлагане
ІV.2.1) Критерии за възлагане
Икономически най-изгодна оферта с оглед на:
Посочените по-долу критерии:
Показател: Неколичествени показатели; тежест: 40
Показател: Количествени показатели; тежест: 60
ІV.2.2) Информация относно електронен търг
Ще се използва електронен търг

НЕ

ІV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишни публикации относно същата поръчка

НЕ

ІV.3.3) Условия за получаване на спецификации и допълнителни документи или на описателен документ
Срок за получаване на искания за документи или за достъп до документи
10.05.2016 г.  Час: 16:30
Платими документи

ДА

Цена: 5 BGN
Условия и начин на плащане

Заинтересованите лица имат пълен достъп по електронен път до документацията за участие на сайта на „БДЖ – Пътнически превози” ЕООД: www.bdz.bg, раздел "Профил на купувача". Копие на документацията може да се предостави на всяко лице, което я изиска, включително и да се изпрати за негова сметка. В този случай документацията се заплаща в лева, по банков път, по банковата сметка на Възложителя "БДЖ - Пътнически превози" ЕООД, в ОББ, клон "Света София", BIC: UBBSBGSF, IBAN: BG 57 UBBS 8002 1052 2265 20, или в касата на Възложителя, на адрес: гр. София, ул. "Иван Вазов" №3, ет.2, стая 219, всеки работен ден от 8:00 до 16:30 часа. Посочената стойност за закупуване на документацията е в лева с включен ДДС.

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти и на заявления за участие
10.05.2016 г.  Час: 16:30
IV.3.5) Език/езици, на който/които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Официален/ни език/езици на ЕС:

BG
 

IV.3.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата
Продължителност в дни

150

IV.3.7) Условия за отваряне на офертите
Дата: 11.05.2016 г.  Час: 10:00
Място

гр.София, ул."Иван Вазов"№3, заседателна зала

Лица, които са упълномощени да присъстват при отварянето на офертите

Участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и други лица при действията на комисията по чл.68, ал.3 от ЗОП, при спазване на установения режим за достъп до сградата, в която се извършва отваряне на документите.

РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Информация относно периодичното възлагане
Това представлява периодично пвтаряща се поръчка

НЕ

VI.2) Информация относно средства от Европейския съюз
Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

НЕ

VI.3) Допълнителна информация

Продължава от раздел III.2.1 6.3.Декларация за липса на свързаност с друг участник по чл.55, ал.7 от ЗОП,както и за липса на обстоятелство по чл.8,ал.8, т.2 от ЗОП,съгласно образеца – Прил.№3 към документацията за участие. 6.4.Декларация за приемане на условията в проекта на договор във връзка с чл.56, ал.1, т.12 от ЗОП– попълнена и подписана от представляващия участника,съгласно образеца– Прил.№4 към документацията за участие. 6.5.Декларация по Закона за икономическите и финансови отношения с дружествата,регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим,свързаните с тях лица и техните действителни собственици–Прил.№5 към документацията за участие. 7. Когато участникът предвижда,че ще използва/няма да използва подизпълнители,които ще участват при изпълнението на обществената поръчка, в „Представяне на участника”–Приложение № 1/обр.1/ посочва подизпълнителите,както и вида на работите,които ще извършват и дела на тяхното участие. Лице,което е дало съгласие и фигурира като подизпълнител в офертата на друг участник не може да представя самостоятелна оферта. Когато участникът в процедурата е обединение,се прилага чл.56,ал.3 от ЗОП,а когато е чуждестранно физическо или юридическо лице или техни обединения се прилага чл.56,ал.4 от ЗОП. 8.Документ за гаранция за участие в оригинал Не могат да участват и задължително се отстраняват от участие в процедурата участници,при наличието на обстоятелства по чл.69,ал.1 и/или чл.47,ал.1, ал.2,т.2 и т.5 и ал.5 от ЗОП и в случай,че за участник се установи,че е дружество,регистрирано в юрисдикция с преференциален данъчен режим и/или че е свързано лице по смисъла на §1 от Допълнителните разпоредби на Търговския закон с Дружество,регистрирано в юрисдикция с преференциален данъчен режим съгласно§1,т.64 от Допълнителните разпоредби на Закона за корпоративното подоходно облагане. На основание чл.64,ал.3 отЗОП възложителят съкращава минималният 52-дневен срок за получаване на оферти при провеждане на открита процедура чрез използване на предвидените в закона способи. В Плик№2 с надпис „Предложение за изпълнение на поръчката” се поставят следните изискуеми документи и информация, свързани с изпълнението на поръчката: 1.Техническо предложение,попълнено съгласно прилож.образец,Пр.№7 към документацията за участие; 2.Подробен списък с всички клонове/банкови офиси,които участникът оперира във всяко едно населено място/групиран по брой населени места,съдържащ описание на адресите на клоновете във всяко населено място,контакти/-оригинал; 3.Справка/информация относно броя защитни механизми,които участникът е внедрил в платформата си за интернет банкиране(изброяват се изрично всички защитни механизми)-оригинал; 4.Документ,удостоверявящ актуален дългосрочен кредитен рейтинг на участника или компанията-майка на участника, присъден от една от следните рейтингови агенции:Standard & Poor's,Fitch Ratings,Moody’s,БАКР или др.международно-признати Агенции за кредитен рейтинг /АКР/:представя се заверено от участника копие на удостоверение с дата или се прилага извадка от публично-достъпна интернет страница,на която извадка е виден и адреса на тази страница; 5.Заверено от участника копие от справка по образец на БНБ за отношението на общата капиталова адекватност,изчислена към края на последния приключен тримесечен отчетен период преди датата на откриване на настоящата процедура,съгласно методиката на БНБ; 6.Заверено от участника копие от справка по образец на БНБ за коефициента на ликвидните активи,изчислен към края на последния приключен тримесечен отчетен период преди датата на откриване на настоящата процедура,съгласно методиката на БНБ; 7.Информация за срока за обслужване на плащанията от момента на нареждането им чрез платформата за интернет банкиране,с посочване на средния брой минути,необходими за извършване на плащане чрез платформата на интернет банкиране; 8.и 9.- описани в раздел В,II.2,т.8 и 9 от Условията за участие в открита процедура по ЗОПи указания за подготовка на офертата

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

Интернет адрес: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Съгласно чл.120 от ЗОП

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

31.03.2016 г. 

ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ