РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА
II.1)
Описание
II.1.1)
Наименование на поръчката, дадено от възложителя
Строителство на обект: Енергийна ефективност на многофамилна жилищна сграда бул.”България” 110 А,Б,В, във връзка с реализирането на Национална програма за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради”
II.1.2)
Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Строителство
Изграждане
Място на изпълнение:
град Стрелча
Код NUTS:
BG423
ІІ.1.3)
Настоящото обявление е за
Възлагане на обществена поръчка
ІІ.1.5)
Кратко описание на поръчката
А). Предмет:
Строителство на обект: Енергийна ефективност на многофамилна жилищна сграда бул.”България” 110 А,Б,В, във връзка с реализирането на Национална програма за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради”
Б). Основни дейности, включени в предмета на поръчката.
Настоящата обществена поръчка включва изпълнение на мерки за енергийна ефективност на многофамилна жилищна сграда, находяща се в град Стрелча, бул.”България” 110 А,Б,В, във връзка с реализирането на Национална програма за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради”. Предвидените енергоспестяващи мерки са:
Мярка за енергоспестяване № 1: Топлинно изолиране на външни стени.
Мярка за енергоспестяване №2: Топлинно изолиране на покрив.
Мярка за енергоспестяване №3: Топлинно изолиране на под.
Мярка за енергоспестяване №4: Подмяна на съществуващата стара дограма.
Мярка за енергоспестяване № 5 – Енергоспестяващо осветление в общите части на сградата.
ІІ.1.6)
Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)
45000000
Описание:
Строителни и монтажни работи
ІІ.1.7)
Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация
ІІ.1.8)
Обособени позиции
ІІ.1.9)
Ще бъдат приемани варианти
II.2)
Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1)
Общо количество или обем
Предмет на настоящата обществена поръчка е Строителство на обект: Енергийна ефективност на многофамилна жилищна сграда бул.”България” 110 А,Б,В, във връзка с реализирането на Национална програма за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради”.
Прогнозна стойност без ДДС
446033.87 BGN
ІІ.3)
Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ
III.1)
Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1)
Изискуеми депозити и гаранции
1.Гаранцията за участие е в размер на 4 000 /четири хиляди/ лева. Гаранцията за участие може да се внесе по банков път по сметка на Община Стрелча или може да се представи под формата на банкова гаранция. Когато участникът избере гаранцията за участие да бъде банкова гаранция, тогава това трябва да бъде безусловна и неотменима банкова гаранция в полза на Възложителя, със срок на валидност минимум 180 дни считано от крайния срок за подаване на офертата и да е изрично посочено, че е за настоящата Обществена поръчка. Когато участникът избере да внесе гаранцията за участие по банков път, това следва да стане с платежно нареждане, в което изрично се посочва Обществената Поръчка, за която се представя гаранцията. Сумата следва да бъде внесена по банков път на името на Възложителя на следната сметка:IBAN: BG95 TEXI 9545 3300 0822 00; BIC: TEXI BGSF при "Тексимбанк" АД, офис Стрелча, или в касата на общината.
2. Възложителят освобождава гаранциите за участие:
- Отстранените кандидати или участници - срок 5 /пет/ работни дни след изтичането на срока за обжалване на решението на възложителя за предварителен подбор, съответно за определяне на изпълнител;
- Класираните на първо и второ място участници - след сключване на договора за обществена поръчка.
- За останалите класирани участници - в срок 5 /пет/ работни дни след изтичане на срока за обжалване на решението за определяне на изпълнител.
- При прекратяване на процедурата за възлагане на обществена поръчка гаранциите на всички кандидати или участници се освобождават в срок 5 /пет/ работни дни след изтичане на срока за обжалване на решението за прекратяване.
Възложителят освобождава гаранциите без да дължи лихви за периода, през който средствата законно са престояли при него.
3.Възложителят задържа гаранцията за участие:
- до решаване на спора, когато кандидатът или участникът в процедура за възлагане на обществена поръчка обжалва решението, с което се обявяват резултатите от предварителния подбор, или решението за определяне на изпълнител.
4.Възложителят усвоява гаранцията за участие, ако участникът:
- Оттегли офертата си след изтичането на срока за получаване на офертите;
- Е определен за изпълнител, но не изпълни задължението си да сключи договор за обществената поръчка.
5.Гаранцията за изпълнение: Гаранцията за изпълнение на договора е в размер на 3 /три/ процента от стойността на договора без включен ДДС.
Гаранцията за изпълнение може да се внесе по банков път или може да се представи под формата на банкова гаранция.
Участникът, определен за Изпълнител на обществената поръчка, представя банковата гаранция или платежния документ за внесената по банков път гаранция за изпълнение на договора. Гаранцията за изпълнение на договора трябва да е представена към момента на подписване на договора за възлагане на обществената поръчка. Условията и сроковете за задържане или освобождаване на гаранцията за изпълнение се уреждат в договора за възлагане на обществената поръчка
Когато участникът избере гаранцията за изпълнение да бъде банкова гаранция, трябва да бъде издадена в примерната форма съгласно Образеца в тръжната документация.
При представяне на гаранцията в платежното нареждане или в банковата гаранция изрично се посочва договора, за който се представя гаранцията.
ІІІ.1.2)
Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат
1.АВАНСОВО ПЛАЩАНЕ в размер до 35 % /тридесет и пет процента/ от общата стойност на договора, без да включва стойността на непредвидените разходи. Авансовото плащане се извършва в срок до 15 (петнадесет) календарни дни, от датата на предоставяне на целево финансиране от страна на Българска банка за развитие по Националната програма за енергийна ефективност на многофамилните жилищни сгради.Авансовото плащане се изплаща след предоставянето на Гаранция за аванс.
2. Окончателно плащане в размер на останалата част от стойността на договора - платима след издаване на Акт обр. 15 на строежа, въвеждане на обекта в експлоатация и приемане на строителството от възложителя с Удостоверение за въвеждане в експлоатация и след преведено окончателно плащане от Българска банка за развитие.
ІІІ.1.3)
Изискване за създаване на юридическо лице, когато участникът, определен за изпълнител, е обединение на физически и/или юридически лица
Няма изискване за създаване на юридическо лице
ІІІ.2)
Условия за участие
ІІІ.2.1)
Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: I. Право на участие в обществената поръчка има всяко българско или чуждестранно физическо или юридическо лице, както и техни обединения.
II. Възложителят отстранява от участие в процедурата кандидат или участник, който не отговаря на изискванията на чл. 47, ал. 1, т. 1, б. „а“- „д“ /без б.”е”/, т. 2, т. 3 и т. 4, ал. 2, т. 1, т. 4 и ал. 5, т. 1 и т. 2 от ЗОП. Изискванията се отнасят и за подизпълнителите, и за членовете на обединение.
При подаване на офертата кандидатът или участникът удостоверява липсата на обстоятелствата с декларация. Декларират се и се доказва отсъствието на обстоятелствата, които изрично са посочени в настоящата тръжна документация. При подписване на договора за обществена поръчка участникът, определен за изпълнител, е длъжен да представи документи от съответните компетентни органи за удостоверяване липсата на обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, т. 1-4 и на посочените в обявлението обстоятелства по чл. 47, ал. 2, т. 1, 2, 4 и 5, освен когато законодателството на държавата, в която е установен, предвижда включването на някое от тези обстоятелства в публичен безплатен регистър или предоставянето им безплатно на възложителя.
III. Изискуеми документи и информация:1.Обр.1–З-е за участие с Пр. 1–Списък на документите, съд. се в офертата. 2.Обр.2- Адм. сведения. 3.Обр.3–Рег. документи на уч. 4. Обр.4–Декларация чл. 47, ал. 9 ЗОП. 5.Обр.5–Д-я чл. 56, ал. 1, т. 11 ЗОП. 6.Обр.6–Д-я за запознаване с всички обстоятелства и условия на общ. поръчка. 7.Обр.7–Д-я за задължаване да се спазват условията на поръчката и да не се разпространява данни, за нея. 8.Обр.8–Д-я за лип. на свър. с др. уч. или кан. в съотв. с чл. 55, ал. 7 от ЗОП, както и за лип. на обст. по чл. 8, ал. 8, т. 2 от ЗОП. 9.Обр.9–Д-я по чл. 55, ал. 5 от ЗОП за съг. за уч. като подизп.10.Обр.10–Д-я за чл. на обд. 11.Обр.11– Декларация за участието на подизпълнители. 12.Обр.12–Д-я, че участникът е посетил стр. пл. и се е запознал с усл.за стр.на м.. 13.Обр.13–Гаранция за участие. 14.Обр.14– Пълномощно от уч.и/или уч. в обд. и/или обд. и/или подизпъл. за подаване на оферта и/или подп. на док. 15.Обр.15–Създаване на обединение. 16.Обр.16– Пълн. от чл. на обд. 17. Обр. 17-Док. за изпл. на изискванията за изпълнени сх. стр. о.и сх. усл. 18 Обр. 18 – Застраховка професионална отговорност. 19. Обр.19 – Удост. за вп. в ЦПРС или екв.; 20 Обр. 20 – Декларация за техническото оборудване и механизация. 21.Образец № 21 – Кл. Експ.; 22Образец № 22 – Проф.а автб. 23 Образец № 23 – Дек. за ср. год. бр. на раб. и служ.; 24 Образец № 24 – Внед. Серт. за кач. 25. Образец № 25 – Д-я за приемане усл. на пр. на дог. 26. Образец № 26 – Декларация съгласно изискванията на НПЕЕМЖС, приета с ПМС 18 от 29.01.2015, изм. с ПМС 114 от 8.05.2015 на МРРБ. 27. Образец № 27 – Декларация по чл. 3 и чл. 5, т. 3 от Закона за икономическите и финансовите отношения с дружествата, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, свързаните с тях лица и техните действителни собственици. 28. Образец № 28- Техническо предложение.29. Образец № 29- Ценова оферта.
ІІІ.2.2)
Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: Не се предвиждат такива.
Минимални изисквания: Не се предвиждат такива.
ІІІ.2.3)
Технически възможности
Изискуеми документи и информация: Документи, с които се доказват:
1. - посочване на публичните регистри, в които се съдържа информация за актовете за въвеждане на строежите в експлоатация, която информация включва данни за компетентните органи, които са издали тези актове, стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото и вида на строителството, или
- удостоверения за добро изпълнение, които съдържат стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото, вида и обема на строителството, както и дали е изпълнено в съответствие с нормативните изисквания; удостоверенията съдържат и дата и подпис на издателя и данни за контакт, или
- копия на документи, удостоверяващи изпълнението, вида и обема на изпълнените строителни дейности;
2. Копие от застрахователна полица.
3. Удостоверения за регистрация или декларация в свободен текст за препращане към публичен регистър. Чуждестранните участници представят еквивалентни документи, съобразно националният си закон.
4. Вписването на образованието, професионалната квалификация и професионалния опит в Професионалната автобиография, която ще бъде неразделна част от офертата на кандидата.
5. Списък-декларация за средния годишен брой на работниците и служителите и за броя на ръководните служители на кандидата или участника за последните три години, освен когато кандидатът или участникът е посочил в офертата си, че ще използва подизпълнител или ресурсите на трето лице.
6. Списък - декларация за техническото оборудване, с което разполага кандидатът или участникът за изпълнение на обществена поръчка за строителство.
7. Копие от сертификати или еквивалентни.
Сертификатите трябва да са издадени от независими лица, които са акредитирани по съответната серия европейски стандарти от Изпълнителна агенция "Българска служба за акредитация" или от друг национален орган за акредитация, който е страна по Многостранното споразумение за взаимно признаване на Европейската организация за акредитация, за съответната област или да отговарят на изискванията за признаване съгласно чл. 5а, ал. 2 от Закона за националната акредитация на органи за оценяване на съответствието.
Забележки: При участие на обединения, които не са юридически лица, съответствието с критериите за подбор се доказва от един или повече от участниците в обединението. В случаите по чл. 49 от Закона за обществените поръчки изискването за регистрация се доказва от участника в обединението, който ще изпълни съответната дейност..
За доказване на техническите възможности, съгласно чл. 51а от ЗОП, участникът може да използва ресурсите на други физически или юридически лица при изпълнение на поръчката, при условие че докаже, че ще има на свое разположение тези ресурси. Това правило се прилага и когато кандидат или участник в процедурата е обединение от физически и/или юридически лица.
За доказване на техническите възможности, участникът не може да ползва ресурс от подизпълнител/и, освен ако подизпълнителят е предоставил ресурса си по реда на чл. 51а от ЗОП.
Чуждестранните участници доказват техническите изисквания с еквивалентни документи, съобразно националното си законодателство.
Минимални изисквания: 1. Участникът следва през последните 5 (пет) години, считано до изтичане крайния срок за подаване на оферти, да има изпълнено строителство, еднаква или сходна с предмета на поръчката.
Под строителство в обхвата на поръчката следва да се разбира строителство за изграждане, реконструкция или основен ремонт на сгради или други еквивалентни строителни обекти.
2. Участникът трябва да предостави валидна Застраховка за професионална отговорност за строителство или еквивалентна, съгласно Наредба за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството;
3. Участникът да бъде вписан в Централния професионален регистър на строителя при Камара на строителите в Република България за Първа група – Четвърта категория или еквивалентен регистър за чуждестранните участници, съобразно националният им закон.
4. Участникът да разполага със следните експерти:
Ключов Експерт № 1 - Ръководител на екипа – завършена минимална образователна степен "магистър" по следната специалност: ПГС/ССС или еквивалентна. не по-малко от 8 г. общ професионален опит; доказан опит като ръководител на екип, ръководна длъжност в управление и координация на инфраструктурни проекти в област, сходна с предмета на поръчката.
Ключов Експерт № 2 - Експерт по контрол на качеството - минимална образователна степен "магистър" инженер; най-малко 5 г.общ професионален опит; Удостоверение/Сертификат за преминато обучение за контрол върху качеството на изпълнение в строителството и за контрол на съответствието на строителните продукти със съществените изисквания за безопасност по ЗУТ или еквивалентно;
Ключов Експерт № 3 - Експерт здравословни и безопасни условия на труд – минимална образователна степен "магистър" инженер най-малко 5 г. общ професионален опит; Удостоверение/Сертификат за завършен курс за длъжностно лице по здраве и безопасност или еквивалентно;
Ключов Експерт № 4 – Технически ръководител – минимална образователна степен „Средно специално” Строителство и архитектура, или еквивалентна, най-малко 5 г. общ професионален опит.
5. Участникът трябва да има назначен на трудов или граждански договор, или да използва ресурс на други физически и юридически лица, при условията на чл. 51А от ЗОП, най-малко следния персонал, необходим за реализацията на обществената поръчка:
8 /осем/ лица на длъжност „Строителен работник” или еквивалентна.
4 /четири/ лица на длъжност „Общ работник” или еквивалентна.
6. Участникът трябва да разполага със следната механизация и техническо оборудване:
- Бордови камион – 1 бр.
- Фасадно скеле – 200 кв. м.
Допустимо е кандидатът да предложи еквивалентни машини или оборудване, които извършват еквивалентни строителни операции.
7. Участникът трябва да има сертификати, които удостоверяват съответствието на участника със стандарти за системи за управление на качеството:
- ISO 9001:2008 и/или еквивалентно;
Възложителят ще приеме и други еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки, както и други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството.
ІІІ.3)
Специфични условия при обществени поръчки за услуги
ІV.1)
Вид процедура
ІV.2)
Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1)
Критерии за оценка на офертите
Най-ниска цена
IV.3)
Административна информация
ІV.3.3)
Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
11.03.2016 г. Час: 17:00
Условия и начин на плащане
Заинтересуваните лица могат да получат документацията за участие на електронен адрес http://www.strelcha.bg/- профил на купувача, най-късно до часа и датата, посочени в Обявлението за обществената поръчка.
Пълен достъп до документацията за участие е осигурен на интернет страницата на Възложителя – http://www.strelcha.bg/.
Възложителят е длъжен да предостави документацията на всяко лице, поискало това, включително като му я изпрати за негова сметка по пощата или с куриер. В тези случаи възложителят изисква от лицата заплащането на документацията, като цената за нейното отпечатване и размножаване е 10 /десет/ лева без ДДС.
Цената на документацията се заплаща предварително в касата на Община Стрелча или по банков по следната банкова сметка:
Банка: Тексим АД,офис Стрелча
IBAN: BG81 TEXI 9545 8400 0822 01
BIC: TEXI BGSF
Код за плащане: 44 70 00
ІV.3.4)
Срок за получаване на оферти или заявления за участие
11.03.2016 г. Час: 17:00
IV.3.6)
Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие
IV.3.7)
Срок на валидност на офертите
IV.3.8)
Условия при отваряне на офертите
Дата: 14.03.2016 г. Час: 10:30
Място
Република България, Област Пазарджик, гр. Стрелча, пл.Дружба № 2
Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите
Отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и на други лица при спазване на установения режим за достъп до сградата, в която се извършва отварянето.
РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ
VI.2)
Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС
VI.3)
Допълнителна информация
Обществената поръчка ще се финансира с финансовата подкрепа на Национална програма за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради.
VI.4)
Процедури по обжалване
VI.4.1)
Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
VI.4.2)
Подаване на жалби
Жалби могат да се подават в 10 дневен срок от узнаването решението на Възложителя, съгласно чл. 120, ал. 5, т. 1 и ал. 6 от ЗОП.
VI.5)
Дата на изпращане на настоящото обявление
ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ