Версия за печат

00403-2014-0008

BG-София: 11 - Консултантски услуги по управление и стопанска дейност

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Услуги

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

Национален статистически институт, ул. Панайот Волов №2, За: Никос Самарас - и.д.началник на отдел ПД, България 1038, София, Тел.: 02 9857696, E-mail: nsamaras@NSI.bg, Факс: 02 9857225

Място/места за контакт: отдел "Правни дейности"

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.nsi.bg.

Адрес на профила на купувача: http://www.nsi.bg/bg/node/11527/..

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Министерство или друг държавен орган, включително техни регионални или местни подразделения

Основна дейност на възложителя

Друг: статистика

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

„Услуги по изпълнение на проект "Модернизиране на организацията и функционирането на Националния статистически институт“.

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Услуги
Категория услуги: 11
Място на изпълнение: гр.София и 28 ТСБ на територията на Република България
Код NUTS: BG411
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

Целта на процедурата е да се избере изпълнител, който да извърши „Услуги по изпълнение на проект "Модернизиране на организацията и функционирането на Националния статистически институт“, който се реализира с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Административен капацитет”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд, по договор № 14-11-21/25.08.2014 г.

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

79411000

Описание:

Консултантски услуги по общо управление

ІІ.1.7) Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация

НЕ

ІІ.1.8) Обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Предмет на възлагане на настоящата поръчка е реализиране на „Услуги за изпълнение на проект „Модернизиране на организацията и функционирането на Националния статистически институт“, съгласно условията, описани в Техническото задание.

Прогнозна стойност без ДДС
134604.17 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Завършване

30.06.2015 г. 


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

1. Гаранция за участие Гаранция за участие. Форма на гаранцията за участие. Размер на гаранцията за участие. Гаранцията за участие е в размер на 1% (един процент) от прогнозната стойност на договора за изпълнение на обществената поръчка. Гаранцията се представя в една от следните форми: а) депозит на парична сума по сметка на Възложителя; б) банкова гаранция в полза на Възложителя. Участникът сам избира формата на гаранцията за участие. Гаранцията за участие под формата на банкова гаранция следва да е със срок не по-малък от 90 дни, считано от последната дата за представяне на оферти. Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, всеки от участниците в обединението може да бъде наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията. При избор на гаранция за участие – парична сума, тя следва да се внесе по банков път по следната сметка: Банка: БНБ Централно управление, Банков код (BIC): BNBG BGSD, Банкова сметка (IBAN): BG84 BNBG 9661 3000 1190 01 Ако участникът избере да представи гаранцията за участие под формата на „парична сума”, платена по банков път, документът, удостоверяващ платената гаранция, следва да бъде заверен с подпис и печат от съответната банка и да се представи в оригинал. Ако участникът е превел парите по електронен път (електронно банкиране), той следва да завери съответния документ с неговия подпис и печат. В гаранцията за участие следва да бъде посочен предмета на поръчката, за който участникът кандидатства. Гаранцията за участие е в размер на 1 346 лв. Задържането и освобождаването на гаранцията за участие става при условията и по реда на чл. 61 и чл. 62 от ЗОП. Усвояването на гаранцията за участие от Възложителя става при условията и реда на чл.61, ал.2 от ЗОП; 2. Гаранция за изпълнение Гаранцията за изпълнение е в размер на 5% (пет процента) от стойността на договора за изпълнение на обществената поръчка. Гаранцията за изпълнение може да се внесе по банков път или може да се представи под формата на банкова гаранция. Участникът, определен за изпълнител на обществената поръчка, сам избира формата на гаранцията за изпълнение. Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, всеки от участниците в обединението може да бъде наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията. Участникът, определен за изпълнител на обществената поръчка, представя банковата гаранция или платежния документ за внесената по банков път гаранция за изпълнение на договора при неговото сключване. Гаранцията за изпълнение под формата на парична сума трябва да бъде внесена по следната сметка на възложителя: Банка: БНБ Централно управление, Банков код (BIC): BNBG BGSD, Банкова сметка (IBAN): BG83 BNBG 9661 3000 1190 01 Ако участникът, определен за изпълнител, избере да представи гаранцията за изпълнение под формата на „парична сума”, платена по банков път, документът, удостоверяващ платената гаранция, следва да бъде заверен с подпис и печат от съответната банка и да се представи в оригинал. В случай че участникът е превел парите по електронен път (електронно банкиране), той следва да завери съответния документ с подпис и печат. Когато участникът, определен за изпълнител на обществената, избере гаранцията за изпълнение да бъде банкова, тогава в нея трябва да бъде изрично записано, че тя е безусловна и неотменима, че е в полза на възложителя и че е със срок на валидност – (минимум) шестдесет дни след изтичане на срока на договора. При представяне на гаранция в платежното нареждане или в банковата гаранция изрично се посочва договора (наименование на обществената поръчка и обособената позиция), за който се представя гаранцията. Когато участник в процедурата е обединение от правни субекти, което не е юридическо лице, в документа за внесена гаранция или банковата гаранция следва да е отразено, че тя се внася от цялото обединение и ползва всички участници в обединението, а не само идентификация на единия от тях.

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

Плащането по настоящия договор се осъществява чрез банков превод от страна на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ по банкова сметка на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ. Заплащането по договора ще се извърши в български лева, по банков път, разпределено както следва: 1. Авансово плащане в размер на 40% (четирдесет процента) от стойността на договора, в срок от 14 (четиринадесет) календарни дни, считано от датата на сключване на договора; 2. Окончателно плащане в размер на 60% (шестдесет процента) от стойността на договора в срок до 14 (четиринадесет) календарни дни, считано от датата на двустранното подписване на окончателния приемо-предавателен протокол за приемането на изпълнението на поръчката в пълния й обем и издаване на оригинална фактура.

ІІІ.1.3) Изискване за създаване на юридическо лице, когато участникът, определен за изпълнител, е обединение на физически и/или юридически лица

Възложителят, с оглед предоставената му правна възможност в чл. 25, ал. 3, т. 2 от ЗОП, не поставя изискване за създаване на юридическо лице, в случай, че избраният за Изпълнител участник е обединение от физически и/или юридически лица.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: Участниците в процедурата трябва да притежават сертификат ISO 9001:2008 или еквивалентен с обхват съгласно предмета на обществената поръчка. Възложителят ще отстрани от участие в процедура за възлагане на обществена поръчка участник, който: 1. е осъден с влязла в сила присъда, освен ако е реабилитиран, за: 1.1. престъпление против финансовата, данъчната или осигурителната система, включително изпиране на пари по чл. 253 – чл. 260 от Наказателния кодекс; 1.2. подкуп по чл. 301 - чл. 307 от Наказателния кодекс; 1.3. участие в организирана престъпна група по чл. 321 - чл. 321а от Наказателния кодекс; 1.4. престъпление против собствеността по чл. 194 – чл. 217 от Наказателния кодекс; 1.5. престъпление против стопанството по чл. 219 - чл. 252 от Наказателния кодекс; 1.6. престъпление по чл. 313 от Наказателния кодекс във връзка с провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки. 1.7. престъпление по чл. 136 от Наказателния кодекс, свързано със здравословните и безопасни условия на труд, или по чл. 172 от Наказателния кодекс против трудовите права на работниците. 2. е обявен в несъстоятелност. 3. е в производство по ликвидация или се намира в подобна процедура съгласно националните закони и подзаконови актове; 4. е в открито производство по несъстоятелност, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, а в случай че участникът е чуждестранно лице – се намира в подобна процедура съгласно националните закони и подзаконови актове, включително когато неговата дейност е под разпореждане на съда, или участникът е преустановил дейността си; 5. има задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от ДОПК към държавата и към община, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, освен ако е допуснато разсрочване или отсрочване на задълженията, или има задължения за данъци или вноски за социалното осигуряване съгласно законодателството на държавата, в която участникът е установен; 6. е осъден с влязла в сила присъда за престъпление по чл. 313 от Наказателния кодекс във връзка с провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки; 7. при който лицата, посочени в чл. 47, ал. 4 от ЗОП, са свързани лица по смисъла на § 1, т. 23а от допълнителните разпоредби на Закона за обществените поръчки с Възложителя или със служители, на ръководна длъжност в неговата организация; 8. които са сключили договор с лице по чл. 21 или чл. 22 от Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси. С оглед спазването на изискванията на Закона за обществените поръчки, при подаване на офертата за участие, участниците удостоверяват липсата на обстоятелствата по чл. 47, ал. 9 от закона с декларация, която се попълва, подписва и подпечатва, съгласно приложения образец – от лицата, които представляват участника.
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: Наличието на финансов ресурс се доказва с един или няколко от следните документи: 1. удостоверение от банка; 2. годишния финансов отчет или някоя от съставните му части /най-малко баланс или ОПР/ за 2013г. В случай, че ГФО или някоя от съставните му части за 2013 г. на участника е публикуван в публичен регистър в Република България, участникът може да не представя копие от ГФО или някоя от съставните му части, но следва изрично да посочи къде точно е публикувана изисканата информация.
Минимални изисквания: Участникът трябва да разполага с финансов ресурс за осигуряването на материали, консумативи, средства за работна заплата и свързаните с нея данъци и осигуровки, и други в размер на 60 000 лв. (шестдесет хиляди лева).
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: 1.Това обстоятелство се доказва със справка- декларация по Образец №6, съдържаща списък на реализирани услуги, еднакви или сходни с предмета на поръчката, изпълнени през последните три години, считано от датата, определена като краен срок за подаване на офертите. Описаните в декларацията реализирани услуги трябва да бъдат придружени от доказателства за извършените дейности, които се предоставят под формата на удостоверение, издадено от получателя на услугата или от компетентен орган, или чрез посочване на публичен регистър, в който е публикувана информация за услугата; 2.Това обстоятелство се доказва със справка- декларация по Образец №6, съдържаща списък на реализирани услуги, еднакви или сходни с предмета на поръчката, изпълнени през последните три години, считано от датата, определена като краен срок за подаване на офертите. Описаните в декларацията реализирани услуги трябва да бъдат придружени от доказателства за извършените дейности, които се предоставят под формата на удостоверение, издадено от получателя на услугата или от компетентен орган, или чрез посочване на публичен регистър, в който е публикувана информация за услугата; 3.Документи, които посочват образованието, професионалната квалификация и професионалния опит на кандидата или участника и/или на ръководните му служители, включително на лицата, които отговарят за извършването на услугата.
Минимални изисквания: 1.Участникът следва да притежава опит в извършването на услуги за изготвяне на функционални и/или организационни анализи и планиране на мерки за изграждане на институционален капацитет, извършване на оценка на въздействието и/или анализи на нормативната уредба, и/или на политики, и/или на европейски практики в областта на публичните политики, обучения на служители от държавната администрация, техническа помощ, свързана с дейността на работни групи, съставени от служители от държавната администрация и представители на заинтересовани страни, планиране и провеждане на комуникационни дейности и/или изготвяне и разпространение на информация за средствата за масова информация и/или изработване на информационни материали; 2.Потенциалните участници следва да са успешно изпълнили през последните 3 /три/ години минимум 1 (една) услуга за извършване на функционални и/или организационни анализи и минимум 1 (една) услуга за обучения; 3.Потенциалните участници следва да разполагат с екип от Ръководител и 4-ма експерти със съответните квалификация и опит. Изисквания за образование, квалификация и опит към експертите: Експерт 1: Ръководител на екипа – a) образователно-квалификационна степен „магистър“ или еквивалентна; б) професионален опит: най-малко 5 години общ професионален опит/трудов стаж в публичния или академичния или частния или неправителствения сектор; в) най-малко 5 години специфичен опит в реализацията на проекти, свързани с анализ на публични политики или анализи на функционирането на административни структури и предоставянето на услуги или провеждане на проучвания и изследвания в публичния сектор; г) управление и/или участие в най-малко 2 национални и/или международни проекта в публичната сфера. Експерти 2 и 3: Функционален анализ – a) образователно-квалификационна степен „магистър“ или еквивалентна. Единият от експертите следва да бъде юрист; б) професионален опит: най-малко 3 години общ професионален опит/трудов стаж в публичния или академичния или частния или неправителствения сектор; в) най-малко 2 години специфичен опит в извършване на анализи, оценка на въздействието и проучвания в областта на публичните политики; г) участие в най-малко 2 национални и/или международни проекта в публичната сфера. Експерт 4: Експерт Обучения – a) образователно-квалификационна степен „магистър“ или еквивалентна; б) професионален опит: най-малко 3 години общ професионален опит/трудов стаж в публичния или академичния или частния или неправителствения сектор; в) най-малко 2 години специфичен опит в организация на обучения за служители от държавната и/или местната администрация; г) участие в най-малко 2 национални и/или международни проекта в публичната сфера. Експерт 5: Експерт Комуникации – a) образователно-квалификационна степен „магистър“ или еквивалентна; б) професионален опит: най-малко 3 години общ професионален опит/трудов стаж в публичния или академичния или частния или неправителствения сектор; в) най-малко 2 години специфичен опит в организация на публични консултации и комуникационни дейности и кампании за структури от публичния или частния сектор; г) участие в най-малко 2 национални или международни проекта в публичната сфера. Предложените експерти трябва да притежават необходимата професионална квалификация и правоспособност за изпълнение на всички задачи, включени в обхвата на поръчката.
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги
ІІІ.3.1) За изпълнението на услугата се изисква определена професия

НЕ

ІІІ.3.2) Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала си, отговарен за изпълнението на услугата

ДА



РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Икономически най-изгодна оферта при:
Посочените по-долу показатели:
Показател: Техническа оценка; тежест: 60
Показател: Предлагана цена; тежест: 40

IV.3) Административна информация
ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
28.11.2014 г.  Час: 17:00
Платими документи

ДА

Цена: 6 BGN
Условия и начин на плащане

Съгласно изискванията на ЗОП Възложителят не поставя предварително изискване документацията за участие да бъде получавана на място, така че същата може да бъде изтеглена и от Рубриката „Профил на купувача” в сайта на Възложителя.Когато някой участник желае да получи документацията ня място или тя да му бъде изпратена за негова сметка, това може да стане приусловията са следните условия: Цената на документацията е 6,00 лв. (шест лева) с вкл. ДДС, като плащането трябва да бъде извършено по сметка на НСИ: Банка: БНБ Централно управление, IBAN: BG84 BNBG 9661 3000 1190 01, BIC: BNBG BGSD, или в касата на НСИ, като в платежното нареждане се посочва номера на решението на поръчката. Заплащането на документацията се изисква само в случаите на предоставянето й на място и изпращането й за сметка на участника, съгласно чл.28, ал.7 от ЗОП. Документацията за участие може да се заявява предварително на тел. 02 9857 230. Документацията се получава всеки работен ден от 10,00 часа до 17,00 часа на адрес - гр. София 1038, ул. Панайот Волов №2, стая 410, Деловодство, срещу представяне на документ, доказващ закупуването й по съответния ред.

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
01.12.2014 г.  Час: 17:00
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

90

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 02.12.2014 г.  Час: 13:00
Място

гр. София, ул. П. Волов №2 - ЦУ на НСИ

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

Съгласно чл. 68, ал. 3 от ЗОП.



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Tова представлява периодично възлагане на поръчка

НЕ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

Средствата за осъществяване на „Услуги за изпълнение на проект „Модернизиране на организацията и функционирането на Националния статистически институт“ са осигурени по проект „Модернизиране на организацията и функционирането на Националния статистически институт“, договор рег. № 14-11-21/25.08.2014 г. за предоставяне на безвъзмездна помощ по Оперативна програма „Административен капацитет“, съфинансирана от ЕС чрез Европейския социален фонд, Приоритетна ос 1 „Добро управление”, подприоритет 1.1: „Ефективна структура на държавната администрация”, Бюджетна линия: BG051PO002/14/1.1-08.

VI.3) Допълнителна информация

На основание чл. 64, ал. 3 от ЗОП срокът за подаване на оферти, считано от датата на публикуване на обявлението, е 40 дни. Обявлението е изпратено по електронен път, от датата на публикуване на обявлението в електронен вид възложителят предоставя пълен достъп по електронен път до документацията за участие в процедурата и в обявлението е посочен Интернет адрес, на който тя може да бъде намерена.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Съгласно чл. 120, ал. 5, т. 1 и ал. 6 ЗОП.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

21.10.2014 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ