Версия за печат

00138-2014-0039

BG-Шумен: 27 - Други услуги

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Услуги

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

Община Шумен, бул. "Славянски" № 17, За: Анатоли Николов, Република България 9700, Шумен, Тел.: 054 857705, E-mail: a.nikolov@shumen.bg, Факс: 054 800400

Място/места за контакт: Община Шумен, ет. 3, стая 333

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: http://www.shumen.bg/.

Адрес на профила на купувача: http://shumen.bg/zop/141010.htm.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие:

Община Шумен, бул. "Славянски" № 17, За: Деловодители, Република България 9700, Шумен, Тел.: 054 857653, E-mail: mayor@shumen.bg, Факс: 054 800400

Място/места за контакт: Община Шумен, ет. 2, стая 204

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Регионален или местен орган

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

„Зимно поддържане – снегопочистване, опесъчаване, лугиране на 142,524 км. общинска пътна мрежа, квартали на града и селата на територията на община Шумен за календарната 2015 г.”

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Услуги
Категория услуги: 27
Място на изпълнение: община Шумен
Код NUTS: BG333
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

Зимно поддържане – снегопочистване, опесъчаване, лугиране на 142,524 км. общинска пътна мрежа, квартали на града и селата на територията на община Шумен за календарната 2015 г. Чрез настоящата обществена поръчка възложителят ще обезпечи почистването от сняг и лед, третирането против заледяване и обезопасяването на общинските пътищата и улиците в селата и кварталите „Дивдядово”, „Мътница” и „Макак” против хлъзгане (опесъчаване) на пътните настилки и съоръжения по общинската пътна мрежа. Снегопочистването ще се извършва до опорен пункт на населеното място –кметство, магазин, обръщало и др. Възложителят може да възлага и снегопочистване на пътни участъци, свързани с нуждите на населението.

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

90620000, 90630000

Описание:

Услуги по почистване на улици от сняг
Услуги по почистване на улици от лед

ІІ.1.7) Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация

НЕ

ІІ.1.8) Обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Общинските пътища на територията на община Шумен, с обща дължина 142,524 км., със средна ширина на пътната настилка от 6,00 м. и улиците в селата и кварталите „Дивдядово”, „Мътница” и „Макак”, съгласно приложен списък към техническата спецификация.

Прогнозна стойност без ДДС
144000 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Начало

01.01.2015 г. 

Завършване

31.12.2015 г. 


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Възложителят не определя гаранция за участие в процедурата. Възложителят определя гаранция за изпълнение в размер на 5% от прогнозната стойност на поръчката. Задължение за представяне на гаранция за изпълнение възниква само за участника, определен за изпълнител на обществената поръчка. Гаранциите се представят в една от следните форми: 1.депозит на парична сума по сметка на Възложителя; 2.банкова гаранция в полза на Възложителя. Участникът сам избира формата на гаранцията за изпълнение. Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, всеки от участниците в обединението може да бъде наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията. При избор на гаранция за изпълнение – парична сума, тя следва да се внесе по банков път по следната сметка: IBAN BG56IABG74778400586700, BIC IABGBGSF, при банка „Интернешънал Асет Банк”АД, клон Шумен. Ако участникът избере да представи гаранцията за изпълнение под формата на „парична сума”, платена по банков път, документът, удостоверяващ платената гаранция, следва да бъде заверен с подпис и печат от съответната банка и да се представи в оригинал. Ако участникът е превел парите по електронен път (електронно банкиране), той следва да завери съответния документ с неговия подпис и печат. В гаранцията за изпълнение следва да бъде посочен предмета на поръчката, за който участникът кандидатства. В случай, че участникът представя банкова гаранция, то същата трябва да бъде открита в съответствие с условията по приложения в документацията образец на банкова гаранция. Гаранцията трябва да бъде неотменима и безусловна, с възможност да се усвои изцяло или на части. Същата следва да съдържа задължение на банката-гарант да извърши безотказно и безусловно плащане при първо писмено искане на възложителя, подписано от кмета на Община Шумен или упълномощено от него длъжностно лице. Валидността на гаранцията за изпълнение следва да бъде не по-малко от 60 календарни дни след изтичане на срока за изпълнение на договора. Банковите разходи по откриването на гаранциите са за сметка на участниците. Разходите по евентуалното им усвояване – за сметка на възложителя. Участникът трябва да предвиди и заплати своите такси по откриване и обслужване на гаранцията така, че размерът й да не бъде по-малък от определения в настоящата поръчка. Условията и сроковете за задържане или освобождаване на гаранцията за изпълнение, се уреждат с договора за възлагане на обществената поръчка между възложителя и изпълнителя. Договорът за възлагане на обществената поръчка не се сключва преди спечелилият участник да представи гаранция за изпълнение. Възложителят освобождава гаранцията за изпълнение, без да дължи лихви за периода, през който средствата законно са престояли при него.

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

Средствата за зимното поддържане на общинската пътна мрежа на територията на община Шумен и улиците в селата и кварталите „Дивдядово”, „Мътница” и „Макак” се осигуряват от целева субсидия и бюджета на общината. Плащането по настоящата услуга се ще осъществи по следния начин: 1.Авансово плащане към Изпълнителя на услугата в размер на 15% (петнадесет процента) от стойността на прогнозната цена без ДДС, което ще се осъществи до 10 (десет) дни от подписване на договора между Възложителя и Изпълнителя за услугата и след представяне от Изпълнителя на фактура. 2.Ежемесечни плащания на базата на ежемесечните актове, въз основа на фактура, акт обр. 19, количествени сметки, пътни листи и рекапитулация и след направени финансови корекции по качеството и обема на изпълнението.Разплащане се извършва в срок до 30 (тридесет) дни след представяне на фактура от страна на изпълнителя и двустранно подписан протокол за действително извършени работи.

ІІІ.1.3) Изискване за създаване на юридическо лице, когато участникът, определен за изпълнител, е обединение на физически и/или юридически лица

Възложителят, с оглед предоставената му правна възможност в чл. 25, ал. 3, т. 2 от ЗОП, не поставя и няма изискване за създаване на юридическо лице. В случай, че участникът участва като обединение, което не е регистрирано като самостоятелно юридическо лице, тогава участниците в обединението представят оригинал или нотариално заверено копие от учредителен документ – споразумение или договор. В случай, че участникът е обединение, участниците в обединението трябва да определят едно лице, което да представлява обединението за целите на поръчката. За целта участникът представя документ, подписан от лицата в обединението, в който посочва представляващия. Документът трябва да бъде представен от участника в оригинал или нотариално заверено копие и трябва да съдържа разпределение на дейностите от предмета на поръчката между участниците в обединението, както и ресурсите, с които ще участва всеки един от тях. Не се допускат промени в състава на обединението след подаването на офертата. Когато не е приложен документ (споразумение или договор) за създаването на обединение, или в приложения такъв липсват клаузи, гарантиращи изпълнението на горепосочените условия, или съставът на обединението се е променил след подаването на офертата, участникът ще бъде отстранен от участие в процедурата за възлагане на настоящата обществена поръчка. В случай, че участник в процедурата е обединение, което не е регистрирано като самостоятелно юридическо лице, всеки един от участниците трябва да отговаря на описаните по-горе административни изисквания по ЗОП. В този случай и съгласно чл. 56, ал. 3, т. 1 от ЗОП, когато участникът в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, декларацията по чл. 47, ал. 9 се представя за всяко физическо или юридическо лице, включено в обединението.

ІІІ.1.4) Други особени условия

Обстоятелства по чл. 47, ал. 2 от ЗОП, наличието на които е основание за отстраняване на участниците:е в открито производство по несъстоятелност, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, а в случай, че участникът е чуждестранно лице – се намира в подобна процедура, съгласно националните закони и подзаконови актове, включително когато неговата дейност е под разпореждане на съда, или участникът е преустановил дейността си;е лишен от правото да упражнява определена професия или дейност, свързана с предмета на възлаганата обществена поръчка, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението. Следва да се има предвид, че само лишаване от упражняване на професиите и дейностите, свързани с извършване на надзор в строителството, е пречка в участието на настоящата процедура;осъден с влязла в сила присъда, освен ако е реабилитиран за престъпление по чл.136 от Наказателния кодекс, свързано със здравословните и безопасни условия на труд, или по чл.172 от Наказателния кодекс против трудовите права на работниците;осъден с влязла в сила присъда за престъпление по чл. 313 от Наказателния кодекс във връзка с провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: Плик №1, съдържащ документи, съобразно изискванията на чл. 56, ал. 1, т. 1 до 6, т. 8 и т. 11-14 от ЗОП и с изискванията на възложителя:1.Списък на документите, съдържащи се в офертата, подписан от участника;2.Оферта – Образец №1;3.Декларация (Образец №2) - за регистрация по ЗТР, когато участникът е юридическо лице или едноличен търговец. Когато участникът е чуждестранно физическо или юридическо лице или техни обединения, представя документ за актуално състояние по регистрация, съгласно националното му законодателство. Документът трябва да бъде преведен на български език в официален превод; Когато участникът в процедурата е обединение Декларацията се представя от всеки член на обединението, съгласно чл. 56, ал. 3, т. 1 от ЗОП;4.Нотариално заверено пълномощно на лицето, упълномощено да представлява участника в процедурата;5.Документ, договор или споразумение за създаване на обединение, подписан от лицата, включени в обединението. В случай, че участникът е обединение, което не е юридическо лице, и лицето, подаващо офертата, не е изрично вписано в споразумението, с което се създава обединението, следва да бъдат представени и нотариално заверени пълномощни от всички участници в обединението, с които упълномощават това лице;6.Декларация за обстоятелства по чл. 47, ал. 1 и 5 от ЗОП и посочените в обявлението изисквания по чл. 47, ал. 2 от ЗОП, попълнена по Образец № 3 (оригинал). В случай, че участникът е юридическо лице, декларацията се подписва задължително от лицата, посочени в чл. 47, ал. 4 от ЗОП. В случай, че участникът е обединение, декларация се представя за всяко физическо или юридическо лице, включено в обединението, съобразно чл. 56, ал. 3, т. 1 от ЗОП. Когато деклараторът е чуждестранен гражданин, декларацията/ите, които са на чужд език се представя/т и в превод на български език;7.Декларация по чл. 56, ал. 1, т. 8 от ЗОП (Образец № 4) за използване /неизползване на подизпълнители и списък с имената им;8.Декларация за съгласие за участие като подизпълнител (Образец № 5). Когато офертата предвижда участие на подизпълнители, в нея се посочват имената на подизпълнителите. Декларацията се попълва от всеки подизпълнител поотделно;9.Доказателства за техническите възможности и квалификацията на участника,посочени вІІІ.2.3)от настоящото обявление;10.Декларация по чл. 56, ал. 1, т. 6 от ЗОП (Образец № 10) за липса на свързаност с друг участник в съответствие с чл. 55, ал. 7 от ЗОП, както и за липса на обстоятелство по чл. 8, ал. 8, т. 2 от ЗОП;11.Декларация по чл. 56, ал. 1, т. 11 от ЗОП, че са спазени изискванията за закрила на заетостта, включително минимална цена на труда и условията на труд – Образец № 11;12.Декларация за приемане на условията в проекта на договора – Образец № 12;12.Плик №2 със съдържание „Предложение за изпълнение на поръчката”, се изготвя съобразно Образец № 13;13.Плик №3 „Предлагана цена”, се поставя задължително ценовото предложение, съгласно чл. 56, ал. 1, т. 10 от ЗОП, попълнено по Образец №14.
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: Възложителят не поставя изисквания за икономически и финансови възможности на участниците.
Минимални изисквания: Възложителят не поставя изисквания за икономически и финансови възможности на участниците.
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Списък на услугите, които са еднакви или сходни с предмета на поръчката, извършени през последните 3 (три) години, считано от датата, определена като краен срок за представяне на офертите, включително стойностите, датите и получателите, заверена от управителя, заедно с доказателства за всяка услуга, посочена в списъка, под формата на удостоверения, издадени от получателя на услугата. Всяко удостоверение следва да съдържа информация за получателя на услугата, предмета на услугата, нейната стойност, дата на сключване и изпълнение. Възложителят си запазва правото да извършва проверки за съответствие на удостоверенията с действително извършената работа. При установяване на несъответствие, участникът се отстранява от процедурата; 2. Декларация и списък по чл. 51, ал. 1, т. 3 от ЗОП за техническото оборудване (собствено или наето), с което разполага участникът за изпълнение на поръчката. Наличието на декларираната техника се доказва с копия на: регистрационни талони на превозните средства, фактури за закупуване на техника и/или извлечения от инвентарна книга – за собствената техника; договори за наем/ползване/лизинг, придружени със заверени документи за собственост на името на наемодателя (талони, фактури) – за наетата/ползвана техника; 3. Декларация и списък на допълнително техническото оборудване (собствено или наето), което ще бъде привлечено допълнително за снегопочистване при настъпване на опасни метеорологични явления със срок на привличане до два часа от момента на предаване на искане от Възложителя. Наличието на декларираната техника се доказва с копия на: регистрационни талони на превозните средства, фактури за закупуване на техника и/или извлечения от инвентарна книга – за собствената техника; договори за наем/ползване/лизинг, предварителен договор за използване на допълнителната техника, придружени със заверени документи за собственост на името на наемодателя (талони, фактури) – за наетата/ползвана техника; 4. Декларация и списък по чл. 51, ал. 1, т. 4 от ЗОП от участника за разполагаемия квалифициран персонал – квалифицирани специалисти, които ще вземат участие в изпълнението на поръчката, а именно: технически ръководител, машинисти, шофьори и работници. За доказване наличието на необходимия брой персонал, включен в списъка се посочва образованието, професионалната квалификация и професионалния опит квалифицирания персонал;
Минимални изисквания: 1. Участникът да е изпълнил през последните 3 (три) години, считано до датата, определена като краен срок за подаване на оферти, услуги, еднакви или сходни с предмета на поръчката, на обща стойност не по малко от 1 (един) път прогнозната стойност на поръчката. Под услуги със сходен предмет на поръчката да се разбира услуги по почистване на улици и/или пътища от сняг и лед и третирането на същите срещу заледяване; 2. Участникът да разполага най-малко със следното собствено или наето оборудване, собствено или наето, предвидено или налично за изпълнение на договора: - Роторен снегорин – 1 бр.; - Снегорин с гребло – 10 бр.; - Пясъкоразпръсквачи – 4 бр.; - Лугоразпръсквачи – 2 бр.; - Челен товарач – 4 бр.; - Автогрейдер – 1 бр.; - Влекач – 1 бр.; - Лек автомобил с повишена проходимост – 1 бр.. 3. Участникът е необходимо да докаже възможността за привличане на допълнителна техника за снегопочистване при настъпване на опасни метеорологични явления със срок на привличане до два часа от момента на предаване на искане от Възложителя: - Роторен снегорин – 1 бр.; - Снегорин с гребло – 5 бр.; - Пясъкоразпръсквачи – 1 бр.; - Лугоразпръсквачи – 1 бр.; - Челен товарач – 2 бр.; - Автогрейдер – 1 бр.; - Влекач – 1 бр.. 4. Участникът да разполага най-малко със следния квалифициран персонал – квалифицирани специалисти, които ще вземат участие в изпълнението на поръчката, а именно: технически ръководител – 2 (двама) и машинисти, шофьори, работници – 25 (двадесет и пет); Участник в процедурата може да използва ресурсите на други физически и/ или юридически лица при изпълнение на поръчката, при условие че представи документи, доказващи, че има на свое разположение тези ресурси. При участие на обединение, което не е юридическо лице, изискванията за технически възможности и/ или квалификация се прилагат към обединението участник, а не към всяко от лицата, включени в него, с изключение на съответна регистрация, представяне на сертификат или друго условие, необходимо за изпълнение на поръчката, съгласно изискванията на нормативен или административен акт и съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединение, съгласно чл. 25, ал. 8 от ЗОП.
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги
ІІІ.3.1) За изпълнението на услугата се изисква определена професия

НЕ

ІІІ.3.2) Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала си, отговарен за изпълнението на услугата

НЕ



РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Най-ниска цена

IV.3) Административна информация
ІV.3.1) Идентификационен номер на поръчката, даден от възложителя

00138-2014-0039

ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
10.11.2014 г.  Час: 17:00
Платими документи

ДА

Цена: 10 BGN
Условия и начин на плащане

Документацията за участие се публикува в електронен вид на профила на купувача в деня на публикуването на обявлението. Пълен безплатен електронен достъп до документацията за участие е осигурен на www.shumen.bg. В случай, че заинтересовано лице желае документацията да му бъде предоставена от Възложителя, се прилагат правилата на чл.28 ал.7 от ЗОП и следва се да заплати сумата от 10 лв. (десет лева) с ДДС по бюджетна сметка на Община Шумен: IBAN BG85IABG74778400586700, BIC IABGBGSF, код за вид плащане 447000 в „Интернешънал Асет Банк”АД, клон Шумен, или на касата в Община Шумен.

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
10.11.2014 г.  Час: 17:00
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

90

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 11.11.2014 г.  Час: 10:00
Място

Община Шумен, етаж 3, зала 304

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

Участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и други лица при спазване на установения режим за достъп до сградата на Община Шумен.



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Tова представлява периодично възлагане на поръчка

НЕ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

НЕ

VI.3) Допълнителна информация

Допуснатите оферти ще бъдат оценявани по критерий „Най-ниска цена”(Кнц) по следната методика: К = К1 + К2 + К3 + К4 + К5 където: К1 – Цена за Снегопочистване на пътното платно с роторен снегорин на километър път. К2 – Цена за Снегопочистване с гребло на километър път. К3 – Цена за Опесъчаване, заедно с необходимите материали за извършване на дейността (пясък, сол и пясъчно - солни смески) за километър път К4 – Цена за Лугиране, заедно с необходимите материали за извършване на дейността за километър път К5 – Цена за Преход на техниката от базата на изпълнителя до конкретния обект на зимно почистване за километър път Общо: К = К1 + К2 + К3 + К4 + К5 = 100 т. (максимум) На първо място ще бъде класиран участникът, получил най-висока комплексна оценка „К” общо.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Съгласно чл. 120, ал. 5, т. 1 от ЗОП, жалба може да се подава в 10-дневен срок от изтичането на срока по чл. 27а, ал. 3 - срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за промяна.

VI.4.3) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби

Комисия за защита на конкуренцията, бул. "Витоша" № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

13.10.2014 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ