Версия за печат

00087-2014-0108

BG-София: Извършване, независимо с какви средства, на строителство, отговарящо на изискванията, указани от възлагащите органи

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ПОРЪЧКА
Директива 2004/18/EO

Строителство

РАЗДЕЛ I: ВЪЗЛАГАЩ ОРГАН

I.1) Наименование, адреси и място/места за контакт
Национален идентификационен No (ЕИК): 000696327

Столична община, ул. "Московска" №33, За: Теодор Христов, Република България 1000, София, Тел.: 02 9377366, E-mail: t.hristov@sofia.bg, Факс: 02 9377324

Място/места за контакт: Дирекция "Обществени поръчки и концесии", ул. "Париж" №3, партер, стая №1

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган: www.sofia.bg.

Адрес на профила на купувача: www.sofia.bg.

Адреси и места за контакт, от които може да бъде получена допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, от които могат да бъдат получени спецификации и допълнителни документи: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие:

Столична община, гр. София, ул. Московска №33, За: Фронт офис, Република България 1000, София, Тел.: 02 9377505

Място/места за контакт: Фронт офис

I.2) Вид на възлагащия орган

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги

I.4) Възлагане на поръчка от името на други възлагащи органи

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

II.1) Описание
II.1.1) Заглавие на поръчката, предоставено от възлагащия орган/възложителя

Рехабилитация на следните улици и булеварди от първостепенната улична мрежа, по обособени позиции: Обособена позиция №1. Реконструкция на бул. „Княз Александър Дондуков” от ул. „Кракра” до Младежки театър и на ул. „Кракра”; Обособена позиция №2. Рехабилитация на бул. "Витоша" от ул."Гургулят" до ул. "Бяла черква”; Обособена позиция №3. Рехабилитация на ул. "Koзлодуй" от бул."Княгиня Мария Луиза" до ул. "Константин Стоилов" – ул. „Индустриална”. Обособена позиция №4. Рехабилитация на бул. „Джеймс Баучър“ от бул. „Черни връх“ до площад „Велчова завера“; Обособена позиция №5. Консултантска услуга по чл.166, ал.1 от Закона за устройство на територията и свързаните с него подзаконови нормативни актове, включително изпълнение задълженията на координатор по безопасност и здраве съгласно „Наредба № 2 от 22 март 2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи”;

II.1.2) Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите
Строителство
Извършване, независимо с какви средства, на строителство, отговарящо на изискванията, указани от възлагащите органи 
Основна площадка или място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите:
гр. София
Код NUTS: BG411
II.1.3) Информация относно обществената поръчка, рамковото споразумение или динамичната система за покупки (ДСП)

Обявлението обхваща обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката или покупката/ите

Подробното описание на об. позиция №1, об. позиция №2, об.а позиция №3 и об.а позиция №4 се намира в Приложение Б. Описание на об. позиция № 5:Консултантска услуга по чл.166, ал.1 от Закона за устройство на територията и свързаните с него подзаконови нормативни актове, включително изпълнение задълженията на координатор по безопасност и здраве съгласно „Наредба № 2 от 22 март 2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи”. Обект на настоящата обособена позиция е Консултантска услуги по чл.166, ал.1 от Закона за устройство на територията (ЗУТ); по чл.168; чл.169б, ал.1; чл.176, ал.1 от ЗУТ; чл. 176а и чл. 176б, ал.1 от ЗУТ за съставяне технически паспорти на нови строежи и включва: 1.Консултантска услуги по чл.166, ал.1 от ЗУТ и свързаните с него подзаконови нормативни актове съгласно условията в документацията за участие, на обект: „Реконструкция на бул. „Княз Александър Дондуков” от ул. „Кракра” до Младежки театър и на ул. „Кракра”, както следва: - Упражняване на строителен надзор върху изпълнението на СМР и съответствието на извършващото се строителство с нормативните изисквания; строителните правила и нормативи; техническите, технологичните, сатинарно-хигиенните, екологичните и противо-пожарните изисквания; предвижданията на инвестиционния проект, договора за строителните работи; - Координиране на строителния процес до въвеждането на обекта в експлоатация; - Контрол на количествата, качеството и съответствието на изпълняваните строителни и монтажни работи и влаганите материали с Договора за изпълнение на строителството; - Проверяване на съответствието и подписване на количествените сметки и разплащателните документи, представени от изпълнителя на извършените СМР; - Наблюдаване за спазването на изискванията за здравословните и безопасни условия на труд; - Съставяне на актовете и протоколите в съответствие с нормативните изисквания; - Осигуряване на условия за безопасност на труда; - Контрол по опазване на околната среда; - Контролиране на съответствието на влаганите материали и продукти; - Мерки за недопускане на увреждане на трети лица и имоти от строителството; - Подписване на всички междинни и окончателни актове и протоколи; - Инструкции за точно и качествено изпълнение на строително-монтажните дейности; - Да изисква изготвянето на екзекутивна и друга техническа документация и подписва същата както и да я представи за съхранение; - Участие при съставянето на констативния акт по чл.176, ал.1 от ЗУТ; - Изготвяне на технически паспорт на строежа съгласно изискванията на ЗУТ и Наредба №5 / 28.12.2006 г.; - Да съхранява и предоставя при поискване от контролен орган на строителните книжа на строежа; - Изготвяне и представяне на окончателен доклад за въвеждане на обекта в експлоатация с издаване на Разрешение за ползване; - Изпълнение задълженията на координатор по безопасност и здраве съгласно „Наредба № 2 от 22 март 2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи” на обекта. Обхватът на поръчката включва и всички други дейности, предвидени в Закона, в технологичните правила и нормативи, или необходими за осигуряване на ефективен и качествен контрол при изпълнението на строително-монтажните работи на обекта. Продължава в Приложение Б.

ІІ.1.6) Общ терминологичен речник (CPV)

45000000, 71310000

Описание:

Строителни и монтажни работи
Консултантски инженерни и строителни услуги

ІІ.1.7) Поръчката попада в обхвата на Споразумението за държавни поръчки (GPA)

НЕ

II.1.8) Обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

ДА

Оферти могат да бъдат подадавани:
Само за една обособена позиция
II.1.9) Информация относно вариантите
Ще бъдат приемани варианти

НЕ

II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Съгласно описанието на обособените позиции в раздел II.1.5 и количествените сметки, неразделна част от документацията за участие.

II.2.2) Информация относно опциите
Опции

НЕ

II.2.3) Информация относно подновяванията
Тази поръчка подлежи на подновяване

НЕ

ІІ.3) Продължителност на поръчката или краен срок за изпълнение
Завършване

15.12.2015 г. 

РАЗДЕЛ ІІI: ПРАВНА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия във връзка с поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Гаранцията за участие в обществената поръчка се представя от участника в процедурата в размер: •За Обособена позиция №1:Реконструкция на бул. „Княз Александър Дондуков” от ул. „Кракра” до Младежки театър и на ул. „Кракра”-66666.00 (шестдесет и шест хиляди шестстотин шестдесет и шест) лева; •За Обособена позиция №2:Рехабилитация на бул. "Витоша" от ул."Гургулят" до ул. "Бяла черква””- 45000.00 (четиридесет и пет хиляди) лева; •За Обособена позиция №3:Рехабилитация на ул. "Koзлодуй" от бул."Княгиня Мария Луиза" до ул. "Константин Стоилов" – ул. „Индустриална”.- 25366.00 (двадесет и пет хиляди триста шестдесет и шест) лева; •За Обособена позиция №4:Рехабилитация на бул. „Джеймс Баучър“ от бул. „Черни връх“ до площад „Велчова завера“- 30000.00 (тридесет хиляди) лева; •За Обособена позиция №5:Консултантска услуга по чл.166, ал.1 от Закона за устройство на територията и свързаните с него подзаконови нормативни актове, включително изпълнение задълженията на координатор по безопасност и здраве съгласно „Наредба № 2 от 22 март 2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи”.- 4416.00 (четири хиляди четиристотин и шестнадесет) лева; Валидността на гаранцията за участие е до срока на валидност на офертата на участника. Гаранцията за изпълнение на договора за обществена поръчка е в размер на три на сто от стойност на договора за обществената поръчка без ДДС. Валидността на гаранцията за изпълнение за обособена позиция №1, №2 , №3 №4 и №5 следва да бъде до издаване на удостоверение за въвеждане на обекта в експлоатация. Гаранцията за авансово плащане(ако е приложимо) съгласно договора. Гаранциите се представят в една от следните форми: депозит на парична сума по следната банкова сметка на Възложителя (Столична община): Банка: Общинска банка, клон "Врабча" IBAN: BG 72 SOMB 9130 33 33008301 BIC: SOMBBGSF банкова гаранция, издадена в полза на Възложителя. Участниците в процедурата и определеният изпълнител избират свободно формата на гаранцията за участие и на гаранцията за изпълнение на договора за обществена поръчка. Ако участникът избере да предостави банкова гаранция, то тя трябва да бъде безусловна, неотменима и изискуема при първо писмено поискване, в което Възложителят заяви, че изпълнителят не е изпълнил задължение по договора за възлагане на обществената поръчка. Разходите по откриването и поддържането на гаранциите са за сметка на Изпълнителя. Изпълнителят трябва да предвиди и заплати своите такси по откриване и обслужване на гаранцията така, че размерът на получената от Възложителя гаранция да не бъде по-малък от определения в настоящата процедура. Възложителят освобождава гаранциите, без да дължи лихви за периода, през който средствата законно са престояли при него. Възложителят има право да задържи гаранциите за участие на процедурата в случаите по чл. 61 от ЗОП. Възложителят освобождава гаранциите за участие в процедурата в съответствие с чл. 62 от ЗОП.

ІІІ.1.2) Основни финансови условия и начини на плащане и/или позоваване на разпоредбите, които ги уреждат

За об. поз.№1,2,3 и 4:Съгл. проекта на договор: Чл.3.4. ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ превежда на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ аванс ........% -............../словом/ от стойността на договорените видове работи по чл.2.2. в размер на ...................... /словом/ с ДДС, в срок до 30 (тридесет) дни от подписване на акт за откриване на строителна площадка и представяне на банкова гаранция за авансово плащане в размер на 100 % от стойността на искания аванс. Гаранцията върху авансовото плащане се освобождава след отчитане разходването на целия размер на аванса. Чл.3.5. Разплащането на СМР се извършва по единични фирмени цени, съгласно предложението, въз основа на протокол за установяване на извършени СМР, съставен от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ и проверен и съгласуван с ИНВЕСТИТОРСКИ КОНТРОЛ и КОНСУЛТАНТА, упражняващ СТРОИТЕЛЕН НАДЗОР, сметка 22 и фактура, в 30 /тридесет/ дневен срок. Чл.3.6. Допускат се междинни плащания, при условията на чл.3.5., като пропорционално се приспада преведения аванс. Чл.3.7. Окончателното разплащане се извършва при условията на чл.3.5. в 30 (тридесет) дневен срок след подписване на констативен акт за установяване годността за приемане на строежа, като се приспада преведения аванс. За об. поз.№5:Съгл. проекта на договор: 1. В тридесет дневен срок от датата на подписване на Акт за откриване на строителна площадка ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ превежда на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ аванс за консултантска услуга по чл.166, ал.1 от ЗУТ, по чл.168; чл.169б, ал.1; чл.176, ал.1 от ЗУТ; чл. 176а и чл. 176б, ал.1 от ЗУТ за съставяне технически паспорти на нови строежи и свързаните с тях подзаконови нормативни актове съгласно условията в документацията за участие, за съответния обект в размер предложен от участника, от стойността на договора. 2. Възложителят заплаща на Изпълнителя 10 % от сумата в тридесет дневен срок от издаване на разрешение за строеж на съответния обект. 3. Възложителят заплаща на Изпълнителя 20 % от сумата в тридесет дневен срок от датата на подписване на Акт за откриване на строителна площадка на съответния обект. 4. Окончателно плащане се извършва в тридесет-дневен срок след получаване на Разрешение за ползване и технически паспорт на съответния обект.

ІІІ.1.4) Други особени условия
Изпълнението на поръчката е предмет на особени условия

НЕ

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Лично състояние на икономическите оператори, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

В откритата процедура за възлагане на обществената поръчка може да участва като подаде оферта всяко българско или чуждестранно физическо или юридическо лице или обединение от такива лица , закупило документацията, наричано по-нататък „заинтересовано лице”. От датата на подаване на офертата заинтересованото лице придобива статут на участник в процедурата . Участниците представят заверено от участника копие на документа за регистрация или единен идентификационен код, съгласно чл.23 от Закона за търговския регистър, когато участникът е юридическо лице или едноличен търговец, а когато е физическо лице – копие от документ за самоличност. Когато участникът в процедурата е чуждестранно физическо или юридическо лице документът се представя в официален превод. Когато не е представен единен идентификационен код, съгласно чл. 23 от Закона за търговския регистър, участниците са длъжни да представят удостоверение за актуално състояние – оригинал или нотариално заверено копие. Чуждестранните юридически лица трябва да приложат в официален превод еквивалентен документ на съдебен или административен орган от държавата, в която са установени, който изрично съдържа информация за законният/те представител/и на участника. Забележка: Когато участникът в процедурата е обединение, което не е юридическо лице Документът се представя за всяко физическо или юридическо лице в обединението. Когато участникът в процедурата е обединение, което не е юридическо лице: 1. Документите по ал.1, т.1 и 6 на чл. 56 от ЗОП се представят за всяко физическо или юридическо лице, включено в обединението; 2. документите по ал.1, т. 4 и 5 на чл. 56 от ЗОП се представят само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието за подбор по чл. 25, ал. 2, т. 6; 3. декларация по ал. 1, т. 11 от чл. 56 от ЗОП се представя само от участниците в обединението, които ще изпълняват дейности, свързани със строителството. Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, към офертата се представя и оригинал или нотариално заверено копие на документа, с който е създадено обединението. С този документ следва по безусловен начин да се удостовери, че участниците в обединението поемат солидарна отговорност за участието в обществената поръчка и за периода на изпълнение на договора. Като минимум док. За създаване на обединение задължително трябва да съдържа клаузи, които да гарантират, че: 1.всички членове на обединението са отговорни солидарно за изпълнението на целия договор; 2. всички членове на обединението са задължени да останат в него за целия период на изпълнение на договора. Участниците в обединението трябва да определят (упълномощават) едно лице, което да представлява обединението пред трети лица, по време на изпълнение на поръчката. В документа те трябва да определят и наименованието на участника. Не се допускат никакви промени в състава на обединението след подаването на офертата. Когато участникът в процедурата е чуждестранно физическо или юридическо лице или техни обединения, офертата се подава на български език, документът по ал. 1, т. 1 на чл. 56 от ЗОП се представя в официален превод, а документите по ал. 1, т. 4, 5, 6 и 11 на чл. 56 от ЗОП, които са на чужд език, се представят и в превод. Участниците носят цялата отговорност при допуснати изчислителни грешки. ПРИ ДОПУСНАТИ ГРЕШКИ И НЕСЪОТВЕТСТВИЯ В ЦЕНОВОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ И ПРИЛОЖЕНИЯТА КЪМ НЕГО, УЧАСТНИЦИТЕ СЕ ОТСТРАНЯВАТ (ДЕКЛАСИРАТ). От участие в откритата процедура се отстранява участник, за който е налице: обстоятелства по чл. 47, ал. 1, т. 1, ал. 2, т. 2 и т.5, ал.5 т. 1, по 47, ал. 1, т. 2 и т. 3, ал. 2, т. 1, т. 2а, т. 3 и т. 4, ал.5, т.2 от ЗОП.

ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

За доказване на икономическото и финансовото си състояние участниците представят следните документи: 1. заверено копие на счетоводните баланси и на отчетите за приходи и разходи за 2011, 2012 и 2013 г. когато публикуването им се изисква от законодателството на държавата, в която кандидатът е установен. Представянето на балансите и отчетите за приходите и разходите не се изисква, когато същите са вписани в Търговския регистър. В случай, че кандидатът е чуждестранно лице, следва да представи заверено копие от счетоводния баланс и отчета за приходите и разходите на кандидата за последните 3 (три) приключили финансови години според неговото законодателство. 2. копие на справките за приходите и разходите по видове и икономически дейности, част от отчета за приходи и разходи за 2011, 2012 и 2013 г. 3. За обособена позиция № 1: 3.1. справка по Образец № 8-1 за реализиран оборот от договори за изпълнение на строително - монтажни работи в пътното пътното и/или железопътното строителство - включително ново строителство и/или реконструкция и/или основен ремонт и/или рехабилитация, за последните три години (2011, 2012 и 2013 г.), в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си. 3.2. копие от застраховка „Професионална отговорност”, съгласно чл. 171 от ЗУТ за проектиране и строителство на обекти II категория. 4. За обособени позиции № 2, 3 и 4: 4.1. справка по Образец № 8-2-1, 8-3-1 и 8-4-1 за реализиран оборот от договори за проектиране на пътни обекти и/или релсов път - ново строителство и/или реконструкция и/или основен ремонт и/или рехабилитация, за последните три години (2011, 2012 и 2013 г.), в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си. 4.2.справка по Образец № 8-2, 8-3 и 8-4 за реализиран оборот от договори за изпълнение на строително - монтажни работи в пътното и/или железопътното строителство - включително ново строителство и/или реконструкция и/или основен ремонт и/или рехабилитация, за последните три години (2011, 2012 и 2013 г.), в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си. 4.3. копие на валидна застраховка „Професионална отговорност”, съгласно чл. 171 от ЗУТ за проектиране и строителство на обекти II категория. 5. За обособена позиция № 5: 5.1. справка по Образец № 8-5за оборота от консултантски услуги по чл.166, ал.1 от Закона за устройство на територията за последните три години (2011, 2012 и 2013 г.), в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си. Информацията за оборота в случай на участие на обединение, което не е юридическо лице, се представя само от онези членове на обединението, с които участникът доказва съответствието си със заложените критерии за подбор (минимални изисквания), съгласно чл. 56, ал. 3, т. 2 от ЗОП. 5.2. копие от валидна застраховка „Професионална отговорност”, съгласно чл.171, ал.1 и ал.2 от ЗУТ за строежи II категория. 5. Когато по обективни причини участникът не може да представи исканите от възложителя документи по т. 4.2, той може да докаже икономическото и финансовото си състояние с всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ. При констатиране от страна на участника, че не може да докаже икономическото и финансовото си състояние с изброените документи, той следва да отправи запитване до възложителя, в което да посочи документите, с които разполага. Запитването и отговорът се извършват по реда на Раздел IХ.5.

Изисквано минимално/ни ниво/а:

1. За обособена позиция № 1, № 2, № 3, № 4 1.1. Всеки участник трябва има реализиран оборот от договори за изпълнение на строително - монтажни работи в пътното и/или железопътното строителство - включително ново строителство и/или реконструкция и/или основен ремонт и/или рехабилитация, за последните три години (2011, 2012 и 2013 г.), в зависимост от датата, на която кандидатът или участникът е учреден или е започнал дейността си както следва: - За обособена позиция № 1- минимум от 18 000 000 (осемнадесет милиона) лева или тяхната равностойност във валута без ДДС, общо за трите години. - За обособена позиция № 2- минимум от 12 000 000 (дванадесет милиона) лева или тяхната равностойност във валута без ДДС, общо за трите години. - За обособена позиция № 3- минимум от 7 000 000 (седем милиона) лева или тяхната равностойност във валута без ДДС, общо за трите години. - За обособена позиция № 4- минимум от 7 000 000 (седем милиона) лева или тяхната равностойност във валута без ДДС, общо за трите години. 1.2. да има валидна застраховка „професионална отговорност” като лице, изпълняващо строителна дейност за строежи II категория. 2. За обособена позиция № 2, № 3, № 4 2.1. Всеки участник трябва има реализиран оборот от договори за проектиране на пътни обекти и/или релсов път - ново строителство и/или реконструкция и/или основен ремонт и/или рехабилитация, за последните три години (2011, 2012 и 2013 г.), в зависимост от датата, на която кандидатът или участникът е учреден или е започнал дейността си както следва: - За обособена позиция № 2- минимум 100 000 (сто хиляди) лв. или тяхната равностойност във валута без ДДС, общо за трите години. - За обособена позиция № 3- минимум 200 000 (двеста хиляди) лв. или тяхната равностойност във валута без ДДС, общо за трите години. - За обособена позиция № 4- минимум 200 000 (двеста хиляди) лв. или тяхната равностойност във валута без ДДС, общо за трите години. 3. За обособена позиция № 5: 3.1. Всеки участник трябва да има реализиран оборот от договори за Консултантска услуга по чл.166, ал.1 от Закона за устройство на територията, минимум 750 000 (седемстотин и петдесет хиляди) лв. общо за последните три години (2011, 2012 и 2013 г.), в зависимост от датата, на която кандидатът или участникът е учреден или е започнал дейността си; 3.2. . Всеки участник трябва да има валидна застраховка „професионална отговорност”, съгласно чл.171, ал.1 и ал.2 от ЗУТ за строежи II категория.

ІІІ.2.3) Технически възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията:

За доказване на технически възможности и квалификация участниците представят: 1. За обособена позиция №1, № 2, № 3 и № 4 : 1.1. за доказване на квалификацията на лицата, които ще изпълняват строителството - списък на лицата от екипа, които ще изпълняват поръчката по Образец №10-1,10-2, 10-3 и 10-4 придружен от следните документи: - Автобиография, подписана от съответния член на екипа (Образец № 11 ); - Заверени копия от дипломи за придобита професионална квалификация; - Заверени копия от релевантни дипломи/лицензи/удостоверения за Отговорник по контрола на качеството и Координатор по безопасност и здраве; - Заверени копия от документи, доказващи ангажираността на съответния специалист за изпълнение на обществената поръчка (копие от трудова книжка, справка НАП, граждански договор, декларация за съгласие и др.) Когато участникът няма сключен трудов договор с член на екипа, задължително трябва да представи подписана от съответното лице декларация, че е съгласен да участва в екипа и е запознат с условията на процедурата и изискванията на поръчката (Образец №10А). 1.2. за доказване на вписването в Централния регистър на Камарата на строителите – удостоверение за вписване в Централния регистър на Камарата на строителите за строежи втора група (строежи от транспортната инфраструктура) втора категория или съответните документи, съгласно националното законодателство на чуждестранните лица за посочения обхват на дейностите. 1.3. Копие на документ за собственост на акредитирана лаборатория за изпитване и контрол на качеството или копие на договор с такава лаборатория; сертификат за акредитация на лабораторията. 1.4. Копие на валиден сертификат за управление на качеството EN ISO 9001:2008г., или еквивалент с обхват , включващ строително-монтажни работи. 1.5. Копие на валиден сертификат за управление по отношение на околната среда EN ISO 14001:2004г. или еквивалент; 1.6. Копие на валиден сертификат за управление на здравословни и безопасни условия на труд OHSAS 18001:2007 или еквивалент; 2 За обособена позиция № 1: 2.1.За доказване на опита – списък съгласно Образец № 9-1 с договори за не по-малко от 3 обекта за строително - монтажни работи на пътни и/или железопътни обекти (без текущ ремонт и поддръжка) в условията на интензивно градско движение, за последните 5 години, считано до датата на подаване на документите за участие в процедурата за възлагане на обществената поръчка. Поне един от обектите да включва реконструкция на релсов път, с приложена система за намаляване на колебанията на релсовия път при движение по него. Поне 1 от обектите да включва част „Контактна и кабелна мрежа”. Поне 1 от обектите да включва част „ВиК”. Поне 1 от обектите да включва част „Улично осветление”. За обекти, изпълнени в условия на интензивно градско движение, се приемат обекти, изпълнени по уличната мрежа на областните градове на Република България или по уличната мрежа на градове с население над 30 000 жители, както и обекти, изпълнени по пътища от републиканската и общинската пътна мрежа на територията на областните центрове на Република България или на територията на градове с население над 30 000 жители. За посочените в списъка обекти следва да се приложат минимум 3 референции от Възложителите, с посочена стойност, дата и място на строителството, както и дали е изпълнено професионално и в съответствие с нормативните изисквания. Поне една от референциите да бъде за обекти, включващи релсов път с посочена система за намаляване на колебанията на релсовия път при движение по него. Ако участникът е подизпълнител по договор, сключен по реда на ЗОП, следва да бъде представена референция от Възложителя по съответния договор за обществена поръчка. Договори в процес на изпълнение не се приемат. Продължава в раздел VI. допълнителна информация....

Изисквано минимално/ни ниво/а:

1. Участник в процедурата трябва да отговаря на следните изисквания за технически възможности и квалификация: 1.1. За обособена позиция № 5: 1.1.1. Всеки участник трябва да е лицензиран съгласно чл.167 от ЗУТ за извършването на консултантски услуги по чл.166 от ЗУТ за строежи II категория. 1.1.2. Всеки участник трябва да има опит в извършването на Консултантска услуга по чл.166, ал. 1 от Закона за устройство на територията /ЗУТ/ за съставяне на комплексни доклади и/или упражняване на строителен надзор по време строителството, в т.ч. изготвяне на технически паспорти с издаване на Разрешение за ползване или Удостоверение за въвеждане на обекти в експлоатация - договори за минимум 5 /пет/ обекта, свързани със съставяне на комплексни доклади и упражнен строителен надзор през последните 3 години, считано от датата на подаване на офертите. 1.1.3. Задължителен минимален състав на екипа от физически лица (включващ основен и разширен списък), чрез които консултантът упражнява дейност по упражняване на строителен надзор, контрол на количествата, качеството и съответствието на изпълняваните строителни и монтажни работи и влаганите материали и задълженията на координатор по безопасност и здраве, по специалности: 1. архитектура или урбанизъм - 1; 2. промишлено и гражданско строителство, технология и механизация на строителството или строителство на сгради и съоръжения - 1; 3. топлотехника (отопление, вентилация и климатизация) – 1; 4. специалности, въз основа на които се придобива квалификация електроинженер - 2; 5. водоснабдяване и канализация - 2; 6. транспортно строителство – 4, в т.ч.: 6.1. пътно строителство – 2; 6.2. железопътно строителство – 2; 7. специалностите, въз основа на които се придобива квалификация инженер в областта на телекомуникациите - 1; 8. специалностите, въз основа на които се придобива квалификация технолог в областта на производствените процеси - 1; 9. специалностите, свързани със санитарно-хигиенните изисквания към строежите (лекари, инженери, архитекти и др.) - 1; 10. пожарна и аварийна безопасност или друга специалност, осигуряваща квалификация в областта на противопожарните строително-технически норми - 1; 11. специалностите, въз основа на които се придобива квалификация инженер геодезист - 1; 12. специалностите, въз основа на които се придобива квалификация инженер-геолог или хидрогеолог - 1; 13. ландшафна архитектура, паркоустройство - 1; 14. юрист - 1; 15. координатор по ЗБУТ – 2. 1.2.За обособени позиции № 2, 3 и 4: 1.2.1. Всеки участник трябва да има опит в проектирането на пътни обекти за последните 3 години, считано до датата на подаване на документите за участие в процедурата за възлагане на обществената поръчка - не по-малко от 3 договора за изпълнени работни/технически проекти за пътни обекти. Поне 1 от проектите да включва реконструкция на релсов път. 1.2.2.Всеки участник трябва да разполага с подходящ инженерно-технически състав от технически правоспособни лица, които ще изпълняват проектирането и строителството, включващ минимум следните позиции: 1.2.2.1. Инженер „Геодезия”: образователна степен магистър, специалност „Геодезия, фотограметрия или картография” или еквивалент; 1.2.2.2. Инженер „Пътно строителство”: образователна степен магистър, специалност „Транспортно строителство”, профил „Пътно строителство” или еквивалент; 1.2.2.3. Инженер „Релсов път”: образователна степен магистър, специалност „Транспортно строителство”, профил „Железопътно строителство” или еквивалент; 1.2.2.4. инженер „ВиК”: образователна степен магистър, специалност „ВиК” или еквивалент; 1.2.2.5. Електроинженер: образователна степен магистър, специалност „Електроснабдяване и електрообзавеждане” или еквивалент; 1.2.2.6. Инженер “Телефонизация”: образователна степен магистър, специалност „Телекомуникации” или еквивалент; Продължава в Приложение Б на съответния раздел. допълнителна информация....

ІІІ.3) Специфични условия за поръчки за услуги
ІІІ.3.1) Информация относно определена професия
ІІІ.3.2) Персонал, който отговаря за изпълнението на услугата

РАЗДЕЛ ІV: ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита

ІV.2) Критерии за възлагане
ІV.2.1) Критерии за възлагане
Икономически най-изгодна оферта с оглед на:
Посочените по-долу критерии:
Показател: За обособени позиции № 1, 2, 3 и 4:; тежест:
Показател: Оценка по финансов показател „предлагана цена”; тежест: 50
Показател: Оценка по технически показатели в това число: 1)Предложение за технология и организация изпълнението на строителството. Максимален брой точки 28., 2)Организация на ръководството на обекта и мерки по управление на качеството, опазване на околната среда и осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд. Максимален брой точки – 6., 3)Планиране изпълнението на обекта, включително временна организация на движението и мерки за намаляване на затрудненията за живущите, бизнеса (собственици, наематели на търговски площи) и преминаващото население в целевата зона, обект на интервенция. Максимален брой точки – 6.; тежест: 40
Показател: Оценка по показател „срок за изпълнение”; тежест: 10
Показател: За обособена позиция № 5:; тежест:
Показател: Оценка по финансов показател „предлагана цена” ; тежест: 80
Показател: Оценка по показател „срок за изпълнение”; тежест: 20
ІV.2.2) Информация относно електронен търг
Ще се използва електронен търг

НЕ

ІV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишни публикации относно същата поръчка

ДА

Обявление за предварителна информация

Номер на обявлението в ОВ на ЕС: 2014/S 022 - 033679 от 31.01.2014 г. 
Други предишни публикации
Номер на обявлението в ОВ на ЕС: 2014/S 045 - 075450 от 05.03.2014 г. 
ІV.3.3) Условия за получаване на спецификации и допълнителни документи или на описателен документ
Срок за получаване на искания за документи или за достъп до документи
01.08.2014 г.  Час: 16:00
Платими документи

ДА

Цена: 12 BGN
Условия и начин на плащане

Документацията за участие с подробни данни и изисквания необходими за подготовката на предложенията се получава всеки работен ден на ул."Париж" №3 ст.№1, след издаване на фактура на ул. "Париж" 3 ет. 2, ст.204 и заплащането й в касата на ул."Париж" № 3. ет. 2 ст. 201. Касата е с приемно време от понеделник до петък от 10.00 ч. до 12.00 ч. и 14.00 ч. до 16.00 ч., а последния ден от месеца от 10.00 ч. до 12.00. ч.При поискване от заинтересовано лице, придружено от платежен документа за стойността на документацията, Възложителят ще я изпрати по куриер за сметка на лицето, отправило искането. Цената на документацията се превежда по банкова сметка на Столична община: IBAN BG81 SOMB 9130 31 33008301 BIC SOMBBGSF, Общинска банка, клон "Врабча", ул. "Врабча" 6. От датата на публикуване в електрония регистър на АОП ще бъде предоставен достъп до документацията за участие в процедурата в профила на купувача на адрес www.sofia.bg

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие
11.08.2014 г.  Час: 17:30
IV.3.6) Език/езици, на който/които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Всеки от официалните езици на ЕС

 

IV.3.7) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата
Продължителност в дни

180

IV.3.8) Условия за отваряне на офертите
Дата: 12.08.2014 г.  Час: 11:00
Място

гр. София, сградата на СО, ул. Париж №3

Лица, които са упълномощени да присъстват при отварянето на офертите

Могат да присъстват участниците в процедурата, или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масова информация и на юридически лица с нестопанска цел. Датата, часа и мястото на отваряне и оповестяване на ценовите оферти, ще бъде обявена на интернет страницата на СО-www.sofia.bg, два дни преди тяхното отваряне.

РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Информация относно периодичното възлагане
VI.2) Информация относно средства от Европейския съюз
Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

НЕ

VI.3) Допълнителна информация

3. За обособени позиции № 2, 3 и 4: 3.1. За доказване на опита – списък съгласно Образец № 9-2-1, 9-3-1 и 9-4-1 с не по-малко от 3 договора за изпълнени работни/технически проекти за пътни обекти, за последните 3 години, считано до датата на подаване на документите за участие в процедурата за възлагане на обществената поръчка, включително стойностите, датите и получателите. Поне един от проектите да включва реконструкция на релсов път. За посочените в списъка обекти следва да се приложат минимум 3 референции от Възложителите, с посочена дата на договора. 3.2. за доказване на квалификацията на лицата, които ще изпълняват проектирането - списък на лицата от екипа, които ще изпълняват поръчката по Образец №10-2-1, 10-3-1 и 10-4-1, придружен от следните документи: - Автобиография, подписана от съответния член на екипа (Образец № 11 ); - Заверени копия от дипломи за придобита професионална квалификация; - Заверени копия от документи, доказващи ангажираността на съответния специалист за изпълнение на обществената поръчка (копие от трудова книжка, справка НАП, граждански договор, декларация за съгласие и др.) Когато участникът няма сключен трудов договор с член на екипа, задължително трябва да представи подписана от съответното лице декларация, че е съгласен да участва в екипа и е запознат с условията на процедурата и изискванията на поръчката (Образец №10А). 3.3. удостоверения за пълна проектантска правоспособност и доказателства за вписване в Регистъра на Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране за текущата година, най-малко на четирима от членовете на екипа в съответствие с т. 6.1.2.2. или съответните документи, съгласно националното законодателство на чуждестранните лица. 3.4. За доказване на опита – списък съгласно Образец № 9-2, 9-3 и 9-4 с договори за не по-малко от 3 обекта за строително - монтажни работи на пътни и/или железопътни обекти (без текущ ремонт и поддръжка) в условията на интензивно градско движение, за последните 5 години, считано до датата на подаване на документите за участие в процедурата за възлагане на обществената поръчка. Поне един от обектите да включва реконструкция на релсов път, с приложена система за намаляване на колебанията на релсовия път при движение по него. Поне 1 от обектите да включва част „Контактна и кабелна мрежа”. Поне 1 от обектите да включва част „ВиК”. Поне 1 от обектите да включва част „Улично осветление”. За обекти, изпълнени в условия на интензивно градско движение, се приемат обекти, изпълнени по уличната мрежа на областните градове на Република България или по уличната мрежа на градове с население над 30 000 жители, както и обекти, изпълнени по пътища от републиканската и общинската пътна мрежа на територията на областните центрове на Република България или на територията на градове с население над 30 000 жители. За посочените в списъка обекти следва да се приложат минимум 3 референции от Възложителите, с посочена стойност, дата и място на строителството, както и дали е изпълнено професионално и в съответствие с нормативните изисквания. Поне една от референциите да бъде за обекти, включващи релсов път с приложена система за намаляване на колебанията на релсовия път при движение по него. Ако участникът е подизпълнител по договор, сключен по реда на ЗОП, следва да бъде представена референция от Възложителя по съответния договор за обществена поръчка. Договори в процес на изпълнение не се приемат. Доказателствата за технически възможности за ОП5 са описани в приложение Б на съответната обособена позиция.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

Интернет адрес: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Съгласно чл. 120 от ЗОП.

VI.4.3) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша №18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: www.cpc.bg.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

04.07.2014 г. 

ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ

Обособена позиция № 1 / Заглавие на обособената позиция Реконструкция на бул. „Княз Александър Дондуков” от ул. „Кракра” до Младежки театър и на ул. „Кракра”
1) Кратко описание

Описание на обособена позиция № 1: Обект на настоящата обособена позиция е изпълнение на строително-монтажни работи /СМР/, свързани с реконструкцията на трамваен релсов път, пътни платна и контактно кабелна мрежа на бул. ”Княз Александър Дондуков” в участъка от ул. ”Кракра” до Младежкия театър и на релсовия път по ул. Кракра до бул. “Янко Сакъзов”. В транспортно-комуникационно отношение бул. ”Княз Александър Дондуков” е част от първостепенната улична мрежа. Габаритът на пътното платно е 18.00 м с два тротоара с ширина 5.00 м. Съществуващата пътна настилка е от среден паваж между ул. „Средец” и бул. „Васил Левски”, асфалтова настилка от бул. „Васил Левски” до ул. „Кракра”, като и двата участъка са в изключително лошо състояние. Дължината на релсовия път е 2 357 метра единичен коловоз. Релсовият път е в много лошо състояние, последната реконструкция е извършена през 1992 г. Ще бъде изграден нов релсов трамваен път и контактно кабелната мрежа. Ще се изгради ново отводняване на релсовия път. Ще се изпълни безнаставова конструкция на трамваен релсов път с улейни стеблени релси на стоманобетонова плоча и горно покритие от плътен асфалтобетон с монтирани шумо и виброизолационни елементи. Ще се изгради дренажна система за отвеждане на подпочвени и повърхностни води. Общата дължина на трамвайната контактна мрежа по бул. „Княз Ал. Дондуков” в двете посоки е 2 500 м, включително кривите на ул. „Веслец” и ул. „Бачо Киро”. Реконструира се и тролейбусната контактна мрежа от кръстовището на бул. „Княз Ал. Дондуков” и бул. „Васил Левски” до ул. „Кракра”, включително и двете кръстовища. Независими една от друга стават трамвайната и тролейбусна контактни мрежи. Новата контактна мрежа е тип „компенсирана”. Реконструира се и релсовият път по ул. „Кракра”. Ще бъде изградена изцяло нова пътна асфалтобетонова настилка, оразмерена за много тежко движение. Ще се пренаредят съществуващите гранитни бордюри, според новата нивелета, която ще запази съществуващата инженерна инфраструктура. Проектът предвижда ново изграждане на перони в района на трамвайните спирки. Проектирани са по два перона на всяко от кръстовищата бул. „Княз Ал. Дондуков” – ул. „Георги Раковски” и бул. „Княз Ал. Дондуков” - бул. „Васил Левски” за обособяване на трамвайните спирки. Пероните са с ширина 2.40 м и дължина около 50.00 м на разстояние 3.50 м от централната ос. Оставащата лента за движение на моторни превозни средства е 3.50 м. Пероните са обособени до пешеходните пътеки на кръстовищата, за да могат пешеходците да използват за пресичане фазата на светофарите. Ще бъдат изградени нови тротоари, като на местата на пешеходните пресичания в кръстовищата е предвидено понижение на бордюрите и тактилни ленти, съгласно Наредбата за достъпна среда в урбанизираните територии. Ще се извърши ремонт на уличното осветление. При рехабилитацията на уличното осветление да се спазват изискванията на Писмо № СО-7000-675/13.05.2013 г. за задължителните изисквания към елементите на публичното осветление на територията на Столична община (Приложение № 12), като се използват светодиодни осветителни тела. Продължава в 3)Количество или обем...

2) Общ терминологичен речник (CPV)

45000000

Описание:

Строителни и монтажни работи

3) Количество или обем

Ще се извърши подмяна на контролерите на светофарите, като новите контролери да отговарят на минималните технически изисквания към контролери на СУ (Приложение № 12-1)

4) Информация за различна продължителност на поръчката или различна дата за начало/завършване
5) Допълнителна информация относно обособените позиции

Участник в процедурата трябва да отговаря на следните изисквания за технически възможности и квалификация: 1. За обособена позиция № 1: 1.1. Всеки участник трябва да има опит в извършването на строително - монтажни работи на подобни инфраструктурни обекти за последните 5 години, считано до датата на подаване на документите за участие в процедурата за възлагане на обществената поръчка – да е изпълнил или участвал в изпълнението на договори за не по-малко от 3 обекта за строително монтажни работи на пътни и/или железопътни обекти (без текущ ремонт и поддръжка), в условията на интензивно градско движение. Поне 1 от обектите да включва реконструкция на релсов път, с приложена система за намаляване на колебанията на релсовия път при движение по него. Поне 1 от обектите да включва част „Контактна и кабелна мрежа”. Поне 1 от обектите да включва част „ВиК”. Поне 1 от обектите да включва част „Улично осветление”. 1.2. Всеки участник трябва да разполага с подходящ инженерно-технически състав от технически правоспособни лица, които ще изпълняват строителството на обекта, включващ минимум следните позиции: 1.2.1. Ръководител на строежа: •строителен инженер със степен магистър, със специалност „Транспортно строителство” или „Строителство на транспортни съоръжения” или еквивалент; •да има стаж по специалността не по-малко от 10 г; 1.2.2. Инженер „Геодезия”: •образователна степен магистър, специалност „Геодезия, фотограметрия или картография” или еквивалент; 1.2.3. Инженер „Пътно строителство”: •образователна степен магистър, специалност „Транспортно строителство”, профил „Пътно строителство” или еквивалент; 1.2.4. Инженер „Релсов път”: •образователна степен магистър, специалност „Транспортно строителство”, профил „Железопътно строителство” или еквивалент; 1.2.5. Инженер „ВиК”: •образователна степен магистър, специалност „ВиК” или еквивалент. 1.2.6. Електроинженер: •образователна степен магистър, специалност „Електроснабдяване и електрообзавеждане” или еквивалент; 1.2.7. Инженер “Телефонизация”: •образователна степен магистър, специалност „Телекомуникации” или еквивалент; 1.2.8. Отговорник по контрола на качеството: •притежаващ познания и техническа компетентност в областта на контрол върху качеството на изпълнение на строителството; 1.2.9. Координатор по безопасност и здраве: •отговарящ на изискванията по чл. 5 ал. 2 от Наредба №2 за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи. За отговорника по контрола на качеството и координатора по безопасност и здраве е допустимо съвместяване на две позиции. 1.3. Всеки участник трябва да е вписан в Централния регистър на Камарата на строителите за строежи втора група (строежи от транспортната инфраструктура), втора категория или да е вписан в съответния регистър на държавата, в която е установен за посочения обхват на дейности. 1.4. Наличие на акредитирана лаборатория за изпитване и контрол на качеството или договор с такава лаборатория. 1.5. Участникът да е внедрил система за управление на качеството ЕN ISO 9001:2008г., или еквивалентна, с обхват включващ строително-монтажни работи. 1.6. Участникът да има внедрена система за управление по отношение на околната среда EN ISO 14001:2004 или еквивалентна. 1.7. Участникът да има внедрена система за управление на здравословни и безопасни условия на труд OHSAS 18001:2007 или еквивалентна.




Обособена позиция № 2 / Заглавие на обособената позиция Рехабилитация на бул. "Витоша" от ул."Гургулят" до ул. "Бяла черква”
1) Кратко описание

Описание на обособена позиция № 2:Обект на настоящата обособена позиция е актуализация на изготвения работен проект и изпълнение на СМР за рехабилитация на трамваен релсов път, пътни платна и контактно кабелна мрежа на бул. „Витоша” в участъка от ул. „Гургулят” до улица „Бяла черква”. 1. Актуализация на изготвения работен проект и съгласуване с необходимите инстанции в следните насоки: - демонтаж на релсовия път от ул. „Гургулят” до бул. „Скобелев” и на негово място изпълнение на пътна асфалтобетонова настилка, като асфалтовата смес да се предвиди с полимермодифициран битум. - отпадане на ремонта на бордюри и тротоарни настилки в участъка, където те се изпълняват по друг проект; - продължаване на обхвата на проекта до ул. „Бяла черква”; - рехабилитация на връхната конструкция на надлеза над бул. България, в участъка над пътните платна. - преценка на необходимостта от реконструкция на релсовия път на местата, където предишният проект не предвижда подмяна; - особено внимание трябва да се обърне на обезшумяването на релсовия път поради това, че сградите се намират в близост с трасетата на трамвайната линия и трябва да се вземат максимални мерки за намаление на шумовото въздействие върху тях; - ремонт и възстановяване на уличното осветление с изключение на участъка, където това се извършва по друг проект. При рехабилитацията на уличното осветление да се спазват изискванията на Писмо № СО-7000-675/13.05.2013 г. за задължителните изисквания към елементите на публичното осветление на територията на Столична община (Приложение № 12), като се използват светодиодни осветителни тела; - подмяна на контролерите на светофарите, като новите контролери да отговарят на минималните технически изисквания към контролери на СУ (Приложение № 12-1); - изготвяне на количествено-стойностна сметка за ремонт на двата пешеходни подлеза на кръстовището с бул. “Пенчо Славейков”; - рехабилитация на тротоарната настилка с унипаваж; - износващият пласт да е плътен асфалтобетон с полимермодифициран битум. Актуализирането на проекта да бъде съобразено с Проекта и изпълняваните СМР за възстановяване и обновяване на парковото пространство на НДК, включително цялостната подмяна на тротоарните настилки (от двете страни) по рамкиращата улична регулация и рехабилитацията на уличното осветление. При актуализацията на проекта да се предвиди тротоарна настилка от унипаваж. Плътният асфалтобетон да се предвиди с полимермодифициран битум. Проектът да се съобрази с изготвения идеен проект за велотрасе в участъка от бул. „Пенчо Славейков” до ул. „Бяла черква”; Да се предвиди подмяна на съществуващите капаци на ревизионни шахти с непропадащи, самонивелиращи се и заключващи се такива с герба на София. Актуализацията на проекта относно ремонта и възстановяването на уличното осветление да включва при необходимост подмяна на тръбна мрежа, шахти и капаци, саниране на стълбове и рогатки. Да се предвидят енергоспестяващи осветителни тела. По преценка на проектанта да се предвиди подмяна на компрометирани стълбове с поцинковани такива. Да се представят обобщени количествени сметки за видовете СМР по уедрени показатели. Да се изготвят ориентировъчни количествени сметки за необходимите ремонтни дейности на двата пешеходни подлеза при кръстовището с бул. „Пенчо Славейков”. Актуализираната ВОД да бъде съгласувана с отдел “ОБД” при Дирекция “Транспортна инфраструктура” на Столична община, отдел “Пътна полиция” при СДВР и Центъра за градска мобилност. Актуализираният ПБЗ да бъде съгласуван с отдел “ОБД” при Дирекция “Транспортна инфраструктура” на Столична община, отдел “Пътна полиция” при СДВР и Центъра за градска мобилност. Актуализацията на проекта да включва част ”Пожарна безопасност”, отговаряща на изискванията на Наредба №1з-1971/29.10.2009 г. за строително технически правила и норми за осигуряване на безопасност при пожар. Продължава в 3)Количество или обем...

2) Общ терминологичен речник (CPV)

45000000

Описание:

Строителни и монтажни работи

3) Количество или обем

Актуализацията на проекта да включва част „План за управление на отпадъците” в съответствие с изискванията на “Наредба за управление на строителните отпадъци и за влагане на рециклирани строителни материали”. Да се изготви План за управление на отпадъците. Данните на проекта да бъдат записани на магнитен носител. Съдържанието на информацията на диска да съответства на изискванията. Представените проекти в 5 екземпляра да бъдат изготвени и подписани от правоспособни проектанти и съгласувани по специалности. Актуализираният проект следва да бъде съгласуван с необходимите инстанции. 2. Строителство. СМР следва да се извършат в съответствие с актуализирания проект.

4) Информация за различна продължителност на поръчката или различна дата за начало/завършване
5) Допълнителна информация относно обособените позиции

1.3. Всеки участник трябва да разполага с подходящ инженерно-технически състав от технически правоспособни лица, които ще изпълняват проектирането, включващ минимум следните позиции: 1.3.1. Ръководител на проекта: строителен инженер със степен магистър, със специалност „Транспортно строителство” или „Строителство на транспортни съоръжения” или еквивалент; да има стаж по специалността не по-малко от 10 г; 1.4. Участниците трябва да притежават пълна проектанска правоспособност и членовете на екипа да са регистрирани в Регистъра на инженерите с пълна проектантска правоспособност към Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране (КИИП) или съответен регистър на държавата в която са установени, за транспортно строителство и транспортни съоръжения и Геодезия; 1.5. Всеки участник трябва да има опит в извършването на строително - монтажни работи на подобни инфраструктурни обекти за последните 5 години, считано до датата на подаване на документите за участие в процедурата за възлагане на обществената поръчка – да е изпълнил или участвал в изпълнението на договори за не по-малко от 3 обекта за строително монтажни работи на пътни и/или железопътни обекти (без текущ ремонт и поддръжка), в условията на интензивно градско движение. Поне 1 от обектите да включва реконструкция на релсов път, с приложена система за намаляване на колебанията на релсовия път при движение по него. Поне 1 от обектите да включва част „Контактна и кабелна мрежа”. Поне 1 от обектите да включва част „ВиК”. Поне 1 от обектите да включва част „Улично осветление”. 1.6. Всеки участник трябва да разполага с подходящ инженерно-технически състав от технически правоспособни лица, които ще изпълняват строителството на обекта, включващ минимум следните позиции: 1.6.1. Ръководител на строежа: строителен инженер със степен магистър, със специалност „Транспортно строителство” или „Строителство на транспортни съоръжения” или еквивалент; да има стаж по специалността не по-малко от 10 г; 1.6.2. Отговорник по контрола на качеството: притежаващ познания и техническа компетентност в областта на контрол върху качеството на изпълнение на строителството; 1.6.3. Координатор по безопасност и здраве: отговарящ на изискванията по чл. 5 ал. 2 от Наредба №2 за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи. За отговорника по контрола на качеството и координатора по безопасност и здраве е допустимо съвместяване на две позиции. 1.7. Всеки участник трябва да е вписан в Централния регистър на Камарата на строителите за строежи втора група (строежи от транспортната инфраструктура), втора категория или да е вписан в съответния регистър на държавата, в която е установен за посочения обхват на дейности. 1.8 Наличие на акредитирана лаборатория за изпитване и контрол на качеството или договор с такава лаборатория. 1.9 Участникът да е внедрил система за управление на качеството ЕN ISO 9001:2008г., или еквивалентна, с обхват включващ строително-монтажни работи. 1.10 Участникът да има внедрена система за управление по отношение на околната среда EN ISO 14001:2004 или еквивалентна. 1.11. Участникът да има внедрена система за управление на здравословни и безопасни условия на труд OHSAS 18001:2007 или еквивалентна.




Обособена позиция № 3 / Заглавие на обособената позиция Рехабилитация на ул. "Koзлодуй" от бул."Княгиня Мария Луиза" до ул. "Константин Стоилов" – ул. „Индустриална”.
1) Кратко описание

Описание на обособена позиция № 3: Обект на настоящата обособена позиция е изготвяне и съгласуване на работен инвестиционен проект в съответствие с приложеното задание за проектиране и изпълнение на СМР в съответствие с изготвения проект, предмет на настоящата поръчка. 1. Изготвяне и съгласуване на работен инвестиционен проект. Работният инвестиционен проект следва да бъде изготвен в съответствие с приложеното задание за проектиране. Ориентировъчната дължина на трасето е около 820 м. Настилката е асфалтова и паважна, с деформации. Особено внимание трябва да се обърне на обезшумяването на релсовия път поради това, че сградите се намират в близост с трасетата на трамвайната линия и трябва да се вземат максимални мерки за намаление на шумовото въздействие върху тях. Да се предвиди подмяна на контролерите на светофарите, като новите контролери да отговарят на минималните технически изисквания към контролери на СУ (Приложение № 12). При рехабилитацията на уличното осветление да се спазват изискванията на Писмо № СО-7000-675/13.05.2013 г. за задължителните изисквания към елементите на публичното осветление на територията на Столична община (Приложение №12-1 като се използват светодиодни осветителни тела. Проектът да съдържа следните части: Геодезия, Релсов път, Контактна мрежа, Пътни работи, ОД и ВОД, Канализация и отводняване, Улично осветление, Електро, Телефонизация, ПБЗ, Пожарна безопасност, План за управление на отпадъците. Проектът следва да бъде съгласуван с необходимите инстанции. Продължава в 3)Количество или обем...

2) Общ терминологичен речник (CPV)

45000000

Описание:

Строителни и монтажни работи

3) Количество или обем

2. Строителство. СМР следва да се извършат в съответствие с изготвения проект, предмет на настоящата поръчка.

4) Информация за различна продължителност на поръчката или различна дата за начало/завършване
5) Допълнителна информация относно обособените позиции

1.3. Всеки участник трябва да разполага с подходящ инженерно-технически състав от технически правоспособни лица, които ще изпълняват проектирането, включващ минимум следните позиции: 1.3.1. Ръководител на проекта: строителен инженер със степен магистър, със специалност „Транспортно строителство” или „Строителство на транспортни съоръжения” или еквивалент; да има стаж по специалността не по-малко от 10 г; 1.4. Участниците трябва да притежават пълна проектанска правоспособност и членовете на екипа да са регистрирани в Регистъра на инженерите с пълна проектантска правоспособност към Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране (КИИП) или съответен регистър на държавата в която са установени, за транспортно строителство и транспортни съоръжения и Геодезия; 1.5. Всеки участник трябва да има опит в извършването на строително - монтажни работи на подобни инфраструктурни обекти за последните 5 години, считано до датата на подаване на документите за участие в процедурата за възлагане на обществената поръчка – да е изпълнил или участвал в изпълнението на договори за не по-малко от 3 обекта за строително монтажни работи на пътни и/или железопътни обекти (без текущ ремонт и поддръжка), в условията на интензивно градско движение. Поне 1 от обектите да включва реконструкция на релсов път, с приложена система за намаляване на колебанията на релсовия път при движение по него. Поне 1 от обектите да включва част „Контактна и кабелна мрежа”. Поне 1 от обектите да включва част „ВиК”. Поне 1 от обектите да включва част „Улично осветление”. 1.6. Всеки участник трябва да разполага с подходящ инженерно-технически състав от технически правоспособни лица, които ще изпълняват строителството на обекта, включващ минимум следните позиции: 1.6.1. Ръководител на строежа: строителен инженер със степен магистър, със специалност „Транспортно строителство” или „Строителство на транспортни съоръжения” или еквивалент; да има стаж по специалността не по-малко от 10 г; 1.6.2. Отговорник по контрола на качеството: притежаващ познания и техническа компетентност в областта на контрол върху качеството на изпълнение на строителството; 1.6.3. Координатор по безопасност и здраве: отговарящ на изискванията по чл. 5 ал. 2 от Наредба №2 за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи. За отговорника по контрола на качеството и координатора по безопасност и здраве е допустимо съвместяване на две позиции. 1.7. Всеки участник трябва да е вписан в Централния регистър на Камарата на строителите за строежи втора група (строежи от транспортната инфраструктура), втора категория или да е вписан в съответния регистър на държавата, в която е установен за посочения обхват на дейности. 1.8 Наличие на акредитирана лаборатория за изпитване и контрол на качеството или договор с такава лаборатория. 1.9 Участникът да е внедрил система за управление на качеството ЕN ISO 9001:2008г., или еквивалентна, с обхват включващ строително-монтажни работи. 1.10 Участникът да има внедрена система за управление по отношение на околната среда EN ISO 14001:2004 или еквивалентна 1.11. Участникът да има внедрена система за управление на здравословни и безопасни условия на труд OHSAS 18001:2007 или еквивалентна.




Обособена позиция № 4 / Заглавие на обособената позиция Рехабилитация на бул. „Джеймс Баучър“ от бул. „Черни връх“ до площад „Велчова завера“
1) Кратко описание

Описание на обособена позиция № 4: Обект на настоящата обособена позиция е изготвяне и съгласуване на работен инвестиционен проект в съответствие с приложените задания за проектиране и изпълнение на СМР в съответствие с изготвения проект, предмет на настоящата поръчка. 1. Изготвяне и съгласуване на работен инвестиционен проект. Работният инвестиционен проект следва да бъде изготвен в съответствие с приложените 2 бр. задания за проектиране. Ориентировъчната дължина на трасето е около 1300 м, а ширината му е 12 м (вкл. релсовия път). Пътната настилка е от среден гранитен паваж, с множество деформации и пропадания. Съществуващите тротоари са двустранни с ширина 4 и 5 м със стари амортизирани бетонови плочи. По тротоарите има зелени ивици. Съществуващите бордюри са бетонови и силно обрушени, на места изпочупени. Релсовият път е строен през 1968 г. от улейни трамвайни релси, положени на трошенокаменна основа и горно покритие от паваж. Особено внимание трябва да се обърне на обезшумяването на релсовия път поради това, че сградите се намират в близост с трасетата на трамвайната линия и трябва да се вземат максимални мерки за намаление на шумовото въздействие върху тях. Да се предвиди подмяна на контролерите на светофарите, като новите контролери да отговарят на минималните технически изисквания към контролери на СУ (Приложение 12-1). При рехабилитацията на уличното осветление да се спазват изискванията на Писмо № СО-7000-675/13.05.2013 г. за задължителните изисквания към елементите на публичното осветление на територията на Столична община (Приложение № 12), като се използват светодиодни осветителни тела. Проектът да съдържа следните части: Геодезия, Релсов път, Контактна мрежа, Пътна, Водоснабдяване, Канализация, Отводняване, Инженерна геология и хидрогеология, Електро, Телефонизация, Улично осветление, Паркоустройство, Топлофикация, ВОД, ПБЗ, Пожарна безопасност, План за управление на отпадъците. Проектът следва да бъде съгласуван с необходимите инстанции. Продължава в 3)Количество или обем...

2) Общ терминологичен речник (CPV)

45000000

Описание:

Строителни и монтажни работи

3) Количество или обем

2. Строителство. СМР следва да се извършат в съответствие с изготвения проект, предмет на настоящата поръчка.

4) Информация за различна продължителност на поръчката или различна дата за начало/завършване
5) Допълнителна информация относно обособените позиции

1.3. Всеки участник трябва да разполага с подходящ инженерно-технически състав от технически правоспособни лица, които ще изпълняват проектирането, включващ минимум следните позиции: 1.3.1. Ръководител на проекта: строителен инженер със степен магистър, със специалност „Транспортно строителство” или „Строителство на транспортни съоръжения” или еквивалент; да има стаж по специалността не по-малко от 10 г; 1.3.2. Инженер „Топлофикация”: образователна степен магистър, специалност „Газоразпределителни системи и мрежи” или еквивалент; 1.3.3. Инженер-геолог: образователна степен магистър, специалност „Инженерна геология”, „Хидрогеология” или еквивалент; 1.3.4. Ландшафтен архитект: образователна степен магистър, специалност “Ландшафтна архитектура”, “Oзеленяване” или еквивалент. 1.4. Участниците трябва да притежават пълна проектанска правоспособност и членовете на екипа да са регистрирани в Регистъра на инженерите с пълна проектантска правоспособност към Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране (КИИП) или съответен регистър на държавата в която са установени, за транспортно строителство и транспортни съоръжения и Геодезия; 1.5. Всеки участник трябва да има опит в извършването на строително - монтажни работи на подобни инфраструктурни обекти за последните 5 години, считано до датата на подаване на документите за участие в процедурата за възлагане на обществената поръчка – да е изпълнил или участвал в изпълнението на договори за не по-малко от 3 обекта за строително монтажни работи на пътни и/или железопътни обекти (без текущ ремонт и поддръжка), в условията на интензивно градско движение. Поне 1 от обектите да включва реконструкция на релсов път, с приложена система за намаляване на колебанията на релсовия път при движение по него. Поне 1 от обектите да включва част „Контактна и кабелна мрежа”. Поне 1 от обектите да включва част „ВиК”. Поне 1 от обектите да включва част „Улично осветление”. 1.6. Всеки участник трябва да разполага с подходящ инженерно-технически състав от технически правоспособни лица, които ще изпълняват строителството на обекта, включващ минимум следните позиции: 1.6.1. Ръководител на строежа: строителен инженер със степен магистър, със специалност „Транспортно строителство” или „Строителство на транспортни съоръжения” или еквивалент; да има стаж по специалността не по-малко от 10 г; 1.6.2. Отговорник по контрола на качеството: притежаващ познания и техническа компетентност в областта на контрол върху качеството на изпълнение на строителството; 1.6.3. Координатор по безопасност и здраве: отговарящ на изискванията по чл. 5 ал. 2 от Наредба №2 за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи. 1.6.4. Инженер „Топлофикация”: образователна степен магистър, специалност „Газоразпределителни системи и мрежи” или еквивалент; 1.6.5. Инженер-геолог: образователна степен магистър, специалност „Инженерна геология”, „Хидрогеология” или еквивалент; 1.6.6. Ландшафтен архитект: образователна степен магистър, специалност “Ландшафтна архитектура”, “Oзеленяване” или еквивалент. За отговорника по контрола на качеството и координатора по безопасност и здраве е допустимо съвместяване на две позиции. 1.7. Всеки участник трябва да е вписан в Централния регистър на Камарата на строителите за строежи втора група (строежи от транспортната инфраструктура), втора категория или да е вписан в съответния регистър на държавата, в която е установен за посочения обхват на дейности. 1.8 Наличие на акредитирана лаборатория за изпитване и контрол на качеството или договор с такава лаборатория. 1.9 Участникът да е вн. система за упр. на качеството ЕN ISO 9001:2008г., или екв., с обхват включващ СМР. 1.10 Участникът да има вн. система за упр. по отношение на околната среда EN ISO 14001:2004 или екв. 1.11. Участникът да има вн. система за упр. на здр. и безопасни усл. на труд OHSAS 1818001:2007 или еквивалентна.




Обособена позиция № 5 / Заглавие на обособената позиция Консултантска услуга по чл.166, ал.1 от Закона за устройство на територията и свързаните с него подзаконови нормативни актове, включително изпълнение задълженията на координатор по безопасност и здраве съгласно „Наредба № 2 от 22 март 2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи”
1) Кратко описание

2.Консултантска услуги по чл.166, ал.1 от ЗУТ и свързаните с него подзаконови нормативни актове съгласно условията в документацията за участие, на обект: „Рехабилитация на бул. "Витоша" от ул."Гургулят" до ул. "Бяла черква”, както следва: - Проверка пълнотата на представения актуализиран проект и съгласуваността между отделните специалности, в съответствие със сключения договор, изискванията на Възложителя и действащите нормативни актове; - Проверка на количествените сметки и тяхното съответствие с проекта; - Извършване на всички необходими действия по сключване на предварителни и окончателни договори за присъединяване с мрежите на експлоатационните дружества от името на Възложителя - Столична община; - Извършване на всички необходими действия от името на Възложителя за осигуряване на становища и указания от експлоатационните дружества за изместване на техните мрежи, попадащи в терените на строежите на Възложителя, включително дейностите по сключване на договори за изместване на тези мрежи, при необходимост; - Съставяне на комплексен доклад за оценка на съответствието на проекта със съществените изисквания към строежите и внасяне на проекта в НАГ за издаване разрешение за строеж; - Упражняване на строителен надзор върху изпълнението на СМР и съответствието на извършващото се строителство с нормативните изисквания; строителните правила и нормативи; техническите, технологичните, сатинарно-хигиенните, екологичните и противо-пожарните изисквания; предвижданията на инвестиционния проект, договора за строителните работи; - Координиране на строителния процес до въвеждането на обекта в експлоатация; - Контрол на количествата, качеството и съответствието на изпълняваните строителни и монтажни работи и влаганите материали с Договора за изпълнение на строителството; - Проверяване на съответствието и подписване на количествените сметки и разплащателните документи, представени от изпълнителя на извършените СМР; - Проверяване на съответствието и подписване на количествените сметки, представени от изпълнителя на извършените СМР; - Наблюдаване за спазването на изискванията за здравословните и безопасни условия на труд; - Съставяне на актовете и протоколите в съответствие с нормативните изисквания; - Осигуряване на условия за безопасност на труда; - Контрол по опазване на околната среда; - Контролиране на съответствието на влаганите материали и продукти; - Мерки за недопускане на увреждане на трети лица и имоти от строителството; - Подписване на всички междинни и окончателни актове и протоколи; - Инструкции за точно и качествено изпълнение на строително-монтажните дейности; - Да изисква изготвянето на екзекутивна и друга техническа документация и подписва същата както и да я представи за съхранение; - Участие при съставянето на констативния акт по чл.176, ал.1 от ЗУТ; - Изготвяне на технически паспорт на строежа съгласно изискванията на ЗУТ и Наредба №5 / 28.12.2006 г.; - Да съхранява и предоставя при поискване от контролен орган на строителните книжа на строежа; - Изготвяне и представяне на окончателен доклад за въвеждане на обекта в експлоатация с издаване на Разрешение за ползване; - Изпълнение задълженията на координатор по безопасност и здраве съгласно „Наредба № 2 от 22 март 2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи” на обекта. Обхватът на поръчката включва и всички други дейности, предвидени в Закона, в технологичните правила и нормативи, или необходими за осигуряване на ефективен и качествен контрол при изпълнението на строително-монтажните работи на обекта. Продължава в 3)Количество или обем...

2) Общ терминологичен речник (CPV)

71310000

Описание:

Консултантски инженерни и строителни услуги

3) Количество или обем

3.Консултантска услуги по чл.166, ал.1 от ЗУТ и свързаните с него подзаконови нормативни актове съгласно условията в документацията за участие, на обекти: „Рехабилитация на ул. "Koзлодуй" от бул."Княгиня Мария Луиза" до ул. "Константин Стоилов" – ул. „Индустриална” и „Рехабилитация на бул. „Джеймс Баучър“ от бул. „Черни връх“ до площад „Велчова завера” , както следва: - Проверка пълнотата на представения проект и съгласуваността между отделните специалности, в съответствие със сключения договор, изискванията на Възложителя в Заданието за проектиране и действащите нормативни актове; - Проверка на количествените сметки и тяхното съответствие с проекта; - Извършване на всички необходими действия по сключване на предварителни и окончателни договори за присъединяване с мрежите на експлоатационните дружества от името на Възложителя - Столична община; - Извършване на всички необходими действия от името на Възложителя за осигуряване на становища и указания от експлоатационните дружества за изместване на техните мрежи, попадащи в терените на строежите на Възложителя, включително дейностите по сключване на договори за изместване на тези мрежи, при необходимост; - Съставяне на комплексен доклад за оценка на съответствието на проекта със съществените изисквания към строежите и внасяне на проекта в НАГ за издаване разрешение за строеж; - Упражняване на строителен надзор върху изпълнението на СМР и съответствието на извършващото се строителство с нормативните изисквания; строителните правила и нормативи; техническите, технологичните, сатинарно-хигиенните, екологичните и противо-пожарните изисквания; предвижданията на инвестиционния проект, договора за строителните работи; - Координиране на строителния процес до въвеждането на обекта в експлоатация; - Контрол на количествата, качеството и съответствието на изпълняваните строителни и монтажни работи и влаганите материали с Договора за изпълнение на строителството; - Проверяване на съответствието и подписване на количествените сметки и разплащателните документи, представени от изпълнителя на извършените СМР; - Проверяване на съответствието и подписване на количествените сметки, представени от изпълнителя на извършените СМР; - Наблюдаване за спазването на изискванията за здравословните и безопасни условия на труд; - Съставяне на актовете и протоколите в съответствие с нормативните изисквания; - Осигуряване на условия за безопасност на труда; - Контрол по опазване на околната среда; - Контролиране на съответствието на влаганите материали и продукти; - Мерки за недопускане на увреждане на трети лица и имоти от строителството; - Подписване на всички междинни и окончателни актове и протоколи; - Инструкции за точно и качествено изпълнение на строително-монтажните дейности; - Да изисква изготвянето на екзекутивна и друга техническа документация и подписва същата както и да я представи за съхранение; - Участие при съставянето на констативния акт по чл.176, ал.1 от ЗУТ; - Изготвяне на технически паспорт на строежа съгласно изискванията на ЗУТ и Наредба №5 / 28.12.2006 г.; - Да съхранява и предоставя при поискване от контролен орган на строителните книжа на строежа; - Изготвяне и представяне на окончателен доклад за въвеждане на обекта в експлоатация с издаване на Разрешение за ползване; - Изпълнение задълженията на координатор по безопасност и здраве съгласно „Наредба № 2 от 22 март 2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи” на обекта. Обхватът на поръчката включва и всички други дейности, предвидени в Закона, в технологичните правила и нормативи, или необходими за осигуряване на ефективен и качествен контрол при изпълнението на строително-монтажните работи на обекта.

4) Информация за различна продължителност на поръчката или различна дата за начало/завършване
5) Допълнителна информация относно обособените позиции

4. За обособена позиция № 5: 4.1. За доказване на лиценза съгласно чл. 167 от ЗУТ - копие на валиден лиценз, издаден съгласно чл.167 от ЗУТ, включително основен и разширен списък на екипа от правоспособни физически лица от различните специалности, за упражняване на дейностите оценка на съответствието на инвестиционнните проекти и /или упражняване на строителен надзор; 4.2. За доказване на опита за извършването на Консултантска услуга по чл.166 от Закона за устройство на територията /ЗУТ/ съставяне на комплексни доклади и/или упражняване на строителен надзор по време строителството, в т.ч. изготвяне на технически паспорти с издаване на Разрешение за ползване или Удостоверение за въвеждане на обекти в експлоатация - списък съгласно Образец № 9-5 с договори за минимум 5 /пет/ обекта, свързани със съставяне на комплексни доклади и упражнен строителен надзор през последните 3 години, считано от датата на подаване на офертата. За посочените в списъка обекти да се приложат минимум 5 референции от Възложителите с посочена стойност и дата на договора. Да се приложат съответните Разрешения за строеж, Разрешения за ползване или Удостоверения за въвеждане в експлоатация на обектите; 4.3. За доказване на правоспособните лица, участващи в екипа от физически лица, чрез които консултантът упражнява дейност по упражняване на строителен надзор, контрол на количествата, качеството и съответствието на изпълняваните строителни и монтажни работи и влаганите материали и задълженията на координатор по безопасност и здраве - списък, съгласно Образец №10-5 на правоспособните физически лица, чрез които консултантът упражнява дейностите, съдържащ името и специалността на всеки член от екипа, трудов стаж и правоотношение с участника. Прилагат се дипломи за професионална квалификация. За всеки член от екипа, който не е включен в основния или разширен списък от специалисти, да се приложи доказателство за ангажираността на съответния специалист за изпълнение на обществената поръчка(копие от трудова книжка, справка от НАП, граждански договор, декларация за съгласие и др.) Когато участникът няма сключен договор с член на екипа, задължително трябва да представи подписана от съответното лице декларация, че е съгласен да участва в екипа и е запознат с условията на процедурата и изискванията за изпълнение на поръчката - Образец № 10А. За координаторите по ЗБУТ да се приложат също съответните документи за квалификация - дипломи, лицензи, удостоверения, съгласно чл.5 , ал.2 от Наредба № 2 от 2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи.