РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА
II.1)
Описание
II.1.1)
Наименование на поръчката, дадено от възложителя
„Изпълнение на СМР във връзка с проект: „Подобряване на жизнената среда в част от населените места в община Грамада”, по обособени позиции:
Обособена позиция № 1: „Реконструкция и обновяване на детска площадка – УПИ IV-550, кв. 87, гр. Грамада”.
Обособена позиция № 2: „Реконструкция и благоустрояване на централен градски парк и централен площад – УПИ V, кв. 87, гр. Грамада”.
Обособена позиция № 3: „Реконструкция и обновяване на парк – УПИ XXVIII-557, кв. 80, гр. Грамада”.
II.1.2)
Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Строителство
Изпълнение с каквито и да е средства на строителство съответстващо на изискванията, определени от възложителите
Място на изпълнение:
гр. Грамада
Код NUTS:
BG311
ІІ.1.3)
Настоящото обявление е за
Възлагане на обществена поръчка
ІІ.1.5)
Кратко описание на поръчката
В обекта на поръчката са включени СМР по 3 обособени позиции:
Обособена позиция № 1: „Реконструкция и обновяване на детска площадка – УПИ IV-550, кв. 87, гр. Грамада”.
Обособена позиция № 2: „Реконструкция и благоустрояване на централен градски парк и централен площад – УПИ V, кв. 87, гр. Грамада”.
Обособена позиция № 3: „Реконструкция и обновяване на парк – УПИ XXVIII-557, кв. 80, гр. Грамада”.
ІІ.1.6)
Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)
45000000
Описание:
Строителни и монтажни работи
ІІ.1.7)
Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация
ІІ.1.8)
Обособени позиции
Оферти трябва да бъдат подадени:
За една или повече обособени позиции
ІІ.1.9)
Ще бъдат приемани варианти
II.2)
Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1)
Общо количество или обем
Общото количество на СМР е съгласно количествените сметки.
Прогнозна стойност без ДДС
564720 BGN
ІІ.3)
Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ
III.1)
Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1)
Изискуеми депозити и гаранции
Обособена позиция № 1: 1 100.00 лева
Обособена позиция № 2: 3 000.00 лева
Обособена позиция № 3: 1 300.00 лева
Гаранцията за участие може да се представи под формата на банкова гаранция или парична сума, преведена по следната банкова сметка на Община Грамада:
IBAN: BG77IABG74963300226003
BIC: IABGBGSF
Име на банка: ИНТЕРНЕШЪНЪЛ АСЕТ БАНК – Клон ВИДИН
Титуляр на сметката : Община Грамада
Участникът сам избира формата на гаранцията за участие. Когато участникът избере гаранцията за участие да бъде банкова гаранция, тогава това трябва да бъде безусловна и неотменима банкова гаранция със срок на валидност не по-кратък от срока на валидност на офертата.
Гаранцията за изпълнение на договора е в размер на 3 (три) % от стойността на договора.
Гаранцията за изпълнение на договора може да се представи под формата на банкова гаранция или парична сума, преведена по следната банкова сметка на Община Грамада:
IBAN: BG77IABG74963300226003
BIC: IABGBGSF
Име на банка: ИНТЕРНЕШЪНЪЛ АСЕТ БАНК – Клон ВИДИН
Титуляр на сметката : Община Грамада
Участникът сам избира формата на гаранцията за изпълнение на договора.
Когато участникът избере гаранцията за изпълнение на договора да бъде банкова гаранция, тогава това трябва да бъде безусловна и неотменима банкова гаранция, в полза на Община Грамада и със срок на валидност – съгласно условията в договора. В случай, че банковата гаранция е издадена от чуждестранна банка, тя трябва да бъде авизирана чрез българска банка, която да потвърди автентичността на съобщението.
ІІІ.1.2)
Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат
Авансово плащане - еднократно в размер до 50 % от стойността на договора. Авансът се изплаща еднократно в срок до 30 (тридесет) календарни дни от датата на одобряване на проведената процедура и договора от страна на ДФ "Земеделие" - Разплащателна агенция, получаване на кредит за финансиране на разходите за ДДС по проекта, подписване на Протокол Обр.2а по Наредба № 3 от 31.07.2003 година за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и след представяне на банкова гаранция или друго обезпечение за пълния размер на аванса и издадена фактура съгласно Закона за счетоводството.
Окончателно плащане се изплаща от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ в срок до 10 (десет) календарни дни след издаване на Констативен акт за установяване годността за приемане на строежа при предаването на строежа и строителната документация от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ (образец № 15 съгласно Наредба № 3 от 2003 г.), Протокол за установяване годността за ползване на строежа (образец № 16 съгласно Наредба № 3 от 2003 г.) и полученo от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ финансиране. ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ представя оригинална фактура за стойността на окончателното плащане.
ІІІ.1.3)
Изискване за създаване на юридическо лице, когато участникът, определен за изпълнител, е обединение на физически и/или юридически лица
Не се изисква създаване на юридическо лице, ако участникът определен за изпълнител е неперсонифицирано образование.
В случай, че кандидатът участва като обединение/консорциум, изброените по-долу изисквания се прилагат за обединението/консорциум като цяло. В случай, че участникът е обединение/консорциум, което не е юридическо лице, участниците в него сключват споразумение. Споразумението трябва да съдържа клаузи, които гарантират, че:
•всички членове на обединението/консорциума са отговорни заедно и поотделно за изпълнението на обществената поръчка;
•определят и упълномощават едно лице, член на обединението/консорциума да представлява обединението/консорциума и да получава указания за и от името на всеки член на обединението/консорциума за целите на обществената поръчка;
•всички членове на обединението/консорциума са задължени да останат в него за целия период на изпълнение на обществената поръчка.
Участниците в обединението / консорциума трябва да определят едно лице, което да ги представлява за целите на поръчката.
В договора за обединение трябва да е посочено разпределението на участието на лицата (членовете на обединението) при изпълнение на отделните дейности, включени в предмета на поръчката. В случай, че в договора за обединение не се съдържа разпределението по предходното изречение, възложителят ще приема, че всяко лице (член на обединението), ще вземе участие при изпълнение на всяка една от дейностите, включени в предмета на поръчката.
ІІІ.1.4)
Други особени условия
Участникът да не е осъден с влязла в сила присъда, освен ако е реабилитиран:
•за престъпление против финансовата, данъчната или осигурителната система, включително изпиране на пари по чл. 253 - 260 от Наказателния кодекс;
•за подкуп по чл.301 - 307 от Наказателния кодекс;
•за участие в организирана престъпна група по чл. 321 и 321а от Наказателния кодекс;
•за престъпление против собствеността по чл. 194- 217 от Наказателния кодекс;
•за престъпление против стопанството по чл. 219 - 252 от Наказателния кодекс.
Участникът да не е обявен в несъстоятелност.
Участникът да не е в производство по ликвидация или се намира в подобна процедура съгласно националните закони и подзаконови актове.
Участникът да не е в открито производство по несъстоятелност, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, а в случай че участникът е чуждестранно лице – се намира в подобна процедура съгласно националните закони и подзаконови актове, включително когато неговата дейност е под разпореждане на съда, или участникът е преустановил дейността си.
Участникът да не е лишен от правото да упражнява професия или дейност, свързани със строителство, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението.
Участникът да няма парични задължения към държавата или към община по смисъла на чл. 162, ал. 2 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, освен ако е допуснато разсрочване или отсрочване на задълженията, или парични задължения, свързани с плащането на вноски за социалното осигуряване или на данъци съгласно правните норми на държавата, в която участникът е установен.
Участникът да няма наложено административно наказание за наемане на работа на незаконно пребиваващи чужденци през последните 5 години.
Участникът да не е осъден с влязла в сила присъда за престъпление по чл. 313 от Наказателния кодекс във връзка с провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки.
Участникът да няма лице по чл. 47, ал. 4 от ЗОП, което да е свързано лице по смисъла на § 1, т. 23а от Допълнителните разпоредби на Закона за обществените поръчки с възложителя или със служители на ръководна длъжност в неговата организация.
Участникът да няма сключен договор с лице по чл. 21 или 22 от "Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси”
ІІІ.2)
Условия за участие
ІІІ.2.1)
Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: ПЛИК № 1 - „Документи за подбор”
1.Оферта за участие и списък на документите, съдържащи се в офертата
2.Административни сведения за участника
3.Декларация, че участника е запознат с всички обстоятелства от значение за поръчката
4.Декларация, че участника ще спазва всички условия, необходими за изпълнение на поръчката
5.Регистрационни документи на участника:
За юридически лица и ЕТ - копие от документ за регистрация или единен идентификационен код (ЕИК), съгласно чл. 23 от Закона за търговския регистър.
За физически лица – копие от документа за самоличност;
За чуждестранните лица – съответен еквивалентен документ, издаден от съдебен или административен орган в държавата в която е установен, който се представя в официален превод
Ако участникът е обединение, което не е юридическо лице следва да приложи нотариално заверен учредителен акт на обединението. Физическите лица, включени в състава на обединения представят копие от документ за самоличност. Юридическите лица, включени в състава на обединения, представят копие от документ за регистрация или единен идентификационен код (ЕИК), съгласно чл. 23 от Закона за търговския регистър.
6.Документ за закупена тръжна документация (копие)
7.Документ за внесена гаранция за участие – оригинал на вносната бележка или оригинал на банковата гаранция за участие
8.Декларации за липсата на обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, ал. 2 и ал. 5 от ЗОП
9.Декларация за приемане на условията в проекта на договор
10.Декларация за участието на подизпълнители
11.Декларация от подизпълнител, че е съгласен да участва в процедурата като такъв
12.Декларация по чл. 56, ал.1, т 11 от ЗОП
13.Декларация за оглед на обекта
14.Срок на валидност на офертата
15.Декларация от членовете на обединението
16.Декларация за спазването на изискването за минимална цена на труда
17.Нотариално заверено пълномощно на лицето упълномощено да представлява участника в процедурата (когато участникът не се представлява от лицата, които имат право на това, съгласно информацията от Търговския регистър)
18.Доказателства за икономическото и финансовото състояние на участника, посочени в раздел III. 2.2.
19.Доказателства за техническите възможности и квалификация, посочени в раздел III. 2.3.
ПЛИК № 2 - „Предложение за изпълнение на поръчката"
Техническо предложение по образец, с приложени към него Работна програма и Линеен график за изпълнение на поръчката
ПЛИК № 3 - „Предлагана цена”
Ценово предложение по образец, с приложени към него количествено-стойностна сметка и анализи на единичните цени
ІІІ.2.2)
Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: 1.Справка за оборота от строителство за последните 3 (три) години, в зависимост от датата на която участникът е учреден или е започнал дейността си и заверени копия от счетоводни баланси и отчети за приходите и разходите за последните три счетоводни години (2009, 2010 и 2011), в зависимост от датата на която участникът е учреден или е започнал дейността си,
2.Документ, издаден от банка или извлечение от банкова сметка, удостоверяващи че участникът разполага със свободни, оборотни финансови средства или че има осигурен достъп до кредитна линия – участника представя оригинал или заверено копие
3,Заверено копие от Застраховка „Професионална отговорност” за вреди, причинени на други участници в строителството и/или на трети лица, следствие на неправомерни действия или бездействия при или по повод изпълнение на задълженията, съгласно чл. 171, ал. 1 от ЗУТ.
Минимални изисквания: 1.Участникът да има сумарно за последните 3 (три) години (2009, 2010 и 2011) оборот от строителство в размер не по-малко от:
-За Обособена позиция № 1 – 300 000 лв без ДДС
-За Обособена позиция № 2 – 900 000 лв без ДДС
-За Обособена позиция № 3 – 350 000 лв без ДДС
2.Участникът трябва да разполага със собствени средства или да има достъп до кредитен ресурс в размер не по-малък от:
-За Обособена позиция № 1 – 35 000 лв
-За Обособена позиция № 2 – 100 000 лв
-За Обособена позиция № 3 – 45 000 лв
3.Участникът да има валидна застраховка „Професионална отговорност”, която да има минимално застрахователно покритие за вида строеж, обект на поръчката, определено съобразно Наредбата за условията и реда задължително застраховане в проектирането и строителството.
ІІІ.2.3)
Технически възможности
Изискуеми документи и информация: 1.Списък на основните договори за строителство, изпълнени от участника през последните 5 (пет) години, в зависимост от датата на която участникът е учреден или е започнал дейността си, включително стойностите, датите и получателите - в края на списъка участникът посочва договорите с предмет строителство на обекти, подобни на предмета на настоящата поръчка.
За договорите посочени от участника като договори с предмет, подобен с предмета на настоящата процедура задължително се представят и Референции (препоръки) за добро изпълнение.
2. Заверено копие от Удостоверение за вписване, придружено с валиден талон по чл. 23, ал. 1 от ПРВВЦПРС, или аналогичен документ, издаден от компетентен орган на държава - членка на Европейския съюз или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство.
3.Списък на техническите лица - по образец. Към списъка участниците трябва да приложат за лицата, упоменати в минималните изисквания, автобиографии (по образец), заедно с копия от документи, удостоверяващи образованието, професионалната квалификация и опита им.
Към списъка се прилагат и декларации от лицата посочени в него, че са на разположение
Минимални изисквания: 1.През последните 5 години (считано до момента на подаване на офертата), участникът да е изпълнил договори с предмет, подобен на предмета на настоящата поръчка, общата стойност на които да е най-малко равна на прогнозната стойност на обособената позиция за която кандидатства. Обектите трябва да са завършени преди датата на подаване на офертата от кандидата.
За "договори за строителство с предмет, подобен на предмета на поръчката" възложителят ще приема договори за изпълнение на строително-монтажни работи свързани с изграждане и/или реконструкция и/или обновяване на паркове, градини, детски площадки и прилежащи зелени площи към обществени и жилищни сгради.
2.Участникът да е вписан в Централния професионален регистър на строителя за изпълнение на строежи:
- За Обособена позиция № 1 – ІV група, ІV категория
-За Обособена позиция № 2 – ІV група, ІІІ категория
-За Обособена позиция № 3 – ІV група, ІІІ категория,
а ако е чуждестранно физическо или юридическо лице, същото да е вписано в съответен регистър на държавата, в която е установено.
3.В инженерно – техническия състав на участника за изпълнение на настоящата процедура да са включени следните специалисти:
За Обособена позиция № 1:
-Ръководител на обект – строителен инженер, притежаващ образователна степен „магистър” и не по-малко от 5 години професионален опит;
-Специалист , който да има висше образование, специалност „Ландшафтна архитектура” или еквивалентна, не по-малко от 5 години професионален опит;
-В инженерно-техническия състав, определен за изпълнение на строителството да има определени отговорник по контрола на качеството и координатор по безопасност и здраве, които да притежават съответните удостоверения.
За Обособена позиция № 2:
-Ръководител на обект – строителен инженер, притежаващ образователна степен „магистър” и не по-малко от 5 години професионален опит;
-Специалист, който да има висше образование, специалност „Ландшафтна архитектура” или еквивалентна и не по-малко от 5 години професионален опит;
-Специалист, който да има висше образование, специалност „Агроном, Растителна защита” или еквивалентна и не по-малко от 5 години професионален опит;
-В инженерно-техническия състав, определен за изпълнение на строителството да има определени отговорник по контрола на качеството и координатор по безопасност и здраве, които да притежават съответните удостоверения.
За Обособена позиция № 3:
-Ръководител на обект – строителен инженер, притежаващ образователна степен „магистър” и не по-малко от 5 години професионален опит;
-Специалист, който да има висше образование, специалност „Ландшафтна архитектура” или еквивалентна и не по-малко от 5 години професионален опит;
-Специалист, който да има висше образование, специалност „Агроном, Растителна защита” или еквивалентна и не по-малко от 5 години професионален опит;
-В инженерно-техническия състав, определен за изпълнение на строителството да има определени отговорник по контрола на качеството и координатор по безопасност и здраве, които да притежават съответните удостоверения.
При участие на обединения, които не са юридически лица, критериите за подбор се прилагат към обединението участник, а не към всяко от лицата, включени в него, с изключение на съответна регистрация, представяне на сертификат или друго условие, необходимо за изпълнение на поръчката, съгласно изискванията на нормативен или административен акт и съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението.
Минималните изисквания се прилагат по отношение на подизпълнителите, съобразно вида и дела на участието им.
ІІІ.3)
Специфични условия при обществени поръчки за услуги
ІV.1)
Вид процедура
ІV.2)
Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1)
Критерии за оценка на офертите
Икономически най-изгодна оферта при:
Посочените по-долу показатели:
Показател: Срок за изпълнение; тежест: 20
Показател: Гаранционен срок; тежест: 10
Показател: Предлагане цена ; тежест: 70
IV.3)
Административна информация
ІV.3.3)
Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
27.06.2014 г. Час: 16:00
Условия и начин на плащане
Стойността на документацията за участие може да бъде заплатена на място в сградата на Община Грамада.
Документацията може да бъде получена и срещу представяне на документ за преведени средства по банков път на следната сметка на Община Грамада:
IBAN: BG90IABG74968400226100 ; Код: 447000
BIC: IABGBGSF
Име на банка: ИНТЕРНЕШЪНЪЛ АСЕТ БАНК – Клон ВИДИН
Титуляр на сметката : Община Грамада
Независимо кой от начините за снабдяване с документация е избрал кандидата, документа за закупена документация трябва да съдържа наименованието на обществената поръчка.
ІV.3.4)
Срок за получаване на оферти или заявления за участие
04.07.2014 г. Час: 16:00
IV.3.6)
Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие
IV.3.7)
Срок на валидност на офертите
IV.3.8)
Условия при отваряне на офертите
Дата: 07.07.2014 г. Час: 10:00
Място
гр. Грамада, ул. "Мико Нинов" №1
Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите
Участниците в процедурата, или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с нестопанска цел, могат да присъстват при публичното отваряне на офертите, както и при отваряне на ценовите оферти.
РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ
VI.1)
Tова представлява периодично възлагане на поръчка
VI.2)
Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС
Финансирането на обекта на обществената поръчка ще се осигури във основа на Договор за отпускане на финансова помощ по мярка 322 „Обновяване и развитие на населените места” от „Програмата за развитие на селските райони за периода 2007 – 2013 г.” (ПРСР), подкрепена от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони (ЕЗФРСР).
VI.4)
Процедури по обжалване
VI.4.1)
Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
VI.4.3)
Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби
Комисия за защита на конкутенцията, бул. "Витоша" № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
VI.5)
Дата на изпращане на настоящото обявление
ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ
Обособена позиция № 1 / Заглавие на обособената позиция „Реконструкция и обновяване на детска площадка – УПИ IV-550, кв. 87, гр. Грамада”.
1)
Кратко описание
В предмета на обособената позиция са включени СМР по реконструкция и обновяване на детска площадка – УПИ IV-550, кв. 87, гр. Грамада.
2)
Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)
45000000
Описание:
Строителни и монтажни работи
3)
Количество или обем
Обема на СМР е съгласно количествената сметка
Прогнозна стойност, без ДДС
117672 валута BGN
4)
Информация за начална дата/краен срок за изпълнение
Обособена позиция № 2 / Заглавие на обособената позиция „Реконструкция и благоустрояване на централен градски парк и централен площад – УПИ V, кв. 87, гр. Грамада”
1)
Кратко описание
В предмета на поръчката са влючени СМР, включващи реконструкция и благоустрояване на централен градски парк и централен площад – УПИ V, кв. 87, гр. Грамада.
2)
Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)
45000000
Описание:
Строителни и монтажни работи
3)
Количество или обем
Съгласно количествената сметка
Прогнозна стойност, без ДДС
307732 валута BGN
4)
Информация за начална дата/краен срок за изпълнение
Обособена позиция № 3 / Заглавие на обособената позиция „Реконструкция и обновяване на парк – УПИ XXVIII-557, кв. 80, гр. Грамада”.
1)
Кратко описание
В предмета на поръчката са включени СМР, свързани с реконструкция и обновяване на парк – УПИ XXVIII-557, кв. 80, гр. Грамада.
2)
Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)
45000000
Описание:
Строителни и монтажни работи
3)
Количество или обем
Съгласно количествената сметка
Прогнозна стойност, без ДДС
139316 валута BGN
4)
Информация за начална дата/краен срок за изпълнение