Версия за печат

03788-2014-0006

BG-София: 06 - Финансови услуги (Застрахователни услуги, Банкови и инвестиционни услуги)

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ПОРЪЧКА - СПЕЦИАЛНИ СЕКТОРИ
Директива 2004/17/EO

Услуги

РАЗДЕЛ I: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и място/места за контакт
Национален идентификационен No (ЕИК): 202218735

"Център за градска мобилност" ЕАД, бул. "Мария Луиза" N 84, За: Галина Павлова, Розалина Георгиева, Р България 1202, София, Тел.: 029236 246; 029236 202, E-mail: office@sofiatraffic.bg, Факс: 028319 071

Място/места за контакт: "Център за градска мобилност" ЕАД

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възложителя: www.sofiatraffic.bg.

Адрес на профила на купувача: www.sofiatraffic.bg.

Електронен достъп до информация: www.sofiatraffic.bg.

Адреси и места за контакт, от които може да бъде получена допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, от които могат да бъдат получени спецификации и допълнителни документи: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Основна дейност

Градски железопътни, трамвайни, тролейбусни или автобусни услуги

I.3) Възлагане на поръчка от името на други възлагащи органи

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

II.1) Описание
II.1.1) Заглавие на поръчката, предоставено от възложителя

“Избор на финансова институция за предоставяне на „Център за градска мобилност“ ЕАД на целеви, дългосрочен, банков кредит в размер на 81 000 000 /осемдесет и един милиона/ лева”

II.1.2) Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите
Услуги
Категория услуги: 6 (06 - Финансови услуги (Застрахователни услуги, Банкови и инвестиционни услуги))
Основна площадка или място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите:
гр. София
Код NUTS: BG411
ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката или покупката/ите

Възлагането на обществената поръчка е с цел избор на банка/обединение от банки, която да предостави целеви, дългосрочен банков кредит на „Център за градска мобилност“ ЕАД в размер 81 000 000 /осемдесет и един милиона/ лева, необходим за финансиране на неразплатени задължения за извършена транспортна услуга от транспортните оператори, осъществяващи дейност на територията на Столична община. Възлагането на обществента поръчка е в изпълнение на Решение № 720 от 19.12.2013 г. на Столичния общински съвет, прието на заседание на съвета, проведено на 19.12.2013 г., Протокол № 54, точка 21 от дневния ред.

ІІ.1.6) Общ терминологичен речник (CPV)

66113000

Описание:

Услуги по предоставяне на кредит

ІІ.1.7) Поръчката попада в обхвата на Споразумението за държавни поръчки (GPA)

НЕ

II.1.8) Обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

II.1.9) Информация относно вариантите
Ще бъдат приемани варианти

НЕ

II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Размер на кредита- 81 000 000 /осемдесет и един милиона/ лева.

II.2.2) Информация относно опциите
Опции

НЕ

II.2.3) Информация относно подновяванията
Тази поръчка подлежи на подновяване

НЕ

ІІ.3) Продължителност на поръчката или краен срок за изпълнение
Продължителност в месеци

84

РАЗДЕЛ ІІI: ПРАВНА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия във връзка с поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Гаранция за участие в размер на 50 000 /петдесет хиляди/ лева без ДДС, със срок на валидност 180 дни от крайния срок за получаване на офертите. Гаранция за изпълнение в размер на 3% от стойността на договора, определена при подписването му, със срок на валидност до 1 месец след изтичане на срока на договора. Гаранциите се представят в една от следните форми:парична сума, внесена по сметката на „Център за градска мобилност“ ЕАД BG17SOMB91301024910102 BIC: SOMBBGSF в Общинска банка АД или банкова гаранция.

ІІІ.1.2) Основни финансови условия и начини на плащане и/или позоваване на разпоредбите, които ги уреждат

Краен срок за усвояване – дванадесет месеца от датата на подписване на договора; Начин на усвояване - на части, след представяне на искане от Възложителя, като всяко искане не може да бъде в размер по-малък от 10 млн.лв.; Срок за погасяване – предложен от участниците срок, но не по-кратък от 72 месеца от датата на сключване на договора за кредит. Срокът не включва предложен от участника гратисен период, не по-кратък от 12 месеца от датата на сключване на договора; Начин на погасяване: -на главницата - на тримесечни вноски след изтичане на гратисния период, с възможност за предсрочно погасяване на част или на целия дълг; -на лихвата – на тримесечни вноски, считано от датата на усвояване на сумите по кредита; Лихвен процент - годишният лихвен процент за редовен дълг ще се формира като сбора от ОЛП на БНБ плюс предложена от участниците надбавка. Санкция при просрочие – в случай на просрочие на погасителна вноска по главницата, просрочената сума ще се олихвява с лихвен процент за просрочие, формиран като сбор от лихвения процент завишен с надбавка, предложена от участниците; Комисионна за управление и обработка на предоставения кредит, дължима ежегодно върху размера на усвоената и непогасена част от главницата – 0% годишно; Такса ангажимент – максимално до 0.1% годишно върху неусвоената част от заема, дължима ведно със следващата погасителна вноска по кредита; Обезпечение по отпуснатия кредит – залог по реда на Закона за особените залози (ЗОЗ) върху сметките на „Център за градска мобилност“ ЕАД и бъдещи вземанията на „Център за градска мобилност“ ЕАД от Столична община. Всички плащания по главницата на кредита и плащанията, свързани с дължимите лихви и такси ще се извършват в български лева или левовата равностойност в евро, по банков път, по посочена от изпълнителя негова банкова сметка, в обслужващата го банка.

ІІІ.1.4) Други особени условия
ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Лично състояние на икономическите оператори, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

В процедурата могат да участват лица, за които: - не са налице обстоятелствата по чл.47 ал.1, ал.2 и ал.5 от ЗОП - са местни банки и чуждестранни банки, получили лиценз за извършване на банкова дейност на територията на РБългария чрез клон; чуждестранни лица, които според законодателството на съответната държава са оторизирани да извършват дейност на банки; и които отговарят на условията на документацията за участие. Изискуеми документи: - Разрешение за извършване на банкова дейност, издадено от БНБ - за участниците, които са банки със седалище в България или банки със седалище в чужбина, които участват чрез свой клон в страната; участниците, които са с регистрация в чужбина представят съответни разрешения и/или регистрация за извършване на дейност, съгласно законите на държавата по регистрация на кандидата; - Копие от документа за регистрация или единен идентификационен код съгласно чл.23 от Закона за търговския регистър; - Декларации за липса на обстоятелствата по чл.47, ал.1, ал.2 и ал.5 от Закона за обществените поръчки; - При участници обединения –Документ, подписан от лицата в обединението, в който задължително се посочва представляващия обединението. - Декларация, че ако обединението бъде избрано за изпълнител, по време на действие на договора няма да бъдат извършвани промени в състава на обединението; - Документ, удостоверяващ размера на собствения капитал към 31.12.2012 г. или 30.06.2013 г.; - Декларация по чл. 56, ал. 1, т. 8 от ЗОП- съгласно образец №3; - Декларация по чл. 56, ал. 1, т. 11 от ЗОП; - Декларация от участника за приемане на условията на договора - - Образец № 9; - Декларация във връзка с т. 3 на Решение № 720 от 19.12.2013 г. на Столичния общински съвет, прието на заседание на съвета, проведено на 19.12.2013 г., Протокол № 54, точка 21 от дневния ред - Образец № 10 - Нотариално заверено пълномощно за лицата, упълномощени да представляват участника, в случаите, в които участникът не се представлява пред Възложителя от законните си представители.

ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

1. Участникът в процедурата трябва да отговаря на следните изисквания за икономическо и финансово състояние: 1.1. Размер на собствения капитал към 31.12.2012 г. или 30.06.2013 г. не по-малко от 160 000 000 лв; В случаите, в които участници в процедурата са клонове на банки със седалище в чужбина, минималните изисквания за икономическо и финансово състояние могат да бъдат доказани чрез показателите на банката – майка със седалище в чужбина. Когато участникът в процедурата е обединение на банки, за допускане до класиране на офертите е необходимо поне едно от лицата, участващи в обединението, да отговаря на минималните изисквания на т.1.1. 2. За доказване на икономическото и финансовото си състояние участниците представят следните документи: 2.1. Документ, удостоверяващ размера на собствения капитал към 31.12.2012 г. или 30.06.2013 г. 2.2. Баланс и Отчет за доходите за последните три приключени финансови години, в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си..

ІІІ.2.3) Технически възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията:

1. Участникът в процедурата трябва да отговаря на следните изисквания за технически възможности: 1.1. Кредитен рейтинг (дългосрочен) – не по-нисък от ВВ-, стабилна перспектива, присъден от Standart& Poor`s (ВВ-), Moody`s (Ва3) или FITCH (ВВ-), не по-рано от 12 месеца от крайната дата за подаване на документи; В случаите, в които участници в процедурата са клонове на банки със седалище в чужбина, минималните изисквания за технически възможности могат да бъдат доказани чрез показателите на банката – майка със седалище в чужбина. Когато участникът в процедурата е обединение на банки, за допускане до класиране на офертите е необходимо всички лица, участници в обединението, да отговарят на минималните изисквания на т.1.1. 2. За доказване на икономическото и финансовото си състояние участниците представят: 2.1. Документ, удостоверяващ кредитния рейтинг.

ІІІ.3) Специфични условия за поръчки за услуги
ІІІ.3.1) Информация относно определена професия
Изпълнението на услугата е ограничено до определена професия

НЕ

ІІІ.3.2) Персонал, който отговаря за изпълнението на услугата
Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала, който отговаря за изпълнението на услугата

НЕ

РАЗДЕЛ ІV: ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита

ІV.2) Критерии за възлагане
ІV.2.1) Критерии за възлагане
Икономически най-изгодна оферта с оглед на:
Посочените по-долу критерии:
Показател: Годишен лихвен процент, с коефициент на тежест в крайната оценка; тежест: 50
Показател: Срок на погасяване, с коефициент на тежест в крайната оценка; тежест: 20
Показател: Гратисен период, с коефициент на тежест в крайната оценка; тежест: 20
Показател: Надбавка над лихвения процент при просрочие на главницата, с коефициент на тежест в крайната оценка; тежест: 10
ІV.2.2) Информация относно електронен търг
Ще се използва електронен търг

НЕ

ІV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишни публикации относно същата поръчка

НЕ

ІV.3.3) Условия за получаване на спецификации и допълнителни документи или на описателен документ
Срок за получаване на искания за документи или за достъп до документи
04.07.2014 г.  Час: 16:30
Платими документи

ДА

Цена: 5 BGN
Условия и начин на плащане

Документацията може да бъде закупена срещу внесена в касата на дружеството сума от 5.00 лв. с ДДС. в сградата на „Центъра за градска мобилност” ЕАД, гр. София, 1202 бул. „Княгиня Мария Луиза” № 84 или по банков път на сметката на Възложителя: Банка: Общинска банка Клон: Денкоглу BIC: SOMBBGSF; IBAN: BG17SOMB91301024910102

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти и на заявления за участие
14.07.2014 г.  Час: 16:30
IV.3.5) Език/езици, на който/които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Официален/ни език/езици на ЕС:

BG
 

IV.3.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата
Продължителност в дни

180

IV.3.7) Условия за отваряне на офертите
Дата: 15.07.2014 г.  Час: 14:00
Място

Заседателна зала на "Център за градска мобилност" ЕАД, бул. "Кн. Мария Луиза" №84

Лица, които са упълномощени да присъстват при отварянето на офертите

Действията на комисията са публични и на тях имат право да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масова информация и на юридически лица с нестопанска цел.

РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Информация относно периодичното възлагане
VI.2) Информация относно средства от Европейския съюз
Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

НЕ

VI.3) Допълнителна информация

1. Натрупването на неразплатени задължения от страна на "Център за градска мобилност" ЕАД към транспортните оператори се дължи основно на: - През периода 2010 г. – 2012 г. са влошени макроикономическите показатели, продиктувани от промените в тенденциите на развитие на световната и европейската икономики и тяхното отражение върху българската икономика. - През периода 2010 г. – 2012 г. паричния ресурс на "Център за градска мобилност" ЕАД намалява с 46%; - Търговски и други задължения на "Център за градска мобилност" ЕАД бележат увеличение от 76% поради забавено разплащане с транспортните оператори, което забавяне нараства от 2 месеца през 2010 г. на 5 месеца през 2012 г.; - Постъпления от Столична община във връзка със субсидии и компенсации за транспортна задача се намаляват с 3%; - През периода 2010 г. – 2012 г. се наблюдава спад на приходите от продажба на билети с 16%, приходите от синя зона с 19%, приходите от паркинги с 11% и приходите от специализирани паркинги с 14%. Ръст за периода бележат приходите от продажби на абонаментни карти с 5%, поименни преференциални карти с 4%, приходите от принудително преместване с 6% и приходите от служебен абонамент с 4%; - Въпреки увеличения брой контрольори по редовността на пътниците се наблюдава спад на таксуване на нередовни пътници с 69%; - Плащанията на Център за градска мобилност ЕАД към транспортните оператори във връзка с транспортната задача намаляват с 1%. През 2014 г., в следствие на новите договори, сключени с транспортните оператори, в сила от 01.01.2014 г., беше приета икономическа рамка на обществения транспорт в Столична община за 2014 г., която е изцяло съобразена с изискванията на: - Регламент (ЕО) № 1370/2007 на Европейския парламент и на Съвета от 23 октомври 2007 година; - НАРЕДБА № 2 от 31.03.2006 г. за условията и реда за предоставяне на средства за компенсиране на намалените приходи от прилагането на цени за пътуване по автомобилния транспорт, предвидени в нормативни актове за определени категории пътници; - НАРЕДБА № 3 от 4.04.2005 г. за условията и реда за предоставяне на средства за субсидиране на превоза на пътниците по нерентабилни автобусни линии във вътрешноградския транспорт и транспорта в планински и други райони . Икономическата рамка за 2014 г. осигурява: - недопускане на увеличение на задълженията към транспортните оператори; - извършване на разходи в рамките на разполагаемите средства; - недопускане на свръхкомпенсиране. 2. Възложителят сключва договор за възлагане на обществената поръчка с участника, избран за изпълнител, след изпълнение на изискването на т. 3 от Решение № 720 от 19.12.2013 г. на Столичния общински съвет, прието на заседание на съвета, проведено на 19.12.2013 г., Протокол № 54, точка 21 от дневния ред – утвърждаване на договора от Столичния общински съвет след приключване на процедурата по избор на изпълнител.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

Интернет адрес: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

чл. 120 от ЗОП

VI.4.3) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

21.05.2014 г. 

ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ