РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА
II.1)
Описание
II.1.1)
Наименование на поръчката, дадено от възложителя
Доставка на машина за ремонт на асфалтова настилка по технология «Печматик», комплект с товарен автомобил /втора употреба/ и валяк с работно тегло 4 т. за асфалтова настилка /втора употреба/ за нуждите на ОП «Комунални дейности» - Русе
II.1.2)
Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Доставки
Покупка
Място на изпълнение:
ОП "Комунални дейности"
Код NUTS:
BG323
ІІ.1.3)
Настоящото обявление е за
Възлагане на обществена поръчка
ІІ.1.5)
Кратко описание на поръчката
Доставка на машина за ремонт на асфалтова настилка по технология «Печматик», комплект с товарен автомобил /втора употреба/ и валяк с работно тегло 4 т. за асфалтова настилка /втора употреба/ за нуждите на ОП «Комунални дейности» - Русе
ІІ.1.6)
Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)
43312000
Описание:
Машини за строителство на пътища
ІІ.1.7)
Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация
ІІ.1.8)
Обособени позиции
ІІ.1.9)
Ще бъдат приемани варианти
II.2)
Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1)
Общо количество или обем
Предмет на възлагане по настоящата обществена поръчка е доставка на:
• машина за ремонт на асфалтова настилка по технология «Печматик», комплект с товарен автомобил /втора употреба/
- Работен обем на коша за фракция – до 5 куб. м. , работно тегло в заредено състояние - 12 т; работен обем на резервоара за емулсия до 1,1 т; работен обем на резервоара за вода - до 1 т; двигател дизелов до 40 к.с. ; турбокомпресор до 8 куб.м/мин. , 0,2 бара; шнек за подаване на фракция с хидрозавижване; система за загряване на емулсията; подвижна работна стрела с обхват до 5 метра с пулт за оператор; осветление и сигнализация; подходящ товарен автомобил;
• валяк с работно тегло 4 т. за асфалтова настилка /втора употреба/
- Работна ширина на бандажа до 1,40 метра ; работно статично тегло – 4 т ; вибрация на двата бандажа с хидрозадвижване; дизелов двигател до 45 к.с. ; система за оросяване на бандажите с вода; работна ширина – 138 см; осветление и сигнализация ; защитна рама срещу преобръщане ; задвижване на - хидро-статично; хидравлично управление; хидравлична спирачка.
Прогнозна стойност без ДДС
91666 BGN
ІІ.3)
Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ
III.1)
Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1)
Изискуеми депозити и гаранции
1. Гаранция за участие - парична сума или банкова гаранция в размер на: 916 лв. /деветстотин и шестнадесет лева/
2. Гаранция за изпълнение на договора - парична сума или банкова гаранция в размер на 3 % от стойността на поръчката. Гаранциите се внасят по сметката на Община Русе в ТБ Инвестбанк АД, Клон Русе, BIG - IORTBGSF ; IBAN - BG37 IORT 7379 3300 0300 00
Възложителят има право да задържи гаранцията за участие до решаване на спора, когато кандидатът или участникът в процедура за възлагане на обществена поръчка обжалва решението, с което се обявяват резултатите от предварителния подбор, или решението за определяне на изпълнител.
Възложителят има право да усвои гаранцията за участие независимо от нейната форма, когато кандидат или участник:
1. оттегли заявлението си след изтичането на срока за получаване на заявления или оттегли офертата си след изтичането на срока за получаване на офертите;
2. е определен за изпълнител, но не изпълни задължението си да сключи договор за обществената поръчка.
ъзложителят освобождава гаранциите за участие на:
1. отстранените кандидати или участници в срок 5 работни дни след изтичането на срока за обжалване на решението на възложителя за предварителен подбор, съответно за определяне на изпълнител;
2. класираните на първо и второ място участници - след сключване на договора за обществена поръчка, а на останалите класирани участници - в срок 5 работни дни след изтичане на срока за обжалване на решението за определяне на изпълнител.
При прекратяване на процедурата за възлагане на обществена поръчка гаранциите на всички кандидати или участници се освобождават в срок 5 работни дни след изтичане на срока за обжалване на решението за прекратяване.
Възложителят освобождава гаранциите без да дължи лихви за периода, през който средствата законно са престояли при нег
ІІІ.1.2)
Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат
Възложителят заплаща стойността на извършената доставка/и в срока, предложен от участника, считано от датата на издаване на фактура. Стойността на доставката Възложителят ще заплаща по банков път, по сметката, посочена от участника в офертата му.
ІІІ.1.3)
Изискване за създаване на юридическо лице, когато участникът, определен за изпълнител, е обединение на физически и/или юридически лица
Възложителят, с оглед предоставената му правна възможност в чл. 25, ал. 3, т. 2 от ЗОП, не поставя и няма изискване за създаване на юридическо лице, в случай, че избраният за Изпълнител участник е обединение от физически и/или юридически лица.
В случай, че участникът участва като обединение/или консорциум/, което не е регистрирано като самостоятелно юридическо лице, тогава участниците в обединението /или консорциума/ подписват документ - споразумение или договор. Документът трябва да бъде представен от Участника в оригинал или нотариално заверено копие. Документът трябва да съдържа клаузи, в които е определено:
- Всички членове на обединението/ консорциума са отговорни заедно и поотделно за изпълнението на договора;
- Е определен представляващия обединението/ консорциума, който е упълномощен да задължава, да получава указания за и от името на всеки член на обединението/ консорциума. Допуска се повече от едно лице да представляват обединението заедно и поотделно;
- Представляващият обединението/ консорциума е упълномощен да представи офертата от името и за сметка на обединението и да сключи договор с възложителя;
- Срокът на обединението е най-малко за времето, за което поръчката ще бъде изпълнена;
- Всички членове на обединението/ консорциума са задължени да останат в него за целия период на изпълнение на договора;
- Разпределението на дейностите между членовете на обединението.
Не се допускат промени в състава на обединението след подаването на офертата.
ІІІ.2)
Условия за участие
ІІІ.2.1)
Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: Регистрационни документи: - ЕИК /единен идентификационен код/, съгласно чл.23 от ЗТР /Закона за търговския регистър/, когато участникът е юридическо лице или едноличен търговец; копие от документа за самоличност, когато участникът е физическо лице. Когато участникът е обединение следва да представи документ, подписан от лицата в обединението, в който задължително се посочва представляващият. Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице: документите по чл. 56, ал.1, т. 1 и 6 от ЗОП се представят за всяко физическо или юридическо лице, включено в обединението; документите по чл. 56, ал. 1, т. 4 и 5 се представят само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор по чл. 25, ал.2, т.6 от ЗОП;
Когато участникът в процедурата е чуждестранно физическо или юридическо лице или техните обединения, офертата се подава на български език, документът по чл. 56, ал.1, т.1 от ЗОП се представя в официален превод, а документите по чл. 56, ал.1, т. 4, 5, 6 и 11, които са на чужд език, се представят и в превод.
-Оферта на участника, по образец; Списък на документите, съдържащи се в офертата на участника; Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай, че участникът се представлява от трето лице; Декларация за запознаване с условията на поръчката; Декларации относно отсъствие на обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, 2 и 5 от ЗОП по образец; Списък с данни за подизпълнител/и, ако се ползват такива, както и декларация, подписана от управителя, съответно от членовете на управителния орган за участие на подизпълнител; Копие на документ за закупуване на документацията в размера изписан в т.ІV. 3.3 от обявлението; Декларация по обр. на осн. 56, ал. 1 т. 12 от ЗОП; Документ за внесена гаранция за участие в процедурата в размера изписан в т.ІІІ 1.1 от обявлението; Доказателства за икономическото и финансово състояние на участника, съгласно изисканите в т. ІІІ. 2.2 от обявлението; Доказателства относно техническата възможност за изпълнение на поръчката, съгласно изисканите в т. ІІІ. 2.3 ; Предложение за изпълнение на поръчката по образец; Предлагана цена по образец;
Когато участникът предвижда участие на подизпълнители, документите, по чл. 56, ал. 1, т. 1, 4, 5, 6 и 11 от ЗОП се представят за всеки от тях, а изискванията към тях се прилагат съобразно вида и дела на тяхното участие.
Офертата се представя в запечатан непрозрачен плик, който съдържа три отделни запечатани непрозрачни и надписани плика, както следва: плик № 1 с надпис "Документи за подбор", в който се поставят документите, изисквани от възложителя съгласно чл. 56, ал. 1, т. 1 - 6, 8, 11 - 14 от ЗОП; плик № 2 с надпис "Предложение за изпълнение на поръчката”, в който се поставят документите по чл. 56, ал. 1, т. 7 и 9, от ЗОП; плик № 3 с надпис "Предлагана цена", който съдържа ценовото предложение на участника.
Не може да участва в процедурата за възлагане на обществена поръчка и Възложителят ще отстрани от участие всеки участник:
който е в открито производство по несъстоятелност, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, а в случай че кандидатът или участникът е чуждестранно лице - се намира в подобна процедура съгласно националните закони и подзаконови актове, включително когато неговата дейност е под разпореждане на съда, или кандидатът или участникът е преустановил дейността си; който има задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс към държавата и към община, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, освен ако е допуснато разсрочване или отсрочване на задълженията, или има задължения за данъци или вноски за социалното осигуряване съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен; който има наложено административно наказание за наемане на работа на незаконно пребиваващи чужденци през последните до 5 години;
ІІІ.2.2)
Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: А) Заверени от участника копия на баланс и отчет на приходите и разходите като съставни части на годишния финансов отчет за последните три финансово приключили години /2011, 2012 и 2013г./, когато публикуването им се изисква от законодателството на държавата, в която участникът е установен.
Забележка: Участници, които са регистрирани в Търговския регистър и са публикували годишните си финансови отчети, част от които са балансът и отчетът за приходите и разходите, не следва да ги прилагат, т.е не се изисква доказването на обстоятелства, вписани в търговския регистър.
Б) Декларация - справка с информация за общия оборот и оборота от извършени доставки, които са обект на поръчката за последните три години в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си.
Минимални изисквания: Критерии за подбор, включващи минимални изисквания за икономически и финансови възможности.
Участникът следва да е реализирал:
- Минимален оборот от доставки на пътно строителна техника за последните 3 (три) години, не по- малко от 300 000 лв./триста хиляди лева/ с ДДС.
*** При участие на обединение, което не е юридическо лице, изискванията за икономически и финансови възможности се прилагат към обединението участник, а не към всяко от лицата, включени в него, с изключение на съответна регистрация, представяне на сертификат или друго условие, необходимо за изпълнение на поръчката, съгласно изискванията на нормативен или административен акт и съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението, съгласно чл. 25, ал. 8 от ЗОП. При посочване на участие с ползване на подизпълнители, изискванията за икономически и финансови възможности се отнасят за подизпълнителите, съобразно вида и дела на тяхното участие, съгласно чл. 56, ал. 2 от ЗОП.
ІІІ.2.3)
Технически възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Списък-декларация с изпълнени договори за доставки на ПСМ/пътно строителна механизация/, придружен от копия на договори и/или препоръки за добро изпълнение, издадени на участника, които съдържат най-малко идентификация на възложителя, изпълнителя, предмета, стойността. Възложителят си запазва правото да извършва проверки за съответствие на препоръките с действително извършената работа.
2. Участникът следва да разполага със сервиз на територията на Община Русе или в случай, че не разполага със собствен такъв, да представи договор за обслужване със сервиз на територията на Община Русе.
Доказва се с: копие на нотариален акт за собственост или копие на сключен договор за обслужване със сервиз на територията на Община Русе или договор за наем.
3. Участникът следва да докаже, че разполага със сервизен екип със съответната квалификация и опит на членовете му : наличието на визираното обстоятелство се доказва с декларация - списък за квалифициран екип; и 1/един/ брой автомобил/собствен или нает/ за обслужване на машините по обекти в рамките на гаранционния срок: наличието на визиранато обстоятелство се доказва с копия на талони за регистрация на МПС, договори за наем /лизинг в случай, че МПС не са собственост на участника.
4. Участникът следва да представи технически данни на машините, обекта на обществената поръчка и снимков материал на предлаганата механизация.
Участникът следва да приложи в офертата си:
а/Техническа документация за експлоатация на доставяните машини;
б/Каталог за резервни части на доставяните машини;
в/Декларация/свободен текст/, че обучението на машинисти за работа с машините ще е за негова сметка;
Участник може да използва ресурсите на други физически или юридически лица при изпълнение на поръчката, при условие че докаже, че ще има на свое разположение тези ресурси. Условията по настоящия пункт се прилагат и когато участник в процедурата е обединение от физически и/или юридически лица.
Минимални изисквания: Критерии за подбор, включващи минимални изисквания технически възможности и квалификация:
- Участникът следва да има изпълнени минимум 2/два/ договора за доставки с предмет сходен с предмета на обществената поръчка.
- Участникът следва да разполага със сервиз на територията на Община Русе или в случай, че не разполага със собствен такъв, да представи договор за обслужване със сервиз на територията на Община Русе или договор за наем.
- Участникът следва да докаже, че разполага със сервизен екип със съответната квалификация и опит на членовете му и 1/един/ брой автомобил/собствен или нает/ за обслужване на машините по обекти в рамките на гаранционния срок.
- Участникът следва да представи технически данни на машините, обекта на обществената поръчка и снимков материал на предлаганата механизация.
Участник може да използва ресурсите на други физически или юридически лица при изпълнение на поръчката, при условие че докаже, че ще има на свое разположение тези ресурси. Условията по настоящия пункт се прилагат и когато участник в процедурата е обединение от физически и/или юридически лица.
ІІІ.3)
Специфични условия при обществени поръчки за услуги
ІV.1)
Вид процедура
ІV.2)
Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1)
Критерии за оценка на офертите
Икономически най-изгодна оферта при:
Посочените по-долу показатели:
Показател: предлагана цена; тежест: 40
Показател: срок за доставка ; тежест: 20
Показател: време за реакция на мобилен екип след уведомяване при повреда ; тежест: 20
Показател: време за отстраняване на повреда; тежест: 20
IV.3)
Административна информация
ІV.3.3)
Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
19.03.2014 г. Час: 17:00
Условия и начин на плащане
Посочената цена е със ДДС. Документация за участие може да се закупува всеки работен ден от 9:00 до 17:00 часа от Община Русе, пл. Свобода № 6, Информационен център, гише "Търговия и транспорт. Обществени поръчки". Сумата следва да бъде внесена в касата на Община Русе или по банков път на следната сметка:ТБ Инвестбанк АД, Клон Русе, BIG - IORTBGSF ; IBAN - BG96 IORT 7379 8400 0800 00, вид плащане 447000.
ІV.3.4)
Срок за получаване на оферти или заявления за участие
26.03.2014 г. Час: 17:00
IV.3.6)
Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие
IV.3.7)
Срок на валидност на офертите
IV.3.8)
Условия при отваряне на офертите
Дата: 27.03.2014 г. Час: 14:00
Място
Община Русе, ет. 3, Заседателна зала
Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите
Право да присъстват при отварянето на офертите и проверката на съответствието им със списъка по чл. 56 от ЗОП, както и при отварянето на плика с предлаганата цена, имат участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с нестопанска цел.
РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ
VI.2)
Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС
VI.3)
Допълнителна информация
Съгласно чл. 64. (1) от ЗОП при провеждане на открита процедура възложителят изпраща обявлението за обществена поръчка до агенцията за вписване в Регистъра на обществените поръчки най-малко 40 дни преди крайния срок за получаване на оферти в случаите по чл. 14, ал. 3 от ЗОП.
Сроковете се намалят със 7 дни, ако обявлението е изпратено по електронен път, и с още 5 дни, ако от датата на публикуване на обявлението в електронен вид възложителят предостави пълен достъп по електронен път до документацията за участие в процедурата и ако в обявлението е посочен Интернет адрес, на който тя може да бъде намерена.
Възложителят е предоставил пълен достъп до документацията за участие в процедурата на следният интернет адрес: http://www.ruse-bg.eu/.
VI.4)
Процедури по обжалване
VI.4.1)
Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
VI.4.3)
Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
VI.5)
Дата на изпращане на настоящото обявление
ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ