Версия за печат

00044-2014-0008

BG-София: Изграждане

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Строителство

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

Агенция "Пътна инфраструктура", бул. "Македония" № 3, За: инж. Елена Асенова / инж. Боряна Борисова, Република България 1606, София, Тел.: 02 9173396, E-mail: е.asenova@api.bg, Факс: 02 9173398

Място/места за контакт: Дирекция "Обществени поръчки и правно обслужване"

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.api.government.bg.

Адрес на профила на купувача: http://www.api.bg/index.php/bg/obshestveni-porachki/otkriti-proceduri.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие:

Агенция "Пътна инфраструктура", бул. "Македония" № 3, За: Завеждащ деловодство при АПИ., Република България 1606, София, Тел.: 02 9173246

Място/места за контакт: Деловодство

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Министерство или друг държавен орган, включително техни регионални или местни подразделения

Основна дейност на възложителя

Друг: Проектиране, строителство, поддържане и ремонт на РПМ.

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

"Избор на изпълнител на строително - монтажни работи на обект: "Път ІІІ-1102 "Арчар - Извор - Димово - Острокапци - Кладоруб - Салаш" от км 45+000 до км 50+075,52".

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Строителство
Изграждане 
Място на изпълнение: Област Видин
Код NUTS: BG311
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

"Избор на изпълнител на строително - монтажни работи на обект: "Път ІІІ-1102 "Арчар - Извор - Димово - Острокапци - Кладоруб - Салаш" от км 45+000 до км 50+075,52". Предмет на настоящата обществена поръчка е рехабилитация, реконструкция и ново строителство по участъци за обект: „Път ІІІ-1102 „Арчар–Извор–Димово–Острокапци–Кладоруб–Салаш" от км 45+000 до км 50+075,52", както следва: • Участък №1-от км 45+000 до км 46+165–рехабилитация: Възстановяване и подобряване на транспортно–експлоатационните качества и носимоспособността на настилката и пътното тяло с оглед осигуряване условия за безопасност на движението, комфорт на пътуващите и добро отводняване на пътя. • Участък №2-от км 46+165 до км 50+075,52–реконструкция и нов път: Изграждане на нов път с твърда настилка, съоръжения и принадлежности по съществуващото трасе на пътя. 1. Съществуващо положение: Път III–1102 "Арчар–Мали Дреновец-Извор–Димово–Острокапци–Кладоруб–Салаш" е много важна и единствена транспортна връзка в района. Намира се изцяло на територията на област Видин и общините Димово и Белоградчик. Започва от път II–11 "Видин–Добри Дол–Монтана", развива се на запад през гр. Димово и достига границата с Република Сърбия. Предмет на настоящата разработка е участъка от началото с. Салаш (км 45+000) до Границата с Република Сърбия (км 50+075.52). Участък №1-Намира се в регулацията на с. Салаш. Пътната настилка е асфалтова с много пукнатини, дупки и разрушения. Габаритът е, както следва: ленти за движение-2 х 3.00–3.50 м = 6.00–7.00 м; тротоари-2 х 2.00 м = 4.00 м; Конструкция на съществуващата настилка: плътен асфалтобетон-4 см; неплътен асфалтобетон-4 см; трошенокаменна настилка -20 см. В участъка при км 45+774 има мост с отвор L=7.20 м, с тесен габарит–4.60 м и при км 46+206–мост L=11.20 м с габарит 4.40 м. Участък №2-Няма изградена трайна настилка и съоръжения. Не е решено отводняването. За реализиране на проектния габарит са извършени необходимите отчуждения. Пътни кръстовища–няма. 2. Насоки на новото техническо решение: За Участък №1: Проектна скорост-Vпр.=40 км/час; Максимален надлъжен наклон-7 (по изкл. 9.93%); Минимален R на хоризонтални криви: в населено място-съгласно регулацията; открит път-R=120 м; Минимален R на вертикална крива: изпъкнала–600 м; вдлъбната–360 м; Габарит: ленти за движение–2х3.00–3.50 м; бетонови бордюри; тротоари–2х2.00 м; За Участък № 2: Проектна скорост-Vпр.=60км/час; Минимален R на хоризонтални криви–120 м; Максимален надлъжен наклон-6%; Габарит на пътя: ленти за движение–2х3.00 м; направляващи ивици от асфалтобетон–2х0.25 м; банкети–2х1.75 м; Минимален R на вертикална крива: изпъкнала–2000м; вдлъбната–1300м. 3. Усилване на съществуващата настилка: Полагат се усилващи и изравнителни пластове, както следва: Износващ пласт–тип „А”-4 см; Биндер-4 см; Изравнителни пластове биндер-3-10 см. 4. Ремонт на съществуващата настилка: Преди полагане на износващият и изравнителните пластове се предвижда предварителен ремонт на съществуващата настилка. 5. Ремонт на дупки, мрежовидни пукнатини и коловози, при които се осъществява: фрезоване; почистване (продухване); полагане на смес; валиране; заливане на фуги. 6. Ремонт на единични пукнатини в последователност: почистване (продухване); заливане с битумна емулсия на пукнатини до 5 мм; запълване с асфалтова паста на пукнатини по-големи от 5 мм. 7. Уширения на съществуващата настилка. 8. Нова настилка: Оразмеряване на пътната настилка за осов товар 10 т/ос Ен=200 МРа (максимален модул за категория на движение „средно”); 9. Малки съоръжения: Всички малки съоръжения, които са годни и имат необходимия габарит се рехабилитират. 10. Предвидени са за изграждане нови подпорни стени, както следва: на км 48+092.62 км 48+143.83–L= 50 м и на км 48+269.25км 48+323.83–L= 55 м. 11. Големи съоръжения: Ремонтно-възстановителни работи на Мост при км 45+774 и Мост при км 46+206. 12. Съществуващата стоманена предпазна ограда се демонтира и на нейно място се поставя нова. 13. Отводняване и други.

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

45233120

Описание:

Строителни и монтажни работи на пътища

ІІ.1.7) Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация

НЕ

ІІ.1.8) Обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Изпълнение на строително - монтажни работи, включващи земни, пътни и асфалтови работи, организация на движение, разваляне и възстановяване на големи съоръжения, почистване на малки съоръжения и други относно рехабилитация, реконструкция и ново строителство на приблизително 5 км третокласен път, съгласно приложените в документацията за участие Проектна документация, Обобщена количествена сметка (Приложение № 1.1.) и Техническа спецификация.

Прогнозна стойност без ДДС
3333333 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Продължителност в дни

180


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

1. Гаранцията за участие в общ. поръчка се представя от участника в процедурата, съгласно образеца-Прил. №14 и е в размер на 30 000,00 (тридесет хиляди) лева. Валидността на гаранцията за участие е не по-малко от 30 (тридесет) календарни дни след изтичане срока на валидност на офертата на участника. Когато участникът е обединение, гаранцията може да се представи от обединението или от участник в него, в съответствие с договора за обединение. 2. Гаранцията за изпълнение на договора за общ. поръчка се представя от участника, определен за Изпълнител на поръчката, при подписване на договора, съгласно образеца - Прил. №15 и е в размер на 3% от Общата цена на договора без ДДС, с вкл. непредвидени разходи. Валидността на гаранцията за изпълнение, в случай че е представена банкова гаранция, е 30 (тридесет) календарни дни след датата на изтичане на последния гаранционен срок по договора, съгласно Наредба №2 от 31.07.2003г. на МРРБ към ЗУТ за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти. 3. Гаранцията за обезпечаване на авансовото плащане е в размер до 10% (в зависимост от офертата на участника) от общата цена по договора за общ. поръчка с ДДС, без вкл. непредвидени разходи, по образеца-Прил. №18. Валидността на гаранцията за обезпечаване на авансовото плащане следва да бъде 30 (тридесет) дни след „Датата на приключване” (означава датата на съставяне на Конст. акт обр.15 по Наредба № 3 от 31.07.2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на стр-то). Гаранцията за обезпечаване на авансовото плащане се представя в 30 (тридесет) дневен срок от Деня на достъп (означава датата на съставяне и подписване на Протокол обр.2а по Наредба №3 от 31.07.2003г. за откриване на Стр. площадка), само ако в Техн. предложение участникът е заявил, че ще се възползва от правото си да получи авансово плащане. Гаранцията е винаги във формата на банкова гаранция и следва да покрива пълния размер на аванса. Размерът на гаранцията се намалява чрез приспадане на пропорционални суми в размер на 10% от междинните плащания към Изпълнителя. Междинните плащания се извършват въз основа на: количествено-стойностна сметка; доклад за извършените СМР, с приложени към него документи–надлежни доказателства за качеството на извършваните видове СМР; междинен сертификат за изпълнени СМР, съставен от Изпълнителя, заверен от Консултанта и Областно пътно управление (ОПУ) Видин и одобрен от Възложителя и данъчна фактура, която се издава от Изпълнителя след одобряването на сертификата от страна на Възложителя. Авансовото плащане се счита за окончателно погасено след одобрение на „Сертификата за съществено завършване” от Възложителя и издаване на оригинална данъчна фактура от Изпълнителя по одобрения сертификат. 4. Гаранциите се представят в оригинал, в една от следните форми: 4.1. депозит на парична сума по следната банкова сметка на Възложителя (администрацията на АПИ): Банка: БНБ–централно управление; IBAN: BG03 BNBG 9661 3300 1659 03 и BIC: BNBGBGSD 4.2. банкова гаранция, издадена в полза на Възложителя. 5. Участниците в процедурата и определеният Изпълнител избират сами формата на гаранцията за участие, съответно за изпълнение на договора за общ. поръчка. 6. Ако участникът избере да предостави банкова гаранция, то тя трябва да бъде безусловна, неотменима и изискуема при първо писмено поискване, в което Възложителят заяви, че Изпълнителят не е изпълнил задължение по договора за възлагане на общ. поръчка. 7. Банковата гаранция за изпълнение на договора се съгласува в периода до подписване на договора за възлагане на общ. поръчка с Възложителя. 8. Банковите гаранции могат да бъдат издадени и по образец на банката, съдържащ същите или по – добри за Възложителя условия от тези в образците-Прил. №№14,15 и 18 от документaцията за участие, като в него е изрично записано, че гаранцията е безусловна и неотменима в полза на Възложителя.

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

Общата цена за изпълнение на Договора се посочва в съответствие с Ценовата оферта на участника и включва непредвидени разходи в размер на 10% от цената за изпълнение на договора без ДДС. Непредвидените разходи по време на изпълнение на строителството се доказват с протокол между ИЗПЪЛНИТЕЛЯ, ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ и КОНСУЛТАНТА по договора за обществена поръчка, с приложена към него обосновка и документи за необходимостта от извършването им. Стойността на същите се определя съгласно установените с документите, посочени по-горе, количества, на базата на единичните цени, предложени с Ценовата оферта в количествено-стойностната сметка (КСС). За видовете СМР и дейности, за които няма единични цени, цената се определя на база посочените от изпълнителя в ценовата оферта елементи на ценообразуване. В случай, че размерът на непредвидените разходи надхвърля 10%, то разликата в количествата, необходими за цялостното изпълнение на строежа е изцяло за сметка на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ и е включена в цената за изпълнение на договора. Цената за изпълнение на Договора е единственото възнаграждение за изпълнение на Дейностите по договора и ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ не дължи на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ каквито и да било други суми. Цената за изпълнение на Договора не подлежи на промяна, освен в случаите на чл. 43, ал. 2, т. 1, т. 3 и т. 4 от ЗОП. Заплащането ще се извършва по реално извършени дейности, количества и цени в рамките на Договора. Единичните цени, посочени в КСС са окончателни и не се променят при промени в цените на труда, Строителните продукти, Оборудването и др., освен в случаите на чл. 43, ал. 2, т. 1, т. 3 и т. 4 от ЗОП. След съставяне и подписване на Протокол обр. 2а по Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за откриване на Строителната площадка ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ превежда на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ аванс, представляващ 10% от Цената за изпълнение на Договора с ДДС, без включени непредвидени разходи. Върху авансовото плащане не се начислява лихва. Авансът се изплаща само след представяне на неотменима и безусловна банкова Гаранция за авансово плащане, покриваща пълния размер на аванса, предварително одобрена от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ и фактура на стойност, равна на стойността на исканото авансово плащане. ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ представя на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ Гаранция за авансовото плащане в 30 (тридесет) дневен срок от Деня на достъп (датата на съставяне и подписване на Протокол обр. 2а по Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за откриване на Строителната площадка). Валидността на гаранцията за обезпечаване на авансовото плащане следва да бъде 30 (тридесет) дни след „Датата на приключване” (означава датата на съставяне на Констативен акт обр. 15 по Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството (обн. ДВ. бр.72 от 15 Август 2003 г. с последващите изменения и допълнения). Авансовото плащане се погасява чрез приспадане на пропорционални суми в размер на 10 % от Междинните плащания към ИЗПЪЛНИТЕЛЯ. Междинните плащания се извършват въз основа на: КСС; доклад за извършените СМР, с приложени към него документи–надлежни доказателства за качеството на извършваните видове СМР; междинен сертификат за изпълнени СМР и данъчна фактура. Авансовото плащане се счита за окончателно погасено след одобрение на „Сертификата за съществено завършване” от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ и издаване на оригинална данъчна фактура от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ по одобрения сертификат. Първото междинно плащане за СМР се извършва при реализиране на поне 5 на сто от Цената за изпълнение на Дог-ра, а всяко следващо – при реализиране на поне толкова процента от Цената за изпълнение на Дог-ра, равняващи се на процента, обуславящ първото плащане, увеличен минимум с още толкова процента (т.е. при достигане на поне 10%, 15% и т.н. % от Цената за изпълнение на Дог-ра). Сумата от изплатения аванс и межд. плащания не може да надвишава 90% от стойността на Договора. Остатъкът от сумите по Междинния сертификат и по Сертификата за съществено завършване се изплаща на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ в 30 (тридесет) дневен срок, считано от датата на представяне на фактурата.

ІІІ.1.3) Изискване за създаване на юридическо лице, когато участникът, определен за изпълнител, е обединение на физически и/или юридически лица

Възложителят няма изискване за създаване на юридическо лице. В случай, че участникът в процедурата е обединение (или консорциум), което не е регистрирано като самостоятелно юридическо лице, към офертата се представя оригинал или нотариално заверено копие на документа, с който е създадено обединението. С този документ следва по безусловен начин да се удостовери, че членовете на обединението/консорциума поемат солидарна отговорност за участието си в обществената поръчка и за периода на изпълнение на договора. В документа за създаване на обединение, задължително се посочва разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите при изпълнение на поръчката. Не се допускат промени в състава на обединението след подаването на офертата.

ІІІ.1.4) Други особени условия

При подписване на дог-ра, участникът, определен за Изп-л, е длъжен да представи следните док-ти: 1. Док-ти за удостоверяване липсата на обстоят-та по чл.47, ал.1, т.1, б. "а", "б", "в", "г" и "д", т.2 и т.3 и ал.2, т.1, т.3 и т.5 от ЗОП, издадени от компетентен орган, или извлечение от съд. регистър, или екв. док-т на съдебен или адм. орган от държавата, в която е установен. Не се изисква представяне на док-те в случаите по чл. 42, ал. 2 от ЗОП, когато има посочен ЕИК, с изкл. на всички др. обстоят-ва, невписани в Търг. регистър. Когато изпълн-ят е обединение, док-те се представят от всеки един от уч-те в обединението. Когато изпълн-ят е чужд. лице и в съотв. чужда държава не се издават док-те по чл.47, ал.2, т.1, т.3 и т.5 от ЗОП, или когато те не вкл. всички случаи по чл.47, ал.1, т.1, б. "а", "б", "в", "г" и "д", т.2 и т.3 и ал.2, т.1, т.3 и т.5 от ЗОП, същия представя клетвена декларация, ако такава декларация има правно значение според закона на държавата, в която е установен. Когато клетвената декл-я няма правно значение според съотв. нац. закон, изпълнителят представя официално заявление, направено пред съдебен или адм. орган, нотариус или комп. професионален или търг. орган в държавата, в която той е установен. 2. Нот. заверено копие на Удостоверение за регистрация в Централния професионален регистър на Камарата на строителите за изпълнение на Строежи от ІІ група, ІІ-ра категория или екв. док-т за изпълнителите–чужд. лица. Когато изпълн-ят е обединение, док-тът се представя от изпълнителя/те в обединението, който/които ще извършва/т стр-вото, съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в дог-ра за създаване на обединението. Чужд. лица, които са установени в държава–членка на ЕС, или в държава–страна по Споразумението за Евр. икономическо пространство, или в Конфедерация Швейцария, представят удост-е за наличие на регистрация в профес. регистър на съотв. държава, в която е установен, издаден от комп. орган съгласно националния му закон. 3. Оригинал на Гаранция за изпълнение на поръчката в размер на 3% от общата цена по договора без ДДС, с вкл. непредвидени разходи, в една от следните форми: депозит на парична сума по следната банкова сметка на Възл-ля (адм-ята на АПИ): (БНБ – центр. упр-е, IBAN: BG03 BNBG 9661 3300 1659 03; BIC BNBG BGSD) или безусловна и неотменима банкова гар-я, издадена в полза на Възл-ля. Когато гаранцията е под формата на банкова гар-я, същата е по образеца-Прил. №15 от док-ята за участие. Гаранцията за изпълнение може да бъде издадена и по образец на банката, съдържащ същите или по–добри условия за Възл-ля, като в него е изрично записано, че гаранцията е безусловна и неотменима в полза на Възл-ля. Изпълнителят избира сам формата на гаранцията за изпълнение. 4. Нот. заверено копие на Застраховка „Проф. отговорност” по чл. 171, ал. 1 от ЗУТ или екв. док-т за изпълнителите–чужд. лица. 5. Нот. заверени копия на валидни Сертификати за внедрена система за упр-е на качеството, сертиф. съгласно стандарт ISO 9001:2008 (или екв. серт-т), за внедрена система за опазване на околната среда, сертиф. съгласно стандарт ISO 14001:2004 (или екв. серт-т) и за внедрена система за безопасни условия на труд, сертиф. съгласно стандарт BS OHSAS 18001:2007 (или екв. серт-т), в обхват приложим към предмета на поръчката, издадени от органи, установени в др. държави–членки, както и др. доказ-ва за екв. мерки за осигуряване на кач-вото, за опазване на околната среда и за безопасни условия на труд. 6. Чужд. лице, определено за Изп-л на общ. поръчка, при подписването на дог-ра следва да представи док-т/и от компетентните бълг. институции, удостоверяващ/и, че е получил съотв разрешения за пребиваване (визи) и разрешения за работа за общия бр. служители, посочени от него в Прил. №11, ако е прил. 7. Удостоверение за данъчна регистрация и регистрация по БУЛСТАТ на създаденото обединение, когато определеният Изп-л е неперсонифицирано обединение на физически и/или юридически лица.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: Всяка оферта трябва да съдържа: 1. Списък на документите, съдържащи се в офертата, подписан от участника; 2. Оферта, изготвена по образеца Приложение № 3, съгласно изискванията към офертата и условията за изпълнение на поръчката. Офертата съдържа информация за подизпълнителите, ако се предвижда такова участие; 3. Заверено копие от документ за регистрация или документ/декларация (свободен текст), съдържаща ЕИК, съгласно чл. 23 от Закона за търговския регистър (ЗТР), когато участникът е юридическо лице или едноличен търговец; копие от документа за самоличност, когато участникът е физическо лице. Участникът прилага удостоверение за актуално състояние, само в случай че не е представил ЕИК. Ако е посочен ЕИК, участникът има право да се позове на чл. 23, ал. 4 от ЗТР и да не представя доказателства за обстоятелства, вписани в Търговския регистър, както и да не представя актове, обявени в Търговския регистър, с изключение на всички други обстоятелства, невписани в Търговския регистър. В тези случаи в списъка на документите се посочва „не се прилага, съгласно чл. 23, ал. 4 от ЗТР”; 4. При участници обединения – документ, подписан от лицата в обединението, в който задължително се посочва представляващият; 5. Документ за гаранция за участие в обществената поръчка, в оригинал, в една от следните форми: паричен депозит или безусловна и неотменима банкова гаранция, издадена в полза на Възложителя, съгласно образеца - Прил. №14 или по образец на банката, съдържащ същите или по–добри условия за Възложителя, като в него изрично е записано, че гаранцията е безусловна и неотменима в полза на Възложителя; 6. Копие от документа (фактура) за закупена документация; 7. Документи–доказателства за икономическото и финансовото състояние по чл. 50 от ЗОП; 8. Документи–доказателства за техническите възможности и/или квалификация по чл. 51 от ЗОП; 9. Декларации за отсъствие на обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, т. 1, б. „а”, „б”, „в”, „г”, „д” и ал. 2, т. 5 от ЗОП, по чл. 47, ал. 1, т. 2 и т. 3, ал. 2, т. 1, т. 2а (1-во предложение), т. 3 и т. 4 и ал. 5, т. 2 от ЗОП и по чл. 47, ал. 5, т. 1 от ЗОП, изготвени по образците - Приложения № № 7.1, 7.2 и 7.3; 10. Техническо предложение за изпълнение на поръчката, съгласно образеца - Приложение № 5; 11. Информация за подизпълнителите, ако се предвижда такова участие, която съдържа: Списък на подизпълнителите, които ще участват при изпълнението на общ. поръчка, както и вида на работите, които ще извършват, и дела на тяхното участие (включва се в образец Приложение № 3-Оферта) и Декларация от всеки от подизпълнителите относно съгласието му за участие при изпълнението на общ. поръчка, съгласно образеца - Приложение № 4; 12. Ценова оферта (Предлагана цена) за изпълнение на поръчката съгласно образеца - Приложение № 6 и остойностена Обобщена количествена сметка (ОКС), съгласно образеца - Приложение № 1.1. Попълнените приложения, се представят в оригинал на хартиен и на електронен носител в Ехсеl; 13. Декларация по чл. 56, ал. 1, т. 11 от ЗОП, че са спазени изискванията за закрила на заетостта, включително минимална цена на труда и условията на труд по образеца - Приложение № 13; 14. Нотариално заверено пълномощно на лицето, което представлява участника в процедурата, ако е необходимо; 15. Декларация за приемане на условията в проекта на договор по образеца - Приложение № 19; 16. Декларация по образеца - Приложение № 17, ако е приложимо, че избраният Изпълнител ще поеме на свой риск да осигури изискващите се по българското законодателство разрешения за пребиваване (визи) и разрешения за работа на посочените служители; 17. Декларация за солидарна отговорност по образеца - Приложение № 20; 18. Декларация за запознаване с обекта, съгласно образеца - Приложение № 10; 19. Когато участникът в процедурата е обединение (или консорциум), което не е регистрирано като самостоятелно юридическо лице, към офертата се представя и оригинал или нотариално заверено копие на документа, с който е създадено обединението (ако е приложимо).
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: 1. заверено копие от следните съставни части на годишните финансови отчети за последните 3 (три) финансови години (2011, 2012 и 2013), когато публикуването им се изисква от законодателството на държавата, в която участникът е установен: заверено копие на балансите за последните 3 (три) финансови (2011, 2012 и 2013) години и заверено копие на отчетите за приходите и разходите за последните 3 (три) финансови (2011, 2012 и 2013) години. В случай, че участникът посочи ЕИК, той има право да се позове на чл. 23, ал. 4 от ЗТР и да не представя изисканите по ІІІ.2.2., т. 1 (лява част) документи, ако тези обстоятелства са видими в Търговския регистър, с изключение на всички други обстоятелства, невписани в Търговския регистър. В тези случаи в списъка на документите се посочва „не се прилага съгласно чл. 23, ал. 4 от ЗТР”. 2. информация за общия оборот и оборота от строителство, сходно с предмета на обществената поръчка (ново строителство и/или реконструкция и/или основен ремонт и/или рехабилитация на автомагистрали и/или мостове, и/или виадукти, и/или пътища І, ІІ и ІІІ клас от Републиканската пътна мрежа на Република България или на автомагистрали и/или мостове, и/или виадукти, и/или пътища с идентични характеристики извън Република България, включително и пътни съоръжения към тях, с изключение на договори за пътни принадлежности по смисъла на § 1 от ДР на Закона за пътищата), изпълнено през последните 3 (три) години (2011, 2012 и 2013) по ІІІ.2.2., т. А и т. Б (дясна част), в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си. Информацията се представя съгласно образеца - Приложение № 8 и съдържа общия оборот и оборота от строителство, сходно с предмета на обществената поръчка, за който се посочват следните данни: обект (предмет) на договора; Възложител; стойност на реализираните приходи от обекта в лева без ДДС; дата на сключване и период на изпълнение на договора, в качеството на главен изпълнител, участник в обединение или подизпълнител е участвал и номер и дата на акта за предаване на строежа на Възложителя или за въвеждането му в експлоатация или доказателство, че обектът е преходен. 3. Когато участникът предвижда участие на подизпълнители, документите по ІІІ.2.2. (лява част) се представят за всеки от тях, а изискванията към тях се прилагат съобразно вида и дела на тяхното участие. 4. Когато участникът в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, документите по ІІІ.2.2. (лява част) се представят само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор по ІІІ.2.2. (дясна част). 5. Участникът може да се позове на предишни проекти, които е изпълнил като главен изпълнител, като член на обединение или като подизпълнител, но само в рамките на своето собствено участие в този обект. Ако участникът е работил като подизпълнител или като член на обединение при изпълнението на някой от посочените обекти, то е необходимо освен документите, изброени в ІІІ.2.2. (лява част), да бъде добавена декларация или друг документ, доказващ дяловото участие.
Минимални изисквания: А. да има общ оборот, сумарно за последните 3 (три) години (2011, 2012 и 2013), в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си, но не по-малко от 5 000 000,00 (пет милиона) лева без ДДС. Б. да има оборот от строителство, сходно с предмета на обществената поръчка (ново строителство и/или реконструкция и/или основен ремонт и/или рехабилитация на автомагистрали и/или мостове, и/или виадукти, и/или пътища І, ІІ и ІІІ клас от Републиканската пътна мрежа на Република България или на автомагистрали и/или мостове, и/или виадукти, и/или пътища с идентични характеристики извън Република България, включително и пътни съоръжения към тях, с изключение на договори за пътни принадлежности по смисъла на § 1 от ДР на Закона за пътищата), сумарно за последните 3 (три) години (2011, 2012 и 2013), в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си, но не по-малко от 3 333 333,00 (три милиона триста тридесет и три хиляди триста тридесет и три) лева без ДДС. В случай, че участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, изискванията по ІІІ.2.2., т. А и т. Б (дясна част) се прилагат към обединението участник, а не към всяко от лицата, включени в него и съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението, съгласно разпоредбата на чл. 25, ал. 8 от ЗОП.
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: 1. списък (Пр.№8.1) на договорите за стр-во, сходни с предмета на общ. поръчка (ново стр-во и/или рек-я и/или основен ремонт и/или рехаб-я на АМ и/или мостове, и/или виадукти, и/или пътища І, ІІ и ІІІ клас от РПМ на РБ или на АМ и/или мостове, и/или виадукти, и/или пътища с идентични хар-ки извън РБ, вкл. и пътни съоръжения към тях, с изкл. на договори за пътни принадлежности по смисъла на § 1 от ДР на ЗП), изпълнени през посл. 5г., считано до датата на подаване на офертите, вкл. договорите по ІІІ.2.3., т.А.; 2. референции (препоръки) за добро изпълнение по ІІІ.2.3., т.1, в които се посочват предмета на съответния обект, Възложителят, стойността на договора, датата на сключване, периода на изпълнение на договора, мястото на строителството, както и дали то е изпълнено професионално и в съответствие с нормативните изисквания; 3. Участникът може да се позове на предишни проекти, които е изпълнил като главен изпълнител, като член на обединение или като подизпълнител, но само в рамките на своето собствено участие в този обект. Ако участникът е работил като подизпълнител или като член на обединение при изпълнението на някой от посочените обекти, то е необходимо освен документите, изброени в ІІІ.2.3., т.1 и т.2, да бъде добавена декларация или др. документ, доказващ дяловото участие; 4. списък–декларация (Пр.№9) на машините и техн. оборудване, необходими за изпълнение на общ. поръчка, вкл. за изпитване и изследване, с което ще се осигурява контрол на качеството на изпълнените СМР по ІІІ.2.3., т.Б, вкл. Акредитирана стр. лаборатория.; 5. списък (Пр.№11) на екипа от техн. лица (ръководни служители) за осигуряване на техн. рък-во при изпълнение на общ. поръчка, вкл. за осигуряване на контрола на качеството по ІІІ.2.3., т.В. Списъкът трябва да е придружен с: док-ти, удостоверяващи образованието, проф. квал-я и опита на лицата-дипломи за завършено образование; свидетелства или дипломи за придобита квал-я; копия от трудови и/или осиг. книжки (или екв. док-т, показващ трудовия или осиг. стаж); за ръководния служител КБЗ (т.В6) следва да се представи документ за изкаран курс или др. вид док-т, който дава възможност за заемане на тази поз-я;спец. опит на лицата се доказва с референция (препоръка), съдържаща най-малко следната информация – възложител/работодател, период за които се издава референцията и позицията, заемана от лицето, съдържаща описание на дейностите, функциите и вменените задължения за съотв. поз-я; трудово– биографични справки (Пр.№11.1);декларации по Закона за защита на личните данни (Пр.№11.2);декларации за непрекъснато разположение (Пр.№11.3) по време на целия стр. период; 6. в случай, че участника е посочил в списъка по ІІІ.2.3., т.5, че ще изпълни общ. поръчка с определен брой служители, които не са граждани на държава– членка на ЕС, или на държава–страна по Споразумението за Евр. икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария, същият следва да представи декларация (Пр.№17), че ще поеме на свой риск да осигури изискващите се съгласно бълг. закон-во разрешения за пребиваване (визи) и разрешения за работа на посочените служители; 7. валидни сертификати за внедрена система за управление на качеството, серт. съгласно стандарт ISO 9001:2008 (или екв. серт-т), за внедрена система за опазване на околната среда, серт. съгласно стандарт ISO 14001:2004 (или екв. серт-т) и за внедрена система за безопасни условия на труд, серт. съгласно стандарт BS OHSAS 18001:2007 (или екв. серт-т), в обхват приложим към предмета на поръчката, издадени от органи, установени в др. държави–членки, както и др. доказ-ва за екв. мерки за осигуряване на качеството, за опазване на околната среда и за безопасни условия на труд; 8. декларация (Пр.№21) по ІІІ.2.3., т.Е, че участника има регистрация в Централния проф. регистър на Камарата на строителите за изпълнение на строежи от втора група, ІІ-ра категория или екв. док-т за участниците– чужд. лица. 9. Когато участникът предвижда участие на подизпълнители... Продължение в Раздел VІ.3...
Минимални изисквания: А. общо за посл. 5г., считано до датата на подаване на офертите, да е изпълнил договор/и за стр-во, сходни с предмета на общ. поръчка (ново стр-во и/или реконструкция и/или основен ремонт и/или рехабилитация на автомагистрали (АМ) и/или мостове, и/или виадукти, и/или пътища І, ІІ и ІІІ клас от Републиканската пътна мрежа (РПМ) на Република България (РБ) или на АМ и/или мостове, и/или виадукти, и/или пътища с идентични характ-ки извън РБ, вкл. и пътни съоръжения към тях, с изкл. на договори за пътни принадлежности по смисъла на § 1 от ДР на Закона за пътищата (ЗП)), с обща дължина не по-малко от 15км, с приравнен габарит Г9; Б. да има възможност да осигури машини и техн. оборудване за изпълнение на общ. поръчка, вкл. за изпитване и изследване, с което ще се осигурява контрол на качеството на изпълнените СМР, но не по-малко от: •Земекопна машина–2бр.;•Автосамосвали-3бр.; •Товарачна машина/челен товарач–1бр.; •Грейдер-1бр.;•Фреза за асфалтобетон–1бр.;•Бетон помпа-1бр.;•Бетоновоз-1бр.;•Асфалтополагаща машина–1бр.;•Машина за емулсия-1бр.;•Цистерна за вода–1бр.;•Валяци,в т.ч.бандажен–3бр.; •Компресор-1бр.;• Пневматични чукове–2бр.;• Кран 20 тона-1бр.;•Акредитирана стр. лаборатория за извършване на задължителните лабораторни изпитвания на материали и продукти на строежа. В. да разполага с екип от техн. лица (ръководни служители) за осигуряване на техн. ръководство при изпълнение на общ. поръчка, вкл. за осигуряване на контрола на качеството, със следните квалификация и проф. опит: В1.Ръководител на строежа–1бр.:стр. инженер, специалност „Пътно строителство (ПС)” или „Транспортно строителство (ТС)” или „Строителство на сгради и съоръжения (ССС)” или анал. специалност (ако образованието е придобито в държава, където няма подобни специалности);Опит:мин. 8г. общ проф. опит като стр. инженер; мин. 5г. опит в пътния сектор и мин. 3г. опит на позиция ръководител на строеж или заместник ръководител на строеж при изпълнението на обекти в областта на ново стр-во и/или рек-я и/или основен ремонт и/или рехаб-я на АМ и/или пътища от І до ІІІ клас от РПМ, и/или мостове, и/или виадукти и/или др. пътни съоръжения; В2.Техн. ръководител–част „Пътни работи”–1бр.: стр. инженер, специалност ПС или ТС или проф. квал-я стр. техник или анал. специалност или квал-я (ако образованието е придобито в държава, където няма подобни специалности); Опит: мин. 5г. общ проф. опит като стр. инженер в пътния сектор; мин. 3г. опит при изпълнението на обекти в областта на ново стр-во и/или рек-я и/или основен ремонт и/или рехаб-я на АМ и/или пътища от І до ІІІ клас от РПМ, и/или мостове, и/или виадукти и/или др. пътни съоръжения; В3.Техн. ръководител–част „Съоръжения”–1бр.: стр. инженер или инженер конструктор, специалност ПС или ТС или ССС или анал. специалност (ако образованието е придобито в държава, където няма подобни специалности); Опит: мин. 3г. общ проф. опит като стр. инженер в пътния сектор; мин. 2г. опит при изпълнението на обекти в областта на ново стр-во и/или рек-я и/или основен ремонт и/или рехаб-я на пътни съоръжения; В4.Техн. ръководител–част „Геодезия”–1бр.:инженер геодезист, специалност „Геодезия” или проф. квал-я стр. техник или анал. специалност или квал-я (ако образованието е придобито в държава, където няма подобна специалност); Опит: мин. 3г. общ проф. опит като инженер геодезист в пътния сектор; мин. 2г. опит при изпълнението на обекти в областта на ново стр-во и/или рек-я и/или основен ремонт и/или рехаб-я на АМ и/или пътища от І до ІІІ клас от РПМ, и/или мостове, и/или виадукти и/или др. пътни съоръжения; В5.Отговорник по качеството–1бр.: стр. инженер или инженер химик, специалност ТС или анал. специалност (ако образованието е придобито в държава, където няма подобна специалност); Опит: мин. 5г. общ проф. опит като стр. инженер или инженер химик в пътния сектор;мин 3г. опит в стр. лаборатория при изпълнението на обекти в областта на ново стр-во и/или рек-я и/или основен ремонт и/или рехаб-я на АМ и/или... Продължение в Раздел VІ.3...
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги


РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Икономически най-изгодна оферта при:
Посочените по-долу показатели:
Показател: Технологична последователност - П1 ; тежест: 40
Показател: Ценово предложение - П2; тежест: 60

IV.3) Административна информация
ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
24.03.2014 г.  Час: 17:00
Платими документи

ДА

Цена: 10 BGN
Условия и начин на плащане

Документацията се получава в административната сграда на АПИ, партер, от 14:00 до 16:00 часа всеки работен ден, след публикуването на обявлението в Регистъра на обществените поръчки. Стойността на документацията се превежда по банков път по сметка на Възложителя (АПИ): БНБ - централно управление, ІBAN: BG 66 BNBG 9661 3100 1659 01, BIC: BNBG BGSD или в касата на АПИ всеки работен ден от 14:00 до 16:00 часа. При поискване от заинтересованото лице, документацията може да бъде изпратена по куриер за сметка на лицето, отправило искането, след представяне на копие от платежен документ за заплащане на цената на документацията и предоставяне на точен адрес на заинтересованото лице. Документацията по процедурата е публикувана на интернет адрес на АПИ: www.api.government.bg.

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
03.04.2014 г.  Час: 17:00
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

120

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 04.04.2014 г.  Час: 14:00
Място

Сградата на Агенция "Пътна инфраструктура".

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

Имат право да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители (оригинално пълномощно, не е необходима нотариална заверка), както и представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с нестопанска цел.



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

НЕ

VI.3) Допълнителна информация

Продължение от Раздел ІІІ.2.3 (дясна част): ... пътища от І до ІІІ клас от РПМ, и/или мостове, и/или виадукти и/или др. пътни съор-я. В6. Координатор по безопасност и здраве (КБЗ)–1бр.: стр. инженер или проф. квал-я стр. техник; Опит: мин. 1г. опит на такава поз-я при изпълнението на обекти в областта на ново стр-во и/или рек-я и/или осн. ремонт и/или рехаб-я на АМ и/или пътища. Г. да удостовери, в случай че участникът-чужд. лице, е посочил в офертата си, че ще изпълни общ. поръчка с определен бр. служители, които не са граждани на държава–членка на ЕС, или на държава–страна по Споразумението за Евр. икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария, че ще поеме на свой риск да осигури изискващите се по бълг. закон-во визи, разр-я за пребиваване и разр-я за работа на посочения бр. служители; Д. да има внедрена система за упр-е на кач-то, серт. съгласно стандарт (ст.) ISO9001:2008 (или екв. серт-т), за внедрена система за опазване на околната среда, серт. съгласно ст. ISO14001:2004 (или екв. серт-т) и за внедрена система за безопасни условия на труд, серт. съгласно ст. BS OHSAS 18001:2007 (или екв. серт-т), в обхват приложим към предмета на поръчката, издадени от органи, установени в др. държави–членки, както и др. доказ-ва за екв. мерки за осигуряване на кач-то, за опазване на околната среда и за безопасни условия на труд; Е. да има регистрация в Центр. проф. регистър на Камарата на строителите за изпълнение на строежи от ІІ-ра група, ІІ-ра категория или екв. док-т за уч-те-чужд. лица. В случай, че уч-к в процедурата е обед-е, което не е юрид. лице, изискв-та по ІІІ.2.3. (дясна част) се прилагат към обединението уч-к, а не към всяко от лицата, вкл. в него, с изкл. на съотв. регистрация, представяне на сертификат или др. условие, необх. за изпълнение на поръчката, съгласно изискв-ята на нормативен или адм. акт и съобразно разпределението на участието на лицата при изпълн-е на дейностите, предвидено в дог-ра за създаване на обед-ето, съгласно разпоредбата на чл.25, ал.8 от ЗОП. Продължение от Раздел ІІІ.2.3 (лява част): ... док-те по ІІІ.2.3. (лява част) се представят за всеки от тях, а изискв-та към тях се прилагат съобразно вида и дела на тяхн. участие. 10. Когато уч-кът в процедурата е обед-е, което не е юрид. лице, док-те по ІІІ.2.3. (лява част) се представят само за уч-те, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор по ІІІ.2.3. (дясна част). Уч-к, за когото е налице, което и да е от следн. обст-ва, се отстранява от участие в процедурата: 1.Офертата не е изготвена на бълг. език; 2.Не е представен някой от необх. док-ти по чл. 56 от ЗОП; 3.Налице са обст-ва по чл.47, ал.1, т.1, б."а","б","в","г" и "д",т.2 и т.3 и ал.5,т.1 и т.2 от ЗОП и по чл.47,ал.2,т.1,т.2а (1-во предл-е),т.3,т.4 и т.5 от ЗОП; 4. Предст. оферта не отговаря на предварително обявените усл-я на Възл-ля и/или не отговаря на изискв-та на чл.57, ал.2 от ЗОП; 5.Уч-кът не отговаря на изискв-ята на Раздели ІІІ.2.2. и ІІІ.2.3.; 6.Не е представена гаранция за участие и/или представената- не е на името на уч-ка или на уч-к в обединението, когато се участва под такава форма; 7.Не е представен оригинал или нот. заверено копие на док-т за създаване на обед-е, когато се участва в процедурата под такава форма; 8.Ако по реда на чл.68, ал.8, ал.9 и ал.11 от ЗОП се установи: липса на док-ти и/или несъответствия с критериите за подбор или с др. изискв-я на Възл-ля и/или не са представени липсващите док-ти и/или не са отстранени несъответствията, посочени в протокола на комисията и/или е представена невярна информация за доказване на съответствието м/у офертата и обявените от Възл-ля критерии за подбор и/или не е представен някой от изискваните от Възл-ля док-ти и/или има непопълнени данни и/или има данни, в противоречие с офиц. док-т; 9. Когато офертата на уч-к съдържа предложение с числово изражение, което подлежи на оценяване, по всеки показател, се прилага разпоредбата на чл. 70 от ЗОП.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

На обжалване подлежи всяко решение на Възложителите в процедурата за възлагане на обществена поръчка. Решенията на Възложителя в процедура за възлагане на обществена поръчка се обжалват пред Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) относно тяхната законосъобразност, включително за наличие на дискриминационни икономически, финансови, технически или квалификационни изисквания в обявлението, документацията или във всеки друг документ, свързан с процедурата по реда на Глава 11 от ЗОП. На обжалване по реда на тази глава подлежат и действия или бездействия на Възложителя, с които се възпрепятства достъпът или участието на лица в процедурата. Жалба може да се подава в 10-дневен срок от изтичането на срока по чл. 27а, ал. 3 от ЗОП – срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за промяна. Срокът за обжалване на решението тече от получаването на документацията, ако са изпълнени едновременно следните условия: - жалбата е срещу изисквания, които не са посочени в обявлението; - документацията не е публикувана едновременно с обявлението; - документацията е получена след срока по чл. 27а, ал. 3 от ЗОП. Жалба може да се подава от посочените в чл. 120, ал. 8 от ЗОП лица в 10-дневен срок. Жалба срещу решение на Възложителя, с изключение на решението за определяне на Изпълнител, не спира процедурата за възлагане на обществена поръчка, освен когато е поискана временна мярка „спиране на процедурата”. Жалбата се подава едновременно до КЗК и до Възложителя, чието решение, действие или бездействие се обжалва. Жалба не може да се подава пред КЗК след сключването на договор за обществена поръчка.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

21.02.2014 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ