Версия за печат

00115-2013-0040

BG-Русе: 16 - Услуги по събиране и третиране на твърди и течни отпадъци, включително канализационни води; санитарни и почистващи услуги

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Услуги

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

Община Русе, пл. Свобода 6, За: Галина Николова - ст. експерт отдел "Екология"; Албена Добрева - ст. експерт отдел "Обществени поръчки", България 7000, Русе, Тел.: 082 881793; 082 881725, Факс: 082 834413

Място/места за контакт: отдел "Екология" ; отдел "Обществени поръчки";

Интернет адрес/и:

Адрес на профила на купувача: www.ruse-bg-eu.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие:

Община Русе, пл. Свобода 6, За: Ваня Попова, България 7000, Русе, Тел.: 082 881635

Място/места за контакт: Информационен център, гише Обществени поръчки

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие:

Община Русе, пл. Свобода 6, За: Ваня Попова, България 7000, Русе, Тел.: 082 881635

Място/места за контакт: Информационен център, гише Обществени поръчки

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Регионален или местен орган

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

„Поддържане на проводимостта на дъждоприемните шахти, разположени по уличните платна, площадите и подлезите на гр. Русе и по уличните платна и площадите в кварталите Средна кула и Долапите”

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Услуги
Категория услуги: 16
Място на изпълнение: гр. Русе, кварталите Средна кула и Долапите
Код NUTS: BG323
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

Основният предмет на дейността е извършване на услуга: „Поддържане на проводимостта на дъждоприемните шахти, разположени по уличните платна, площадите и подлезите на гр. Русе и по уличните платна и площадите в кварталите Средна кула и Долапите” Границите на районите, в които се извършва дейността, се определят ежегодно със заповед на кмета на Община Русе, съгласно чл. 63, ал. 2 от Закона за местни данъци и такси в срок до 30 октомври на предходната година. Дейностите по поддържане проводимостта на дъждоприемните шахти, разположени по уличните платна, площадите и подлезите в гр. Русе, обхващат: - Почистване на дъждоприемните шахти по улиците, площадите и подлезите от образуваните наноси и попаднали твърди отпадъци; - Доставка и подмяна на скари (решетки) с полимербетонови и от други материали в случай на увреждане или при констатиране на липсата им; - Разбиване на леда около дъждоприемните шахти през зимния сезон; - Дежурство и участие при аварийни ситуации – отваряне на шахти при проливни дъждове и възстановяването им след спиране на дъжда. За нуждите на настоящата обществена поръчка: Инсталацията за третиране на отпадъци е „Регионално депо за неопасни, инертни и опасни отпадъци за общините Русе, Ветово, Иваново, Сливо поле и Тутракан”, което отстои на около 2 450 м от последните жилищни квартали на града и около 2 500 м западно от село Николово. Отпадъците от почистване на дъждоприемните шахти се приемат на територията на Регионално депо-Русе обезводнени и съобразно изискванията на Наредба №8/24.08.2004 г. за условията и реда за изграждане и експлоатация на депа и на други съоръжения и инсталации за оползотворяване и обезвреждане на отпадъци. Подлезите на територията на гр. Русе са 15 броя, от тази бройка е изключен подлезът на бул. „Христо Ботев” при Печатни платки, отдаден на концесия.

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

90470000

Описание:

Услуги по почистване на канализационни тръби, колектори или отводнителни канали

ІІ.1.7) Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация

НЕ

ІІ.1.8) Обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Поддържане на проводимостта на дъждоприемните шахти, разположени по уличните платна, площадите и подлезите на гр. Русе и по уличните платна и площадите в кварталите Средна кула и Долапите. Границите на районите, в които се извършва дейността, се определят ежегодно със заповед на кмета на Община Русе, съгласно чл. 63, ал. 2 от Закона за местни данъци и такси в срок до 30 октомври на предходната година. Дейностите по поддържане проводимостта на дъждоприемните шахти, разположени по уличните платна, площадите и подлезите в гр. Русе, обхващат: - Почистване на дъждоприемните шахти по улиците, площадите и подлезите от образуваните наноси и попаднали твърди отпадъци; - Доставка и подмяна на скари (решетки) с полимербетонови и от други материали в случай на увреждане или при констатиране на липсата им; - Разбиване на леда около дъждоприемните шахти през зимния сезон; - Дежурство и участие при аварийни ситуации – отваряне на шахти при проливни дъждове и възстановяването им след спиране на дъжда. Подлезите на територията на гр. Русе са 15 броя, от тази бройка е изключен подлезът на бул. „Христо Ботев” при Печатни платки, отдаден на концесия.

Прогнозна стойност без ДДС
90000 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Продължителност в месеци

12


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

1. Гаранция за участие - парична сума или банкова гаранция в размер на : 900 лв./деветстотин лева/. 2. Гаранция за изпълнение на договора - парична сума или банкова гаранция в размер на 3 % от стойността на поръчката. Гаранциите се внасят по сметката на Община Русе в ТБ Инвестбанк АД, Клон Русе, BIG - IORTBGSF ; IBAN - BG37 IORT 7379 3300 0300 00 Възложителят има право да задържи гаранцията за участие до решаване на спора, когато кандидатът или участникът в процедура за възлагане на обществена поръчка обжалва решението, с което се обявяват резултатите от предварителния подбор, или решението за определяне на изпълнител. Възложителят има право да усвои гаранцията за участие независимо от нейната форма, когато кандидат или участник: 1. оттегли заявлението си след изтичането на срока за получаване на заявления или оттегли офертата си след изтичането на срока за получаване на офертите; 2. е определен за изпълнител, но не изпълни задължението си да сключи договор за обществената поръчка. ъзложителят освобождава гаранциите за участие на: 1. отстранените кандидати или участници в срок 5 работни дни след изтичането на срока за обжалване на решението на възложителя за предварителен подбор, съответно за определяне на изпълнител; 2. класираните на първо и второ място участници - след сключване на договора за обществена поръчка, а на останалите класирани участници - в срок 5 работни дни след изтичане на срока за обжалване на решението за определяне на изпълнител. При прекратяване на процедурата за възлагане на обществена поръчка гаранциите на всички кандидати или участници се освобождават в срок 5 работни дни след изтичане на срока за обжалване на решението за прекратяване. Възложителят освобождава гаранциите без да дължи лихви за периода, през който средствата законно са престояли при него.

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

Начин на плащане: по банков път, 1 път в месеца, след подписване на Протокол за извършената работа за съответния период. Протоколите за извършена работа се подписват от упълномощено от кмета на Община Русе длъжностно лице. Финансирането за изпълнението на поръчката ще се осъществява от бюджетни средства, предвидени в План-сметката за дейност „Чистота” в бюджета на Община Русе за 2014 г.

ІІІ.1.3) Изискване за създаване на юридическо лице, когато участникът, определен за изпълнител, е обединение на физически и/или юридически лица

Възложителят, с оглед предоставената му правна възможност в чл. 25, ал. 3, т. 2 от ЗОП, не поставя и няма изискване за създаване на юридическо лице, в случай, че избраният за Изпълнител участник е обединение от физически и/или юридически лица. В случай, че участникът участва като обединение/или консорциум/, което не е регистрирано като самостоятелно юридическо лице, тогава участниците в обединението /или консорциума/ подписват документ - споразумение или договор. Документът трябва да бъде представен от Участника в оригинал или нотариално заверено копие. Документът трябва да съдържа клаузи, в които е определено: - Всички членове на обединението/ консорциума са отговорни заедно и поотделно за изпълнението на договора; - Е определен представляващия обединението/ консорциума, който е упълномощен да задължава, да получава указания за и от името на всеки член на обединението/ консорциума. Допуска се повече от едно лице да представляват обединението заедно и поотделно; - Представляващият обединението/ консорциума е упълномощен да представи офертата от името и за сметка на обединението и да сключи договор с възложителя; - Срокът на обединението е най-малко за времето, за което поръчката ще бъде изпълнена; - Всички членове на обединението/ консорциума са задължени да останат в него за целия период на изпълнение на договора; - Разпределението на дейностите между членовете на обединението. Не се допускат промени в състава на обединението след подаването на офертата.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: Регистрационни документи: - ЕИК /единен идентификационен код/, съгласно чл.23 от ЗТР /Закона за търговския регистър/, когато участникът е юридическо лице или едноличен търговец; копие от документа за самоличност, когато участникът е физическо лице. Когато участникът е обединение следва да представи документ, подписан от лицата в обединението, в който задължително се посочва представляващият. Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице: документите по чл. 56, ал.1, т. 1 и 6 от ЗОП се представят за всяко физическо или юридическо лице, включено в обединението; документите по чл. 56, ал. 1, т. 4 и 5 се представят само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор по чл. 25, ал.2, т.6 от ЗОП; Когато участникът в процедурата е чуждестранно физическо или юридическо лице или техните обединения, офертата се подава на български език, документът по чл. 56, ал.1, т.1 от ЗОП се представя в официален превод, а документите по чл. 56, ал.1, т. 4, 5, 6 и 11, които са на чужд език, се представят и в превод. -Оферта на участника, по образец; Списък на документите, съдържащи се в офертата на участника; Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай, че участникът се представлява от трето лице; Декларация за запознаване с условията на поръчката; Декларации относно отсъствие на обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, 2 и 5 от ЗОП по образец; Списък с данни за подизпълнител/и, ако се ползват такива, както и декларация, подписана от управителя, съответно от членовете на управителния орган за участие на подизпълнител; Копие на документ за закупуване на документацията в размера изписан в т.ІV. 3.3 от обявлението; Декларация по образец на основание чл. 56, ал. 1 т. 12 от ЗОП; Документ за внесена гаранция за участие в процедурата в размера изписан в т.ІІІ 1.1 от обявлението; Доказателства за икономическото и финансово състояние на участника, съгласно изисканите в т. ІІІ. 2.2 от обявлението; Доказателства относно техническата възможност за изпълнение на поръчката, съгласно изисканите в т. ІІІ. 2.3 ; Предложение за изпълнение на поръчката по образец; Предлагана цена по образец; Когато участникът предвижда участие на подизпълнители, документите, по чл. 56, ал. 1, т. 1, 4, 5, 6 и 11 от ЗОП се представят за всеки от тях, а изискванията към тях се прилагат съобразно вида и дела на тяхното участие. Офертата се представя в запечатан непрозрачен плик, който съдържа три отделни запечатани непрозрачни и надписани плика, както следва: плик № 1 с надпис "Документи за подбор", в който се поставят документите, изисквани от възложителя съгласно чл. 56, ал. 1, т. 1 - 6, 8, 11 - 14 от ЗОП; плик № 2 с надпис "Предложение за изпълнение на поръчката”, в който се поставят документите по чл. 56, ал. 1, т. 7 и 9, от ЗОП; плик № 3 с надпис "Предлагана цена", който съдържа ценовото предложение на участника. Не може да участва в процедурата за възлагане на обществена поръчка и Възложителят ще отстрани от участие всеки участник: който е в открито производство по несъстоятелност, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, а в случай че кандидатът или участникът е чуждестранно лице - се намира в подобна процедура съгласно националните закони и подзаконови актове, включително когато неговата дейност е под разпореждане на съда, или кандидатът или участникът е преустановил дейността си; който има задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс към държавата и към община, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, освен ако е допуснато разсрочване или отсрочване на задълженията, или има задължения за данъци или вноски за социалното осигуряване съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен; който има наложено административно наказание за наемане на работа на незаконно пребиваващи чужденци през последните до 5 години;
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: За доказване на икономическото и финансовото състояние на участниците възложителят изисква да се представят следните документи по чл. 50, ал. 1 от ЗОП: 1. Заверени от участника копия на баланс и отчет на приходите и разходите като съставни части на годишния финансов отчет за предходните три финансови години /2010, 2011 и 2012г./, когато публикуването им се изисква от законодателството на държавата, в която участникът е установен. 2. Информация за общия оборот и оборота от дейност подобна на настоящата обществена поръчка за последните три финансови години/2010, 2011 и 2012г./ Участници, които са регистрирани в Търговския регистър и са публикували годишните си финансови отчети, част от които са балансът и отчетът за приходите и разходите, не следва да ги прилагат към офертата си.
Минимални изисквания: Минимални изисквания към икономическите и финансови възможности на участниците: - Участниците трябва да са реализирали оборот от дейност, сходна с предмета на поръчката общо за последните три приключени финансови години в размер на минимум 160 000 лв. /сто и шестдесет хиляди лева/ без ДДС. При участие на обединение, което не е юридическо лице, изискването за оборот се отнася общо за обединението. При кандидатстване на участник чрез подизпълнители, изискването за оборот се отнася към подизпълнителя съобразно вида и дела на участието му.
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: За доказване на техническите възможности и квалификацията на участниците възложителят изисква да се представят следните документи по чл. 51, ал. 1 от ЗОП: 1. Списък -декларация на основните договори за услуги, свързани с предмета на поръчката през последните три години, включително стойностите, датите и получателите, придружени от препоръки за добро изпълнение. Всяка препоръка следва да съдържа информация за възложителя, предмета на договора, неговата стойност, дата на започване и приключване на работата по него, както и информация дали участникът е реализирал добросъвестно договорните си задължения. Не се допуска представянето на препоръки за договори, които не са посочени в декларацията. 2. Валиден документ за събиране и транспортиране на отпадъци, издаден по реда на ЗУО, със съответния приложим код, съгласно Наредба №3/01.04.2004 г. за класификация на отпадъците. 3. Списък – декларация за наличие на минималния вид и брой техника, съдържаща подробен списък с информация за вида, марката, модела, номера на талона за регистрация, фактурата за закупуване, договор за наем/лизинг, в който подробно е описана техниката, която се наема/взема на лизинг. 4. Декларация за средния годишен брой на работниците и служителите и за броя на ръководните служители за последните три години.
Минимални изисквания: Минималните изисквания за техническата възможност за изпълнението на поръчката от участниците: - Участникът да е изпълнил през последните три години най-малко един договор за услуга с предмет, сходен с предмета на настоящата поръчка. За сходен предмет на договора се считат всички договори с предмет в областта на поддържане на дъждоприемните шахти (почистване на дъждоприемни шахти, доставка и монтаж на решетки на дъждоприемни шахти). Съответствието с поставеното изискване се доказва с представянето на декларация, съдържаща списък на изпълнените от участника през последните три години договори за услуги с предмет, сходен с предмета на настоящата поръчка. - Участникът следва да има валиден документ за събиране и транспортиране на отпадъци, издаден по реда на ЗУО, със съответния приложим код, съгласно Наредба №3/01.04.2004 г. за класификация на отпадъците. - Минимален брой и вид техника, необходима за изпълнение на дейностите по почистване на дъждоприемните шахти, товарене и извозване на отпадъци: • 1 бр. автомобил цистерна за продухване на канализация; • 1 бр. автомобил цистерна за изсмукване на течни фракции от шахтите; • 1 бр. самосвал за транспортиране на отпадъците. - Участникът да разполага с минимум следния персонал за изпълнение на поръчката както следва: работниците – 6 бр., и ръководен служител – 1бр. Когато участник предвижда участие на подизпълнители доказателства за техническите възможности по чл. 51 от ЗОП, посочени от Възложителя, се представят за всеки от тях, а изискванията към тях се прилагат съобразно вида и дела на тяхното участие. В случай, че участникът участва като обединение/консорциум, което не е юридическо лице, изискванията се прилагат към обединението участник. Участник може да използва ресурсите на други физически или юридически лица при изпълнение на поръчката, при условие че докаже, че ще има на свое разположение тези ресурси. Условията по настоящия пункт се прилагат и когато участник в процедурата е обединение от физически и/или юридически лица.
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги
ІІІ.3.1) За изпълнението на услугата се изисква определена професия

НЕ

ІІІ.3.2) Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала си, отговарен за изпълнението на услугата

НЕ



РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Икономически най-изгодна оферта при:
Посочените по-долу показатели:
Показател: предлагана цена; тежест: 60
Показател: техническата част от офертата/Стратегия и методология за изпълнени/е на поръчката - Ст/; тежест: 40

IV.3) Административна информация
ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
04.10.2013 г.  Час: 17:00
Платими документи

ДА

Цена: 12 BGN
Условия и начин на плащане

До 10 /десет/ дни преди изтичане на срока за получаване на офертите участниците могат да закупят документацията за участие в процедурата всеки работен ден от 9:00 до 17:00 часа от Община Русе, пл.Свобода 6, Информационен център, гише Обществени поръчки срещу представен документ за внесена сума от 12 лв. с вкл. ДДС по сметката на Община Русе в ТБ Инвестбанк АД, Клон Русе, BIG - IORTBGSF ; IBAN - BG96 IORT 7379 8400 0800 00, вид плащане 447000

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
14.10.2013 г.  Час: 17:00
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

120

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 15.10.2013 г.  Час: 14:00
Място

Община Русе, пл. "Свобода" 6, ет.3, Заседателна зала

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

Отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с нестопанска цел.



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Tова представлява периодично възлагане на поръчка

НЕ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

НЕ

VI.3) Допълнителна информация

При провеждане на открита процедура възложителят изпраща обявлението за обществена поръчка до агенцията за вписване в Регистъра на обществените поръчки най-малко 52 дни преди крайния срок за получаване на офертите, а в случаите по чл. 14, ал. 3 - най-малко 40 дни преди крайния срок. Сроковете могат да се намалят със 7 дни, ако обявлението е изпратено по електронен път, и с още 5 дни, ако от датата на публикуване на обявлението в електронен вид възложителят предостави пълен достъп по електронен път до документацията за участие в процедурата и ако в обявлението е посочен Интернет адрес, на който тя може да бъде намерена. Възложителят предоставя пълен достъп по електронен път до документацията за участие в процедурата на Интернет адрес: www.ruse-bg-eu.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Жалба може да подава всяко заинтересовано лице, съгласно чл. 120 от ЗОП в срока по ал. 5. Жалбата срещу решение на възложителя, с изключение на решението за определяне на изпълнител не спира процедурата за възлагане на обществена поръчка, освен когато е поискана временна мярка "спиране на процедурата".

VI.4.3) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

04.09.2013 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ