Версия за печат

00299-2013-0012

BG-град Търговище: Изграждане

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Строителство

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

Община Търговище, пл. "Свобода", За: арх. Дияна Срефанова - Тузсузова, РБългария 7700, град Търговище, Тел.: 0601 68737, E-mail: obshtina@targovishte.bg, Факс: 0601 62211

Място/места за контакт: Община Търговище

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: http:// www.targovishte.bg.

Адрес на профила на купувача: http:// www.targovishte.bg.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие:

Община Търговище, пл. "Свобода", За: Афизе Ахмедова или Константин Щерев, Р България 7700, гр. Търговище, Тел.: 0601 68701, E-mail: mehmedova.a@targovishte.bg, Факс: 0601 62212

Място/места за контакт: отдел "Общинска собственост и обществени поръчки", стая №34

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие:

Община Търговище, гр. Търговище, пл. Свобода, За: Павлина Стоянова Захариева, Р България 7700, пл. Свобода, Тел.: 0601 68716

Място/места за контакт: Център за административно обслужване - работно място 5 или 6

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Регионален или местен орган

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

"Изпълнение на строително монтажни работи на обект: „Реконструкция и обновяване на централен градски площад „Свобода”, включително разширение на пешеходна зона III етап””

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Строителство
Изграждане 
Място на изпълнение: град Търговище
Код NUTS: BG334
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

Предметът на настоящата обществена поръчка е изпълнение на строително монтажни работи на обект: „Реконструкция и обновяване на централен градски площад „Свобода”, включително разширение на пешеходна зона III етап”” - основен обект на интервенцията, включващ дейности по реконструкция и обновяване на площад „Свобода”, улица „Васил Левски” и улица с о.т. 431-433, свързващи съответно площад „Свобода” с площад „Ст.Мавродиев” и ул.”Васил Левски” с театралния площад и ул.”Бенковски”, в т. ч. и тротоара от север на сградата на Земеделската банка и Офицерския клуб, площад „Стоян Мавродиев”, част от булевард „Митрополит Андрей”, чрез който с пешеходна връзка се свързва централната част с градските паркове ”Борово око” и „Роден кът”, дейности по проект: „Повишаване качеството на живот чрез подобряване на физическата среда в гр.Търговище”, финансиран по ОПЕРАТИВНА ПРОГРАМА „РЕГИОНАЛНО РАЗВИТИЕ 2007- 2013 г.”, Приоритетна ос 1 „Устойчиво и интегрирано градско развитие”, Операция 1.4.: „Подобряване на физическата среда и превенция на риска, схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ № BG161PO001/1.4- 09/2012 „Зелена и достъпна градска среда”. Пълният обхват и изчерпателното изброяване на дейностите, дължими от Изпълнителя, са посочени в техническите спецификации на процедурата.

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

45233262, 45211360, 45236290, 45112710, 43325000, 34928500

Описание:

Строителни и монтажни работи по изграждане на пешеходни зони
Строителни и монтажни работи по градско благоустройство
Работи по ремонт на терени на места за отдих и развлечения
Строителни работи по оформяне на зелени площи
Оборудване за паркове и площадки за игри
Оборудване за обществено осветление

ІІ.1.8) Обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Основният обект „Реконструкция и обновяване на централен градски площад „Свобода”, включително разширение на пешеходна зона III етап”” включва четири зони : 1. ЗОНА ПЛОЩАД СВОБОДА: Обхваща площад „Свобода” до кръстовището на ул.”Васил Левски” с ул.”Св.Св.Кирил и Методий”, улица „Стефан Караджа”, в участъка от сградата на Общината до сградата на Областната администрация, включително улица „Славейков” от ул.”Стефан Караджа” до ул.”Преслав. 2. ЗОНА УЛИЦА „ВАСИЛ ЛЕВСКИ” И УЛИЦА С О.Т. 431-433: Обхваща участъка от ул.„Васил Левски” от кръстовището с ул.„Св. Св.Кирил и Методий” до кръстовището с улица с о.т. 431-433; и улица с о.т.431-433 от ул.”Васил Левски” до ул.”Бенковски” и Театралния площад, в това число и тротоара от север на сградата на Земеделската банка и Офицерския клуб. 3. ЗОНА ПЛОЩАД „СТОЯН МАВРОДИЕВ”: Обхваща площад „Стоян Мавродиев” и пространството от ул.”Васил Левски” до крайречния булевард; 4. ЗОНА БУЛЕВАРД „МИТРОПОЛИТ АНДРЕЙ”: Обхваща десния тротоар на крайречен булевард „Митрополит Андрей”, който е една от пешеходните връзки на централните градски части с градските паркове ”Борово око” и „Роден кът”. Дейностите от предмета на поръчката обхващат: реконструкция на съществуваща настилка на пл.Свобода, в участъка на контактната зона на площада и ул.”Васил Левски”, реконструкция на фонтан, оформяне на нови нива със стъпала и рампи около него; изграждане на композиция от пластични елементи „Вход към площада от ул.Славейков”, реконструкция на съществуваща информационна стена по ул.”Васил Левски” с нова визия, поставяне на нова афишна колона с осветление, оборудване с апаратура за безжичен интернет за достъп от публичните обществени места информационна точка при простанството на кръстовището на ул.”Васил Левски” и улицата към театъра, изграждане на повдигната пешеходна пътека със система за безопасно пресичане на бул.”Митрополит Андрей” срещу съществуващия пешеходен мост, изграждане на сух фонтан с амфитеатър на площад „Стоян Мавродиев”, изграждане на нов каскаден фонтан – „река” от сухия фонтан по посока на р.Врана, разширение на тротоара в пешеходната зона при булевард „Митрополит Андрей”, оборудване с елементи на градското обзавеждане – пейки, перголи, кошчета за смет, цялостно увеличение на зелени площи и трайни насаждения, оформена в затревена площ – около 40м2 и засаждане с едроразмерна Abies alba, която ще се украсява и служи за коледно дърво, засаждане на трайни дървесни видове – Дъб, Чинар, Ела, както и по-ниска растителност за оформяне на зелените площи, изграждане на велосипедна алея, рехабилитиране на напоителни съоръжения, въвеждане на LED осветление. Пълният обхват и изчерпателно изброяване на дейностите дължими от изпълнителя на поръчката са описани в техническата спецификация от документацията за участие. Максимално допустима стойност на поръчката е 3 671 365.05 лв. без вкл. ДДС.

Прогнозна стойност без ДДС
3671365.05 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Продължителност в дни

390


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

За да бъдат допуснати до разглеждане и оценяване на офертата по настоящата процедура, участниците са длъжни да представят гаранция за участие в размер на 35 000. 00 лв. /тридесет и пет хиляди лева/, представена в една от следните форми: парична сума, депозирана в касата на Възложителя или по банков път, или банкова гаранция за посочената стойност – по примерен образец. Участникът избира сам формата на гаранцията за участие. Когато гаранцията за участие е представена като банкова гаранция, срокът на валидността й трябва да е не по-кратък от срока на валидност на офертите, т.е. не по-малко от 180 дни, считано от крайния срок за получаване на офертите. В сличай, че гаранцията за участие се представя под формата на депозит, същата се внася по банкова сметка на общината: IBAN: BG62UBBS80023300143230, BIG код UBBSBGSF при ОББ АД, клон Търговище. Посочената банкова сметка на общината е валидна и за двата вида гаранции. Гаранцията за участие се задържа, усвоява и освобождава по реда на чл. 61 и чл. 62 от ЗОП. Участникът, определен за изпълнител на обществената поръчка следва да представи гаранция за изпълнение на договора за възлагане на обществена поръчка под формата на парична сума или банкова гаранция за изпълнение на поръчката по примерен образец в размер на 3 % от стойността на договора, която се освобождава след неговото приключване при условия и срокове, уредени в договора за възлагане на обществената поръчка. Когато участникът или избраният изпълнител е обединение, което не е юридическо лице, всеки от съдружниците в него може да е наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията. Възложителят допуска възможност участниците в процедурата да представят банкова гаранция по образец на банката-издател, като се изисква в нея да се съдържат условията разписани в образеца от документацията.

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

Плащанията по договора се извършват по банков път в български лева, при спазване на реда и условията на проекта на договора, както следва: Авансово плащане - 30% процента от цената за изпълнение на договора в срок до 5 календарни дни , считано от получаване на аванса от управляващия орган, след представяне на оригинална фактура за стойност равна на стойността на аванса. Междинното плащане се извършва въз основа на количествено-стойностна сметка. На ИЗПЪЛНИТЕЛЯ се заплаща за съответното количество извършена от него работа съгласно посочената в количествената-стойностна сметка единична цена за всяка позиция и след представяне на следните документи: протокол за приемане на извършени СМР, съставен от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ и подписан от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ и данъчна фактура, която се издава от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ след приемане на извършени СМР от страна на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ. Междинното плащане за СМР се извършва при реализиране на поне 30 (тридесет) на сто от Цената за изпълнение на Договора в срок до 20 календарни дни след приемане на извършени СМР. Сумата от изплатения аванс и междинното плащане не може да надвишава 60% (шестдесет процента) от стойността на Договора. Окончателно плащане в размер на останалата част от договорените и реално изпълнени СМР, дължимо в срок до 20 календарни дни, след подписване на Акт образец 15, и издаване на фактура от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ. Размерът на окончателното плащане се изчислява като от цената на договора се приспаднат аванса и междинното плащане.

ІІІ.1.3) Изискване за създаване на юридическо лице, когато участникът, определен за изпълнител, е обединение на физически и/или юридически лица

Възложителят няма изискване за създаване на юридическо лице. Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, към офертата се представя и оригинал или нотариално заверено копие на документа, с който е създадено обединението, съдържащо минимум изискванията на възложителя посочени в документацията за участие. В случаите, когато дадено обединение е сформирано на по-ранен етап, предвид което изискваната от възложителя информация не се съдържа в документа за създаване на обединение, последният допуска възможност за представяне на допълнително споразумение за уреждане изискванията на възложителя поставени по настоящата поръчка.

ІІІ.1.4) Други особени условия

Възложителят се възползва от съкратен срок за провеждане на процедурата съгласно чл. 64, ал. 3 от ЗОП. Документацията за участие може да бъде намерена на посочения в Обявлението интернет сайт на Община Търговище от датата на публикуване на обявлението.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: 1.Участници – ФЛ, както и лицата, от кръга на посочените в чл. 47, ал. 4 от ЗОП– представляващи участника – ЮЛ, в т.ч. прокуристите в чиято представителна власт е включена територията на Р. България, да не са осъдени с влязла в сила присъда, освен ако са реабилитирани: 1.1 за престъпление против финансовата, данъчната или осигурителната система, вкл. изпиране на пари по чл. 253 - 260 от НК или за подобно престъпление съгласно законодателството на държавата, в която лицето е установено;1.2. за подкуп по чл. 301 - 307 от НК или за подобно престъпление съгласно законодателството на държавата, в която лицето е установено;1.3. за участие в организирана престъпна група по чл. 321 и 321а от НК или за подобно престъпление съгласно законодателството на държавата, в която лицето е установено;1.4. за престъпление против собствеността по чл. 194 - 217 от НК или за подобно престъпление съгласно законодателството на държавата, в която лицето е установено;1.5. за престъпление против стопанството по чл. 219 - 252 от НК или за подобно престъпление съгласно законодателството на държавата, в която лицето е установено;1.6. Да не е осъден с влязла в сила присъда за престъпление по чл. 313 от НК във връзка с провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки;1.7. Да не е виновен за неизпълнение на задължения по договор за обществена поръчка, доказано от възложителя с влязло в сила съдебно решение;1.8. Да не е обявен в несъстоятелност, съгласно националните закони и подзаконови актове.1.9. Да не е в производство по ликвидация или да не се намира в подобна процедура, съгласно националните закони и подзаконови актове.1.10. Да не е в открито производство по несъстоятелност, да не е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от ТЗ, а в случай че участникът е чуждестранно лице – да не се намира в подобна процедура съгласно националните закони и подзаконови актове, включително неговата дейност е под разпореждане на съда, и участникът да не е преустановил дейността си.1.11. Да няма парични задължения към държавата или към община по смисъла на чл. 162, ал. 2, т.1 от ДОПК, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, освен ако е допуснато разсрочване или отсрочване, да няма задължения за данъци и вноски за социалното осигуряване или на данъци, съгласно правните норми на държавата, в която е установен.1.12 Да няма наложено административно наказание за наемане на работа на незаконно пребиваващи чужденци през последните до 5 години. 2. Участникът: 2.1. да няма член на управителен или контролен орган, както и временно изпълняващ такава длъжност, включително прокурист или търговски пълномощник, който да е свързано лице по смисъла на § 1, т. 23а от допълнителната разпоредба на ЗОП с ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ или със служители на ръководна длъжност в неговата организация.2.2. да не е сключил договор с лице по чл. 21 и 22 от Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси. 3. Копие от документа за регистрация или ЕИК, съгласно чл. 23 от ЗТР, като за участници физически лица се представя копие от документа за самоличност. Когато не е представил ЕИК съгласно чл. 23 от ЗТР, участниците – ЮЛ и ЕТ прилагат към офертите и удостоверения за актуално състояние, а чуждестранните ЮЛ прилагат еквивалентен документ на съдебен или административен орган от държавата, в която са установени 4.При участници обединения Документ, подписан от лицата в обединението, в който задължително да е посочен представляващия. 5. Участникът следва да има регистрация в ЦПР на строителя, съгласно ЗКС за изпълнение на строежи IV-та група, трета категория. Доказва се от участника с копие от Удостоверението за регистрация в ЦПР на строителя и талона към него. В случай, че участникът е чужд. лице – представя се еквив. документ, допускащ съгласно законодателството на държавата, в която участникът е установен и осъществява дейността си извършване на строителните работи обект на настоящата ОП - нотариално заверено копие, придружен с превод на бълг. език.
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: Документи за доказване на икономическото и финансовото състояние на участника, съгласно чл. 50 от ЗОП. 1. Декларация по Образец № 8, която съдържа информация за общия оборот за последните 3 години. 2. Декларация по Образец № 9, която съдържа информация за оборота сходен с предмета на поръчката за последните 3 години. 3. Декларациите по т. 1 и т. 2 да бъдат придружени от: Заверени от участника копия на счетоводни документи, когато публикуването им се изисква от законодателството на държавата, в която участникът е установен, а именно: заверени копия на балансите за последните 3 (три) приключени финансови години /2010, 2011 и 2012 г./, отчетите за приходите и разходите за последните 3 (три) приключени финансови години /2010, 2011 и 2012 г./, както и справка за приходите на строителните предприятия по видове строителство, за последните 3 (три) приключени финансови години /2010, 2011 и 2012 г./ в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си, оформени съгласно Закона за счетоводството и приложимите нормативни актове, като за участници чуждестранни юридически лица се представят еквивалентни документи, изготвени съгласно приложимото законодателство на страната, където са установени или представяне на ЕИК (в случате, когато същите са надлежно публикувани в Търговския регистър към Агенция по вписванията). 4. Копие на валидна застраховка за професионална отговорност на лицето (лицата), което/които ще осъществяват строителството, с минимален лимит на отговорността отговарящ на групата и категорията на предмета на поръчката (IV-та група, трета категория), която застраховка следва да покрива вреди, причинени на други участници в строителството и/или на трети лица, вследствие на неправомерни действия или бездействия при или по повод изпълнение на задълженията им. В случай на участие на обединение/консорциум, който не е регистриран като самостоятелно юридическо лице, както и в случаите, когато се ползва подизпълнител, застраховката се представя за всеки един от членовете на обединението/консорциума, както и за подизпълнителите, които ще изпълняват дейности свързани със строителството. Изискванията към тях се прилагат съобразно вида и дела на тяхното участие. 5. Удостоверение от банка за достъп до собствени финансови ресурси, кредитна линия или еквивалентен финансов инструмент. Удостоверението се представя само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор по чл. 25, ал.2, т.6 от ЗОП.
Минимални изисквания: Участникът трябва да отговаря на следните минимални икономически и финансови изисквания съгласно чл.50 от ЗОП: 1.В процедурата могат да участват лица, които са реализирали общо за последните три финансово приключили години (2010, 2011 и 2012 год.) в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си, общ оборот в размер на не по – малко от 10 000 000 лева без ДДС (десет милиона лева без ДДС) и оборот от строителство сходен с предмета на поръчката не по-малко от 2 000 000 лева (два милиона лева) без ДДС. Под „сходен” оборот навсякъде в документацията и обявлението за участие в процедурата следва да се разбира оборотът от изграждане и/или реконструкция на обществено значими пространства и/или градски улици и/или пешеходни тротоарни настилки и/или паркинги, благоустрояване и/или паркоустрояване на пешеходни зони и/или вътрешно квартални пространства и/или паркове. При участие на обединение, което не е юридическо лице, изискването се отнася за обединението като цяло. При участие на подизпълнител, изискването се прилага съобразно, според вида и дела на тяхното участие, като стойността на общия оборот от 10 000 000 лева без ДДС, се умножава по процента на участие на подизпълнителя. Стойността на оборота от сходни дейности, в размер на 2 000 000 лева без ДДС, се умножава по процента на участие на подизпълнителя, като оборотът следва да е реализиран от дейности, които подизпълнителят е посочил, че ще извършва. 2.Участникът трябва да притежава валидна застраховка за професионална отговорност на лицето (лицата), което/които ще осъществяват строителството с общ лимит на отговорността, отговарящ на групата и категорията на предмета на поръчката (IV-та група, трета категория), която застраховка следва да покрива вреди, причинени на други участници в строителството и/или на трети лица, вследствие на неправомерни действия или бездействия при или по повод изпълнение на задълженията им. Застраховката трябва да е валидна минимум за срока на валидност на офертата, както и да бъде придружена с декларация от участника, че в случай, че преди или по време на действие на договора застраховката изтече, то действието й ще бъде подновено със срок не по - малък от срока на договора. За участник, установен/регистриран в Република България, застраховката за професионална отговорност следва да бъде съгласно чл.171, ал.1 от Закона за устройство на територията (ЗУТ). За участник, установен/регистриран извън Република България застраховката за професионална отговорност следва да бъде еквивалентна на тази по чл.171, ал.1 от ЗУТ, но направена съгласно законодателството на държавата, където е установен/регистриран участника. 3. В процедурата могат да участват лица, които имат достъп до собствени финансови ресурси, кредитна линия или еквивалентен финансов инструмент в размер не по-малък от 1 500 000 лева (един милион и петстотин хиляди лева) в една от следните форми – собствени финансови средства, достъп до кредитна/и/ линия/и/ или еквивалентен финансов инструмент. Достъпът до ресурсите по предходното изречение трябва да бъде безусловен, с изключение на условието участникът да бъде избран за изпълнител. В случай, че участникът е обединение, което не е юридическо лице, изискванията по-горе трябва да бъдат изпълнени общо от обединението, а при участие на подизпълнители изискването се прилага съобразно вида и дела на участието им, с изключение на изискването за наличие на застраховка «Професионална отговорност».
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: Документи за доказване на технически възможности и квалификация на участника, съгласно чл. 51 от ЗОП. 1. Списък-Декларация на договорите за строителство по Образец №10, изпълнени през последните 5 (пет) години (считано от датата, посочена като крайна за получаване на офертите) или в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си, придружен от референции (препоръки) за добро изпълнение за най-важните строителни обекти, в които се посочват наименованието на възложителя, стойността, датата и мястото на строителство, както и дали то е изпълнено професионално и в съответствие с нормативните изисквания, и документи, доказващи горното твърдение (копия на разрешения за ползване и/или удостоверения за въвеждане в експлоатация и/или други документи, които доказват успешното изпълнение на договорите). 2. Копия от Сертификатите ISO 9001:2008, ISO 14001:2004 или еквивалентни документи. В случай на участие на обединение/консорциум, който не е регистриран като самостоятелно юридическо лице, сертификатите се представят за всеки един от членовете на обединението/консорциума, съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението, а при участие на подизпълнители, за всеки един от тях, които ще изпълняват дейности свързани със строителството. 3. Декларация по Образец 14 (Декларация за техническо оборудване, скоето разполага участника за изпълнение на строителството, включително, оборудване за осигуряване на качеството и оборудването за изпитване и изследване по чл.51, ал.1, т.3 и т.9 от ЗОП)и копия на документи за собственост (за МПС – копие на регистрационен талон) или на договор, от който произтича правото на участника да ползва оборудването, а в случаите на чл.51а от ЗОП други документи, които да доказват по категоричен начин, че участникът ще има на разположение оборудването изискано от възложителя. 4. Списък - декларация - Образец 11 (Списък-декларация на техническите лица, включително, на тези отговарящи за контрола на качеството)на екипа съдържащ данни за ръководния персонал, който ще участва при изпълнение на поръчката, включващ лицата, които ще попълнят задължителната част от екипа от експерти с професионален опит, специфичен професионален опит и квалификация, за изпълнение на поръчката, придружен от Автобиографии във формат по Образец № 12 и документи, удостоверяващи по категоричен и недвусмислен начин наличието на поставените към ключовите експертите минимални изисквания и обстоятелствата в нея (официални документи, удостоверяващи образованието, професионалната квалификация и стажа на лицата, отговарящи за изпълнението на поръчката, с приложени заверени копия на дипломи за завършено образование, удостоверения за вписване в професионалните регистри, сертификати, трудови или осигурителни книжки, препоръки и др.), както и Декларация за разположение на ключов експерт по образец - Образец № 13. 5. Списък - декларация - Образец 11А, съдържащ данни за изпълнителския състав.
Минимални изисквания: Участникът трябва да отговаря на следните минимални технически възможности и квалификация съгласно чл. 51 от ЗОП, включително: 1.През последните 5 (пет) години (считано от датата, посочена като крайна за получаване на офертите) участникът да е изпълнил успешно поне един договор с предмет, сходен с предмета на поръчката. Под „сходен” предмет навсякъде в документацията и обявлението за участие в процедурата следва да се разбира изграждане и/или реконструкция на обществено значими пространства и/или градски улици и/или пешеходни тротоарни настилки и/или паркинги, благоустрояване и/или паркоустрояване на пешеходни зони и/или вътрешно квартални пространства и/или паркове. 2. Участникът трябва да притежава следните сертификати: 2.1. ISO 9001:2008 за внедрена система за управление на качеството с обхват на сертификация - предмета на поръчката (строителство), еквивалентен или еквивалентни мерки; 2.2. ISO 14001:2004 за внедрена система за управление на околната среда с обхват на сертификация - предмета на поръчката (строителство), еквивалентен или еквиваленти мерки; Сертификатите трябва да са издадени от независими лица, които са акредитирани по съответната серия европейски стандарти от Изпълнителна агенция "Българска служба за акредитация" или от друг национален орган за акредитация, който е страна по Многостранното споразумение за взаимно признаване на Европейската организация за акредитация, за съответната област или да отговарят на изискванията за признаване съгласно чл. 5а, ал. 2 от ЗНАООС. 3. Участникът трябва да разполага със следното минимално техническо оборудване за изпълнението на поръчката: Багер (колесен или верижен) – 2 бр., Самосвал – 4 бр., Миничелен товарач – 2 бр., Бетоновоз – 2бр., Бетонпомпа – 1 бр., Автокран – 1 бр., Валяк – до 2 т. – 2 бр., Валяк – от 8 до 12 т.- 2 бр., Машина за рязане на асфалт – 1 бр., Агрегат за ток – 2 бр., Виброплоча– 2 бр., Мобилен компресор с пневматични принадлежности –1 бр., Вибратор за бетон – 1 бр., Водоноска – 1 бр., Ударопробивна техника – 3 бр., Заваръчен апарат – 2 бр.; Челен товарач -1 бр. 4. Участникът следва да разполага с необходимия екип за изпълнение на строителсвото: лица, които извършват техническото ръководство при изпълнение на строителството, включително за осигуряване на контрола на качеството (ръководни служители) и работници и служители (специалисти и технически правоспособен персонал). Мин-ят състав на ръководния ключов персонал от участника, който ще отговаря за изпълнението на обществената поръчка е следният: 1. Технически ръководител на обекта – изисква се да е строителен инженер с образователна степен „магистър”, специалност „ПГС”, ''ССС'' или еквивалентна; общ професионален опит - минимум 7 г. стаж по специалността; специфичен професионален опит – опит на управленска/координираща позиция при строителство и/или реконструкция на минимум 1 строителен обект с предмет сходен с предмета на обществената поръчка. 2. Архитект - с образователна степен „магистър”. Професионален опит минимум 7 /седем/ години стаж по специалността; 3. Специалист – по част „Геодезия” – изисква се да е строителен инженер с образователна степен „магистър”. Професионален опит минимум 5 /пет/ години стаж по специалността; 4. Координатор по здравословни и безопасни условия на труд - образование и квалификация - минимум средно специално образование в областта на строителството, притежаващ удостоверение (сертификат) за завършен курс за координатор по здраве и безопасност или еквивалентно. - професионален опит – минимум 5 години професионален опит в т.ч. мин. 3 г.като координатор па ЗБУТ в строителството. Продължава в Раздел VI.3.)
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги


РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Икономически най-изгодна оферта при:
Посочените по-долу показатели:
Показател: Показател 1: Срок за изпълнение; тежест: 30
Показател: Показател 2: Гаранционен срок ; тежест: 20
Показател: Показател 3: Предлагана цена; тежест: 50

IV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишни публикации свързани със същата поръчка

ДА

Предварително обявление за ОП

Номер на обявлението в РОП/ДВ 524876 от 21.02.2013 г. 
ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
02.09.2013 г.  Час: 16:00
Платими документи

ДА

Цена: 15 BGN
Условия и начин на плащане

Желаещите да закупят документация за участие в настоящата процедура за възлагане на обществена поръчка могат да направят това в стая № 34 и № 35 на общинска администрация Търговище, пл. „Свобода” от 8.30 часа до 16.00 часа, всеки работен ден след заплащане на определената цена в размер на 15 лева с ДДС по касов път или по приходната сметка на община Търговище в банка ОББ АД, клон Търговище, IBAN: BG86UBBS80023106051909,BIC: UBBSBGSF. При поискване от заинтересовано лице, възложителят не може да откаже изпращането на документацията за сметка на лицето, отправило искането. До участие в процедурата ще бъдат допуснати единствено участници закупили документацията за участие! Копие от платежния документ задължително се представя с офертата за участие в процедурата. Документацията за участие в обществената поръчка се намира на сайта на общината - интернет адрес: www.targovishte.bg, раздел "Икономическо развитие", секция "Обществени поръчки и концесии".

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
12.09.2013 г.  Час: 16:00
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

180

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 13.09.2013 г.  Час: 10:00
Място

гр.Търговище, пл. „Свобода” - сградата на общинска администрация, зала 28

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

Действията на комисията по отварянето на офертите са публични. На тях могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и юридически лица с нестопанска цел. Присъстващите представители се допускат след представяне на документ, удостоверяващ представителната им власт. В случаите, когато на заседанията присъстват упълномощени представители, същите следва да представят пълномощно с нотариална заверка на подписите.



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Tова представлява периодично възлагане на поръчка

НЕ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

Обществената поръчка ще се изпълнява в рамките на проект: „Повишаване качеството на живот чрез подобряване на физическата среда в гр.Търговище”, финансиран по ОПЕРАТИВНА ПРОГРАМА „РЕГИОНАЛНО РАЗВИТИЕ 2007- 2013 г.”, Приоритетна ос 1 „Устойчиво и интегрирано градско развитие”, Операция 1.4.: „Подобряване на физическата среда и превенция на риска, схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ № BG161PO001/1.4- 09/2012 „Зелена и достъпна градска среда” по Договор BG161РО001/1.4-09/2012/003., в съответствие с изискванията на действащото законодателство, правилата на ОПРР.

VI.3) Допълнителна информация

Продължение от раздел III.2.3.) Технически възможности/Изисквано минимално ниво: 5. Специалист – контрол на качеството - лице, притежаващо Удостоверение/Сертификат за преминато обучение за контрол върху качеството на изпълнение в строителството и за контрол на съответствието на строителните продукти със съществените изисквания за безопасност или еквивалентно, със стаж като специалист – контрол на качеството мин. 3 години. 6. Специалист озеленяване - с квалификация средно техническо образование или друга по-висока степен (бакалавър или магистър) – по специалност "трайни насаждения" или "парково строителство" или друга еквивалентна специалност с професионален опит – минимум 3 години стаж по специалността. 5. Участникът да разполага с минимум 60 (шестдесет) души изпълнителски състав. Цифрата 60 (шестдесет) е получена от Таблица 3: Справка за необходимите разходи за труд включени в Анализа на цените изготвен към проекта, като е съобразен и максималния срок за изпълнение на СМР. Тоест не е възможно СМР да се изпълнят с по-малък брой изпълнителски състав от посочения в необходимия срок. В случай на участие на обединение/консорциум, който не е регистриран като самостоятелно юридическо лице, изискванията се отнасят за обединението като цяло с изключение на сертификатите, които се представя за всеки един от членовете на обединението/консорциума, съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението, а при участие на подизпълнители, за всеки един от тях, които ще изпълняват дейности свързани със строителството. С цел обезпечаване отказа за отстраняване на дефекти в гаранционния срок, Възложителят предвижда изпълнителят по договора за обществена поръчка с предмет „Изпълнение на строително монтажни работи на обект: „Реконструкция и обновяване на централен градски площад „Свобода”, включително разширение на пешеходна зона III етап” – самостоятелно, а при изпълнител обединение всички членове на обединението, поотделно и/или заедно, като солидарни длъжници да издадат запис на заповед, чрез която неотменимо и безусловно се задължават, без протест и разноски, без никакви възражения и без такси и удръжки от какъвто и да било характер, срещу представянето на запис на заповед да заплатят на поемателя на запис на заповед – ОБЩИНА ТЪРГОВИЩЕ, сумата в размер на 100% от стойността на гаранцията за изпълнение по договора за обществена поръчка. Запис на заповед ще може да бъде предявен за плащане на който и да е от издателите, по избор и преценка на поемателя, в срок след освобождаване на гаранцията за изпълнение на договора до изтичане на предложения от изпълнителя гаранционен срок съгласно Техническата оферта единствено и само в случай на отказ за отстраняване на Дефект съгласно разпоредбите на договора за обществена поръчка, незабавно след предявяването на записа на заповед и без допълнителни волеизявления, от която и да е от страните по него или от поемателя. Същата следва да се изготви по Образец № 24 от документацията за участие, а подписването и ще се извърши в присъствието на поемателя. Всеки участник прилага към офертата си декларация в свободен текст, с която декларира в случай, че бъде избран за изпълнител на обществената поръчка ще издаде Запис на заповед в полза на ОБЩИНА ТЪРГОВИЩЕ, поемател по същата.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Съгласно чл. 120, ал. 5, т.1 и ал.6 от ЗОП.

VI.4.3) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби

Община Търговище, пл. "Свобода", РБългария 7700, град Търговище, Тел.: 0601 68751, E-mail: obshtina@targovishte.bg, Факс: 0601 62212

Интернет адрес/и:

URL: http:// www.targovishte.bg.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

15.08.2013 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ