Версия за печат

00115-2013-0037

BG-Русе: 12 - Архитектурни и инженерни услуги; услуги по градоустройствено планиране и паркова архитектура, инженерно ориентирани научни и технически консултантски услуги; технически изпитвания и анализи

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Услуги

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

Община Русе, пл. Свобода 6, За: инж. Лилия Пъргова - гл. експерт в отдел ТИИК, България 7000, Русе, Тел.: 082 881677, E-mail: mayor@ruse-bg.eu, Факс: 082 834413

Място/места за контакт: Община Русе

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: http://www.ruse-bg.eu/..

Адрес на профила на купувача: http://www.ruse-bg.eu/..

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие:

Община Русе, пл. Свобода 6, За: Ваня Попова, Република България 7000, Русе, Тел.: 082 881635

Място/места за контакт: Община Русе, гише "Обществени поръчки"

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие:

Община Русе, пл. Свобода 6, За: Ваня Попова, Република България 7000, Русе, Тел.: 082 881635

Място/места за контакт: Община Русе, гише "Обществени поръчки"

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Регионален или местен орган

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

Упражняване на строителен надзор, съгласно чл.168 от ЗУТ и инвеститорски контрол на обект: Ремонт и осигуряване на достъпна среда в общинска сграда по ул. „Доростол” №34.

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Услуги
Категория услуги: 12
Място на изпълнение: гр. Русе
Код NUTS: BG323
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

Предмет на обществената поръчка е упражняване на строителен надзор, съгласно чл.168 от ЗУТ и инвеститорски контрол на обект: Ремонт и осигуряване на достъпна среда в общинска сграда по ул. „Доростол” №34. Предвидени са строително - монтажни и ремонтни работи за външен хидравличен асансьор, асансьорна шахта, входна рампа и увеличаване капацитета на санитарните възли и бани на всеки етаж. Обектът е четвърта категория съгласно ЗУТ. Строителният надзор и инвеститорският контрол ще бъдат упражнени в следния обхват: • Законосъобразно започване на СМР на обекта • Осигуряване съставянето на актовете и протоколите в съответствие с изискванията на Наредба № 3 (ДВ, бр. 72/2003) по време на строително-монтажните дейности • Изпълнение на строежите съобразно одобрения проект, приетата оферта, график и изискванията по чл.169, ал.1 и 2 от ЗУТ • Осигуряване спазването на условията за безопасност на труда съобразно Закона за здравословни и безопасни условия на труд (ЗБУТ) и наредбите към него (ДВ, бр. 37 от 2004 ) • Недопускане увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството • Годност на строежа за въвеждане в експлоатация • Оценката за достъпност на строежа от лица с увреждания • Контрол по опазване на околната среда по време на изпълнение на строително -монтажните дейности в съответствие със Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и Закона за управление на отпадъците и наредбите към тях • Контрол върху съответствието на влаганите материали и продукти съгласно изискванията на Наредбата за съществените изисквания и оценяване на съответствието на строителните продукти (ДВ, бр. 93/2000 г., изм. ДВ, бр. 75/2002 г., 109/2003 г.) • Осигуряване присъствието на авторския надзор по време на изпълнение на строително-монтажните дейности • Проверка на изпълнените СМР по количества и цени и подписване на протоколи за приемане на изпълнени СМР • Даване на инструкции за точно и качествено изпълнение на строително-монтажните дейности и взeмане на решения по технически въпроси, които не променят техническите проекти • Обсъждане с Проектантите и Изпълнителят на СМР на възникнали проблеми в изпълнението на СМР и решаването им, информиране на Възложителя и ДНСК за всяко нарушение на строителните нормативни разпоредби в тридневен срок след нарушението • Изискване изготвянето на екзекутивна и друга техническа документация по изпълнение на строително-монтажните дейности от Изпълнителя и Проектанта ако е необходимо • Подписване съвместно с Проектантите и Изпълнителят на СМР на изготвената екзекутивна документация и нейното представяне на съответните органи съгласно чл. 175 от ЗУТ, предаване на екзекутивната документация за безсрочно съхранение на органа, издал разрешението за строеж и в Агенцията по кадастър в необходимия обем • Подготвяне и внасяне окончателен доклад до Възложителя и всички документи необходими за въвеждане на обекта в експлоатация от компетентния орган • Изготвяне и предаване на Възложителя на технически паспорт за обекта съгл. чл.176 от ЗУТ

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

71500000

Описание:

Услуги, свързани със строителството

ІІ.1.7) Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация

НЕ

ІІ.1.8) Обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Предметът на настоящата обществена поръчка е свързан с избор на изпълнител, който да предостави следната услуга: Упражняване на строителен надзор по време на строителството на обектите (чл.168, ал. 2 от ЗУТ) в обем и обхват съгласно изискванията на ЗУТ и съответните подзаконови нормативни актове, вкл. надзор върху съставяните при строителството актове и протоколи по ЗУТ и изготвяне на окончателен доклад по чл. 168, ал. 6 от ЗУТ.

Прогнозна стойност без ДДС
2750 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Продължителност в месеци

6


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

1.Участникът в процедурата следва да представи гаранция за участие в една от следните форми: 1.1. Депозит на парична сума по сметка на Възложителя - тя следва да се внесе по банков път по сметка на Възложителя: ТБ Инвестбанк АД, Клон Русе, BIG - IORTBGSF ;BG37IORT73793300030000; 1.2. Банкова гаранция в полза на Възложителя. Гаранцията трябва да бъде неотменима и безусловна, с възможност да се усвои изцяло или на части. Същата следва да съдържа задължение на банката - гарант да извърши безусловно плащане при първо писмено искане, подписано от Възложителя. Банковите разходи по откриването на гаранцията са за сметка на Участника. Участникът избира сам формата на гаранцията за участие. Участниците следва да представят гаранция за участие в размер на 27 (двадесет и седем) лева.; 2. Възложителят освобождава гаранцията за участие без да дължи лихви за периода, през който средствата законно са престояли у него, на: 2.1. отстранените участници - в срок от 5 работни дни след изтичане на срока за обжалване на решението за определяне на Изпълнител; 2.2. класираните на първо и второ място участници - след сключване на договора за обществена поръчка; останалите класирани участници - в срок от 5 работни дни след изтичане на срока за обжалване на решението за определяне на Изпълнител. 3. В случай на прекратяване на процедурата за възлагане на обществената поръчка, Възложителят освобождава гаранциите за участие на всички участници в срок от 5 работни дни след изтичане на срока за обжалване на решението за прекратяване. 4. Възложителят има право да задържи гаранцията за участие до решаване на спора, когато участникът в процедурата за възлагане на обществената поръчка обжалва решението за определяне на изпълнител. Възложителят има право да усвои гаранцията за участие независимо от нейната форма, когато участник: 4.1. оттегли офертата си след изтичането на срока за получаване на офертите; 4.2. е определен за изпълнител, но не изпълни задължението си да сключи договор за обществената поръчка. 5. При подписване на договора за възлагане на обществената поръчка, Участникът в процедурата следва да внесе гаранция за изпълнение в една от следните форми: 5.1. Депозит на парична сума по сметка на Възложителя - тя следва да се внесе по банков път по сметка на Възложителя: ТБ Инвестбанк АД, Клон Русе, BIG - IORTBGSF ; IBAN -BG37IORT73793300030000, 5.2. Банкова гаранция в полза на Възложителя. Гаранцията трябва да бъде неотменима и безусловна, с възможност да се усвои изцяло или на части. Същата следва да съдържа задължение на банката-гарант да извърши безусловно плащане при първо писмено искане, подписано от Възложителя. Участникът избира сам формата на гаранцията за изпълнение, която е в размер на 3 % от приетата договорна стойност (без ДДС) в лева. Банковите разходи по откриването и обслужването на гаранциите са за сметка на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ, а разходите по евентуалното им усвояване са за сметка на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ. Срок на валидност на гаранциите: при банкова гаранция за участие- не по-малко от 90 календарни дни след датата, определена в Обявлението за обществена поръчка като краен срок за подаване на офертите.; при банкова гаранция за изпълнение – не по-малко от 2 (два) месеца, след датата на приключване на договора.

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

Плащането се извършва в срок до 10 календарни дни след подписване на двустранен предавателно-приемателен протокол за представяне на окончателен доклад за строежа в съответствие с разпоредбите на чл. 168, ал. 6 от ЗУТ и неговото одобряване от Възложителя; издаване на протоколи за установяване годността за ползване на строежа (приложение № 16) към НАРЕДБА № 3 от 31 юли 2003 г., както и след представяне на фактура.

ІІІ.1.3) Изискване за създаване на юридическо лице, когато участникът, определен за изпълнител, е обединение на физически и/или юридически лица

Възложителят, с оглед предоставената му правна възможност в чл. 25, ал. 3, т. 2 от ЗОП, не поставя и няма изискване за създаване на юридическо лице, в случай, че избраният за Изпълнител участник е обединение от физически и/или юридически лица. В случай, че участникът участва като обединение/или консорциум/, което не е регистрирано като самостоятелно юридическо лице, тогава участниците в обединението /или консорциума/ подписват документ - споразумение или договор. Документът трябва да бъде представен от Участника в оригинал или нотариално заверено копие. Документът трябва да съдържа клаузи, в които е определено: - Всички членове на обединението/ консорциума са отговорни заедно и поотделно за изпълнението на договора; - Е определен представляващия обединението/ консорциума, който е упълномощен да задължава, да получава указания за и от името на всеки член на обединението/ консорциума. Допуска се повече от едно лице да представляват обединението заедно и поотделно; - Представляващият обединението/ консорциума е упълномощен да представи офертата от името и за сметка на обединението и да сключи договор с възложителя; - Срокът на обединението е най-малко за времето, за което поръчката ще бъде изпълнена; - Всички членове на обединението/ консорциума са задължени да останат в него за целия период на изпълнение на договора; - Разпределението на дейностите между членовете на обединението. Не се допускат промени в състава на обединението след подаването на офертата.

ІІІ.1.4) Други особени условия

При провеждане на открита процедура възложителят изпраща обявлението за обществена поръчка до агенцията за вписване в Регистъра на обществените поръчки най-малко 52 дни преди крайния срок за получаване на офертите, а в случаите по чл. 14, ал. 3 - най-малко 40 дни преди крайния срок. Сроковете могат да се намалят със 7 дни, ако обявлението е изпратено по електронен път, и с още 5 дни, ако от датата на публикуване на обявлението в електронен вид възложителят предостави пълен достъп по електронен път до документацията за участие в процедурата и ако в обявлението е посочен Интернет адрес, на който тя може да бъде намерена. Възложителят предоставя пълен достъп по електронен път до документацията за участие в процедурата на Интернет адрес: www.ruse-bg-eu.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: Регистрационни документи: - ЕИК /единен идентификационен код/, съгласно чл.23 от ЗТР /Закона за търговския регистър/, когато участникът е юридическо лице или едноличен търговец; копие от документа за самоличност, когато участникът е физическо лице. Когато участникът е обединение следва да представи документ, подписан от лицата в обединението, в който задължително се посочва представляващият. Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице: документите по чл. 56, ал.1, т. 1 и 6 от ЗОП се представят за всяко физическо или юридическо лице, включено в обединението; документите по чл. 56, ал. 1, т. 4 и 5 се представят само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор по чл. 25, ал.2, т.6 от ЗОП; Когато участникът в процедурата е чуждестранно физическо или юридическо лице или техните обединения, офертата се подава на български език, документът по чл. 56, ал.1, т.1 от ЗОП се представя в официален превод, а документите по чл. 56, ал.1, т. 4, 5, 6 и 11, които са на чужд език, се представят и в превод. -Оферта на участника, по образец; Списък на документите, съдържащи се в офертата на участника; Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай, че участникът се представлява от трето лице; Декларация за запознаване с условията на поръчката; Декларации относно отсъствие на обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, 2 и 5 от ЗОП по образец; Списък с данни за подизпълнител/и, ако се ползват такива, както и декларация, подписана от управителя, съответно от членовете на управителния орган за участие на подизпълнител; Копие на документ за закупуване на документацията в размера изписан в т.ІV. 3.3 от обявлението; Декларация по обр. на осн. 56, ал. 1 т. 12 от ЗОП; Декларация по обр./ чл.56, ал.1,т.11 от ЗОП/; Документ за внесена гаранция за участие в процедурата в размера изписан в т.ІІІ 1.1 от обявлението; Доказателства за икономическото и финансово състояние на участника, съгласно изисканите в т. ІІІ. 2.2 от обявлението; Доказателства относно техническата възможност за изпълнение на поръчката, съгласно изисканите в т. ІІІ. 2.3 ; Предложение за изпълнение на поръчката по образец; Предлагана цена по образец; Когато участникът предвижда участие на подизпълнители, документите, по чл. 56, ал. 1, т. 1, 4, 5, 6 и 11 от ЗОП се представят за всеки от тях, а изискванията към тях се прилагат съобразно вида и дела на тяхното участие. Офертата се представя в запечатан непрозрачен плик, който съдържа три отделни запечатани непрозрачни и надписани плика, както следва: плик № 1 с надпис "Документи за подбор", в който се поставят документите, изисквани от възложителя съгласно чл. 56, ал. 1, т. 1 - 6, 8, 11 - 14 от ЗОП; плик № 2 с надпис "Предложение за изпълнение на поръчката”, в който се поставят документите по чл. 56, ал. 1, т. 7 и 9, от ЗОП; плик № 3 с надпис "Предлагана цена", който съдържа ценовото предложение на участника. Не може да участва в процедурата за възлагане на обществена поръчка и Възложителят ще отстрани от участие всеки участник: който е в открито производство по несъстоятелност, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, а в случай че кандидатът или участникът е чуждестранно лице - се намира в подобна процедура съгласно националните закони и подзаконови актове, включително когато неговата дейност е под разпореждане на съда, или кандидатът или участникът е преустановил дейността си; който има задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс към държавата и към община, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, освен ако е допуснато разсрочване или отсрочване на задълженията, или има задължения за данъци или вноски за социалното осигуряване съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен; който има наложено административно наказание за наемане на работа на незаконно пребиваващи чужденци през последните до 5 години;
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Заверени от участника копия на следните съставни части на годишния финансов отчет на Участника: баланс и отчет за приходите и разходите за всяка от предходните три години (2010 г., 2011 г. и 2012 г.), в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си - за юридическите лица и едноличните търговци или декларация (свободен текст в оригинал), че горните документи са обявени в Търговския регистър при Агенция по вписванията (когато участникът е регистриран в България търговец); 2. Информация за общия оборот от дейността на участника за последните три приключени финансови години (2010 г., 2011 г. и 2012 г.), в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си. 3. Заверено от участника копие от действаща застрахователна полица за професионална отговорност по чл. 171 от ЗУТ, придружена от декларация, че застраховката ще се поддържа през целия период на договора. Забележка: Когато по обективни причини Участникът не може да представи исканите от възложителя документи, той може да докаже икономическото и финансовото си състояние с всеки друг документ, който Възложителят приеме за подходящ.
Минимални изисквания: 1. Участникът следва да е реализирал общ оборот от дейността за последните три приключили финансови години (2010г., 2011г., 2012г) (в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си) не по-малко от 8200 лв. (осем хиляди и двеста лева), без включен ДДС; 2. Застрахователната сума по “Застраховка за професионална отговорност» по смисъла на чл. 171, ал. 1 от ЗУТ трябва да покрива минималната застрахователна сума за обекта, предмет на поръчката, съобразно неговата категория строеж. *** За участник, установен/регистриран извън Република България застраховката следва да бъде еквивалентна на посочената и изготвена съгласно законодателството на държавата, където е установен / регистриран участника.
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Заверено копие на валиден лиценз за упражняване на строителен надзор, съгласно чл. 167 от Закона за устройство на територията /ЗУТ/ . 2. Списък с основните,договори доказващи опит на участника в изпълнението на договори за услуги, сходни с предмета на поръчката (упражняване на независим строителен надзор в хода на изпълнение на строително-монтажните работи) изпълнени през последните 3 (три) години, считано от крайния срок за подаване на офертите в зависимост от датата, на която е учреден или е започнал дейността си. 3. Препоръки за добро изпълнение на договорите от предишни Възложители (заверено копие). Забележка: Към всеки, посочен в списъка договор следва да има приложена референция/препоръка за добро изпълнение, съдържаща стойност, период на изпълнение, получател и качество на изпълнението на възложените дейности - дали то е изпълнено професионално и в съответствие с нормативните изисквания. Възложителят си запазва правото да извършва проверки за съответствие на препоръките с действително извършената работа.
Минимални изисквания: 1. Участникът следва да притежава и представи лиценз за упражняване на строителен надзор, съгласно чл. 167 от ЗУТ или съответен такъв на държава членка на Европейския съюз, или еквивалентен документ на друга държава страна по Споразумението за Европейско икономическо пространство, с обхват на дейностите съответстващи на изпълнение. 2. Участникът трябва да има изпълнен през предходните 3 (три) години, считано от крайния срок за подаване на офертите, в зависимост от датата, на която е учреден или е започнал дейността си минимум един договор с предмет сходен с предмета на настоящата поръчка. Забележка: Договори, сходни с предмета на поръчката са договори, с предмет упражняване на строителен надзор в хода на изпълнение на строително-монтажните работи. *** Участник в поръчката може да използва ресурсите на други физически или юридически лица при изпълнение на поръчката, при условие, че представи документи, доказващи, че има на свое разположение тези ресурси. При участие на подизпълнители, минималните изисквания важат за тях, съобразно вида и дела им в изпълнение на дейностите от обекта на поръчката. Участникът ще бъде отстранен от участие в поръчката, ако не отговаря на някое от горните изисквания.
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги
ІІІ.3.1) За изпълнението на услугата се изисква определена професия

ДА

Нормативни разпоредби

Участникът трябва да притежава лиценз за упражняване на строителен надзор, съгласно ЗУТ или съответните документи, съгласното националното законодателство на чуждестранните лица.

ІІІ.3.2) Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала си, отговарен за изпълнението на услугата

НЕ



РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Най-ниска цена

IV.3) Административна информация
ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
12.08.2013 г.  Час: 17:00
Платими документи

ДА

Цена: 12 BGN
Условия и начин на плащане

Посочената цена е със ДДС. Документация за участие може да се закупува всеки работен ден от 9:00 до 17:00 часа от Община Русе, пл. Свобода № 6, Информационен център, гише "Търговия и транспорт. Обществени поръчки". Сумата следва да бъде внесена в касата на Община Русе или по банков път на следната сметка:ТБ Инвестбанк АД, Клон Русе, BIG - IORTBGSF ; IBAN - BG96 IORT 7379 8400 0800 00, вид плащане 447000.

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
19.08.2013 г.  Час: 17:00
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

90

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 21.08.2013 г.  Час: 14:00
Място

Община Русе, ет. 3, Заседателна зала

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

Право да присъстват при отварянето на офертите и проверката на съответствието им със списъка по чл. 56 от ЗОП, както и при отварянето на плика с предлаганата цена, имат участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с нестопанска цел.



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Tова представлява периодично възлагане на поръчка

НЕ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

НЕ

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.3) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

19.07.2013 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ