РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА
II.1)
Описание
II.1.1)
Наименование на поръчката, дадено от възложителя
„Извършване на одит по проект „Обновяване и оборудване на комплексен онкологичен център – Русе””
II.1.2)
Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Услуги
Категория услуги:
9
Място на изпълнение:
Комплексен онкологичен център - гр. Русе, ул. "Независимост" № 2
Код NUTS:
BG323
ІІ.1.3)
Настоящото обявление е за
Възлагане на обществена поръчка
ІІ.1.5)
Кратко описание на поръчката
Услугата, предмет на възлагане в настоящата поръчка, е част от дейностите, предвидени за изпълнение по проект «Обновяване и оборудване на комплексен онкологичен център - Русе», в изпълнение на договор BG161PO001/1.1-11/2011/08, който се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма «Регионално развитие» 2007-2013 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие.
ІІ.1.6)
Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)
79212000
Описание:
Одиторски услуги
ІІ.1.8)
Обособени позиции
ІІ.1.9)
Ще бъдат приемани варианти
II.2)
Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1)
Общо количество или обем
Изготвяне на доклад за одит и финансов отчет.
Прогнозна стойност без ДДС
8000 BGN
ІІ.3)
Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ
III.1)
Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1)
Изискуеми депозити и гаранции
Гаранцията за участие е в размер на 80 (осемдесет) лева.
Гаранциите се представят в една от следните форми:
а) депозит на парична сума по сметка на Възложителя;
б) банкова гаранция в полза на Възложителя.
Участникът сам избира формата на гаранцията за участие.
Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, всеки от участниците в обединението може да бъде наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията.
Банковите разходи по откриването на гаранциите са за сметка на участниците. Разходите по евентуалното им усвояване - за сметка на възложителя. Участникът трябва да предвиди и заплати своите такси по откриване и обслужване на гаранцията така, че размерът й да не бъде по-малък от определения в настоящата поръчка.
Задържането и освобождаването на гаранцията за участие става при условията и по реда на чл. 61 и чл. 62 от ЗОП.
Задължение за представяне на гаранция за изпълнение възниква само за участника, определен за изпълнител на обществената поръчка.
Гаранцията за изпълнение има обезпечителна и обезщетителна функция: от една страна, цели да стимулира изпълнителя към точно и качествено изпълнение на задълженията му по договора за обществена поръчка, а от друга страна - да послужи като обезщетение при недобросъвестно поведение от негова страна.
Гаранцията за изпълнение е в размер на 3 % от (три на сто) от стойността на договора за изпълнение на обществената поръчка.
Гаранцията за изпълнение може да се внесе по банков път или може да се представи под формата на банкова гаранция.
Участникът сам избира формата на гаранцията за изпълнение.
Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, всеки от участниците в обединението може да бъде наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията.
Участникът, определен за изпълнител на обществената поръчка, представя банковата гаранция или платежния документ за внесената по банков път гаранция за изпълнение на договора при неговото сключване.
Условията и сроковете за задържане или освобождаване на гаранцията за изпълнение, се уреждат с договора за възлагане на обществената поръчка между възложителя и изпълнителя.
ІІІ.1.2)
Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат
ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ заплаща на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ Договорната цена по чл. 3 при условията на този Договор по следния начин 100 % (сто на сто) след изготвяне на одита на проекта, до 15 работни дни след представяне на Доклад за одита, финансов отчет и оригинална фактура от Изпълнителя.
В издаваните от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ фактури във връзка с изпълнението на настоящия договор следва да бъде указано, че разходът се извършва по проект « Обновяване и оборудване на комплексен онкологичен център – Русе », № BG161PO001/1.1-11/2011/08 по приоритетна ос 1 “Устойчиво и интегрирано градско развитие”, операция 1.1 „Социална инфраструктура” по Оперативна програма «Регионално развитие» 2007-2013.
Плащанията по договора ще се извършват в лева по банков път по посочена от Изпълнителя банкова сметка.
ІІІ.1.3)
Изискване за създаване на юридическо лице, когато участникът, определен за изпълнител, е обединение на физически и/или юридически лица
Възложителят, с оглед предоставената му правна възможност в чл. 25, ал. 3, т. 2 от ЗОП, не поставя и няма изискване за създаване на юридическо лице, в случай, че избраният за Изпълнител участник е обединение от физически и/или юридически лица.
Документът трябва да бъде представен от Участника в оригинал или нотариално заверено копие.
Документът трябва да съдържа клаузи, които гарантират, че:
Всички членове на обединението/ консорциума са отговорни заедно и поотделно за изпълнението на договора;
Е определен представляващият обединението/ консорциума, който е упълномощен да задължава, да получава указания за и от името на всеки член на обединението/ консорциума. Допуска се повече от едно лице да представляват обединението заедно и поотделно;
Представляващият обединението/ консорциума е упълномощен да представи офертата от името и за сметка на обединението и да сключи договор с възложителя;
Срокът на обединението е най-малко за времето, за което поръчката ще бъде изпълнена;
Всички членове на обединението/ консорциума са задължени да останат в него за целия период на изпълнение на договора;
Разпределение на дейностите от предмета на поръчката между участниците в обединението.
Не се допускат промени в състава на обединението след подаването на офертата.
Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическ олице:
1. документите по чл. 56, ал. 1, т. 1 и т. 6 от ЗОП се представят за всяко физиечско или юридическо лице, включено в обединението;
2. документите по чл. 56, ал. 1, т. 4 и т. 5 от ЗОП се предсатвят само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор, посочени в раздел III.2.2. и III.2.3. от настоящото обявление;
3. документите по чл. 56, ал. 1, т. 11 от ЗОП се представят само за участниците в обединението, които ще изпълняват дейности, свързани с услугата, предмет на настоящата обществена поръчка.
ІІІ.1.4)
Други особени условия
Когато участникът предвижда участие на подизъпълнители, документите по чл. 56, ал. 1, т. 1, т. 4, т. 5, т. 6 и т. 11 от ЗОП се представят за всеки от тях, а изискванията към тях се прилагат съобразно вида и дела на тяхонот участие.
ІІІ.2)
Условия за участие
ІІІ.2.1)
Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: В процедурата за възлагане на обществената поръчка могат да участват български или чуждестранни физически или юридически лица, включително техни обединения, които отговарят на изискванията, регламентирани от Закона за обществени поръчки и обявените от Възложителя изисквания в настоящата документация и обявлението за обществената поръчка. Всеки участник може да представи само една оферта. Едно и също физическо или юридическо лице участник в процедурата може да участва само в едно обединение. Лице, което участва в обединение или е дало съгласието си и фигурира като подизпълнител в офертата на друг участник, не може да представя самостоятелно оферта. Не може да участва във възлагането на обществената поръчка лице, съответно Възложителят ще отстрани от участие в процедурата всеки участник, при който са налице обстоятелтсвата по чл. 47, ал. 1 и ал. 5 от ЗОП, както и обстотелствата на чл. 47, ал. 2 от ЗОП, а именно: 1. е в открито производство по несъстоятелност, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, а в случай че участникът е чуждестранно лице – се намира в подобна процедура съгласно националните закони и подзаконови актове, включително когато неговата дейност е под разпореждане на съда, или участникът е преустановил дейността си; 2. е лишен от правото да упражнява определена професия (одитор) или дейност (одит) съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението; 3. има задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от ДОПК към държавата и към община, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, освен ако е допуснато разсрочване или отсрочване на задълженията, или има задължения за данъци или вноски за социалното осигуряване съгласно законодателството на държавата, в която участникът е установен; 4. който е осъден с влязла в сила присъда за престъпление по чл. 313 от НК във връзка с провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки.
Възложителят ще отстранява от участие в процедурата, участник: 1. който не е представил някой от необходимите документи по чл. 56 от ЗОП; 2. за когото са налице обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, ал. 2 и ал. 5 от ЗОП; 3. койтот е представил отферта, която не отговаря на обявените условия на възложителя; 4. който е представил оферта, която не отговаря на изискванията на чл. 57, ал. 2 от ЗОП; 5. за когото по реда на чл. 68, ал. 11 от ЗОП е установено, че е представил невярна информация за доказване на съответствието му с обявените от възложителя критерии за подбор; 6. който в процеса на провеждане на процедурата не е уведомил възложителя за всички настъпили промени в обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, ал. 2 и ал. 5 от ЗОП.
Всяка оферта трябва да съдържа три отделни запечатани, непрозрачни и надписани плика, поставени в един общ запечатан, непрозрачен и надписан плик, както следва:
Съдържание на плик № 1 „Документи за подбор” - 1. Списък на документите, съдържащи се в офертата, подписан от участника; 2. Оферта; 3. Копие на документ за регистрация или единен идентификационен код, съгласно чл. 23 от ЗТР, когато участникът е юридическо лице или едноличен търговец; копие от документа за самоличност, когато участникът е физическо лице.
Документът за регистрация не се изисква, ако участникът е регистриран или пререгистриран след 01.01.2008 г. по реда на ЗТР. В този случай е достатъчно да се попълни и приложи декларация за регистрация по ЗТР, попълнена по образец съгласно Образец № 2 към документацията. Когато участникът в процедура е чуждестранно физическо или юридическо лице или техни обединения, документът за регистрация трябва да е издаден от компетентния орган в страната, в която участникът е установен, и да се представи в официален превод на български език; 4. Нотариално заверено пълномощно на лицето, упълномощено да представлява участника в процедурата (когато участникът не се представлява от лицата, които имат право на това, съгласно документите му за регистрация); Продължава в раздел VI.3.
ІІІ.2.2)
Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: 1. декларацията, съдържаща информация (таблица първа) за общ оборот за последните три (2010, 2011 и 2012 г.) години, в зависимост от датата на която участникът е учреден или е започнал дейността си, придружена от баланси и отчети за приходите и разходите за посочените три години, когато публикуването им се изисква от законодателството на държавата, в която участникът е установен. Прилагането на баланси и отчети за приходите и разходите не се изисква, когато същите са публикувани в Търговския регистър по партидата на участника.
2. Декларация, съдържаща информация за оборота (таблица втора) от предоставянето на услуги като регистриран одитор, за последните три (2010, 2011 и 2012 г.) години, в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си.
Забележка: Когато по обективни причини участникът не може да предсатви исканите от възложителя документи, той може да докаже икономическото и финансовото си състояние с всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ.
Забележка: В случай, че участникът е учреден или е започнал дейност през последните три години и не може да представи баланси и отчети за приходите и разходите за посочените по-горе три години или информация за общия оборот и оборот от услуги като регистриран одитор за последните три години, същият посочва това обстоятелство в офертата и представя исканите документи от датата на учредяване, респективно на започване на дейността, като в този случай следва да е изпълнил изискването за общ оборот и оборот от услуги като регистриран одитор от датата на учредяването си, респективно на започване на дейността си.
Забележка: При участие на обединение, което не е юридическо лице, описаните в настоящия раздел документи се представят само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор, съгласно чл. 56, ал. 3, т. 2 от ЗОП.
При посочване на участие с ползване на подизпълнители, описаните в настоящия раздел документи се представят за всеки от подизпълнителите, съгласно чл. 56, ал. 2 от ЗОП.
Минимални изисквания: В процедурата за възлагане на обществената поръчка могат да участват лица:
1. Реализирали общ оборот за последните три (2010, 2011 и 2012 г.) години, в зависимост от датата на която участникът е удреден или е започнал дейността си, в размер не по-малко от 16 000 (шестнадесет хиляди) лева.
2.Реализирали оборот от предоставянето на услуги като регистриран одитор, общо за предходните три (2010, 2011 и 2012 г.) години в размер на не по-малко от 8 000 (осем хиляди) лева.
*** При участие на обединение, което не е юридическо лице, изискванията за икономически и финансови възможности се прилагат към обединението участник, а не към всяко от лицата, включени в него, с изключение на съответна регистрация, представяне на сертификат или друго условие, необходимо за изпълнение на поръчката, съгласно изискванията на нормативен или административен акт и съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението, съгласно чл. 25, ал. 8 от ЗОП.
При посочване на участие с ползване на подизпълнители, изискванията за икономически и финансови възможности се отнасят за подизпълнителите, съобразно вида и дела на тяхното участие, съгласно чл. 56, ал. 2 от ЗОП.
ІІІ.2.3)
Технически възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Декларация, съдържаща списък на основните договори за предоставяне на услуги като регистриран одитор, изпълнени през последните три години, считано до датата, на която е подадена офертата включително стойностите, датите и получателите. Всеки договор, посочен в декларацията трябва да бъде придружен от препоръка за добро изпълнение, издадена от възложителите. Възложителят си запазва правото да извършва проверки за съответствие на препоръките с действително извършената работа. При установяване на несъответствие, участникът се отстранява от процедурата.
2. Декларация, съдържаща списък на експертите, които участникът ще осигури за изпълнение предмета на възлаганата обществена поръчка, придружена от:
• професионални автобиографии на експертите;
• документи, доказващи правата да се извършва независим финансов одит, съгласно ЗНФО – сертификат на института на дипломираните експерт – счетоводители или на еквивалент орган на държавата, в която участникът е установен;
• документи, доказващи изискуемото образование, опит и квалификация - копия от договори, препоръки, дипломи, сертификати и др.;
• декларация от ключовите експерти за липса на конфликт на интереси, по смисъла на ЗНФО.
• декларация за ангажираност на експертите.
Забележка: При участие на обединение, което не е юридическо лице, описаните в настоящия раздел документи се представят само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор, съгласно чл. 56, ал. 3, т. 2 от ЗОП.
При посочване на участие с ползване на подизпълнители, описаните в настоящия раздел документи се представят за всеки от подизпълнителите, съгласно чл. 56, ал. 2 от ЗОП.
Минимални изисквания: 1. Участникът да е изпълнил най-малко два договора за предоставянето на одиторски услуги през предходните три години, считано до датата, на която е подадена офертата.
2. Участникът да осигури за целия период на изпълнение на обществената поръчка, екип от експерти, чиято компетентност покрива спецификата на поръчката, а именно:
2.1. Ключов експерт 1 – Ръководител на екипа: Предложеният експерт трябва да бъде регистриран одитор, вписан в регистъра на регистрираните одитори към Института на дипломираните експерт-счетоводители или в еквивалентен регистър на държавата, в която участникът е установен;
2.2. Експерт – 1 бр.: Лице, отговарящо на минималните изисквания за професионален опит - най-малко 5 години опит в счетоводството, финансите или прилагането на Международните одиторски стандарти (ISA), включително опит в извършването на ангажименти по договорни процедури.
Забележка: При участие на обединение, което не е юридическо лице, изискванията за технически възможности и/или квалификация се прилагат към обединението участник, а не към всяко от лицата, включени в него, с изключение на съответна регистрация, представяне на сертификат или друго условие, необходимо за изпълнение на поръчката, съгласно изискванията на нормативен или административен акт и съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединение, съгласно чл. 25, ал. 8 от ЗОП.
При посочване на участие с ползване на подизпълнители, изискването за технически възможности и/или квалификация се отнася за подизпълнителите, съобразно вида и дела на тяхното участие, в съответсвие с нормата на чл. 56, ал. 2 от ЗОП.
ІІІ.3)
Специфични условия при обществени поръчки за услуги
ІІІ.3.1)
За изпълнението на услугата се изисква определена професия
Нормативни разпоредби
Участникът трябва да докаже, съгласно глава Четвърта и Пета на Закона за независимия финансов одит, че е регистриран одитор и/или предприятие на регистриран одитор, съответно вписани в регистъра на регистрираните одитори към Института на дипломираните експерт-счетоводители и/или специализирано одиторско предприятие, вписано в регистъра на Специализираните одиторски предприятия към Института на дипломираните експерт-счетоводители.
ІІІ.3.2)
Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала си, отговарен за изпълнението на услугата
ІV.1)
Вид процедура
ІV.2)
Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1)
Критерии за оценка на офертите
Икономически най-изгодна оферта при:
Посочените по-долу показатели:
Показател: Оценка на техническото предложение на участника; тежест: 50
Показател: Срок за извършване на финансовия одит; тежест: 10
Показател: Предлагана цена; тежест: 40
IV.3)
Административна информация
ІV.3.3)
Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
15.07.2013 г. Час: 17:00
Условия и начин на плащане
Документацията за участие може да бъде получена в Община Русе - на адрес: гр. Русе - 7000, пл. „Свобода” № 6, Информационен център гише „Търговия и транспорт”, всеки работен ден от 09:00 до 12:00 часа и от 13:00 до 17:00 часа до дена и часа посочени в обявлението за обществена поръчка.
Лицата имат право да разгледат документацията преди да я закупят. Предварителният преглед на документацията се извършва в сградата на Община Русе, адрес: гр. Русе - 7000, пл. „Свобода” № 6, Информационен център гише „Търговия и транспорт”, всеки работен ден от 09:00 до 12:00 часа и от 13:00 до 17:00 часа.
Документация за участие се предоставя след представяне на платежен документ, удостоверяващ, че същата е заплатена на касата в Община Русе или по бюджетна сметка на Община Русе:
Банка: ТБ Инвестбанк АД, Клон Русе BIC: IORTBGSF, IBAN: BG96 IORT 7379 8400 0800 00, вид плащане : 447000/други неданъчни приходи.
На основание чл. 64, ал. 3 от ЗОП, от датата на публикуването на обявлението се предоставя пълен достъп по електронен път до документацията за участие в процедурата на следния интернет адрес на Община Русе (посочен и в обявлението за откриване на процедурата): www.ruse-bg.eu/Община Русе/Обществени поръчки.
ІV.3.4)
Срок за получаване на оферти или заявления за участие
22.07.2013 г. Час: 17:00
IV.3.6)
Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие
IV.3.7)
Срок на валидност на офертите
IV.3.8)
Условия при отваряне на офертите
Дата: 23.07.2013 г. Час: 11:00
Място
В сградата на Община Русе - гр. Русе, пл. "Свобода" № 6
Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите
Действията на комисията по отваряне на офертите са публични и на тях могат да присъстват законните представители на участниците или техни изрично упълномощени представители, срещу представянето на документ за самоличност и документ за търговска регистрация – при законно представителство, срещу представянето на изрично пълномощно, документ за самоличност и документ за търговска регистрация – при изрично упълномощаване, както и представители на юридическите лица с нестопанска цел и представители на средствата за масово осведомяване.
Комисията ще обяви датата, часа и мястото на отваряне и оповестяване на ценовите оферти писмено до всеки участник и чрез обявяване на посочения в настоящата документация интернет адрес на Община Русе: www.ruse-bg.eu/Община Русе/Обществени поръчки. За резултатите от оценяването на офертите всеки участник ще бъде уведомен писмено.
РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ
VI.1)
Tова представлява периодично възлагане на поръчка
VI.2)
Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС
Настоящата процедура е създадена в в рамките на проект «Обновяване и оборудване на комплексен онкологичен център - Русе», в изпълнение на договор BG161PO001/1.1-11/2011/08, който се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма «Регионално развитие» 2007-2013 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
VI.3)
Допълнителна информация
І. Продължение от раздел III.2.1.:
5. Документ - договор или споразумение, подписан от лицата, включени в обединението, когато участник в процедурата е обединени/консорциум, което не е юридическо лице, в който задължително се посочва представляващия; 6. декларации за отсъствие на обстоятлествата по чл. 47, ал. 1 и ал. 5 и описаните в раздел III.2.1. обстоятелства по ал. 2 от ЗОП; 7. документи, доказващи икономическите и финансови възможности и технически възможности и квалификация; 8. Декларация по чл. 56, ал. 1, т. 8 от ЗОП; 9. Декларация за съгласие за участие като подизпълнител; 10. Документ за внесена гаранция за участие; 11. Декларация по чл. 56, ал. 1, т. 11 от ЗОП; 12. Декларация за приемане на условията в проекта на договора; 13. Документ за закупена документация за участие;
Съдържание на плик № 2 „Предложение за изпълнение на поръчката” - 1. Техническо предложение, съгласно чл. 56, ал. 1, т. 7 от ЗОП; 2. Срок за извършване проверка на разходите по предмета на поръчката
Съдържание на плик № 3 „Предлагана цена” - ценово предложение, съгласно чл. 56, ал. 1, т. 10 от ЗОП.
II. На основание чл. 64, ал. 3 от ЗОП, срокът за получаване на оферти от 40 дни е намален със 7 дни, поради изпращане на обявлението по електронен път и с още 5 дни, тъй като от датата на публикуване на обявлението в електронен вид възложителят предоставя пълен достъп по електронен път до документацията за участие на интернет адреса посочен в раздел ІV.3.3. от настоящото обявление, а именно: www.ruse-bg.eu/Община Русе/Обществени поръчки.
VI.4)
Процедури по обжалване
VI.4.1)
Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
VI.4.2)
Подаване на жалби
Съгласно чл. 120, ал. 5, т. 1 и ал. 6 от ЗОП.
VI.5)
Дата на изпращане на настоящото обявление
ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ