РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА
II.1)
Описание
II.1.1)
Наименование на поръчката, дадено от възложителя
Външен одит, изготвен от регистриран одитор, на счетоводната документация на проект „Звено за социални услуги в домашна среда”, по договор за безвъзмездна помощ BG051PO001-5.1.04-0181-С0001, по схема за безвъзмездна помощ BG051PO001-5.1.04 „Помощ в дома”.
II.1.2)
Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Услуги
Категория услуги:
9
Място на изпълнение:
Община Русе
Код NUTS:
BG323
ІІ.1.3)
Настоящото обявление е за
Възлагане на обществена поръчка
ІІ.1.5)
Кратко описание на поръчката
Външен одит, изготвен от регистриран одитор, на счетоводната документация на проект „Звено за социални услуги в домашна среда”, по договор за безвъзмездна помощ BG051PO001-5.1.04-0181-С0001, по схема за безвъзмездна помощ BG051PO001-5.1.04 „Помощ в дома”.
Изготвяне на 1 бр. окончателен доклад за външен одит на счетоводната документация на проекта. Проверка съответствието на декларираните и действително направените разходи от бенефициента, тяхната точност и допустимост в съответствие с договора.
ІІ.1.6)
Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)
79212000
Описание:
Одиторски услуги
ІІ.1.8)
Обособени позиции
ІІ.1.9)
Ще бъдат приемани варианти
II.2)
Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1)
Общо количество или обем
1 /един/ брой окончателен доклад
Прогнозна стойност без ДДС
1883 BGN
ІІ.3)
Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ
III.1)
Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1)
Изискуеми депозити и гаранции
1. Гаранция за участие - парична сума или банкова гаранция в размер на : 18 лв. /осемнадесет лева/
2. Гаранция за изпълнение на договора - парична сума или банкова гаранция в размер на 3 % от стойността на поръчката. Гаранциите се внасят по сметката на Община Русе в ТБ Инвестбанк АД, Клон Русе, BIG - IORTBGSF ; IBAN - BG37 IORT 7379 3300 0300 00
Възложителят има право да задържи гаранцията за участие до решаване на спора, когато кандидатът или участникът в процедура за възлагане на обществена поръчка обжалва решението, с което се обявяват резултатите от предварителния подбор, или решението за определяне на изпълнител.
Възложителят има право да усвои гаранцията за участие независимо от нейната форма, когато кандидат или участник:
1. оттегли заявлението си след изтичането на срока за получаване на заявления или оттегли офертата си след изтичането на срока за получаване на офертите;
2. е определен за изпълнител, но не изпълни задължението си да сключи договор за обществената поръчка.
ъзложителят освобождава гаранциите за участие на:
1. отстранените кандидати или участници в срок 5 работни дни след изтичането на срока за обжалване на решението на възложителя за предварителен подбор, съответно за определяне на изпълнител;
2. класираните на първо и второ място участници - след сключване на договора за обществена поръчка, а на останалите класирани участници - в срок 5 работни дни след изтичане на срока за обжалване на решението за определяне на изпълнител.
При прекратяване на процедурата за възлагане на обществена поръчка гаранциите на всички кандидати или участници се освобождават в срок 5 работни дни след изтичане на срока за обжалване на решението за прекратяване.
Възложителят освобождава гаранциите без да дължи лихви за периода, през който средствата законно са престояли при него.
ІІІ.1.2)
Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат
По банков път- 100 % след предаване на одитния доклад, в срок до два месеца след приключване на проекта.
ІІІ.1.3)
Изискване за създаване на юридическо лице, когато участникът, определен за изпълнител, е обединение на физически и/или юридически лица
В случай, че участникът е неперсонифицирано обединение или консорциум, тогава участниците в обединението/консорциума сключват споразумение. Споразумението трябва да съдържа клаузи, които гарантират:
- че всички членове на обединението/консорциума са отговорни заедно и поотделно по закон за изпълнението на договора;
- че водещият член на обединението/консорциума е упълномощен да задължава, да получава указания за и от името на всеки член на обединението/консорциума;
- че изпълнението на договора, включително плащанията, са отговорност на водещия член на обединението/консорциума;
- че всички членове на обединението/консорциума са задължени да останат в него за целия период на изпълнение на договора.
Участниците в обединението/консорциума трябва да определят едно лице, което да представлява обединението/консорциума за целите на поръчката. Не се допускат промени в състава на обединението след подаването на Офертата.
Забележка: Възложителят не поставя изискване за създаване на юридическо лице, когато участникът, определен за изпълнител, е обединение на физически и/или юридически лица.
ІІІ.2)
Условия за участие
ІІІ.2.1)
Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: Регистрационни документи: - ЕИК /единен идентификационен код/, съгласно чл.23 от ЗТР /Закона за търговския регистър/, когато участникът е юридическо лице или едноличен търговец; копие от документа за самоличност, когато участникът е физическо лице. Когато участникът е обединение следва да представи документ, подписан от лицата в обединението, в който задължително се посочва представляващият. Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице: документите по чл. 56, ал.1, т. 1 и 6 от ЗОП се представят за всяко физическо или юридическо лице, включено в обединението; документите по чл. 56, ал. 1, т. 4 и 5 се представят само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор по чл. 25, ал.2, т.6 от ЗОП;
Когато участникът в процедурата е чуждестранно физическо или юридическо лице или техните обединения, офертата се подава на български език, документът по чл. 56, ал.1, т.1 от ЗОП се представя в официален превод, а документите по чл. 56, ал.1, т. 4, 5, 6 и 11, които са на чужд език, се представят и в превод.
-Оферта на участника, по образец; Списък на документите, съдържащи се в офертата на участника; Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай, че участникът се представлява от трето лице; Декларация за запознаване с условията на поръчката; Декларации относно отсъствие на обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, 2 и 5 от ЗОП по образец; Списък с данни за подизпълнител/и, ако се ползват такива, както и декларация, подписана от управителя, съответно от членовете на управителния орган за участие на подизпълнител; Копие на документ за закупуване на документацията в размера изписан в т.ІV. 3.3 от обявлението; Декларация по образец на основание чл. 56, ал. 1 т. 12 от ЗОП; Документ за внесена гаранция за участие в процедурата в размера изписан в т.ІІІ 1.1 от обявлението; Доказателства за икономическото и финансово състояние на участника, съгласно изисканите в т. ІІІ. 2.2 от обявлението; Доказателства относно техническата възможност за изпълнение на поръчката, съгласно изисканите в т. ІІІ. 2.3 ; Предложение за изпълнение на поръчката по образец; Предлагана цена по образец;
Когато участникът предвижда участие на подизпълнители, документите, по чл. 56, ал. 1, т. 1, 4, 5, 6 и 11 от ЗОП се представят за всеки от тях, а изискванията към тях се прилагат съобразно вида и дела на тяхното участие.
Офертата се представя в запечатан непрозрачен плик, който съдържа три отделни запечатани непрозрачни и надписани плика, както следва: плик № 1 с надпис "Документи за подбор", в който се поставят документите, изисквани от възложителя съгласно чл. 56, ал. 1, т. 1 - 6, 8, 11 - 14 от ЗОП; плик № 2 с надпис "Предложение за изпълнение на поръчката”, в който се поставят документите по чл. 56, ал. 1, т. 7 и 9, от ЗОП; плик № 3 с надпис "Предлагана цена", който съдържа ценовото предложение на участника.
Не може да участва в процедурата за възлагане на обществена поръчка и Възложителят ще отстрани от участие всеки участник:
който е в открито производство по несъстоятелност, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, а в случай че кандидатът или участникът е чуждестранно лице - се намира в подобна процедура съгласно националните закони и подзаконови актове, включително когато неговата дейност е под разпореждане на съда, или кандидатът или участникът е преустановил дейността си; който има задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс към държавата и към община, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, освен ако е допуснато разсрочване или отсрочване на задълженията, или има задължения за данъци или вноски за социалното осигуряване съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен; който има наложено административно наказание за наемане на работа на незаконно пребиваващи чужденци през последните до 5 години;
ІІІ.2.2)
Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Заверени от участника копия на баланс и отчет на приходите и разходите като съставни части на годишния финансов отчет за последните три финансово приключили години /2009, 2010 и 2011г./, когато публикуването им се изисква от законодателството на държавата, в която участникът е установен.
Забележка: Участници, които са регистрирани в Търговския регистър и са публикували годишните си финансови отчети, част от които са балансът и отчетът за приходите и разходите, не следва да ги прилагат, т.е не се изисква доказването на обстоятелства, вписани в търговския регистър.
2. Справка - Декларация за реализирания общ оборот от услуги и оборот от услуги, сходни с дейностите по предмета на поръчката за последните 3 /три/ финансово приключили години /2009, 2010 и 2011г./
Забележка: Под сходни с предмета на настоящата поръчка се има в предвид изпълнение на услуги по извършване на независим финансов одит/.
3. Копие от валидна застрахователна полица за застраховка "Професионална отговорност на регистрираните одитори". Документът се представя от участници или членове на екипа - регистрирани одитори, съгласно Закона за независимия финансов одит /ЗНФО/.
При участие на обединение, което не е юридическо лице, документите, посочени в настоящия раздел и доказващи съответствието с поставените от възложителя минимални изисквания се представят само за участника в обединението, чрез когото обединението доказва съответствието си с критериите за подбор, съгласно чл. 56, ал. 3, т. 2 от ЗОП. При посочване на участие с ползване на подизпълнители, документите, посочени в настоящия раздел и доказващи съответствието с критериите за подбор се представя за всички подизпълнители, съгласно чл. 56, ал. 2 от ЗОП.
Минимални изисквания: Минимални изисквания към участниците:
В процедурата за възлагане на обществената поръчка могат да участват лица:
- Реализирали оборот от предоставянето на услуги като регистриран одитор, общо за последните три финансово приключили години (2009, 2010 и 2011 г.) години в размер на не по-малко от 5 600лв. (пет хиляди и шестотин ) лева без ДДС.
- Регистрираните одитори следва да представят с офертата си и да поддържат за целия период на изпълнение на договора, валидна Застраховка "Професионална отговорност на регистрираните одитори".
*** При участие на обединение, което не е юридическо лице, изискванията за икономически и финансови възможности се прилагат към обединението участник, а не към всяко от лицата, включени в него, с изключение на съответна регистрация, представяне на сертификат или друго условие, необходимо за изпълнение на поръчката, съгласно изискванията на нормативен или административен акт и съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението, съгласно чл. 25, ал. 8 от ЗОП. При посочване на участие с ползване на подизпълнители, изискванията за икономически и финансови възможности се отнасят за подизпълнителите, съобразно вида и дела на тяхното участие, съгласно чл. 56, ал. 2 от ЗОП.
ІІІ.2.3)
Технически възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Списък на основните договори, сходни с предмета на поръчката изпълнени през последните 3 (три) години, считано до крайната дата за подаване на офертите, с посочване на дати на сключване и изпълнение, контрагенти, стойности, предмет и др., придружен от доказателства за изпълнение на посочените договори: копия от договори и/или препоръки за добро изпълнение, издадени на участника, които съдържат най-малко идентификация на възложителя, изпълнителя, предмета, стойността, датата и мястото на упражнявания одит, както и дали той е изпълнено професионално, в срок и в съответствие с нормативните изисквания.
Всеки договор, посочен в декларацията трябва да бъде придружен от препоръка за добро изпълнение, издадена от възложителите. Възложителят си запазва правото да извършва проверки за съответствие на препоръките с действително извършената работа
Забележка: Когато участникът предвижда участие на подизпълнители, документът се представя за всеки от тях.
Когато участникът е обединение, което не е юридическо лице, документът се представя само за участниците в него, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор.
2. Списък на сертификатите, които притежава участникът (самостоятелно или като екип от експерти), с приложени копия от същите заверени от участника с печат (когато е юридическо лице) и подпис, с гриф вярно с оригинала.
3. Заверено копие на документ за вписване в Регистъра на регистрираните одитори;
Минимални изисквания: Минимални изисквания към участниците:
а) Участникът трябва да е изпълнил поне 1 (един) договор, сходен с предмета на поръчката, през последните 3 (три) години, считано до крайната дата за подаване на офертите
Забележка: сходни с предмета на настоящата поръчка са договори за упражняване на независим финансов одит
Когато участникът предвижда участие на подизпълнители, изискванията по настоящата буква „а“ се отнасят за всеки подизпълнител поотделно, който ще изпълнява съответната дейност, пропорционално на дела на участие.
Когато участникът е обединение, което не е юридическо лице, изискванията по настоящата буква „а“ се отнасят към обединението като цяло.
б) Участникът следва да докаже, че лицето, представляващо юридическото лице е вписано в Регистъра на регистрираните одитори или участникът е специализирано одиторско предприятие, по смисъла на §1, т. 9 от ЗНФО. За участници – физически лица, същите следва да са вписани в регистъра на регистрираните одитори или друго еквивалентно;
Забележка: Когато участникът предвижда участие на подизпълнители, изискванията по настоящата буква „б“ се отнасят за всеки подизпълнител поотделно, който ще изпълнява съответната дейност, пропорционално на дела на участие.
Когато участникът е обединение, което не е юридическо лице, изискванията по настоящата буква „б“ се отнасят към обединението като цяло.
ІІІ.3)
Специфични условия при обществени поръчки за услуги
ІІІ.3.1)
За изпълнението на услугата се изисква определена професия
ІІІ.3.2)
Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала си, отговарен за изпълнението на услугата
ІV.1)
Вид процедура
ІV.2)
Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1)
Критерии за оценка на офертите
Най-ниска цена
IV.3)
Административна информация
ІV.3.3)
Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
30.05.2013 г. Час: 17:00
Условия и начин на плащане
До 7 /седем/ дни преди изтичане на срока за получаване на офертите участниците могат да закупят документацията за участие в процедурата всеки работен ден от 9:00 до 17:00 часа от Община Русе, пл.Свобода 6, Информационен център, гише Обществени поръчки срещу представен документ за внесена сума от 12 лв. с вкл. ДДС по сметката на Община Русе в ТБ Инвестбанк АД, Клон Русе, BIG - IORTBGSF ; IBAN - BG96 IORT 7379 8400 0800 00, вид плащане 447000
ІV.3.4)
Срок за получаване на оферти или заявления за участие
06.06.2013 г. Час: 12:00
IV.3.6)
Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие
IV.3.7)
Срок на валидност на офертите
IV.3.8)
Условия при отваряне на офертите
Дата: 06.06.2013 г. Час: 14:00
Място
Община Русе, пл. "Свобода" 6, ет.3, Заседателна зала
Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите
Отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с нестопанска цел.
РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ
VI.1)
Tова представлява периодично възлагане на поръчка
VI.2)
Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС
Договор: BG051PO001-5.1.04-0181-С0001
Проект: „Звено за услуги в домашна среда”
в Община Русе, Област Русе”
Бенефициент: Община Русе
VI.3)
Допълнителна информация
При провеждане на открита процедура възложителят изпраща обявлението за обществена поръчка до агенцията за вписване в Регистъра на обществените поръчки най-малко 52 дни преди крайния срок за получаване на офертите, а в случаите по чл. 14, ал. 3 - най-малко 40 дни преди крайния срок. Сроковете могат да се намалят със 7 дни, ако обявлението е изпратено по електронен път, и с още 5 дни, ако от датата на публикуване на обявлението в електронен вид възложителят предостави пълен достъп по електронен път до документацията за участие в процедурата и ако в обявлението е посочен Интернет адрес, на който тя може да бъде намерена.
Възложителят предоставя пълен достъп по електронен път до документацията за участие в процедурата на Интернет адрес: www.ruse-bg-eu.
VI.4)
Процедури по обжалване
VI.4.1)
Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
VI.4.3)
Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
VI.5)
Дата на изпращане на настоящото обявление
ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ