00081-2013-0017
BG-Варна:
РЕШЕНИЕ
чл. 3, ал. 1 от ЗОП
А) за откриване на процедура
І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ
чл. 7, т. 1-4 на ЗОП (класически)
Община Варна, бул."Генерал Колев" № 92, ет. 5, За: Станимира Колева, РБългария 9000, Варна, Тел.: 052 820839, E-mail: op@varna.bg, Факс: 052 820846
Място/места за контакт: ОП "Инвестиционна политика"Интернет адрес/и:
Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: http://www.varna.bg/.
Адрес на профила на купувача: http://www.varna.bg/.
Регионален или местен орган
Обществени услуги
А) ЗА ОТКРИВАНЕ НА ПРОЦЕДУРА ЗА ВЪЗЛАГАНЕ НА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА
ІI: ОТКРИВАНЕ
процедура за възлагане на обществена поръчка
Договаряне без обявление
IІI: ПРАВНО ОСНОВАНИЕ
IV: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА
„Доставка чрез покупка на хранителни стоки, необходими за приготвяне на храна на децата, посещаващи детските ясли, детските кухни и яслените групи към ОДЗ-тата на територията на Община Варна, финансирани от Община Варна, по обособени позиции“, както следва: 1. Обособена позиция №1 – „Доставка на хляб, хлебни продукти и тестени изделия за приготвяне на храна на децата, посещаващи детските ясли, детските кухни и яслените групи към ОДЗ-тата на територията на Община Варна, финансирани от Община Варна”. 2. Обособена позиция №2 – „Доставка на мляко и млечни продукти за приготвяне на храна на децата, посещаващи детските ясли, детските кухни и яслените групи към ОДЗ-тата на територията на Община Варна, финансирани от Община Варна”. 3. Обособена позиция №3 – „Доставка на птици, птичи продукти и риба за приготвяне на храна на децата, посещаващи детските ясли, детските кухни и яслените групи към ОДЗ-тата на територията на Община Варна, финансирани от Община Варна”. 4. Обособена позиция №4 – „Доставка на месо и месни продукти за приготвяне на храна на децата, посещаващи детските ясли, детските кухни и яслените групи към ОДЗ-тата на територията на Община Варна, финансирани от Община Варна” . 5. Обособена позиция №5 – „Доставка на бакалски стоки за приготвяне на храна на децата, посещаващи детските ясли, детските кухни и яслените групи към ОДЗ-тата на територията на Община Варна, финансирани от Община Варна” . 6. Обособена позиция №6 – „Доставка на пресни плодове и зеленчуци за приготвяне на храна на децата, посещаващи детските ясли, детските кухни и яслените групи към ОДЗ-тата на територията на Община Варна, финансирани от Община Варна” . 7. Обособена позиция №7 – „Доставка на консерви и замразени зеленчуци за приготвяне на храна на децата, посещаващи детските ясли, детските кухни и яслените групи към ОДЗ-тата на територията на Община Варна, финансирани от Община Варна”. 8. Обособена позиция №8 – „Доставка на яйца за хранене на децата, посещаващи детските ясли, детските кухни и яслените групи към ОДЗ-тата на територията на Община Варна, финансирани от Община Варна”.
НЕ
НЕ
V: МОТИВИ
Провеждането на процедура на договаряне без обявление за доставка на хранителни стоки за едни от най-уязвимите групи – деца на възраст от 10 месеца до 3 години се налага поради настъпването на следните форсмажорни обстоятелства: На заседание на Общински съвет – Варна, проведено на 26, 27.07.2012г. е взето решение №577-9, обективирано в Протокол №10, за ликвидация на Търговско дружество „Стопанска и спомагателна дейност“ ЕАД. С Решение №578-9 от същия протокол се създава Общинско предприятие „Комплекс за детско хранене“. Договорите за доставка на хранителни продукти към „ССД“ ЕАД с цел приготвяне на храната, се прекратяват поради ликвидирането на фирмата, в резултат на което Община Варна и Общинското предприятие са поставени пред невъзможност да си доставят законосъобразно нужните продукти. С решение №0207/21.01.2013г. е обявена „открита процедура” със същия предмет за нуждите на Общинско предприятие „Комплекс за детско хранене“. Срещу посоченото решение е подадена жалба и в момента има висящо производство, поради което не може да се предвиди кога и дали е в възможно спазването на срока, което налага провеждането на процедура чрез договаряне без съществени промени в условията. Към момента, с цел непрекъсване дейността на ОП „Комплекс за детско хранене“, съответно и на предоставяната от него социална услуга, а именно приготвяне на храна за децата на възраст от 10 месеца до 3 години, посещаващи детските ясли, детските кухни и яслените групи от ОДЗ-тата на територията на Община Варна, общинското предприятие се снабдява с хранителни продукти, ползвайки доставчик по договор на Община Варна за доставка на хранителни продукти за нуждите на социалните заведения на територията на общината. В този договор обаче, изискванията за качество и стандарти на всяка една позиция от номенклатурата, не са съобразени с изискванията на Наредба №9 на Министерството на земеделието и храните от 16.09.2011г. за специфичните изисквания към безопасността и качеството на храните, предлагани в детските заведения. Както вече беше споменато, с цел непрекъсване предоставянето на тази социална услуга и за да се осигури приготвяне на качествена храна за тази уязвима възрастова група деца, в условията на това временно решение за ползване на посочения по-горе договор, от доставчика по същия беше изискана и съответно беше предоставена от негова страна декларация, че доставяните хранителни продукти за ОП „Комплекс за детско хранене“ ще отговарят на изискванията на Наредба №9 на МЗХ. Поради високите месечни стойности на неободимите хранителни продукти, не е възможно да се премине към пряко възлагане или възлагане чрез публична покана, което налага спешно провеждане на процедура чрез договаряне без обявление по реда на чл. 90, ал. 1, т. 4 от ЗОП. Дейността на детските ясли, детските кухни и яслените групи към ОДЗ-тата не може да бъде преустановена, а хранителните продукти са жизнено необходими. В този смисъл, забавянето на избора на изпълнител чрез обичайната (открита) процедура по ЗОП, ще рефлектира негативно не само върху интереса на Възложителя, но и върху потребителите на социалната услуга.
1. За обособени позиции №№ 1, 2, 4 и 6: ДЗЗД „Делфин 2012“ с адрес гр. Варна, район „Младост“, ул. „Акад. Курчатов“ №1. Участници в ДЗЗД: „Варна Оборот“ ЕООД със седалище и адрес на управление гр. Варна, район „Младост“, ул. „Акад. Курчатов“ №1, представлявано от управителя Веселин Гецов и „Новоенерджи“ ЕООД със седалище и адрес на управление гр. Варна, район „Приморски“, к.к. „Златни пясъци“, комплекс „Бендита“, секция „А“, офис 1, представлявано от управителя Красимир Терзиев. 2. За обособени позиции №№ 3, 5, 7 и 8: ДЗЗД „Х&Х“, с адрес гр. Варна, район „Приморски“, ул. „Д-р Железкова“, офис: 42. Участници в ДЗЗД: „Хоризонт Трейдинг“ ЕООД със седалище и адрес на управление гр. Варна, район „Приморски“, ул. „Д-р Железкова“, офис: 42, представлявано от управителя Веселин Русев и „Холидей Турс“ ЕООД със седалище и адрес на управление гр. Асеновград, ж.к. „Запад“, ул. „Лозница“ 8, вх. Б, ет. 1, ап. 6, представлявано от управителя Блага Николова.
VI: ОДОБРЯВАМ
поканата за обществена поръчка и документацията
VII: ОБЖАЛВАНЕ
Комисия за защита на конкуренцията, бул. "Витоша" №18, РБЪлгария 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: www.cpc.bg.
VIII: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ
IX: ДАТА НА ИЗПРАЩАНЕ НА НАСТОЯЩЕТО РЕШЕНИЕ
07.03.2013 г.
Възложител