Версия за печат

00081-2013-0017

BG-Варна:

РЕШЕНИЕ

Номер: 0788 от 07.03.2013 г. 

чл. 3, ал. 1 от ЗОП

А) за откриване на процедура


І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

чл. 7, т. 1-4 на ЗОП (класически)

I.1) Наименование и адрес

Община Варна, бул."Генерал Колев" № 92, ет. 5, За: Станимира Колева, РБългария 9000, Варна, Тел.: 052 820839, E-mail: op@varna.bg, Факс: 052 820846

Място/места за контакт: ОП "Инвестиционна политика"

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: http://www.varna.bg/.

Адрес на профила на купувача: http://www.varna.bg/.

I.2) Вид на възложителя и основна/и дейност/и

Регионален или местен орган

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги


А) ЗА ОТКРИВАНЕ НА ПРОЦЕДУРА ЗА ВЪЗЛАГАНЕ НА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА


ІI: ОТКРИВАНЕ

ОТКРИВАМ

процедура за възлагане на обществена поръчка

ІI.1) Вид на процедурата

Договаряне без обявление


IІI: ПРАВНО ОСНОВАНИЕ

чл. 90 ал. 1, т.4 от ЗОП

IV: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

Доставки
ІV.1) Описание на предмета на поръчката/на потребностите при състезателен диалог/на конкурса за проект

„Доставка чрез покупка на хранителни стоки, необходими за приготвяне на храна на децата, посещаващи детските ясли, детските кухни и яслените групи към ОДЗ-тата на територията на Община Варна, финансирани от Община Варна, по обособени позиции“, както следва: 1. Обособена позиция №1 – „Доставка на хляб, хлебни продукти и тестени изделия за приготвяне на храна на децата, посещаващи детските ясли, детските кухни и яслените групи към ОДЗ-тата на територията на Община Варна, финансирани от Община Варна”. 2. Обособена позиция №2 – „Доставка на мляко и млечни продукти за приготвяне на храна на децата, посещаващи детските ясли, детските кухни и яслените групи към ОДЗ-тата на територията на Община Варна, финансирани от Община Варна”. 3. Обособена позиция №3 – „Доставка на птици, птичи продукти и риба за приготвяне на храна на децата, посещаващи детските ясли, детските кухни и яслените групи към ОДЗ-тата на територията на Община Варна, финансирани от Община Варна”. 4. Обособена позиция №4 – „Доставка на месо и месни продукти за приготвяне на храна на децата, посещаващи детските ясли, детските кухни и яслените групи към ОДЗ-тата на територията на Община Варна, финансирани от Община Варна” . 5. Обособена позиция №5 – „Доставка на бакалски стоки за приготвяне на храна на децата, посещаващи детските ясли, детските кухни и яслените групи към ОДЗ-тата на територията на Община Варна, финансирани от Община Варна” . 6. Обособена позиция №6 – „Доставка на пресни плодове и зеленчуци за приготвяне на храна на децата, посещаващи детските ясли, детските кухни и яслените групи към ОДЗ-тата на територията на Община Варна, финансирани от Община Варна” . 7. Обособена позиция №7 – „Доставка на консерви и замразени зеленчуци за приготвяне на храна на децата, посещаващи детските ясли, детските кухни и яслените групи към ОДЗ-тата на територията на Община Варна, финансирани от Община Варна”. 8. Обособена позиция №8 – „Доставка на яйца за хранене на децата, посещаващи детските ясли, детските кухни и яслените групи към ОДЗ-тата на територията на Община Варна, финансирани от Община Варна”.

ІV.2) Зелена обществена поръчка
ІV.2.1) Поръчката е "зелена", съгласно обхвата на Националния план за действие за насърчаване на зелените обществени поръчки

НЕ

ІV.2.1.2.) "Зелените" критерии присъстват във:
ІV.2.2) Поръчката е "зелена" извън обхвата на Националния план за действие

НЕ


V: МОТИВИ

V.1) Мотиви за избора на процедура

Провеждането на процедура на договаряне без обявление за доставка на хранителни стоки за едни от най-уязвимите групи – деца на възраст от 10 месеца до 3 години се налага поради настъпването на следните форсмажорни обстоятелства: На заседание на Общински съвет – Варна, проведено на 26, 27.07.2012г. е взето решение №577-9, обективирано в Протокол №10, за ликвидация на Търговско дружество „Стопанска и спомагателна дейност“ ЕАД. С Решение №578-9 от същия протокол се създава Общинско предприятие „Комплекс за детско хранене“. Договорите за доставка на хранителни продукти към „ССД“ ЕАД с цел приготвяне на храната, се прекратяват поради ликвидирането на фирмата, в резултат на което Община Варна и Общинското предприятие са поставени пред невъзможност да си доставят законосъобразно нужните продукти. С решение №0207/21.01.2013г. е обявена „открита процедура” със същия предмет за нуждите на Общинско предприятие „Комплекс за детско хранене“. Срещу посоченото решение е подадена жалба и в момента има висящо производство, поради което не може да се предвиди кога и дали е в възможно спазването на срока, което налага провеждането на процедура чрез договаряне без съществени промени в условията. Към момента, с цел непрекъсване дейността на ОП „Комплекс за детско хранене“, съответно и на предоставяната от него социална услуга, а именно приготвяне на храна за децата на възраст от 10 месеца до 3 години, посещаващи детските ясли, детските кухни и яслените групи от ОДЗ-тата на територията на Община Варна, общинското предприятие се снабдява с хранителни продукти, ползвайки доставчик по договор на Община Варна за доставка на хранителни продукти за нуждите на социалните заведения на територията на общината. В този договор обаче, изискванията за качество и стандарти на всяка една позиция от номенклатурата, не са съобразени с изискванията на Наредба №9 на Министерството на земеделието и храните от 16.09.2011г. за специфичните изисквания към безопасността и качеството на храните, предлагани в детските заведения. Както вече беше споменато, с цел непрекъсване предоставянето на тази социална услуга и за да се осигури приготвяне на качествена храна за тази уязвима възрастова група деца, в условията на това временно решение за ползване на посочения по-горе договор, от доставчика по същия беше изискана и съответно беше предоставена от негова страна декларация, че доставяните хранителни продукти за ОП „Комплекс за детско хранене“ ще отговарят на изискванията на Наредба №9 на МЗХ. Поради високите месечни стойности на неободимите хранителни продукти, не е възможно да се премине към пряко възлагане или възлагане чрез публична покана, което налага спешно провеждане на процедура чрез договаряне без обявление по реда на чл. 90, ал. 1, т. 4 от ЗОП. Дейността на детските ясли, детските кухни и яслените групи към ОДЗ-тата не може да бъде преустановена, а хранителните продукти са жизнено необходими. В този смисъл, забавянето на избора на изпълнител чрез обичайната (открита) процедура по ЗОП, ще рефлектира негативно не само върху интереса на Възложителя, но и върху потребителите на социалната услуга.

V.2) Лица, до които се изпраща поканата за участие в процедура на договаряне без обявление по реда на ЗОП

1. За обособени позиции №№ 1, 2, 4 и 6: ДЗЗД „Делфин 2012“ с адрес гр. Варна, район „Младост“, ул. „Акад. Курчатов“ №1. Участници в ДЗЗД: „Варна Оборот“ ЕООД със седалище и адрес на управление гр. Варна, район „Младост“, ул. „Акад. Курчатов“ №1, представлявано от управителя Веселин Гецов и „Новоенерджи“ ЕООД със седалище и адрес на управление гр. Варна, район „Приморски“, к.к. „Златни пясъци“, комплекс „Бендита“, секция „А“, офис 1, представлявано от управителя Красимир Терзиев. 2. За обособени позиции №№ 3, 5, 7 и 8: ДЗЗД „Х&Х“, с адрес гр. Варна, район „Приморски“, ул. „Д-р Железкова“, офис: 42. Участници в ДЗЗД: „Хоризонт Трейдинг“ ЕООД със седалище и адрес на управление гр. Варна, район „Приморски“, ул. „Д-р Железкова“, офис: 42, представлявано от управителя Веселин Русев и „Холидей Турс“ ЕООД със седалище и адрес на управление гр. Асеновград, ж.к. „Запад“, ул. „Лозница“ 8, вх. Б, ет. 1, ап. 6, представлявано от управителя Блага Николова.

V.3) Настоящата процедура е свързана с процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е:
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: ОДОБРЯВАМ

поканата за обществена поръчка и документацията


VII: ОБЖАЛВАНЕ

VII.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. "Витоша" №18, РБЪлгария 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: www.cpc.bg.

VII.2) Срок за подаване на жалби: съгласно чл.120 от ЗОП

VIII: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ


IX: ДАТА НА ИЗПРАЩАНЕ НА НАСТОЯЩЕТО РЕШЕНИЕ

07.03.2013 г. 


Възложител

Трите имена: Кирил Петров Йорданов
Длъжност: Кмет на Община Варна, чрез Ивелин Неделчев-Управител на ОП "Комплекс за детско хранене", съгласно заповед № 0288/29.01.2013г.