РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА
II.1)
Описание
II.1.1)
Наименование на поръчката, дадено от възложителя
Изграждане на пристройка мултифункционална спортна зала и битови помещения към съществуваща сграда на СОУЕЕ „Свети Константин – Кирил Философ” в УПИ ІІ- СОУ „Св. Константин – Кирил Философ” кв. 869, ЖК Възраждане, гр.Русе
II.1.2)
Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Строителство
Изграждане
Място на изпълнение:
гр. Русе, УПИ ІІ- СОУ „Св. Константин – Кирил Философ” кв. 869, ЖК Възраждане, гр.Русе
Код NUTS:
BG323
ІІ.1.3)
Настоящото обявление е за
Възлагане на обществена поръчка
ІІ.1.5)
Кратко описание на поръчката
Предмет на строителството е изграждане на пристройка, без сутерен, към съществуващата сграда на СОУЕЕ „Свети Константин – Кирил Философ”, с предназначение мултифункционална спортна зала и битови помещения, като се реализира и връзка със съществуващата сграда.
Носещата конструкция на пристройката е метална с единични стоманобетонови фундаменти. Покривното и ограждащото покритие са от панели с двустранно ламаринено покритие и пенополиоретанов пълнеж.
Изпълнението на цялата пристройка включва: Изпълнение на носещата конструкция, Вътрешни и външни довършителни работи, Вътрешни В и К, Електрически инсталации – силова, осветителна, двигателна и мълниезащита, Отоплителна и вентилационна инсталации, Благоустрояване.
ІІ.1.6)
Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)
45000000
Описание:
Строителни и монтажни работи
ІІ.1.8)
Обособени позиции
ІІ.1.9)
Ще бъдат приемани варианти
II.2)
Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1)
Общо количество или обем
Съгласно количествени сметки, неразделна част от документацията за участие
Прогнозна стойност без ДДС
770445 BGN
ІІ.3)
Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ
III.1)
Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1)
Изискуеми депозити и гаранции
1. Гаранция за участие - парична сума или банкова гаранция в размер на : 7 700 лв./седем хиляди и седемстотин лева/
2. Гаранция за изпълнение на договора - парична сума или банкова гаранция в размер на 3 % от стойността на поръчката. Гаранциите се внасят по сметката на Община Русе в ТБ Инвестбанк АД, Клон Русе, BIG - IORTBGSF ; IBAN - BG37 IORT 7379 3300 0300 00
Възложителят има право да задържи гаранцията за участие до решаване на спора, когато кандидатът или участникът в процедура за възлагане на обществена поръчка обжалва решението, с което се обявяват резултатите от предварителния подбор, или решението за определяне на изпълнител.
Възложителят има право да усвои гаранцията за участие независимо от нейната форма, когато кандидат или участник:
1. оттегли заявлението си след изтичането на срока за получаване на заявления или оттегли офертата си след изтичането на срока за получаване на офертите;
2. е определен за изпълнител, но не изпълни задължението си да сключи договор за обществената поръчка.
ъзложителят освобождава гаранциите за участие на:
1. отстранените кандидати или участници в срок 5 работни дни след изтичането на срока за обжалване на решението на възложителя за предварителен подбор, съответно за определяне на изпълнител;
2. класираните на първо и второ място участници - след сключване на договора за обществена поръчка, а на останалите класирани участници - в срок 5 работни дни след изтичане на срока за обжалване на решението за определяне на изпълнител.
При прекратяване на процедурата за възлагане на обществена поръчка гаранциите на всички кандидати или участници се освобождават в срок 5 работни дни след изтичане на срока за обжалване на решението за прекратяване.
Възложителят освобождава гаранциите без да дължи лихви за периода, през който средствата законно са престояли при него.
ІІІ.1.2)
Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат
Плащането ще се извършва по следния начин:
При започване на строителството се предвижда аванс в размер на 20%.
Поетапно изплащане на реално изпълнени СМР до 90% от стойността на договора, като от първия акт се приспада аванса.
10% от договорената стойност ще бъдат изплатени на изпълнителя след въвеждане на строежа в експлоатация.
За да се изпълни всяко плащане, изпълнителят е длъжен да представи документ удостоверяващ събитието и данъчна фактура.
ІІІ.1.3)
Изискване за създаване на юридическо лице, когато участникът, определен за изпълнител, е обединение на физически и/или юридически лица
В случай, че участникът участва като обединение, което не е регистрирано като самостоятелно юридическо лице, тогава участниците в обединението сключват споразумение. Споразумението за създаване на обединение за участие в настоящата обществена поръчка, следва да бъде с нотариална заверка на подписите и в текста му задължително да се съдържа посочване на Възложителя и процедурата, за която се обединяват.
Споразумението трябва да бъде представено от Участника в оригинал или нотариално заверено копие.
Споразумението трябва да съдържа клаузи, които гарантират, че:
- всички членове на обединението са отговорни солидарно - заедно и поотделно, за изпълнението на договора;
- е определен водещ член на обединението, който е упълномощен да задължава, да получава указания за и от името на всеки член на обединението;
- изпълнението на договора, включително плащанията, са отговорност на водещия член на обединението;
- всички членове на обединението са задължени да останат в него за целия период на изпълнение на договора;
- е направено разпределение на дейностите на отделните членове на обединението, с ясно и конкретно посочване на дейностите, които всеки от тях ще изпълнява в рамките на договора за изпълнение на обществената поръчка, съответно на професионалната си квалификация.
Участниците в обединението трябва да определят едно лице, което да представлява обединението за целите на поръчката.
Не се допускат промени в състава на обединението след подаването на офертата
ІІІ.1.4)
Други особени условия
При провеждане на открита процедура възложителят изпраща обявлението за обществена поръчка до агенцията за вписване в Регистъра на обществените поръчки най-малко 52 дни преди крайния срок за получаване на офертите, а в случаите по чл. 14, ал. 3 - най-малко 40 дни преди крайния срок. Сроковете могат да се намалят със 7 дни, ако обявлението е изпратено по електронен път, и с още 5 дни, ако от датата на публикуване на обявлението в електронен вид възложителят предостави пълен достъп по електронен път до документацията за участие в процедурата и ако в обявлението е посочен Интернет адрес, на който тя може да бъде намерена.
Възложителят предоставя пълен достъп по електронен път до документацията за участие в процедурата на Интернет адрес: www.ruse-bg-eu.
ІІІ.2)
Условия за участие
ІІІ.2.1)
Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: Регистрационни документи: - ЕИК /единен идентификационен код/, съгласно чл.23 от ЗТР /Закона за търговския регистър/, когато участникът е юридическо лице или едноличен търговец; копие от документа за самоличност, когато участникът е физическо лице. Когато участникът е обединение следва да представи документ, подписан от лицата в обединението, в който задължително се посочва представляващият. Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице: документите по чл. 56, ал.1, т. 1 и 6 от ЗОП се представят за всяко физическо или юридическо лице, включено в обединението; документите по чл. 56, ал. 1, т. 4 и 5 се представят само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор по чл. 25, ал.2, т.6 от ЗОП;
Когато участникът в процедурата е чуждестранно физическо или юридическо лице или техните обединения, офертата се подава на български език, документът по чл. 56, ал.1, т.1 от ЗОП се представя в официален превод, а документите по чл. 56, ал.1, т. 4, 5, 6 и 11, които са на чужд език, се представят и в превод.
-Оферта на участника, по образец; Списък на документите, съдържащи се в офертата на участника; Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай, че участникът се представлява от трето лице; Декларация за запознаване с условията на поръчката; Декларации относно отсъствие на обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, 2 и 5 от ЗОП по образец; Списък с данни за подизпълнител/и, ако се ползват такива, както и декларация, подписана от управителя, съответно от членовете на управителния орган за участие на подизпълнител; Копие на документ за закупуване на документацията в размера изписан в т.ІV. 3.3 от обявлението; Декларация по обр. на осн. 56, ал. 1 т. 12 от ЗОП; Декларация по обр./ чл.56, ал.1,т.11 от ЗОП/; Документ за внесена гаранция за участие в процедурата в размера изписан в т.ІІІ 1.1 от обявлението; Доказателства за икономическото и финансово състояние на участника, съгласно изисканите в т. ІІІ. 2.2 от обявлението; Доказателства относно техническата възможност за изпълнение на поръчката, съгласно изисканите в т. ІІІ. 2.3 ; Предложение за изпълнение на поръчката по образец; Предлагана цена по образец;
Когато участникът предвижда участие на подизпълнители, документите, по чл. 56, ал. 1, т. 1, 4, 5, 6 и 11 от ЗОП се представят за всеки от тях, а изискванията към тях се прилагат съобразно вида и дела на тяхното участие.
Офертата се представя в запечатан непрозрачен плик, който съдържа три отделни запечатани непрозрачни и надписани плика, както следва: плик № 1 с надпис "Документи за подбор", в който се поставят документите, изисквани от възложителя съгласно чл. 56, ал. 1, т. 1 - 6, 8, 11 - 14 от ЗОП; плик № 2 с надпис "Предложение за изпълнение на поръчката”, в който се поставят документите по чл. 56, ал. 1, т. 7 и 9, от ЗОП; плик № 3 с надпис "Предлагана цена", който съдържа ценовото предложение на участника.
Не може да участва в процедурата за възлагане на обществена поръчка и Възложителят ще отстрани от участие всеки участник:
който е в открито производство по несъстоятелност, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, а в случай че кандидатът или участникът е чуждестранно лице - се намира в подобна процедура съгласно националните закони и подзаконови актове, включително когато неговата дейност е под разпореждане на съда, или кандидатът или участникът е преустановил дейността си; който има задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс към държавата и към община, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, освен ако е допуснато разсрочване или отсрочване на задълженията, или има задължения за данъци или вноски за социалното осигуряване съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен; който има наложено административно наказание за наемане на работа на незаконно пребиваващи чужденци през последните до 5 години;
ІІІ.2.2)
Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: Доказателства за икономическо и финансово състояние по чл. 50 ЗОП:
- копие от валидна застрахователна полица за задължително застраховане в строителството /чл.50, ал. 1, т. 1 от ЗОП/;
- копие от валидна застраховка съгласно изискването на Наредбата за задължително застраховане на работниците и служителите за риска "трудова злополука";
- баланс и отчет за приходите и разходите на участника за 2009, 2010 и 2011г Участници, които са регистрирани в Търговския регистър и са публикували годишните си финансови отчети, част от които са балансът и отчетът за приходите и разходите, не следва да ги прилагат към офертата си.
- декларация, съдържаща информация за общия оборот и оборота от изпълнени СМР за последните три години /2009, 2010 и 2011г./ в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си (чл. 50, ал. 1, т. 3 от ЗОП ).
Когато по обективни причини кандидатът или участникът не може да представи исканите от възложителя документи, той може да докаже икономическото и финансовото си състояние с всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ.
Минимални изисквания: Минимални изисквания за икономическо и финансово състояние:
1. „Застраховка за професионална отговорност на участниците в строителството” по чл.171, ал.1 от ЗУТ. Професионалната дейност от застрахователната полица трябва да е валидна към датата, определена в Обявлението за обществена поръчка като краен срок за подаване на офертите – доказва се с копие на застрахователната полица за задължително застраховане в строителството.
2. Участникът трябва да е сключил застрахователна полица, съгласно изискването на Наредбата за задължително застраховане на работниците и служителите за риска "трудова злополука".
3. Оборотът от изпълнени СМР за предходните 3 (три) финансови години (2009г., 2010г. и 2011г.) да е в размер на не по-малко от 1 000 000 лева с ДДС.
Изискуемият минимален оборот се доказва с декларация по образец, данните в която следва да съответстват на представените от Участника отчет за приходите и разходите за съответните години (2009г., 2010г. и 2011г.). В случай, че участникът е чуждестранно лице, същият представя еквивалентен документ, съставен съобразно законодателството на страната, в която е установен. При липса на предвидена правна регламентация и несъставяне на еквивалент, участникът представя декларация за верността на посочените от него обстоятелства.
При участие на обединение, което не е юридическо лице, изискванията за оборот се прилагат за обединението като цяло, а застраховката за професионална отговорност на участниците в строителството следва да бъде представена от поне един от членовете в него.
При участие с използване на подизпълнител изискването за оборот се отнася за подизпълнителя съобразно процентното му участие в изпълнението на конкретните дейности от обекта на поръчката, а застраховката за професионална отговорност на участниците в строителството следва да бъде представена и от подизпълнителя.
ІІІ.2.3)
Технически възможности
Изискуеми документи и информация: Доказателства за технически възможности и/или квалификация по чл. 51 ЗОП:
- декларация, съдържаща списък на основните договори за строителство/изпълнението на строежи първа група, втора категория/ изпълнени през последните пет години /2007, 2008, 2009, 2010 и 2011г./, включително стойностите, датите и получателите, придружен от препоръки за добро изпълнение (чл. 51, ал. 1, т. 2 от ЗОП);
- сертификат за внедрена система за управление на качеството ISO 9001:2008 с обхват строителство на сгради или еквивалент;
- сертификат за внедрена система за управление на здравословни и безопасни условия на труд OHSAS 18001:2007 с обхват строителство на сгради или еквивалент;
- сертификат за внедрена система за опазване на околната среда ISO 14001:2005 с обхват строителство на сгради или еквивалент;
- удостоверение за вписване в Централния професионален регистър на строителя към Камарата на строителите за извършване на дейности от първа група, втора категория, придружено с валиден талон по чл. 23, ал. 1 от Правилника за реда за вписване и водене на Централния професионален регистър на строителя, или представи валиден аналогичен документ, издаден от компетентен орган на държава - членка на Европейския съюз или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство.
Минимални изисквания: Минимални изисквания за технически възможности и квалификация:
Участникът следва да е изпълнил минимум 1/един/ договор с предмет строителство/ изпълнението на строежи първа група, втора категория/ за последните 5 /пет/ години. Доказва се с представяне на референция/и, в която/които задължително се посочва възложител, период на изпълнение, стойност, дали строителството е изпълнено качествено и в съответствие с нормативните изисквания.
Участникът/обединението да е сертифициран по:
- сертификат за внедрена система за управление на качеството ISO 9001:2008 с обхват строителство на сгради или еквивалент;
- сертификат за внедрена система за управление на здравословни и безопасни условия на труд OHSAS 18001:2007 с обхват строителство на сгради или еквивалент;
- сертификат за внедрена система за опазване на околната среда ISO 14001:2005 с обхват строителство на сгради или еквивалент;
Участникът следва да има регистрация в Централния професионален регистър на строителя към Камарата на строителите за извършване на дейности от първа група, втора категория, придружено с валиден талон по чл. 23, ал. 1 от Правилника за реда за вписване и водене на Централния професионален регистър на строителя, или представи валиден аналогичен документ, издаден от компетентен орган на държава - членка на Европейския съюз или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство.
Участник може да използва ресурсите на други физически или юридически лица при изпълнение на поръчката, при условие че докаже, че ще има на свое разположение тези ресурси. Условията по настоящия пункт се прилагат и когато участник в процедурата е обединение от физически и/или юридически лица.
ІІІ.3)
Специфични условия при обществени поръчки за услуги
ІV.1)
Вид процедура
ІV.2)
Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1)
Критерии за оценка на офертите
Икономически най-изгодна оферта при:
Посочените по-долу показатели:
Показател: предлагана цена ; тежест: 50
Показател: показатели на ценообразуване; тежест: 10
Показател: организация за изпълнението по видове дейности ; тежест: 20
Показател: възможни рискове и мерки за преодоляването им; тежест: 20
IV.3)
Административна информация
ІV.3.3)
Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
20.02.2013 г. Час: 16:00
Условия и начин на плащане
До 7 /седем/ дни преди изтичане на срока за получаване на офертите участниците могат да закупят документацията за участие в процедурата всеки работен ден от 9:00 до 16:00 часа от Община Русе, пл.Свобода 6, Информационен център, гише Търговия и транспорт срещу представен документ за внесена сума от 12 лв. с вкл. ДДС по сметката на Община Русе в ТБ Инвестбанк АД, Клон Русе, BIG - IORTBGSF ; IBAN - BG96 IORT 7379 8400 0800 00, вид плащане 447000
ІV.3.4)
Срок за получаване на оферти или заявления за участие
27.02.2013 г. Час: 12:00
IV.3.6)
Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие
IV.3.7)
Срок на валидност на офертите
IV.3.8)
Условия при отваряне на офертите
Дата: 28.02.2013 г. Час: 14:00
Място
Община Русе, пл. "Свобода" 6, ет.3, Заседателна зала
Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите
Отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с нестопанска цел.
РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ
VI.1)
Tова представлява периодично възлагане на поръчка
VI.2)
Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС
VI.4)
Процедури по обжалване
VI.4.1)
Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
VI.4.2)
Подаване на жалби
Жалба може да подава всяко заинтересовано лице, съгласно чл. 120 от ЗОП в срока по ал. 5.
Жалбата срещу решение на възложителя, с изключение на решението за определяне на изпълнител не спира процедурата за възлагане на обществена поръчка, освен когато е поискана временна мярка "спиране на процедурата".
VI.4.3)
Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
VI.5)
Дата на изпращане на настоящото обявление
ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ