Версия за печат

00423-2012-0013

BG-София: 12 - Архитектурни и инженерни услуги; услуги по градоустройствено планиране и паркова архитектура, инженерно ориентирани научни и технически консултантски услуги; технически изпитвания и анализи

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ПОРЪЧКА

Услуги

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛАГАЩ ОРГАН

I.1) Наименование, адреси и място/места за контакт

"Метрополитен"ЕАД, ул."Княз Борис I" №121, За: инж. Искра Илиева, инж. Красимира Георгиева, България 1000, София, Тел.: 003592 9212722; 003592 9212034, E-mail: ob_por_metro@abv.bg, Факс: 003592 9877892

Място/места за контакт: отдел "Обществени поръчки, икономически анализи и прогнози"

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.metropolitan.bg.

Адрес на профила на купувача: http://www.metropolitan.bg/bg/procurement.

Адреси и места за контакти, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакти, от които може да се получат спецификациите и допълнителни документи: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакти, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие:

"Метрополитен" ЕАД, ул. "Княз Борис І" №121, За: Аделина Стоичкова, България 1000, София, Тел.: 03592 9212012

Място/места за контакт: Деловодство, ет.2

I.2) Вид на възлагащия орган и основна дейност или дейности

Публичноправна организация

Основна дейност на възложителя

Друг: Инвеститорска дейност по възлагане на СМР

Възлагащият орган извършва покупка от името на други възлагащи органи

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

II.1) Описание
II.1.1) Заглавие на поръчката, предоставено от възлагащия орган

Избор на Инженер-консултант за обект: Проект за разширение на метрото в София, Първи метродиаметър, Етап ІІІ, Лот 2, Участък от МС13 /Младост І, км.15+450/ до МС16 /Бизнес парк в Младост ІV, км.18+070/

II.1.2) Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите
Услуги
Категория услуги: 12
Основно място на изпълнение: гр. София
Код NUTS: BG411
ІІ.1.3) Настоящото обявление обхваща

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката или покупката/покупките

В предмета на поръчката се включват следните основни задължения на Инженер-консултанта: • Координация и контрол върху изготвянето на работните проекти от страна на Изпълнителя на обект: Проект за разширение на метрото в София, Първи метродиаметър, Етап ІІІ, Лот 2, Участък от МС13 /Младост І, км.15+450/ до МС16 /Бизнес парк в Младост ІV, км.18+070/ по обособени позиции, на основата на технически проект на Възложителя за същия участък, обхващащ следните раздели: Инженерна геология, Архитектурно-строителен, Електрически системи и инсталации, Системи за автоматика, управление, телекомуникации и контрол, Реконструкция на инфраструктурата, Организация на строителството. • Изготвяне на оценка за съответствие на всички части на работните проекти съгласно изискванията на чл.142 от Закона за устройство на територията /ЗУТ/ и одобряване на съгласуваните работни проекти. • Управление и координация на строителния процес и упражняване на строителен надзор съгласно изискванията на чл.166 и др. от ЗУТ по време на строителството на метроучастъка от МС13 /Младост І, км.15+450/ до МС16 /Бизнес парк в Младост ІV, км.18+070/, така че да се гарантира изпълнението на проекта по всички части в съответствие с работните проекти, изискванията на българското законодателство и Възложителя. • Контрол, отчетност и текущо приемане на строително-монтажните работи в съответствие със съгласуваните работни проекти с оформяне на съответните актове и протоколи. • Координация на работите по пускови изпитания и въвеждане в експлоатация на метроучастъка от МС13 /Младост І, км.15+450/ до МС16 /Бизнес парк в Младост ІV, км.18+070/. • Осигуряване издаването на всички документи в съответствие с действащото българско законодателство по време на проектирането, строителството и въвеждането на обекта в експлоатация и организиране предаването на обекта с държавна приемателна комисия съгласно ЗУТ. • Мониторинг и контрол върху изпълненитето на Комуникационния план, изработен от Изпълнителя на Проекта за разширение на метрото и утвърден от Възложителя, както и спазването на изискванията за информация и публичност, заложени в Регламент 1828/2006 на ЕК. Предметът на поръчката включва и всички други дейности, предвидени в ЗУТ, в технологичните правила и нормативи, или необходими за осигуряване на ефективен и качествен контрол при изпълнението на строително-монтажните работи на обекта.

ІІ.1.6) Общ терминологичен речник (CPV)

71312000, 71541000

Описание:

Консултантски инженерни услуги в строителството
Услуги по управление на проекти, свързани със строителството

ІІ.1.7) Поръчка, обхваната от Споразумението за държавни поръчки (GPA)

НЕ

ІІ.1.8) Разделяне на обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Съвкупно количество или обем

Избор на Инженер-консултант за обект: Проект за разширение на метрото в София, Първи метродиаметър, Етап ІІІ, Лот 2, Участък от МС13 /Младост І, км.15+450/ до МС16 /Бизнес парк в Младост ІV, км.18+070/ с основни задължения, описани в Раздел ІІ.1.5 и отнасящи се до 3 бр. подземни метростанции и метроучастъците между тях. Обектът, предмет на поръчката, включва две обособени позиции, за които ще бъдат сключени два отделни договора за изпълнение на инженерингова дейност. В обхвата на обществената поръчка се включват следните консултантски услуги, а именно: • извършване оценяване на съответствието на инвестиционните проекти със съществените изисквания към строежа; • упражняване на строителен надзор по време на строителството на обекта; • упражняване на строителен надзор върху изпълнението на СМР и съответствието на извършващото се строителство с нормативните изисквания, строителните правила и нормативи, техническите, технологичните, санитарно-хигиенните, екологичните и противопожарните изисквания, предвижданията на инвестиционните проекти и договора за проектиране и строителство; • координиране на строителния процес до въвеждането на обекта в експлоатация; • наблюдаване за спазването на изискванията за здравословните и безопасни условия на труд; • съставяне на актовете и протоколите, предвидени в Наредба №3 от 31.07.2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; • осигуряване на условия за безопасност на труда в съответствие със Закона за здравословни и безопасни условия на труд, Наредба №2 от 22.03.2004г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи и другите нормативни актове, уреждащи тази материя; • осъществяване на контрол по опазване на околната среда по време на изпълнението на строително-монтажните работи в съответствие със Закона за опазване на околната среда и Закона за упрвление на отпадъците и наредбите към тях; • осигуряване на необходимите мерки с цел недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; • носене на отговорност за щети, които са нанесени на Възложителя и на другите участници в строителството, и солидарна отговорност със строителя за щети, причинени от неспазване на техническите правила и нормативи и одобрените проекти; • носене на отговорност за оценката за достъпност на строежа от лица с увреждания; • осигуряване присъствието на авторския надзор по съответните части на техническите проекти на обекта при изпълнението на строително-монтажните работи; • подписване на всички междинни и окончателни актове и протоколи, издадени по време на строителството и необходими за оценка на качеството на изпълнените СМР; • даване на инструкции за точно и качествено изпълнение на СМР и взимане на решения по технически въпроси, които не променят работните проекти; • подписване съвместно със строителя на изготвената екзекутивна документация и представянето й на съответните органи съгласно чл.175 и следващите от ЗУТ; • представяне на екзекутивната документация в необходимия обем за безсрочно съхранение на органа, издал разрешението за строеж и в Агенцията по геодезия, картография и кадастър; • участие при съставянето на констативния акт по чл.176, ал.1 от ЗУТ, с който се удостоверява, че строежът е изпълнен съобразно одобрените инвестиционни проекти, заверената екзекутивна документация, изискванията към строежите по чл.169, ал.1 и 2 и условията на сключения договор; • съхраняване и предоставяне при поискване от контролен орган на строителните книжа и заповедната книга на стоежа по чл.170, ал.3 от ЗУТ; • съдействие на Възложителя, след завършването на строително-монтажните работи, да регистрира пред органа, издал разрешението за строеж, въвеждането на обекта в експлоатация, като представя окончателния доклад, договорите с експл. дружества и документ от Агенцията по геодезия, картография и кадастър, съгласно изискванията на ЗУТ.

ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Продължителност на поръчката или срок за изпълнението
Продължителност в месеци

36


РАЗДЕЛ ІII ПРАВНА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия във връзка с поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

І. Размерът на гаранцията за участие в откритата процедура е 15 000 (петнадесет хиляди) лева или равностойността й в евро по централен курс на БНБ (EUR 1.955830) Гаранцията за участие се представя в една от следните форми: 1. Парична сума, внесена по банкова сметка на "Метрополитен" ЕАД сметка в лева: банка: УниКредит Булбанк, клон Калоян - IBAN: BG34UNCR76301039298950, BIC: UNCRBGSF, сметка в евро: банка: УниКредит Булбанк - IBAN: BG59UNCR76301200204913; BIC: UNCRBGSF, или 2. Банкова гаранция (оригинал) със срок на валидност 180 дни от датата за получаване на оферти. ІІ. Размерът на гаранцията за изпълнение на договора е 3% от стойността на поръчката. Гаранцията за изпълнение на договора се представя в една от следните форми: 1. Парична сума, внесена по банкова сметка на "Метрополитен" ЕАД сметка в лева: банка: УниКредит Булбанк, клон Калоян - IBAN: BG34UNCR76301039298950, BIC: UNCRBGSF, сметка в евро: банка: УниКредит Булбанк - IBAN: BG59UNCR76301200204913; BIC: UNCRBGSF, или 2. Банкова гаранция /оригинал/ със срок на валидност не по-кратък от срока за изпълнение на договора. Гаранцията за изпълнение се представя при сключване на договора. ІІІ. Размерът на гаранцията за авансово плащане е 10% от стойността на поръчката. Размерът на гаранцията за авансово плащане е на стойността на аванса - 10% от договорната цена. Гаранциата за авансово плащане може да бъде: парична сума, внесена по банкови сметки на „Метрополитен” ЕАД /посочени по-горе/ или банкова гаранция - в оригинал - със срок на валидност не по-кратък от срока за изпълнение на Договора. Гаранцията за авансово плащане се представя на Възложителя след скючване на Договора, преди превеждане на аванса.

ІІІ.1.2) Основни финансови условия и начини на плащане и/или позоваване на разпоредбите, които ги уреждат

Финансирането на поръчката е със средства от Оперативна програма "Транспорт 2007-2013" и местно съфинансиране. Начин на плащане: 1. Авансово - 10% от стойността на поръчката, в срок до 30 дни след представяне на банкова гаранция за авансово плащане; 2. Текущи плащания - 25 междинни месечни плащания, всяко от които в размер на 1/25 от стойността на поръчката, като всяко месечно плащане се намалява с удръжките за възстановяване на авансовото плащане /в размер на 10% от сумата на съответното междинно плащане до пълното възстановяване на авансовото плащане/ и удръжките в размер на 10% от стойността на услугата за формиране на окончателното плащане. Междинното плащане се извършва до десето число на месеца, следващ месеца, през който са предоставени услугите; 3. Окончателно плащане в размер на 10% от стойността на поръчката, формирано чрез удръжки от междинните месечни плащания, в срок до 30 дни от издаване на разрешение за ползване на всички обекти, които следва да бъдат изградени по силата на договорите за проектиране и строителство.

ІІІ.1.3) Правна форма, която трябва да придобие групата от икономически оператори, на която се възлага поръчката

Възложителят няма изискване за създаване на юридическо лице. Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, към офертата се представя и оригинал или нотариално заверено копие на документа, с който е създадено обединението. С този документ следва по безусловен начин да се удостовери, че участниците в обединението поемат солидарна отговорност за участието в обществената поръчка и за периода на изпълнение на договора, като задължително се посочва представляващия, дела на участие на всеки един от участниците в обединението и разпределението на дейностите между членовете на обединението.

ІІІ.1.4) Други особени условия, приложими към изпълнението на поръчката

Обстоятелства, наличието на които води до отстраняване на Участник в процедурата: 1. Непредставяне на някой от необходимите документи по чл.56 от ЗОП след като са изчерпани възможностите на чл. 68, ал. 8, 9 и 10 от ЗОП; 2. Наличие на обстоятелства по чл.47, ал.1, т.1, от б. „а” до б. „д” вкл., ал.2, т.2 и т.5, ал.5, т.1 от ЗОП и чл.47, ал.1, т.2 и т.3, ал.2, т.1, т.2а, т.3 и т.4, ал.5, т.2 от ЗОП; 3. Представяне на оферта, която не отговаря на предварително обявените условия на Възложителя; 4. Непредставяне на Техническа оферта или представяне на Техническа оферта, която не отговаря на изискванията на Възложителя; 5. Представяне на оферта, която не отговаря на изискванията на чл.57, ал.2 от ЗОП; 6. Установяване по реда на чл.68, ал.11, че е представена невярна информация за доказване на съответствието на Участника с обявените от Възложителя критерии за подбор. Договорът влиза в сила след получаване на писмено потвърждение от Възложителя, че са осигурени необходимите средства за финансиране на услугите на Изпълнителя по този договор. Изпълнението на Договора започва на датата, посочена от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ в писмено предизвестие до ИНЖЕНЕР-КОНСУЛТАНТА („Дата на започване”). В случай, че договорът не влезе в сила до изтичането на девет месеца от неговото подписване, всяка от страните може да го прекрати с отправяне на писмено волеизявление до другата страна, без да й дължи каквото и да е обезщетение. Срокът за предоставяне на услугите на ИНЖЕНЕР-КОНСУЛТАНТА по този договор е 36 месеца от Датата на започване. Ако в рамките на срока не бъде получено разрешение за ползване на всички обекти, които следва да бъдат изградени по силата на Договора за проектиране и строителство ИНЖЕНЕР-КОНСУЛТАНТЪТ е длъжен да изпълни задълженията си до окончателното предаване на обекта и получаване на разрешението за ползване.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Лично състояние към икономическите оператори, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Информация и формалности, които са необходими за оценката дали изискванията са изпълнени: Участник в процедурата може да бъде всяко българско или чуждестранно физическо или юридическо лице, както и техни обединения, съгласно чл.9 от ЗОП. Изискуеми документи: 1. Документи, съгласно чл.56, ал.1, т.1 от ЗОП: За юридически лица и еднолични търговци: - Документ за регистрация или единен идентификационен код, съгласно чл.23 от Закона за търговския регистър или удостоверение за актуално състояние, издадено не по-рано от шест месеца преди падаване на офертите /ако не се представя ЕИК/; За физически лица: Документ за самоличност. Чуждестранните лица прилагат документи еквивалентни на посочените в т.1, издадени от съдебен или административен орган от държавата, в която са установени. 2. Декларации за отсъствие на обстоятелствата по чл.47, ал.1, т.1, от б. „а” до б. „д” вкл., ал.2, т.2 и т.5, ал.5, т.1 от ЗОП, съгласно чл.56, ал.1, т.6 от ЗОП; 3. Декларации за отсъствие на обстоятелствата по чл.47, ал.1, т.2 и т.3, ал.2, т.1, т.2а, т.3 и т.4, ал.5, т.2 от ЗОП, съгласно чл.56, ал.1, т.6 от ЗОП; 4. Доказателства за икономическото и финансовото състояние по чл.50, ал.1, т.т. 1, 2 и 3 от ЗОП, съгласно чл.56, ал.1, т.4 от ЗОП; 5. Доказателства за техническите възможности и квалификацията по чл.51, ал.1, т.т. 1, 4 и 7 от ЗОП, съгласно чл.56, ал.1, т.5 и т.13 от ЗОП; 6. Списък на подизпълнителите, ако участникът предвижда такива, както и вида на работите, които ще извършват, и дела на тяхното участие, съгласно чл.56, ал.1, т.8 от ЗОП; 7. Декларация от подизпълнителите за съгласие за участие; 8. Копие на документ за гаранция за участие. Когато гаранцията за участие е под формата на банкова гаранция, тя се представя в оригинал; 9. Декларация за приемане на условията в проекта на договор; 10. Копие на документ за закупена документация; 11. Договор за обединение, ако в процедурата участва обединение, което не е юридическо лице; 12. Пълномощно за лицето, упълномощено да представлява участника в процедурата /ако участника не се представлява от лицето, посочено в документа за актуално състояние/; 13. Списък на документите, съдържащи се в офертата, подписан от участника. Когато участникът предвижда участие на подизпълнители, документите се представят съгласно чл.56, ал.2 от ЗОП. Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, документите се представят съгласно чл.56, ал.3 от ЗОП. Когато участник в процедурата е чуждестранно лице, офертата и документите, които я формират се представят съгласно чл.56, ал.4 от ЗОП. Преди крайния срок за подаване на оферта, участникът може да посети и разгледа мястото на строителството.
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценката дали изискванията са изпълнени: Документи за доказване покриването на минималното изискване: 1. Копия на отчета за приходите и разходите с одиторска заверка за всяка от последните три финансови години - 2009, 2010 и 2011г., когато публикуването им се изисква от законодателството на държавата, в която участникът е установен; 2. Декларация за оборота от надзорна дейност сумарно за последните три финансови години 2009, 2010 и 2011г., в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си - попълва се в табличен образец; Ако съгласно законодателството на съответната държава на участника някоя от финансовите години още не е приключила или срокът за изготвяне на финансови отчети още не е изтекъл, участникът представя междинни финансови отчети или незаверени годишни финансови отчети, чието съдържание се потвърждава с подписите на съставителя на отчета и на законен представител на участника или на лице, изрично упълномощено от законния представител с нотариално заверено пълномощно. 3. Копие на застраховка за професионална отговорност по чл.171 от ЗУТ, покриваща минималната застрахователна сума за обекти І-ва категория. Застраховката трябва да отговаря на изискванията на Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството и да бъде валидна към деня на подаване на офертата. Участникът, определен за изпълнител, следва да поддържа валидна застраховка за целия срок на изпълнение на договора. Когато Участникът е обединение, документите по т.1, т.2 и т.3 се представят само от партньорите, които участват при покриване на минималните изисквания на Възложителя. В случай, че участникът ползва подизпълнител, документите по т.т.1, 2 и 3 се представят от всеки подизпълнител.
Изисквано/и минимално/и ниво/а: 1. Участникът трябва да има оборот от надзорна дейност сумарно от последните 3 (три) финансови години /2009, 2010 и 2011г/ минимум 2 /два/ млн.лева без ДДС, в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си. В случай, че участникът е обединение, което не е юридическо лице, изискването по тази точка се отнася за обединението като цяло. В случай, че участникът ползва подизпълнител, то всеки подизпълнител трябва да има оборот от надзорна дейност сумарно от последните 3 (три) финансови години /2009, 2010 и 2011г/ съобразно дела на неговото участие, но този оборот не се включва за покриване на минималното изискване за оборот от надзорна дейност на участника. 2. Участникът трябва да има застраховка за професионална отговорност по чл.171 от ЗУТ, покриваща минималната застрахователна сума за строежи І-ва категория или еквивалент. В случай, че участникът е обединение, което не е юридическо лице, изискването по тази точка се отнася за участниците в обединението, които покриват минималното изискване на Възложителя по т.2.
ІІІ.2.3) Технически възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценката дали изискванията са изпълнени: Документи за доказване покриването на минималните изисквания: 1. Декларация по чл.51, ал.1, т.1 от ЗОП със списък на договори с предмет, сходен с предмета на обществената поръчка, изпълнени през последните три години преди датата за подаване на оферти; 2. Информация за договорите от списъка - попълва се образец; 3. Препоръки /сертификати, референции/ за добро изпълнение на договорите от списъка /по чл.51, ал.1, т.1 от ЗОП/, от които да е видно името на обекта, основните видове строително-монтажни работи за изпълнение, техния обем /количество, дължина/ и извършените инженерно-консултантски дейности, като препоръките трябва да докажат опит в изпълнението включително и на поне един „подобен обект”. Препоръките /сертификати, референции/ за добро изпълнение трябва да бъдат с дата /изходящ номер/ и телефон за връзка с възложителя. 4. Списъка с имената на експертите, които ще участват в изпълнението на обществената поръчка - попълва се образец; 5. Информация за експертите от основния екип специалисти на участника по чл.51, ал.1, т.4 от ЗОП – попълва се образец; 6. Копията на дипломите за завършено висше образование на лицата от списъка по т.4, сертификат, удостоверение или друг документ, удостоверяващ необходимата им квалификация за изпълнение на поръчката; 7. Копието на някой от следните документи: трудова книжка или частта от нея, доказваща работа по съответната специалност, препоръка от работодател или друг документ, доказващ изисквания от Възложителя минимален опит в осъществяване на дейности, сходни с предмета на настоящата поръчка по съответната специалност. 8. Копие на лиценза по чл.166 от ЗУТ, придружен от списък на лицата към него /и разширен списък, ако има такъв/. Чуждестранните участници трябва да докажат регистрацията си в някой от професионалните или търговски регистри на държавата, в която са установени, или да представят декларация или удостоверение за наличието на такава регистрация от компетентните органи съгласно националния им закон. 9. Копие на удостоверението от Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране или в еквивалентен списък или регистър, поддържан от компетентен орган в държава-членка на Европейския съюз, или в друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство на лицето, което ще извършва Оценка за съответствие на част „Конструктивна” /технически контрол/. 10. Копие от валиден сертификат по ISO 9001:2008 или по-нов или еквивалентен за управление на качеството, издаден под акредитация на национален орган, за дейност, сходна с обекта на поръчката, или други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството. 11. Декларация по чл.166, ал.3 и ал.4 от ЗУТ - попълва се образец. Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, документите по т.т.1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 и 10 се представят само от партньорите, които участват при покриване на минималните изисквания за технически възможности и квалификация, а документа по т.11 се представя от всяко физическо или юридическо лице, включено в обединението. Когато участникът предвижда участие на подизпълнители, документите по т.т.1, 2, 3, 8 и 11 се представят за всеки от тях.
Изисквано/и минимално/и ниво/а: 1. Участникът трябва да е изпълнил през последните 3 /три/ години преди изтичане срока за подаване на оферти минимум 2 /два/ договора с предмет, сходен с предмета на обществената поръчка - упражняване на строителен надзор по време на строителството и/или инженер-консултантски услуги по време на проектирането и строителството, включително издаване на документи по време на строителството и завършването на обектите, като поне един от тези договори трябва да е за "ПОДОБЕН ОБЕКТ". За "ПОДОБЕН ОБЕКТ" - виж Раздел VІ.3 на обявлението. 2. Основният екип на участника трябва да включва минимум по един експерт с квалификация и професионален опит, посочени в Раздел VІ.3 на обявлението. 3. Участникът трябва да притежава лиценз, издаден при условията и по реда на чл.166, ал.2 във връзка с ал.1 от Закона за устройството на територията /ЗУТ/ и Наредбата за условията и реда за издаване на лицензи на консултанти за оценяване на съответствието на инвестиционните проекти и/или упражняване на строителен надзор или еквивалент съгласно чл.166, ал.7 от ЗУТ. 4. В екипа си участникът трябва да има експерт, упражняващ технически контрол по част „Конструктивна”, включен в списък, изготвен и ежегодно актуализиран от Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране, който се обнародва в „Държавен вестник”, или в еквивалентен списък или регистър, поддържан от компетентен орган в държава-членка на Европейския съюз, или в друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство. 5. Участникът трябва да притежава внедрена система за управление на качеството ISO 9001:2008 или друга еквивалентна система за дейностите, които изпълнява съгласно търговската си регистрация. 6. Участникът трябва да отговаря на изискванията на чл.166, ал.3 и ал.4 от ЗУТ. В случай, че участникът е обединение, което не е юридическо лице, изискванията по т.т.1, 2, 3, 4 и 5 се отнасят за обединението като цяло, а изискванията по т.6 - за всички партньори в обединението.
ІІІ.3) Специфични условия за поръчки за услуги
ІІІ.3.1) Изпълнението на услугата е ограничено до определена професия

ДА

Позоваване на приложимата законова, подзаконова или административна разпоредба

Професии - инженер - строителен надзор, специалист - технически контрол, архитект, икономист, юрисконсулт или еквивалентни. Разпоредби - Закон за устройство на територията /ЗУТ/ и Наредба за условията и реда за издаване на лицензи на консултанти за оценяване на съответствието на инвестиционните проекти и/или упражняване на строителен надзор. Дейностите като консултант по чл.166, ал.1 от ЗУТ могат да се извършват и от лица, доказали регистрацията си в някой от професионалните или търговски регистри на дъжавата, в която са установени, или да представят декларация или удостоверение за наличието на такава регистрация от компетентните органи съгласно националния им закон. Лицето, което ще извършва Оценка за съответствие на част „Конструктивна” /технически контрол/ трябва да има удостоверение от Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране или да е регистриран в еквивалентен списък или регистър, поддържан от компетентен орган в държава-членка на Европейския съюз, или в друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство.

ІІІ.3.2) Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала, който отговаря за изпълнението на услугата

ДА



РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за възлагане
ІV.2.1) Критерии за възлагане
Икономически най-изгодна оферта с оглед на:
Посочените по-долу критерии:
Показател: Техническа оферта, в т.ч. относителна тежест на 13 технически показатели: 1. Концепция на Участника относно обхвата на Проекта-4%, 2.Предложение за координация и контрол върху изготвянето на работните проекти-8%, 3.Доклади за съответствие на работните проекти-8%, 4.Методи за управление, контрол и координация на изпълнението на отделните етапи на Проекта-10%, 5. Методика за проверка и контрол на законосъобразността, ефективността и приемливостта на разходване на средствата по време на подготовката и реализацията на Проекта-10%, 6. Методология за координация на работите по пускови изпитания и въвеждане в експлоатация на Проекта-10%, 7.Мерки за преодоляване на рисковете при изпълнението на Проекта-15%, 8.Примерен опис на протоколите от успешно проведените изпитвания-5%, 9.Примерно съдържание и обхват на Техническия паспорт на строежа-5%, 10.Примерно съдържание и обхват на Крайния доклад-10%, 11.Организация за предаване на обекта-5%, 12.Организационна структура на изпълнителя на инженер-консултантските услуги-5%, 13.Отговорности и пълномощия на експертите-5%; тежест: 40
Показател: Финансова оферта; тежест: 60
ІV.2.2) Ще се използва електронен търг

НЕ


IV.3) Административна информация
ІV.3.3) Условия за получаване на спецификации и допълнителни документи (с изключение на ДСП) или на описателен документ (в случая на състезателен диалог)
Срок за получаване на искания за документи или за достъп до документи
30.11.2012 г.  Час: 12:00
Платими документи

ДА

Цена: 200 BGN
Условия и начин на плащане

Документацията за участие с технически спецификации, подробни данни и изисквания, необходими за подготовка на офертата на стойност 200 /двеста/ лева с ДДС (ДДС 20%) или равностойността й в евро по централен курс на БНБ (EUR 1.95583), се получава всеки работен ден до дата: 30.11.2012г., време: 12:00 часа на ул. "Княз Борис І" №121, ет.2, стая 22 срещу документ за заплащането й в касата на "Метрополитен" ЕАД - всеки работен ден от 8:30 до 12:00ч. или по банков път по сметки на "Метрополитен" ЕАД: сметка в лева: банка: УниКредит Булбанк, клон Калоян - IBAN: BG34UNCR76301039298950, BIC: UNCRBGSF, сметка в евро: банка: УниКредит Булбанк - IBAN: BG59UNCR76301200204913; BIC: UNCRBGSF.

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или на искания за участие
10.12.2012 г.  Час: 12:00
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата
Продължителност в дни

180

IV.3.8) Условия за отваряне на офертите
Дата: 10.12.2012 г.  Час: 14:00
Място

гр. София, "Метрополитен" ЕАД, ул."Княз Борис І" №121.

Лица, които са упълномощени да присъстват при отварянето на офертите

Отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват Участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с нестопанска цел. Публичната част от заседанието на Комисията приключва след извършване на действията на комисията по чл.68, ал.4 и 5 от ЗОП.



РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Tова е периодично повтаряща се поръчка

НЕ

VI.2) Поръчка във връзка с проект и/или програма, които са финансирани от общностни фондове

Оперативна програма "Транспорт 2007-2013"

VI.3) Допълнителна информация

За „ПОДОБНИ ОБЕКТИ” се считат следните обекти: - тунели /метротунели, ж.п. тунели, пътни тунели/ с обща дължина минимум 1 /един/ километър, изградени по „Нов австрийски метод”, „Милански способ” или „Открит способ” и/или, - релсови пътища /метро, ж.п. линии, леко метро/ с обща дължина минимум 2 /два/ километра, включително изграждане на системи за транспортно електрозахранване, осигурителни инсталации, телекомуникации и/или, - метростанция/-ции/. Минимални изисквания към основния екип на участника: 1. Ръководител на екипа: Квалификация: стр. инженер, архитект, икономист със специалност икономика на строителството, или приравнени към тях; Спец. проф. опит: • опит при изпълнението на стр. надзор и/или инженер-консултантски услуги – минимум 5 години; • опит в ръководенето на екип от специалисти не по-малко от 2 години или осъществено ръководство на екип от специалисти при реализирането на стр. надзор и/или инженер-консултантски услуги на поне 2 обекта, като поне единия е "ПОДОБЕН ОБЕКТ". 2. Експерт по архитектура: Квалификация: архитект или приравнени към нея; 3. Експерт по конструкции на сгради и съоръжения: Квалификация: стр. инженер по промишлено и гражданско стр-во или приравнени към нея; 4. Експерт по конструкции на тунели: Квалификация: стр. инженер по транспортно стр-во, подземно стр-во, тунели или приравнени към тях; 5. Експерт по релсов път: Квалификация: стр. инженер по транспортно стр-во или приравнени към нея; 6. Експерт по В и К: Квалификация: стр. инженер по ВиК или приравнени към нея; 7. Експерт по ОВиК: Квалификация: инженер по топлотехника; отопление, вентилация и климатизация или приравнени към тях; 8. Експерт силни токове: Квалификация: ел.инженер силни токове - електроенергетика, електрообзавеждане или приравнени към тях; 9. Експерт слаби токове и автоматика: Квалификация: ел.инженер - телекомуникационна техника и технологии; радиокомуникационна техника и технологии, автоматика, информационна техника или приравнени към тях; 10. Експерт по пожарна и аварийна безопасност: Квалификация: инженер с придобита специалност по пожарна безопасност или друга специалност, осигуряваща квалификация в областта на противопожарните строително-технически норми; 11. Експерт по отчитане на СМР: Квалификация: стр. инженер, машинен инженер, електроинженер, архитект или приравнени към тях; 12. Юрист: Квалификация: специалност „право”; Спец. проф. опит за всеки специалист /от т.2 до т.12/: опит в стр. надзор и/или инженер-консултантски услуги по съответната специалност не по-малко от 2 години или при осъществяването на стр. надзор и/или инженер-консултантски услуги на поне 2 обекта; Допълнително условие към лицето по т.12 /юрист/ - да има опит при изпълнение на договори за проектиране и стр-во /по FIDIC/. "Приравнени специалности" са специалностите, при които учебната програма покрива най-малко 80 на сто от учебната програма на съответната специалност. Към Раздел ІV.2.1 Определяне на оценката на офертата: 1. Определяне на оценката на Техническата оферта ОТО = (ОТтпi/100) х 40, брой точки Където: ОТО – оценка на Техническата оферта; ОТтпi – сумата от относителните тежести на техническите показатели, които са 13 /тринадесет/ на брой; 2. Определяне на оценката на Финансовата оферта ОФО = (Цmin/Цi) x 60, брой точки където: ОФО – оценка на Финансовата оферта; Цmin е най-ниската стойност на възнаграждението за изпълнение на поръчката в лева без ДДС от офертите на всички допуснати до оценка по финансов показател участници; Цi е стойността на възнаграждението за изпълнение на поръчката в лева без ДДС в офертата на съответния участник. 3. Определяне на комплексната оценка на офертата Оценка i = ОТОi + ОФОi , брой точки Където: ОТОi – оценката на Техническата оферта на i-тия допуснат Участник; ОФОi - оценката на Финансовата оферта на i-тия Процедурата е открита с Решение № РД-12-239/10.10.2012г. и Решение на СД по протокол № 15 от 22.06.2012г.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Съгласно чл.120, ал.5, т.1 и ал.6 от ЗОП.

VI.4.3) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби

"Метрополитен"ЕАД, Главен юрисконсулт, ул."Княз Борис I" №121, България 1000, София, Тел.: 003592 9212026

Интернет адрес/и:

URL: www.metropolitan.bg.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

10.10.2012 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ