00423-2012-0013
Технически редакции | ||
![]() |
||
10.10.2012 16:33 ч. : | промяна преди публикуване | |
![]() |
||
затвори |
Технически редакции | ||
![]() |
||
10.10.2012 16:33 ч. : | 10/10/2012 16:01 | промяна преди публикуване |
![]() |
||
затвори |
Технически редакции | ||
![]() |
||
10.10.2012 16:33 ч. : | 10/10/2012 16:01 | промяна преди публикуване |
![]() |
||
затвори |
BG-София: 12 - Архитектурни и инженерни услуги; услуги по градоустройствено планиране и паркова архитектура, инженерно ориентирани научни и технически консултантски услуги; технически изпитвания и анализи
ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ПОРЪЧКА
Услуги
РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛАГАЩ ОРГАН
"Метрополитен"ЕАД, ул."Княз Борис I" №121, За: инж. Искра Илиева, инж. Красимира Георгиева, България 1000, София, Тел.: 003592 9212722; 003592 9212034, E-mail: ob_por_metro@abv.bg, Факс: 003592 9877892
Място/места за контакт: отдел "Обществени поръчки, икономически анализи и прогнози"Интернет адрес/и:
Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.metropolitan.bg.
Адрес на профила на купувача: http://www.metropolitan.bg/bg/procurement.
Адреси и места за контакти, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.
Адреси и места за контакти, от които може да се получат спецификациите и допълнителни документи: На горепосочения адрес за контакти.
Адреси и места за контакти, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие:
"Метрополитен" ЕАД, ул. "Княз Борис І" №121, За: Аделина Стоичкова, България 1000, София, Тел.: 03592 9212012
Място/места за контакт: Деловодство, ет.2Публичноправна организация
Друг: Инвеститорска дейност по възлагане на СМР
НЕ
РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА
Избор на Инженер-консултант за обект: Проект за разширение на метрото в София, Първи метродиаметър, Етап ІІІ, Лот 2, Участък от МС13 /Младост І, км.15+450/ до МС16 /Бизнес парк в Младост ІV, км.18+070/
Възлагане на обществена поръчка
В предмета на поръчката се включват следните основни задължения на Инженер-консултанта: • Координация и контрол върху изготвянето на работните проекти от страна на Изпълнителя на обект: Проект за разширение на метрото в София, Първи метродиаметър, Етап ІІІ, Лот 2, Участък от МС13 /Младост І, км.15+450/ до МС16 /Бизнес парк в Младост ІV, км.18+070/ по обособени позиции, на основата на технически проект на Възложителя за същия участък, обхващащ следните раздели: Инженерна геология, Архитектурно-строителен, Електрически системи и инсталации, Системи за автоматика, управление, телекомуникации и контрол, Реконструкция на инфраструктурата, Организация на строителството. • Изготвяне на оценка за съответствие на всички части на работните проекти съгласно изискванията на чл.142 от Закона за устройство на територията /ЗУТ/ и одобряване на съгласуваните работни проекти. • Управление и координация на строителния процес и упражняване на строителен надзор съгласно изискванията на чл.166 и др. от ЗУТ по време на строителството на метроучастъка от МС13 /Младост І, км.15+450/ до МС16 /Бизнес парк в Младост ІV, км.18+070/, така че да се гарантира изпълнението на проекта по всички части в съответствие с работните проекти, изискванията на българското законодателство и Възложителя. • Контрол, отчетност и текущо приемане на строително-монтажните работи в съответствие със съгласуваните работни проекти с оформяне на съответните актове и протоколи. • Координация на работите по пускови изпитания и въвеждане в експлоатация на метроучастъка от МС13 /Младост І, км.15+450/ до МС16 /Бизнес парк в Младост ІV, км.18+070/. • Осигуряване издаването на всички документи в съответствие с действащото българско законодателство по време на проектирането, строителството и въвеждането на обекта в експлоатация и организиране предаването на обекта с държавна приемателна комисия съгласно ЗУТ. • Мониторинг и контрол върху изпълненитето на Комуникационния план, изработен от Изпълнителя на Проекта за разширение на метрото и утвърден от Възложителя, както и спазването на изискванията за информация и публичност, заложени в Регламент 1828/2006 на ЕК. Предметът на поръчката включва и всички други дейности, предвидени в ЗУТ, в технологичните правила и нормативи, или необходими за осигуряване на ефективен и качествен контрол при изпълнението на строително-монтажните работи на обекта.
71312000, 71541000
Описание:
НЕ
НЕ
НЕ
Избор на Инженер-консултант за обект: Проект за разширение на метрото в София, Първи метродиаметър, Етап ІІІ, Лот 2, Участък от МС13 /Младост І, км.15+450/ до МС16 /Бизнес парк в Младост ІV, км.18+070/ с основни задължения, описани в Раздел ІІ.1.5 и отнасящи се до 3 бр. подземни метростанции и метроучастъците между тях. Обектът, предмет на поръчката, включва две обособени позиции, за които ще бъдат сключени два отделни договора за изпълнение на инженерингова дейност. В обхвата на обществената поръчка се включват следните консултантски услуги, а именно: • извършване оценяване на съответствието на инвестиционните проекти със съществените изисквания към строежа; • упражняване на строителен надзор по време на строителството на обекта; • упражняване на строителен надзор върху изпълнението на СМР и съответствието на извършващото се строителство с нормативните изисквания, строителните правила и нормативи, техническите, технологичните, санитарно-хигиенните, екологичните и противопожарните изисквания, предвижданията на инвестиционните проекти и договора за проектиране и строителство; • координиране на строителния процес до въвеждането на обекта в експлоатация; • наблюдаване за спазването на изискванията за здравословните и безопасни условия на труд; • съставяне на актовете и протоколите, предвидени в Наредба №3 от 31.07.2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; • осигуряване на условия за безопасност на труда в съответствие със Закона за здравословни и безопасни условия на труд, Наредба №2 от 22.03.2004г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи и другите нормативни актове, уреждащи тази материя; • осъществяване на контрол по опазване на околната среда по време на изпълнението на строително-монтажните работи в съответствие със Закона за опазване на околната среда и Закона за упрвление на отпадъците и наредбите към тях; • осигуряване на необходимите мерки с цел недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; • носене на отговорност за щети, които са нанесени на Възложителя и на другите участници в строителството, и солидарна отговорност със строителя за щети, причинени от неспазване на техническите правила и нормативи и одобрените проекти; • носене на отговорност за оценката за достъпност на строежа от лица с увреждания; • осигуряване присъствието на авторския надзор по съответните части на техническите проекти на обекта при изпълнението на строително-монтажните работи; • подписване на всички междинни и окончателни актове и протоколи, издадени по време на строителството и необходими за оценка на качеството на изпълнените СМР; • даване на инструкции за точно и качествено изпълнение на СМР и взимане на решения по технически въпроси, които не променят работните проекти; • подписване съвместно със строителя на изготвената екзекутивна документация и представянето й на съответните органи съгласно чл.175 и следващите от ЗУТ; • представяне на екзекутивната документация в необходимия обем за безсрочно съхранение на органа, издал разрешението за строеж и в Агенцията по геодезия, картография и кадастър; • участие при съставянето на констативния акт по чл.176, ал.1 от ЗУТ, с който се удостоверява, че строежът е изпълнен съобразно одобрените инвестиционни проекти, заверената екзекутивна документация, изискванията към строежите по чл.169, ал.1 и 2 и условията на сключения договор; • съхраняване и предоставяне при поискване от контролен орган на строителните книжа и заповедната книга на стоежа по чл.170, ал.3 от ЗУТ; • съдействие на Възложителя, след завършването на строително-монтажните работи, да регистрира пред органа, издал разрешението за строеж, въвеждането на обекта в експлоатация, като представя окончателния доклад, договорите с експл. дружества и документ от Агенцията по геодезия, картография и кадастър, съгласно изискванията на ЗУТ.
НЕ
36
РАЗДЕЛ ІII ПРАВНА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ
І. Размерът на гаранцията за участие в откритата процедура е 15 000 (петнадесет хиляди) лева или равностойността й в евро по централен курс на БНБ (EUR 1.955830) Гаранцията за участие се представя в една от следните форми: 1. Парична сума, внесена по банкова сметка на "Метрополитен" ЕАД сметка в лева: банка: УниКредит Булбанк, клон Калоян - IBAN: BG34UNCR76301039298950, BIC: UNCRBGSF, сметка в евро: банка: УниКредит Булбанк - IBAN: BG59UNCR76301200204913; BIC: UNCRBGSF, или 2. Банкова гаранция (оригинал) със срок на валидност 180 дни от датата за получаване на оферти. ІІ. Размерът на гаранцията за изпълнение на договора е 3% от стойността на поръчката. Гаранцията за изпълнение на договора се представя в една от следните форми: 1. Парична сума, внесена по банкова сметка на "Метрополитен" ЕАД сметка в лева: банка: УниКредит Булбанк, клон Калоян - IBAN: BG34UNCR76301039298950, BIC: UNCRBGSF, сметка в евро: банка: УниКредит Булбанк - IBAN: BG59UNCR76301200204913; BIC: UNCRBGSF, или 2. Банкова гаранция /оригинал/ със срок на валидност не по-кратък от срока за изпълнение на договора. Гаранцията за изпълнение се представя при сключване на договора. ІІІ. Размерът на гаранцията за авансово плащане е 10% от стойността на поръчката. Размерът на гаранцията за авансово плащане е на стойността на аванса - 10% от договорната цена. Гаранциата за авансово плащане може да бъде: парична сума, внесена по банкови сметки на „Метрополитен” ЕАД /посочени по-горе/ или банкова гаранция - в оригинал - със срок на валидност не по-кратък от срока за изпълнение на Договора. Гаранцията за авансово плащане се представя на Възложителя след скючване на Договора, преди превеждане на аванса.
Финансирането на поръчката е със средства от Оперативна програма "Транспорт 2007-2013" и местно съфинансиране. Начин на плащане: 1. Авансово - 10% от стойността на поръчката, в срок до 30 дни след представяне на банкова гаранция за авансово плащане; 2. Текущи плащания - 25 междинни месечни плащания, всяко от които в размер на 1/25 от стойността на поръчката, като всяко месечно плащане се намалява с удръжките за възстановяване на авансовото плащане /в размер на 10% от сумата на съответното междинно плащане до пълното възстановяване на авансовото плащане/ и удръжките в размер на 10% от стойността на услугата за формиране на окончателното плащане. Междинното плащане се извършва до десето число на месеца, следващ месеца, през който са предоставени услугите; 3. Окончателно плащане в размер на 10% от стойността на поръчката, формирано чрез удръжки от междинните месечни плащания, в срок до 30 дни от издаване на разрешение за ползване на всички обекти, които следва да бъдат изградени по силата на договорите за проектиране и строителство.
Възложителят няма изискване за създаване на юридическо лице. Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, към офертата се представя и оригинал или нотариално заверено копие на документа, с който е създадено обединението. С този документ следва по безусловен начин да се удостовери, че участниците в обединението поемат солидарна отговорност за участието в обществената поръчка и за периода на изпълнение на договора, като задължително се посочва представляващия, дела на участие на всеки един от участниците в обединението и разпределението на дейностите между членовете на обединението.
Обстоятелства, наличието на които води до отстраняване на Участник в процедурата: 1. Непредставяне на някой от необходимите документи по чл.56 от ЗОП след като са изчерпани възможностите на чл. 68, ал. 8, 9 и 10 от ЗОП; 2. Наличие на обстоятелства по чл.47, ал.1, т.1, от б. „а” до б. „д” вкл., ал.2, т.2 и т.5, ал.5, т.1 от ЗОП и чл.47, ал.1, т.2 и т.3, ал.2, т.1, т.2а, т.3 и т.4, ал.5, т.2 от ЗОП; 3. Представяне на оферта, която не отговаря на предварително обявените условия на Възложителя; 4. Непредставяне на Техническа оферта или представяне на Техническа оферта, която не отговаря на изискванията на Възложителя; 5. Представяне на оферта, която не отговаря на изискванията на чл.57, ал.2 от ЗОП; 6. Установяване по реда на чл.68, ал.11, че е представена невярна информация за доказване на съответствието на Участника с обявените от Възложителя критерии за подбор. Договорът влиза в сила след получаване на писмено потвърждение от Възложителя, че са осигурени необходимите средства за финансиране на услугите на Изпълнителя по този договор. Изпълнението на Договора започва на датата, посочена от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ в писмено предизвестие до ИНЖЕНЕР-КОНСУЛТАНТА („Дата на започване”). В случай, че договорът не влезе в сила до изтичането на девет месеца от неговото подписване, всяка от страните може да го прекрати с отправяне на писмено волеизявление до другата страна, без да й дължи каквото и да е обезщетение. Срокът за предоставяне на услугите на ИНЖЕНЕР-КОНСУЛТАНТА по този договор е 36 месеца от Датата на започване. Ако в рамките на срока не бъде получено разрешение за ползване на всички обекти, които следва да бъдат изградени по силата на Договора за проектиране и строителство ИНЖЕНЕР-КОНСУЛТАНТЪТ е длъжен да изпълни задълженията си до окончателното предаване на обекта и получаване на разрешението за ползване.
ДА
Професии - инженер - строителен надзор, специалист - технически контрол, архитект, икономист, юрисконсулт или еквивалентни. Разпоредби - Закон за устройство на територията /ЗУТ/ и Наредба за условията и реда за издаване на лицензи на консултанти за оценяване на съответствието на инвестиционните проекти и/или упражняване на строителен надзор. Дейностите като консултант по чл.166, ал.1 от ЗУТ могат да се извършват и от лица, доказали регистрацията си в някой от професионалните или търговски регистри на дъжавата, в която са установени, или да представят декларация или удостоверение за наличието на такава регистрация от компетентните органи съгласно националния им закон. Лицето, което ще извършва Оценка за съответствие на част „Конструктивна” /технически контрол/ трябва да има удостоверение от Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране или да е регистриран в еквивалентен списък или регистър, поддържан от компетентен орган в държава-членка на Европейския съюз, или в друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство.
ДА
РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА
Открита
НЕ
ДА
Документацията за участие с технически спецификации, подробни данни и изисквания, необходими за подготовка на офертата на стойност 200 /двеста/ лева с ДДС (ДДС 20%) или равностойността й в евро по централен курс на БНБ (EUR 1.95583), се получава всеки работен ден до дата: 30.11.2012г., време: 12:00 часа на ул. "Княз Борис І" №121, ет.2, стая 22 срещу документ за заплащането й в касата на "Метрополитен" ЕАД - всеки работен ден от 8:30 до 12:00ч. или по банков път по сметки на "Метрополитен" ЕАД: сметка в лева: банка: УниКредит Булбанк, клон Калоян - IBAN: BG34UNCR76301039298950, BIC: UNCRBGSF, сметка в евро: банка: УниКредит Булбанк - IBAN: BG59UNCR76301200204913; BIC: UNCRBGSF.
Български
180
гр. София, "Метрополитен" ЕАД, ул."Княз Борис І" №121.
Отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват Участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с нестопанска цел. Публичната част от заседанието на Комисията приключва след извършване на действията на комисията по чл.68, ал.4 и 5 от ЗОП.
РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ
НЕ
Оперативна програма "Транспорт 2007-2013"
За „ПОДОБНИ ОБЕКТИ” се считат следните обекти: - тунели /метротунели, ж.п. тунели, пътни тунели/ с обща дължина минимум 1 /един/ километър, изградени по „Нов австрийски метод”, „Милански способ” или „Открит способ” и/или, - релсови пътища /метро, ж.п. линии, леко метро/ с обща дължина минимум 2 /два/ километра, включително изграждане на системи за транспортно електрозахранване, осигурителни инсталации, телекомуникации и/или, - метростанция/-ции/. Минимални изисквания към основния екип на участника: 1. Ръководител на екипа: Квалификация: стр. инженер, архитект, икономист със специалност икономика на строителството, или приравнени към тях; Спец. проф. опит: • опит при изпълнението на стр. надзор и/или инженер-консултантски услуги – минимум 5 години; • опит в ръководенето на екип от специалисти не по-малко от 2 години или осъществено ръководство на екип от специалисти при реализирането на стр. надзор и/или инженер-консултантски услуги на поне 2 обекта, като поне единия е "ПОДОБЕН ОБЕКТ". 2. Експерт по архитектура: Квалификация: архитект или приравнени към нея; 3. Експерт по конструкции на сгради и съоръжения: Квалификация: стр. инженер по промишлено и гражданско стр-во или приравнени към нея; 4. Експерт по конструкции на тунели: Квалификация: стр. инженер по транспортно стр-во, подземно стр-во, тунели или приравнени към тях; 5. Експерт по релсов път: Квалификация: стр. инженер по транспортно стр-во или приравнени към нея; 6. Експерт по В и К: Квалификация: стр. инженер по ВиК или приравнени към нея; 7. Експерт по ОВиК: Квалификация: инженер по топлотехника; отопление, вентилация и климатизация или приравнени към тях; 8. Експерт силни токове: Квалификация: ел.инженер силни токове - електроенергетика, електрообзавеждане или приравнени към тях; 9. Експерт слаби токове и автоматика: Квалификация: ел.инженер - телекомуникационна техника и технологии; радиокомуникационна техника и технологии, автоматика, информационна техника или приравнени към тях; 10. Експерт по пожарна и аварийна безопасност: Квалификация: инженер с придобита специалност по пожарна безопасност или друга специалност, осигуряваща квалификация в областта на противопожарните строително-технически норми; 11. Експерт по отчитане на СМР: Квалификация: стр. инженер, машинен инженер, електроинженер, архитект или приравнени към тях; 12. Юрист: Квалификация: специалност „право”; Спец. проф. опит за всеки специалист /от т.2 до т.12/: опит в стр. надзор и/или инженер-консултантски услуги по съответната специалност не по-малко от 2 години или при осъществяването на стр. надзор и/или инженер-консултантски услуги на поне 2 обекта; Допълнително условие към лицето по т.12 /юрист/ - да има опит при изпълнение на договори за проектиране и стр-во /по FIDIC/. "Приравнени специалности" са специалностите, при които учебната програма покрива най-малко 80 на сто от учебната програма на съответната специалност. Към Раздел ІV.2.1 Определяне на оценката на офертата: 1. Определяне на оценката на Техническата оферта ОТО = (ОТтпi/100) х 40, брой точки Където: ОТО – оценка на Техническата оферта; ОТтпi – сумата от относителните тежести на техническите показатели, които са 13 /тринадесет/ на брой; 2. Определяне на оценката на Финансовата оферта ОФО = (Цmin/Цi) x 60, брой точки където: ОФО – оценка на Финансовата оферта; Цmin е най-ниската стойност на възнаграждението за изпълнение на поръчката в лева без ДДС от офертите на всички допуснати до оценка по финансов показател участници; Цi е стойността на възнаграждението за изпълнение на поръчката в лева без ДДС в офертата на съответния участник. 3. Определяне на комплексната оценка на офертата Оценка i = ОТОi + ОФОi , брой точки Където: ОТОi – оценката на Техническата оферта на i-тия допуснат Участник; ОФОi - оценката на Финансовата оферта на i-тия Процедурата е открита с Решение № РД-12-239/10.10.2012г. и Решение на СД по протокол № 15 от 22.06.2012г.
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
Съгласно чл.120, ал.5, т.1 и ал.6 от ЗОП.
"Метрополитен"ЕАД, Главен юрисконсулт, ул."Княз Борис I" №121, България 1000, София, Тел.: 003592 9212026
Интернет адрес/и:
URL: www.metropolitan.bg.
10.10.2012 г.
ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ