РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА
II.1)
Описание
II.1.1)
Заглавие на поръчката, предоставено от възлагащия орган
„Експлоатационна поддръжка, ремонтно-възстановителни работи, доставка на улични и паркови осветители, изграждане на нови обекти на улично, парково и художествено осветление, изграждане на система за радио-командно управление с обратна връзка в Община Стара Загора„
II.1.2)
Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите
Услуги
Категория услуги:
1
Основно място на изпълнение:
Община Стара Загора
Код NUTS:
BG344
ІІ.1.3)
Настоящото обявление обхваща
Възлагане на обществена поръчка
ІІ.1.5)
Кратко описание на поръчката или покупката/покупките
Обекта на поръчката включва:
А. Експлоатационна поддръжка на 1 брой функциониращо осветително тяло, включваща изпълнението на следните видове дейности:
Изготвяне на първоначален технически доклад за състоянието на осветлението и определяне броя на работещите осветителни тела за експлоатационна поддръжка.
Подмяна на дефектирала, открадната или унищожена клемна кутия (без стойността на кутията).
Подмяна на дефектирал или липсващ предпазители в клемна кутия (без стойността на предпазителите).
Ремонт на дефектирало улично осветително тяло (подмяна на дросел, ПЗУ, фасунга, разсейвател или компенсиращ кондензатор без стойностите на вложените материали).
Ремонт на дефектирало парково осветително тяло (подмяна на дросел ПЗУ, фасунга, разсейвател или компенсиращ кондензатор без стойността на вложените материали).
Смяна на дефектирала лампа на осветително тяло за улично, парково и художествено-архитектурно осветление (без стойността на лампата).
Монтаж на биметална клема (без стойността на клемата).
Почистване и профилактика на осветително тяло за улично, парково и художествено-архитектурно осветление веднъж на 2,5 години.
Възстановяване на връзката на осветител към въздушна мрежа с АС проводник или рекордоман (без стойността на биметалните клеми).
Възстановяване на връзката на осветител към въздушна мрежа с „Усукани” кабели (без стойността на присъединителните клеми).
Монтаж на носещ изолатор за въздушна мрежа НН. (без стойността на материалите).
Направа на кабелна муфа / глава /.
Разкопаване и възстановяване на дефектирал кабел до 3 м.
Смяна на часовник за управление на УО (без стойността на часовника).
Смяна (ремонт) на радио-контролер (без стойността на материалите).
Смяна на контактор в табло за управление на УО (без стойността на контактора).
Смяна на автоматичен предпазител в табло (без стойността на автоматичния предпазител).
Цялостен ремонт на табло за УО (без стойността на материалите).
Цялостно боядисване на металните стълбове веднъж на 2,5 години (без стойността на боята).
Подържане на системата за радио-командно управление /без стойността на материалите при ремонт/ на уличното осветление
Транспортни разходи (амортизация, гориво, машино смяна и др.)
Профилактични прегледи на съоръженията и компонентите на уличното осветление
Ремонт и изправяне на повредени стълбове / без стойноста на материалите
Б. Строително-монтажни работи при извършване на възстановителни дейности и изграждане на нови обекти от уличното и художествено-архитектурното осветление
В. Доставка на материали при извършване на експлоатационна подръжка, ремонтно-възстановителни работи и изграждане на нови обекти от уличното и художествено-архитектурното осветление
ІІ.1.6)
Общ терминологичен речник (CPV)
50232100, 50232110, 45316100, 45316110
Описание:
Услуги по поддържане на общественото осветление
Експлоатация на съоръжения за обществено осветление
Монтажни работи на осветители на пътища, летища и други
Монтажни работи на оборудване за осветление на пътища, летища и други
ІІ.1.7)
Поръчка, обхваната от Споразумението за държавни поръчки (GPA)
ІІ.1.8)
Разделяне на обособени позиции
ІІ.1.9)
Ще бъдат приемани варианти
II.2)
Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1)
Съвкупно количество или обем
Съгласно посоченото в документацията.
Прогнозна стойност без ДДС
5000000 BGN
ІІ.3)
Продължителност на поръчката или срок за изпълнението
РАЗДЕЛ ІII ПРАВНА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ
III.1)
Условия във връзка с поръчката
ІІІ.1.1)
Изискуеми депозити и гаранции
Участниците представят оригинален документ за гаранция за участие в размер на 50 000 лв./ петдесет хиляди лева - под формата на банкова гаранция или с вносна бележка за внесената сума по банковата сметка на Община Стара Загора в БАНКА ЮРОБАНК И ЕФ ДЖИ - България, IBAN: BG45BPBI79353375755401.Гаранцията за изпълнение е в размер на 150 000 лв. /сто и петдесет хиляди лева/ и се представя под формата на банкова гаранция или вносна бележка към момента на подписване на договор с участника определен за Изпълнител на процедурата.
ІІІ.1.2)
Основни финансови условия и начини на плащане и/или позоваване на разпоредбите, които ги уреждат
Цена за експлоатационна поддръжка се заплаща на база брой функциониращи осветителни тела.
Стойността на извършената работа ще се отчита с двустранно подписан протокол по доказани действителни количества и по предложените единични цени на видовете работи, при показателите за ценообразуване, посочени в ценовото предложение и приложените анализи за СМР на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ. За извършените СМР се съставя констативен протокол обр.19, придружен със сертификати и декларации за съответствие на вложените материали. Плащането се извършва след фактурирането, въз основа на двустранно подписан документ от минимум трима представители на работна група, определена от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ, в срока посочен в договора, съобразно предложеният от учатника срок на отложено плащане.
Упълномощените представители на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ ще имат право във всеки един момент да контролират работата и да не допускат извършването на работа, водеща до ненужно влагане на финансови и материални ресурси.
ІІІ.1.4)
Други особени условия, приложими към изпълнението на поръчката
От датата на публикуване на обявлението в електронен вид възложителят предоставя пълен достъп по електронен път до документацията за участие в процедурата на следния интернет адрес: http://www.starazagora.bg/bg/obschestveni-por-chki.
ІІІ.2)
Условия за участие
ІІІ.2.1)
Лично състояние към икономическите оператори, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Информация и формалности, които са необходими за оценката дали изискванията са изпълнени: Не може да участва във възлагането на обществената поръчка лице, при който е налице някое от обстоятелствата по чл. 47, ал. 1 и ал. 5.Възложителят ще отстрани от участие в процедурата всеки участник, за който е налице някое от обстоятелствата по чл. 47, ал. 2 от ЗОП, а именно:
1. който е в открито производство по несъстоятелност, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от ТЗ, а в случай че кандидатът или участникът е чуждестранно лице - се намира в подобна процедура съгласно националните закони и подзаконови актове, включително когато неговата дейност е под разпореждане на съда, или кандидатът или участникът е преустановил дейността си;
2.който е лишен от правото да упражнява определена професия или дейност съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението, включително за нарушения, свързани с износа на продукти в областта на отбраната и сигурността;
3.който е виновен за неизпълнение на задължения по договор за обществена поръчка доказано от възложителя с влязло в сила съдебно решение;
4. който има задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс към държавата и към община, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, освен ако е допуснато разсрочване или отсрочване на задълженията, или има задължения за данъци или вноски за социалното осигуряване съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен;
5.който има наложено административно наказание за наемане на работа на незаконно пребиваващи чужденци през последните до 5 години;
6.който е осъден с влязла в сила присъда за престъпление по чл. 313 от НК във връзка с провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки;
Не може да участва в процедура за възлагане на обществена поръчка чуждестранно физическо или юридическо лице, за което в държавата, в която е установено, e налице някое от обстоятелстватачл. чл. 47, ал. 1 и 2 от ЗОП;
Информация и формалности, които са необходими за оценката дали изискванията са изпълнени:
1. Декларация за отсъствие на обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, т. 1, ал. 2, т. 2 и т.5 и ал. 5, т. 1 от ЗОП;
2. Декларация по чл. 47, ал. 1, т. 2 и 3, ал. 2, т. 1, 2а, т. 3 и 4 и ал. 5, т. 2 от ЗОП;
3. Декларация/и за запознаване и приемане на условията на документацията за участие и клаузите на проекто договора;
4. Заверено копие от документа за регистрация (включително всички документи за пререгистрация) или ЕИК съгласно чл. 23 от ЗТР, когато участникът е юридическо лице или едноличен търговец; копие от документа за самоличност, когато участникът е физическо лице;
5. Удостоверение за актуално състояние;
6. Заверено ксерокопие от регистрация по БУЛСТАТ (в случай, че не е регистриран или пререгистриран по Закона за търговския регистър);
8. Декларация за участие на подизпълнители;
9. Документ в оригинал за внесена гаранция за участие;
10. Документ за закупена документация – заверено копие;
11. Нотариално заверено пълномощно, упълномощаващо лицето, подписващо предложението на Участника и цялата свързана с него документация (ако това лице не е законен представител);
12. Списък на документите, съдържащи се в офертата с подпис и печат от участника;
13. Декларации от подизпълнителя (съответно от членовете на управителния орган на подизпълнителите), че е съгласен да участва в изпълнението на поръчката;
14. Документ - договор или споразумение, подписан от лицата, включени в обединението, когато участник в процедурата е обединени/ консорциум, което не е юридическо лице, в който задължително се посочва представляващия;
15.Доменти по раздел III. 2.2 и III.2.3
ІІІ.2.2)
Икономически и финансови възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценката дали изискванията са изпълнени: 1. Заверено копие на валидна към датата на подаване на офертата застрахователна полица по чл. 171 от ЗУТ за професионална отговорност в строителството, придружена с декларация от участника, че в случай, че по време на действието на договора застраховката изтече, то действието и ще бъде подновявано през срока на договора /свободна форма/.
2. Заверено копие на валидна към датата на подаване на офертата застраховка по Наредбата за задължително застраховане на наличния, към момента на подаване на офертата, персонал - работниците и служителите за риска „трудова злополука”, придружена с декларация от участника, в случай, че при подписване на договора и по време на действието му застраховката изтече, то действието и ще бъде подновявано през целия срок на договора /свободна форма/.
3. Декларация Образец , съдържаща информация за общия оборот за последните три години (2009 г., 2010 г. и 2011 г.) в размер не по-малко от 5 000 000 лв. (пет милиона лева), с приложени баланси и отчети за приходите и разходите за 2009г., 2010г. и 2011г.
Прилагането на баланси и отчети за приходите и разходите не се изисква, когато същите са публикувани в Търговския регистър. За ФЛ се представят официални документи във вид на заверени копия или оригинал, удостоверяващи дохода на физическото лице за всяка от предходните три години, оформени съгласно Закона за счетоводството.
4. Декларация Образец, съдържаща информация за оборота от стоки, строителство и услуги, обект на поръчката за последните три години (2009 г., 2010 г. и 2011 г.) в размер не по-малко от 3 000 000 лв. (три милиона лева).
5.Участникът следва да има положителен финансов резултат към 31.12.2011г. виден от отчета за приходите и разходите за 2011 г.
Изисквано/и минимално/и ниво/а: 1. Участниците трябва да имат застраховка по чл. 171 от ЗУТ за професионална отговорност.
2. Участниците трябва да имат застраховка по Наредбата за задължително застраховане на наличния, към момента на подаване на офертата, персонал - работниците и служителите за риска „трудова злополука”. Същата трябва да е валидна към момента на подаване на офертатацелия срок на договора.
3. Участниците следва да са реализирали общ оборот за последните три години (2009 г., 2010 г. и 2011 г.) в размер не по-малко от 5 000 000 лв. (пет милиона лева) без ДДС, в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си.
4. Участниците следва да са реализирали оборот от стоки, строителство и услуги, обект на поръчката за последните три години (2009 г., 2010 г. и 2011 г.) в размер не по-малко от 3 000 000 лв. (три милиона лева) без ДДС, в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си.
5. Участниците да имат положителен финансов резултат към 31.12.2011 г.
ІІІ.2.3)
Технически възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценката дали изискванията са изпълнени: 1.Заверено копие от удостоверенията за регистрация в Централния професионален регистър на строителя с обхват на вписвание ВТОРА ГРУПА: Строежи от втора до четвърта категория; за строежи ТРЕТА ГРУПА: строежи от енергийната инфраструктура - трета категория; ПЕТА ГРУПА: отделни видове строителни и монтажни работи по позиция 43.21, придружени с валидени талони за 2012 г. по чл. 23, ал. 1.
2. Заверени копия на сертификати, издадени от акредитирани институции или агенции за:
• управление на качеството ISO 9001:2008 с обхват на сертификацията отговарящ на предмета на поръчката или еквивалентен сертификат, издаден от органи, установени в други държави членки, както и други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството.
• опазване на околната среда ISO 14001:2004 с обхват на сертификацията отговарящ на предмета на поръчката или еквивалентен сертификат, издаден от органи, установени в други държави членки, както и други доказателства за еквивалентни мерки за опазване на околната среда.
• за безопасни условия на труд по BS OHSAS 18001:2007 (с обхват на сертификация отговарящ на предмета на поръчката) или еквивалентен;
3. Декларация по образец списък на основните договори за услуги и строителство с предмет, аналогичен с предмета на поръчката, изпълнени през последните пет години (2007г.-2011г.), придружен от препоръки за добро изпълнение. Участникът следва да докаже изпълнението на минимум 2 договора за експлоатационна поддръжка на стойност минимум 500 000 лв. без ДДС всеки един от тях и минимум 5 изпълнени договора за изграждане на улично осветление с обща сумарна стойност минимум 3 000 000 лв. без ДДС за последните пет години (2007г.-2011г.).;
Всяка препоръка следва да следва да съдържа стойността, предмета на договора и описание на основните дейности, изпълнени по договора, както и информация, от която да е видно изпълнен ли е договорът качествено, професионално, в срок и в съответствие с нормативните изисквания, за всеки отделен договор.
4. Декларация (свободна форма)- списък на техническите лица на разположение на участника за изпълнение на строително – монтажните работи, включително на тези, отговарящи за контрола за качеството (Съгласно чл. 51, ал.1, т.4 от ЗОП). Списъка трябва да съдържа имена, заеманата длъжност при участника, образователно – квалификационна степен, трудов стаж.Придружен от копия на документи, удостоверяващи образованието и професионалната квалификация на техническите лица на участника, отговорни за извършване на строително монтажните работи и на тези с квалификационна група по електробезопасност. Участника следва да разполага
най-малко с един строителен инженер - пътно
троителство, един електро инженер и един технически ръководител с образование по електротехника.
5. Декларация за средния годишен брой на работниците и служителите и за броя на ръководните служители на кандидата или участника за последните три години (свободна форма).
6. Декларация за средно-списъчния състав работници към месеца, предхождащ месеца на публикуване на решението за откриване на настоящата открита процедура за възлагане на обществена поръчка в т.ч. наети по постоянен трудов договор. Средно-списъчния състав следва да е не по-малко от 30 (тридесет) работници към месеца, предхождащ месеца на публикуване на решението за откриване на настоящата открита процедура за възлагане на обществена поръчка в т.ч. наети по постоянен трудов договор минимум 10 лица с притежавана квалификационна група по електробезопасност
7.Декларация - Образец за техническото оборудване, с което участника разполага за изпълнение на обществената поръчка придружена със заверени копия на регистрационните талони и/или други документи, удостоверяващи собствеността или с окончателни договори за наем или с други подходящи документи /фактури
Изисквано/и минимално/и ниво/а: 1. Участниците трябва да са вписани в Централния професионален регистър на строителя на основание чл. 6 от Правилника за реда за вписване и водене на Централния професионален регистър на строителя за строежи от ВТОРА ГРУПА: от втора до четвърта категория, за строежи ТРЕТА ГРУПА: трета категория и ПЕТА ГРУПА: отделни видове строителни и монтажни работи по позиция 43.21.
2. Участникът трябва да притежава внедрени системи за управление на качеството ISO 9001:2008, за опазване на околната среда ISO 14001:2004 с обхват на сертификацията отговарящ на предмета на поръчката или еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки, както и други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството или за опазване на околната среда; BS OHSAS 18001:2007 или еквивалентен за безопасни условия на труд;
3.Участникът следва да има опит в дейността, свързана с предмета на поръчката. Участникът следва да докаже изпълнението на минимум 2 договора за експлоатационна поддръжка на стойност минимум 500 000 лв. без ДДС всеки един от тях и минимум 5 изпълнени договора за изграждане на улично осветление с обща сумарна стойност минимум 3 000 000 лв. без ДДС за последните пет години (2007г.-2011г.).;
отделен договор.
4. Участникът следва да представи списък (свободна форма) на техническите лица на разположение на участника за изпълнение на строително – монтажните работи, включително на тези, отговарящи за контрола за качеството (Съгласно чл. 51, ал.1, т.4 от ЗОП).
5. Декларация за средния годишен брой на работниците и служителите и за броя на ръководните служители на кандидата или участника за последните три години.
6. Декларация за средно-списъчен състав работници към месеца, предхождащ месеца на публикуване на решението за откриване на настоящата открита процедура за възлагане на обществена поръчка в т.ч. наети по постоянен трудов договор (свободна форма). Средно-списъчния състав на работниците към месеца, предхождащ месеца на публикуване на решението за откриване на настоящата открита процедура за възлагане на обществена поръчка в т.ч. наети по постоянен трудов договор следва да е не по-малко от 30 (тридесет) работници към месеца, предхождащ месеца на публикуване на решението за откриване на настоящата открита процедура за възлагане на обществена поръчка в т.ч. наети по постоянен трудов договор минимум 10 лица с притежавана квалификационна група по електробезопасност.
7. Участникът следва да разполага минимум с 3 бр. автовишки, от които поне едната с работна височина 18 м. и поне една с висока проходимост със задвижване 4х4, минимум 1 бр. багер /мини-багер/, минимум 1 бр. автокран, които да са ангажирани с изпълнението на поръчката.
ІІІ.2.4)
Запазени поръчки
ІІІ.3)
Специфични условия за поръчки за услуги
ІІІ.3.1)
Изпълнението на услугата е ограничено до определена професия
ІІІ.3.2)
Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала, който отговаря за изпълнението на услугата
ІV.1)
Вид процедура
ІV.2)
Критерии за възлагане
ІV.2.1)
Критерии за възлагане
Икономически най-изгодна оферта с оглед на:
Посочените по-долу критерии:
Показател: Ценови критерий с тежест 50 %; тежест: 50
Показател: Техническа оценка на кандидата с тежест 40 %; тежест: 40
Показател: Срок за отложено плащане с тежест 10 %; тежест: 10
ІV.2.2)
Ще се използва електронен търг
IV.3)
Административна информация
ІV.3.3)
Условия за получаване на спецификации и допълнителни документи (с изключение на ДСП) или на описателен документ (в случая на състезателен диалог)
Срок за получаване на искания за документи или за достъп до документи
03.09.2012 г. Час: 17:00
Условия и начин на плащане
Документацията за участие може да бъде получена от гише №5 в деловодството на Община Стара Загора - на адрес: гр. Стара Загора - 6000, бул. „Цар Симеон Велики” № 107, всеки работен ден от 08:30 до 12:30 часа и от 13:30 до 17:30 часа.
Документация за участие се предоставя след представяне на платежен документ, удостоверяващ, че същата е заплатена по бюджетна сметка на Община Стара Загора: IBAN: BG77BPBI79358475755544 ВИД ПЛАЩАНЕ: 447000 BIC: BPBIBGSF в БАНКА ЮРОБАНК И ЕФ ДЖИ - България или на касата в Община Стара Загора. Цената на документацията е 20 лв.
ІV.3.4)
Срок за получаване на оферти или на искания за участие
13.09.2012 г. Час: 17:00
IV.3.6)
Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие
IV.3.7)
Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата
IV.3.8)
Условия за отваряне на офертите
Дата: 14.09.2012 г. Час: 15:00
Място
Зала 2, ет 2 в сградата на общинска администрация Стара Загора
Лица, които са упълномощени да присъстват при отварянето на офертите
Отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, чиито оферти са приети и регистрирани, както и представители на средствата за масово осведомяване и на ЮЛ с нестопанска цел.
РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ
VI.1)
Tова е периодично повтаряща се поръчка
VI.2)
Поръчка във връзка с проект и/или програма, които са финансирани от общностни фондове
VI.4)
Процедури по обжалване
VI.4.1)
Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
VI.4.3)
Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби
Общинска администрация Стара Загора, бул. "Цар Симеон Велики" № 107, Република България 6000, Стара Загора, Тел.: 042 614813
VI.5)
Дата на изпращане на настоящото обявление
ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ